Szukaj

Informacje o Audi Allroad C5 2.5 V6 TDI 180KM 132kW 2000-2005

Lata produkcji: 2000 – 2005
Segment: Wyższa klasa średnia
Model typu crossover będący połączeniem kombi wyższej klasy średniej (segment E) oraz crossovera SUV (segment I). Produkcja Audi Allroad rozpoczęła się w 1999 roku. Dla niemieckiej marki był to debiut w segmencie aut terenowych, choć od początku Allroad jest tylko uterenowioną wersją modelu A6. W ofercie Audi wypełnia lukę między większym SUV-em Q7 i mniejszym Q5, stanowi też opcję pośrednią między Q7 i modelem A6 Avant. Od 2006 roku dostępna jest druga generacja auta, nazwana A6 Allroad Quattro. Model nie jest oferowany w Ameryce Północnej.
czytaj więcej
Powagosław
Ciekawy wariant w przypadku wyboru któregoś z terenowych aut Audi. Przede wszystkim zgrabniejszy i mniej efekciarski od Q5 i Q7. Tylko z drugiej strony, dlaczego tak podobny do Avanta? ~Powagosław
Luzacjusz
Auto dla zamożnych grzybiarzy albo wędkarzy. Jak w dowcipie: milioner jedzie na ryby swoim złotym Allroadem, wyjmuje złotą wędkę i na złoty haczyk łapie złotą rybkę. Patrzy od niechcenia i chce wrzucić z powrotem do wody gdy ryba zaskoczona krzyczy: „Hej czekaj, a trzy życzenia?”. Bogaty wędkarz jeszcze bardziej znudzony: „No dobra, czego chcesz?”. ~Luzacjusz
Produkowany od 2000 do 2005 roku
Pojemność skokowa 2496 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 180 KM (132 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 370 Nm przy 1500-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 78,3 x 86,4 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek (VTG)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 quattro
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Karoseria

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,9
~Jacek
Audi Allroad C5
Allroad 2.5 V6 TDI 180KM 132kW
Po przesiadce z dużo nowszego auta wielkie zdziwienie Lepiej wykonane, dużo ciszej w środku Wyposażenie bardzo bogate jak na swój wiek (porównuję do skody super z 2012r) Ale czego się spodziewać przy aucie które jako nowe kosztowało 120tys EUR Jedynie co trochę drażni to spalanie na poziome 10l na 100km Ale jest to duże i ciężkie auto z napędem na 4 koła więc się tego spodziewałem Silnik tu trzeba się zatrzymać na chwilę Wymiany oleju co max 10tys km Sam od 5 lat zmieniam co 8tys Mimo że jeżdżę głównie trasy
4,5
~Obiektywny GOŚĆ
Audi Allroad C5
Allroad 2.5 V6 TDI 180KM 132kW
Z całą pewnością jest to samochód dla indywidualisty i to z dużą jak to któryś z postów opisał kulturą techniczną . Sylwetka wyróżnia się od wydawać by się mogło bliźniaczego A6C5. Allroad jest jednak dużo świeższe z wyglądu zarówno zewnątrz i wewnątrz. Szczególnie ładna jest tapicerka materiałowa w kratę lub fotele Recaro . Przy kupnie jest dość łatwym do zdiagnozowania gdyż wszystkie jego bolączki są w tym momencie jego atutem w negocjacjach cenowych. Gdy sprzedający nie ma dobrze udokumentowanych napraw może będzie być mu ciężko odzyskać włożoną kasę. Gdy jednak jest ta dokumentacja to warto kupić bo frajda z jazdy jest bardzo duża. Z całą pewnością nie jest to samochód dla tzw polskiego skuzy który na wszystkim chce oszczędzać i wszystko tylko drutuje. Jak tylko masz wiedze o mechanikowaniu to nie masz się czego bać .Słynna pneumatyka na którą się wszyscy skarżą wymaga jedynie obserwacji czy nie siada rano i porę usunięcia nieszczelności. Jak się zaniedba i jeździ na nieszczelnej to szybko leci kompresor. To auto ma swój charakter i jak się go zaniedba to szybko puści z torbami . Ogólnie polecam dla osób obeznanych w mechanice lubiących i doceniających swoją pracę. Odradzam osobom które będą próbowały zrobić z niego wołka roboczego bo to się nie uda- auto jakby samo wyczuwało z kim ma do czynienia :) .
4,6
~j23
Audi Allroad C5
Allroad 2.5 V6 TDI 180KM 132kW
Audi bije jakością inne pojazdy. Allroad robi robotę w 100%. Nie jest to auto dla dyletanta bo wymaga kultury technicznej i dobrego zdiagnozowania. Nie można na nim skuzić . Jak się zadba to niesamowicie się odwdzięcza w trudnych sytuacjach . Sylwetka jest ponadczasowa i jeszcze długie lata nie będzie odstraszać. Jakość materiałów i ergonomia jest nadal bardzo wysoka . Doczekaliśmy że jest już bardzo duża dostępność części na rynku wtórnym więc naprawy nie są takie straszne jak się powszechnie przyjęło .

Usterki Audi Allroad C5

Liczba wpisów: 10
Zawieszenie peumatyczne.
  • Audi Allroad C5
  • zawieszenie
Występowanie usterki:
Tak 16
Nie 3
zawiesznie............ moze i supe sprawa ta peumatyka:):) ale te plastikowe pałeczki ustalające wysokość zawieszenia połaczone z układem czujnika to pomyłka:(:(:( jak można zastosować cos tak bardzo prymitywnego:(:(:(( wypadają z czujnika zacinaja sie:( sterownik waruje:(:( ) wielki minus tego sposobu rozwiązania, wiosną przemysle cos lepszego i może im wysle rozwiązanie do konstruktorów przeciez to allroad ma byc gniotsa nie łamiotsa:):):) pozdrawiam jesli ktos ma problem z zawiecha pisać a pomoge:):)
24 komentarze
kucanie przodu
  • Audi Allroad C5 2.5 V6 TDI 180KM 132kW 2000-2005
  • zawieszenie
Witam, pisze poraz pierwszy jestem włascicielem audi a6 allroad 2.5tdi 180km, i zauwazylem ze auto ma problemy z zawiszeniem, czyli pneumatyka,. sam przod kuca a tył jest normalnie, nie wiem c\\o jet p[rzyczyna usterki, czytałem troche mna forum ze to wina pomp[y, czy czyujnika jakiegos lub rozdzielacza , jezeli ktos wie od czego mam zaczac zeby na narazic sie na koszty prosze o podpowidz, dziekuje. prawdopodobnie uszkodzone cos z pnematyki
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Prędkościomierz.
  • Audi Allroad C5
  • instalacja elektryczna
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 5
Wypinanie się kostki prędkościomierza, trudność zlokalizowania usterki, gdyż komputer nie zapisuje błędu, a prędkościomierz raz chodzi (wtedy wszystko gra), a raz nie chodzi (i tylko wtedy wyskakuje błąd).
Audi Allroad C5