Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Skoda Fabia I Kombi

Pierwsza generacja Fabii debiutowała w 1999 roku. W ofercie czeskiej marki zastąpiła udany, choć mocno wysłużony już model Felicia. Samochód został zbudowany na płycie podłogowej VW A04, którą dzielił m. in. z Seatem Ibiza oraz Volkswagenem Polo. Choć Fabia nie zachwycała swoją sylwetką, szybko zyskała dużą popularność. Do zakończenia produkcji w 2007 roku, auto sprzedało się w liczbie ponad 1,6 miliona egzemplarzy. W 2004 roku model przeszedł modernizację, a zmiany objęły m. in. zderzak, atrapę chłodnicy oraz tylne lampy.

Generacje Skoda Fabia

  • Fabia I   1999 - 2008
    Skoda Fabia I
    • Wybierz generację

    • Fabia II (2007 - teraz)
    • Fabia I (1999 - 2008)

Komentarze redakcji

Powagosław: Hasło reklamowe Skody brzmi „Simply clever”, czyli „po prostu bystra”. Zgodnie z tym sloganem, Fabia jest prosta w obsłudze, a do tego nieźle wygląda. Cena rozsądna, jakość przyzwoita.
Luzacjusz: Pierwsza Fabia była tak brzydka (szczególnie tak z doklejonym tyłem), że aż Skoda było patrzeć. Na szczęście pani Fabia przeszła operację plastyczną. Nie wiem, kto ją operował, ale efekt jest taki, jakby z Renaty Beger powstała Renata Dancewicz.

Wersje nadwozia Skoda Fabia I

Silniki Skoda Fabia I Kombi

Lista silników:

Publikacje o Skoda Fabia

Skoda Fabia 1.2 TSI - przyzwoity kompan
 
Nasz test Skoda Fabia 1.2 TSI 105 KM

Skoda po raz kolejny bije w Polsce rekordy sprzedaży. Od stycznia do maja tego roku zarejestrowano w naszym kraju prawie 21 tysięcy nowych aut czeskiej marki. Dużą część sprzedaży Skody stanowi Fabia. Czy może zaskoczyć nas samochód istniejący w opisywanej wersji na rynku, z niewielkimi zmianami, od...

Skoda Fabia Monte Carlo - wspominając sportowe sukcesy
 
Nasz test Skoda Fabia Monte Carlo 1.2 TSI (105 KM)

Odbierając kluczyki do Skody Fabii Monte Carlo miałem duże oczekiwania - w końcu to edycja mająca na celu uhonorować sportowe sukcesy firmy z Mlada Boleslav. Odwoływanie się do nazwy jednego z najbardziej znanych rajdów na świecie oznacza naprawdę poważnie podejście do tematu. Czy miejskie auto zmieniło...

Czy warto kupić: używana Skoda Fabia II (od 2007)

Nowe Fabie sprzedają się na pniu. Przekonują klientów technologią Volkswagena, dobrze zestrojonym zawieszeniem oraz korzystnym stosunkiem ceny do jakości. Używane Fabie są także godne polecenia. Mimo dużej podaży modelu na rynku wtórnym, znalezienie wymarzonego egzemplarza może być jednak trudne.

Przegląd rynku nowych samochodów: tanie auta z LPG

Kupując tani samochód zależy nam na możliwie jak najniższych kosztach użytkowania. W najtańszych samochodach dostępnych na naszym rynku wykorzystywane są silniki bez turbodoładowana, które lepiej znoszą gaz niż skomplikowane jednostki napędowe ery downsizingu. Dziś przyglądamy się nowym samochodom zasilanym...

Wojna cenowa: Mini Cooper S vs Skoda Fabia RS

Przynajmniej 180 KM, niewielkie nadwozia, sztywne zawieszenia, kubełkowe fotele i... diametralnie różne charaktery. Wybór jest trudny. W grę wchodzi tańsze i bardziej praktyczne auto lub stylowy maluch ze świetnym zawieszeniem i kipiącym mocą silnikiem.

Przeczytaj pozostałe 19 artykułów o Skoda Fabia

Skoda Fabia na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Skoda FabiaautoWcentrum - społeczność Skoda Fabia

najwyższe oktanyAuta - Skoda Fabia

Skoda Fabia Anthracite 63,23

Skoda Fabia niebieski żółw 59,33

Skoda Fabia Turbo xD 56,78

Skoda Fabia 67,97

Skoda Fabia Szczecin 60,30

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Skoda Fabia

Euzebiusz 94,48

Tusia8510 68,77

arcimek 53,71

misiaczek777 55,34

SZKODOWKA 63,30

mario1942 70,75

lukas110 83,71

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Skoda Fabia

Mega wymiana części - zaorane hamulce
Mega wymiana części - zaorane hamulce Po dwóch tygodniach dziwacznego zachowania się autka przy hamowaniu zdecydowałem...
Sprawdzam ile kilometrów przejadę na pełnym zbiorniku :)
Sprawdzam ile kilometrów przejadę na pełnym zbiorniku :) Dzisiaj zatankowałem samochód gazem do pełna! Zrobiłem zdjęcie licznika i wyzero...
I po wakacjach ;) + dobry filmik podsumowujący Fabię monte carlo od serwisu autocentrum
I po wakacjach ;) + dobry filmik podsumowujący Fabię monte carlo od serwisu autocentrum Witam serdecznie, niestety czas szybko biegnie i już jestem dawno po wakacyjnym ...
Skazy usunięte
Skazy usunięte Witam serdecznie. Pozbyłem się wszystkich usterek które mnie niepokoiły. Przy...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Skoda Fabia

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Skoda Fabia
 

Najpopularniejsza wersja Skoda Fabia

Skoda Fabia

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Skoda Fabia
 

Skoda Fabia najczęściej porównywane z:

Citroen C4 Cactus
1.2 PureTech (110 KM)
Seat Ibiza
1.2 TSI (105 KM)
Lancia Y
0.9 8v Twin Air (85 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus
Rocznik: 2013. Przebieg: 3 500 km. Silnik: 1.1 75KM, diesel.
Cena: 53 900 zł 44 900 zł
Zyskujesz: 9 000 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Suzuki Swift Comfort 1,2 94KM Demonstracyjny Suzuki Swift Comfort 1,2 94KM
Rocznik: 2014. Przebieg: 1 500 km. Silnik: 1.2 94KM, benzynowy.
Cena: 51 690 zł 44 900 zł
Zyskujesz: 6 790 zł Zobacz szczegóły »

Ocena auta Skoda Fabia I Kombi

Wybrane opinie

Skoda Fabia Kombi 1.4 16V (75 KM)

Jestem bardzo zadowolony z zakupu (X 2003) - limitowana wersja flash (teraz to się nazywa JOY) jest świetnie wyposażona. Polecam właśnie takie modele z serii promocyjnych - niewiele odbiega od najdroższej elegance a jest sporo od niej tańsza. Kilka drobiazgów stylizacyjnych (felgi, delikatne chromowane ramki na zegary, podłokietnik, skórzany pakiet) poprawia na codzień humor kierowcy. Dla mnie nie jest to bez znaczenia, czy trzymam w ręku skórzaną, miękką kierownicę, czy kawał plastiku (w standardowych wersjach jest on "średnio" miły). Przeczytałem przed zakupem chyba wszystko, co tylko się dało znaleźć w sieci na temat tego modelu - dałem sobie miesiąc na odbycie jazd testowych (fabia i innymi modelami, które brałem pod uwagę - peugot 206sw, wspomniany Fusion) - wyboru dokonałem "na chłodno" :) i nie żałuję!

dodał: Fabia 1.4 16V kombi wersja FLASH
Skoda Fabia Kombi 1.4 (68 KM)

Samochód dość dobrze trzyma sie drogi ale jego zawieszenie jest dość sztywne, uważam że słupki przednie powinny być ciensze bo na zakrętach widoczność dość spada i nie widać po przekątnej sporego odcinka. Wyciszenie jest dobre, uchwyt w drzwiach niezbyt fortunnie umiejscowiony bo przy próbie otwierania szyby trzeba rękę dość mocno przesunąć do tyłu. Wskazania komputera nie są zbyt dokładne, po zatankowaniu wskazywał że powinienem zrobić na tym paliwie około 690 kilometrów, po przejechaniu około 150 km okazało sie że zrobię jescze na tym paliwie co jest około 620 km ale już po przejechaniu 500 km okazało sie że zrobie jeszcze na tym co zostało już tylko 70 km. Czyli dokładność jest bardzo kiepska i wynosi granice błedu 120 km, to chyba dość sporo?

dodał: szaman3@onet.eu
Skoda Fabia Kombi 1.4 16V (75 KM)

- tnie przednie prawe koło od wyjazdu z salonu (zgłaszałem z 5 razy w serwisie i minęła gwarancja-dałem d..py i wydałem na trzy komplety opon) to nie ustawienie zbieżności a mechanicy nie mogą mi pomóc -pęcherz na tylnej klapie -spalanie średnie ~ 9 l /100 -uszkodzony wskaźnik temp. wody -stuka maglownica -strasznie głośne w środku-słychać opony -podczas deszczu mam mokrą tapicerkę z tyłu (to co u toma) -nierównomierna praca silnika na biegu jałowym -cały czas cos skrzypi pod deska rozdzielczą -po 75tyś. wymiana łańcucha (a miało być po 90tys.) -bardzo zaparowywują szyby w wilgotne dni -małe prawe lusterko

dodał: kasia.sz1@neostrada.pl
Skoda Fabia Kombi 1.9 TDI (101 KM)

Autko swietne. Male zwinne jak narazie nie zawodne przewyzszajace drozsze auta typu Jetta. 101 koni radzi sobie tutaj nie samowicie jeszcze troche i doloze chip bedzie lepiej. Calkiem drogie (85000) ale nie dostanie sie innego auta w max wyposazeniu za tyle. Jedyne co mnie denerwuje to calkiem mala bateria. Wymienilem radio na Alpine bo standardowe CD nadaje sie do smieci wystarczy troche podglosic i przygasalo podswietlnie radia. Teraz jest radio, subwoofer i glosniki alpine i przygasa podswietlenie na tablicy rozdzielczej. Nawet kondensator nic nie daje.

dodał: Y
Skoda Fabia Kombi 1.2 i (64 KM)

Moi rodacy łykają te auta jak młode pelikany bo dają się nabrać reklamom i potocznym opiniom a może też lobby starych skodziarzy i działkowców ale dla mnie to niczym nie wyróżniający się samochód od 3-ligowego producenta. Jakim cudownym sposobem specom od marketingu skody udało się wmówić Polakom że Fabia=VW Golf a Octavia=VW Passat więc wydaje się im że robią doskonały interes kupując Golf'a za 40tys czy Passat'a za 60 tys. to jest fakt spotkałem się z ludźmi którzy byli zdziwieni że Fabia to takie gorzej zrobione Polo a Octavia to Golf dla ubogich.

dodał:

Galerie Skoda Fabia

Skoda Fabia I Sedan Skoda Fabia Combi 1.9 TDI Fresh+ - galeria redakcyjna Skoda Fabia Skoda Fabia II Combi Facelifting Monte Carlo (2014) Skoda Fabia II Hatchback Facelifting 1.2 TSI 105KM - galeria redakcyjna (2) Skoda Fabia I Hatchback - galeria społeczności Skoda Fabia RS 2010 Skoda Fabia 2010 Skoda Fabia II Hatchback Facelifting 1.2 TSI 105KM - galeria redakcyjna Skoda Fabia I Kombi
Zobacz inne galerie Skoda

Opinie o instalacji LPG

Skoda Fabia

  • 1.
  • 2,00 Skoda Fabia II 1.4 i 16V (85KM) 2007r.
    dodał: DiDi, 05.04.2012

    Mam dwie fabie. Ten sam rocznik, te samy instalacje, ten sam przebieg, te same silniki. Jedna działa prawie OK w drugie gaz szaleje i nie wiadomo o co chodzi. Gaśnie na biegu jałowym, albo gaśnie i przeskakuje na benzynę. Po zgaśnięciu czasami w ogóle nie chce odpalić. Ostatnio na prawie pełnym baku gazu piszczy że brak gazu i przeskakuje na paliwo. Wymieniłem świece na irydowe, u gazownika jest co najmniej 2 razy w miesiącu, po podpięciu komputera wszystko jest OK. Po odłączeniu głupieje. Druga fabie prawie bez problemów. Natomiast obie mają sporą utratę mocy na niskich obrotach, po przełączeniu na gaz duszą się i gasną. Dopiero przy przełączeniu na gaz w granicach 50*C duszenie ustępuje i da się jechać. Po podpięciu instalacji gazowej do ODBII, brak komunikacji przez złącze diagnostyczne (Uniwersalny MemoScan), łączy się tylko VCDS Lite (interface Viaken) i to po kilku próbach. Spalanie na mieście w okolicach 12L gazu/100km, benzyna ok 8L na mieście. Po prostu TRAGEDIA z tym GAZEM - nie polecam NIKOMU TEJ INSTALACJI. Teraz chyba kupię sobie diesela.

  • 2.
  • 5,00 Skoda Fabia I 1.4 16V (75KM) 2006r.
    dodał: krzysad, 16.03.2010

    Instalacja zamontowana przez Salon Skody kiedy to dopiero zaczynali z instalacjami LPG. Czyli fizycznie instalowała to firma zza miedzy :) Ale sama instalacja w sobie i jej praca nie może otrzymać żadnej negatywnej uwagi. Benzyna nigdy poniżej połowy baku, wszystko automatycznie zarządzane przez komputer (żadnych ekstra przebiegów na benzynie poza rozruchem i czasami dojazdami z braku gazu). Z uwagi na znaczny przebieg jestem przekonany do takiego rozwiązania i kolejne auto również wyposażone będzie w tą instalację. W przeciągu tego czasu (175k km) 2 razy w serwisie z uwagi na 1) awarię czujnika temperatury (nie przełączał się na gaz) 2) błąd komputera. Oba zdarzenia naprawione od ręki w serwisie na gwarancji.

  • 3.
  • 5,00 Skoda Fabia I 1.4 16V (101KM) 2006r.
    dodał: Mariusz, 27.01.2014

    Jestem zadowolony z tej instalacji. Zużycie gazu porównywalne z benzyną t.j ok. 9l. Tankując gaz w Niemczech zużycie spadło do 7,5 l / trasa /. Tak, więc wszystko zależy od jakości gazu. Podczas eksploatacji / 85000 km./ 2 razy czyściłem wtryskiwacze w wannie ultradźwiękowej z podanym impulsem na wtryskiwacz . Poza tym zero kłopotów. Dbając o wymianę filtrów na czas , dobry gaz oraz gdy się tym zajmuje odpowiedni montażysta -diagnosta , można być naprawdę zadowolony z eksploatacji samochodu na LPG. Pozdrawiam Radwanice.

  • 4.
  • 5,00 Skoda Fabia I 1.4 16V (75KM) 2006r.
    dodał: ludger, 26.01.2012

    Instalacja montowana w zakładzie x w Warszawie, auto przez miesiąc gasło na luzie, Panowie mechanicy rozkładali ręce, aż dzięki infolinii KME dostałem namiar na zakład: Auto-Dakar na ul. Lisiej w Warszawie. Wystarczyło 1,5 godz.,diagnoza: złe wtryskiwacze, nieprawidłowe odwierty w kolektorze, zła konfiguracja komputera - chłopak z Lisiej wszystko poprawił. Od poprawki minął rok, auto śmiga bez problemu, żadnego gaśnięcia. Polecam ten warsztat i instalację KME z czystym sumieniem. Pozdrawiam

  • 5.
  • 5,00 Skoda Fabia I 1.4 16V (75KM) 2003r.
    dodał: artur, 27.09.2011

    Walczyłem z sobą 3 lata przecież gaz jest dobry w zapalniczkach. Jednak stało się i założyłem sekwencje lovato smart. Spalanie trasa 110-130km/h 7 litrów, miejski cykl warszawa i okolice 8,2. Różnicy w pracy silnika nie stwierdziłem co do spadku mocy dla mnie niezauważalny. Instalacja pracuje bezproblemowo. Dla niezdecydowanych zakładajcie dobrą sekwencje u sprawdzonego mechaniora i za paliwko płacicie połowe. Opłaca się. Polecam ARS Nadarzyn tam zakładałem gaz i jest ok.

  • 6.
  • 4,75 Skoda Fabia I 1.4 (60KM) 2001r.
    dodał: kamil, 23.02.2013

    Długo się zastanawiałem 3tygodnie temu założyłem w Inowrocławiu instalację KME NEVO 4-GENERACJI wtryskiwacze pojedyńcze MATRIX HS.Moja fabka chodzi zajebiście instalacja super,zero różnicy między paliwem a gazem auto poprostu płynie,no i co najważniejsze na 25litrach zrobiłem w cyklu mieszanym połowa na trasie połowa na mieście 304kilasy czyli niezle.Pozdrawiam benzynowców i zyczę jak ja uśmiechu przy kasie na stacji.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Skoda Fabia

Skoda Fabia

1 098 komentarzy

587 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Artur I~Artur I

Do ~jacca:
Nie każda wersja ma żarówki w czerwonych odblaskach w drzwiach. Oświetlenie wew. ma 3 pozycje jak w każdym aucie, więc nie wiem co ci nie działa.
Przy 2tyś obrotów SDI jak wrzucisz wyższy bieg to będzie 1,5tyś, więc to chyba logiczne że może szarpać.

~jacca~jacca

w jakim momencie przełączać biegi bo ja to robię jak jest około 2000 tyś ale po przerzuceniu szarpie to chyba za szybko przerzucam???

~jacca~jacca

skoda fabia kombi 1.9 sdi 2004r

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Skoda

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
33 586
Przejechany dystans
21 431 837 km
Zatankowanego paliwa
1 100 308 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 491
Wydanych pieniędzy
1 250 758 zł
Średnie wydatki na auto
1 154 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
7 640
Wydanych pieniędzy
2 169 216 zł
Średnie wydatki na auto
2 001 zł
Zobacz dzienniki kosztów Skoda (1 084)

Testy zderzeniowe Skoda Fabia

Najnowsze testy zderzeniowe Skoda Fabia przeprowadzone przez Euro NCAP.

Skoda Fabia

Skoda Fabia
2007

Skoda Fabia 1.4 Classic

Skoda Fabia
2000

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Skoda

Zużycie paliwa Skoda Fabia I Kombi

Na podstawie 330 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: krum, dodano: 05.12.2008 09:18

Ludzie pamiętajcie, że to BENZYNA!!! Powiem tak, jeśli chodzi o spalanie w mieście (Wrocław) to zależy czy się stoi czy się jedzie, rzecz jasna. Mi w korkach średnio 8-9 (bywało nawet 11, ale to taka jazda, że w 25 minut wyżej niż 2giego biegu nie wrzucałem) tacie ok 7,5. Trasa jadąc 330 km po drodze krajowej nr 8 (wiadomo radary) przy prędkości ok 90-110 a bywało i 140 spaliła mi 5.7 z tatą za kołem potrafi spalić spokojnie 5.5. Jak ktoś chce by auto mu paliło w mieście 5 litrów niech kupi diesla 1.4... Niby mocy mało, ale z 3 osobami jechałem 160 i kilka kilometrów więcej jeszcze bym wyciągnął, ale pasażerowie już zmieniali kolory ;). Jak ktoś szuka auta do przemieszczania się po mieście, na zakupy itp to polecam, jak jeszcze zamontować gaz miodek a i na trasę się wyjedzie. Osobiście planuje kupno diesla 110 lub 150 KM, albo 1.8 benzynę z gazem.

pełny raport Skoda Hatchback 1.4

autor: umarath, dodano: 31.03.2011 21:03

moja skoda ma już najechane 60 000 km spalanie podskoczyło jakoś po 30 000 km, faktem jest iż jest mocno katowana a wszystko sprawne poza plastikami i zawieszeniem, które męczy, a boczne szyby przy złej pogodzie brudzą się nienaturalnie, na śliskim abs działa bardzo gwałtownie wydłużając znacznie drogę hamowania-jest beznadziejny, na zakrętach potrafi nieźle zarzucić tyłem; mój egzemplarz jest autem firmowym w początkowym okresie bardzo go chwaliłem, ale obecnie prywatnie nigdy nie zostałbym właścicielem takiego auta samochód dobry do jazdy na zakupy i wożenia dzieci do szkoły no i może do jazdy do pracy byle blisko i po dobrej drodze na dłuższe trasy dobry jak nowy później szumi jak gdyby szyby były niedomknięte TANI OSZCZĘDNY I TYLE BO ANI ŁADNY ANI WYJĄTKOWY TAKIE SOBIE JEŹDZI BO JEŹDZI - a przy jeździe na niemieckiej autostradzie (bez ograniczeń)spalanie ok7,8l na 100

pełny raport Skoda Kombi Facelifting 1.6 TDI CR DPF

autor: Darek, dodano: 05.01.2013 23:31

Moja Fabia jest z końcówki 2007 roku, wersja niemiecka, bardzo bogato wyposażona jak na ten segment. Autkiem jeżdżę głównie po Katowicach, często niemałe spalanie podyktowane jest staniem w korkach, na szczęście na kawałku 4-pasmówki można to spalanie nieco zbić. Średnie spalanie na trasie Miasto 8km + trasa szybkiego ruchu 5km wychodzi ok 7 litrów. Przy emeryckiej jeździe na trasie udało mi się osiągnąć wynik 4,2 litra/100 km, ale jest to skrajny przypadek. Z reguły przy spokojnej jeździe wychodzi ok 5,3 litra/100km. Na trasie Katowice - Wrocław - Katowice przy średniej prędkości 150-170km/h Fabia pali 10,5 litra /100km, jazda na tej samej trasie z prędkością 130km/h daje spalanie rzędu 7 litrów. Fabią da się jeździć oszczędnie, nawet po mieście, lecz każde przyciśnięcie pedału gazu wiąże się z potwornym wzrostem spalania. Po tak słabym silniku można by oczekiwać lepszych rezultatów, zwłaszcza w mieście.

pełny raport Skoda Hatchback 1.2 i HTP
Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Skoda Fabia I Kombi

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Skoda Fabia I Kombi

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Skoda Fabia I

Następczyni popularnej Felicji zyskała nowy atrakcyjniejszy moim zdaniem wygląd. Kształty są bardziej unowocześnione, zmieniono przednie lampy nie ma już szklanych kloszy jak w Felicji, zastąpiły je nowocześniejsze wykonane z tworzywa sztucznego elementy. Wnętrze zyskało nowy wygląd, stało się po prostu...

Zobacz dane techniczne Skoda Fabia I Kombi
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Skoda Fabia, oglądali także