Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Alfa Romeo 156

Lata produkcji: 1997 - 2007
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany w latach 1997-2006, następca Alfy Romeo 155. Samochód okazał się dużym sukcesem włoskiej marki. Dwie generacje 156 sprzedały się w liczbie ponad 700 tysięcy egzemplarzy. Samochód zaprojektowany przez Waltera de’Silvę (1 generacja) i Giorgetto Giugiaro (2 generacja) wyróżniał się nienaganną, harmonijną sylwetką, która wyznaczyła kierunek dla kolejnych modeli marki. Model wielokrotnie nagradzany, między innymi tytułem Europejskiego Samochodu Roku 1998. Jego następcą jest model 159.

Komentarze redakcji

Nadwozie Alfy Romeo 156 zdaje się nie zwracać uwagi na mijające lata - wciąż potrafi uwieść od pierwszego wejrzenia, a na dodatek skutecznie opiera się korozji. Gorzej jest niestety z wnętrzem - i tu mamy do czynienia z charakterystycznym, sportowym designem, ale egzemplarze sprzed liftingu (2003 r.) są źle spasowane, przez co skrzypią. "156-ka" nie jest najlepszą propozycją dla rodzin - na tylnej kanapie jest ciasno, a bagażnik nawet w kombi rozczarowuje pojemnością.

Gdyby ceny paliw nie były tak odstraszające, najlepszym wyborem wśród silników benzynowych byłyby jednostki V6 - pięknie brzmiące, bardzo dynamicznie, a na dodatek solidniej zbudowane niż mniejsze motory. Najlepszym kompromisem pomiędzy osiągami a spalaniem oraz trwałością a kosztami napraw okazuje się diesel 1.9 JTD znany z wielu aut Fiata. Układ jezdny włoskiej limuzyny jest perfekcją pod względem zapewnianego prowadzenia, jednak już w kwestii bezawaryjności do ideału mu bardzo, bardzo daleko.

Alfa Romeo 156 jest niestety stałym bywalcem samochodowych warsztatów - w silnikach TS psują się wariatory, w motorach JTS dodatkowo gromadzi się nagar na zaworach, w skrzyniach Selespeed występują problemy z aktywatorem biegu, a niezależnie od wersji co nóż trzeba wymieniać coś w zawieszeniu, "walczyć" z kapryśną instalacją elektryczną i coraz częściej "ratować" korodujące podwozie. Na szczęście, większość napraw da się wykonać tanim kosztem, a ceny samych aut nie są wygórowane.

Dane techniczne Alfa Romeo 156

Silniki

Moc silników 105-250 KM

Poj. silników 1 598-3 179 cm3

Prędkość maks. 188-250 km/h

Przyspieszenia 0-100 6,3-11,6 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Alfa Romeo 156

Średnia ocena modelu

na podstawie 887 opinii

4.04

Średnia dla segmentu: Klasa średnia 4.18

Zalety

+ Silnik

+ Układ jezdny

+ Ergonomia

Wady

- Widoczność

- Koszty utrzymania

- Drobne usterki

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (81%)
NIE (19%)

Wybrane oceny kierowców Alfa Romeo 156

Auto, jak kazde, ma swoje wady, ktore staralem sie opisac. Na pewno nie jest dla kazdego. To auto przede wszystkim ... więcejmajace cieszyc kierowce, a przy tym dosc praktyczne i ekonomiczne. ukryj
dodano 26.01.2011 przez
O TAKIM AUCIE MARZYŁEM ! JEŻELI KTOŚ JESZCZE NIE JECHAŁ ALFĄ TO MA PRZED SOBĄ NIEZAPOMINANIE PRZEŻYCIE ! AUTO TRZYMA ... więcejSIĘ DROGI JAK BY BYŁO PRZYLEPIONE, MA SPORTOWE PRZYSPIESZENIE, BARDZO MIŁE I CICHE ZAWIESZENIE, KOMFORTOWE WNĘTRZE, EKONOMICZNY SILNIK, JEST SUPER WYKONANE, POSIADA NIEZAWODNY SILNIK FIATA 1.9 JTD. NO I NA KONIEC ... TO JEST ALFA ROMEO CZYLI SAMOCHÓD Z DUSZĄ... CZY SŁYSZELIŚCIE O LEGENDZIE DOTYCZĄCEJ ZNACZKA (LOGO) ALFY ROMEO ? JEŻELI NIE TO LEGENDY NA PEWNO PRZEKONAJĄ WAS DO KUPNA TEJ PEREŁKI !!! Naprawdę warto ! ukryj
dodano 26.05.2009 przez
Typowa Alfa, samochód dla ludzi którzy lubią i potrafią docenić własności jezdne i piękno samochodu. BMW ani Mercedes to nie ... więcejjest ale jeździłem kilkunastoma samochodami i ten jest najlepszy. Jeśli przeszkadzają ci drobne usterki kup sobie japończyka, ale nienarzekaj że jeździsz bezawaryjną krową a nie samochodem, i nieoglądaj się z zazdrością na przejeżdżającą Alfę (sam sobie zgotowałeś ten los). Największą wadą tego samochodu jest niestety dosyć kiepski serwis, mechanicy poprostu psują markę Alfy. Jeżdże Alfą (mam już trzecią a niedługo będę miał czwartą) od sześciu lat i wiem co piszę, zwiedziłem 4 serwisy w okolicy i do 2 nienależy wchodzić bo psują lub kradną a pozostałe dwa są takie sobie. ukryj
dodano 10.04.2003 przez
Osiągi totalnie seryjnego auta są zdumiewające. Ktoś pisał że 215 km/h można jechać z chipem, można i bez i to ... więcejok. 700km po Niemczech w zeszłym tygodniu i silnik nie padł choć byłem na to przygotowany, przyśp. od 180 do 200-220 niewiarygodne jak na tak małą pojemność ale tłumaczy to fakt osiągania przy wysokich obrotach owych max 144KM, zawieszenie trzyma auto jak w szynach, ciekawostką jest spalanie w trasie przy max. prędkościach auto nie wychodziło z 10l/100km, po Polsce od Zgorzelca do W-wy dosłownie 1/2 zbiornika -szok ok 7,5 l/100km. Mankament to niski moment obrotowy co w ruchu miejskim z włączoną klimą daje się we znaki, już kilka razy chcąc szybko przyśpieszyć na wysokim biegu z ok. 2800obr/min usłyszałem tylko basowe bruuuuum i przyśpieszenie trwające wieczność. Pozatym autko naprawdę zwinne i przyjemne, acha i skrzynia podczas szybkich zmian w górnym zakresie obrotów zgrzyta jakby miala się rozpaść ale nie rozpada się więc ufam włochom że tak ma być. ukryj
dodano 11.09.2003 przez
Zobacz oceny Alfa Romeo 156 Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Alfa Romeo 156

Pb
4,00 - 17,43
Na podstawie 403 raportów spalania
ON
4,47 - 10,67
Na podstawie 340 raportów spalania
LPG
5,40 - 16,33
Na podstawie 107 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Alfa Romeo 156

Diesel 1.9 w każdym wydaniu mocy mechanicznie jest niezniszczalny-o dziwo również jednostki 16V 140 i 150HP. Problemy w układzie wtryskowym ... więcejpraktycznie nie istnieją( jak w VW czy Fordzie), awaryjność samego silnika jest bardzo mała. Zauważcie, że GM montuje te silniki do OPLA (CDTI) i Saaba (TID)-z prostego powodu: wydajne, oszczędne,sprawdzone i mało awaryjne. Zresztą wtrysk typu Common Rail rozpoczął Fiat i śmiem twierdzić, że ma w nim największe doświadczenie. Spalania rzędu 4-4.5L w mieście oczekujcie jedynie od lupo lub polo SDI pod nogą emeryta.Konie mechaniczne i moment obrotowy nie biorą się z powietrza. Realnie wg mnie skorkowane miasto robi w przedziale 7-8L zależnie od nogi (można niżej,ale to męczarnia), w cyklu miszanym 6.5L, wakacyjna trasa 900 km raczej spokojna wskazała 5 litrów-zazdroszczę posiadaczom skrzyń 6 biegowych-szybsza jazda przy min wyższym spalaniu. Zamienniki dostępne w szerokiej ofercia. Niestety słabszym punktem auta jest zawieszenie-ale to raczej wynik naszych podłej jakości dróg-ratunkiem jest ofera tańszych zamienników lub dostępnych wymiennych elementów metalowo gumowych. Kompletny markowy rozrząd z pompą wody kupujesz za 350 pln, kpl sprzęgło za 550-600 pln, z kołem dwumasowym spokój gdyż mocne bo wspólne dla wesji 16V, turbina nie wytrzymuje jedynie bezmyślności kierowców.Auto polecam, gdyż za niewielką kasę kupicie spore auto z super wyposażeniem i niezawodnym nowoczesnym dieslem (przy okazji w pięknym opakowaniu), a ze względu na mylną opinię niezjeżdzone-gdyż wszyscy przepłacają za wyeksploatowane golasy skody czy passata wierząc w podany w ogłoszeniach przebieg dla 8-10 latka rzędu 186000 km no i oczywiście niemiecką solidność. Egzemparze zjeżdzone zalewały i zalewają floty po leasingu, a potem po lesingu wtórnym. Mistrzostwem jest 1.9 JTD 16V-żałuje,że nie szukałem takiego. Zastanówcie się nad Alfą-ogólnie polecam. Pozdrawiam ukryj
dodano 25.11.2011 przez
Przed zakupem miałem wiele wątpliwości co do diesla w ogóle. Zawsze jeździłem autami z silnikami benzynowymi ale alfowski JTD na ... więcejprawdę mnie przekonał do ropniaków. Czasem mam wrażenie że ten silnik lubi "dostać w palnik" i dobrze jest go od czasu do czasu przegonić na wyższych obrotach na dłuższej trasie (chyba z resztą jak każdego diesla z turbiną). Spalanie mnie mile zaskoczyło bo początkowo oscylowało w okolicach 6,5 litra w trybie mieszanym, ostatnio zszedłem do wartości 6,2-6,3. W mieście gdy zima sroga trzeba policzyć 7-8l, kiedy cieplej w granicach 6,6-6,8. Trasa to bajka, ostatnia moja podróż do Niemiec to non stop autostrada i prędkość w granicach 140-160, spalanie 6,4. Moim zdaniem jak na tak małą moc spalanie jest rewelacyjne. Przy jeździe 110-120 spokojnie można zejść do 5.8-6l. Jeśli jazda w granicach 90-100km/h spalanie koło 5,5l lub mniej. Na pewno istotny jest fakt zaprzyjaźnienia się z pedałem gazu, wyczucia silnika i możliwości swojego auta, wykorzystywanie warunków na drodze i ukształtowania terenu. Przechodząc do tematu napraw to najwięcej budżetu pochłania przednie zawieszenie. Czytałem kilka opinii innych użytkowników i często padały słowa że części eksploatacyjne do najtańszych nie należą. Powiem tak - wszystko zależy od punktu siedzenia i od tego gdzie się kupuje. Moim skromnym zdaniem części wcale nie są drogie, jest ich już sporo na rynku, w internecie jest spora konkurencja i jednocześnie bardzo dobre ceny. Można urwać dobre markowo części za niewielkie kwoty. ukryj
dodano 02.05.2012 przez
powiem wam tak niech sobie pali ... czyms trzeba nakarmic ta stajnie pod maska. jesli ktos mi powie ze to ... więcejduzo jak na taki silnik to niech pogapi sie z wielkimi oczami nie dowierzajac ile wcina bmw z tego rocznika... ja nie jestem specialnie nadziany a jednak tankuje i jest ok . jesli ktos chce robic 200-300 km / dzien to niech kupi sobie jugo o pojemnosci 0,7 l to go flaszka zaleje albo gaz wstawi ale to tak jakby na torcie zamias swieczki zapalki palic. co do czesci to moze powiem tak: jak ktos umie jezdzic to mu auto posluzy, jak widze ze komus sie spalilo sprzeglo albo zlamalo cos w zawieszeniu to od razu zwala na samochod a moze nauczyc sie warto poslugiwania sprzeglem samochodowym i nie jezdzic po dziurach ... przeciez to kur*** nie traktor. alfa to samochod dla ludzi z pasja i sercem a nie dla dresow jak bmw. czesci moze i drogie chociaz nie zauwazylem wielkiej zeby nie mowic zadnej roznicy a kilka juz aut mialem, a jezeli jakas roznica to moze tylko w tym ze trudniej cos dostac do alfy ale taka cena za to ze sie nie jezdzi golfem do ktorego czesci leza na kazdym zlomie a swieze wyciagaja z przydroznych drzew. dbac trzeba o blachy ale tylko dlatego ze te autka maja swoje latka a polskie drogi zimy i sol ktora drogowcy wypelniaja dzióry na szosach strasznie zgryza lakier a wtedy rudzielec gwarantowany. mam alfe i ja poprostu uwielbiam to nie zwykle auto i super wyposazone a frajda jak z ffeerrarrii bo tez tak wciska w fotele. polecam jak najbardziej ! ukryj
dodano 10.02.2010 przez
Witam wszystkich posiadaczy alfy 156. Na dzien dobry chciałem powiedzieć ze poprzednim samochodem była laguna II z 2004 roku auto ... więcejskasowałem więc postanowiłem kupić alfe 156 lift. Za okazyjną cene 10000 zł zakupiłem auto z uszkodzoną turbiną, koszt regeneracji 1100 zł, po 2 miesiącach ponowna wymiana turbiny ( polecam sprawdzić ciśnienie oleju po wymianie turbo lub przypomnieć mechnikowi) słabe cisnienie. Następną zabawa była z zawieszeniem wahacze przednie dolne 980 zł trw polecam, wahacze przednie górne 420 zł, tylne poprzeczne 220 zł ( max gear) które były do wymiany po miesiącu nie polecam auto lata po drodze jak by miało wypaść z drogi , wahacze wzdłużne 450 zł z tulejkami, poprzeczne wahacze wymieniłem na vema( 340zł) i jest gitara. Po wymianie wszystkich wahaczy oraz łączników + drążki i końcówki auto naprawde jeździ super, przyszedł czas na chłodne dni i zaczeły sie problemy z ogrzewaniem ( wymiana termostatu 210 zł) . Jeżeli kupujesz takie auto sprawdź je dobrze i nie kupuj zamienników bo to sie nie opłaca. Jezeli LAGUNA ma opinie królowej lawet to czym jest alfa na polskich drogach , jeśli miałby wybór kupiłbym lagunę . Jeśli chodzi o spalanie w alfie to rewelacja ukryj
dodano 13.10.2012 przez
Alfa z silnikiem 1,9 jtd 16v posiada to co jest charakterystyczne w alfach i bardzo fajne, czyli odgłos silnika. W ... więcejmomencie, gdy włącza się turbosprężarka słychać piękny dźwięk, który był bardzo charakterystyczny w popszednim modelu, w benzynie np. 156 2,0. Na trasie super przyspieszenie i to na każdym biegu. W każdym momencie alfa ma moc, a jak wiadomo jest to dosyć istotne dla bezpiecznego wyprzedzania. W cyklu miejskim alfa ma dosyć wysokie spalanie, ale komfort jazdy w zupełności to rekompensuje. Minusami tego auta są w pierwdzej kolejności słabe nagłośnienie, stosunkowo częste problemy z zawieszeniem oraz innymi częściami eksploatacyjnymi oraz użytkowymi. Wreszcie serwis, czyli coś co potrafi dobić kierowców. Nie polecam serwisów, ponieważ jest tam słaba organizacja. Jedyną radą jest trzymanie tych państwa za ryj, a nawet można dojść do porozumienia. Czasami odnoszę wrażenie, że nie wiedzą jak się naprawia te samochody. Na przykład mój znajomy naprawiał 7 razy stukające zawieszenie, aż się udało - pomyśleć, że specjaliści nie wiedzą co może stukać w zawieszeniu. Pozdrawiam i życzę spokojnej jazdy ;) ukryj
dodano 24.09.2007 przez
Zobacz raporty spalania Alfa Romeo 156 Dodaj raport spalania

Publikacje o Alfa Romeo 156

Generacje Alfa Romeo 156

Dealerzy Alfa Romeo

DUKIEWICZ SP. J.

DUKIEWICZ SP.J. Alfa Romeo Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Jubilerska 6

Więcej

AUTO-RES

AUTO-RES dealer Alfa Romeo Zaczernie

podkarpackie, Zaczernie, Pogwizdów Nowy 661

Więcej

AUTOSERWIS MAZOWSZE SP. Z O.O.

AUTOSERWIS MAZOWSZE SP. Z O.O. Alfa Romeo Płock

mazowieckie, Płock, Skrzetuskiego 11

Więcej

CARSERWIS SP. Z O.O.

CARSERWIS SP. Z O.O. Alfa Romeo Warszawa

mazowieckie, Warszawa, 1-go Sierpnia 10

Więcej

CARSERWIS SP. Z O.O.

CARSERWIS SP. Z O.O. Alfa Romeo Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Połczyńska 33

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Alfa Romeo 156

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

3 486

Przejechany dystans

486 123 zł

Zatankowanego paliwa

106 598 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

762

Wydanych pieniędzy

336 056 zł

Średnie wydatki na auto

1 732 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

961

Wydanych pieniędzy

194 955 zł

Średnie wydatki na auto

1 005 zł

ZOBACZ 194 dzienniki kosztów Alfa Romeo 156 Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Alfa Romeo 156

Liczba wpisów: 33
komentarzy(23)
komentarzy(52)
komentarzy(13)
komentarzy(14)
komentarzy(12)
Zobacz inne typowe słabe punkty Alfa Romeo 156 dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Alfa Romeo 156

Liczba wpisów: 31
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Alfa Romeo 156 Dodaj wpis do autodiagnozy

Opinie o instalacjach LPG w Alfa Romeo 156

Liczba wpisów: 36
Bylo troche problemów typu : świece i przewody oraz reduktorem LPG po wizycie u fachowca wymienione zostały elementy instalacji lpg ... więcejna : -wtryski HANA 2000 z króćcem do osobnego montażu -reduktor Scorpion GT/KME Gold -wielozawór Tomasetto Super -miedz fi8 -butla Bo tej operacji auto działa poprawnie , jeżdze już 20 tys.km i puki co jest ok, no ale zobaczymy jak długo się naciesze. Aha co do instalacji do silniki Alfy są idealne do gazu pod warunkiem dobrj instalacji (sekwencji) koszta to ok. 3 tys zł. ukryj
dodano 10.06.2011 przez
Auto warte swej ceny , instalacja kosztowała mnie 3400zł i chodzi b,dobrze , kilka razy mi szarpnęło na niskich obrotach ... więcejale to się dzieje przy bardzo wysokich temperaturach na zewnątrz. Spalanie gazu przy mojej nodze oscyluje pomiendzy 12-18l gazu chociaż mój rekord przy butowaniu do spodu to 24l gazu:) ukryj
dodano 27.07.2011 przez
dla mnie i dla mojego auta instalacja D.t. GAS SYSTEM JEST NAJGORSZA CHOC JEST TO INSTALACJA DROGA I SEKWENCYJNA ODKAD ... więcejJA MAM SA Z NIA SAME PROBLEMY I NA DODATEK JEST PRZEKOMBINOWANA ZA MALY REDUKTOR GAZU , UKLAD ELEKTRONICZNY DO DUP.... I NIKT NIE CHCE SIE TEGO PODJAC ZEBY ZROBIC TO JEST PORAZKA ukryj
dodano 10.07.2012 przez
Czasem mam małe szarpnięcie na niskich obrotach , 3 razy byłem już na regulacji instalacji , spsalnie w mieście od ... więcej13 do 22l gazu , w trasie 10 do 15l gazu niewiele jak na 190KM , niedługo czeka mnie przegląd instalacji i zobaczymy jak pujdzie:) ukryj
dodano 03.09.2011 przez
Zenit Pro OBD, na wtryskiwaczach HANA, reduktor Gurtner Carny, zbiornik toroidalny 53 li Instalacja zamontowana w Auto Gaz Cito Wrocław. ... więcejNie mam z nią żadnych problemów, działa zgodnie z moimi oczekiwaniami. ukryj
dodano 15.02.2013 przez
Według mnie silnik V6 nadaje się idealnie do LPG , miałem wcześniej TSa i było dużo gorzej , tutaj jest ... więcejnaprawde dobrze , byłem tylko 3 razy na regulacji bo auto się dławiło na wysokich obrotach. ukryj
dodano 21.10.2011 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Alfa Romeo 156

Skarbnica wiedzy o Alfa Romeo 156

Ciekawostki
dodano 12.09.2012 przez
Jako, że Alfa Romeo 156 nawiązywała do sportowej tradycji firmy, producent oferował pakiet Sport, który można było dokupić do nowej 156. Dostępne były trzy werjsje…
dodano 07.04.2012 przez
Car Of The Year 1998 Best Compact Executive 1998 (What Car - Wielka Brytania) Best Compact Executive Car 1998- (Autoexpress - Wielka Brytania) Die Besten…
dodano 01.08.2011 przez
Gra Ripley'a, z Johnem Malkovichem AR 156 SW, 2002 / Aikka Tappaa, 2005 / The Medallion, 2005 / Zmruż oczy, 2003 / Chłopaki nie płaczą,…
Sposoby wykonania czynności
dodano 19.06.2012 przez
Powodem stukania w zawieszeniu najczęściej są wybite tuleje. Oprócz tulei wahaczy mogą być także wybite tuleje stabilizatora. Koszt jednej nie przekracza 20 zł.
dodano 28.03.2012 przez
OPIS PROBLEMU: [AR 156 2003 1,9 JTD 140KM] W komputerze zamiast bieżącego/średniego spalania, przebiegów itp. mam same gwiazdki. Co może być przyczyną? Dodam, że wcześniej…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą