Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Alfa Romeo 147

Model należący do niższej klasy średniej (segment C, w jego obrębie zaliczany do klasy premium dla bardziej luksusowych i sportowych kompaktów) produkowany od 2000 roku jako następca Alfy Romeo 145 i 146. Samochód wyróżniający się nienaganną, stylową, sportową sylwetką zaprojektowaną przez Waltera de´Silvę i Wolfganga Eggera. Zdobywca nagrody dla Europejskiego Samochodu Roku w 2001 roku. W 2004 roku model przeszedł face-lifting, po którym m. in. zmieniły się przednie i tylne lampy, a także poprawiono zawieszenie.

Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V Multijet - klamka tył
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V Multijet - lewy przedni reflektor - wyłączony
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V Multijet - widok z przodu
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V Multijet - tył - bagażnik otwarty
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V Multijet - pełny panel przedni
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V Multijet - deska rozdzielcza
Alfa Romeo 147 2007 - skrzynia biegów

Modelem 147 styliści Alfy pokazali, że nawet z kompaktowego hatchbacka potrafią "wyczarować" piękne auto (zwłaszcza w wersji po liftingu z 2005 roku). W ślad za nadwoziem, oryginalnie prezentuje się wnętrze, które kusi dodatkowo materiałami wykończeniowymi wysokiej jakości. Niestety, elementy kabiny są nie najlepiej zmontowane, a niezależnie od tego, czy wybierzemy 3-, czy 5-drzwiową odmianę, dostaniemy przeciętną ilość miejsca dla podróżnych i na bagaże.

Wachlarz wersji silnikowych robi wrażenie - do dyspozycji mamy zarówno 100-konnego diesla, jak również 250-konną "benzynę" z V6 pod maską. I choć najbardziej kusząco wyglądają silniki benzynowe, sporo palą, zaś zastosowane w nich wariatory są awaryjne. Dlatego polecamy diesla 1.9 JTD - może jego brzmienie niespecjalnie pasuje do Alfy, ale to dynamiczna, oszczędna, a przede wszystkim całkiem wytrzymała jednostka. Zawieszenie auta z jednej strony gwarantuje kapitalne prowadzenie, ale z drugiej koszt jego utrzymania potrafi przyprawić o zawrót głowy.

Usterki wariatorów TwinSpark oraz elementów układu jezdnego to niestety nie wszystko, czym może zaskoczyć swoich użytkowników Alfa Romeo 147. Do listy awarii dopiszemy bowiem m.in. defekty zautomatyzowanej skrzyni Selespeed, a przede wszystkim niekończące się kłopoty z elektryką i elektroniką. Koszty napraw potrafią być wysokie, ale same auta kosztują znacznie, znacznie mniej niż inne modele klasy C premium, i to pomimo niezłego wyposażenia.

Komentarze redakcji

Powagosław: 147 nie jest największym osiągnięciem designerskim włoskiej marki, tym bardziej po faceliftingu, który udowodnił, że poprawianie na siłę nie ma sensu. Ładniejsze jak widać jest wrogiem ładnego.
Luzacjusz: Patrzę na 147 i widzę Seata Ibizę. Zamykam oczy, widzę Ibizę, tą prawdziwą z tabunem dziewcząt w bikini (lub bez, to częściej). Otwieram oczy i znów widzę Ibizę, Seata Ibizę. Nie wiem, czy o to chodziło Alfie Romeo, bo większa tu przyjemność z wyobrażania niż z oglądania.

Wersje nadwozia Alfa Romeo 147

Silniki Alfa Romeo 147

Lista silników:
1.6 TS 16v (105KM), 1.6 i 16V T.Spark (120KM), 2.0 i 16V T.Spark (150KM), 3.2 i V6 24V (250KM), 1.9 JTD (115KM), 1.9 16V JTD (140KM), 1.9 16V JTD (150KM), 1.9 MultiJet 8v (120KM), 1.9 JTD (100KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.
Jaki silnik wybrać?

Wielu narzeka na awaryjność Alfy, ale tak naprawdę wszystko zależy od egzemplarza. Oszczędzić problemów mogą między innymi silniki – diesle są lepsze. Wśród benzynowych jednostek są do wyboru trzy. 1.6l o mocy 105KM jest najbezpieczniejszym wyborem, ale nie pasuje do temperamentu auta. Do tego może średnio „łykać” ponad 8l benzyny na 100km. Szukacie emocji? Jest też 1.6l 120KM oraz 2.0l 150KM, oba w dziwnej technologii dwóch świec zapłonowych na cylinder TwinSpark. Mają niewiele większy apetyt na paliwo niż najsłabszy motor, zdecydowanie lubią wysokie obroty i bez wątpienia zapewniają emocje, ale również takie, które pojawiają się podczas wysypywania drobnych po naprawie w serwisie. Dla koneserów 3.2l 250KM i niewiele ponad 6 sekund do 100km/h. Diesle wbrew pozorom cieszą się całkiem niezłą opinią, choć trochę im to zajęło. Warto skusić się co najmniej na 115KM zapakowane w 1.9l. Od 2000 obr/min silnik uwalnia z Alfy cały włoski urok, ale przy wyższych obrotach jest dość głośny. Wersje ze 140 i 150KM to oferta dla osób, które są gotowe zapłacić za miłość u dealera i nie będzie im się to śniło po nocach. Są idealne do tego auta, a przy dystrybutorze mile zaskoczą.

Publikacje o Alfa Romeo 147

Alfa Romeo 147 - styl życia
 
Nasz test Alfa Romeo 147 – styl życia

Samochody są jak zegarki. Można kupić jakiś nudny, który kosztuje straszne pieniądze, bo pochodzi ze Szwajcarii, albo gustowny i wyposażony w mnóstwo gadżetów, ale za niewielką kwotę, ponieważ marka jakby gorsza... To jednak nie musi oznaczać, że cały produkt też jest kiepski. Jaka jest Alfa Romeo 147?

Czy warto kupić: Alfa Romeo 147 (od 2000 do 2010)

Mimo 12 lat na karku Alfa Romeo 147 wciąż zachwyca urodą, a w mocniejszych wersjach także osiągami. Aktualnie używaną Alfę 147 można kupić za niecałe 15 tysięcy złotych. Kto zdecyduje się na taki krok, będzie musiał zaakceptować kaprysy włoskiego kompaktu segmentu Premium.

Redakcja2.0 - przeczytaj wszystkie artykuły tego autora Alfa Romeo 147 - Bella Italiano

Auta niemieckie i japońskie w świadomości użytkowników wyrobiły sobie opinię samochodów być może nieporywających linią nadwozia i stylem, jednak z pewnością odwdzięczających się ponadprzeciętną trwałością i bezproblemową eksploatacją. Auta francuskie to z kolei uosobienie ponadprzeciętnego komfortu podróży....

W sportowym duchu

Jeszcze do niedawna – silnik wysokoprężny i sportowe osiągi to były dwa wykluczające się pojęcia. Czasy się jednak zmieniają. Dowodem na to może być Alfa Romeo 147 1.9 JTD.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Alfa Romeo 147

Społeczność kierowców Alfa Romeo 147autoWcentrum - społeczność Alfa Romeo 147

najwyższe oktanyAuta - Alfa Romeo 147

Alfa Romeo 147 70,40

Alfa Romeo 147 niunka 75,35

Alfa Romeo 147 Quadrifoglio Verde 76,16

Alfa Romeo 147 61,30

Alfa Romeo 147 KarAd 72,81

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Alfa Romeo 147

magnat21 30,10

krosnek 54,14

lejka147 30,15

Wszechrad 30,17

nowak 30,08

marutti 30,10

ziele3 72,23

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Alfa Romeo 147

Padł akumulator...
Padł akumulator... No cóż, dzisiaj przeżyłem wielkie zaskoczenie. Rano samochód odpalił normalnie, ...
Wymiana emblematu Alfa Romeo 147
Wymiana emblematu Alfa Romeo 147 Witam Z okazji dnia kobiet oprócz tradycyjnych kwiatów/słodyczy postanowiłem ...
Wymiana oleju i niemiła niespodzianka
Wymiana oleju i niemiła niespodzianka Witam! W dniu dzisiejszym wybrałem się z "Włoszką" do warsztatu, oddalonego ode...
Wymiana filtra kabinowego.
Wymiana filtra kabinowego. Dzisiaj przyszła mi paczka z zestawem filtrów kabinowych (2 sztuki). Niewiele my...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Alfa Romeo 147

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Alfa Romeo 147
 

Najpopularniejsza wersja Alfa Romeo 147

Alfa Romeo 147

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Alfa Romeo 147
 

Alfa Romeo 147 najczęściej porównywane z:

 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i30 CLASSIC PLUS Demonstracyjny Hyundai i30 CLASSIC PLUS
Rocznik: 2014. Przebieg: 1 000 km. Silnik: 1.4 100KM, benzynowy.
Cena: 64 200 zł 52 900 zł
Zyskujesz: 11 300 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Hyundai i30 CLASSIC PLUS Demonstracyjny Hyundai i30 CLASSIC PLUS "BRAZIL"
Rocznik: 2014. Przebieg: 1 000 km. Silnik: 0.1 100KM, benzynowy.
Cena: 63 800 zł 53 900 zł
Zyskujesz: 9 900 zł Zobacz szczegóły »

Używane Alfa Romeo 147

Alfa Romeo 147
1.9 diesel 115 KM
118 200 km, 2005
16 900 PLN
Alfa Romeo 147
1.9 diesel 150 KM
147 000 km, 2006
19 700 PLN
Alfa Romeo 147
1.6 benzyna 105 KM
131 000 km, 2004
7 999 PLN
Alfa Romeo 147
1.9 diesel 150 KM
149 000 km, 2005
15 900 PLN

Ocena auta Alfa Romeo 147

  • Średnia ocena
    na podstawie 318 opinii
  • 4,01
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08

Wybrane opinie

Alfa Romeo 147 Hatchback 1.9 JTD (115 KM)

Alfa to samochod nie dla kazdego, o wloska bella dbaj dobrze a da ci tego co chcesz. Ta wersja jest trzecia w osiagach w modelu 147 po GTA i 1.9 150km. Da sie to zobaczyc. O ile przyspieszenie na 1 i drugim obrocie daje do zyczenia o tyle 3-4-5 bieg przyspiesza bardzo szybko przy niskich 2-3 tys. Reklamowane przyspieszenie tego modelu do 100 - 8,9s nigdy nie sprawdzalem, choc nie mam czego sie czepiac jak na 140km. Ekonomicznosc w stosunku do ilosci koni wyceniam na b.dobra. W miesce waha to sie pomiedzy 7-8 trasa to 5-6. Mimo ze mam 190 cm dobrze sie czuje jako kierwoca w tym aucie. Z tylu to juz inna bajka. Pojemnosc bagaznika wystarczy na wycieczke dla dwoch osob. Rodzine to juz nalezy pakowac do passata. Wersja ta to wersja oznaczona nazwa lusso co oznacza po prostu luksusowy. I tak tez jest, Samochod posiada 6 poduszek powietrznych, automatyczna klimatyzacje plus klimatronik, kontrole trakcji, elektryczne lusterka szyby podgrzewane fotele szyber dach, sterowanie radiem w kierownicy,...

dodał: Kamil AR147 1.9 16v
Alfa Romeo 147 Hatchback 1.6 i 16V T.Spark (120 KM)

Samochód, który jest czymś więcej niż tylko przedmiotem. Alfa ma duszę, żyje i daje to odczuć kierowcy. Samochód, który ma swoje kaprysy i potrafi dostraczyć właścicielowi skrajnie różnych wrażeń. Zawsze to jednak są wrażenia, a nie tylko beznamiętne wożenie tyłka. Potrafi zachwycić precyzją prowadzenia i jazdą po łukach na pełnym gazie, komfortem podróży w klimatyzowanym wnętrzu, muzyką z systemu BOSE. Potrafi też wkurzyć i doprowadzić cię do furii. Jednego dnia łasi się do ciebie, usypia czujność, rozleniwia stylem, a następnego zdradza w perfidny sposób i zostajesz bezradny. A do tego wszystkiego słono za to płacisz. Kto nie jest w stanie sobie z tym poradzić niech szuka innej marki. Cięzko sie uwolnić od Alfy, coś w niej jest co każe ci wracać. A mi każe to dać ogólnie dobrą ocenę, mimo tak wielu wad i słabych punktów.

dodał: Wojtek
Alfa Romeo 147 Hatchback 1.6 i 16V T.Spark (120 KM)

To nie jest zwykły samochód - to Alfa... Jeśli masz dość wożenia się dupowozami, jeśli kochasz włoskie piękno, jeśli masz sportową żyłkę, jeśli chcesz żeby każdy oglądał się za Twoim wozem na ulicy, jeśli lubisz spojrzenia przechodzących dziewcząt - wybierz Alfę! Ten samochód zmieni Twoje życie, sprawi, że zwykła jazda do pracy będzie niezapomnianą przygodą a każdy wyjazd za miasto - świętem! Przyjrzyj się mijanym alfistom: każdy uśmiecha się za kółkiem od ucha do ucha - też się tak będziesz cieszyć, gdy poczujesz Cuore Sportivo. W Alfie jest piękno i siła - to jedyna, niepowtarzalna mieszanka warta każdych pieniędzy... Jeśli się jeszcze wahasz - zajrzyj na www.cuoresportivo.pl lub napisz do mnie maila. Odpowiem na każde pytanie.

dodał: ryba-pila@tlen.pl
Alfa Romeo 147 Hatchback 1.6 TS 16v (105 KM)

Auto z grudnia 2004r, regularnie serwisowane od początku w ASO, kupione z salonu Forda, gdzie ktos je zostawił w rozliczeniu. Panowie z Forda zrobili w samochodzie wszystko, co wymagało do zrobienia, a nawet więcej. Auto kupiłem w stanie " jak nowe". Nigdy nie bite, bez historii. Sprawuje się póki co idealnie. NAwet zawieszenie o które się tak bałem nie sprawia żadnych problemów. Najwięcej złego o Alfach mówią ci, którzy ich nigdy nie mieli..a prawda jest taka że jak kupimy bezwypadkowy, zadbany egzemplarz, o który sami tez będziemy dbać, to Alfa będzie autem niezawodnym, a do tego pięknym i niebanalnym. Zdecydowanie polecam każdemu, chcacemu wybić się z tłumu Golfów, A3, Fabii czy Corolli...

dodał: vantheman@poczta.fm
Alfa Romeo 147 Hatchback 1.9 JTD (115 KM)

Wszystko zalezy od ceny od wersji alfy i od tego czy bezwypadkowa. Alfa to piękny samochód, który nabyć można za pieniądze z portfela nie z kosmosu. Auto warte swojej ceny, nie pozbawione wad. Niestety alfy dość szybko tracą wartość co uderza w przyszłość. Ceny częsci raczej normalne. Ale piękna i elegancji połączenego ze sportowym stylem nie da żadna inna marka. Alfe można kochać lub nie nawidzieć! Ogólnie auto jest dobrze wykonane i widać duży postęp włochów w jakości! Samochód z dobrym bezawaryjnym silnikiem! Auto dnamiczne i ekonomiczne. Jedziesz spokojnie 200km/h choć zawieszenie w tedy zachowuje się troszkę nieprzewidywalnie, a hamowanie z takiej predkosci gwarantuje nispodzianke!

dodał: Raban
  • Zalety
  • + ergonomia
  • + układ jezdny
  • Wady
  • - ekonomiczność
  • - widoczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Alfa Romeo 147

Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V Multijet - galeria redakcyjna Alfa Romeo 147 Alfa Romeo 147  Hatchback - galeria społeczności Alfa Romeo 147 GTA Alfa Romeo 147 2007
Zobacz inne galerie Alfa Romeo

Opinie o instalacji LPG

Alfa Romeo 147

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Alfa Romeo 147

Alfa Romeo 147

177 komentarzy

130 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~krzysiek1212~krzysiek1212

Witam czy ktoś mi powie czy silnik w mojej alfie romeo 147 1.6 TS jest bezawaryjny czy zwykły

~bart1924~bart1924

maroo do JTD 16V tylko oleje syntetyczne, polecam Millersa XFD, Valvoline SynPower oraz wymianę co 10tys, a silnik Ci się odpłaci niezawodnością. Pozdrawiam

~marooo~marooo

Czekam na odpowiedz z Góry dziękuje

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Alfa Romeo

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
7 576
Przejechany dystans
4 222 011 km
Zatankowanego paliwa
262 335 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
1 498
Wydanych pieniędzy
621 408 zł
Średnie wydatki na auto
1 387 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
2 739
Wydanych pieniędzy
646 726 zł
Średnie wydatki na auto
1 444 zł
Zobacz dzienniki kosztów Alfa Romeo (448)

Testy zderzeniowe Alfa Romeo 147

Najnowsze testy zderzeniowe Alfa Romeo 147 przeprowadzone przez Euro NCAP.

Alfa Romeo 147

Alfa Romeo 147
2001

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Alfa Romeo

Zużycie paliwa Alfa Romeo 147

Na podstawie 330 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: pk, dodano: 30.05.2008 20:17

Jeśli wie się gdzie serwisować. W aso drożyzna. Zaminniki droższe niż do popularnych marek. Ja mam założone w ASO lpg ale nie znaczy to, że takie rozwiązanie komukolwiek polecam, szczególnie jeśli ktoś chce zamontować gaz u pana kazia, który instalacje zaklada do polonezów i astr 1. generacji.

pełny raport Alfa Romeo Hatchback 1.6 TS 16v

autor: karol@agencjamg, dodano: 22.01.2008 23:45

Auto daje wiele radości prowadzi sie pewnie . Spalanie no niestety tutaj Włosi sie nie popisali bo ciezko jest zejsc pozniej 13,14 litrów /100km w mieście. Przy bardzo oszczedniej jezdzie ( dosłownie wl bieg 5 przy predkosci 60 km/h) auto zadowoli sie ok. 9-5 - 10 l - ale jezdzic takim autem z takim silnikiem to marnowanie jego potencjału. Co do spalania na trasie to wszystko zalezy od tego jak szybko jedziemy , Przy 120 - 130 km/h spalanie wynosi ok. 9-10 l. Niestety juz miedzy 150 - 170 - 14Litrów a przy prędkości 200- 2150 około 19Litrów. Tak więc jadąc z dalszą trase po autostradzie proponuje zabrac dobra nawigacja badz mape.

pełny raport Alfa Romeo Hatchback 2.0 i 16V T.Spark

autor: Adik, dodano: 23.06.2007 10:32

To autko jeździ tak jakby miało dziurę w baku. W Warszawskich korkach pali 11,5-13,5 litra/100km. W trasie przy dynamicznej jeździe 140-170km/h około 10,5l przy spokojnej 90-110km/k około 7,5 litra. Wynik koszmarny, ale autko jest cudowne i trzeba mu wybaczyć ten podwyższony apetyt :)

pełny raport Alfa Romeo Hatchback 1.6 i 16V T.Spark
Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Alfa Romeo 147

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Alfa Romeo 147

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Alfa Romeo 147
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Alfa Romeo 147, oglądali także