Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Nasze testy

Skoda Fabia I Kombi 1.9 TDI 101KM 2001-2007 - Problemy i rozwiązania

Skoda
Fabia
I
Kombi
1.9 TDI 101KM 2001-2007

Usterka w Skoda Fabia I Kombi 1.9 TDI 101KM 2001-2007 - szczegóły

Obniżona moc silnika - przepływomierz

Skoda Fabia I Kombi 1.9 TDI 101KM 2001-2007
Problem rozwiązany
wiesuaf
dodał 20.01.2012 13:46:43

Opis problemu

Nagły spadek mocy, który nie mija. Brak ciągu - wyraźny wzrost mocy powyżej 2.7tys obrotów.

Przyczyna problemu

Zabrudzony/uszkodzony przepływomierz

Rozwiązanie problemu

Naprawa polega na czyszczeniu lub wymianie przepływomierza. 1. Czyszczenie należy wykonać na samym WKŁADZIE przepływomierza, czyli części do której bezpośrednio wpięta jest wtyczka. Odkręca się go kluczem TORX 25(bodaj) i delikatnie wyjmuje. Nie należy dotykać palcami żadnej wewnętrznej części przepływomierza. Czyści się wszystkie metalowe elementy sprejem do czyszczenia styków (np Kontakt) lub specjalnym płynem do czyszczenia przepływomierzy. Niestety nie zawsze to pomaga, dlatego czasami konieczna jest wymiana. 2. Wymiana wiążę się z kosztem około 250zł za cały przepływomierz (nie polecam kupowania samego wkładu - oryginalny przepływomierz ma rzadszą siatkę ochronną co pozwala na dostawanie się większych cząsteczek do filtra powietrza). Aby wymienić cały przepływomierz, należy zdjąć osłonę filtra powietrza, ściągnąć metalową opaskę (łatwo ściągnąć ale dużo trudniej założyć) i delikatnie wysunąć. Zakłada się go bardzo prosto. Ogólnie wymiana nie powinna zając więcej jak 15 minut.

kategoria: silnik
Komentarze kierowców (1 komentarz)
~eustachy
0

miałem taki sam problem w swoim oplu po rozłączeniu przemyłem przepływomierz środkiem i pędzelkiem do mycia tarcz hamulcowych i problem znikł

14.07.2013 21:53:27 | napisz odpowiedź
Dodaj nowy komentarz