Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

BMW Seria 6/M6 Coupe 3.0 Alpina

Luksusowy samochód sportowy o nadwoziu coupe (segment G) produkowany w latach 1976- 1989 oraz ponownie od 2003 roku. Pierwsza generacja debiutowała jako następstwo dla modeli CS i CSL (typ E9). Samochód zaprojektowany przez Paula Bracqa do dziś imponuje sylwetką – kiedyś jej nowoczesnością, dziś uniwersalnością i znakomitymi proporcjami. Po wyprodukowaniu prawie 90 tys. egzemplarzy, auto wycofano z rynku na rzecz modelu E31 (Seria 8), a potem reaktywowano po 14 latach. Do 2010 roku oferowano drugą generację modelu, którą w 2011 r. została zastąpiona przez generację nr 3 (F12/F13).

BMW Seria 6 - prawy bok
BMW Seria 6 - widok z przodu
BMW Seria 6 - lewy bok
BMW Seria 6 - prawy bok
BMW Seria 6 - widok z góry

Generacje BMW Seria 6

  • Wybierz generację: F06-F12-F13 (2011 - teraz)
    BMW Seria 6 F06-F12-F13

    BMW Seria 6 F06-F12-F13

    Trzecia, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu. Na rynku debiutowała w 2011 roku. Jej koncepcyjnym pierwowzorem był prototyp Seria 6 Coupe Concept zaprezentowany kilkanaście miesięcy wcześniej. Projektantem samochodu jest nowy szef stylistów...

    więcej o BMW Seria 6 F06-F12-F13

  • Wybierz generację: E63-64 (2003 - 2010)
    BMW Seria 6 E63-64

    BMW Seria 6 E63-64

    Druga generacja modelu produkowana w latach 2003-2010. W ofercie BMW samochód zajął miejsce oferowanej do 1999 roku Serii 8 (E31), ale jego właściwym pierwowzorem była oryginalna Seria 6 z lat 1976-1989. Za projekt nowej Serii 6 odpowiedzialny był Chris Bangle,...

    więcej o BMW Seria 6 E63-64

  • Wybierz generację: BMW Seria 6 E24 (1976 - 1990)
    BMW Seria 6 E24

Bez dwóch zdań - BMW serii 6 robi z zewnątrz piorunujące wrażenie. Niezależnie czy mamy do czynienia z coupe, cabrio, czy limuzyną Gran Coupe, nadwozie przyciąga wzrok majestatycznym wyglądem. Już na zdjęciach widać, że mamy do czynienia z autem łączącym klasę i sportowy "sznyt" - elegancka sylwetka idzie tu bowiem w parze z agresywnie narysowanymi detalami w postaci kloszy świateł, wlotów powietrza czy końcówek wydechu. Na żywo łatwo dostrzec jeszcze jedną, istotną cechę stylistyki - nieprzeciętną wielkość nadwozia łączącą pokaźną długość i szerokość ze skromną wysokością.

Zasiadając za kierownicą "szóstki" możemy zwątpić, czy aby na pewno mamy do czynienia z samochodem sportowym. Dystyngowana deska rozdzielcza budzi skojarzenia bardziej z limuzynami niż rasowymi "sportowcami". Wrażenie to podkreśla dodatkowo duża liczba przycisków umieszczonych na kokpicie (które wbrew pozorom dość łatwo jest obsługiwać) oraz wykończenie stawiające BMW w ekstralidze aut sportowych. Kierowcę powinien ucieszyć fakt, że elegancki kokpit poszedł w parze z prostymi i dużymi, a co za tym idzie czytelnymi zegarami.

BMW serii 6 zapewnia iście lordowskie warunki podróżowania. Jest tylko jedno ale - multum przestrzeni, obszerne fotele niemęczące ciała w najdłuższej podróży oraz świetną pozycję do jazdy mają do dyspozycji jedynie podróżujący z przodu. W drugim rzędzie jest już wyraźnie ciaśniej, choć sama kanapa okazuje się dość wygodna. Pozostaje jeszcze kwestia bagażnika - podczas, gdy w większości supersamochodów przyjął on postać większego schowka, projektantom BMW udało się wygospodarować zaskakująco dużo miejsca na walizki.

Podobnie jak z zewnątrz i od środka, również podczas jazdy "szóstka" udowadnia, że nie jest rasowym pojazdem sportowym, a raczej mocno usportowioną limuzyną. Wśród konkurencji opisywanego modelu trudno bowiem znaleźć samochód, który gwarantowałby równie skuteczne filtrowanie nierówności drogi, a jednocześnie równie skuteczne wyciszenie. W kategoriach stricte dynamicznych BMW już nieco traci. Łuki pokonuje się, co prawda, bez utraty stabilności, ale większa w tym zasługa nie pracy podwozia, a elektroniki, która przyhamowuje auto, aby to nie "pojechało bokiem". Do rasowego "sportowca" nie do końca pasuje też układ kierowniczy.

Biksenonowe reflektory z podgrzewanymi spryskiwaczami, automatycznie ściemniające się lusterka, czujniki zmierzchu i deszczu, podgrzewane fotele obszyte skórą, 2-strefowa klimatyzacja automatyczna, zestaw audio z 9 głośnikami i wiele, wiele innych - to wszystko ujrzymy na liście standardowego wyposażenia serii 6. Co więcej, nieprzeciętnie długa okazuje się też lista płatnych opcji. Niestety, ceny, jakie BMW żąda za swoje sportowe (czy usportowione) dzieło pozwalają większości z nas jedynie pomarzyć o tym modelu.

Komentarze redakcji

Powagosław: Razem z Chrisem Banglem, który odpowiadał za poprzednią, mocno kontrowersyjną „szóstkę”, z projektów BMW ulotniła się właśnie ta kontrowersyjność (różnie ją nazywano: przyciężkawość, koślawość…). Nowa Seria 6 jest ładniejsza, ma bardziej harmonijne kształty i nie każe pytać: „Dlaczego akurat tak?”.
Luzacjusz: Ładniejsza „szóstka” to żadna sztuka, gdyż poprzednia miała fizjonomię słonia. Ale zamiast pochwał będzie osobisty żal. Bo można było inaczej. Seria 6 ma fantastyczny rodowód – pierwszy model tej linii do dziś zachwyca. Gdyby tak ktoś w BMW wpadł na pomysł zrobienia nowej „szóstki” w stylu retro, wzorem Mustanga choćby, modliłbym się o taki samochód do wszystkich świętych.

Silniki BMW Seria 6

BMW Seria 6 F06-F12-F13 - jaki silnik wybrać?

Wszystkie silniki połączone są z automatyczną przekładnią, ale nie można za wiele zarzucić jej pracy. Motorom zresztą też. Już najtańsza wersja benzynowa zachwyca osiągami - 320KM wciska w fotel nawet przy wysokich prędkościach i czuć dużą rezerwę mocy. A jest jeszcze wariant 450-konny, który na drodze czyni cuda i ma nieskazitelny dźwięk. Choć najostrzejsze jest BMW M6... Diesel też się znajdzie. Ma 313KM, jest niesamowicie elastyczny i wbrew pozorom pasuje do tego auta, bo... zachowuje sie jak motor benzynowy. Chętnie wchodzi na obroty i powala większość aut osiągami.

BMW Seria 6 E63-64 - jaki silnik wybrać?

Duże, szpanerskie auto z dużymi i szpanerskimi silnikami. Na szczycie benzynowy V10 o pojemności 5.0l i mocy ponad 500KM. Do jakiej wersji można go wsadzić? Oczywiście tylko M6 – kosmiczna elastyczność, 4.6s do 100km/h i nieprzespane noce wliczone w cenę. To oferta dla nadczłowieka, ale jeśli macie dużą gotówkę, która was pali i nie chcecie przesadzić, to warto skusić się na jedną z widlastych ósemek. Nie chodzi tylko o osiągi. Wystarczy przekręcić kluczyk i wcisnąć gaz – głęboki, basowy pomruk spada z nieba i poraża. Takich doznań jest w stanie dostarczyć motor 4.4l 333KM i 4.8l 367KM. Ten pierwszy można dostać w wersji przygotowanej przez Alpinę. Dla niewtajemniczonych – to coś w stylu AMG u Mercedesa. Po zmianach moc 4.4-litrowej jednostki rośnie do ponad 500 koni. Spalanie? To pytanie jest nie na miejscu, dlatego silnik Diesla jest tylko jeden. Ma 3 litry, 6 cylindrów i 286KM. Z autem radzi sobie naprawdę nieźle, ale po prostu nie wypada go kupować.

Publikacje o BMW Seria 6

BMW Gran Coupe 640d - piękne, szybkie i... oszczędne
 
Nasz test BMW Gran Coupé 640d xDrive

Fani samochodów z Monachium musieli długo czekać na czterodrzwiowe "coupé" spod znaku biało-niebieskiej szachownicy. Debiutujące w ubiegłym sezonie BMW 6 Gran Coupé wypełniło lukę między serią 5 oraz "szóstką" coupé. Model doskonale wygląda i równie dobrze jeździ.

BMW 650i Cabrio xDrive - król bulwarów
 
Nasz test BMW 650i Cabrio xDrive

Na początek podziękowania. Dla pana w zielonym zabytkowym Jaguarze bez dachu, który zatrzymał się na środku ulicy w Skawinie, aby mi powiedzieć, że nie tylko klasyki wyglądają pięknie. Jasnowłosa pasażerka kiwała porozumiewawczo głową. Dla motocyklisty na Zakopiance, który mijając mnie podjechał bliżej...

Umarło Coupe! Niech żyje Gran Coupe! - BMW Seria 6
 
Nasz test BMW 640d Gran Coupe

BMW 6 Gran Coupe to przykład na to, jak z ładnego coupe zrobić jeszcze ładniejszą limuzynę, która poza urodą ma szereg innych zalet. W odmianie napędzanej silnikiem Diesla wręcz deklasujących pierwowzór.

BMW M6 Gran Coupe - mariaż luksusu z adrenaliną

Trzeci wariant karoseryjny modelu BMW M6 wchodzi właśnie na rynek. Po odmianach Coupe i Convertible, szerokiej publiczności została zaprezentowana wersja Gran Coupe czyli połączenie tradycyjnej sportowej linii coupe z czterodrzwiowym nadwoziem i pojemnym bagażnikiem. Pod maską pozostał smakowity kąsek,...

Sportowa elegancja - BMW serii 6 Gran Coupe

Wielu kierowców chciałoby kupić limuzynę, która zachwyca sportową linią nadwozia, a jednocześnie pozostaje praktycznym i funkcjonalnym środkiem transportu. Odpowiedzią na specyficzne potrzeby rynku są czterodrzwiowe coupé. Do ich grona dołącza bardzo poważny gracz. BMW serii 6 Gran Coupé.

Przeczytaj pozostałe artykuły o BMW Seria 6

BMW Seria 6 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców BMW Seria 6autoWcentrum - społeczność BMW Seria 6

najwyższe oktanyAuta - BMW Seria 6

BMW Seria 6 57,16

BMW Seria 6 Batmanka ;) 74,33

BMW Seria 6 Szócha 39,68

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - BMW Seria 6

sylwiabmw 30,09

stachu123 30,11

mercedenz 30,08

więcej kierowców

Katalog nowych aut

BMW Seria 6

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut BMW Seria 6
 

Najpopularniejsza wersja BMW Seria 6

BMW Seria 6

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę BMW Seria 6
 

BMW Seria 6 najczęściej porównywane z:

Porsche Cayman
2.7 (275 KM)
Lotus Elise
1.6 (136 KM)
Toyota GT86
2.0 Boxer (200 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Nissan 370Z Coupe PLATINIUM Demonstracyjny Nissan 370Z Coupe PLATINIUM
Rocznik: 2014. Przebieg: 100 km. Silnik: 3.7 328KM, benzynowy.
Cena: 200 700 zł 169 900 zł
Zyskujesz: 30 800 zł Zobacz szczegóły »
Nissan Qashqai ACENTA Nissan Qashqai ACENTA
Rocznik: 2014. Silnik: 1.2 115KM, benzynowy.
Cena: 80 300 zł 78 300 zł
Zyskujesz: 2 000 zł Zobacz szczegóły »

Używane BMW 630

BMW 650
4.8 benzyna 367 KM
150 km, 2006
99 900 PLN
BMW 650
4.8 benzyna 367 KM
130 000 km, 2006
84 900 PLN
BMW 640
3.0 benzyna 320 KM
2013
356 900 PLN
BMW 630
3.0 benzyna 286 KM
159 000 km, 2005
68 500 PLN

Ocena auta BMW Seria 6/M6 Coupe 3.0 Alpina

Galerie BMW Seria 6

BMW seria 6 Cabrio AC Schnitzer BMW M6 E63 BMW Seria 6 E63 Coupe 645 Ci 333KM - galeria redakcyjna BMW Seria 6 E64 Cabrio BMW 640d Gran Coupe BMW M6 Coupe F12 Competition Package (2014) BMW 640i Gran Coupe BMW seria 6 Coupe 2012 BMW Seria 6 E64 2007 BMW Seria 6 Coupe
Zobacz inne galerie BMW

Opinie o instalacji LPG

BMW Seria 6

Wszystkie opinie o instalacjach LPG BMW Seria 6

BMW Seria 6

10 komentarzy

8 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Kolunio~Kolunio

superfura dla kolesiow na miescie. pokaz mi swoja bumke a powiem ci kim jestes na miescie!

~kolunio~kolunio

superfura i do tego supermuza dla prawdziwych koluniow

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=4Q4-tAhg0HA

~arek~arek

mojim zdaniem wersja w dieselu to najlepsza opcja w tym segmencie silniki bmw 3000 diesel są genialne a dzięki dwum turbinom nie ma turbo dziury co sprawia że auto ma wysoki moment obrotowy itp... mojim zdaniem bardzo dobra propozycja z tym autem sam na takie poluje... pozatym przy porsche czy podobnych markach może być problem przy częściach, chyba że komuś nie przeszkadzają ceny w serwisach.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów BMW

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
13 188
Przejechany dystans
18 697 283 km
Zatankowanego paliwa
455 299 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
2 588
Wydanych pieniędzy
1 078 105 zł
Średnie wydatki na auto
1 333 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
3 689
Wydanych pieniędzy
1 564 149 zł
Średnie wydatki na auto
1 933 zł
Zobacz dzienniki kosztów BMW (809)

Zużycie paliwa BMW Seria 6/M6 Coupe 3.0 Alpina


brak raportów spalania dodaj pierwszy raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Tomek, dodano: 22.10.2005 11:06

Tutaj masakra. I ze spalaniem i cenami części.

pełny raport BMW Coupe 633 CSi

autor: tv2000, dodano: 23.01.2014 10:42

koszty utrzymania są spore a paliwo to ich niewielka część

pełny raport BMW Cabrio 650i

autor: Petey, dodano: 20.08.2014 10:40

Jak na 3.0 i tak ciezkie auto to nie jest zle - nie oszukujmy sie - nie znajdziecie tak duzego/ciezkiego sportowego coupe, ktore bedzie spalalo 7-8l pb. Oleje, filtry, tarcze, klocki i wiekszosc czesci w cenach jak do E60.

pełny raport BMW Coupe 630i

Skarbnica wiedzy o BMW Seria 6/M6 Coupe 3.0 Alpina

Podziel się wiedzą

Dane techniczne BMW Seria 6/M6 Coupe 3.0 Alpina

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne BMW Seria 6 E24 Coupe 3.0 Alpina 300KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali BMW Seria 6, oglądali także