Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Chevrolet Aveo

Lata produkcji: 2002 - teraz
Segment: Auta małe
Model należący do segmentu B produkowany od 2002 roku. Po ogłoszeniu upadłości Daewoo i zajęciu tej spółki przez Chevroleta, Aveo na wielu rynkach zastąpił Daewoo Lanosa. Z kolei m.in. w krajach azjatyckich bliźniaczym modelem Aveo jest Daewoo Kalos. Oba auta (w niektórych państwach Europy model ten w wersji hatchback funkcjonował też jako Chevrolet Kalos) bazowały na prototypie Kalos Dream z 2000 roku, zaprojektowanym przez studio Italdesign. W latach 2007-2011 Aveo było produkowane w zakładach FSO w Warszawie. Od 2011 roku na rynku oferowana jest trzecia generacja modelu.

Komentarze redakcji

Powagosław: Duże i pozytywne zaskoczenie. Po niemrawym początku w Europie, Chevrolet obrał właściwy kurs. Te słowa trochę ciężko wychodzą spod palców, ale Aveo wyrósł na jedno z najładniejszych aut w swoim segmencie.
Luzacjusz: Wielkie NIE dla sedana, wygląda jak chłopska kiszka. Hatchback rzeczywiście wyzgrabniał. Wyobraźcie sobie chłopaka, klasowe popychadło z podstawówki, który dziesięć lat później wygrywa program Top Model. Kto by pomyślał.

T300

Spoglądając na Aveo trzeciej generacji trudno uwierzyć, że jego poprzednik był jedynie niczym nie wyróżniającym się "toczydełkiem" do miasta. Nowy model rzuca się w oczy niezależnie od tego, z której strony na niego spojrzymy. Największą uwagę zwraca pas przedni, który za sprawą dwuczęściowego grilla i reflektorów bez żadnej osłony nadaje autu agresywny, "młodzieżowy" wizerunek. Linia boczna wyróżnia się z kolei wyraźnymi przetłoczeniami i wąskimi szybami, a w hatchbacku wręcz zachwyca zwartością formy. Tył sedana nie pasuje niestety do reszty karoserii - kufer wydaje się być "doczepiony" na siłę. Hatchbackowi problem ten jest na szczęście nieznany.

Nadwozie Aveo pozwala kierowcy wyróżnić się w tłumie, ale czy designerską oryginalność udało się uzyskać także wewnątrz? Wystarczy rzut oka na miejsce pracy kierowcy, aby dowiedzieć się, że tak. Najbardziej wyróżnia się elektroniczny zestaw wskaźników (inspirowany motocyklami), który choć wymaga przyzwyczajenia, jest naprawdę czytelny. Pozostałe elementy kokpitu również nie odpychają stylistyczną monotonią i - co ważniejsze - wszelkie przełączniki są tu dobrze rozplanowane. Plastiki użyte do wykończenia są twarde, ale jak na auto tej klasy i tak wypadają bardzo dobrze.

Wyśmienicie jak na swój segment Aveo wygląda przy ocenie wygody podróżowania na przednich siedzeniach. Fotele są odpowiednio obszerne i wystarczająco komfortowe, a dzięki szerokiej regulacji pozwalają dobrać należytą pozycję do jazdy. Największą uwagę zwraca jednak ilość miejsca wygospodarowanego z przodu - i na łokcie, i na głowy, a zwłaszcza na nogi przestrzeni jest zaskakująco dużo. To wszystko sprawia, że na fotelach miejskiego Chevroleta siedzi się jak w kompakcie. Niestety, wszystko to uzyskano kosztem wygody na tylnej kanapie - jest tam naprawdę ciasno. Jeśli chodzi o bagażnik, jest on przyzwoicie pojemny i łatwo dostępny, ale do funkcjonalnych nie należy.

Nie tylko pod względem stylistycznym, ale i w kwestii dynamiki jazdy trzecie wcielenie Aveo to krok milowy w stosunku do poprzednika. Układ kierowniczy nie dający wyczucia tego, co dzieje się z autem został zastąpiony przez precyzyjny mechanizm zapewniający poczucie bezpieczeństwa. Poprawiono też zachowanie na zakrętach, jednak zawieszenie nadal zachowuje się w takich warunkach nerwowo, a karoseria mocno przechyla się. Powodów do narzekań nie daje z kolei skuteczność resorowania - komfort jest naprawdę wysoki.

Ładniejszy, lepiej wykonany, wygodniejszy, stabilniejszy, a do tego znacznie bezpieczniejszy - przy konfrontacji z poprzednikiem, Aveo trzeciej generacji posyła go na łopatki. Pytanie tylko, ile za tą udoskonaloną całość trzeba zapłacić? Cena jest mocno uzależniona od tego, co pracuje pod maską - bo podczas, gdy najsłabsze wersje są w miarę tanie, te mocniejsze okazują się droższe niż propozycje konkurencji. Na plus zaliczamy wyposażenie - standard jest w zupełności wystarczający, a lista płatnych opcji długa.

T200/T250

Nadwoziu Aveo możemy wybaczyć stylistyczną nijakość modeli sprzed 2008 roku, ale już słaby lakier, przeciętne zabezpieczenie przed rdzą i fatalny poziom zapewnianego bezpieczeństwa trzeba uznać za poważne wady. O tym, że auto było projektowane i produkowane "po kosztach" możemy dowiedzieć się także zaglądając do środka - morze tanich plastików idzie w parze z nie najlepszym montażem. Drobne zastrzeżenia możemy mieć także do przejrzystości kokpitu, ale mimo to okazuje się on łatwy w obsłudze. Przestrzeni dla podróżnych jest z przodu pod dostatkiem, ale w drugim rzędzie i pod klapą bagażnika przydałoby się więcej miejsca.

Pod maskę Chevroleta Aveo I. generacji trafiały wyłącznie silniki benzynowe - wszystkie proste konstrukcyjnie, całkiem niezawodne i tanie w serwisowaniu. Spośród nich najrozsądniejszą propozycją wydaje się jednostka 1.4 8V, która zapewnia wystarczające osiągi i świetnie współpracuje z LPG. Zasilanie gazem dobrze znosi też podstawowy motor 1.2 8V, jednak wystarczy on tylko bardzo spokojnym kierowcom. Auto nie zachwyca zachowaniem na zakrętach, lecz może się pochwalić przyzwoitym komfortem resorowania.

Choć nosi emblemat amerykańskiego producenta, Aveo to tak naprawdę koreańska konstrukcja, ściśle związana z popularną w naszym kraju marką Daewoo. I podobnie jak produkty tej ostatniej, mały Chevrolet przekonuje do siebie banalnie prostą budową, tanimi częściami zamiennymi oraz umiarkowaną awaryjnością. Użytkownicy skarżą się głównie na defekty elementów elektrycznych (zarówno tych pokładowych, jak i osprzętu silnika) oraz przedwcześnie zużywające się drobne części zawieszenia.

Dane techniczne Chevrolet Aveo

Silniki

Moc silników 70-115 KM

Poj. silników 1 150-1 598 cm3

Prędkość maks. 157-183 km/h

Przyspieszenia 0-100 11,7-14,3 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Chevrolet Aveo

Średnia ocena modelu

na podstawie 417 opinii

4.10

Średnia dla segmentu: Auta małe 3.96

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Stosunek jakość/cena

+ Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Silnik

- Koszty utrzymania

- Skrzynia biegów

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (71%)
NIE (29%)

Wybrane oceny kierowców Chevrolet Aveo

Pierwsze co to ludzie niech przestaną dodawać komentarze że samochód jest paliwożerny skoro dopiero co zdążyli odebrać go z salonu ... więceji przejechać nim raptem 500 lub 1000km. Każdy samochód gdy jest nowy musi się dotrzeć!!! O spalaniu możemy mówić dopiero po kilku tys przejechanych kilometrów. Autko bardzo atrakcyjne i orginalne. Wzbudza ciekawość wśród przechodniów i innych kierowców. Silnik pasuje do tego samochodu, ale liczyłem na 1.4 turbo takie jak w astrze. Wtedy auto byłoby jeszcze ciekawsze. Jeśli ktoś dużo jedździ niech lepiej wybierze silnik diesla. Będzie bardzo bardzo zadowolony. ukryj
dodano 07.02.2012 przez
Bardzo fajne autko, pięknie się prezentuje, ma super sylwetkę. Wnętrze jest elegancko wykończone, czarne radio fajnie wygląda. Czarna deska rozdzielcza ... więcejrobi wrażenie. Zauroczyło mnie to autko ukryj
dodano 15.10.2011 przez
Mam mieszane uczucia bo auto piękne i jeździ dosyć dobrze ale rozkraczyła mi się skrzynia biegów trzeciego dnia użytkowania! Co ... więcejprawda serwis naprawił to w jeden dzień i twierdzili, że nic nie wymieniali tylko wyregulowali ale kosztowało mnie to sporo nerwów (telefon po lawetę, auto zastępcze z polisy oraz wycieczka do serwisu do sąsiedniego miasta po odbiór ponowny auta...) ukryj
dodano 25.01.2012 przez
Niesamowity samochód ! Tani w zakupie, praktycznie darmowy w utrzymaniu, i na LPG przejedzie 100 km za ok 20 zł ... więcejprzy cenie za LPG średnio 2.80 zł ( ta opinia za rok będzie nieaktualna ) Fotele w trasie bardzo wygodne, ceny napraw ? nigdy nie zostawiłem u mechanika więcej jak 100 zł wszystko jest niesamowicie tanie ponieważ 70% części pasuje z astry i corsy. Niestety plastiki we wnętrzu wymagają przyzwyczajenia, trochę drażnią ale da się żyć, POLECAM TEN WÓZ ! ukryj
dodano 23.05.2012 przez
Zobacz oceny Chevrolet Aveo Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Chevrolet Aveo

Pb
4,40 - 10,07
Na podstawie 320 raportów spalania
ON
3,57 - 5,57
Na podstawie 12 raportów spalania
LPG
6,27 - 10,53
Na podstawie 51 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Chevrolet Aveo

Chevy Aveo hachback 1,2 bezyna 86KM (samochod nowy, 3600km prazejechane). Mieszkam w Szwecji i wszystkie predkosci testowalem z tempomatem jezdzac ... więcejpo autostradach albo drogach expresowych czesto z duzymi i dlugimi wzniesmieniami. Tu mozna jechac 50-100km po drogach krajowych czy expresowych bez konieczonosci zatrzymania nawet... O dziwo smochod nigdy nie oslabl na mocy i nie trzeba bylo redukowac, co jest ciezko dla mnie zrzumiale przy tej pojemnosci, predkosci obrotowej przy malych predkosciac i mocy silnika. Np przy predkosci 80km/h silnik utrzymywal 2tys oborotw i przy pelnym zaladunku nawet pod gore ngdy sie nie zasapal. Oto rezultaty mojego testu (bez klimy wszystkie): jak jade 60-70km/h (bez wzniesien) to pali 4 litry, jak jade 80km/h (z gorkami) to spali 4,5 , jak 90 to 5 litrow, jak 100 to 5,5, jak 110 to 6, jak 120 to 6,5 jak 130 to 7, jak 140 to 7,5. Robil ktos porownywalne testy? ukryj
dodano 05.01.2013 przez
Przy codziennej, spokojnej (ale nie mułowatej) jeździe w cyklu mieszanym (60% trasa, 40% miasto) pali mniej więcej 5,6-5,8 95-tki. Przy ... więcejdłużej trasie bez mniejszego problemu schodzi się poniżej 5,5 litra. Najmniejsze spalanie jakie udało mi sie uzyskać to 4,9 na trasie Katowice-Gdynia (bez stosowania EcoDrivingu). Z kolei maksymalne spalanie uzyskałem zimą, przy przewadze poruszania się po mieście (30/70), dość dynamicznej jeździe i "grzaniem" auta podczas skrobania szyb i wyniosło... 6,5 l. Tak oszczędnego i niezawodnego autka jeszcze nie miałem. Dla osoby bez ciężkiej stopy i którą nie rajcują wyścigi spod świateł, zresztą gdzie z takim silniczkiem ;) uzyskanie wyniku spalania zbliżonego do 5,5 l nie sprawi najmniejszego problemu. Pozdrawiam ukryj
dodano 24.11.2011 przez
To jest plus tego silnika. Średnio żwawy ale za to w miarę oszczędny, szczególnie poza miastem. Przy ekonomicznej jeździe można ... więcejzejść poniżej 6 litrów. W trakcie ostatniego wyjazdu, nie starając się specjalnie, uzyskałem 5,9. Myślę, że 5,5 jest realne. Po mieście jest gorzej - z 8 wypije. Naprawy (a już było ich parę) na razie za darmo bo na gwarancji (sam serwis też w miarę ok). Z przeglądami to trudno mi się odnieść - ok. 600/700 zł - na pewno droższe niż przy aucie używanym, które można robić u pana Heńka w szopie, ale w porównaniu do konkurencji to nie wiem. Biorąc pod uwagę, że dzięki temu mam gwarancje i parę rzeczy w jej ramach naprawili to chyba wychodzi korzystnie. ukryj
dodano 23.05.2013 przez
Aveo LT+ kupione na przełomie listopada i grudnia 2011, jazda po Warszawie (6km trasa dom-praca) plus raz w miesiącu Warszawa-Poznań-Warszawa. ... więcejNa trasie dom-praca średnie spalanie ok 5.5L, poza miastem na drogach krajowych (prędkość 90km/h-100km/h z tempomatem) spalanie ok. 3.5L-3.8L, na autostradzie przy 110km/h spalanie 5.5L, przy 130km/h spalanie 6.3L Generalnie jestem bardzo zadowolony, super wyposażenie (bluetooth - również audio, podłączenie iPod´a lub pendrive´a, tempomat, sterowanie z kierownicy), z przodu wygoda na dobrym poziomie - wcześniej miałem Renaul Scenic II, Aveo jest cichsze na autostradzie. Jak na razie bez problemów. ukryj
dodano 26.01.2012 przez
Trasa z prędkością 90km/h - 3,2l/100km przy 120km/h - 4,2l/100km przy 150km/h 5,5l/100km W mieście z ciężką nogą średnia z 6 ... więcejtys. km to 6,1l/100km. Z lekką nogą średnia w mieście to 4,0-4,5l/100km Pomiary robione na silniku na dotarciu, nówka sztuka. Auto jest dynamiczne. W górach lata szybciej niż renault laguna z silnikiem 1.8 benzynowym. Duży plus za 6-biegową skrzynię biegów. Na trasie do 120km/h bardzo cicho. Przy rej prędkości wskazuje ok. 2,5 tys obr na minutę. Ogólnie jestem mile zaskoczony. Pojazd posiada funkcję gaszącą silnik na skrzyżowaniach, bardzo fajnie to działa. Wystarczy wcisnąć sprzęgło i uruchamia się ponownie. ukryj
dodano 21.07.2013 przez
Zobacz raporty spalania Chevrolet Aveo Dodaj raport spalania

Publikacje o Chevrolet Aveo

Przeczytaj pozostałe 20 publikacje o Chevrolet Aveo

Newsy o Chevrolet Aveo

Przeczytaj pozostałe 13 newsów o Chevrolet Aveo

Generacje Chevrolet Aveo

Dealerzy Chevrolet

ENERGOZAM SP. Z O.O.

Chevrolet Energozam

lubelskie, Świdnik, Kalinówka 17A

Więcej

INTERAUTO

INTER AUTO Chevrolet Kraków

małopolskie, Kraków, Jasnogórska 62

Więcej

AUTO ŻOLIBORZ

AUTO ŻOLIBORZ Chevrolet Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Rudnickiego 3

Więcej

AUTO ŻOLIBORZ

AUTO ŻOLIBORZ Chevrolet Ząbki

mazowieckie, Ząbki, Radzymińska 334

Więcej

Auto-Mróz Leszno Sp. z o.o.

Auto-Mróz Leszno Sp. z o.o. Chevrolet Leszno-Strzyżewice

wielkopolskie, Leszno-Strzyżewice, Balonowa 57

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Chevrolet Aveo

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

2 693

Przejechany dystans

269 445 zł

Zatankowanego paliwa

71 296 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

159

Wydanych pieniędzy

67 761 zł

Średnie wydatki na auto

1 111 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

417

Wydanych pieniędzy

183 840 zł

Średnie wydatki na auto

3 014 zł

ZOBACZ 61 dzienników kosztów Chevrolet Aveo Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Chevrolet Aveo

Liczba wpisów: 3
komentarzy(2)
komentarzy(1)
komentarzy(2)
Zobacz inne typowe słabe punkty Chevrolet Aveo dodaj typowy słaby punkt

Opinie o instalacjach LPG w Chevrolet Aveo

Liczba wpisów: 14
Witam, znajomi odradzali mi zalozenie instalacji do tak malej pojemnosci w samochodzie. Mimo tego zdecydowalam sie zamontowac instalacje w Eko ... więcejw Rumi. Jestem bardzo zadowolona, samochod pali bardzo malo. Mila obsluga. Polecam. ukryj
dodano 11.12.2014 przez
Samochód zagazowany w salonie, na gazie od samego początku. Instalacja działa bezproblemowo. Spalanie na poziomie 7,6l/100 przy jeździe miasto/trasa 40/60. ... więcej ukryj
dodano 22.11.2013 przez
pomimo dużego przebiegu instalacja pracuje bardzo dobrze. trochę duże spalanie- ok. 8,5l/100km ale przy włączonej klimie. zimą spada do 7,5/100km ... więcej ukryj
dodano 05.07.2013 przez
Bardzo dobra instalacja. Płynne przełaczanie na gaz. Żadnych problemów
dodano 01.02.2011 przez
lekkie falowanie obrotów na biegu jałowym, jakieś 30-50 obr. na min
dodano 28.04.2011 przez
MONTAZ W WARSZAWIE NA UL. OSTROBRAMSKIEJ W ENERGY GAS POLSKA
dodano 29.08.2011 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Chevrolet Aveo

Skarbnica wiedzy o Chevrolet Aveo

Ciekawostki
dodano 15.05.2012 przez
W innych krajach Chevrolet Aveo występuje jako: Chevrolet Aveo5 (USA): dotyczy modelu T255 Chevrolet Kalos (Europa zach.) Chevrolet Lova (Chiny) Chevrolet Sonic (USA): dotyczy modelu…
Sposoby wykonania czynności
dodano 02.03.2012 przez
Polecam! bajecznie prosta czynność, wyjmujemy szczypcami płaskimi chwytając przez gumę (np kawałek dętki)przełącznik nawiewu. Tam we wnęce demontujemy z uchwytów mały włącznik klimy umieszczając go…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą