Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Skoda Fabia I Kombi

Pierwsza generacja Fabii debiutowała w 1999 roku. W ofercie czeskiej marki zastąpiła udany, choć mocno wysłużony już model Felicia. Samochód został zbudowany na płycie podłogowej VW A04, którą dzielił m. in. z Seatem Ibiza oraz Volkswagenem Polo. Choć Fabia nie zachwycała swoją sylwetką, szybko zyskała dużą popularność. Do zakończenia produkcji w 2007 roku, auto sprzedało się w liczbie ponad 1,6 miliona egzemplarzy. W 2004 roku model przeszedł modernizację, a zmiany objęły m. in. zderzak, atrapę chłodnicy oraz tylne lampy.

Generacje Skoda Fabia

  • Fabia I   1999 - 2008
    Skoda Fabia I
    • Wybierz generację

    • Fabia II (2007 - teraz)
    • Fabia I (1999 - 2008)

Komentarze redakcji

Powagosław: Hasło reklamowe Skody brzmi „Simply clever”, czyli „po prostu bystra”. Zgodnie z tym sloganem, Fabia jest prosta w obsłudze, a do tego nieźle wygląda. Cena rozsądna, jakość przyzwoita.
Luzacjusz: Pierwsza Fabia była tak brzydka (szczególnie tak z doklejonym tyłem), że aż Skoda było patrzeć. Na szczęście pani Fabia przeszła operację plastyczną. Nie wiem, kto ją operował, ale efekt jest taki, jakby z Renaty Beger powstała Renata Dancewicz.

Wersje nadwozia Skoda Fabia I

Silniki Skoda Fabia I Kombi

Lista silników:
motointegrator.autocentrum.pl

Publikacje o Skoda Fabia

Skoda Fabia Monte Carlo - wspominając sportowe sukcesy
 
Nasz test Skoda Fabia Monte Carlo 1.2 TSI (105 KM)

Odbierając kluczyki do Skody Fabii Monte Carlo miałem duże oczekiwania - w końcu to edycja mająca na celu uhonorować sportowe sukcesy firmy z Mlada Boleslav. Odwoływanie się do nazwy jednego z najbardziej znanych rajdów na świecie oznacza naprawdę poważnie podejście do tematu. Czy miejskie auto zmieniło...

Czy warto kupić: używana Skoda Fabia II (od 2007)

Nowe Fabie sprzedają się na pniu. Przekonują klientów technologią Volkswagena, dobrze zestrojonym zawieszeniem oraz korzystnym stosunkiem ceny do jakości. Używane Fabie są także godne polecenia. Mimo dużej podaży modelu na rynku wtórnym, znalezienie wymarzonego egzemplarza może być jednak trudne.

Przegląd rynku nowych samochodów: tanie auta z LPG

Kupując tani samochód zależy nam na możliwie jak najniższych kosztach użytkowania. W najtańszych samochodach dostępnych na naszym rynku wykorzystywane są silniki bez turbodoładowana, które lepiej znoszą gaz niż skomplikowane jednostki napędowe ery downsizingu. Dziś przyglądamy się nowym samochodom zasilanym...

Wojna cenowa: Mini Cooper S vs Skoda Fabia RS

Przynajmniej 180 KM, niewielkie nadwozia, sztywne zawieszenia, kubełkowe fotele i... diametralnie różne charaktery. Wybór jest trudny. W grę wchodzi tańsze i bardziej praktyczne auto lub stylowy maluch ze świetnym zawieszeniem i kipiącym mocą silnikiem.

Lepsza niż myślisz - Skoda Fabia (1999-2007)

W ocenie wielu kierowców Skoda Fabia uchodzi za substytut Volkswagena Polo. To nieco krzywdząca opinia. Czas pokazał, że najmniejszy model z fabryk naszych południowych sąsiadów doskonale znosi trudy eksploatacji.

Przeczytaj pozostałe 18 artykułów o Skoda Fabia

Skoda Fabia na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Skoda FabiaautoWcentrum - społeczność Skoda Fabia

najwyższe oktanyAuta - Skoda Fabia

Skoda Fabia 55,86

Skoda Fabia 60,37

Skoda Fabia służbowóz 64,25

Skoda Fabia Żonowóz 2 Fabian 58,60

Skoda Fabia 1,4 TDI 61,54

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Skoda Fabia

mutancik 66,09

arcimek 54,53

pendzel 77,50

jachup 89,39

d1010mm1 43,90

lewandos 62,48

ZadymeK 42,73

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Skoda Fabia

Sprężyny na tył:LESFOJORS
Sprężyny na tył:LESFOJORS Kupiłem w nadzieji,że trochę tył podniosę,bo towar wożę około 100kg,a tu lipa,ty...
Serwis klimatyzacji
Serwis klimatyzacji Bry. Dzisiaj udało się z pomocą ojca zrobić serwis klimatyzacji. Wymiana czynni...
Zmiany, zmiany, zmiany...
Zmiany, zmiany, zmiany... Witam wszystkich! Po burzliwych przygodach z wieloma dziwnymi autami, wróciłem ...
Sprzedana. Szukanie następcy...
Sprzedana. Szukanie następcy... Fabia sprzedana. Wydarzyło się to 2 tygodnie temu, ale wcześniej nie miałem czas...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Skoda Fabia

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Skoda Fabia
 

Najpopularniejsza wersja Skoda Fabia

Skoda Fabia

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Skoda Fabia
 

Skoda Fabia najczęściej porównywane z:

Volkswagen Beetle
2.0 TDI (140 KM)
Opel Adam
1.2 (70 KM)
Opel Corsa
1.4 Turbo (120 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Suzuki Swift 1,2 COMFORT Demonstracyjny Suzuki Swift 1,2 COMFORT
Rocznik: 2013. Przebieg: 358 km. Silnik: 1.2 94KM, benzynowy.
Cena: 52 600 zł 42 900 zł
Zyskujesz: 9 700 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus
Rocznik: 2013. Przebieg: 3 500 km. Silnik: 1.1 75KM, diesel.
Cena: 53 900 zł 44 900 zł
Zyskujesz: 9 000 zł Zobacz szczegóły »

Ocena auta Skoda Fabia I Kombi

Wybrane opinie

Skoda Fabia Kombi 1.4 16V (75 KM)

Jestem bardzo zadowolony z zakupu (X 2003) - limitowana wersja flash (teraz to się nazywa JOY) jest świetnie wyposażona. Polecam właśnie takie modele z serii promocyjnych - niewiele odbiega od najdroższej elegance a jest sporo od niej tańsza. Kilka drobiazgów stylizacyjnych (felgi, delikatne chromowane ramki na zegary, podłokietnik, skórzany pakiet) poprawia na codzień humor kierowcy. Dla mnie nie jest to bez znaczenia, czy trzymam w ręku skórzaną, miękką kierownicę, czy kawał plastiku (w standardowych wersjach jest on "średnio" miły). Przeczytałem przed zakupem chyba wszystko, co tylko się dało znaleźć w sieci na temat tego modelu - dałem sobie miesiąc na odbycie jazd testowych (fabia i innymi modelami, które brałem pod uwagę - peugot 206sw, wspomniany Fusion) - wyboru dokonałem "na chłodno" :) i nie żałuję!

dodał: Fabia 1.4 16V kombi wersja FLASH
Skoda Fabia Kombi 1.4 (68 KM)

Samochód dość dobrze trzyma sie drogi ale jego zawieszenie jest dość sztywne, uważam że słupki przednie powinny być ciensze bo na zakrętach widoczność dość spada i nie widać po przekątnej sporego odcinka. Wyciszenie jest dobre, uchwyt w drzwiach niezbyt fortunnie umiejscowiony bo przy próbie otwierania szyby trzeba rękę dość mocno przesunąć do tyłu. Wskazania komputera nie są zbyt dokładne, po zatankowaniu wskazywał że powinienem zrobić na tym paliwie około 690 kilometrów, po przejechaniu około 150 km okazało sie że zrobię jescze na tym paliwie co jest około 620 km ale już po przejechaniu 500 km okazało sie że zrobie jeszcze na tym co zostało już tylko 70 km. Czyli dokładność jest bardzo kiepska i wynosi granice błedu 120 km, to chyba dość sporo?

dodał: szaman3@onet.eu
Skoda Fabia Kombi 1.4 16V (75 KM)

- tnie przednie prawe koło od wyjazdu z salonu (zgłaszałem z 5 razy w serwisie i minęła gwarancja-dałem d..py i wydałem na trzy komplety opon) to nie ustawienie zbieżności a mechanicy nie mogą mi pomóc -pęcherz na tylnej klapie -spalanie średnie ~ 9 l /100 -uszkodzony wskaźnik temp. wody -stuka maglownica -strasznie głośne w środku-słychać opony -podczas deszczu mam mokrą tapicerkę z tyłu (to co u toma) -nierównomierna praca silnika na biegu jałowym -cały czas cos skrzypi pod deska rozdzielczą -po 75tyś. wymiana łańcucha (a miało być po 90tys.) -bardzo zaparowywują szyby w wilgotne dni -małe prawe lusterko

dodał: kasia.sz1@neostrada.pl
Skoda Fabia Kombi 1.9 TDI (101 KM)

Autko swietne. Male zwinne jak narazie nie zawodne przewyzszajace drozsze auta typu Jetta. 101 koni radzi sobie tutaj nie samowicie jeszcze troche i doloze chip bedzie lepiej. Calkiem drogie (85000) ale nie dostanie sie innego auta w max wyposazeniu za tyle. Jedyne co mnie denerwuje to calkiem mala bateria. Wymienilem radio na Alpine bo standardowe CD nadaje sie do smieci wystarczy troche podglosic i przygasalo podswietlnie radia. Teraz jest radio, subwoofer i glosniki alpine i przygasa podswietlenie na tablicy rozdzielczej. Nawet kondensator nic nie daje.

dodał: Y
Skoda Fabia Kombi 1.2 i (64 KM)

Moi rodacy łykają te auta jak młode pelikany bo dają się nabrać reklamom i potocznym opiniom a może też lobby starych skodziarzy i działkowców ale dla mnie to niczym nie wyróżniający się samochód od 3-ligowego producenta. Jakim cudownym sposobem specom od marketingu skody udało się wmówić Polakom że Fabia=VW Golf a Octavia=VW Passat więc wydaje się im że robią doskonały interes kupując Golf'a za 40tys czy Passat'a za 60 tys. to jest fakt spotkałem się z ludźmi którzy byli zdziwieni że Fabia to takie gorzej zrobione Polo a Octavia to Golf dla ubogich.

dodał:

Galerie Skoda Fabia

Skoda Fabia 2007 Skoda Fabia Kombi Skoda Fabia I RS Skoda Fabia Kombi RS Skoda Fabia II Kombi Skoda Fabia II Combi Facelifting Monte Carlo (2014) Skoda Fabia RS 2010 Skoda Fabia Combi 1.4  07.09.2005 - galeria redakcyjna Skoda Fabia Monte Carlo Skoda Fabia Kombi 2010
Zobacz inne galerie Skoda

Opinie o instalacji LPG

Skoda Fabia

  • 1.
  • 2,00 Skoda Fabia II 1.4 i 16V (85KM) 2007r.
    dodał: DiDi, 05.04.2012

    Mam dwie fabie. Ten sam rocznik, te samy instalacje, ten sam przebieg, te same silniki. Jedna działa prawie OK w drugie gaz szaleje i nie wiadomo o co chodzi. Gaśnie na biegu jałowym, albo gaśnie i przeskakuje na benzynę. Po zgaśnięciu czasami w ogóle nie chce odpalić. Ostatnio na prawie pełnym baku gazu piszczy że brak gazu i przeskakuje na paliwo. Wymieniłem świece na irydowe, u gazownika jest co najmniej 2 razy w miesiącu, po podpięciu komputera wszystko jest OK. Po odłączeniu głupieje. Druga fabie prawie bez problemów. Natomiast obie mają sporą utratę mocy na niskich obrotach, po przełączeniu na gaz duszą się i gasną. Dopiero przy przełączeniu na gaz w granicach 50*C duszenie ustępuje i da się jechać. Po podpięciu instalacji gazowej do ODBII, brak komunikacji przez złącze diagnostyczne (Uniwersalny MemoScan), łączy się tylko VCDS Lite (interface Viaken) i to po kilku próbach. Spalanie na mieście w okolicach 12L gazu/100km, benzyna ok 8L na mieście. Po prostu TRAGEDIA z tym GAZEM - nie polecam NIKOMU TEJ INSTALACJI. Teraz chyba kupię sobie diesela.

  • 2.
  • 5,00 Skoda Fabia I 1.4 16V (75KM) 2006r.
    dodał: krzysad, 16.03.2010

    Instalacja zamontowana przez Salon Skody kiedy to dopiero zaczynali z instalacjami LPG. Czyli fizycznie instalowała to firma zza miedzy :) Ale sama instalacja w sobie i jej praca nie może otrzymać żadnej negatywnej uwagi. Benzyna nigdy poniżej połowy baku, wszystko automatycznie zarządzane przez komputer (żadnych ekstra przebiegów na benzynie poza rozruchem i czasami dojazdami z braku gazu). Z uwagi na znaczny przebieg jestem przekonany do takiego rozwiązania i kolejne auto również wyposażone będzie w tą instalację. W przeciągu tego czasu (175k km) 2 razy w serwisie z uwagi na 1) awarię czujnika temperatury (nie przełączał się na gaz) 2) błąd komputera. Oba zdarzenia naprawione od ręki w serwisie na gwarancji.

  • 3.
  • 5,00 Skoda Fabia I 1.4 16V (101KM) 2006r.
    dodał: Mariusz, 27.01.2014

    Jestem zadowolony z tej instalacji. Zużycie gazu porównywalne z benzyną t.j ok. 9l. Tankując gaz w Niemczech zużycie spadło do 7,5 l / trasa /. Tak, więc wszystko zależy od jakości gazu. Podczas eksploatacji / 85000 km./ 2 razy czyściłem wtryskiwacze w wannie ultradźwiękowej z podanym impulsem na wtryskiwacz . Poza tym zero kłopotów. Dbając o wymianę filtrów na czas , dobry gaz oraz gdy się tym zajmuje odpowiedni montażysta -diagnosta , można być naprawdę zadowolony z eksploatacji samochodu na LPG. Pozdrawiam Radwanice.

  • 4.
  • 5,00 Skoda Fabia I 1.4 16V (75KM) 2006r.
    dodał: ludger, 26.01.2012

    Instalacja montowana w zakładzie x w Warszawie, auto przez miesiąc gasło na luzie, Panowie mechanicy rozkładali ręce, aż dzięki infolinii KME dostałem namiar na zakład: Auto-Dakar na ul. Lisiej w Warszawie. Wystarczyło 1,5 godz.,diagnoza: złe wtryskiwacze, nieprawidłowe odwierty w kolektorze, zła konfiguracja komputera - chłopak z Lisiej wszystko poprawił. Od poprawki minął rok, auto śmiga bez problemu, żadnego gaśnięcia. Polecam ten warsztat i instalację KME z czystym sumieniem. Pozdrawiam

  • 5.
  • 5,00 Skoda Fabia I 1.4 16V (75KM) 2003r.
    dodał: artur, 27.09.2011

    Walczyłem z sobą 3 lata przecież gaz jest dobry w zapalniczkach. Jednak stało się i założyłem sekwencje lovato smart. Spalanie trasa 110-130km/h 7 litrów, miejski cykl warszawa i okolice 8,2. Różnicy w pracy silnika nie stwierdziłem co do spadku mocy dla mnie niezauważalny. Instalacja pracuje bezproblemowo. Dla niezdecydowanych zakładajcie dobrą sekwencje u sprawdzonego mechaniora i za paliwko płacicie połowe. Opłaca się. Polecam ARS Nadarzyn tam zakładałem gaz i jest ok.

  • 6.
  • 4,75 Skoda Fabia I 1.4 (60KM) 2001r.
    dodał: kamil, 23.02.2013

    Długo się zastanawiałem 3tygodnie temu założyłem w Inowrocławiu instalację KME NEVO 4-GENERACJI wtryskiwacze pojedyńcze MATRIX HS.Moja fabka chodzi zajebiście instalacja super,zero różnicy między paliwem a gazem auto poprostu płynie,no i co najważniejsze na 25litrach zrobiłem w cyklu mieszanym połowa na trasie połowa na mieście 304kilasy czyli niezle.Pozdrawiam benzynowców i zyczę jak ja uśmiechu przy kasie na stacji.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Skoda Fabia

Skoda Fabia

1 098 komentarzy

587 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Artur I~Artur I

Do ~jacca:
Nie każda wersja ma żarówki w czerwonych odblaskach w drzwiach. Oświetlenie wew. ma 3 pozycje jak w każdym aucie, więc nie wiem co ci nie działa.
Przy 2tyś obrotów SDI jak wrzucisz wyższy bieg to będzie 1,5tyś, więc to chyba logiczne że może szarpać.

~jacca~jacca

w jakim momencie przełączać biegi bo ja to robię jak jest około 2000 tyś ale po przerzuceniu szarpie to chyba za szybko przerzucam???

~jacca~jacca

skoda fabia kombi 1.9 sdi 2004r

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Skoda

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
30 183
Przejechany dystans
19 459 289 km
Zatankowanego paliwa
988 625 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 231
Wydanych pieniędzy
1 153 952 zł
Średnie wydatki na auto
1 152 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
7 029
Wydanych pieniędzy
2 012 482 zł
Średnie wydatki na auto
2 008 zł
Zobacz dzienniki kosztów Skoda (1 002)

Testy zderzeniowe Skoda Fabia

Najnowsze testy zderzeniowe Skoda Fabia przeprowadzone przez Euro NCAP.

Skoda Fabia

Skoda Fabia
2007

Skoda Fabia 1.4 Classic

Skoda Fabia
2000

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Skoda

Zużycie paliwa Skoda Fabia I Kombi

Na podstawie 324 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: miczek.mk@inter, dodano: 27.06.2013 22:59

Skoda Fabia II 2011 rok, 1.6TDI CR DPF 75KM hatchback lift to porządne auto. Przejechałem 100 tys. km w 27 miesięcy i oprócz niedawnej awarii zespołu EGR - przy przebiegu 97.000 km (dwa miesiące po przekroczeniu 2-letniej gwarancji) żadnej awarii. Założyłem używany EGR z allegro za 130 zł z przesyłką, robota 430 zł i jeżdżę dalej. Auto jest bardzo solidne, przewidywalne i kochane. Do tego bardzo oszczędne. Nigdy nie potrzebowało dolewki oleju, DPF nie sprawia żadnych kłopotów (po 97 tys. km 22g popiołu, a max wchodzi 70g!) Choć faktem jest że wtrysk common rail (CR) powoduje, że auto mniej żywiołowo rozwija moment obrotowy w stosunku do silnika na pompowtryskiwaczach (PD).

pełny raport Skoda Hatchback Facelifting 1.6 TDI CR DPF

autor: And1WT, dodano: 25.12.2011 17:29

Jak na silnik generujący zaledwie 60KM to z spalaniem nie jest tak różowo. Ażeby np wyprzedzić, albo chociaż pojechać trochę szybciej trzeba go kręcić dość wysoko a co za tym idzie spalanie wzrasta diametralnie. Ale ten silnik jest skonstruowany stricte do miasta. Delikatne obchodzenie z gazem skutkuję naprawdę małym spalaniem, w trasie jest jeszcze lepiej. Gaz w tym modelu jest podyktowany tylko i wyłącznie bardzo wysokimi przebiegami i tylko te osoby, które takowe robią powinny myśleć o LPG. Ceny części umiarkowane a nawet tanie. Przeglądy nie wiem.

pełny raport Skoda Hatchback 1.2 i HTP

autor: kollbek@gmail.c, dodano: 21.05.2012 14:52

Posiadam Fabię od 8 miesięcy. W tym czasie przejechałem 8000km. Większość przebiegu zrobiłem po Krakowie na krótkich dystansach do 10km. Auto posiada oryginalną fabryczną instalację gazową Landi Renzo zainstalowaną we Włoszech. Dane odnośnie spalania mam w 100% sprawdzone. Po mieście w korkach i w mrozie spalanie zawsze przekracza 13,5 litrów gazu. Na autostradzie przy średnich prędkościach 150-160km/h (gaz prawie cały czas "do dechy") spalanie nie spadnie poniżej 15 litrów. Średnie spalanie w trybie mieszanym wynosi 11 litrów LPG. Natomiast jadąc naprawdę spokojnie drogą krajową średnio 80km/h z wyłączoną klimatyzacją spalanie wynosi około 8,5 litrów LPG. Z doświadczenia wiem, że posiadacze komputera pokładowego muszą doliczyć do wskazania średniego spalania 25%-30% jeśli chcemy uzyskać średnie spalanie LPG. Podsumowując jestem trochę zawiedziony stosunkowo wysokim spalaniem w mieście, ale jak wiadomo wszystko zależy od stylu jazdy. Mimo to absolutnie polecam Fabię drugiej generacji. Škoda = Simply clever!

pełny raport Skoda Hatchback 1.2 i HTP 12V
Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Skoda Fabia I Kombi

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Skoda Fabia I Kombi

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Skoda Fabia I

Następczyni popularnej Felicji zyskała nowy atrakcyjniejszy moim zdaniem wygląd. Kształty są bardziej unowocześnione, zmieniono przednie lampy nie ma już szklanych kloszy jak w Felicji, zastąpiły je nowocześniejsze wykonane z tworzywa sztucznego elementy. Wnętrze zyskało nowy wygląd, stało się po prostu...

Zobacz dane techniczne Skoda Fabia I Kombi
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Skoda Fabia, oglądali także