Moja Corsa z 1997 roku, silnik: 1.2, przebieg: 488 000 km. Silnik bez zarzutu, wnętrze również. Od 380 000 km jeździ na LPG :D Rdza to rzecz jasna zmora. Pokrywa komory silnika nad wlotem powietrza, miejsca pod plastikowymi nakładkami na błotniki, miejsce pod prawym lusterkiem, ogniska rdzy na progach z każdej strony. Aktualnie pojawiła się dziura w podwoziu w miejscu między siedzeniami pasażerów z prawej strony. Poza tym wymieniałem kompletny wydech raz na 5 lat. Podłużnice rzecz jasna nadgryzione zębem czasu (i rdzą). Ale silnik to to ma wytrzymały (X12SZ) : D Pozdrawiam : D
Corsa z rocznika 1997, 1.4 60KM, od nowości w domu, podwozie i nadkola wewnętrzne konserwowane za ok.3 lata i nic z dołu jak narazie corsy nie chyciło. Jedyne ślady korozji miałem na dołach drzwi, bo auto miało z 8 lat temu wypadek i najwidoczniej na tych elementach akurat ocynku nie ma :D
Witam, gnijące progi w Corsie B, jak wynika z moich obserwacji to przeważnie przez "bryzgające" spod przednich kół błoto, kamyki itp, itd. podobnie jak sądzę rzecz się ma z tylnymi nadkolami, to coś jak piaskowanie blachy. przednią klapę może tłumaczyć uderzający centralnie w nią kurz, piach, brud, może taką ma aerodynamiczną charakterystykę, ale na tylną klapę niestety odpowiedzi nie mam. Pozdro :)
od nowości 98r. corsa 1.0 rdza wyszła wyraźnie w tamtym roku na nadkolach z przodu, poza tym rdza w jednym miejscu drzwi kierowcy i na klapie bagażnika przy łączeniu wycieraczki. Póki co zrobiona zaprawka i polakierowane, poza tym warto zrobić konserwację autka pełną- podwozie i profile. Robiłem ostatnio, dałem 700zł, warto było.
widze ze chyba kazda corsa rdzewieje w tych samych miejscach. u mnie maska nad grilem, dach nad szyba, progi, klapa kolo wycieraczki, progi i to co mnie zdolowalo podlurznice z tylu wypruchnialy ze nie ma do czego spawac. 93r silnik 1.4
corsa b rocznik 96/97 17 d isuzu korozja przy szybie przedniej podłuznice z tez lekko łapie, na dachu zaczynaja sie pojawiac rdza w postaci spuchnietych kropli o srednicy 2 cm ale to typowe u tych samochodów pozatym wszystko w porzadki
Rdza to bolączka większości aut starszych niż 10 lat. W przypadku mojej Corsy - standard tylna klapa przy wycieraczce, maska przy reflektorze, teraz wyszła z lewego błotnika - aż boje się zdjąć te plastikowe nakładki na błotnikach. Była też robiona jedna podłużnica ale to widać jest standard i moim zdaniem jak na auto z 94 roku to na parkingu nie jest tak źle :D widać że niektóre nowsze auta szybciej rdza zżera
Zre go jak diabli!Podluznice od przodu i miejsce na lewarek z przodu to juz tak jak kiedys mialem w starym passacie z 81- moge reka wyjac (progi tez!)!!!No i tylna klapa przy zamku i -kawalek przodu maski,przy lampie tez juz miekki(rog tak okolo 5cm srednicy)Naprawde dziwne to rdzewienie oplow bo to sa stale miejsca jakby ktos punktowo kwasem polewal :)
hmmm! mam 1,6 gsi 94r wszystko fajnie tylko nie belki oraz tylnie nadkola -mam plastikowe ale okolice gniazda sprężyny MASAKKRA! W dodatku miejsce koła zapasowego też niespodzianka-dobrze że sąsiad spaware udostępnił POZDRAWIAM!
100% prawdy..., u mnie w corsie b z 1993 roku, prawe tylne nadkole to była tragedia, nie obeszło się bez wstawki, bo dziura była taka, że piłka tenisowa zmieściła by się bez problemu...;D
1996 rok a po zdjęciu zderzaka i kól aż zaniemówiłem,cały tył przegnity,nadkola,w bagażniku,pod uszczelką,sodoma,corsa z niemiec od stycznia,ale już sytuacja opanowana:)na jakiś czas
a winą oczywiście jest brak plastikowych nadkoli,w astrach też...
niesety u mnie również dziura jak do Berlina w prawym tylnym nadkolu w corsie z 1994.Tragedia z tą korozją.Można sobie tą niby blache palcami odłamywać.
Ja, podobnie jak Darek, naleze do szczesliwcow, ktorych corsa 1.2 `95 nie ma najmniejszych sladow rdzy (moja corsa to vauxhall wiec moze nie zostala wyprodukowana w Niemczech).
DAREK czy sprawdzałeś podłużnice przy przodzie? Tam jest główny ośrodek gdzie rdza rozpoczyna swą wędrówkę, nawet gdy nie widać niczego to po oddrapaniu zabezpieczenia można się niemało zaskoczyć co się tam dzieje.
Paweł nie dziw się że masz rdzę przy spryskiwaczu, też ją tam mam.
witam jestem wlascicielem corsy b od ponad roku jest to corsa b 1995/1996 1.2 i szczerze wam powiem ze caly czas chodze ogladam ja i szukam korozji nigdzie ani grama rdzy az nie mozna w to uwierzyc w porownaniu to innych samochodow tego modelu. Sprowadzona byla z niemiec kilka lat temu a z tego co slyszalem ze w tych latach corsy na niemcy szly robione w ocynku czy to prawda??
Mam Corsę z 97 1.4 i z korozją nie jest aż tak źle, ale właśnie tylna klapa przy wycieraczce - po prosu tragedia! Dodatkowo - nie wiem dlaczego - pojawiła się korozja przy spryskiwaczu tylnej szyby
Z korozją w Corsie B fakt nie jest tak najgożej, w pierwszych rocznikach często gniją podłużnice podłogi na odcinku około 25cm o których nikt jeszcze nie wspomniał, oczywiście klapa tył w miejscu wycieraczki, czasami też progi ale ogólnie nie jest tragicznie :)
Prawda! Maska nad atrapą, klapa bagażnika pod wycieraczką ale nie tylko, Przednie nadkola. Sprowadziłem z niemiec - było ok. Po roku u nas wszystko wyszło. Duży plus dla podwozia i progów - po 11 latach dalej zdrowe!
Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu