Zgłoś sugestię Żarówka
 
Uruchomiliśmy nową wyszukiwarkę portalową: sprawdź!
Szukaj
Nie trać czasu na szukanie części! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

Szukaj firmy

Peugeot 406 Kombi 1.8 16V 116KM 2000-2004 - Problemy i rozwiązania

Usterka w Peugeot 406 Kombi 1.8 16V 116KM 2000-2004 - szczegóły

Falowanie obrotów silnika oraz szarpanie w trakcie jazdy.

Peugeot 406 Kombi 1.8 16V 116KM 2000-2004
Problem rozwiązany
~Basia
dodał 08.04.2009 16:25:07

Opis problemu

Auto zgasło mi w trakcie jazdy.na liczniku było jakieś 30/h.Po ponownym odpaleniu silnika nastąpiło falowanie obrotów ale rozpoczęłam jazdę. W trakcie wystraszyły mnie nagłe szarpnięcia i brak mocy jakby sam hamował. Proszę o radę.

kategoria: inne
Dodaj komentarz

Komentarze kierowców (77 komentarzy)

~cinek

Oceń przydatność:

0
0

wszystkim tym, ktorzy wymienili wszystko co mozliwe, i nie pomoglo proponuje udac sie do dobrego elektronika, po przyczyna moze byc padniety komp~bsi!

11.04.2013 20:04:59 napisz odpowiedź
~marcin313

Oceń przydatność:

0
0

prosze pomocy mam peugeota 406 1.8 16v odpale zimny chodzi jak nigdy ale jak sie rozgrzewa to przerywa i chodzi jakby na trzy swiece i coraz gorzej czym bardziej ciepły wyczysciłem wszystko ale odłącze silnik krokowy i nie ma roznicy czujnik polozenia przepustnicy tez nie ma roznicy wiec o co chodzi.

18.03.2013 20:16:33 napisz odpowiedź
~marcin313

Oceń przydatność:

25
6

prosze pomocy mam peugeota 406 1.8 16v odpale zimny chodzi jak nigdy ale jak sie rozgrzewa to przerywa i chodzi jakby na trzy swiece i coraz gorzej czym bardziej ciepły wyczysciłem wszystko ale odłącze silnik krokowy i nie ma roznicy czujnik polozenia przepustnicy tez nie ma roznicy wiec o co chodzi.

18.03.2013 20:13:50 napisz odpowiedź
~filip

Oceń przydatność:

0
0

a jesli ktos moze pomoc mnie z koleji to mam dziwny problem.wymienilem zarowki na nowe pod zegarami gdyz polowa byla spalona nie robilem niczego nie delikatnie po zlozeniu zegarow odpalilem auto przejechalem 2 km i nie moge auta zgasic odcina mi wszystko tak jak do zamkniecia auta ale silnik pracuje dalej.jakies pomysly powiazania zadnego nie ma moze pech??

23.02.2013 16:41:18 napisz odpowiedź
~filip

Oceń przydatność:

7
1

odpowiedz do szarpania autem.

23.02.2013 16:38:54 napisz odpowiedź
~filip

Oceń przydatność:

0
3

wymien czujnik walu u mnie bylo to samo pol auta zmienilem a to jeden czujnik ktory jak auto sie nagrzeje zaczyna swirowac.najlepiej tez krokowy sprawdzic ale czujnik walu nie tylko w peugeot tak modzi sprawe rownierz w skodach.podpiecie pod komputer nic nie daje by go namierzyc nalezy wymienic i problem znika.

23.02.2013 16:38:17 napisz odpowiedź
~eryk

Oceń przydatność:

0
0

wyskakuje mi za kazdym razem adaptacja mieszanki paliwa

04.02.2013 20:31:39 napisz odpowiedź
~eryk

Oceń przydatność:

0
0

witam mam problem z 406 1.8 16 v 97r.po wcisnieciu sprzegla spadaja mi obroty igasnie.wymienilem krokowy map sensor swiece i nic.pomaga mi tylko na chwile odpiecie klemy.pomocy

04.02.2013 20:27:15 napisz odpowiedź
~Łukasz

Oceń przydatność:

0
0

juz rozwiazalem problem doszedlem do tego jak zaczol wydobywac sie dymek z pod skrzynki akumulatora przyczyna spiecie w wiazce przewod od klimy wbil sie w wiazke

03.02.2013 12:32:57 napisz odpowiedź
~jaandrusza

Oceń przydatność:

0
0

sprawdż czy linka od gazu nie przycina się w otulinie plastikowej (tzn plastik wychodzi z linki i przycina się na kłębku, czasami trzyma wysokie obroty,czasami gaśnie a czasami chodzi normalnie). jeżeli to nie jest linka gazu, silniczek krokowy, przepustnica, cewka itp to rozgrzej silnik do 90stopni , zgaś, odkręć korek wlewu wody do układu i jeżeli wylatuje dymek spalin to znaczy że w waszych lwach wydmuchuje uszczelke pod głowicą i dlatego szarpie wyje gaśnie wyje szarpie trzęsie i tak dalej. pozdrawiam :)

21.01.2013 23:29:41 napisz odpowiedź
~Łukasz

Oceń przydatność:

0
0

witam. mam problem z moim lwem, to 2.0 benzyna 96r. Po wyjęciu kluczyków pali się lampka od oleju, gdy włączę zapłon gaśnie. Co to może być?? Może ktoś wie ?? Dodam jeszcze jeżeli faluje wskazówka obrotomierza sprawdźcie czy nie jest pęknięty gumowy przewód od podciśnienia, często pęka i bierze lewe powietrze, dlatego wskazówka obrotomierza faluję i gaśnie silnik na wolnych obrotach

16.01.2013 21:59:14 napisz odpowiedź
~Adamus

Oceń przydatność:

0
0

Tomasz: mam ostatniego czasu podobne zjawisko. Co jakis czas jadac zaczyna szarpac ( 2-3 razy szarpnie poczym silnik wraca do normalnej pracy). Byłem u mechanika stwierdzil, ze to pompa paliwa-wymienil pompe oraz filtr niestety w dalszym ciagu to samo. Moj motor to 1.8 benzyna. Z tego co czytam to tak naprawde nie wiem juz co wymieniać. Bylem na komputerze zero bledow wszystko ok. Ma ktos jakies pomysly na powyzszy problem?

11.01.2013 09:29:03 napisz odpowiedź
~TOMASZ

Oceń przydatność:

0
0

JA TEZ MAM TAKI SAM PROBLEM JUŻ ZMIENIŁEM CEWKĘ JEST TROSZECZKĘ LEPIEJ
DOBRZE ODPALA ALE PO 5 MIN. SILNIK ZACZYNA NIERÓWNO CHODZIĆ I GAŚNIE ROBIŁEM JUŻ CUDA ZMIENIŁEM POMPĘ PRZEPUSTNICE CZUJNIKI I NIC GDZIE JESZCZE MOŻNA SZUKAĆ PRZYCZYNY

08.01.2013 17:13:02 napisz odpowiedź
~apo

Oceń przydatność:

0
0

Mateusz, bardzo możliwe że padła Ci cewka zapłonowa. Wymontuj cewkę (kilka minut zabawy) odłącz kostkę i wykręć świece. Jedna lub dwie świece będą na pewno się "wyróżniały". Oznaką padniętej cewki są czarne kreseczki na porcelanie od świecy.
Zamiennik fabrycznie montowanej cewki można dostać od 250 do 350 zł. Te montowane fabrycznie niestety 500 - 650 zł Jak poszperasz na forach, to silniki 2.0 16V mają tą cewkową przypadłość.

Pozdrawiam i powodzenia

07.01.2013 16:18:31 napisz odpowiedź
~Mateusz

Oceń przydatność:

0
0

Dodam ze na wolnych obrotach wciskajac pedal gazu do podlogi reakcja nastepuje po ok 1/2 sekundy i dopiero sie wkreca na obroty ...

27.12.2012 14:04:49 napisz odpowiedź
~Mateusz

Oceń przydatność:

0
0

Dodam ze na wolnych obrotach wciskajac pedal gazu do podlogi reakcja nastepuje po ok 1/2 sekundy i dopiero sie wkreca na obroty ...

27.12.2012 14:04:25 napisz odpowiedź
~Mateusz

Oceń przydatność:

1
0

Dodam ze na wolnych obrotach wciskajac pedal gazu do podlogi reakcja nastepuje po ok 1/2 sekundy i dopiero sie wkreca na obroty ...

27.12.2012 14:02:01 napisz odpowiedź
~Mateusz

Oceń przydatność:

0
0

Dodam ze na wolnych obrotach wciskajac pedal gazu do podlogi reakcja nastepuje po ok 1/2 sekundy i dopiero sie wkreca na obroty ...

27.12.2012 13:58:05 napisz odpowiedź
~Mateusz

Oceń przydatność:

0
0

witam posiadam 406coupe 2.0 z 99r , na wolnych obrotach wskazowka od obrotomierza bardzo delikatnie sie kolysze (nawet slychac po pracy silnika) przy przyspieszaniu szarpie go i dusi nie ma pelnej mocy , zupelnie tak jak by nie pracowaly wszystkie cylindry ... Dopiero od 4tys obrotow ciagnie i idzie rowno tak jak powinien co to moze byc ??

27.12.2012 13:56:08 napisz odpowiedź
~lamasutra

Oceń przydatność:

0
1

Ten samochód to dobre auto ale z dieslem. 2.0 Hdi albo 2.1 TD to swietne silniki.

04.12.2012 09:15:44 napisz odpowiedź
~mendzik

Oceń przydatność:

0
2

Sranie w banie to jest Gówno nie samochód. Wyzłomujcie to w pizdu szkoda zdrowia. Nie ma mechanika na tym świecie do tego rzęcha.

13.05.2012 00:42:26 napisz odpowiedź
~olo
0
0

Do ~mendzik: Powalony jesteś i się wyrażaj.Jaki z Ciebie mechanik to widać...

13.07.2014 15:38:51 napisz odpowiedź
~Radzaj

Oceń przydatność:

0
0

WITAM WSZYSTKICH KTÓRY MAJĄ PROBLEM Z FALOWANIE SILNIKA I NIE PRZEKRACZANIU OBRATÓW DO 1,5 TYŚ

umnie zadziałało rano po postoju w -20 odpalam samochud napoczątku zaczoł wariowac a potem nie mógł osiągność wyzszych obrotów , wiec rozgrzałem silnik i jak silnik był uruchomiony odłączyłem 2 kostki kabli które znajdowały się na przepustnicy i pewnie tez tam był silnik krokowy. potem wyłączyłem silnik i ponownie wpiełem kostki i trach coś zatrzeszczało odpaliłem auto i działa jak powino.
myśle ze usterką był winy mróż który mógł zablokowac przepustnice i nie wchodził na obroty, wiec jak ktoś miał podobny problem, zanim pojedzie na warsztat i tam moga skroic gróbo kase sam spróbuj a jak nie zadziała to tylko warsztat. więc się starajcie sami naprawiać bo wszystko kosztuje a warsztaty zawsze lecą w kulki.

06.02.2012 20:14:10 napisz odpowiedź
~MARCO

Oceń przydatność:

0
0

mendzik, wypisujesz glupoty, myslisz ze z innymi markami nie ma problemow, mialem Forda (czujnik polozenia przepustnicy + silnik krokowy do tego zimny lut na glownej plycie z przekaznikami), VW (zalewalo mi jakas elektronike przy filtrze powietrza) ze nie wspomne o 125p (po 100000 km rozklekotal sie aparat zaplonowy) i w kazdym z tych aut mialem podobne problemy jak te tu opisywane a kolega mial w Hondzie (sonda lambda) i jasne ze to jest wkurzajace ale nie istnieja niepsujace sie auta, dlatego wszyscy producenci daja gwarancje, udostepniaja czesci zamienne i serwisy...

07.01.2012 11:39:20 napisz odpowiedź
~MARCO

Oceń przydatność:

1
3

Witam, jedna rada do wszystkich ktorym niezaleznie od obrotow gasnie silnik w 406, zanim zaczniecie cokolwiek wymieniac wbijcie kod w imobilizer a nastepnie odlaczcie wtyczke od klawiatury imobilizera, poniewaz od ciaglego otwierania i zamykania klawiatury lamia sie kabelki co moze powodowac krotkotrwale blokowanie zaplonu. Sprawdzcie bo ja mialem problem wlasnie z tym, teraz jezdze z odlaczona klawiatura i auto nie gasnie. Co do nierownomiernego przyrostu mocy podczas przyspieszania (szarpanie) i podczas gdy schodzi nierowno z obrotow to na 99% cewka zespolona.

07.01.2012 11:13:21 napisz odpowiedź
~Łukasz88

Oceń przydatność:

0
0

Panowie mam problem z 406 1.8 16v szarpał wiec udalem sie do gazownika myslalem ze to cos z gazem podlaczyl go powiedzial ze to na 99 cewka ... ok wymienilem cewke odrazu zaczym idzie swiece . auto chodzi inaczej jednak przy jezdzie znajduje sie inny problem predkosciomierz spada do 0 przygasa licznik auto warjuje jednym slowem jak by niedostawalo pradu niewiem co jest grazne POMOCY

10.12.2011 14:02:24 napisz odpowiedź
~vectra b 1,6 +lpg

Oceń przydatność:

0
0

A macie w swoich lwach zawór recylkulacji spalin tzw. EGR? Ja w swoim opelku VB miałem podone objawy z falowaniem obrotów, gaśnięciem. Po wymianie zaworu wszystko się skończyło.

11.11.2011 17:52:12 napisz odpowiedź
~piotrek

Oceń przydatność:

0
0

w moim 406 1.8 , na benzynie ciężko odpala aby zgasnąć kilkakrotnie, po przygazowaniu lekko potrafi zgasnąć,po wymianie świec ,,strzela" jedna świeca ( z prawej strony) bardziej osmolona czyli ona strzela..

25.10.2011 11:49:18 napisz odpowiedź
~dragon

Oceń przydatność:

0
0

witam milem to samo w moim lwie 1.8 16v nie trzymal obrotow . Wymontowalem silniczek krokowy i przemylem go w benzynie ekstreacyjnej i jest dobrze teraz

20.09.2011 22:05:07 napisz odpowiedź
~mateusz

Oceń przydatność:

0
1

witam takze mam problem z tym autem ja zalatwilem to w ten sposob ze podciagnalem linke gazu i pomoglo z tym ze teraz mam z 950obr/min ale calkiem innne auto nie gasnie i nie muli go moze tam jest problem z mocowaniem wlasnie tej linki w tych autach ???

30.08.2011 18:56:38 napisz odpowiedź
~Seba

Oceń przydatność:

0
0

Witam mam problem z moim Peugeot 406 2.0 16v +LPG. A mianowicie gdy go odpalę odrazu gaśnie.. Cały czas muszę trzymać nogę na gazie bo gasnie za kazdym razem.. Wymieniłem już: silniczek krokowy, nowiutką przpustnice .. Pomocy bo już nie wiem co mam robić...

11.06.2011 23:56:24 napisz odpowiedź
~mendzik

Oceń przydatność:

0
0

wiesz co Marek mechanik na pewno nie spierniczył te auto ma to do siebie że samo się psuję z dnia na dzień też mam takiego rzęcha katastrofa nie urodził się jeszcze machanik do tego auta od 8 miesięcy nie mogę się uporać z kulejącym silnikiem i już od dawna mam go dość ale cięzko sprzedać podejrzewam ze za darmo nikt by nie wziął chyba będe musiał wyzłomować bo żadne naprawy nie dają rezultatu mam go 2 lata i włożyłem w niego jakieś 15 tyś. i nie mam już nerwów to jest auto dla biznesmenów masakra nie polecam nikomu najgorsze auto jakie mogła ludzkość wyprodukowac

19.04.2011 22:14:17 napisz odpowiedź
~MAREK

Oceń przydatność:

0
0

A chodzi o Peugeota 406 1.8 16v benzyna

16.03.2011 18:37:54 napisz odpowiedź
~MAREK

Oceń przydatność:

0
0

Hej mam poważny problem,oddałem auto do naprawy,miałem wymieniona uszczelke pod glowica,po tym remoncie silnik pracuje mi nierówno,szarpie jak ruszam na małych obrotach,na wolnych obrotach potrafi zgasnac,na trasie jest oki,prawie nie odczówam problemu,zachowuje sie silnik tak jak by nie pracował którys wtrysk lub swieca(swiece nowe)Przed remontem chodził idealnie,Paproch mechanik cos zpierniczył,Ratujcie bo az wstyd tym autem jezdzic,pozdrawiam,Prosze O RADE

16.03.2011 18:35:47 napisz odpowiedź
~JAS

Oceń przydatność:

0
1

hKIJUef

16.03.2011 18:24:05 napisz odpowiedź
~el_mamuto

Oceń przydatność:

0
1

Do pawełpłock. Jezeli masz silnik EW7J4 koniec 2000r i w góre to tak ma byc. Przez pierwsze kilka sekund działa układ dodatkowego powietrza. Pompka pulsacyjna wdmuchuje powietrze do komory wydechowej tworzą efekt dopalacza. To po to żeby rozgrzac kolektor i stworzyc dobre warunki do pracy dla katalizatora i sensorów o2. To zupełnie naturalny objaw w tych nowszych silnikach. Zawór jest na głowicy a pompka w prawym nadkolu. Pozdrawiam.

22.02.2011 00:58:42 napisz odpowiedź
~el_mamuto@o2.pl

Oceń przydatność:

0
0

Witam Mam puga 406 1.8 16v 2001 z tym nowszym motorkiem ew7j4. Na zimnym pali cacy ale po kilku minutach szarpie przy próbie jazdy reaguje tylko na musniecie gazu. Po rozgrzaniu OK przez reszte dnia. Na diagnostyce nie ma błedów. Wymienione: Cewka,swiece, MAP sensor, krokowiec i cała reszta elektroniki przepustnicy, czujnik temperatury, czujniki halla i ....... To samo zanm peugeota 406 na wylot zajmuje sie nimi ale ten silnik mam po raz pierwszy. Jakies pomysły? mail el_mamuto@o2.pl

22.02.2011 00:12:25 napisz odpowiedź
~mendzik

Oceń przydatność:

0
0

dam wam wszystkim dobrą radę sprzedajcie te auta albo na złom ja ze swoim jeszcze się męcze i wybiore tą drugą opcję tego auta nie da się zrobić nie urodził się jeszcze mechanik który temu podoła już nigdy więcej nie kupię francuza bo to najgorsze gówna jakie jeżdżą na drogach porażka totalna chiny produkują lepsze auta pozdrawiam

20.02.2011 21:25:14 napisz odpowiedź
~pawełpłock

Oceń przydatność:

0
0

Pawełpłock.Witam mam 406 1.8 16v lift.Problem jest taki że jak odpalam w mrozy obroty silnika idą na 3500 i po 5 sekundach spadają na 1100.Proszę o pomoc.

29.01.2011 20:46:49 napisz odpowiedź
~pawel podkarpacie

Oceń przydatność:

0
0

cze PEUGEOT JESTEM PEWIEN ZE TWOJ PROBLEM LEZY w 2 najczesciej typowanych przyczynach tego modelu 1 wina jest pewnie sada moze juz nie dziala i podaje zleparametry do komputera z mieszanka paliwa i zaczyna go zalewac paliwem przez to moze ci sie dlawic a nawet nie odpalac ja tez to przerabialem w swoim palil i za chwile gasl strzelal i chodzil jak trzydziestka bez tlumnika a 2 powod jesli nie masz kasy na nowa cewke to jesli masz szanse pozyczyc na probe od kogos cewke i zobaczysz wtedy reakcje swojego samochodu jesli te zmiany ktore ci podalem nie zmienia nic to juz bedzie problem raczej z elektronika

13.01.2011 08:42:25 napisz odpowiedź
~pawel podkarpacie

Oceń przydatność:

0
0

pawel podkarpacie witam ponownie po dlugim czasie przerwy moj problem z szarpaniem ustapil ale ciagle go przymula przy przyspieszaniu mojego peugeocika (nie mam gazu w nim bo slyszalem ze ten silnik nie lubi byc gazowany)tymczasowo jestem w szwecji nim dojechalem bez problemow na miejsce ale zrobil mi sie kolejny punkt awari cos mi puka w prawym nadkolu jak zacznie lapac temperature to tak jak by jakis zaworek szfankowal czy cos czasem to stukanie ustepuje a czasem zaczyna od nowa stukac na razie jezdze bez wiekszych awari tylko to stukanie mnie denerwuje czy ktos wie co to moze byc na wolnych obrotach stuka wolniej po dodaniu gazu szybciej i przestaje i wlasnie po jakiejs chwili zaczyna znowu w maju wracam nim do polski mam nadzieje ze to nic powaznego i dojade nim na samo poludnie polski jesli ktos wie czego to jest przyczyna prosze o odpowiedz z gory dziekuje pozdrawiam klubowiczow 406szostek

13.01.2011 08:13:59 napisz odpowiedź
~PEUGEOT

Oceń przydatność:

0
0

no i co nikt nic nie napisze ???? dzieki!!!1

25.12.2010 02:22:20 napisz odpowiedź
~PEUGEOT

Oceń przydatność:

0
0

Peugeot 406 1.8 16V 110KM Benzyna!!!! Witam tez mam 406 ale u mnie zaczal sie dlawic duzo wczesniej i pod czas jazdy i na postoju jak dodalem gazu to tak jakby wibrował i strzelał z rury ale jezdzilem dalej nie robiac nic (bo kasy brakowało ale niewazne) jezdzilem tal do dzisiaj kiedy podjechałem i zgasiłem samochod po chwili juz nie chciał odpalic, palił ale zaraz gasł gdy próbowałem gazowac zeby zaskoczył to tym bardziej padał, odpalałem chyba z 10 razy w koncu sie udało i znowu podjechałem, zgasiłem i dupa nie odpalił jak by chciał a nie mógł wiec go zostawilem po nocy probowałem dalej za chyba piątym razem zaskoczył i znowu chciałem podjechac na miasto i co? DUPA krece go tak jakby zapala po czym przestaje krecic a on gasnie, oczywiscie cały czas szarpał choc momentami ciagnal normalnie jak mu delikatnie gazu pociskałem no ale teraz juz nie ciagnie wcale bo nie pali :( moze za 15 by zapalił ale szkoda mi go piłować bo zgasze i znowu bedzie dupa!!! moj e-mail: mlodyp1989@tlen.pl Za pomoc z gory dzieki POZDRO

24.12.2010 12:15:27 napisz odpowiedź
~MICHAL

Oceń przydatność:

0
0

U MNIE JEST TO SAMO NIKT NIE MOZE DOJSC CO ZNIM JEST NIE TAK. GASNIE JEST SLABY O WOGOLE JEST DO DUPY.CZYSCILEM PRZEPUSTNICE I BEZ ZMIAN? POMOZCIE MI

22.12.2010 19:10:07 napisz odpowiedź
~Aro

Oceń przydatność:

0
0

U mnie jest to samo co u Ciebie Pawel podkarpacie, wymienilem pompke i nic nie pomoglo nie warto wymieniac bo to nie to. Ale mam problem caly czas z tym szarpaniem, silnik krokowy wyczyszczony jeszcze sprobuje z cewka.

18.11.2010 23:07:29 napisz odpowiedź
~pawel podkarpacie

Oceń przydatność:

0
0

cze to ja pawel ja mialem z nierowna praca silnika taki sam problem co ty shadow caly czas mi sie swiecila kontrolka K i auto wariowalo szarpalo tracilo calkiem obroty i gaslo bylem u mechanika stwierdzil ze sonda lambda jest padnieta i komputer wariuje wymienilem koszt 290zl kontrolka zgasla ale szarpanie nie ustalo wymienilem cewke autko chodzi teraz super rowniutko bez szarpan . Ale jest jeszcze jeden maly problem autko jedzie fajnie ale czasami jest tak ze jak jade i chce mu dac wiecej gazu zeby przyspieszyc on staje sie przez chwile mulowaty tak jak by mial przedkany gdzies przewod paliwowy a potem jedzie normalnie takie rzeczy dzieja sie czasami przy zwiekszeniu momentu obrotowego takie przymulenie jak by mu paliwa braklo . Jesli ktos z was wie co to moze byc prosze o pomoc lub podsuniecie jakiegos pomyslu na ten defekt z gory dziekuje Pawel

07.11.2010 09:31:56 napisz odpowiedź
~shadow

Oceń przydatność:

0
0

pisałem o wentylatorze kabinowym sorki zapomniałem napisać (KABINOWY)

22.10.2010 20:12:24 napisz odpowiedź
~shadow

Oceń przydatność:

0
0

ten problem powrócił mogę jeździć cały dzień i problemu nie ma aż tu nagle auto szarpnie zapali się komputer zmiana biegu na niższy na skrzyżowaniu i spadają obroty i auto gaśnie nieraz nie mogę odpalić nawet muszę prze gazować mocno auto i problem pozornie znika ale komputer się świeci regularnie pojechałem do fachowców na kompa i nic nie pokazało wymyślili ze to czujnik podciśnienia kolektora dolotowego no zobaczymy mi się coś cewka nie podoba jest chyba jakaś nie oryginalna bo szwagier też ma pegeota406 i mu pasuje cewka idealnie a mi włazi na korek wlewowy oleju nie oplata go tylko włazi jak by nie pasowała w to miejsce jutro jadę wymienia mi ten czujnik myślę ze wywalę tylko kasę ale coś muszę zrobić mam peugeota 406 110koni 16v 1.8 rok 1996 i w kurza mnie w nim elektronika tak nie narzekam dobrze się nim jeździ aha jak wam wentylator nie chodzi wymieńcie złączki tych kabelków przepalają się ja dałem takie od prądu domowego i chodzi jak tra lala tam są dwie złączki dostęp od pasażera do wiatraka trzeba wypiąć taka okładzinę pod schowkiem nie rozkręcajcie schowka ja tak chciałem zrobić prosty dostęp tam gdzie pasażer kładzie nogi troszkę wyżej i znajdziecie nie bać odpiąć takie zaślepki plastikowe i tam jest wentylator pisze tak dokładnie bo sam bym narobił bzdur pozdrawiam was i życzę jak na mniej kłopotów ale się rozpisałem haa haa narka szerokości

22.10.2010 20:08:28 napisz odpowiedź
~pawel podkarpacie

Oceń przydatność:

0
0

PROBLEMEM TYCH AWARI MOGA BYC SONDA LAMBDA MOZE BYC ROWNIERZ POMPKA PALIWA W BAKU A W 90 % CEWKA ZAPLONOWA WARTO TO PRZEGLADNAC MIALEM TE SAME PROBLEMY CO WY I TERAZ POSTAWIE NA NOWA CEWKE

20.10.2010 10:47:27 napisz odpowiedź
~pawel podkarpacie

Oceń przydatność:

0
0

ja to samo mialem widze ze utrata mocy i szarpanie w tym aucie to podstawa wymienilem cewke na uzywana bo nowa droga chodzilo fajnie do puki nie sciagnalem gumek z niej i zalozylem z cewki wczesniejszej teraz problem wrocil takie jak by zdlawienie przy dodaniu gazu w trakcie jazdy jak by mu paliwa brakowalo

20.10.2010 10:43:46 napisz odpowiedź
~amokwsr

Oceń przydatność:

0
0

mam pododny problem szarpanie brak mocy 406 1.8 1997 czesta awaria w tym modelu to podobno map sensor jutro wymieniam po wymianie napisze czy pomoglo

18.10.2010 15:51:56 napisz odpowiedź
~mendzik

Oceń przydatność:

0
0

ja powiem tyle mam puga 406 1,8 16V i ręce mi opadaja to jest złom nie auto popełniłem wielki bład że go kupiłem wymieniłem wszystko co możliwe i nic dalej falowanie i nierówna praca silnika nikomu nie polecam takiego auta

06.10.2010 19:07:31 napisz odpowiedź
~molak

Oceń przydatność:

0
0

POMOCY
mam problem z moim 406 wyglada to tak:
silnik gdy jest zimny to ma strasznie niskie obroty ok.400 obr/ min
ale gdy sie rozgrzeje w tedy ma ok. 1300 obr/min oczywiscie towarzyszy temu falowanie obrotow oraz przy gwaltownym ruszaniu traci moc na jakies 5 sekund moj motor to 1.8 16v + lpg 95r.
prosze o pomoc na e-maila joanna.katarzyna@onet.eu z gory dzieki.

24.09.2010 19:05:23 napisz odpowiedź
~Łukasz Tomaszów

Oceń przydatność:

0
0

Panie pomozcie mam 406 2,0 16v podczas jazdy kiedy silnik sie nagdzeje, gasnie i odpala po kilku sekundach, dzieje sie tak dosc czesto, wizyta u mechanika nie pomogla mam wymieniony silniczek krokowy, wyczyszczona przepustnice, zmieniony czujnik Halla, i dalej to samo na komputerze nie ma bledow, a po odpaleniu silnika kontrolka swieci sie kilka sekund po czym gasnie, co to może byc ??
Prosze o pomoc.

31.08.2010 19:57:42 napisz odpowiedź
~pawlo

Oceń przydatność:

0
0

mam problem z PG 406 18 16v ze sprzęgłem jak naciskam sprzęgło to straszne huczy ,a jak puszcze to mniej . co muszę zrobić? i czy wymienić od razu docisk i sprzęgło, czy same łożyska ?

02.07.2010 12:48:16 napisz odpowiedź
~shadow

Oceń przydatność:

0
0

miałem ten sam problem auto mi gasło poczytałem opinie ludzi kupiłem silniczek krokowy nie pomogło gamoń mechanik nie zauważył ze jest zabrudzona przepustnica wyczyścił i samochodzik znowu jeździł stary silniczek był dobry ale go i tak zmieniłem na nowy no i dzisiaj czyli 2lata spokoju aż znowu mi zastrajkował spadek mocy gaśniecie wiec go odpaliłem prze gazowałem na trasie i znowu chodzi jak tra lala myślę ze znowu się to pojawi i będzie trzeba wyczyścić przpustnice paliwo panowie palio woda i inne świństwa myślę ze muszę jeszcze świece wymienić i kabelki do nich i będzie ok aha jak wam wariują zegary prędkości obrotów trzeba dać do elektryka prze lutuje styki tak zwane (zimne luty) i będzie dobrze jak tak miałem i mam teraz dobrze zegary mi chodzą fajnie (a musiałem łupnąć z góry w nie ale mi wysiadły diody podświetlające uciążliwe to było ) myślę ze komuś pomogłem pozdrawiam Peugeot 406 1.8 16v 110konoków benzyna rok1996 jeszcze raz pozdrawiam ...........

23.06.2010 21:12:41 napisz odpowiedź
~tito

Oceń przydatność:

0
0

mam podobny problem,przerobiłem już temat cewki,krokowca,mapsensora,czujnika położenia przepustnicy,i wogóle wszystkich elementów wchodzących w skład przepustnicy łącznie z układem paliwowym od zbiornika poczynając,nie ma na żdnym forum tematu z tym związanego którego nie sprawdziłem ,więc śmieszą mnie nie które bzdury tu wypisywane,auto mi dalej fiksuje,na zimno ciężko pali itp jak w powyższych przypadkach,....:(

27.04.2010 21:46:28 napisz odpowiedź
~MIKI82

Oceń przydatność:

0
0

WITAM MAM PEUGEOTA 406 1.8 90Km mam problem z obrotami jak jade jest ok ale jek wcisne sprzęgło ,lub sie zatrzymam to samochód gaśnie .Wymieniłem silniczek krokowy i nic niepomogło.Czasami zdaży sie że auto chodzi na wolnych obrotach ale po silniku wida że jego praca jest nierówna. Jeśli ktoś ma jakieś pomysły to proszę o pomoc

19.03.2010 13:38:10 napisz odpowiedź
~domi

Oceń przydatność:

0
0

Mam prośbę-mój peugeot 2.0 16V odpala bez problemu ale zaraz gaśnie,chyba że mu zwiększe obroty gazem-jak gaz puszcze gaśnie.Usterka całkowicie mija jak silnik się rozgrzeje-po ostygnięciu usterka wraca i tak codziennie.czy to moze byc silnik krokowy????prosze o pomoc

01.02.2010 19:19:35 napisz odpowiedź
~gino

Oceń przydatność:

0
0

do ,mixer sprawdź czujnik położenia przepustnicy albo spad przewód albo jest odłączony. po zapaleniu pracuje normalni i za chile wchodzi na obroty delikatnie faluje?? Odłącz ten czujnik jeśli jest tak samo to TO. pozdrawiam

23.01.2010 22:04:31 napisz odpowiedź
~oki

Oceń przydatność:

0
0

witam mam problem z moim peugotem 406 mam silnik 2000 pojemnosc po remoncie silnika pali mi duzo gasnie mi na kazdej krzyzuwce niemowiąc o szarpaniu jezdze po mechanikach i nic tylko pinodze birom macie jakies propozycje bo nie wiem co zrobic pozdrawiam

15.01.2010 20:04:52 napisz odpowiedź
~mixer

Oceń przydatność:

0
0

Mam problem koledzy /koleżanki jak odpale samochód to po chwili wchodzi na 3tysiące obrotów a jak dodam gazu i momentalnie go puszczę to zejdzie i po chwili znowu wchodzi POMUŚCIE

13.01.2010 21:41:46 napisz odpowiedź
~Piczman

Oceń przydatność:

0
0

Rok temu wymieniłem cewkę zapłonową bo silnik nagle zaczął pracować na 3 cylindrach, wczoraj znowu to samo?
To normalne że cewki się wymienia co rok ?
Jak można Ją rozebrać bo mam już 2 i może bym z nich zrobił 1 dobrą :)

17.12.2009 15:57:36 napisz odpowiedź
~MARIO

Oceń przydatność:

0
0

Mam prośbę-mój peugeot 1.8 16V odpala bez problemu ale zaraz gaśnie,chyba że mu zwiększe obroty gazem-jak gaz puszcze gaśnie.Usterka całkowicie mija jak silnik się rozgrzeje-po ostygnięciu usterka wraca i tak codziennie.

24.11.2009 21:26:53 napisz odpowiedź
~Marek

Oceń przydatność:

0
0

Witam
Mam Peugeota 406 i problemy z wolnymi obrotami ale z tego co zaobserwowałem tylko na gazie bo jak zgasnie zapale na benzynie i jade nie ma problemu. Na razie wymienione zostały świece, filtr gazu i czyszczony s.krokowy ale nie pomogło nic

31.10.2009 14:52:41 napisz odpowiedź
~komando

Oceń przydatność:

0
0

Czujnik zasysanego powietrza to MAP sensor hehe wiesz co piszesz:)

17.09.2009 20:59:14 napisz odpowiedź
~madmax

Oceń przydatność:

0
0

Odłącz czujnik zasysanego powietrza, a potem włącz auto jak będzie gorzej to znaczy, że to nie to. Może być jeszcze MAP sensor. Krokowiec i cewka. Jak jesteś z warmi mogę pomóc. Zrobić testy. :)))

24.08.2009 21:22:32 napisz odpowiedź
~roman

Oceń przydatność:

0
0

mam problem z406 benzyna 2l 16v z 2001roku autko bardzo ciężko się uruchamia wymieniłem już pompkę paliwa przekażniki sterujące i dalej nie pali po kilku startach jakoś odpala lecz nierówno pracuje może ktoś mi pomoże .Dziękuje za pomoc

04.08.2009 13:34:00 napisz odpowiedź
~Z

Oceń przydatność:

0
0

Do Dawida . Proponuję odłączyć akumulator na kilka minut i po ponownym podłączeniu usterka powinna ustąpić całkowicie lub na jakiś czas , jeśli nie pomaga to proponuję gruntowne czyszczenie silniczka krokowego i przepustnicy ,lub wymianę silniczka na nowy -u mnie pomogło czyszczenie . ( tez mam 1.8 16V + LPG)

24.07.2009 13:44:34 napisz odpowiedź
~Dawid

Oceń przydatność:

0
0

mam podobny problem, ale troszeczke inny. obojętnie czy na postoju, czy w jezdzie, kiedy wskazówka obrotów spada do 1000x/min tak jak powinno byc kiedy niejest trzymany pedal gazu, w tym momencie po wciśnięciu gazu silnik drastycznie traci obroty, po chwili(w 99,9% przypadkach) wraca na obroty. na postoju moge nawet w ten sposob zgasic auto powtarzajac cykl kilkaakrotnie. co to moze byc ?? moj silnik to 1.8 16v + lpg
prosze o pomoc na e-mail - ecs@vp.pl i z gory dziekuje komus kto moze mi pomoc

22.07.2009 21:00:31 napisz odpowiedź
~lolus

Oceń przydatność:

0
0

mam 406 auto rowniez gasnie na trasie po jakiejs chwili znowu odpala wymienilem juz polowe auta pomocy

17.07.2009 14:12:14 napisz odpowiedź
~Z

Oceń przydatność:

0
0

Stawiam na cewkę zapłonową , ja miałem taką przygodę ze swoją 406 .Okazało się , po rozebraniu cewki zapłonowej (taki panel z tworzywa sztucznego na pokrywach zaworów),że żywica którą jest ona zalana pęka i w tych miejscach gubi iskrę. Chałpniczo można to naprawić poprzez "wydłubanie" żywicy w tych miejscach i zalanie nową.(uwaga na druciki WN biegnące w żywicy) Ja po takiej naprawie zrobiłem już 50 tys km. Pozdrawiam.

09.07.2009 13:42:12 napisz odpowiedź
~marsinek

Oceń przydatność:

0
0

To tylko wina paliwa.Mam ten sam model i najlepiej pracuje na 98".Też próbowano mnie naciągać na różne wymiany.Prponuję zalać dobrego paliowa ew.z jakimś dodatkiem do czyszczenia ukl.paliwowego-powinno pomóc

26.05.2009 09:25:15 napisz odpowiedź
~Cezary6

Oceń przydatność:

0
0

Mam podobnie silnik strasznie szarpie gasnie co chwile nawet w trakcie jazdy po chwili znowu zalacza,zauwazylem ze dzieje sie dopieo tak jak silnik sie nagrzeje tak mi sie bynajmniej wydaje na zimnym chodzi normalnie przez jakis czas. na komputerze wyszlo ze uszkodzony czujnik obrotow wymienilem silniczek krokowy i wyczyscilem przepustnice nic nie pomoglo czy jest jakis sposob zeby ten problem zlikwidowac bardzo prosze o pomoc

21.05.2009 20:42:59 napisz odpowiedź
~audipata

Oceń przydatność:

0
0

jest tylko jedna przyczyna jeżeli masz pod maską coil pack czyli zespolony układ zapłonowy zmień tą cześc jest droga ale to jedyne rozwiązanie w tej chwili twój peugot pracuje na dwu cylindrach a przepustnica i silniczkiem krokowym sie nie przejmuj a podlonczenie do kompa pokaże że silnik jest w pełni sprawny tylko kierowcy coś sie wydaje przerabiałem to w swojej 406

15.05.2009 19:18:22 napisz odpowiedź
~leon

Oceń przydatność:

0
0

jest to jakis czujnik od sterowania wolnymi obrotami. nie jedz do peugeota bo to cieniasy bo po kilku wizytach w aso wymienili mi tylko filtr powietrza i sciemniali czy w górach otatnio nie byłem... zrobiłem to w końcu na serwisie bosch. gosc co to robił powiedzial ze gdyby zbierał te czesci to pewnie mialby juz cale wiaderko. mnie to kosztowało 400 zł(podpiecie do komputera, diagnoza, część i wymiana) uwazam ze na jak taka przypadlosc to niewiele. pozdrawiam

22.04.2009 01:12:59 napisz odpowiedź
~młody

Oceń przydatność:

0
0

mogą być dwie przyczyny - silnik krokowy lub zawór przepustnicy

14.04.2009 10:26:52 napisz odpowiedź
Komentarz:
Podpis:
E-mail:
* pola obowiązkowe

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Peugeot 406, oglądali także

Auto w Firmie

Dowiedz się więcej o Peugeot 406

Dodaj rozwiązanie Poproś o pomoc O serwisie

Coś złego dzieje się z Twoim autem i nie masz pojęcia co to?


Zapytaj innych kierowców.


Objawiami mogą być np. gasnący silnik, stukanie w prawym kole lub falujące obroty. Prawdopodobnie inni kierowcy mieli kiedyś podobne problemy. Przyjrzyj się diagnozom wystawianym przy takich objawach.


Uporałeś się z tajemniczą usterką w swoim aucie?


Opisz objaw i podziel się diagnozą z innymi kierowcami.

Liczba wpisów 6 573