Szukaj

Falowanie obrotów, zapalanie kontrolki silnika, czasami gaśnięcie.
Opel Astra F Sedan 1.4 i 16V 90KM 66kW 1996-1999

  • Autor: ~DjLeo
  • Kategoria: silnik
Na starcie jest ok. Po chwili lekkie wyczuwalne szarpniecie podczas jazdy delikatne zamulenie i świeci się kontrolka silnika. Trzeba zwrócić uwagę na dokładnie ten moment szarpnięcia delikatnego i zamulenia po czym natychmiast zapala się kontrolka silnika. Auto zamula pije więcej paliwa i nie chodzi płynnie silnik, falują obroty itp. Jeśli takie objawy to na 99% to uszkodzony zawór EGR. 3 możliwości
- wymiana (zalecana)
- zaślepienie (działa ale pali się kontrolka silnika i emisja spalin przekracza normę i auto nie przejdzie kontroli misiaczków)
- czyszczenie (skuteczne ale krótkotrwałe)

Wymiana:
- odkręcić osłonę silnika
- odpiąć czujnik od zaworu EGR
- odkręcić zawór EGR 2 śruby
- wymienić zawór EGR i przykręcić 2 śruby
- założyć osłonę silnika

Czas 5/10 minut

Dobrze jest wykasować błąd na komputerze ponieważ po wymianie będzie wisiał w pamięci.
Zaleca się wymianę

Komentarze

Nikt jeszcze nie dodał komentarza
Dziennik kosztów dla Opel Astra F Sedan 1.4 i 16V 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
35,00 zł
8,5
l/100km
10,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Astra F Sedan