Szukaj

Brak wspomagania hamulców z powodu zassania wody do serwomechanizmu.
Volkswagen Passat B5

  • Autor: ~Gewary
  • Kategoria: układ hamulcowy
Całkowity zanik funkcji wspomagania hamulców, zauważalny jako "twardy pedał hamulca" bez ostrzeżenia, spowodowany zatkaniem spływu wody z podszybia z przestrzeni gdzie znajduje się serwomechanizm wspomagania hamulców, akumulator i filtr pyłkowy. Serwomechanizm zanurzony w wodzie zasysał wodę do wnętrza. W efekcie po ponad roku bezskutecznych interwencji w punkcie serwisowym skończyło się, po 5-krotnym zaniku funkcji wspomagania na odcinku 200 km wymiana serwa na własne żądanie. Było w nim około 1 litra wody z błotem. Po wymianie serwa hamulce działają bez zarzutu. Dodatkowo skutkowało to zasysaniem wody przez serwo do wnętrza silnika, co objawiało się wodą (krople) na korku wlewu oleju i emulsja olejowo-wodna jak szara margaryna na bagnecie kontroli poziomu oleju. Obie wady bardzo niebezpieczne dla życia użytkownika (hamulce) i trwałości silnika (woda w silniku). Passat B5 z silnikiem 1,9 TDI, model 2002 rok.
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Wystąpiła: 60
Nie wystąpiła: 14

Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu

Komentarze

Mam B5 1.9 tdi 2004, nagle coś mi szarpnęło i zapaliła się kontrolka poślizgu kół (trójkąt w kole) - potem samochód jechał normalnie ale kontrolka się paliła - co to może by? Proszę pomóżcie
Odpowiedz
hej
mam ten identyczny problem co piotrek_krol@interia.pl
tylko w audi a4 2002 r 1,9 tdi ,serwo wymienione na nowe w starym bylo litr wody,uklad odpowietrzony a problem pozostal .POMOCY !!!
Odpowiedz
Witam! mój passat b5 fl 2003 rok ma podobne problemy, mianowicie dwukrotnie przez okres 4 lat wlała się woda do środka nie wiedziałem dlaczego okazało się jak widzę u wszystkich zatkane otwory spustowe. Straszny feler passata wielkie koryto, które ma dwa 1 cm otworki spustowe a to wszystko przykryte jest maskownicą plastikową, przez co nie widać tej wody kiedy się spojrzy pod maska. W passacie obecnie twardnieje pedał hamulca, moc spadła o połowę i do tego po wyżej najczęściej 120km/h odcina resztki mocy i trzeba restartować go kluczykiem, żeby odzyskał moc na chwilę. Zauważyłem jak już wcześniej wspomniałem wodę w kabinie i przetarty przewód podciśnienia do zaworu EGR, przetarty przez osłonę silnika, powód jak sądzę drgania. W passacie wyczyściłem EGR, zrobiłem przegląd turbiny, mianowicie czyszczenie łopat turbiny i kierownicy, wymieniłem uszkodzony przewód podciśnienia i szukam dalej przyczyny ponieważ passat zachowuje się dokładnie tak samo jak wcześniej. Zastanawiam się gdzie jest przyczyna, czy to wakum pompa, czy jak teraz własnie przeczytałem nie jest to powiązane z wodą która dostawała się nie wiem jak do kabiny. Jeżeli miał podobny problemy i już poradził sobie z usterką z góry dzięki za podpowiedzi. Mój mail. piotrek_krol@interia.pl
Odpowiedz
Idiotów z VW za takie niedoróbki bym za przyrodzenie powiesił. Sam teraz z tym walczę a podejrzewam, że dla kilku osób skończyło się to wypadkiem lub stłuczką... Wkurza mnie ten VW.
Odpowiedz
ja mam ten sam problem, kiedyś przed skrzyżowaniem nagle zabrakło hamulców-śmierć w oczach miałem
Odpowiedz
witam
mam podobny problem z hamulcami a mianowicie wspomagonie zanika czasem i nie odbijają do końca klocki. wymikeniłem pompke vakum i pomogło ale na nie na długo pompe hamulcową też wymieniałem płyn to 2 razy, przewody gumowe też wymieniłem. nie wiem czy była zalana komora podszybia na pewno nie podczas mojego użytkowania. Cylinderki w zaciskach tez sprawdzałem.co radzicie???
Odpowiedz
No ale moment - woda w podszybiu w komorze nie zbiera siś sama. Żeby się zebrała musi być tam sporo liści i innych syfów zatykających otwory spustowe .. to tak jakby stanąć pod gołębiem i mieć pretensję że się nam na głowę "nabrudził".
Odpowiedz
bez obrazy Panowie ale gdzie jest OC (obsługa codzienna)
jak można dopuścić dzatkania odpływów i zebrania się tyle wody - trzeba trochę zadbać o auto.
Odpowiedz
Panowie,w moim przypadku jeszcze z podszybia przewody wakum-pompy zassały wode do silnika i padła turbina a serwo też zassało wode.
Odpowiedz
Dziennik kosztów dla Volkswagen Passat B5
Średni koszt przejechania 100 km
45,00 zł
7,3
l/100km
10,1
l/100km
11,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Passat B5