Zgłoś sugestię Żarówka
 
Uruchomiliśmy nową wyszukiwarkę portalową: sprawdź!
Szukaj

Fiat Seicento - Typowe usterki

Fiat Seicento - szczegóły typowej usterki

Wentylator chłodnicy.

Fiat Seicento
~bernardyn
dodał 19.08.2009 21:04:04

Komentarz

Częstą usterką jest silnik wentylatora chłodnicy. Wymieniłam trzy w ciągu 6 lat eksploatacji, przebieg 100 000 km.

Wystąpienia tej wady w zależności od przebiegu [tys. km]:

wystąpiła|nie wystąpiła

mniej niż 15

7
95

od 15 do 30

3
91

od 30 do 45

4
86

od 45 do 60

6
80

od 60 do 75

10
69

od 75 do 90

14
52

od 90 do 105

11
41

od 105 do 120

8
31

od 120 do 135

6
22

od 135 do 150

8
12

od 150 do 165

6
5

od 165 do 180

0
5

od 180 do 195

1
4

od 195 do 210

0
3

od 210 do 225

0
2

od 225 do 240

0
2

od 240 do 255

0
2

od 255 do 270

0
1

więcej niż 270

0
1
Dodaj komentarz

Komentarze kierowców (20 komentarzy)

~anitako

Oceń przydatność:

0
1

SC 1.1 2003r. 80 000 km, wentylator własnie został wymieniony. Nie padł jeszcze całkiem, ale w warsztacie powiedzieli, że sie konczy, więc kazałam wymienić. Przed zima juz sie kiedys przegrzał silnik w korku.

26.04.2012 23:58:37 napisz odpowiedź
~jogi67

Oceń przydatność:

0
0

mam problem z seicento nie załancza sie wentylator chłodnicy nawet jak podpinam na krótko bezpieczniki sprawne jak podpinam próbówkę do wtyczki czujnika to nie mam plusa na niej ja stawiam na przekaźnik sle nie wiem gdzie sie znajduje czy ktos morze mi powiedzieć gdzie sie znajduje przekaźnik wentylatora albo co mam zrobić

04.02.2012 20:11:05 napisz odpowiedź
~Ja

Oceń przydatność:

0
0

Przed chwilą naprawiłem podobny problem.
Okazało się że bolce w złączce uległy korozji, podejrzewam że DEBEŚCIAK ma ten sam problem.
Najłatwiej przy wyłączonym silniku i skręconym kole włożyć rękę i wyciągnąć wtyczkę przy wentylatorze. Leżąc podgiąć nadkole i "wymacać" wtyczkę, jest na tyle długi przewód że można go wyciągnąć na zewnątrz i wyczyścić. Warto "odgiąć" styki.

23.08.2011 20:54:20 napisz odpowiedź
~balcerowicz79

Oceń przydatność:

0
0

No właśnie pada zwykle po zimie bo się podczas niej nie kręci.Zamiast całego wentka(cena ponad 200zł) można wymienić sam silnik (130zł a le uwazać bo są dwa typy ich mocowania no i zakleić otwory w obudowie do których wpływa woda i rdzewieje wnętrze...

13.08.2011 20:37:05 napisz odpowiedź
~abrakadabra

Oceń przydatność:

1
0

Kolego DEBEŚCIAK w 1.1mpi nie ma włącznika wentylatora. Jest on sterowany przez ECU. Twój problem jawi się pewnie w samym silniku wentylatora, wymień go nawet jak na krótko się włącza.

pozdrawiam

02.07.2011 22:05:48 napisz odpowiedź
~DEBEŚCIAK

Oceń przydatność:

3
0

Witam,mam mega problem-SC 1.1MPI-gotuje się w korkach w mieście,nie włącza się wentylator ktoś może wie gdzie znajduje się czujnik który włącza wentylator?Dodam że wentylator na krótko działa,bezpiecznik za akumulatorem jest ok i przekaźniki również

24.06.2011 00:17:42 napisz odpowiedź
~adies

Oceń przydatność:

0
0

197 tys, padł wentylator, silnik 900cm3, narazie nic sie nie gotuje ;)

23.06.2011 16:26:50 napisz odpowiedź
~AndzrejPl

Oceń przydatność:

0
0

106 tyś ŻADNYCH problemów, znów warto tam prsnać olejem w spreju lub pedzlem tawotu - kto ma kanał lub podnośnik lub taka możliwość

30.05.2011 07:37:31 napisz odpowiedź
~Przemoo25

Oceń przydatność:

3
0

w moim seju 900-ce 2002 rocznik około 117000 przejechane...wymieniałem nie dawno wentylator, ponieważ stary się zatarł i zagotowała mi się woda...po wymianie nadal się nie włanczał choc czujnik, termostat itp były sprawne...problemem okazał sie jeden z głównych bezpieczników umieszczonych nad akumem...spalił się prawdopodobnie pod wpływem przeciążenia zatartego wentylatora:)

14.04.2011 22:02:42 napisz odpowiedź
~arturo

Oceń przydatność:

0
0

mój padł po ok 67000 i 7 latach jazdy, wadą jest jego ażurowa obudowa oraz umieszczenie przed kołem z którego wali woda poprzez otwory w nadkolu, ale jest prosta rada na to żeby mieć święty spokój, jak wentylator się już zatarł to trzeba kupić nowy(polecam lucasa ale broń boże nie kupywać valeo, te paści mają ażurową obudowę i są nierozbieralne) następnie srać na gwarancję,rozebrać go i porządnie przesmarować,złożyć uszczelnić silikonem i zamontować ja dodatkowo go osłoniłem po zamontowaniu na uchwycie do chłodnicy.
uwaga na lewy gwint na śrubie od wiatraka.
Warto też w zimie dogrzać silnik na postoju aby wentylator się załączył, ponieważ w ziemie on nigdy się nie załancza
aby sprawdzić czy wentylator jest dobry czy już sie kończy należy pokręcic wiatrakiem jak chodzi ciężko to jest praktycznie do wyrzucenia lub można go rozebrać wyczyścic i przesmarować(jeśli jest rozbieralny)

23.03.2011 10:52:16 napisz odpowiedź
~hipek

Oceń przydatność:

0
0

rocznik 2002 ,900-sei.przebieg 370 tyś.prawie nic ale po drobnej stłuczce w ubiegłym tygodniu ciągle włączający się wentylator.Myślę że to wina czujnika.

26.07.2010 07:11:19 napisz odpowiedź
~Tomaszek

Oceń przydatność:

2
0

Gdzie jest czujnik załączajacy wentylator w Seicento 1,1
MPI bo nie mam schematu a nie potrafię go znależć. Proszę o szybką odpowiedź.

18.06.2010 21:48:25 napisz odpowiedź
~kos

Oceń przydatność:

0
0

W sejach padaja wentylatory bo sa one stosunkowo nisko zamontowane a to znaczy czesty kontakt z woda i sola z ulicy. Trzeba kontrolowac co jakis czas, a zwlaszcza po zimie. Wymiana jest bardzo prosta wiec mozna zrobic samemu jesli ma sie chec. Wymiana w ASO-jakies 350 zl. Tyle mnie skasowali kiedys we Wroclawiu na Karkonoskiej jak mi sie woda zagotowala i zostalem przyparty do muru.

06.04.2010 21:01:52 napisz odpowiedź
~Brodinek_PL

Oceń przydatność:

0
0

też miałem problem z wentylatorem. OK 75000km gotowanie, ale przy silnym korku . Była zima więc nie skojażyłem od razu - ALE UWAGA - zimą przy ujemnych temperaturach nie jest on potrzebny, jak zrobi się cieplej to od razu w korku czerwona lampka na desce i gotowanie. Wymiana wentylatora poskutkowała , po następnych 2 tygodniach wymieniłem jeszcze czujnik temperatury i dopiero odpukac problemy ustały .

22.03.2010 13:33:10 napisz odpowiedź
~Niedźwiedź

Oceń przydatność:

0
0

seicento 1,1 mpi 2003 80000 km. Mój padł po około 30000, zardzewiał bo nie włączał się, teraz tak jeżdzę i nic się nie przegrzewa, więc nie robię tego

27.02.2010 12:44:32 napisz odpowiedź
~wardziu

Oceń przydatność:

0
0

Potwierdzam w moim już drugi raz był wentylator wymieniany.
Powód rdza!!!! Wielka sztuka te wyntylatorki.

22.02.2010 16:44:08 napisz odpowiedź
~Tobi

Oceń przydatność:

0
0

Dla maisterkowiczów można dopasować silnik wentylatora od poloneza caro na szrocie jakieś 20zł trochę zabawy uchwyty pasują ale wiatrak trzeba zamienić,kostka prądowa pasuje tylko trzeba sprawdzić kierunek pracy jak nie gra to zamienić kable, silnik jest pełny bez otworów więc może się nie zatrze. Jak na razie u mnie pracuje:)

10.02.2010 23:46:25 napisz odpowiedź
~sejfan

Oceń przydatność:

1
0

Tak, trzeba uważać na wentylator i kontrolować zwłaszcza po zimie często pada zaciera się przepala silnik. Głównie 1.1 MPI.

05.09.2009 10:38:19 napisz odpowiedź
~Piotr-warszawa

Oceń przydatność:

1
0

Trzy razy mi się gotował w korku, myślałem, że to wyciekający płyn chłodzący, a to wentylator się powoli zacierał. Po wymianie (przy 140 tysiącach) wróciło do normy.

31.08.2009 16:00:45 napisz odpowiedź
~Tomass

Oceń przydatność:

0
1

Już 3 razy wymieniałem wentylator zawsze po zimie, zła konstrukcja powoduje zwarcie, a co za tym idzie wymianę. Koszt ok. 170zł + robocizna.

21.08.2009 23:35:31 napisz odpowiedź
Komentarz:
Podpis:
E-mail:
* pola obowiązkowe

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Fiat Seicento, oglądali także

Auto w Firmie

Dowiedz się więcej o Fiat Seicento

Dodaj
nowy wpis
O serwisie

Kupujesz używany samochód i nie wiesz na co zwrócić uwagę?


Sprawdź zgłoszone przez innych kierowców typowe usterki interesującego Cię auta.



Znasz typowe usterki lub wady któregoś modelu auta?


Zgłoś je i pomóż innym kierowcom kupić używane auto.

Liczba typowych usterek
Wszystkich
Fiat Seicento