Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Fiat Seicento

Model należący do segmentu A produkowany od 1998 roku jako następca Fiata Cinquecento. Seicento, typowy samochód miejski szybko zdobył silną pozycję na polskim rynku, czego dowodem jest liczba 1,3 miliona sprzedanych egzemplarzy. W 2000 roku model przeszedł niewielką modernizację. Trzy lata później Fiat zmienił nazwę Seicento na 600 („seicento” to też 600, ale wyrażone słownie) nawiązując do kultowego modelu 600 z lat 50. i 60. W styczniu 2008 roku model został wycofany z rynku europejskiego poza włoskim.

Fiat Seicento - lewy bok
Fiat Seicento - lewy bok
Fiat Seicento - widok z przodu
Fiat Seicento - lewy bok
Fiat Seicento - widok ogólny wnętrza z przodu
Fiat Seicento - pełny panel przedni
Fiat Seicento - widok ogólny wnętrza z przodu

Choć jest jedynie rozwinięciem Cinquecento, za sprawą obłych kształtów sylwetka Seicento jest przyjemna dla oka. Nadwozie ma mikroskopijne rozmiary, co przekłada się bezpośrednio na przestronność wnętrza - podczas, gdy z przodu jest jeszcze znośnie, z tyłu miejsce na nogi prawie nie istnieje, a bagażnik wystarczy jedynie na skromne zakupy. Wykończenie wnętrza ma dwie strony - z jednej, materiały są bardzo niskiej jakości i łatwo je zarysować, ale z drugiej dzięki ograniczonej liczbie elementów do uszu podróżnych dobiega niewiele skrzypień czy trzasków.

Gamę napędową Fiata Seicento trudno uznać za bogatą - w ofercie były tylko dwa, niewielkie silniki benzynowe. Oba sprawdzą się w mieście, jednak w trasę lepiej wybrać mocniejszy, 1,1-litrowy motor. W obu przypadkach zużycie paliwa jest niskie, ale biorąc pod uwagę osiągi można byłoby oczekiwać czegoś więcej. Mimo króciutkiego rozstawu osi, zawieszenie zapewnia przyzwoity komfort resorowania, ale już w kwestii zachowania na zakrętach można mu wiele zarzucić.

Występująca tu i ówdzie korozja, wycieki z zespołu napędowego, przegrzewanie się silników, usterkowe zawieszenie tylne, denerwująca elektryka... - lista typowych awarii małego Fiata jest niestety długa. Na szczęście, większość problemów dotyczy drobiazgów, prosta budowa pozwala naprawić auto nawet samemu, a ceny części zamiennych są śmiesznie niskie. Plus za szeroki wybór używanych egzemplarzy (w większości z polskich salonów), minus za wyposażenie większości z nich.

Wersje nadwozia Fiat Seicento

Silniki Fiat Seicento

Lista silników:
0.9 (39KM), 1.1 Fire (55KM), 1.1 (55KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.

Publikacje o Fiat Seicento

Samochód za jedną wypłatę - Fiat Seicento (1998-2010)

Przed laty Seicento należało do grona najtańszych aut z salonów. Obecnie używany egzemplarz wiele osób może kupić za jedną wypłatę. Nawet jeżeli kondycja Seicento okaże się niezbyt dobra, naprawy nie zrujnują domowego budżetu.

Opis techniczy Fiat Seicento

Seicento to następca popularnego cinquecento. Zmieniono w nim wygląd zewnętrzny, elementy karoserii zostały zaokrąglone, całkowicie zmieniono wygląd lamp tak przednich jak i tylnych. Wnętrze również zostało zmienione, w nowszych wersjach zastosowano ciekłokrystaliczny licznik przejechanych kilometrów....

Przeczytaj pozostałe artykuły o Fiat Seicento

Społeczność kierowców Fiat SeicentoautoWcentrum - społeczność Fiat Seicento

najwyższe oktanyAuta - Fiat Seicento

Fiat Seicento Kajtek 63,10

Fiat Seicento 72,64

Fiat Seicento pierwsze 60,21

Fiat Seicento 70,47

Fiat Seicento Szarik 62,40

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Fiat Seicento

staryjabol 92,27

Mariusz_Tychy 84,17

xyzan 41,75

sajmony 69,23

maciej_mw 84,11

walo93 82,49

brera 91,26

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Fiat Seicento

Wymiana bateryjki
Wymiana bateryjki Witajcie, podczas mojego wczorajszego wyjazdu służbowego moja narzeczona ledw...
Nowe buciki dla Fiacika.
Nowe buciki dla Fiacika. Witajcie, korzystając z okazji, że jeszcze w podmiotach branży oponiarskiej jes...
naprawa silnika
naprawa silnika Właśnie odebrałem od mechanika seicento po remoncie silnika. Miała być t...
Akumulator vs alarm, czyli dlaczego warto kontrolowac instalacje.
Akumulator vs alarm, czyli dlaczego warto kontrolowac instalacje. Poszedlem dzis tak z glupia frant zajrzec do Seicento (mam wolne do poniedzialku...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Fiat Seicento

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Fiat Seicento
 

Najpopularniejsza wersja Fiat Seicento

Fiat Seicento

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Fiat Seicento
 

Fiat Seicento najczęściej porównywane z:

 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i10 COMFORT Demonstracyjny Hyundai i10 COMFORT
Rocznik: 2013. Silnik: 1.0 66KM, benzynowy.
Cena: 48 400 zł 42 900 zł
Zyskujesz: 5 500 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Hyundai i10 Access + pakiet klimatyzacja i radio Demonstracyjny Hyundai i10 Access + pakiet klimatyzacja i radio
Rocznik: 2014. Przebieg: 1 000 km. Silnik: 1.0 66KM, benzynowy.
Cena: 42 900 zł 37 900 zł
Zyskujesz: 5 000 zł Zobacz szczegóły »

Używane Fiat Seicento

Fiat Seicento
0.9 benzyna 41 KM
1999
4 150 PLN
Fiat Seicento
0.9 benzyna 41 KM
103 000 km, 1999
4 999 PLN
Fiat Seicento
0.9 benzyna 41 KM
80 000 km, 2001
5 400 PLN
Fiat Seicento
0.9 benzyna 39 KM
132 870 km, 1998
3 100 PLN

Ocena auta Fiat Seicento

  • Średnia ocena
    na podstawie 1540 opinii
  • 3,65
  • Średnia dla segmentu
    Auta najmniejsze: 3,91

Wybrane opinie

Fiat Seicento Hatchback 3d 1.1 (55 KM)

Auto bardzo przyzwoite dla dwóch "skromnych" osób o wzroście ok. 1,6 m., ewentualnie z dzieckiem, o niezbyt wygórowanych aspiracjach motoryzacyjnych. Typowy "d.powóz" do przemieszczania się z miejsca na miejsce w miarę tanio, ale niekoniecznie bezpiecznie. Ma w sobie coś z kobiety, bo wymaga niestety uczucia, pieszczenia, delikatności i rozwagi przy używaniu, żeby nie kaprysiło i nie marudziło. Jeśli ktoś myśli inaczej to się po prostu myli i po jakimś czasie rozczarowuje - stąd między innymi takie niektóre komentarze, a nie inne. Do jego mankamentów trzeba się po prostu przyzwyczaić i przystosować np. mały rozstaw pedałów, małe lusterka itp. Jeżeli ktoś ma pow. 1,7 wzrostu i chce takiego samego za sobą posadzić to niech takiego auta nie kupuje bo będzie miał przeraźliwie ciasno i będzie narzekał, że auto nie jest "gumowe". Fani sportowych emocji też niestety będą rozczarowani, nawet wersją sportową, zero frajdy z jazdy a paliwa dramatycznie ubywa. Intensywna eksploatacja "firmowa" powoduje,...

dodał: Wojtek C.
Fiat Seicento Hatchback 3d 1.1 (55 KM)

OCENA DOBRA - AUTO BEZAWARYJNE I NAPEWNO LEPSZE OD FRANCUZOW. PROWADZI SIE OK JEDYNA WAZNA WADA JEST SKRAJNIE NIEBEZPIECZNE PRZY WYPADKACH MIALEM NIM 1 I DRAMAT !!!!! JUZ NIE PAMIETAM ILE JECHALEM ALE DOSC SZYBKO I WJECHALEM W CIENIASA MAM WRAZENIE ZE URATOWALA MNIE ZIMA I LOD NA DRODZE BO AUTA ODBILY SIE OD SIEBIE. SKASOWANY SKOS PRAWY JAKIES 30CM NAWET NIEZLE ALE POLECAM WIEKSZE AUTO NA DZISIEJSZE CZAS NP. PUNTO NO I NIE BRAWA ITP. STRASZNIE AWARYJNE MAM TERAZ 206 I LUDZIE KUR... CHYBA SIE ZABIJE. DNO KIBEL KASZNA 50.000 ZAWIESZENIE DO WYMIANY OBROTY FALUJA CEWKA WYWALILA POMPA WSPOMAGANIA 2000 W ASO TYLKO UZYWKA RATUJE, PRZEWODY WSPOMAGANIA 500 TEZ PEKLY, WSZYSTKO LECIALO NA ALTERNATOR I SIE SPIECIE ZROBILO PRZEPALILO WSZYSTKIE ZAROWKI I WYSWIETLACZ. ZRE PRAD JAK SMOK. NIE MA ZAMIENNIKOW SZMELC NA KOLACH TYLKLO WYGLADA A DO SEJA SIE NIE UMYWA NICZYM. SILNIK 1.4 A SEJEM GO JEDZIESZ 1.1. NAWET NIE WIEM GDZIE JESTES. PRZESTRZEGAM NIE PRZESIADAC SIE Z FIATA NAFRANCUZY DRAMAT. PANIENY...

dodał: pawcio80LOL
Fiat Seicento Hatchback 3d 0.9 (39 KM)

Auto do miasta i dla upartch na dlugie trasy. Jezeli wybieramy sie SC w droge, to tylko w dwie osoby, z tylu nie da sie wygodnie podrozowac - za malo miejsca na nogi (praktycznie brak), niewygodna kanapa. Bagaznik symboliczny (180L) na zakupy w sumie ok. Do podrozy mozna zlozyc tylna kanape i mamy wtedy okolo 800L na bagaże (czynnosc wymaga czasu, wczesniejszych cwiczen i bardzo mocnych nerwow - placza sie pasy, nalezy wyjac zaglowki. Przy skladaniu kanapy czekaja nas podobne atrakcje - rozplatanie pasow, odnalezienie i ulozenie tam, gdzie maja byc zatrzaski pasow; zazwyczaj wpadaja pomiedzy siedzisko i oparcie). Bezpieczenstwo: w przypadku SC takie pojecie niestety nie istnieje:( NIech bedzie wyposazony w 20 poduszek, napinacze pasow i inne bajery, ale jest jeszcze jedna rzecz: sztywna konstrukcja. Na stronie EURO-NCAP widac w tescie, ze auto sklada sie jak pudelko:( Po podniesieniu auta na lewarek nie mozna zamknac/otworzyc drzwi po przeciwnej stronie. W innych autach sie z podobna sytuacja...

dodał: Mrcn_Lbn
Fiat Seicento Hatchback 3d 0.9 (39 KM)

Bardzo dobry samochód dla mniej wymagających młodych ludzi i dla osób jeżdżących głównie po mieście.Uważam jednak że jest w nim wiele niedoróbek.Znacznie lepiej pod względem drobiazów był dopracowany Cinqecento ,którym miałem przyjemność jeździć 4 lata i bardzo dobrze go wspominam.Seicento jest ładny zgrabny jak to włoskie samochody ale ma wiele prostych zespołów ,które się psują i niestety są nienaprawialne-jednorazówki i to też podnosi koszty eksploatacji np.skandaliczne rozwiązanie tylnej wycieraczki ,która poprostu się zaciera i silnik nie może jej uciągnąć.Naprawiłem ją ale walczyłem z tym problemem dwa wieczory do późnej nocy.Młodych ludzi nie stać na to by kupować cały zepół wycierczki tylnej np. w POLCARZE gdzie co kolwiek by nie kupować do fiata wszystko kosztuje 1000 zł szyba do Punto,alternator , wydech .A propos radzę unikać tej firmy gdy coś ci się zepsuje po gwarancji.Lepiej jechać do bylejakiego warsztatu bo POL-CAR wypuści cię jak mawiał nasz słynny Prezydent w skarpetkach.Nic...

dodał: talsen@op.pl
Fiat Seicento Hatchback 3d 1.1 (55 KM)

Ogólnie autkiem jeździ się bardzo dobrze choć po silniku 1,1 (ale nie sporting) spodziewałem się lepszych osiągów. Autka z tej samej klasy np Tico z silnikiem o 13 KM słabszym mają praktycznie takie same osiągi. Jazda seicento 1,1 po autostradzie nastręcza wielu stresów szczególnie gdy jedzie się pod górę, po prostu słabnie i potrafi zwolnić nawet o 30 kmh i wcale nie musi być to duża góra. W mieście za to jest wystarczający nawet z większym obciążeniem. Denerwuje fakt że nie mam możliwości otwierania bagażnika z wnętrza auta tylko muszę to robić kluczykiem. A najbardziej wkurzające jest to że w wersjach starszych nie można było dokupić świateł przeciwmgielnych. Ceny części są strasznie wysokie. Autko jest sympatyczne, fajnie się prowadzi jest awaryjne ale zawsze uprzedza że coś się zaczyna dziać, mało pali, nie ma problemów z zapalaniem w zimę - zawsze zapalił nawet jak było -30 stopni kilka dni pod rząd. A NAD BEZPIECZEŃSTWEM PASAŻERÓW TO CHYBA ZAPOMNIELI POPRACOWAĆ W TYM MODELU-TEN...

dodał: Bubuś
  • Zalety
  • + widoczność
  • Wady
  • - przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • - wyciszenie
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Opinie o instalacji LPG

Fiat Seicento

  • 1.
  • 5,00 Fiat Seicento 0.9 (39KM) 1999r.
    dodał: -=R.A.F=-, 13.06.2013

    Do chwili sprzedania nakręciłem >200kkm z czego prawie 90kkm na gazie. Po uporaniu się z niedoróbami pana który to montował instalacja chodziła świetnie (musiałem wyrzucić stary kontroler Lecho Mini Lambda bo to bubel okrutny i wsadziłem używany TEC99RPO - miód - malina). Regulacje były potrzebne kiedy zajechałem reduktor (ZAVOLI, padł po ok. 65kkm bo nie miałem czujnika temperatury - warto to mieć bo super poprawia żywotność). Drugi reduktor kupiłem z rozbitka, prawie nowe Lovato i śmigało aż do sprzedania Seja bez zarzutu. Sej ciągał przyczepę i woził towar na budowe a brał 7 (trasa) - 8 (miasto) - 9 ltr LPG (z załadowaną przyczepą i gnieciony do dechy bo mi się spieszyło). V max na gazie 145km/h. Polecam!

  • 2.
  • 3,75 Fiat Seicento 1.1 (55KM) 2000r.
    dodał: hydrol, 24.12.2009

    Po dwóch latach umarł reduktor a wraz z nim komputer. Koszt wymiany na nowy 850zł, przy wartości auta 4000zł=SZOK. Częste problemy zimą ze zmianą na gaz, dusił się, ale to raczej kwestia regulacji dopływu gazu. Taka ciekawostka: przy wymianie reduktora na nowy założono grzybek regulujący dopływ gazu, który od razu przestał działać i wymieniono mi na ręczne sterowanie. Problem w tym że mogli od razu to zrobić przy instalacji, a tak zapłaciłem podwójnie. Wytłumaczenie było takie, iz zgodnie z "prawem" nie można montować ręcznego sterowania. Nie wiem nie znam się, nigdy więcej fiata !!!

  • 3.
  • 4,00 Fiat Seicento 0.9 (39KM) 2002r.
    dodał: Marcin, 30.06.2013

    instalacja zamontowana ok przebiegu 100tys,aktualnie auto ma przebieg 428tys,zasada jest taka że wymiany oleju , świec i filtrów są robione co 15tys.Gazownik powiedział żeby na 5 zbiorników gazu przejechać jeden na benzynie tak z pewnymi ustępstwami było stosowane . jedyna awaria to regeneracja parownika po 200tys przebiegu na gazie.Chyle czoło przed motorem fiata warsztat w którym naprawiam auto robi zakłady ile to jeszcze pojeżdzi? najlepszy silnik do gazu.na pełnej butli po trasie od 420 do 480km po mieście 360-390km pozdrawiam

  • 4.
  • 5,00 Fiat Seicento 0.9 (39KM) 2000r.
    dodał: jarek, 09.12.2009

    autko spala średnio 7,5/100km przeważa jazda miejska( 2 osoby) w trasie spada do ok 6/100km stała predkosc ok 80-90km/godz ale przy pełnym obciażeniu 4 osoby na pokładzie w czasie dojazdu do pracy wychodzi 8/100km (ok 50 km dziennie),sprawdzałem spalanie kilka krotnie,regularnie wymieniam filtry gazu i powietrza,instalacja pracuje bez problemowo, 2razy w roku spuszczam parafine z reduktora ok.25ml.oraz załozyłem odcięcie pompy paliwa po przejśću na gaz

  • 5.
  • 4,50 Fiat Seicento 0.9 (39KM) 2002r.
    dodał: hipek, 04.02.2009

    instalacja założona u dilera przy odbiorze nowego samochodu.tj.od 10 km do 300 000 w chwili obecnej na gazie :)).1wsza wymiana elektrozaworu po 14500km(był na gwarancji)2ga wymiana po270tyś.Czasami się zawiesza obecnie.1wsza wymiana skraplacza po 160tyś.km.w chwili obecnej zaczyna niedomagać.i zaczyna się nieregularna praca silnika.

  • 6.
  • 5,00 Fiat Seicento 1.1 (55KM) 2000r.
    dodał: Maciek, 15.03.2009

    Jestem Bardzo zadowolony z instalacji, chodzi poprawnie, i nie ma z nią żadnych problemów. Jedynym czego w niej brakuje to automatycznego przeskoku na gaz po rozgrzaniu silnika, niestety trzeba robić to raczenie, lub przekraczając 3500 tys obrotów. Pomimo tego polecam!!!

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Fiat Seicento

Fiat Seicento

573 komentarze

419 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~milkiis~milkiis

Do ~niiiii:nie-jak skrzyżowanie poldka z zastawą,a w środku wołga.

~niiiii~niiiii

Do ~Lis: Dla mnie Carisma jest burackim autem bo wyglada jak pomieszanie poloneza z ładą i dodany srodek od wołgi.

~golf III tdi~golf III tdi

http://www.wiocha.pl/1096498,Kosmici-nadlatuja

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Fiat

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
53 431
Przejechany dystans
27 785 194 km
Zatankowanego paliwa
1 452 314 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
7 646
Wydanych pieniędzy
2 056 180 zł
Średnie wydatki na auto
1 003 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
10 526
Wydanych pieniędzy
2 409 965 zł
Średnie wydatki na auto
1 176 zł
Zobacz dzienniki kosztów Fiat (2 050)

Testy zderzeniowe Fiat Seicento

Najnowsze testy zderzeniowe Fiat Seicento przeprowadzone przez Euro NCAP.

Fiat Seicento 1.1

Fiat Seicento
2000

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Fiat

Zużycie paliwa Fiat Seicento

Na podstawie 1136 raportów spalania

Pb
LPG
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Kris, dodano: 09.06.2010 18:05

posiadam tego fiata od 2008 roku listopada i w momencie zakupu władowałem w niego instalacje gazową. Codziennie robię nim 110 km przy zakupie miał 48 tys a teraz 96 tys prawidłowo serwisowany czyli płyny-olej 2 razy wymieniłem rozrząd raz przy zakupie 48tys następny raz 96 tyś co do dodatkowych napraw to 60 tyś amortyzatory na żarówki przednie średnio co 2 miesiące więc z nygustwa robię to jak wypalą się dwie a tak to zawsze tylko jedna jest sprawna ostatnio padły mi wycieraczki naprawa to około 120 pln (silniczek wycieraczek 70pln wymiana 50pln) podsumowując naprawy samochodu śmiesznie tanie jak na fiata co do spalania to podałem spalanie w LPG tu troszkę jestem zawiedziony bo porównując do TICO to Tico pali troszkę mniej ale może to wynik mojej nogi autostrada Poznań-Warszawa wlot do wawy przez Piaseczno (tankowanie w Piasecznie) 25litrów gazu na autostradzie średnio 120km/h na drogach po za Autostradą 90 km/h Jeśli zastanawiacie się nad zakupem tego samochodu to polecam

pełny raport Fiat Hatchback 3d 1.1

autor: POLDD, dodano: 28.12.2009 19:33

Witam. Właścicielem auta jestem od 2003roku i jestem jego 2gim właścicielem. Jestem młodym człowiekiem, a więc czasami lubię też depnąć. Autko posiada jedynie 39 koni - nie jest to rewelacja no ale cóż. Za to tanie w utrzymaniu. Kiedy liczyłem spalanie przy mojej jeździe potrafi spalić w mieście 6 litrów benzyny (czasami nawet mniej). Jednak jeżeli ktoś cały czas używa pedału gazu, często nie umiejętnie potrafi spalić dużo dużo więcej. Na trasie nie liczyłem, ale myślę, że spalanie nie przekroczy 5l/100km. Autko fajne, można się nim pobawić w jakiś tunig itp. ale z tym silnikiem dużych osiągów nie ma. Mi póki co to nie przeszkadza bo z tego co wiem to te silniki palą najmniej wbrew temu co piszą tutaj internauci. Silnik o klasę wyżej pali już 1-2 litrów więcej. Szczerze żadnym seicento nie poszalejemy :) a ten silnik z opinii różnych ludzi jest póki co niezawodny. Polecam :)

pełny raport Fiat Hatchback 3d 0.9

autor: Endymion, dodano: 08.03.2012 10:30

Witam, autko zagazowane przy przebiego ok. 30kkm, koszt instalacjii 1300zł. Teraz ma niecałe 90kkm, raz do roku wymieniam filtr gazu za 4zł. i olej na najtańszy półsyntetyk. Auto służy do codziennych dojazdów do pracy 25km. po zagazowaniu v max spadła ze 145km/h na 135km/h, ale czuć że dłużej się rozpędza. Przy jeździe po mieście jedyna różnica jaką zauważam między gazem i bęzyną to kwota na dystrybutorze :) Polecam zagazowanie, teraz tylko żałuję że nie dopłaciłem do wlewu gazu przy wlewie paliwa, mam tak w drugim samochodzie i jest o wiele lepiej jak jest schowany pod klapką.

pełny raport Fiat Hatchback 3d 0.9

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Fiat Seicento

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Fiat Seicento

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczy Fiat Seicento

Seicento to następca popularnego cinquecento. Zmieniono w nim wygląd zewnętrzny, elementy karoserii zostały zaokrąglone, całkowicie zmieniono wygląd lamp tak przednich jak i tylnych. Wnętrze również zostało zmienione, w nowszych wersjach zastosowano ciekłokrystaliczny licznik przejechanych kilometrów....

Zobacz dane techniczne Fiat Seicento

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Fiat Seicento, oglądali także