Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Alfa Romeo 156

Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany w latach 1997-2006, następca Alfy Romeo 155. Samochód okazał się dużym sukcesem włoskiej marki. Dwie generacje 156 sprzedały się w liczbie ponad 700 tysięcy egzemplarzy. Samochód zaprojektowany przez Waltera de’Silvę (1 generacja) i Giorgetto Giugiaro (2 generacja) wyróżniał się nienaganną, harmonijną sylwetką, która wyznaczyła kierunek dla kolejnych modeli marki. Model wielokrotnie nagradzany, między innymi tytułem Europejskiego Samochodu Roku 1998. Jego następcą jest model 159.

Generacje Alfa Romeo 156

  • Wybierz generację: Alfa Romeo 156 II (2003 - 2007)
    Alfa Romeo 156 II
    Alfa Romeo 156 GTA - widok z przodu Alfa Romeo 156 GTA - widok z przodu Alfa Romeo 156 GTA - emblemat Alfa Romeo 156 GTA - widok ogólny wnętrza z przodu

    Alfa Romeo 156 II

    Druga generacja modelu pojawiła się na rynku w 2003 roku. W porównaniu do poprzednika, zmieniony został tył i przód samochodu. Za nowe oblicze Alfy Romeo 156 odpowiadał Giorgetto Giugiaro. Pod jego kierunkiem auto nabrało nieco bardziej agresywnego i...

    więcej o Alfa Romeo 156 II

  • Wybierz generację: Alfa Romeo 156 I (1997 - 2003)
    Alfa Romeo 156 I
    Alfa Romeo 156 - prawy bok Alfa Romeo 156 - prawy bok Alfa Romeo 156 - widok z przodu Alfa Romeo 156 - pełny panel przedni Alfa Romeo 156 - widok ogólny wnętrza z przodu Alfa Romeo 156 - widok ogólny wnętrza z przodu

    Alfa Romeo 156 I

    Pierwsza generacja modelu debiutowała w 1997 roku zastępując Alfę Romeo 155, z którą dzieliła kilka rozwiązań technicznych. Pod względem stylistycznym samochód okazał się przełomowy dla włoskiej marki. Jego sylwetkę – elegancką, a przy tym z charakterystycznym...

    więcej o Alfa Romeo 156 I

Nadwozie Alfy Romeo 156 zdaje się nie zwracać uwagi na mijające lata - wciąż potrafi uwieść od pierwszego wejrzenia, a na dodatek skutecznie opiera się korozji. Gorzej jest niestety z wnętrzem - i tu mamy do czynienia z charakterystycznym, sportowym designem, ale egzemplarze sprzed liftingu (2003 r.) są źle spasowane, przez co skrzypią. "156-ka" nie jest najlepszą propozycją dla rodzin - na tylnej kanapie jest ciasno, a bagażnik nawet w kombi rozczarowuje pojemnością.

Gdyby ceny paliw nie były tak odstraszające, najlepszym wyborem wśród silników benzynowych byłyby jednostki V6 - pięknie brzmiące, bardzo dynamicznie, a na dodatek solidniej zbudowane niż mniejsze motory. Najlepszym kompromisem pomiędzy osiągami a spalaniem oraz trwałością a kosztami napraw okazuje się diesel 1.9 JTD znany z wielu aut Fiata. Układ jezdny włoskiej limuzyny jest perfekcją pod względem zapewnianego prowadzenia, jednak już w kwestii bezawaryjności do ideału mu bardzo, bardzo daleko.

Alfa Romeo 156 jest niestety stałym bywalcem samochodowych warsztatów - w silnikach TS psują się wariatory, w motorach JTS dodatkowo gromadzi się nagar na zaworach, w skrzyniach Selespeed występują problemy z aktywatorem biegu, a niezależnie od wersji co nóż trzeba wymieniać coś w zawieszeniu, "walczyć" z kapryśną instalacją elektryczną i coraz częściej "ratować" korodujące podwozie. Na szczęście, większość napraw da się wykonać tanim kosztem, a ceny samych aut nie są wygórowane.

Publikacje o Alfa Romeo 156

Czy warto kupić: używana Alfa Romeo 156 (od 1997 do 2005)

Propozycja dla koneserów włoskiego stylu. Piękna, szybka i kompetentna na zakrętach. Niestety ma też sporo wad. Na małą przestronność wnętrza i ograniczoną funkcjonalność można przymknąć oko. Trudniej pogodzić się z kapryśną mechaniką i elektryką. Czy warto kupić używaną Alfę Romeo 156?

Redakcja2.0 - przeczytaj wszystkie artykuły tego autora Alfa Romeo 156 - potomek nowej ery

Niektórzy producenci mają niesamowitego farta, albo raczej doskonałe wyczucie aktualnie panujących tendencji - czegokolwiek się dotkną automatycznie zamienia się w arcydzieło. Bez wątpienia do grona tych producentów zalicza się Alfa Romeo. Począwszy od roku 1997, kiedy to światło dzienne ujrzał opisywany...

Oszczędny sportowiec

Koncerny samochodowe prześcigają się w projektowaniu aut typu kombi coraz pojemniejszych i obszerniejszych. Alfa Romeo opracowując kombi modelu 156, poszła jednak własną drogą.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Alfa Romeo 156

Społeczność kierowców Alfa Romeo 156autoWcentrum - społeczność Alfa Romeo 156

najwyższe oktanyAuta - Alfa Romeo 156

Alfa Romeo 156  2,5 V6  Smoczyca 79,31

Alfa Romeo 156 71,83

Alfa Romeo 156 CZARNA BESTIA 91,16

Alfa Romeo 156 JTD Impression 77,54

Alfa Romeo 156 70,14

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Alfa Romeo 156

djbisonus 87,67

plastusinho20 35,36

zullo 77,79

Macjan81 30,16

Zachar 94,22

Nikname 64,71

Bartek9518 30,16

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Alfa Romeo 156

Po kilku dniach
Po kilku dniach Witam :) Od czego tu zacząć sam nie wiem ? przecież to nie bajka choć auto i t...
polerka
polerka wczoraj i dziś spędziłem sporo czasu w garażu z polerką w rękach :) efekty są ja...
O swoich też nie zapominamy
O swoich też nie zapominamy Witam :) Dziś sobota i to sobota jedna z najspokojniejszych od początku roku :)...
Remont Alfy cz. I
Remont Alfy cz. I Witam :) Jak co po niektórzy wiedzą i dopingują moje poczynania :) dziś obro...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Alfa Romeo 156

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Alfa Romeo 156
 

Najpopularniejsza wersja Alfa Romeo 156

Alfa Romeo 156

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Alfa Romeo 156
 

Alfa Romeo 156 najczęściej porównywane z:

 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Infiniti Q50 3,5 AWD Hybrid Demonstracyjny Infiniti Q50 3,5 AWD Hybrid
Rocznik: 2014. Przebieg: 5 500 km. Silnik: 3.5 364KM, .
Cena: 256 551 zł 229 000 zł
Zyskujesz: 27 551 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Infiniti Q50 3,5 AWD Hybrid Demonstracyjny Infiniti Q50 3,5 AWD Hybrid
Rocznik: 2014. Przebieg: 5 000 km. Silnik: 3.5 364KM, .
Cena: 256 551 zł 229 000 zł
Zyskujesz: 27 551 zł Zobacz szczegóły »

Używane Alfa Romeo 156

Alfa Romeo 156
2.4 diesel 175 KM
162 450 km, 2004
18 600 PLN
Alfa Romeo 156
2.4 diesel 150 KM
181 100 km, 2002
13 600 PLN
Alfa Romeo 156
2.5 benzyna 140 KM
183 000 km, 1998
8 400 PLN
Alfa Romeo 156
1.9 diesel 116 KM
175 000 km, 2001
9 990 PLN

Ocena auta Alfa Romeo 156

  • Średnia ocena
    na podstawie 860 opinii
  • 4,11
  • Średnia dla segmentu
    Klasa średnia: 4,21

Wybrane opinie

Alfa Romeo 156 GTA 3.2 i V6 24V (250 KM)

Kocham dwie dziewczy - Polkę i Włoszkę. Z Polką się pobraliśmy, z Włoszką nie mogę, choć ślubuję jej dozgonną miłość. ;-) A tak poważenie - wiele słyszę uwag, że Alfa jest awaryjna; tak naprawdę wszystko zależy od serwisu - jeżeli oddajecie swoje Alfy do gości, którzy na codzień zajmują się Seicento lub Punto to nie ma się co dziwić, że zamiast naprawić samochód, psują go bardziej. Poprzednim samochodem jeździłem 5 lat i w warsztacie byłem od przeglądu do przeglądu (czasami małe wyjątki z racji nieustannych modyfikacji w moim aucie). Dlatego gorąco namawiam - znajdźcie specjalistę, który zadba o Wasz samochód, a nie tylko spojrzy w instrukcję i nic więcej nie zrobi. Ja znalazłem taki warsztat (salon i warsztat p. Krzysztofa Bołtowicza w Warszawie) i gorąco go polecam. Wszyscy ludzie, którzy pracują w warsztacie są zakręceni na punkcie Alfy. Polecam szczególnie p. Sławka i p. Darka - faceci nie spoczną, póki nie "wyleczą" Waszej Alfetki. Co znamienne p. Bołtowicz sprzedaje tylko Alfy, a...

dodał: Olek@tele2.pl
Alfa Romeo 156 Sedan 1.8 16V T.S. (144 KM)

Osiągi totalnie seryjnego auta są zdumiewające. Ktoś pisał że 215 km/h można jechać z chipem, można i bez i to ok. 700km po Niemczech w zeszłym tygodniu i silnik nie padł choć byłem na to przygotowany, przyśp. od 180 do 200-220 niewiarygodne jak na tak małą pojemność ale tłumaczy to fakt osiągania przy wysokich obrotach owych max 144KM, zawieszenie trzyma auto jak w szynach, ciekawostką jest spalanie w trasie przy max. prędkościach auto nie wychodziło z 10l/100km, po Polsce od Zgorzelca do W-wy dosłownie 1/2 zbiornika -szok ok 7,5 l/100km. Mankament to niski moment obrotowy co w ruchu miejskim z włączoną klimą daje się we znaki, już kilka razy chcąc szybko przyśpieszyć na wysokim biegu z ok. 2800obr/min usłyszałem tylko basowe bruuuuum i przyśpieszenie trwające wieczność. Pozatym autko naprawdę zwinne i przyjemne, acha i skrzynia podczas szybkich zmian w górnym zakresie obrotów zgrzyta jakby miala się rozpaść ale nie rozpada się więc ufam włochom że tak ma być.

dodał: testerAR156 1.8TS
Alfa Romeo 156 Kombi 2.0 T.S. (150 KM)

Auto bardzo drogie w utrzymaniu, ale nieprzeciętne. Nie jest to auto dla tatusia, żony, 2 dzieci i teściowej, gdyż jest w nim za mało miejsca. nie jest to też auto dla średniozarabiających. jak chcesz je odpowiednio servisować, to koszty są ogromne (ot, np. teraz wymieniłem klocki hamulcowe z przodu i z tyłu - koszt w ASO - 880 zł). Frajda z jazdy nieprzeciętna, ale w mieście nie prowadzi sie dobrze (głośna praca zawieszenia). Natomiast na trasie... rzadko się trafia ktoś tak zdeterminowany, aby podjął wyzwanie. Najczęściej wyprzedzają mnie jakieś zdezelowane BMW sprzed 10 lat z silnikami 200 km, ale wtedy trudno, na takich nie ma rady, lepiej zjechać z lewego pasa, bo jeszcze im coś odpadnie... Polecam szczerze, ale przestrzegam przed kosztami (bynajmneij nie chodzi o awaryjność, ale o koszty paliwa i eksploatacji oraz servisów w ASO). wbrew pozorom 156 nie cechuje nadmierny spadek wartości. jak się to porówna z innymi autami tej klasy, to jest ok.

dodał: Bartosz
Alfa Romeo 156 Sedan 1.8 16V T.S. (144 KM)

Mam to auto od 1999r. Jakieś 15 tys. i poszedł przepływomierz, potem zaczeły sie problemy z zawieszeniem łaczniki na wahaczach gumy, auto miało ok 30 tyś. Pózniej mialem klopoty z licznikiem i predkosciomirzem wymienili mi go na nowy. po 2 latach zaczelo sie moje auto psuc i mnie denerwowac, 1 klopoty z klapa tylna znowy nastepny przepływomierz jakis kabel od klimyposzedl itd....... Postanowilem autko zmodyfikowac zalozylem stozek i tlumnik koncowy remusa stozek 300zl i tlumnik 1200zl. Ok fajnieylo auto mialo trochce powyzej 8 sek. No ale od poczatku motor 1.8 wyciagal 230km/h mozecie wierzyc lub nie, sam bylem w szoku mam zdiecia. Troche za duzo pali po miescie spokojnie to ok.12 a jak chce to i 18. na trasie 10 litrow- tragedia

dodał: DYMO
Alfa Romeo 156 Sedan 1.9 JTD (115 KM)

Typowa Alfa, samochód dla ludzi którzy lubią i potrafią docenić własności jezdne i piękno samochodu. BMW ani Mercedes to nie jest ale jeździłem kilkunastoma samochodami i ten jest najlepszy. Jeśli przeszkadzają ci drobne usterki kup sobie japończyka, ale nienarzekaj że jeździsz bezawaryjną krową a nie samochodem, i nieoglądaj się z zazdrością na przejeżdżającą Alfę (sam sobie zgotowałeś ten los). Największą wadą tego samochodu jest niestety dosyć kiepski serwis, mechanicy poprostu psują markę Alfy. Jeżdże Alfą (mam już trzecią a niedługo będę miał czwartą) od sześciu lat i wiem co piszę, zwiedziłem 4 serwisy w okolicy i do 2 nienależy wchodzić bo psują lub kradną a pozostałe dwa są takie sobie.

dodał: noconm@interia.pl
  • Zalety
  • + silnik
  • + układ jezdny
  • Wady
  • - ekonomiczność
  • - widoczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Alfa Romeo 156

Alfa Romeo 156 II Kombi - galeria społeczności Alfa Romeo 156 I Kombi - galeria społeczności Alfa Romeo 156 GTA Alfa Romeo 156 - galeria redakcyjna Alfa Romeo 156 I Sedan - galeria społeczności Alfa Romeo 156 Alfa Romeo 156 Sportwagon GTA
Zobacz inne galerie Alfa Romeo

Opinie o instalacji LPG

Alfa Romeo 156

  • 1.
  • 3,75 Alfa Romeo 156 I 2.0 JTS (165KM) 2001r.
    dodał: Tomek, 10.06.2011

    Bylo troche problemów typu : świece i przewody oraz reduktorem LPG po wizycie u fachowca wymienione zostały elementy instalacji lpg na : -wtryski HANA 2000 z króćcem do osobnego montażu -reduktor Scorpion GT/KME Gold -wielozawór Tomasetto Super -miedz fi8 -butla Bo tej operacji auto działa poprawnie , jeżdze już 20 tys.km i puki co jest ok, no ale zobaczymy jak długo się naciesze. Aha co do instalacji do silniki Alfy są idealne do gazu pod warunkiem dobrj instalacji (sekwencji) koszta to ok. 3 tys zł.

  • 2.
  • 4,00 Alfa Romeo 156 I 3.2 i V6 24V (250KM) 2001r.
    dodał: Bogdan, 27.07.2011

    Auto warte swej ceny , instalacja kosztowała mnie 3400zł i chodzi b,dobrze , kilka razy mi szarpnęło na niskich obrotach ale to się dzieje przy bardzo wysokich temperaturach na zewnątrz. Spalanie gazu przy mojej nodze oscyluje pomiendzy 12-18l gazu chociaż mój rekord przy butowaniu do spodu to 24l gazu:)

  • 3.
  • 2,50 Alfa Romeo 156 I 1.8 16V T.S. (144KM) 1998r.
    dodał: asik22, 10.07.2012

    dla mnie i dla mojego auta instalacja D.t. GAS SYSTEM JEST NAJGORSZA CHOC JEST TO INSTALACJA DROGA I SEKWENCYJNA ODKAD JA MAM SA Z NIA SAME PROBLEMY I NA DODATEK JEST PRZEKOMBINOWANA ZA MALY REDUKTOR GAZU , UKLAD ELEKTRONICZNY DO DUP.... I NIKT NIE CHCE SIE TEGO PODJAC ZEBY ZROBIC TO JEST PORAZKA

  • 4.
  • 4,00 Alfa Romeo 156 I 2.5 i V6 24V (190KM) 2001r.
    dodał: Arturek, 03.09.2011

    Czasem mam małe szarpnięcie na niskich obrotach , 3 razy byłem już na regulacji instalacji , spsalnie w mieście od 13 do 22l gazu , w trasie 10 do 15l gazu niewiele jak na 190KM , niedługo czeka mnie przegląd instalacji i zobaczymy jak pujdzie:)

  • 5.
  • 5,00 Alfa Romeo 156 II 3.2 i V6 24V (250KM) 2005r.
    dodał: Artek, 15.02.2013

    Zenit Pro OBD, na wtryskiwaczach HANA, reduktor Gurtner Carny, zbiornik toroidalny 53 li Instalacja zamontowana w Auto Gaz Cito Wrocław. Nie mam z nią żadnych problemów, działa zgodnie z moimi oczekiwaniami.

  • 6.
  • 4,50 Alfa Romeo 156 I 2.5 i V6 24V (190KM) 1998r.
    dodał: Budi, 21.10.2011

    Według mnie silnik V6 nadaje się idealnie do LPG , miałem wcześniej TSa i było dużo gorzej , tutaj jest naprawde dobrze , byłem tylko 3 razy na regulacji bo auto się dławiło na wysokich obrotach.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Alfa Romeo 156

Alfa Romeo 156

499 komentarzy

356 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~baaaa~baaaa

Wiele złego słyszałem na temat alfy. Sam kupiłem 156 1.9 jtd z 2000 roku, samochód mnie po prostu zadziwia. Silnik cudo, zawieszenie skomplikowane i drogie ale przyjemnośc z jazdy niesamowita, wyciszenie w środku wspaniałe. Znalazłem model w czerni z bananowymi skórami, robi wrażenie

~Lukas~Lukas

Witam Alfoholikow..sam mam alfe 166 z motorem 2.0 155 ps..i jestem zadowolony z niej..teraz szukam takiej z silniczkem 2.5 litra.morze byc nawet z wadami..wstawie do warsztatu..zrobia mi ja..i bedziemy jezdzic..auto poprostu piekne..czarna..berzowa skorka..navi..tel..klima..nic dodac nic ujac..pozdrawiam..

~nowaś~nowaś

panowie piszecie o tym samochodzie złe opinie ale nikt nie podał konkretów.Sami wiemy że zależy jak poprzedni właściciel dbał?Jeżeli to wszystko się nawarstwi to nowy właściciel ma kłopot. Panowie i panie mam pytanie alfa 2,016V benzyna 1999 rok sprowadzona czy mam brać???

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Alfa Romeo

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
7 323
Przejechany dystans
4 088 121 km
Zatankowanego paliwa
252 990 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
1 452
Wydanych pieniędzy
607 878 zł
Średnie wydatki na auto
1 388 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
2 650
Wydanych pieniędzy
611 107 zł
Średnie wydatki na auto
1 395 zł
Zobacz dzienniki kosztów Alfa Romeo (438)

Zużycie paliwa Alfa Romeo 156

Na podstawie 817 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: djb, dodano: 24.09.2007 10:47

Alfa z silnikiem 1,9 jtd 16v posiada to co jest charakterystyczne w alfach i bardzo fajne, czyli odgłos silnika. W momencie, gdy włącza się turbosprężarka słychać piękny dźwięk, który był bardzo charakterystyczny w popszednim modelu, w benzynie np. 156 2,0. Na trasie super przyspieszenie i to na każdym biegu. W każdym momencie alfa ma moc, a jak wiadomo jest to dosyć istotne dla bezpiecznego wyprzedzania. W cyklu miejskim alfa ma dosyć wysokie spalanie, ale komfort jazdy w zupełności to rekompensuje. Minusami tego auta są w pierwdzej kolejności słabe nagłośnienie, stosunkowo częste problemy z zawieszeniem oraz innymi częściami eksploatacyjnymi oraz użytkowymi. Wreszcie serwis, czyli coś co potrafi dobić kierowców. Nie polecam serwisów, ponieważ jest tam słaba organizacja. Jedyną radą jest trzymanie tych państwa za ryj, a nawet można dojść do porozumienia. Czasami odnoszę wrażenie, że nie wiedzą jak się naprawia te samochody. Na przykład mój znajomy naprawiał 7 razy stukające zawieszenie, aż się udało - pomyśleć, że specjaliści nie wiedzą co może stukać w zawieszeniu. Pozdrawiam i życzę spokojnej jazdy ;)

pełny raport Alfa Romeo Sedan 1.9 JTD

autor: BiG_G, dodano: 10.07.2009 13:09

Części - alfa lubi oryginały i takie też staram się kupywać, i jest to droższa sprawa ewentualnie zamienniki znanych firm które są dobrze oceniane przez użytkowników. Naprawy - hmmm zanim kupisz Alfe znajdź sobie mechanika który będzie w stanie znaleźć najmniejszą usterkę i nie będzie przy tym powtarzał że co to za goooowno, i nie lepiej było kupić VW??? Zużycie paliwa, jak to turbodiesel o poj, około 2 litrów - stosunkowo niskie spalanie.

pełny raport Alfa Romeo Sedan 1.9 JTD

autor: gagex123, dodano: 16.09.2012 15:11

Spalanie bardzo uzależnione od stylu jazdy. Po mieście agresywna jazda owocuje przekroczeniem 7l/100km. Spokojnej nie miałem okazji odnotować. Na trasie przy 170km/h autostradami 7.2l/100km. Najoszczędniej z gdańska do lublina jadąc do 100km/h wyszło 4.7l/100km, ale to strasznie męczące. Przy jeździe 120-130 z wyprzedzaniem wychodzi prawie 6. Naprawy cenowo porównywalnie z Passatem B5 - część drożej, a część taniej. Trzeba tylko znaleźć dobrego mechanika, który zna się na włochach. Typowego serwisanta VW, alfa może przyprawić o nie małe nerwy;) Jeżeli jakieś drobiazgi robimy sami, samochód robi się względnie tani w utrzymaniu.

pełny raport Alfa Romeo Kombi 1.9 JTD
Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Alfa Romeo 156

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Alfa Romeo 156

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Alfa Romeo 156
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Alfa Romeo 156, oglądali także