Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

BMW Seria 6

Lata produkcji: 1976 - teraz
Segment: Auta sportowe
Luksusowy samochód sportowy o nadwoziu coupe (segment G) produkowany w latach 1976- 1989 oraz ponownie od 2003 roku. Pierwsza generacja debiutowała jako następstwo dla modeli CS i CSL (typ E9). Samochód zaprojektowany przez Paula Bracqa do dziś imponuje sylwetką – kiedyś jej nowoczesnością, dziś uniwersalnością i znakomitymi proporcjami. Po wyprodukowaniu prawie 90 tys. egzemplarzy, auto wycofano z rynku na rzecz modelu E31 (Seria 8), a potem reaktywowano po 14 latach. Do 2010 roku oferowano drugą generację modelu, którą w 2011 r. została zastąpiona przez generację nr 3 (F12/F13).

Komentarze redakcji

Powagosław: Razem z Chrisem Banglem, który odpowiadał za poprzednią, mocno kontrowersyjną „szóstkę”, z projektów BMW ulotniła się właśnie ta kontrowersyjność (różnie ją nazywano: przyciężkawość, koślawość…). Nowa Seria 6 jest ładniejsza, ma bardziej harmonijne kształty i nie każe pytać: „Dlaczego akurat tak?”.
Luzacjusz: Ładniejsza „szóstka” to żadna sztuka, gdyż poprzednia miała fizjonomię słonia. Ale zamiast pochwał będzie osobisty żal. Bo można było inaczej. Seria 6 ma fantastyczny rodowód – pierwszy model tej linii do dziś zachwyca. Gdyby tak ktoś w BMW wpadł na pomysł zrobienia nowej „szóstki” w stylu retro, wzorem Mustanga choćby, modliłbym się o taki samochód do wszystkich świętych.

Bez dwóch zdań - BMW serii 6 robi z zewnątrz piorunujące wrażenie. Niezależnie czy mamy do czynienia z coupe, cabrio, czy limuzyną Gran Coupe, nadwozie przyciąga wzrok majestatycznym wyglądem. Już na zdjęciach widać, że mamy do czynienia z autem łączącym klasę i sportowy "sznyt" - elegancka sylwetka idzie tu bowiem w parze z agresywnie narysowanymi detalami w postaci kloszy świateł, wlotów powietrza czy końcówek wydechu. Na żywo łatwo dostrzec jeszcze jedną, istotną cechę stylistyki - nieprzeciętną wielkość nadwozia łączącą pokaźną długość i szerokość ze skromną wysokością.

Zasiadając za kierownicą "szóstki" możemy zwątpić, czy aby na pewno mamy do czynienia z samochodem sportowym. Dystyngowana deska rozdzielcza budzi skojarzenia bardziej z limuzynami niż rasowymi "sportowcami". Wrażenie to podkreśla dodatkowo duża liczba przycisków umieszczonych na kokpicie (które wbrew pozorom dość łatwo jest obsługiwać) oraz wykończenie stawiające BMW w ekstralidze aut sportowych. Kierowcę powinien ucieszyć fakt, że elegancki kokpit poszedł w parze z prostymi i dużymi, a co za tym idzie czytelnymi zegarami.

BMW serii 6 zapewnia iście lordowskie warunki podróżowania. Jest tylko jedno ale - multum przestrzeni, obszerne fotele niemęczące ciała w najdłuższej podróży oraz świetną pozycję do jazdy mają do dyspozycji jedynie podróżujący z przodu. W drugim rzędzie jest już wyraźnie ciaśniej, choć sama kanapa okazuje się dość wygodna. Pozostaje jeszcze kwestia bagażnika - podczas, gdy w większości supersamochodów przyjął on postać większego schowka, projektantom BMW udało się wygospodarować zaskakująco dużo miejsca na walizki.

Podobnie jak z zewnątrz i od środka, również podczas jazdy "szóstka" udowadnia, że nie jest rasowym pojazdem sportowym, a raczej mocno usportowioną limuzyną. Wśród konkurencji opisywanego modelu trudno bowiem znaleźć samochód, który gwarantowałby równie skuteczne filtrowanie nierówności drogi, a jednocześnie równie skuteczne wyciszenie. W kategoriach stricte dynamicznych BMW już nieco traci. Łuki pokonuje się, co prawda, bez utraty stabilności, ale większa w tym zasługa nie pracy podwozia, a elektroniki, która przyhamowuje auto, aby to nie "pojechało bokiem". Do rasowego "sportowca" nie do końca pasuje też układ kierowniczy.

Biksenonowe reflektory z podgrzewanymi spryskiwaczami, automatycznie ściemniające się lusterka, czujniki zmierzchu i deszczu, podgrzewane fotele obszyte skórą, 2-strefowa klimatyzacja automatyczna, zestaw audio z 9 głośnikami i wiele, wiele innych - to wszystko ujrzymy na liście standardowego wyposażenia serii 6. Co więcej, nieprzeciętnie długa okazuje się też lista płatnych opcji. Niestety, ceny, jakie BMW żąda za swoje sportowe (czy usportowione) dzieło pozwalają większości z nas jedynie pomarzyć o tym modelu.

Dane techniczne BMW Seria 6

Silniki

Moc silników 184-560 KM

Poj. silników 2 788-4 999 cm3

Prędkość maks. 208-305 km/h

Przyspieszenia 0-100 4,2-11,2 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny BMW Seria 6

Średnia ocena modelu

na podstawie 36 opinii

4.49

Średnia dla segmentu: Auta sportowe 4.20

Zalety

+ Silnik

+ Skrzynia biegów

+ Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Stosunek jakość/cena

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

- Koszty utrzymania

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (100%)
NIE (0%)

Wybrane oceny kierowców BMW Seria 6

Idealne połączenie wspaniałych osiągów z funkcjonalnością. Myślę, że jedno z najlepszych aut w klasie. W polsce niedoceniane za to poszukiwane ... więcejw niemczech czy USA. Dopracowany, zaawansowany technicznie i bezawaryjny samochód. ukryj
dodano 11.07.2007 przez
Auto podobalo mi sie od dobrych kilku lat, zakochalem sie jezdzac 2004/645i ktore kupil moj brat ok 3 lata temu. ... więcej 630 byla wyborem pokierowanym tylko i wylacznie mniejszymi oplatami, mniejszym spalaniem itd. Po pierwszej jezdzie bylem troche zaskoczony duzym brakiem mocy w porownaniu z 645, ale cos za cos. ukryj
dodano 20.08.2014 przez
Świetny i ładny samochód sportowy ,który dostarcza kierowcy niesamowitych wrażeń z jazdy.
dodano 04.08.2006 przez
Zobacz oceny BMW Seria 6 Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa BMW Seria 6

Pb
9,30 - 17,97
Na podstawie 38 raportów spalania
ON
9,10
Na podstawie 1 raportów spalania

Wybrane raporty spalania BMW Seria 6

Pierwszy wlasciciel, 56tys. km, to juz potrafi dosc sporo. Napewno moge z reka na ogorku powiedziec ze wrazenia z jazdy ... więcejsa o pietrowe lozko lepsze niz sex z podwojnym orgazmem... Po czasie niestety czlowiek zaczyna sie przyzwyczajac... i to jest niestety problem. Ale do technicznych - to jesli ktos pisze ze auto ma spalanie 38-40l to chyba nie wie ze kupil manualna przekladnie i nie wie jak sie wrzuca 2 bieg. Ludzie - to nie bolid zeby go na pierwszym biegu do 120km/h przeciagac...! Moje spalania sa takie nieinne. Przejawiam agresywny tryb jazdy, rozpedzic hamowac rozpedzic hamowac.... po to sa te wielkie tarcze hamulcowe, ktore ku mojemu zdziwieniu bardzo szybko sie nagrzewają, a jak juz sie nagrzeja to na postoju jak stygna to strzelaja jak tluczona porcelana! srednie minimalne spalanie uzyskala moja kobieta jak jechalismy w dol polski jakies 600km. Jest kochana - zaoszczedzila na noc w hotelu. jezdze po polsce i robie ok 10-15tys miesiecznie. czasami wiecej ale nie tylko B(będziesz)M(miał)W(wydatki). Ale to juz w innym raporcie spalania dot. mercedesa... ukryj
dodano 04.09.2009 przez
Bardzo oszczędny silnik, spalanie średnio 12,3 przy jeździe mieszanej, miasto/trasa po 50%. Samo miasto spalanie od 13 do 15 litrów, ... więcejraczej nie więcej niż 15-17 litrów nawet przy bardzo ciężkiej nodze i bardzo dużych korkach. Spalanie na trasie średnio ok. 11-12 litrów bardzo zależne od prędkości, przy prędkości 150-160 ok. 12 l. powyżej 160 km/h zaczyna znacznie wzrastać. Jazda na trasie ze zmienną prędkością, wyprzedzaniem ciężarówek itp. 10-11,5 l., przy prędkościach do 120 km/h można spokojnie zejść poniżej 10 l. ukryj
dodano 28.01.2013 przez
Poza miastem bajka, jak na tak potężny silnik to samochód pali naprawdę niewiele i tak aż do miasta tutaj robi ... więcejsię mniej kolorowo w mieście zakorkowanym spalanie na poziomie 25l to norma i śmieszą mnie te raporty że pali 16l w mieście (chyba takim do 500 mieszkańców i z pięćdziesięcioma domami)18l przy bardzo spokojnej jeździe w mieście poza godzinami szczytu i w naprawdę dobrych warunkach a jak się pociśnie to to komputer pokazuje 39,9l/100km więcej już nie przewiduje;) ukryj
dodano 17.11.2009 przez
bałem się spalania, ale miłe zdziwienie 8 l.przy jezdzie 80 km/h, w trasie 9,5 przy jezdzie ponad setke, 11-13 w ... więcejmieście a jak stoimy w ogromnym korku to nawet 15 ale nigdy wiecej, jak szaleje to 14. na pełnym baku warszawa-suwałki-warszawa, raz przejeżdzilem poza miastem i w mieście 100 km i na stacje- wlałem równe 10 litrów, przeglady-mam za darmo, duzo czesci jest uzywanych na rynku, ale tutaj sie nic nie psuje. ukryj
dodano 05.01.2012 przez
Zważywszy na klasę auta zużycie paliwa bardzo skromne, sporo części dostępnych od BMW 5. Bardzo wysoka niezawodność, trwałość, długie okresy ... więcejmiędzy przeglądami. Trzeba się jednak liczyć z ponadstandardowymi kosztami eksploatacji wynikającymi z osiągów auta np. opony (6000 zł komplet), najlepszy olej, innowacyjne wycieraczki, ksenonowe światła itp. ukryj
dodano 28.01.2013 przez
Zobacz raporty spalania BMW Seria 6 Dodaj raport spalania

Publikacje o BMW Seria 6

Przeczytaj pozostałe 11 publikacje o BMW Seria 6

Newsy o BMW Seria 6

Przeczytaj pozostałe 30 newsów o BMW Seria 6

Generacje BMW Seria 6

Nowe BMW Seria 6

nowe BMW Seria 6
BMW Seria 6
ceny od 383 000 zł do 648 100

BMW Seria 6 F06-F12-F13 M6 Gran Coupe Facelifting M6 560KM od 2013

w pakiecie M

w cenie katalogowej brutto

643 100 zł

Wyposażenie standardowe
Aktywny dyferencjał M
Oświetlenie bagażnika
Pakiet serwisowy BMW Service Inclusive 5 lat / 100 000 km, pokrywa koszty serwisowania oraz robociznę
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet Competition (38 030 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet Competition (38 030 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 20 oferty BMW Seria 6

Dealerzy BMW

SMORAWIŃSKI

SMORAWIŃSKI I SPÓŁKA BMW Poznań

wielkopolskie, Poznań, Obornicka 235

Więcej

BOŃKOWSCY

BMW Bońkowscy

zachodniopomorskie, Szczecin, Ustowo 55

Więcej

AUTO FUS

AUTO FUS BMW Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Ostrobramska 73

Więcej

BAWARIA MOTORS

BAWARIA MOTORS BMW Katowice

śląskie, Katowice, Kościuszki 253

Więcej

BAWARIA MOTORS

BAWARIA MOTORS BMW Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Czerniakowska 47

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź