Szukaj

Informacje o Alfa Romeo 156 I Sedan 1.6 16V T.S. 120KM 88kW 1997-2003

Lata produkcji: 1997 – 2003
Segment: Klasa średnia
Pierwsza generacja modelu debiutowała w 1997 roku zastępując Alfę Romeo 155, z którą dzieliła kilka rozwiązań technicznych. Pod względem stylistycznym samochód okazał się przełomowy dla włoskiej marki. Jego sylwetkę – elegancką, a przy tym z charakterystycznym dla Alfy Romeo sportowym zacięciem zaprojektował Walter de’Silva. Model 156 szybko zdobył silną pozycję na rynku, a jej potwierdzeniem były liczne nagrody, m. in. tytuł Europejskiego Samochodu Roku 1998. W 2002 auto przeszło drobną modernizację, a rok później zostało wycofane z produkcji.
czytaj więcej
Produkowany od 1997 do 2003 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 120 KM (88 kW) przy 6300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 144 Nm przy 4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82 x 75,6 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(63%)

Zalety

+ Układ jezdny + Ergonomia + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Alfa Romeo 156 I Sedan 1.6 16V T.S. 120KM 88kW 1997-2003
9,2
l/100 km
10,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,3
Alfa Romeo 156 I
Sedan 1.6 16V T.S. 120KM 88kW
Gaz AG Centrum świetnie komponuje się z alfą, mimo że 1.6 to daje radę. Da się czasem depnąć, to spalanie skoczy do 12-14l gazu, a przy oszczędnej jeździe z 9-10l. Alfa cudowny samochód, ale i tak zaraz przyjdzie Janusz z Paseratti albo Gulfiarz jeżdżący w TDI i powie że "alfa się psuje bo tak". Jeśli się dba, to się nie psuje- a jeśli się jest cebulakiem zbierającym części do gulfa z pobliskiego szrotu Bogdan Piździoch&Syn , to może warto zostać przy golfie, jak 40% społeczeństwa...
9,3
Alfa Romeo 156 I
Sedan 1.6 16V T.S. 120KM 88kW
Na trasie Rzeszów Gdańsk 7.6 w 3 osoby z bagażami przy dynamicznej jeździe ale głównie w nocy jechaliśmy. Normalnie liczę 8.5 czy 9 na 100 bo lubię wysokie obroty alfa też. W zimie nawet 12 i więcej przy dużych mrozach. Alfe mam od 3 lat wymieniłem rozrząd kompletny kable świece i zawieszenie, wymieniam olej leje paliwo i jadę nigdy nie zawiodła często holowała inne auta kolegów. Lubię podłubać czasami przeczyścić coś czeka mnie znów wymiana rozrządu wożę go w bagażniku od 2 miesięcy zrobione już na starym jakieś 75 tyś. Nie polecam auta z silnikiem 1.6 bo mu ciężko na małych obrotach 2 litrówka lepiej sobie radzi przy porównywalnym spalaniu. Dla zabawy i przyjemności brac silniki v6 są rewelacyjne zero problemów z tym że części do nich jak np rozrząd drogie, z tym że każde v6 tak ma nie tylko alfa. Auto świetne fajnie się zap... nim pozdrawiam fanów marki i forum marki:) Niech moc będzie z nami.
12,3
Alfa Romeo 156 I
Sedan 1.6 16V T.S. 120KM 88kW
Witam , czytam te posty i jestem pełen podziwu stylu jazdy niektorych tu osob . pare dni temu zatankowałem do pełna zaczeło mnie draznic spalanie silnika 1.6 wynoszące 12/13 litrow gazu , przedtem mialem 1.4 i palil 8/9 l gazu , wiec postanowilem zachowywac wszelkie formy ekonomicznej jazdy i i tak nic to nie zmienilo , poniewaz normalnie przejezdzalem na 36 l gazu ok.300km a teraz przejechalem 310km wiec nie da sie tym autem zejsc nizej .

Usterki Alfa Romeo 156 I

Liczba wpisów: 63
Cieknący olej z pod pokrywy zaworów
  • Alfa Romeo 156 I Sedan 1.9 JTD 105KM 77kW 1997-2000
  • silnik
Cieknący olej z pod pokrywy zaworów, zabrudza silnik i nie przyjemnie wygląda Brak szczelności pomiędzy głowicą a pokrywą zaworów - Twarda uszczelka Bardzo prosta czynność. Należy zdjąć plastikową obudowę silnika i odkręcić 6 śrub mocujących pokrywę. Potem trzeba zdjąć wąż odmy i poluzować osłonę paska rozrządu by pokrywa nam wyszła. Ściągamy węża odmy i podnosimy delikatnie pokrywę. Starą uszczelkę wyrzucamy. Dokładnie odtłuszczamy brzegi głowicy oraz pokrywy zaworów (zalecam umycie - najlepiej w benzynie - całej pokrywy by pozbyć się brudu i nagaru. Do pokrywy przykładamy nową uszczelkę - można osadzić ją na sylikonie dla lepszej szczelności. Spód uszczelki również możemy delikatnie nasylikonować - oczywiście sylikonem wysokotemperaturowym!!! Przykładamy pokrywę do głowicy i dokręcamy śrubami. Zakładamy węża odmy a następnie dokręcamy osłonę rozrządu. I po robocie.
Oczekuje na rozwiązanie
Piszczące hamulce z tyłu
  • Alfa Romeo 156 I Sedan 1.9 JTD 105KM 77kW 1997-2000
  • układ hamulcowy
Jadąc dłuższych kilka kilometrów z tylnych kół zaczyna dobiegać regularne piszczenie. Znika w czasie hamowania i pojawia się znów po chwili Brud w cylinderku zacisku lub pęknięta guma osłonowa Rozbieramy koło, wyjmujemy zacisk. Należy wyjąć tłoczek, sprawdzić czy elementy gumowe nie są uszkodzone - jeśli są trzeba wymienić na nowe. Dokładnie czyścimy cylinderek oraz tłoczek. Potem składamy z powrotem, pamiętając o delikatnym wciskaniu tłoczka na miejsce, kręcąc nim zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
traci moc
  • Alfa Romeo 156 I Sedan 1.6 16V T.S. 120KM 88kW 1997-2003
  • silnik
witam odebralem alfe od mechanika, wymieniali mi wahacze itd, rozrzad, swiece, filtry wszystkie, olej. przed tym zabiegiem alfa sprawowala sie dobrze a teraz z niewiadomych przyczyn traci moc. podczas jazdy zdarza sie czasami ale coraz czesciej ze obroty spadają, telepie silnikiem, strzela z wydechu i przewaznie gasnie. po ponownym odpaleniu jest wszystko ok ale za jakis czas znowu to samo. co to moze byc? czy to moze byc wina swiec? wczesniej byly platynowe a teraz kupilem zwykle ale firmowe NGK made in Japan.?
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
Alfa Romeo 156 I Sedan