Nie trać czasu na szukanie częœci! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

BMW Seria 6/M6

Luksusowy samochód sportowy o nadwoziu coupe (segment G) produkowany w latach 1976- 1989 oraz ponownie od 2003 roku. Pierwsza generacja debiutowała jako następstwo dla modeli CS i CSL (typ E9). Samochód zaprojektowany przez Paula Bracqa do dziś imponuje sylwetką – kiedyś jej nowoczesnością, dziś uniwersalnością i znakomitymi proporcjami. Po wyprodukowaniu prawie 90 tys. egzemplarzy, auto wycofano z rynku na rzecz modelu E31 (Seria 8), a potem reaktywowano po 14 latach. Do 2010 roku oferowano drugą generację modelu, którą w 2011 r. została zastąpiona przez generację nr 3 (F12/F13).

Generacje BMW Seria 6

  • Wybierz generację: F06-F12-F13 (2011 - teraz)
    BMW Seria 6 F06-F12-F13
    BMW Seria 6 F06 Gran Coupe 640d 313KM - galeria redakcyjna - widok z przodu BMW Seria 6 F06 Gran Coupe 640d 313KM - galeria redakcyjna - widok z przodu BMW Seria 6 F06 Gran Coupe 640d 313KM - galeria redakcyjna - widok z przodu BMW Seria 6 F06 Gran Coupe 640d 313KM - galeria redakcyjna - tunel środkowy między fotelami BMW Seria 6 F06 Gran Coupe 640d 313KM - galeria redakcyjna - podłokietnik przedni BMW Seria 6 F06 Gran Coupe 640d 313KM - galeria redakcyjna - głośnik w drzwiach przednich

    BMW Seria 6 F06-F12-F13

    Trzecia, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu. Na rynku debiutowała w 2011 roku. Jej koncepcyjnym pierwowzorem był prototyp Seria 6 Coupe Concept zaprezentowany kilkanaście miesięcy wcześniej. Projektantem samochodu jest nowy szef stylistów...

    więcej o BMW Seria 6 F06-F12-F13

  • Wybierz generację: E63-64 (2003 - 2010)
    BMW Seria 6 E63-64
    BMW 645 Ci - galeria redakcyjna - silnik BMW 645 Ci - galeria redakcyjna - widok z tyłu BMW 645 Ci - galeria redakcyjna - widok z przodu BMW 645 Ci - galeria redakcyjna - widok ogólny wnętrza z przodu BMW 645 Ci - galeria redakcyjna - bagażnik BMW 645 Ci - galeria redakcyjna - komputer pokładowy

    BMW Seria 6 E63-64

    Druga generacja modelu produkowana w latach 2003-2010. W ofercie BMW samochód zajął miejsce oferowanej do 1999 roku Serii 8 (E31), ale jego właściwym pierwowzorem była oryginalna Seria 6 z lat 1976-1989. Za projekt nowej Serii 6 odpowiedzialny był Chris Bangle,...

    więcej o BMW Seria 6 E63-64

  • Wybierz generację: BMW Seria 6 E24 (1976 - 1990)
    BMW Seria 6 E24

    BMW Seria 6 - prawy bok BMW Seria 6 - widok z przodu BMW Seria 6 - lewy bok BMW Seria 6 - widok z góry

Bez dwóch zdań - BMW serii 6 robi z zewnątrz piorunujące wrażenie. Niezależnie czy mamy do czynienia z coupe, cabrio, czy limuzyną Gran Coupe, nadwozie przyciąga wzrok majestatycznym wyglądem. Już na zdjęciach widać, że mamy do czynienia z autem łączącym klasę i sportowy "sznyt" - elegancka sylwetka idzie tu bowiem w parze z agresywnie narysowanymi detalami w postaci kloszy świateł, wlotów powietrza czy końcówek wydechu. Na żywo łatwo dostrzec jeszcze jedną, istotną cechę stylistyki - nieprzeciętną wielkość nadwozia łączącą pokaźną długość i szerokość ze skromną wysokością.

Zasiadając za kierownicą "szóstki" możemy zwątpić, czy aby na pewno mamy do czynienia z samochodem sportowym. Dystyngowana deska rozdzielcza budzi skojarzenia bardziej z limuzynami niż rasowymi "sportowcami". Wrażenie to podkreśla dodatkowo duża liczba przycisków umieszczonych na kokpicie (które wbrew pozorom dość łatwo jest obsługiwać) oraz wykończenie stawiające BMW w ekstralidze aut sportowych. Kierowcę powinien ucieszyć fakt, że elegancki kokpit poszedł w parze z prostymi i dużymi, a co za tym idzie czytelnymi zegarami.

BMW serii 6 zapewnia iście lordowskie warunki podróżowania. Jest tylko jedno ale - multum przestrzeni, obszerne fotele niemęczące ciała w najdłuższej podróży oraz świetną pozycję do jazdy mają do dyspozycji jedynie podróżujący z przodu. W drugim rzędzie jest już wyraźnie ciaśniej, choć sama kanapa okazuje się dość wygodna. Pozostaje jeszcze kwestia bagażnika - podczas, gdy w większości supersamochodów przyjął on postać większego schowka, projektantom BMW udało się wygospodarować zaskakująco dużo miejsca na walizki.

Podobnie jak z zewnątrz i od środka, również podczas jazdy "szóstka" udowadnia, że nie jest rasowym pojazdem sportowym, a raczej mocno usportowioną limuzyną. Wśród konkurencji opisywanego modelu trudno bowiem znaleźć samochód, który gwarantowałby równie skuteczne filtrowanie nierówności drogi, a jednocześnie równie skuteczne wyciszenie. W kategoriach stricte dynamicznych BMW już nieco traci. Łuki pokonuje się, co prawda, bez utraty stabilności, ale większa w tym zasługa nie pracy podwozia, a elektroniki, która przyhamowuje auto, aby to nie "pojechało bokiem". Do rasowego "sportowca" nie do końca pasuje też układ kierowniczy.

Biksenonowe reflektory z podgrzewanymi spryskiwaczami, automatycznie ściemniające się lusterka, czujniki zmierzchu i deszczu, podgrzewane fotele obszyte skórą, 2-strefowa klimatyzacja automatyczna, zestaw audio z 9 głośnikami i wiele, wiele innych - to wszystko ujrzymy na liście standardowego wyposażenia serii 6. Co więcej, nieprzeciętnie długa okazuje się też lista płatnych opcji. Niestety, ceny, jakie BMW żąda za swoje sportowe (czy usportowione) dzieło pozwalają większości z nas jedynie pomarzyć o tym modelu.

Komentarze redakcji

Powagosław: Razem z Chrisem Banglem, który odpowiadał za poprzednią, mocno kontrowersyjną „szóstkę”, z projektów BMW ulotniła się właśnie ta kontrowersyjność (różnie ją nazywano: przyciężkawość, koślawość…). Nowa Seria 6 jest ładniejsza, ma bardziej harmonijne kształty i nie każe pytać: „Dlaczego akurat tak?”.
Luzacjusz: Ładniejsza „szóstka” to żadna sztuka, gdyż poprzednia miała fizjonomię słonia. Ale zamiast pochwał będzie osobisty żal. Bo można było inaczej. Seria 6 ma fantastyczny rodowód – pierwszy model tej linii do dziś zachwyca. Gdyby tak ktoś w BMW wpadł na pomysł zrobienia nowej „szóstki” w stylu retro, wzorem Mustanga choćby, modliłbym się o taki samochód do wszystkich świętych.

Silniki BMW Seria 6

BMW Seria 6 F06-F12-F13 - jaki silnik wybrać?

Wszystkie silniki połączone są z automatyczną przekładnią, ale nie można za wiele zarzucić jej pracy. Motorom zresztą też. Już najtańsza wersja benzynowa zachwyca osiągami - 320KM wciska w fotel nawet przy wysokich prędkościach i czuć dużą rezerwę mocy. A jest jeszcze wariant 450-konny, który na drodze czyni cuda i ma nieskazitelny dźwięk. Choć najostrzejsze jest BMW M6... Diesel też się znajdzie. Ma 313KM, jest niesamowicie elastyczny i wbrew pozorom pasuje do tego auta, bo... zachowuje sie jak motor benzynowy. Chętnie wchodzi na obroty i powala większość aut osiągami.

BMW Seria 6 E63-64 - jaki silnik wybrać?

Duże, szpanerskie auto z dużymi i szpanerskimi silnikami. Na szczycie benzynowy V10 o pojemności 5.0l i mocy ponad 500KM. Do jakiej wersji można go wsadzić? Oczywiście tylko M6 – kosmiczna elastyczność, 4.6s do 100km/h i nieprzespane noce wliczone w cenę. To oferta dla nadczłowieka, ale jeśli macie dużą gotówkę, która was pali i nie chcecie przesadzić, to warto skusić się na jedną z widlastych ósemek. Nie chodzi tylko o osiągi. Wystarczy przekręcić kluczyk i wcisnąć gaz – głęboki, basowy pomruk spada z nieba i poraża. Takich doznań jest w stanie dostarczyć motor 4.4l 333KM i 4.8l 367KM. Ten pierwszy można dostać w wersji przygotowanej przez Alpinę. Dla niewtajemniczonych – to coś w stylu AMG u Mercedesa. Po zmianach moc 4.4-litrowej jednostki rośnie do ponad 500 koni. Spalanie? To pytanie jest nie na miejscu, dlatego silnik Diesla jest tylko jeden. Ma 3 litry, 6 cylindrów i 286KM. Z autem radzi sobie naprawdę nieźle, ale po prostu nie wypada go kupować.

Publikacje o BMW Seria 6

BMW Gran Coupe 640d - piękne, szybkie i... oszczędne
 
Nasz test BMW Gran Coupé 640d xDrive

Fani samochodów z Monachium musieli długo czekać na czterodrzwiowe "coupé" spod znaku biało-niebieskiej szachownicy. Debiutujące w ubiegłym sezonie BMW 6 Gran Coupé wypełniło lukę między serią 5 oraz "szóstką" coupé. Model doskonale wygląda i równie dobrze jeździ.

BMW 650i Cabrio xDrive - król bulwarów
 
Nasz test BMW 650i Cabrio xDrive

Na początek podziękowania. Dla pana w zielonym zabytkowym Jaguarze bez dachu, który zatrzymał się na środku ulicy w Skawinie, aby mi powiedzieć, że nie tylko klasyki wyglądają pięknie. Jasnowłosa pasażerka kiwała porozumiewawczo głową. Dla motocyklisty na Zakopiance, który mijając mnie podjechał bliżej...

Umarło Coupe! Niech żyje Gran Coupe! - BMW Seria 6
 
Nasz test BMW 640d Gran Coupe

BMW 6 Gran Coupe to przykład na to, jak z ładnego coupe zrobić jeszcze ładniejszą limuzynę, która poza urodą ma szereg innych zalet. W odmianie napędzanej silnikiem Diesla wręcz deklasujących pierwowzór.

BMW M6 Gran Coupe - mariaż luksusu z adrenaliną

Trzeci wariant karoseryjny modelu BMW M6 wchodzi właśnie na rynek. Po odmianach Coupe i Convertible, szerokiej publiczności została zaprezentowana wersja Gran Coupe czyli połączenie tradycyjnej sportowej linii coupe z czterodrzwiowym nadwoziem i pojemnym bagażnikiem. Pod maską pozostał smakowity kąsek,...

Sportowa elegancja - BMW serii 6 Gran Coupe

Wielu kierowców chciałoby kupić limuzynę, która zachwyca sportową linią nadwozia, a jednocześnie pozostaje praktycznym i funkcjonalnym środkiem transportu. Odpowiedzią na specyficzne potrzeby rynku są czterodrzwiowe coupé. Do ich grona dołącza bardzo poważny gracz. BMW serii 6 Gran Coupé.

Przeczytaj pozostałe artykuły o BMW Seria 6

BMW Seria 6 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców BMW Seria 6autoWcentrum - społeczność BMW Seria 6

najwyższe oktanyAuta - BMW Seria 6

BMW Seria 6 Batmanka ;) 74,33

BMW Seria 6 Szócha 39,68

BMW Seria 6 57,16

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - BMW Seria 6

stachu123 30,11

sylwiabmw 30,09

mercedenz 30,08

więcej kierowców

Katalog nowych aut

BMW Seria 6

od 378 500 zł do 647 400

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (320 - 560 KM): 640i, 650i, M6

 

Diesel (313 KM): 640d

Skrzynie biegów

automatyczna: , 7-stopniowa

 

Katalog nowych aut BMW Seria 6
 

Najpopularniejsza wersja BMW Seria 6

BMW Seria 6 640d 313KM - 2 drzwiowe coupe

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
alufelgi
komputer
elektryczne szyby
klimatyzacja
niezależne ogrzewanie
czujnik parkowania
tempomat
ksenony

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet sportowy M - 29 579

Cena katalogowa

395 000

Zobacz ofertę BMW Seria 6 640d 313KM - 2 drzwiowe coupe
 

BMW Seria 6 najczęściej porównywane z:

Audi A5
2.0 TDI (177 KM)
Audi A5
2.0 TDI ultra (163 KM)
Porsche 911
3.8 (520 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Nissan 370Z Coupe PLATINIUM Demonstracyjny Nissan 370Z Coupe PLATINIUM
Rocznik: 2014. Przebieg: 100 km. Silnik: 3.7 328KM, benzynowy.
Cena: 200 700 zł 169 900 zł
Zyskujesz: 30 800 zł Zobacz szczegóły »
Suzuki SX4 1.6 VVT 4WD Comfort PLUS Suzuki SX4 1.6 VVT 4WD Comfort PLUS
Rocznik: 2014. Silnik: 1.6 120KM, benzynowy.
Cena: 67 890 zł 57 890 zł
Zyskujesz: 10 000 zł Zobacz szczegóły »

Używane BMW 630

BMW 650
4.8 benzyna 367 KM
150 km, 2006
99 900 PLN
BMW 650
4.8 benzyna 367 KM
130 000 km, 2006
84 900 PLN
BMW 640
3.0 benzyna 320 KM
2013
356 900 PLN
BMW 630
3.0 benzyna 286 KM
159 000 km, 2005
68 500 PLN

Ocena auta BMW Seria 6/M6

  • Średnia ocena
    na podstawie 35 opinii
  • 4,46
  • Średnia dla segmentu
    Auta sportowe: 4,27

Wybrane opinie

BMW Seria 6 Coupe 635 CSi (218 KM)

Najładniejsze BMW, doskonałe do tuningu chociaż mnie najbardziej podoba się w wersji firmowej. Jeżdzi sie nim fantastycznie, u mnie 5 wbijam dopiero przy 220, zegar mam do 240 zamykam go i dalej sie rospędzam, jechaliśmy z kumplem obok siebie (on ma zegar do 280) i odpusciliśmy sobie przy 260 (ale jeszcze mozna było wyciagnąć). Jeśli zadowala Cie 220 koni to dość ekonomiczny jeśli chodzi o spalane. Jeśli chcesz więcej to już inna bajka. Ceny częsci układu jezdnego rozsądne, ceny części blacharskich tragiczne. Ogólnie dostępnośc części tragiczna (Smorawinski potrafi sprowadzać do 3 miesięcy). Jeśli ktos przymierza sie do kupna to polecam wyrobienie indywidualnej zgody i spowadzenie z zachodu. Ceny na zachodzie 1000 - 30 000 eur w zależności od rocznika i stanu (ale fani modelu to wiedzą).

dodał: piotr628@poczta.onet.pl
BMW Seria 6 Coupe 635 CSi (218 KM)

przy ocenie trzeba brać pod uwagę wiekowość auta, a przy kupnie fakt że większość 6-tek na naszych drogach ma już dość i nie warto ich kupować. ...ale warto szukać bo jak się trafi ideał ...mmm... a kilka ich wjechało na przełomie 2001/2002 i tych trzeba szukać. Brakuje mi tu tylko oceny wizualnej, tu dałbym 6 punktów zapraszam na www.e24.prv.pl

dodał: lyzwa@2com.pl
BMW Seria 6 Coupe 645 Ci (333 KM)

Idealne połączenie wspaniałych osiągów z funkcjonalnością. Myślę, że jedno z najlepszych aut w klasie. W polsce niedoceniane za to poszukiwane w niemczech czy USA. Dopracowany, zaawansowany technicznie i bezawaryjny samochód.

dodał: Darek
BMW Seria 6 Coupe 635 CSi (218 KM)

bmw 635 csi bavaria to naprawde najładniejszy samochód bmw posiadam egzemplarz prawie nowy dosłownie dziewiczy.

dodał: mstefcio@op.pl
BMW Seria 6 M6 Coupe 5.0 V10 (507 KM)

Świetny i ładny samochód sportowy ,który dostarcza kierowcy niesamowitych wrażeń z jazdy.

dodał: Adam z okolic Warszawy
  • Zalety
  • + silnik
  • + wentylacja i ogrzewanie
  • Wady
  • - ekonomiczność
  • - przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie BMW Seria 6

BMW 640d Gran Coupe BMW Seria 6 Concept BMW M6 Coupe F12 Competition Package (2014) BMW Seria 6 E64 Cabrio BMW 645 Ci - galeria redakcyjna BMW Seria 6 Coupe BMW Seria 6 E63 2007 BMW 640d xDrive - prezentacja auta BMW serii 6 Gran Coupe xDrive BMW seria 6 Cabrio AC Schnitzer
Zobacz inne galerie BMW

Opinie o instalacji LPG

BMW Seria 6

Wszystkie opinie o instalacjach LPG BMW Seria 6

BMW Seria 6

10 komentarzy

8 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Kolunio~Kolunio

superfura dla kolesiow na miescie. pokaz mi swoja bumke a powiem ci kim jestes na miescie!

~kolunio~kolunio

superfura i do tego supermuza dla prawdziwych koluniow

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=4Q4-tAhg0HA

~arek~arek

mojim zdaniem wersja w dieselu to najlepsza opcja w tym segmencie silniki bmw 3000 diesel są genialne a dzięki dwum turbinom nie ma turbo dziury co sprawia że auto ma wysoki moment obrotowy itp... mojim zdaniem bardzo dobra propozycja z tym autem sam na takie poluje... pozatym przy porsche czy podobnych markach może być problem przy częściach, chyba że komuś nie przeszkadzają ceny w serwisach.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów BMW

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
13 468
Przejechany dystans
18 949 591 km
Zatankowanego paliwa
465 044 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
2 639
Wydanych pieniędzy
1 104 255 zł
Średnie wydatki na auto
1 332 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
3 774
Wydanych pieniędzy
1 603 060 zł
Średnie wydatki na auto
1 934 zł
Zobacz dzienniki kosztów BMW (829)

Zużycie paliwa BMW Seria 6/M6

Na podstawie 34 raportów spalania

Pb
ON
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: endi, dodano: 05.04.2010 20:15

to moje

pełny raport BMW Cabrio 645 Ci

autor: Ziemowit, dodano: 14.10.2003 00:26

Jest to spalanie z 4 osobami na pokladzie!! Max otrzymalem jak jeździłem po Poznaniu zimą

pełny raport BMW Coupe 630 CS

autor: Apollon, dodano: 17.11.2009 23:54

Poza miastem bajka, jak na tak potężny silnik to samochód pali naprawdę niewiele i tak aż do miasta tutaj robi się mniej kolorowo w mieście zakorkowanym spalanie na poziomie 25l to norma i śmieszą mnie te raporty że pali 16l w mieście (chyba takim do 500 mieszkańców i z pięćdziesięcioma domami)18l przy bardzo spokojnej jeździe w mieście poza godzinami szczytu i w naprawdę dobrych warunkach a jak się pociśnie to to komputer pokazuje 39,9l/100km więcej już nie przewiduje;)

pełny raport BMW Cabrio 645 Ci

Skarbnica wiedzy o BMW Seria 6/M6

Podziel się wiedzą

Dane techniczne BMW Seria 6/M6

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne BMW Seria 6
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń BMW Seria 6 F12-F13 650i 450KM
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali BMW Seria 6, oglądali także