Nie trać czasu na szukanie częœci! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Volkswagen Passat

Jeden z najpopularniejszych modeli należących do klasy średniej (segment D) i jeden z najlepiej sprzedających się aut Volkswagena w historii. Produkowany od 1973 roku. Nazwa samochodu pochodzi od imienia wiatru morskiego wiejącego w strefie międzyzwrotnikowej. Obecnie, od 2010 roku na rynku sprzedawana jest siódma generacja Passata. Dotychczas model znalazł ponad 15,5 mln nabywców i trzykrotnie był w najlepszej trójce plebiscytu na Europejski Samochód Roku (1989, 1997 i 2006). W innych krajach model oferowano również pod nazwami Dasher, Santana, Quantum, Magotan oraz Corsar.

Generacje Volkswagen Passat

  • Wybierz generację: Volkswagen Passat B8 (2014 - teraz)
    Volkswagen Passat B8

    Volkswagen Passat B8 GTE sedan (2015) - widok z przodu Volkswagen Passat B8 GTE sedan (2015) - prawy bok Volkswagen Passat B8 GTE sedan (2015) - silnik Volkswagen Passat B8 GTE sedan (2015) - kokpit Volkswagen Passat B8 GTE Variant (2015) - kokpit Volkswagen Passat B8 sedan 2.0 TDI 240KM 4MOTION (2015) - pełny panel przedni

  • Wybierz generację: Volkswagen Passat B7 (2010 - teraz)
    Volkswagen Passat B7
    Volkswagen Passat B7 Variant 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM - galeria redakcyjna - widok z przodu Volkswagen Passat B7 Variant 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM - galeria redakcyjna - widok z przodu Volkswagen Passat B7 Variant 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM - galeria redakcyjna - widok z przodu Volkswagen Passat B7 Variant 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM - galeria redakcyjna - kokpit Volkswagen Passat B7 Variant 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM - galeria redakcyjna - skrzynia biegów Volkswagen Passat B7 Variant 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM - galeria redakcyjna - tunel środkowy m

    Volkswagen Passat B7

    Siódma, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu oznaczona symbolem B7. Choć Volkswagen zaprezentował B7 jako zupełnie nowy samochód, w wielu elementach bazuje on na rozwiązań zastosowanych w jego poprzedniku. Odpowiedzialni za zmiany stylistyczne...

    więcej o Volkswagen Passat B7

  • Wybierz generację: Volkswagen Passat B6 (2005 - 2010)
    Volkswagen Passat B6
    Volkswagen Passat B6 Variant 2.0 TSI 200KM - galeria redakcyjna - maska otwarta Volkswagen Passat B6 Variant 2.0 TSI 200KM - galeria redakcyjna - widok z przodu Volkswagen Passat B6 Variant 2.0 TSI 200KM - galeria redakcyjna - widok z przodu Volkswagen Passat B6 Variant 2.0 TSI 200KM - galeria redakcyjna - tylna kanapa Volkswagen Passat B6 Variant 2.0 TSI 200KM - galeria redakcyjna - kokpit Volkswagen Passat B6 Variant 2.0 TSI 200KM - galeria redakcyjna - widok ogólny wnętrza z przodu

    Volkswagen Passat B6

    Szósta generacja Passata (B6) produkowana w latach 2005-2010. Sylwetka auta była inspirowana wyglądem luksusowego Volkswagena Phaetona. Bardziej luksusowe niż kiedykolwiek wcześniej jest również wnętrze samochodu. W 2006 roku Passat VI był bliski pierwszego...

    więcej o Volkswagen Passat B6

  • Wybierz generację: Volkswagen Passat B5 (1996 - 2005)
    Volkswagen Passat B5

    Volkswagen Passat B5

    Najbardziej udany i najlepiej sprzedający się samochód w licznej rodzinie Passatów. Piąta generacja modelu (B5) debiutowała w Europie w roku 1996 (dwa lata później w Ameryce Pn.). Passata V zbudowano na tej samej platformie podłogowej, co Audi A4. Pod...

    więcej o Volkswagen Passat B5

  • Wybierz generację: Volkswagen Passat B4 (1993 - 1997)
    Volkswagen Passat B4

    Volkswagen Passat B4

    Czwarta generacja Passata (B4) pojawiła się na rynku w roku 1994. Samochód był właściwie gruntownie zmodernizowaną wersją Passata B3, jednak ze względu na skalę zmian, zyskał status odrębnego modelu. Na pierwszy rzut oka, sylwetka auta nie była stylistycznym...

    więcej o Volkswagen Passat B4

  • Wybierz generację: Volkswagen Passat B3 (1988 - 1993)
    Volkswagen Passat B3

    Volkswagen Passat B3

    Produkcja trzeciego modelu Passata (B3) rozpoczęła się w 1988 roku. Dwa lata później auto debiutowało w Ameryce Północnej, zaś dopiero w 1995 roku w RPA. Model wyróżniał się nowoczesną, opływową sylwetką kontrastującą z pudełkowatymi, kanciastymi kształtami...

    więcej o Volkswagen Passat B3

  • Wybierz generację: Volkswagen Passat B2 (1980 - 1988)
    Volkswagen Passat B2

    Volkswagen Passat B2

    Druga generacja Passata (B2) debiutowała pod koniec 1980 roku. Auto było dużo większe od swojego poprzednika, widoczne były też były zmiany stylistyczne podkreślone dodatkowo w trakcie modernizacji, którą model przeszedł w roku 1985. Podobnie jak Passat...

    więcej o Volkswagen Passat B2

  • Wybierz generację: Volkswagen Passat B1 (1973 - 1980)
    Volkswagen Passat B1

    Volkswagen Passat B1

    Pierwszy model Passata oznaczony symbolem B1 trafił do sprzedaży w 1973 roku jako następca Volkswagenów Typ3, Typ 4 i K70. Zaprojektował go Włoch Giorgetto Giugiaro. Pod względem technicznym, najmniejszy samochód w rodzinie Passatów niewiele różnił się...

    więcej o Volkswagen Passat B1

Passat B7

Nudny, ale zarazem ponadczasowy design nadwozia stał się już synonimem sztandarowej limuzyny Volkswagena. Również jej siódme wcielenie prezentuje się pod względem stylistycznym bardzo zachowawczo, co sprawia, że auto nie przyciąga wzroku świeżością linii, ale wygląda niezwykle solidnie. Projekt nadwozia jest na tyle stonowany, że według opinii niektórych to szósta generacja Passata robi wrażenie nowocześniejszej… Tym, którzy lubują się w klasycznych, eleganckich kształtach zupełnie to jednak nie przeszkadza.

Gustującym w tradycyjnych formach spodoba się również kokpit „Paska” – tym bardziej, że oprócz nieciekawej stylizacji trudno mu cokolwiek zarzucić. Jest wzorowo uporządkowany, dzięki czemu jego obsługa okazuje się bajecznie prosta. Za sprawą prostych wskaźników cechuje się również perfekcyjną czytelnością ułatwiającą prowadzenie auta. Na pochwałę zasługuje ponadto jego znakomita jakość wykończenia przejawiająca się zarówno w wysokogatunkowych materiałach, jak i starannym spasowaniu elementów wnętrza. Inne zalety? Do zajęcia miejsca za „kółkiem” zachęcają też właściwa pozycja za kierownicą oraz świetna widoczność we wszystkich kierunkach. Trudno o bardziej dopracowany kokpit!

Podróżowanie Passatem, nawet na bardzo długich dystansach, to sama przyjemność. Jego kabina ma bowiem do zaoferowania wygodne siedzenia oraz pokaźną ilość miejsca dla całej rodziny. Pod względem przestronności wnętrza, opisywany model plasuje się w czołówce klasy średniej. Podobnie jest też z pojemnością przestrzeni bagażowej – zarówno sedan, jak i kombi „połkną” mnóstwo walizek. Dodatkowymi atutami kufra są jego proste kształty oraz funkcjonalne skrytki umieszczone po bokach. Jak widać, również w kwestii wygospodarowania przestrzeni projektantom wnętrza należą się pochwały.

Zawieszenie Passata to złoty środek pomiędzy stabilnością na zakrętach a skutecznością pochłaniania dziur. Choć są w segmencie D auta, które prowadzą się lepiej od opisywanego Volkswagena, a też takie gwarantujące wyższy komfort, jednak niewiele jest konkurencyjnych modeli, które tak idealnie łączyłyby wymienione cechy. Podczas jazdy kierowca może cieszyć się ponadto z komunikatywnego układu kierowniczego oraz zaskakująco wydajnego układu hamulcowego.

Volkswagen zawsze wysoko cenił sobie Passata i nic nie wskazuje na to, aby miało się to zmienić. W ostatnich latach niemiecki producent postanowił jednak wysoką cenę połączyć z odpowiednim standardem wyposażenia. Dzięki temu już w serii klienci otrzymują m.in. zestaw sześciu poduszek powietrznych, pełną „elektrykę”, jak i dwustrefową klimatyzację sterowaną automatycznie. Bardziej majętnych nabywców ucieszy na pewno oszałamiająco długa lista elementów opcjonalnych, na której nie zabrakło takich ekskluzywnych dodatków jak bi-ksenonowe reflektory z funkcją doświetlania zakrętów, asystent toru jazdy, ogrzewanie postojowe czy zaawansowany system parkowania.

Passat B6

Monotonny i mało oryginalny, ale elegancki i ponadczasowy - tak można podsumować wygląd Passata B6, zarówno jeśli chodzi o jego nadwozie, jak i wnętrze. To ostatnie okazuje się być wyjątkowo dopracowane, bo nie dość, że kierowcy oferuje czytelny i prosty w obsłudze kokpit, a wszystkim podróżnym pokaźną ilość miejsca, to jeszcze ma w zanadrzu bardzo pojemny, funkcjonalny i łatwo dostępny kufer. Ogólna jakość wykończenia wnętrza jest więcej niż zadowalająca, ale zdarzają się wytarte przyciski czy skrzypienia deski rozdzielczej.

Choć gama silnikowa opisywanego Volkswagena jest bardzo bogata, tylko dwie jednostki zasługują na miano bezproblemowych i tanich w eksploatacji - to benzynowy motor 1.6/102 KM, który dobrze znosi zasilanie LPG i diesel 1.9 TDI, którego... nie musimy chyba nikomu przedstawiać. Pozostałe jednostki w mniejszym lub większym stopniu narażone są na poważne, ponadnormatywnie kosztowne awarie, a niechlubnym liderem jest w tej kwestii 2-litrowe TDI oparte na pompowtryskiwaczach. O niebo lepiej niż silniki prezentuje się zawieszenie - udanie łączy właściwości jezdne z komfortem, a do tego okazuje się trwałe i tanie w naprawie.

Wymienienie powtarzalnych usterek silnika 2.0 TDI mija się z celem, bo jest ich na tyle dużo, że powstały nawet strony internetowe (!) opisujące ten katastrofalny motor. Poza tym, problemy nierzadko sprawia kolumna kierownicza oraz układ hamulcowy (jego wspomaganie i elektryczny hamulec pomocniczy). Niestety, Volkswagen Passat B6 to skomplikowane auto, przez co jego naprawy nie należą do tanich. Na domiar złego, na rynku jest masa "zajechanych" i powypadkowych egzemplarzy, większość ofert dotyczy wersji 2.0 TDI, a ceny aut są bardzo wysokie - opinia na temat starszych Passatów tak mocno utarła się wśród Polaków, że wiele osób nadal wierzy w ponadprzeciętną jakość tego modelu, choć de facto to już historia.

Komentarze redakcji

Powagosław: Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi.
Luzacjusz: Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele.

Silniki Volkswagen Passat

Volkswagen Passat B7 - jaki silnik wybrać?

Nie da się ukryć, że w Passacie rządzą diesle. O ile 1.6 TDI lepiej sobie odpuścić, bo w tym aucie ta jednostka cierpi, to 2.0 TDI jest całkiem niezłą propozycją. Wysoka kultura pracy, elastyczność, niezła dynamika i moc 140-177KM - szybko można go pokochać. Jednak w ofercie są równie ciekawe motory benzynowe. Spokojnym kierowcom spodoba się 1.4 TSI 122KM - na drodze nie pozwala na szaleństwa, ale dzięki doładowaniu jest elastyczny. Wariant 160-konny to juz świetna propozycja w tym aucie, podobnie jak 1.8 TSI o tej samej mocy. Na szczycie są za to motory, które dosłownie powalają. 2.0 TSI 210KM i 3.6 300KM wgniatają w fotel i pozwalają czerpać mnóstwo radości z jazdy.

Volkswagen Passat B6 - jaki silnik wybrać?

Passata można kupić tanio, ale z kiepskim silnikiem pod maską. Benzynowe 1.6l o mocy 102KM i tak radzi sobie lepiej, niż mogłoby się wydawać, ale osiągi, jakie generuje bardziej pasują do przeciętnego kompaktu, niż ładnie skrojonej limuzyny. Jedne z lepszych wyborów to dwie jednostki z doładowaniem – 1.4TSI 122KM i 1.8TSI 160KM. Ta słabsza nie jest nadzwyczajna, ale zapewnia to minimum potrzebne do jazdy. Bardziej obrazowo – 122KM wystarczy przeciętnemu kierowcy, a 160KM przeciwnikom fotoradarów. Dzięki doładowaniu w obu silnikach subiektywne odczucia, co do ich mocy są całkiem przyjemne. Dobrym motorem jest również 2.0l liczące 150KM, zresztą można je też dostać w wersji z turbosprężarką. Ma trochę inną charakterystykę pracy, ale zapewnia wystarczające osiągi i pracuje cicho. Dla szaleńców widlaste 3.2l z napędem na wszystkie koła lub 3.6l z batalią 300KM. Diesli jak to w Passacie jest całe mnóstwo. 1.9TDI 105KM zaczyna przechodzić do historii, dlatego znacznie lepszym wyborem jest jego młodszy brat o pojemności 2.0l, najlepiej 140 lub 170-konny. Słabsza wersja to najmniejsza, rozsądna moc w tym aucie, którą warto się zainteresować. Sam silnik oczywiście denerwuje turbodziurą na początku obrotomierza, ale jak już sprężarka zabierze się do pracy, to robi się znacznie ciekawiej.

Publikacje o Volkswagen Passat

Volkswagen Passat - ewolucja zamiast rewolucji

Jeśli ktoś chciałby połączyć słowo "Rewolucja" ze słowem "Volkswagen" musiałby się nieźle namęczyć. O wiele lepiej do tej marki pasuje "Ewolucja". Ba! To chyba ulubione słowo marketingowców, księgowych, projektantów oraz, co ciekawe, końcowych odbiorców, którzy niemal w...

TOP 10 Niezwykłe odmiany zwykłych samochodów

Nie od dziś producenci przygotowują niezwykłe wersje swoich popularnych samochodów. My przedstawiamy te najciekawsze.

TOP 10| Kombi z lat dziewięćdziesiątych

Przyglądamy się najciekawszym samochodom kombi z lat dziewięćdziesiątych. Jedne są szybkie, inne piękne, pakowne czy niezawodne, ale każdy z nich zapisał się w historii motoryzacji, albo chociaż w pamięci kierowców.

Volkswagen Passat Alltrack - uniwersalne kombi
 
Nasz test Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI 4Motion

Alltrack został stworzony z myślą o klientach, którzy potrzebują przestronnego samochodu o uniwersalnym charakterze, jednak z różnych względów nie chcą kupić crossovera lub SUV-a. Uterenowione kombi stanowi też ciekawą propozycją dla osób planujących zakup Passata, który będzie wyraźnie różnił się od...

TOP 10| Samochody z odliczeniem VAT-u

Od 2014 roku powróciła ulga w postaci pełnego odliczenia podatku VAT od samochodów osobowych z homologacją ciężarową. Dla przedsiębiorców to idealna okazja na zakup samochodu nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych taniej.

Przeczytaj pozostałe 17 artykułów o Volkswagen Passat

Volkswagen Passat na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Volkswagen PassatautoWcentrum - społeczność Volkswagen Passat

najwyższe oktanyAuta - Volkswagen Passat

Volkswagen Passat 85,42

Volkswagen Passat 1,9 TDI HIGHLINE 79,92

Volkswagen Passat 84,40

Volkswagen Passat Black Cat 76,19

Volkswagen Passat pasek 73,19

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Volkswagen Passat

MichalSWD 87,99

robert72 69,26

qqrydziany 87,93

jaworznianin 86,39

dawid1989 62,49

lukas_auto 90,84

djbisonus 88,48

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Volkswagen Passat

Ciekawe Odkrycie
Ciekawe Odkrycie Jadąc w zeszły weekend ze Szczecina do Konina (odwiedzając groby bliskich) w Gor...
Rysa na szybie.
Rysa na szybie. Dziś zauważyłem ze pęka mi przednia szyba a zaczęło się od małego śladu po kamyc...
Dawno mnie nie było
Dawno mnie nie było Witam tak dawno mnie tu nie było.Co do mojego samochodu to nadal go posiadam i n...
3 czujniki w jednym POMOCY!
3 czujniki w jednym POMOCY! Witam, proszę mądrzejszych ode mnie o pomoc! Problem dotyczy czujnika temperat...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Volkswagen Passat

od 75 890 zł do 194 590

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (122 - 300 KM): 1.4 TSI, 1.4 TSI ACT, 1.4 TSI BlueMotion, 1.8 TSI, 2.0 TSI, 3.6 V6

 

Diesel (105 - 240 KM): 1.6 TDI, 1.6 TDI CR DPF BlueMotion, 2.0 TDI, 2.0 TDI Bi-Turbo, 2.0 TDI CR BlueMotion, 2.0 TDI CR DPF BlueMotion

Skrzynie biegów

manualna: , 6-biegowa

 

automatyczna: 6-stopniowa, 7-stopniowa
Katalog nowych aut Volkswagen Passat
 

Najpopularniejsza wersja Volkswagen Passat

Volkswagen Passat 1.4 TSI 122KM - 4 drzwiowy sedan

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
hak
alufelgi
radio / CD
komputer
ESP
elektryczne szyby
wspomaganie kierownicy
klimatyzacja
niezależne ogrzewanie
system nawigacji
czujnik parkowania
tempomat
centralny zamek

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Lusterka - 750
Czujnik deszczu - 1 430
Nawigacja - 5 950
Zimowy I - 1 320
990 - 990
Pakiet dla palących - 100

Cena katalogowa

87 990

Zobacz ofertę Volkswagen Passat 1.4 TSI 122KM - 4 drzwiowy sedan
 

Volkswagen Passat najczęściej porównywane z:

Audi A4
2.0 TDI (177 KM)
Audi A4
2.0 TDI ultra (163 KM)
Honda Accord
2.0 VTEC (156 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Infiniti Q50 DIESEL RWD Demonstracyjny Infiniti Q50 DIESEL RWD
Rocznik: 2014. Przebieg: 12 000 km. Silnik: 2.1 170KM, diesel.
Cena: 228 326 zł 194 000 zł
Zyskujesz: 34 326 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Infiniti Q50 Premium Demonstracyjny Infiniti Q50 Premium
Rocznik: 2013. Przebieg: 11 500 km. Silnik: 2.1 170KM, diesel.
Cena: 217 390 zł 169 900 zł
Zyskujesz: 47 490 zł Zobacz szczegóły »

Używane Volkswagen Passat

Volkswagen Passat
1.9 diesel 105 KM
172 000 km, 2007
26 900 PLN
Volkswagen Passat
2.0 diesel 140 KM
165 000 km, 2006
29 900 PLN
Volkswagen Passat
1.9 diesel 101 KM
169 000 km, 2003
15 900 PLN
Volkswagen Passat
2.0 diesel 140 KM
190 000 km, 2009
44 000 PLN

Ocena auta Volkswagen Passat

Wybrane opinie

Volkswagen Passat Sedan 1.8 20V (125 KM)

Kupilem to auto olsniony piekna linia,swietnym wnetrzem - slowem bylem wniebowziety odbierajac go z salonu.Auto bylo regularnie serwisowane przez caly okres eksploatacji.Po 4 latach stwierdzam iz liczba usterek i awarii niemal kazdego potrafilo by ono doprowadzic kazdego do zawalu !!...ale po krotce...rzuce pare historii z tych co pamietam: - po 1 przegladzie wymieniono uszczelke pod glowica - po 40.000 zaczela rosic pompa wody - po 65.000 polecial tylni lancuch rozrzadu-wymieniono go na gwarancji - po 90.000 ponownie ta sama usterka !!! rowniez wymieniono ja w ASO - obecnie po 127.000 silnik znowu wydaje na biegu jalowym odglosy, jakby znowu ten koszmarny lancuch z napinaczem szlag trafil !!!!!!! -daruje sobie wpisywanie historii z nienapelniona gazem klimatyzacja, z akumulatorem ktorewgo plyty w srodku sie rozsypaly po 2 latach, z ponowna wymiana - rowniez w ASO uszczelki pod glowica, o rozsypajacej sie pod wplywem wilgoci kablach zastosowanych w wiazkach blisko fotela kierowcy,o...

dodał: Arek argie@hoga.pl
Volkswagen Passat Hatchback 1.6 (72 KM)

Mojego volkswagena passata 1.6 na gaźniku o mocy 70 km nabyłem 4 stycznia 2007 roku.Kupiłem go w bardzo dobrym stanie za okazyjne pieniądze.Kosztował mnie 1200 zł.Gdy go kupiłem miał przebieg 187 tys km a teraz ma 194 tys km. Od tego czasu do dzisiejszego dnia (24 czerwiec 2007 rok.) notowałem w nim wszystkie wymiany.Teraz je napisze:12 styczeń wymiana oleju silnikowego i filtra oleju.17 styczeń wymiana paska rozżądu,paska klinowego,rolki napinającej,pompy wody,płynu chłodniczego.22 styczeń wymiana filtra powietrza i paliwa.13 marzec wymiana świec i kabli zapłonowych,uszczelki pod klawiaturą,regulacja zaworów.19 marzec wymiana oleju w skrzyni biegów,gum osłaniających przeguby,drążków kierowniczych,ustawienie geometrii kół.29 marzec wymiana przednich amortyzatorów.7 kwiecień wymiana płynu hamulcowego,tarcz,klocków,szczęk,bębnów,cylinderków,linki od hamulca ręcznego,łożysk kół tylnych.21 kwiecień wymiana opon letnich 4 sztuki.16 maj wymiana poduszki pod silnikiem.30 maj wymiana urządzenia...

dodał: Mirek z Krakowa
Volkswagen Passat Kombi 1.8 (90 KM)

Auto przyprowadziłem z Niemiec (combi -2004r stan licznika 126 tys. km) i bez problemu przeszło badania techniczne. Przy 128 000 km. przerobiłem na gaz i nie mam żadnych problemów, miesięcznie robię ok. 1200 km, średnie spalanie gazu w okresie wiosenno-jesiennym w cyklu mieszanym (miasto 20% - trasa 80%) 9 - 9.5 litrów, benzyny 7.5 -8 litrów. Trzeba pamiętać o wymianie paska rozrządu po 100 000 km. Silnik jest trochę słaby bo ma 75 KM na benzynie ok. 68 KM na gazie i jak jadę załadowany to jest za słaby, ale nie chodzi o wyścigi. Jako auto rodzinne jest idealny, zamienniki-części tanie i dobrej jakości, mechanicy, którzy naprawiają mi auto dobrze wyrażają się o tym modelu B3 typ 35I, zwłaszcza o zawieszeniu potrafiącym wytrzymać nasze drogi, jeżeli chcemy korzystać z ASO to trzeba się liczyć ze sporymi wydatkami. Są problemy z włączaniem 1 i wstecznego biegu, oraz trzaski plastików z tyłu jak jedziemy po dziurach ale ten typ tak ma. Po przejechaniu 17 tys. km (po naszych dziurach) i listopadowej...

dodał: kaszka1035@vp.pl
Volkswagen Passat Kombi 2.0 i (115 KM)

ogolnie oceniam dobrze to auto - nie jest to moze szczeyt atrakcyjnego wygladu i wygody wnetrza ale najwazniejsze ze sie nie psuje a o to chyba chodzi - bardziej samochod roboczy - duza przestrzen ładunkowa kombi - - troszke kosztem pasazerow tylnej kanapy. twarde i sztywne zawieszenie pozwal zaladowac do duzym ciezarem nie powodujac tego ze blatniki zachodza na 1/3 kola (jak to mialo miejsce w lagunie )przyjemny w prowadzeniu - daje poczucie zamochodu niezawodnego - przez co komfort psychiczny ze wybierajc sie nawet w dluga trase nie trzeba drzec ze bedziemy wracac na lawecie (znow odnosze sie do Laguny)Ogolnie bardzo jestem zadowolony z tego samochodu - jedyna najwieksza wada to paliwozernosc tego silnika - ale z kolei silnik ten wedlug opini mechanikow z wvjest najmniej awaryjny dzieki prostocie swojej konstrukcji wszak to tylko 115km z pojemnosci 2.0 - sprawia to ze silnik ten jest malo przeciazony - nie posiada turbosprezarki -ktora czest nawala w modelu 1.8 T. tzw niewyzylowanie silnika...

dodał: dfx
Volkswagen Passat Sedan 2.0 (115 KM)

Powoli będę zpełniał okienka swymi uwagami gdyż dopiero za pare dni stanę się właścicielem takiej FURY z rocznika 1993.Powiem tylko, że chodziło za mną kupno takiego egzemlaża, choć mam możliwość kupna "jakiejś nówki" w rozsądnej cenie i o ograniczonym apetycie na paliwo.Pare dni temu przejeżdżałem obok małego salonu wchodze a tu.....stoi 2 litrowa czarna bryka z 1993r ze spojlerem na klape no i "załapałem się" .Przebieg 179tyś.km posiada ABS,automatyczną klime,szyby elektr. blacha,lakier wygląd zewnętrzy i wewnątrz OKI /oby potwierdziło podczas eksploatacji/,central zamek+autoalarm.Jak się okazało wóz dzień wcześniej przyjechał z zachodu.Zaklepałem go odbiór w tym tygodniu.Po odebraniu zrobię test na benzynce montuję gaz no i w drogę.Ciekawe jaki będzie miał apetyt na paliwo,a muszę sie przyznać że preferuję dynamiczna jazdę.Odwiedzę to forum po opróżnieniu pierwszego zbiornika z benzynką lub gazem(podejżewam benzyna by mnie "zjadła"-ponad 30zł na 100km) 17.12.2004-mam go od wczoraj 28.12-zakładam...

dodał: Passat 2.0 z 1993r

Galerie Volkswagen Passat

Volkswagen Passat B8 sedan (2015) Volkswagen Passat B7 sedan (2011) Volkswagen Passat 4-Motion Volkswagen Passat B7 kombi (2011) Volkswagen Passat B7 Alltrack 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 170KM - galeria redakcyjna Volkswagen Passat B5 Sedan - galeria społeczności Volkswagen Passat Kombi Blue Motion Volkswagen Passat 2005 Volkswagen Passat V W8 Volkswagen Passat R36
Zobacz inne galerie Volkswagen

Opinie o instalacji LPG

Volkswagen Passat

  • 1.
  • 2,25 Volkswagen Passat B4 2.0 (107KM) 1996r.
    dodał: passat, 17.03.2010

    montowałem instalację w tej firmie tzn. auto gaz stefanowski, jest fatalnie zrobona, brak profesjonalizmu, po momi dużej reklamy tej firmy. Pracują tam młodzi ludzie,którzy uczą się tam. Ale nie wychodzi im to dobrze.Ceny instalacji w tej firmie są bardzo wygórowane. Odradzam montaż instalacji w tej firmie, a tym bardziej tankowanie się w ich stacji gazowej w ŁODZI przy ul. Srebrzyńskiej, mają bardzo zły gaz a pomimo tego obsługa jest delikatnie mówiąc niegrzeczna. To tak jak oni byli by dla mnie, dla KLIENTA a nie ja dla nich. Jeszcze nie zrozumieli co to praca. Serdecznie pozdrawiam , były klient tej dziwnej firmy.

  • 2.
  • 5,00 Volkswagen Passat B5 1.6 (100KM) 2000r.
    dodał: tomaszek123, 13.06.2011

    coz tu duzo gadac jak jest poprawnie zalozona instalacja jest zawsze wszystko ok.spadku mocy nie ma tylko wystarczy sie po bawic dobrze sterownikiem i ustawic mapy.a co do spalania to sie nie wypowiem bo noge mam ciezka i roznie pali ale moze z pol litra wiecej to maks. polecam tę istalację dlatego iż jest bardzo dobrze wykonana i idealnie pracuje ze sterownikiem silnika nie ma zadnych szarpniec przy przelanczaniu sie czy co kolwiek jest ok a serwisuje sobie sam bo nie ma nic w tym trudnego. podstawa jest dobry gaz im lepszy tym rzadziej trzeba serwisowac:D

  • 3.
  • 4,00 Volkswagen Passat B5 1.8 20V (125KM) 1998r.
    dodał: cameleons, 01.04.2012

    Koledzy, na początku byłem przeciwny założeniu instalacji, jednak po kilku miesiącach posiadania Passata zdecydowałem się założyć instalację BRC sq24 u mechanika w Krakowie, ul. Mysliwska. Spisał się świetnie - przejechałem już ok45tys km zaoszczędzone prawie 6tys, koszt instalacji 2,7 tys zl = przyjemny zysk. Przy przebiegu rocznym powyżej 15tys nie ma się co zastanawiać. POlceam gazownika, ja z autem nie miałem i nie mam problemów. WIęcej jeżdzę i cieszę się z tanich podróży, droższych niż 2 lata temu, ale benzyna podrożała duużo więcej! Polecam!

  • 4.
  • 4,50 Volkswagen Passat B3 1.8 (90KM) 1992r.
    dodał: czart78, 21.04.2012

    Silnik passata B3 1,8 90KM jest idealny do zainstalowania "podtlenku LPG" :) Silnik nie jest juz mlody, ma 20lat z czego prawie polowe swojego zywota jezdzi na instalacji jaka mu zamontowano. Do dzis nie ma z nia zadnych problemow.Niedawno regenerowalem reduktor bo zauwazylem delikatny wyciek plynu chlodzacego, kosztowalo mnie to 50zl + wlasna 2h pracy. Powodem wycieku byly sparciale juz uszczelki, po tylu latach pracy to normalne. Teraz znow smiga jak szalony. Jestem bardzo zadowolony z instalacji w tym aucie.

  • 5.
  • 5,00 Volkswagen Passat B5 1.8 T 20V (150KM) 2001r.
    dodał: pasek, 09.02.2011

    Mam w swoim pasku 1.8T kompletna instalacje BRC Sequent 24 i jestem bardzo zadowolony, mimo tego ze to silnik z turbina to gaz nie jest mu straszny. Pracuje rownie dobrze jak na benzynie. Nie odczulem straty mocy a jedynie to ze zostawiam znacznie mniej pieniedzy na stacjach. Auto nie szarpie, nie przerywa ani wcale nie wybiera sie do serwisu na naprawy:) ta instalacja jest poprostu genialna! Mysle ze za takie pieniadze nie znajdziecie nic lepszego. Wszystko robione w EGP w Warszawie. Polecam

  • 6.
  • 2,00 Volkswagen Passat B5 1.9 TDI (101KM) 2003r.
    dodał: karolina, 31.01.2014

    Od radomszczanina : " Nie polecam, a raczej przestrzegam przed wizytą w (nazwijmy to warsztacie samochodowym) Andrzeja Kotlarka, mieszczącego się w Radomsku przy ul. Wyszyńskiego 173. Ten pan, to naciągacz i partacz. Specjalnie uszkadza auta klientów, aby ich zmusić do powrotu do swojego warsztatu celem wyciągnięcia dodatkowych pieniędzy. Wizyta u tego pana oznacza uszczuplenie zasobów portfela oraz poważne problemy z autem. Omijajcie jego budę szerokim łukiem. "

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Volkswagen Passat

Volkswagen Passat

958 komentarzy

635 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~bawaria~bawaria

Do ~Celica: Japonce z lat 90 to sa cacka, ale akurat montazem gazu to sie nie popisałeś

~bawaria~bawaria

VW parch najwieksze niemieckie gowno do tego passat to niby fajne auto ale dla niższej klasy, lepiej odłożyć więcej kasy i kupić porządne AUDI a tego parcha na szrot

~STAGE~STAGE

Gaz krzywdzi auta.... żal to nie te czasy. Jest wiele rodzaju instalacji gazowej. dobra sekwencja i nic samochodu nie zaszkodzi.
To chyba bardziej już diesel się niszczy gdy zalewamy ropę niewiadomego pochodzenia.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Volkswagen

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
55 646
Przejechany dystans
43 225 955 km
Zatankowanego paliwa
2 186 394 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
9 796
Wydanych pieniędzy
3 326 155 zł
Średnie wydatki na auto
1 252 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
13 378
Wydanych pieniędzy
3 560 289 zł
Średnie wydatki na auto
1 340 zł
Zobacz dzienniki kosztów Volkswagen (2 657)

Testy zderzeniowe Volkswagen Passat

Najnowsze testy zderzeniowe Volkswagen Passat przeprowadzone przez Euro NCAP.

VW Passat 1.9 diesel 'Trendline', LHD
2010

Volkswagen Passat
Volkswagen Passat

Volkswagen Passat
2005

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Volkswagen

Zużycie paliwa Volkswagen Passat

Na podstawie 4244 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: ghostR1, dodano: 14.11.2008 16:32

paszczak 1.8 20v fajny samochodzik dobrze sie prowadzi rakieta to to moze nie jest ale spokojnie bez zająknięcia rozpędza sie na gazie 205km/h na benie 210km/h. spalanie hmmmm nie wiem ile pali przy spokojnej jeżdzie ale beny nie spali więcej niż 13l w mieście przy zapier.... do pracy mam 35km autostradą zazwyczaj jeżdżę z prędkościami 170-200 i wtedy spala w granicach 13,5 gazu jesli dodać do tego troszkę ruchu miejskiego w miare dynamicznie wychodzi 14,5 w każdym razie poniżej 12,3jeszcze nie zszedłem:) na benzynie przyzwoicie od 8 do 12L i wiecej nie da rady zjeść:) mała uwaga w aucie zainstalowalem instalację firmy BRC sekwencja ale ustawiono ją tak aby auto nie straciło na mocy za to spalanie wzrasta tak jak mi powiedziano do 40% w każdym razie jeśli ktoś chce takiego paszczaka to niech sobie da spokuj z instalacją gazową no chyba że ktoś chce żółwia który będzie palił max 11L gazu:):);)ale naprawde to auto na ustawieniach ekonomicznych nie jedzie wręcz się strasznie męczy także warto sobie wszystko przekalkulować a instalacja kosztuje jakby nie patrzeć 2,500zl!!! POZDRAWIAM

pełny raport Volkswagen Sedan 1.8 20V

autor: Niedowiarek, dodano: 17.09.2014 14:53

K..wa nie wierzę, w to co to czytam. Spalanie 3l/100 km i to co mnie dobija, to przebiegi podawane przez kierowców. Mój passat ma w chwili obecnej 550 tys. km przebiegu. Średnie spalanie ok. 6,5 l/100 km, trasa 5,5 l/100 km, miasto 7-8 l/100 km. Swojego passata kupiłem w Niemczech. Samochody te miały tam przebieg od 300 tys. km w górę. Głównie 300-500 tys. km i było to prawie 10 lat temu. A u nas te same samochody mają przebiegi rzędu 180-190 tys. km. Ludzie puknijcie się w głowę. Co wy piszecie. Te samochody mają grubo ponad 500 tys. km na budziku. U mojego wuja 4 letni passat ma już 180 tys. km, a wasze 15-18 letnie mają też 180 tys. km. Brawo w optymizm sprzedawców turków i innych naciągaczy w Polsce. Co do samochodu, to jest dużo lepszy niż nowsze passaty. Ale jest dużo lepszych aut na rynku. Wady passata to zawieszenie i osprzęt silnika. Pompa, sterownik. Zalety to przestronność wnętrza i względna wytrzymałość (patrząc na nowe auta).

pełny raport Volkswagen Sedan 1.9 TDI

autor: arcibald70, dodano: 10.12.2010 18:37

Jeśli chodzi o ten rodzaj silnika to polecam go "mobilkom", którzy większość tras pokonują na większych odległościach i poza terenem zabudowanym. Swojego paska mam już 3 lata i stwierdzam jedno z tym motorem / 1.6 / to jest auto do jazdy na trasy, a nie w trybie miejskim i górzystym. Trzeba się po prostu "nawiosłować" drążkiem zmiany biegów. I tu wychodzi jego paliwożerność, a jeśli do tego dojdzie okres zimowy i jazda na krótkich odcinkach to odczujemy to że tak powiem po kieszeni - 11 litrów to czasami marzenie. Ale jeśli chodzi o trasę to tu mogę go pochwalić. Trzy osoby i bagażnik z dwiema walizkami plus jakaś drobnica to 7 litrów oczywiście przy prędkości 100-110 km/h, no góra 120 km/h. W tym roku miałem okazję jechać 2 razy zapakowany maksymalnie. Za pierwszym razem bagażnik po sam dach i miejsce pasażera obok mnie zajęte przez bagaż - 7.5 litra benzynki. Drugim razem tak samo plus 500 litrowy box na dachu /pełny/ i w tedy spalił 8 litrów.

pełny raport Volkswagen Kombi 1.6

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Volkswagen Passat

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Volkswagen Passat

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Volkswagen Passat B5

Passat to flagowy po Golfie model Volkswagena, produkowany od bardzo dawna. Za każdym razem modele są ulepszane.

Zobacz dane techniczne Volkswagen Passat
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Volkswagen Passat, oglądali także