Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Fiat Seicento

Model należący do segmentu A produkowany od 1998 roku jako następca Fiata Cinquecento. Seicento, typowy samochód miejski szybko zdobył silną pozycję na polskim rynku, czego dowodem jest liczba 1,3 miliona sprzedanych egzemplarzy. W 2000 roku model przeszedł niewielką modernizację. Trzy lata później Fiat zmienił nazwę Seicento na 600 („seicento” to też 600, ale wyrażone słownie) nawiązując do kultowego modelu 600 z lat 50. i 60. W styczniu 2008 roku model został wycofany z rynku europejskiego poza włoskim.

Fiat Seicento - lewy bok
Fiat Seicento - lewy bok
Fiat Seicento - widok z przodu
Fiat Seicento - lewy bok
Fiat Seicento - widok ogólny wnętrza z przodu
Fiat Seicento - pełny panel przedni
Fiat Seicento - widok ogólny wnętrza z przodu

Choć jest jedynie rozwinięciem Cinquecento, za sprawą obłych kształtów sylwetka Seicento jest przyjemna dla oka. Nadwozie ma mikroskopijne rozmiary, co przekłada się bezpośrednio na przestronność wnętrza - podczas, gdy z przodu jest jeszcze znośnie, z tyłu miejsce na nogi prawie nie istnieje, a bagażnik wystarczy jedynie na skromne zakupy. Wykończenie wnętrza ma dwie strony - z jednej, materiały są bardzo niskiej jakości i łatwo je zarysować, ale z drugiej dzięki ograniczonej liczbie elementów do uszu podróżnych dobiega niewiele skrzypień czy trzasków.

Gamę napędową Fiata Seicento trudno uznać za bogatą - w ofercie były tylko dwa, niewielkie silniki benzynowe. Oba sprawdzą się w mieście, jednak w trasę lepiej wybrać mocniejszy, 1,1-litrowy motor. W obu przypadkach zużycie paliwa jest niskie, ale biorąc pod uwagę osiągi można byłoby oczekiwać czegoś więcej. Mimo króciutkiego rozstawu osi, zawieszenie zapewnia przyzwoity komfort resorowania, ale już w kwestii zachowania na zakrętach można mu wiele zarzucić.

Występująca tu i ówdzie korozja, wycieki z zespołu napędowego, przegrzewanie się silników, usterkowe zawieszenie tylne, denerwująca elektryka... - lista typowych awarii małego Fiata jest niestety długa. Na szczęście, większość problemów dotyczy drobiazgów, prosta budowa pozwala naprawić auto nawet samemu, a ceny części zamiennych są śmiesznie niskie. Plus za szeroki wybór używanych egzemplarzy (w większości z polskich salonów), minus za wyposażenie większości z nich.

Wersje nadwozia Fiat Seicento

Silniki Fiat Seicento

Lista silników:
0.9 (39KM), 1.1 (55KM), 1.1 Fire (55KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.

Publikacje o Fiat Seicento

Samochód za jedną wypłatę - Fiat Seicento (1998-2010)

Przed laty Seicento należało do grona najtańszych aut z salonów. Obecnie używany egzemplarz wiele osób może kupić za jedną wypłatę. Nawet jeżeli kondycja Seicento okaże się niezbyt dobra, naprawy nie zrujnują domowego budżetu.

Opis techniczy Fiat Seicento

Seicento to następca popularnego cinquecento. Zmieniono w nim wygląd zewnętrzny, elementy karoserii zostały zaokrąglone, całkowicie zmieniono wygląd lamp tak przednich jak i tylnych. Wnętrze również zostało zmienione, w nowszych wersjach zastosowano ciekłokrystaliczny licznik przejechanych kilometrów....

Przeczytaj pozostałe artykuły o Fiat Seicento

Społeczność kierowców Fiat SeicentoautoWcentrum - społeczność Fiat Seicento

najwyższe oktanyAuta - Fiat Seicento

Fiat Seicento Red Arrow 61,35

Fiat Seicento 92,45

Fiat Seicento Szybki i zwinny 78,31

Fiat Seicento Szarik 62,40

Fiat Seicento Sejek 64,73

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Fiat Seicento

djyacho 76,56

an_undertaker 30,18

panda05 99,03

namin85 83,25

francuzz 47,38

Pompey 30,27

vesoly 68,96

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Fiat Seicento

Akumulator vs alarm, czyli dlaczego warto kontrolowac instalacje.
Akumulator vs alarm, czyli dlaczego warto kontrolowac instalacje. Poszedlem dzis tak z glupia frant zajrzec do Seicento (mam wolne do poniedzialku...
Kontrolka "check" - samodzielna diagnostyka silnika.
Kontrolka Witajcie, w piątek zaświecił się check i z powodu braku baterii w laptopie nie ...
Nowe buciki dla Fiacika.
Nowe buciki dla Fiacika. Witajcie, korzystając z okazji, że jeszcze w podmiotach branży oponiarskiej jes...
SPRZEDANY
SPRZEDANY Witajcie, dzisiaj z rana "Piździk" odjechał z nowym właścicielem. Sprzedaż pr...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Fiat Seicento

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Fiat Seicento
 

Najpopularniejsza wersja Fiat Seicento

Fiat Seicento

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Fiat Seicento
 

Fiat Seicento najczęściej porównywane z:

 

Pewne oferty od dealerów

Infiniti FX S Pre Infiniti FX S Pre
Rocznik: 2013. Przebieg: 32 200 km. Silnik: 3.0 176KM .
Cena: 280 850 zł 219 000 zł
Zyskujesz: 61 850 zł Zobacz szczegóły »
Nissan Pathfinder 2,5D SE Nissan Pathfinder 2,5D SE
Rocznik: 2013. Silnik: 2.5 140KM .
Cena: 191 300 zł 134 900 zł
Zyskujesz: 56 400 zł Zobacz szczegóły »

Używane Fiat Seicento

Fiat Seicento
0.9 benzyna 41 KM
1999
4 150 PLN
Fiat Seicento
0.9 benzyna 41 KM
103 000 km, 1999
4 999 PLN
Fiat Seicento
0.9 benzyna 41 KM
80 000 km, 2001
5 400 PLN
Fiat Seicento
0.9 benzyna 39 KM
132 870 km, 1998
3 100 PLN

Ocena auta Fiat Seicento

  • Średnia ocena
    na podstawie 1540 opinii
  • 3,65
  • Średnia dla segmentu
    Auta najmniejsze: 3,91

Wybrane opinie

Fiat Seicento Hatchback 3d 1.1 (55 KM)

Auto bardzo przyzwoite dla dwóch "skromnych" osób o wzroście ok. 1,6 m., ewentualnie z dzieckiem, o niezbyt wygórowanych aspiracjach motoryzacyjnych. Typowy "d.powóz" do przemieszczania się z miejsca na miejsce w miarę tanio, ale niekoniecznie bezpiecznie. Ma w sobie coś z kobiety, bo wymaga niestety uczucia, pieszczenia, delikatności i rozwagi przy używaniu, żeby nie kaprysiło i nie marudziło. Jeśli ktoś myśli inaczej to się po prostu myli i po jakimś czasie rozczarowuje - stąd między innymi takie niektóre komentarze, a nie inne. Do jego mankamentów trzeba się po prostu przyzwyczaić i przystosować np. mały rozstaw pedałów, małe lusterka itp. Jeżeli ktoś ma pow. 1,7 wzrostu i chce takiego samego za sobą posadzić to niech takiego auta nie kupuje bo będzie miał przeraźliwie ciasno i będzie narzekał, że auto nie jest "gumowe". Fani sportowych emocji też niestety będą rozczarowani, nawet wersją sportową, zero frajdy z jazdy a paliwa dramatycznie ubywa. Intensywna eksploatacja "firmowa" powoduje,...

dodał: Wojtek C.
Fiat Seicento Hatchback 3d 1.1 (55 KM)

OCENA DOBRA - AUTO BEZAWARYJNE I NAPEWNO LEPSZE OD FRANCUZOW. PROWADZI SIE OK JEDYNA WAZNA WADA JEST SKRAJNIE NIEBEZPIECZNE PRZY WYPADKACH MIALEM NIM 1 I DRAMAT !!!!! JUZ NIE PAMIETAM ILE JECHALEM ALE DOSC SZYBKO I WJECHALEM W CIENIASA MAM WRAZENIE ZE URATOWALA MNIE ZIMA I LOD NA DRODZE BO AUTA ODBILY SIE OD SIEBIE. SKASOWANY SKOS PRAWY JAKIES 30CM NAWET NIEZLE ALE POLECAM WIEKSZE AUTO NA DZISIEJSZE CZAS NP. PUNTO NO I NIE BRAWA ITP. STRASZNIE AWARYJNE MAM TERAZ 206 I LUDZIE KUR... CHYBA SIE ZABIJE. DNO KIBEL KASZNA 50.000 ZAWIESZENIE DO WYMIANY OBROTY FALUJA CEWKA WYWALILA POMPA WSPOMAGANIA 2000 W ASO TYLKO UZYWKA RATUJE, PRZEWODY WSPOMAGANIA 500 TEZ PEKLY, WSZYSTKO LECIALO NA ALTERNATOR I SIE SPIECIE ZROBILO PRZEPALILO WSZYSTKIE ZAROWKI I WYSWIETLACZ. ZRE PRAD JAK SMOK. NIE MA ZAMIENNIKOW SZMELC NA KOLACH TYLKLO WYGLADA A DO SEJA SIE NIE UMYWA NICZYM. SILNIK 1.4 A SEJEM GO JEDZIESZ 1.1. NAWET NIE WIEM GDZIE JESTES. PRZESTRZEGAM NIE PRZESIADAC SIE Z FIATA NAFRANCUZY DRAMAT. PANIENY...

dodał: pawcio80LOL
Fiat Seicento Hatchback 3d 0.9 (39 KM)

Auto do miasta i dla upartch na dlugie trasy. Jezeli wybieramy sie SC w droge, to tylko w dwie osoby, z tylu nie da sie wygodnie podrozowac - za malo miejsca na nogi (praktycznie brak), niewygodna kanapa. Bagaznik symboliczny (180L) na zakupy w sumie ok. Do podrozy mozna zlozyc tylna kanape i mamy wtedy okolo 800L na bagaże (czynnosc wymaga czasu, wczesniejszych cwiczen i bardzo mocnych nerwow - placza sie pasy, nalezy wyjac zaglowki. Przy skladaniu kanapy czekaja nas podobne atrakcje - rozplatanie pasow, odnalezienie i ulozenie tam, gdzie maja byc zatrzaski pasow; zazwyczaj wpadaja pomiedzy siedzisko i oparcie). Bezpieczenstwo: w przypadku SC takie pojecie niestety nie istnieje:( NIech bedzie wyposazony w 20 poduszek, napinacze pasow i inne bajery, ale jest jeszcze jedna rzecz: sztywna konstrukcja. Na stronie EURO-NCAP widac w tescie, ze auto sklada sie jak pudelko:( Po podniesieniu auta na lewarek nie mozna zamknac/otworzyc drzwi po przeciwnej stronie. W innych autach sie z podobna sytuacja...

dodał: Mrcn_Lbn
Fiat Seicento Hatchback 3d 0.9 (39 KM)

Bardzo dobry samochód dla mniej wymagających młodych ludzi i dla osób jeżdżących głównie po mieście.Uważam jednak że jest w nim wiele niedoróbek.Znacznie lepiej pod względem drobiazów był dopracowany Cinqecento ,którym miałem przyjemność jeździć 4 lata i bardzo dobrze go wspominam.Seicento jest ładny zgrabny jak to włoskie samochody ale ma wiele prostych zespołów ,które się psują i niestety są nienaprawialne-jednorazówki i to też podnosi koszty eksploatacji np.skandaliczne rozwiązanie tylnej wycieraczki ,która poprostu się zaciera i silnik nie może jej uciągnąć.Naprawiłem ją ale walczyłem z tym problemem dwa wieczory do późnej nocy.Młodych ludzi nie stać na to by kupować cały zepół wycierczki tylnej np. w POLCARZE gdzie co kolwiek by nie kupować do fiata wszystko kosztuje 1000 zł szyba do Punto,alternator , wydech .A propos radzę unikać tej firmy gdy coś ci się zepsuje po gwarancji.Lepiej jechać do bylejakiego warsztatu bo POL-CAR wypuści cię jak mawiał nasz słynny Prezydent w skarpetkach.Nic...

dodał: talsen@op.pl
Fiat Seicento Hatchback 3d 1.1 (55 KM)

Ogólnie autkiem jeździ się bardzo dobrze choć po silniku 1,1 (ale nie sporting) spodziewałem się lepszych osiągów. Autka z tej samej klasy np Tico z silnikiem o 13 KM słabszym mają praktycznie takie same osiągi. Jazda seicento 1,1 po autostradzie nastręcza wielu stresów szczególnie gdy jedzie się pod górę, po prostu słabnie i potrafi zwolnić nawet o 30 kmh i wcale nie musi być to duża góra. W mieście za to jest wystarczający nawet z większym obciążeniem. Denerwuje fakt że nie mam możliwości otwierania bagażnika z wnętrza auta tylko muszę to robić kluczykiem. A najbardziej wkurzające jest to że w wersjach starszych nie można było dokupić świateł przeciwmgielnych. Ceny części są strasznie wysokie. Autko jest sympatyczne, fajnie się prowadzi jest awaryjne ale zawsze uprzedza że coś się zaczyna dziać, mało pali, nie ma problemów z zapalaniem w zimę - zawsze zapalił nawet jak było -30 stopni kilka dni pod rząd. A NAD BEZPIECZEŃSTWEM PASAŻERÓW TO CHYBA ZAPOMNIELI POPRACOWAĆ W TYM MODELU-TEN...

dodał: Bubuś
  • Zalety
  • + widoczność
  • Wady
  • - przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • - wyciszenie
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Opinie o instalacji LPG

Fiat Seicento

  • 1.
  • 5,00 Fiat Seicento 0.9 (39KM) 1999r.
    dodał: -=R.A.F=-, 13.06.2013

    Do chwili sprzedania nakręciłem >200kkm z czego prawie 90kkm na gazie. Po uporaniu się z niedoróbami pana który to montował instalacja chodziła świetnie (musiałem wyrzucić stary kontroler Lecho Mini Lambda bo to bubel okrutny i wsadziłem używany TEC99RPO - miód - malina). Regulacje były potrzebne kiedy zajechałem reduktor (ZAVOLI, padł po ok. 65kkm bo nie miałem czujnika temperatury - warto to mieć bo super poprawia żywotność). Drugi reduktor kupiłem z rozbitka, prawie nowe Lovato i śmigało aż do sprzedania Seja bez zarzutu. Sej ciągał przyczepę i woził towar na budowe a brał 7 (trasa) - 8 (miasto) - 9 ltr LPG (z załadowaną przyczepą i gnieciony do dechy bo mi się spieszyło). V max na gazie 145km/h. Polecam!

  • 2.
  • 3,75 Fiat Seicento 1.1 (55KM) 2000r.
    dodał: hydrol, 24.12.2009

    Po dwóch latach umarł reduktor a wraz z nim komputer. Koszt wymiany na nowy 850zł, przy wartości auta 4000zł=SZOK. Częste problemy zimą ze zmianą na gaz, dusił się, ale to raczej kwestia regulacji dopływu gazu. Taka ciekawostka: przy wymianie reduktora na nowy założono grzybek regulujący dopływ gazu, który od razu przestał działać i wymieniono mi na ręczne sterowanie. Problem w tym że mogli od razu to zrobić przy instalacji, a tak zapłaciłem podwójnie. Wytłumaczenie było takie, iz zgodnie z "prawem" nie można montować ręcznego sterowania. Nie wiem nie znam się, nigdy więcej fiata !!!

  • 3.
  • 4,00 Fiat Seicento 0.9 (39KM) 2002r.
    dodał: Marcin, 30.06.2013

    instalacja zamontowana ok przebiegu 100tys,aktualnie auto ma przebieg 428tys,zasada jest taka że wymiany oleju , świec i filtrów są robione co 15tys.Gazownik powiedział żeby na 5 zbiorników gazu przejechać jeden na benzynie tak z pewnymi ustępstwami było stosowane . jedyna awaria to regeneracja parownika po 200tys przebiegu na gazie.Chyle czoło przed motorem fiata warsztat w którym naprawiam auto robi zakłady ile to jeszcze pojeżdzi? najlepszy silnik do gazu.na pełnej butli po trasie od 420 do 480km po mieście 360-390km pozdrawiam

  • 4.
  • 5,00 Fiat Seicento 0.9 (39KM) 2000r.
    dodał: jarek, 09.12.2009

    autko spala średnio 7,5/100km przeważa jazda miejska( 2 osoby) w trasie spada do ok 6/100km stała predkosc ok 80-90km/godz ale przy pełnym obciażeniu 4 osoby na pokładzie w czasie dojazdu do pracy wychodzi 8/100km (ok 50 km dziennie),sprawdzałem spalanie kilka krotnie,regularnie wymieniam filtry gazu i powietrza,instalacja pracuje bez problemowo, 2razy w roku spuszczam parafine z reduktora ok.25ml.oraz załozyłem odcięcie pompy paliwa po przejśću na gaz

  • 5.
  • 4,50 Fiat Seicento 0.9 (39KM) 2002r.
    dodał: hipek, 04.02.2009

    instalacja założona u dilera przy odbiorze nowego samochodu.tj.od 10 km do 300 000 w chwili obecnej na gazie :)).1wsza wymiana elektrozaworu po 14500km(był na gwarancji)2ga wymiana po270tyś.Czasami się zawiesza obecnie.1wsza wymiana skraplacza po 160tyś.km.w chwili obecnej zaczyna niedomagać.i zaczyna się nieregularna praca silnika.

  • 6.
  • 5,00 Fiat Seicento 1.1 (55KM) 2000r.
    dodał: Maciek, 15.03.2009

    Jestem Bardzo zadowolony z instalacji, chodzi poprawnie, i nie ma z nią żadnych problemów. Jedynym czego w niej brakuje to automatycznego przeskoku na gaz po rozgrzaniu silnika, niestety trzeba robić to raczenie, lub przekraczając 3500 tys obrotów. Pomimo tego polecam!!!

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Fiat Seicento

Fiat Seicento

573 komentarze

419 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~milkiis~milkiis

Do ~niiiii:nie-jak skrzyżowanie poldka z zastawą,a w środku wołga.

~niiiii~niiiii

Do ~Lis: Dla mnie Carisma jest burackim autem bo wyglada jak pomieszanie poloneza z ładą i dodany srodek od wołgi.

~golf III tdi~golf III tdi

http://www.wiocha.pl/1096498,Kosmici-nadlatuja

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Fiat

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
54 843
Przejechany dystans
28 229 815 km
Zatankowanego paliwa
1 487 939 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
7 847
Wydanych pieniędzy
2 115 030 zł
Średnie wydatki na auto
1 007 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
10 939
Wydanych pieniędzy
2 493 211 zł
Średnie wydatki na auto
1 187 zł
Zobacz dzienniki kosztów Fiat (2 101)

Testy zderzeniowe Fiat Seicento

Najnowsze testy zderzeniowe Fiat Seicento przeprowadzone przez Euro NCAP.

Fiat Seicento 1.1

Fiat Seicento
2000

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Fiat

Zużycie paliwa Fiat Seicento

Na podstawie 1138 raportów spalania

Pb
LPG
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Irek, dodano: 21.05.2013 13:05

Gaz załozyłem przy 182 tyś km. I żałuję, że tak póżno. Średnio, od tankowania do tankowania (zapisywałem sobie zawsze stan licznika) wychodziło około 6.1-6.3 l/100. W sumie przejechałem na tym autku 395 tyś km. Złego słowa na niego nie dam sobie powiedzieć. Spisywało się idealnie. Rocznie robilem około 25-30 tyś. km. Szkoda że przestali je produkować. Teraz mam Toyotę Yaris jest bardzo ładna ale słabsza i bardziej "mułowata". Tylko do miasta. A Seicento 2 razy byłem w Paryżu i na Chorwacji.

pełny raport Fiat Hatchback 3d 0.9

autor: artur, dodano: 17.01.2011 23:16

Ogólnie jak spokojnie się jedzie to lpg pali mało tak w granicach 6l ale to jadąc jakies 90km/h przy czym sadze że licznik zawyża o jakieś 10km/h wiec to tak jakbyśmy jechali 80km/h ;]. Natomiast jak ciśniemy pedał gazu tak do 120 - 130km/h to juz pali jakies 9l gazu wiec sądzę, że nie jest to mało biorąc pod uwagę komfort jazdy który jest na poziomie znikomym. Na benzynie jeżdżę do pracy jakies 3 - 4km i odnoszę wrażenie ze pali jej dużo więcej niż gazu... a zbiornik dziurawy nie jest ;-). Ogólnie sądzę, że można zanleźć auta które spala litr czy poltora litra gazu więcej a komfort jazdy o wiele wyższy. Samochód dobry na dojazdy do kilunastu kilometrow do pracy i dla wytrwałych osób na dalsze ekskapady. Sam jezdze juz 6 rok i doceniam niskie spalanie ale podjechać np. po dziewczynę seicento to niestety ale troche wstyd :)

pełny raport Fiat Hatchback 3d 0.9

autor: Biskup, dodano: 10.05.2013 12:55

Mam Sportinga z 2000r, krótka skrzynia, dystanse 15mm na stronę, opony 175/50r13. Auto świetne, mega się trzyma drogi, zakręty nim to finezja. Spalanie średnie to tak 6,6l licząc 50/50 miasto&trasa, lubię się wściekać nim. Długa Trasa w 3 os licząc 5,07l na v-power Shella, aż byłem w szoku, ale krótka skrzynia pozwala na V biegu mając 2000rpm jechać 60km/h nim, a przy 3100-3200rpm coś koło 100km/h. Spalanie max 11.5l - liczone po mieście kręcąc cały czas do odciny +/-7500rpm. Ogólnie fajne auto :D kocham je, piękny ma dźwięk

pełny raport Fiat Hatchback 3d 1.1

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Fiat Seicento

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Fiat Seicento

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczy Fiat Seicento

Seicento to następca popularnego cinquecento. Zmieniono w nim wygląd zewnętrzny, elementy karoserii zostały zaokrąglone, całkowicie zmieniono wygląd lamp tak przednich jak i tylnych. Wnętrze również zostało zmienione, w nowszych wersjach zastosowano ciekłokrystaliczny licznik przejechanych kilometrów....

Zobacz dane techniczne Fiat Seicento

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Fiat Seicento, oglądali także