Nie trać czasu na szukanie częœci! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Chevrolet Aveo

Model należący do segmentu B produkowany od 2002 roku. Po ogłoszeniu upadłości Daewoo i zajęciu tej spółki przez Chevroleta, Aveo na wielu rynkach zastąpił Daewoo Lanosa. Z kolei m.in. w krajach azjatyckich bliźniaczym modelem Aveo jest Daewoo Kalos. Oba auta (w niektórych państwach Europy model ten w wersji hatchback funkcjonował też jako Chevrolet Kalos) bazowały na prototypie Kalos Dream z 2000 roku, zaprojektowanym przez studio Italdesign. W latach 2007-2011 Aveo było produkowane w zakładach FSO w Warszawie. Od 2011 roku na rynku oferowana jest trzecia generacja modelu.

Generacje Chevrolet Aveo

T300

Spoglądając na Aveo trzeciej generacji trudno uwierzyć, że jego poprzednik był jedynie niczym nie wyróżniającym się "toczydełkiem" do miasta. Nowy model rzuca się w oczy niezależnie od tego, z której strony na niego spojrzymy. Największą uwagę zwraca pas przedni, który za sprawą dwuczęściowego grilla i reflektorów bez żadnej osłony nadaje autu agresywny, "młodzieżowy" wizerunek. Linia boczna wyróżnia się z kolei wyraźnymi przetłoczeniami i wąskimi szybami, a w hatchbacku wręcz zachwyca zwartością formy. Tył sedana nie pasuje niestety do reszty karoserii - kufer wydaje się być "doczepiony" na siłę. Hatchbackowi problem ten jest na szczęście nieznany.

Nadwozie Aveo pozwala kierowcy wyróżnić się w tłumie, ale czy designerską oryginalność udało się uzyskać także wewnątrz? Wystarczy rzut oka na miejsce pracy kierowcy, aby dowiedzieć się, że tak. Najbardziej wyróżnia się elektroniczny zestaw wskaźników (inspirowany motocyklami), który choć wymaga przyzwyczajenia, jest naprawdę czytelny. Pozostałe elementy kokpitu również nie odpychają stylistyczną monotonią i - co ważniejsze - wszelkie przełączniki są tu dobrze rozplanowane. Plastiki użyte do wykończenia są twarde, ale jak na auto tej klasy i tak wypadają bardzo dobrze.

Wyśmienicie jak na swój segment Aveo wygląda przy ocenie wygody podróżowania na przednich siedzeniach. Fotele są odpowiednio obszerne i wystarczająco komfortowe, a dzięki szerokiej regulacji pozwalają dobrać należytą pozycję do jazdy. Największą uwagę zwraca jednak ilość miejsca wygospodarowanego z przodu - i na łokcie, i na głowy, a zwłaszcza na nogi przestrzeni jest zaskakująco dużo. To wszystko sprawia, że na fotelach miejskiego Chevroleta siedzi się jak w kompakcie. Niestety, wszystko to uzyskano kosztem wygody na tylnej kanapie - jest tam naprawdę ciasno. Jeśli chodzi o bagażnik, jest on przyzwoicie pojemny i łatwo dostępny, ale do funkcjonalnych nie należy.

Nie tylko pod względem stylistycznym, ale i w kwestii dynamiki jazdy trzecie wcielenie Aveo to krok milowy w stosunku do poprzednika. Układ kierowniczy nie dający wyczucia tego, co dzieje się z autem został zastąpiony przez precyzyjny mechanizm zapewniający poczucie bezpieczeństwa. Poprawiono też zachowanie na zakrętach, jednak zawieszenie nadal zachowuje się w takich warunkach nerwowo, a karoseria mocno przechyla się. Powodów do narzekań nie daje z kolei skuteczność resorowania - komfort jest naprawdę wysoki.

Ładniejszy, lepiej wykonany, wygodniejszy, stabilniejszy, a do tego znacznie bezpieczniejszy - przy konfrontacji z poprzednikiem, Aveo trzeciej generacji posyła go na łopatki. Pytanie tylko, ile za tą udoskonaloną całość trzeba zapłacić? Cena jest mocno uzależniona od tego, co pracuje pod maską - bo podczas, gdy najsłabsze wersje są w miarę tanie, te mocniejsze okazują się droższe niż propozycje konkurencji. Na plus zaliczamy wyposażenie - standard jest w zupełności wystarczający, a lista płatnych opcji długa.

T200/T250

Nadwoziu Aveo możemy wybaczyć stylistyczną nijakość modeli sprzed 2008 roku, ale już słaby lakier, przeciętne zabezpieczenie przed rdzą i fatalny poziom zapewnianego bezpieczeństwa trzeba uznać za poważne wady. O tym, że auto było projektowane i produkowane "po kosztach" możemy dowiedzieć się także zaglądając do środka - morze tanich plastików idzie w parze z nie najlepszym montażem. Drobne zastrzeżenia możemy mieć także do przejrzystości kokpitu, ale mimo to okazuje się on łatwy w obsłudze. Przestrzeni dla podróżnych jest z przodu pod dostatkiem, ale w drugim rzędzie i pod klapą bagażnika przydałoby się więcej miejsca.

Pod maskę Chevroleta Aveo I. generacji trafiały wyłącznie silniki benzynowe - wszystkie proste konstrukcyjnie, całkiem niezawodne i tanie w serwisowaniu. Spośród nich najrozsądniejszą propozycją wydaje się jednostka 1.4 8V, która zapewnia wystarczające osiągi i świetnie współpracuje z LPG. Zasilanie gazem dobrze znosi też podstawowy motor 1.2 8V, jednak wystarczy on tylko bardzo spokojnym kierowcom. Auto nie zachwyca zachowaniem na zakrętach, lecz może się pochwalić przyzwoitym komfortem resorowania.

Choć nosi emblemat amerykańskiego producenta, Aveo to tak naprawdę koreańska konstrukcja, ściśle związana z popularną w naszym kraju marką Daewoo. I podobnie jak produkty tej ostatniej, mały Chevrolet przekonuje do siebie banalnie prostą budową, tanimi częściami zamiennymi oraz umiarkowaną awaryjnością. Użytkownicy skarżą się głównie na defekty elementów elektrycznych (zarówno tych pokładowych, jak i osprzętu silnika) oraz przedwcześnie zużywające się drobne części zawieszenia.

Komentarze redakcji

Powagosław: Duże i pozytywne zaskoczenie. Po niemrawym początku w Europie, Chevrolet obrał właściwy kurs. Te słowa trochę ciężko wychodzą spod palców, ale Aveo wyrósł na jedno z najładniejszych aut w swoim segmencie.
Luzacjusz: Wielkie NIE dla sedana, wygląda jak chłopska kiszka. Hatchback rzeczywiście wyzgrabniał. Wyobraźcie sobie chłopaka, klasowe popychadło z podstawówki, który dziesięć lat później wygrywa program Top Model. Kto by pomyślał.

Silniki Chevrolet Aveo

Chevrolet Aveo T250 - jaki silnik wybrać?

Słowo „Chevrolet” już nie oznacza gigantycznych silników, które przyczyniają się do utraty 90% zasobów ropy naftowej na świecie. Przynajmniej nie w Europie. Teraz można mieć niedużego Chevroleta z niedużym silnikiem. Jakiś pierwiastek amerykanizmu musiał jednak pozostać i nie kupicie go z dieslem. Najmniejsza „benzyna” ma 1.2l, 72KM i tylko 2 zawory na cylinder. Pracuje cicho i całkiem przyjemnie, osiągi nie są takie złe, ale żeby wycisnąć z auta możliwości podane na papierze, to trzeba ją męczyć – późno zmieniać biegi i dusić gaz w podłogę. Najmniejszy silnik można też mieć w wersji 84-konnej, która działa podobnie. Najrozsądniejszy wybór to motory 1.4l. Wersje 100-konne jeżdżą naprawdę całkiem nieźle, dlatego auto sprawdzi się i w trasie i w mieście. W tym drugim jednak trochę gorzej, bo zużycie paliwa powala – może przekroczyć nawet 10l/100km.

Publikacje o Chevrolet Aveo

Triumf rozsądku - Chevrolet Aveo LTZ 1.3d
 
Nasz test Chevrolet Aveo LTZ 1.3d

Jest ciekawą propozycją dla osób zainteresowanych zakupem funkcjonalnego, komfortowego, przestronnego i oszczędnego samochodu za rozsądne pieniądze. Chevrolet Aveo w wersji sedan nie dorównuje urodą hatchbackowi, co rekompensuje przepastnym bagażnikiem.

Chevrolet Aveo - czas na innowacyjnego gracza

Z auta, które przez ostatni czas ciągle szukało własnego stylu, Aveo stało się jednym z bardziej rozpoznawalnych modeli w segmencie. Ogromna atrapa chłodnicy i skośne reflektory nadają mu sporo dynamiki, a finezyjne wnętrze to dowód na to jak bardzo ten model się zmienił w stosunku do poprzednika. Ale...

Bezpieczny na piątkę - Chevrolet Aveo
 
Nasz test

Wyniki ostatnich testów zderzeniowych Euro NCAP potwierdziły, że w nowym Aveo możemy czuć się bezpiecznie podczas podróży. Pasażerowie, szczególnie dzieci, mogą liczyć na dobrą ochronę w razie kolizji, ale czy bezpieczeństwo to wszystko czego oczekujemy od miejskiego kompaktu?

Nowe Aveo - nowa era w dwóch odsłonach?
 
Nasz test

Przed wprowadzeniem na rynek modelu Cruze, Aveo było najlepiej sprzedającym się na świecie samochodem Chevroleta. Najnowsze Aveo wchodzi do sprzedaży latem tego roku, a producent chce dzięki niemu jeszcze bardziej rozpowszechnić markę na bardzo konkurencyjnym rynku małych samochodów. Chevrolet twierdzi,...

Opis techniczny Chevrolet Aveo

Nazwa koncernu CHEVROLET jeszcze do niedawna kojarzona była z dużymi samochodami z USA oraz potężnymi jednostkami napędowymi. Zmiany zaszły z momentem wprowadzenia na rynek samochodów tej marki pod nazwami handlowymi Spark, Aveo czy Lacetti.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Chevrolet Aveo

Społeczność kierowców Chevrolet AveoautoWcentrum - społeczność Chevrolet Aveo

najwyższe oktanyAuta - Chevrolet Aveo

Chevrolet Aveo 42,28

Chevrolet Aveo Czarna perła 56,65

Chevrolet Aveo 48,88

Chevrolet Aveo Czarny koń 59,01

Chevrolet Aveo 75,32

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Chevrolet Aveo

asamer 30,01

Omnitrx 30,00

Marivsz 30,05

nieimek 83,03

KoTTeKK 30,10

piotraveo 30,18

antoni1948 30,63

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Chevrolet Aveo

Półtora tysiąca litrów bezłołowiowej
Półtora tysiąca litrów bezłołowiowej Konkretnie 1500,20 l - o ile wierzyć wskazaniom dystrybutorów - tyle przez swoje...
Pierwsze 10 tysięcy za nami
Pierwsze 10 tysięcy za nami W zeszłym tygodniu naszemu Chevroletowi stuknęło pierwsze 10 000 km. Przy okazji...
To już 25 000 km - po przeglądzie i zaraz przed.
To już 25 000 km - po przeglądzie i zaraz przed. Nie napisałem nic po przeglądzie samochodu, ale tak naprawdę nie było o czym pis...
Czujniki parkowania
Czujniki parkowania Po roku użytkowania zamontowałem czujniki parkowania z wyświetlaczem diodowym, b...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Chevrolet Aveo

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Chevrolet Aveo
 

Najpopularniejsza wersja Chevrolet Aveo

Chevrolet Aveo

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Chevrolet Aveo
 

Chevrolet Aveo najczęściej porównywane z:

 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Suzuki Swift Comfort 1,2 94KM Demonstracyjny Suzuki Swift Comfort 1,2 94KM
Rocznik: 2014. Przebieg: 1 500 km. Silnik: 1.2 94KM, benzynowy.
Cena: 51 690 zł 44 900 zł
Zyskujesz: 6 790 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus
Rocznik: 2013. Przebieg: 3 500 km. Silnik: 1.1 75KM, diesel.
Cena: 53 900 zł 44 900 zł
Zyskujesz: 9 000 zł Zobacz szczegóły »

Używane Chevrolet Aveo

Chevrolet Aveo
1.2 benzyna 70 KM
12 500 km, 2012
32 900 PLN
Chevrolet Aveo
1.2 benzyna 84 KM
40 500 km, 2011
22 000 PLN
Chevrolet Aveo
1.4 benzyna 83 KM
100 300 km, 2005
11 900 PLN
Chevrolet Aveo
1.4 benzyna 94 KM
123 000 km, 2007
9 999 PLN

Ocena auta Chevrolet Aveo

  • Średnia ocena
    na podstawie 403 opinii
  • 4,05
  • Średnia dla segmentu
    Auta małe: 3,94

Wybrane opinie

Chevrolet Aveo Hatchback 1.2 i (72 KM)

Wczesniej jezdzilem roznymi samochodami ale najwiecej Seicento i Fiatem Brava JTD. Daje Aveo 4. Gdyby auto odznaczalo sie nieco innymi charakterystykami silnika, nieco lepsza jakoscia i odrobine nizszym spalaniem dalbym mu na pewno 5. Ale kazde auto ma jakies swoje wady. Sa w tej klasie autka z lepszymi silnikami i staranniej wykonane ale cos za cos - maja za to gorsze wyposazenie. W moim przypadku: Za mniej niz 35 tys. mam dwie poduszki, wspomaganie, centralny zamek z pilotem, elektrycznie ustawiane i podgrzewane lusterka przednie, elektr szyby z przodu, radio z CD (4 glosniki). Mysle, ze to naprawde sporo i czyni to samochod praktycznym i przyjaznym w wielu sytuacjach. Kto co woli. Jesli ktos ma chroniczne uczulenie na nadmiar plastiku, wczesniej jezdzil jakims BMW i nie moze sie odnalezc we wnetrzu Aveo, to bedzie to auto krytykowal. Rowniez osoby ktore wola mocny silnik a nie zalezy im na bajerach wezma predzej Getza z silnikiem 82KM (byl niemal w identycznej cenie gdy bralem Aveo)....

dodał: Born
Chevrolet Aveo Hatchback 1.2 i (72 KM)

W tej cenie, z tym wyposażeniem, z 3-tnią gwarancją (tylko te 6 lat na perforację mnie nieco martwi; konkurencja daje 7-10 lat) to wart zakupu. Wygląd nowoczesny, wyróżniające się autko; moja wersja 3D jest ładna; m.in. ten tylni spojler dodaje uroku. Made in Korea dla jednych to śmiech na sali, dla drugich "prawie" jak japończyk. Bo wielu użytkowników Nexii, Nubir i innych sobie chwali, za właśnie niezawodność. Hmmm, zobaczymy... mnie tylko drażnią te tanie plastiki, ale cena... Mogłem kupić Fabię dla "kapeluszników" niby VW, ale wygląda jak... no comments... po prostu badziewnie, już wolę tego Koreańczyka. Czy wybór był słuszny? To się okaże.

dodał: DrOOcik_01
Chevrolet Aveo Hatchback 1.2 i (72 KM)

ekonomiczne sprytne autko o obszernym wnętrzu i zadawalającym komforcie, ze względu na egzotyczną na polskim rynku markę pod którę występuje wzbudza duże zainteresowanie, dość się wyróżnia ma swój styl, szkoda że model podstawowy nie ma przynajmniej obrotomierza i drugiej poduszki powietrznej, wtedy byłby bezkonkurencyjny w tej klasie, bez wspomagania kierownicy można się obejść jak się trochę rozrusza - chodzi lekko - myślę że GM podszedł zbyt skąpo do polskiego rynku który juz jest dość wymagający a konkurencja nie śpi i ma tu ugruntowane tradycje, byle tylko tym sknerstwem nie spalili dość dobrego technicznie produktu w tej klasie aut .

dodał: glt882000@poczta.onet.pl
Chevrolet Aveo Hatchback 1.2 i (72 KM)

Jestem jak dotąd bardzo zadowolony, wiadomo nowe auto zawsze da zadowolenie, zobaczymy co dalej będzie ale producent daje 3 lata mechanicznej gwarancji i mimo być może wysokich opłat za przeglądy (wiadomo ASO) to i tak będę je serwisował do końca gwarancji, nie ma to jak świadomość darmowej ewentualnej naprawy. Kiedyś też miałem nowe auto i dałem spobie spokój z przeglądami gwarancyjnymi i potem żałowałem, zawsze coś może się popsuć - nie polecam takiego podejścia, lepiej jechać na przegląd i mieć spokój jakby co. Również po to się kupuje autko nowe i tyle płaci by nie martwić się o naprawy.

dodał: Tomasz P.
Chevrolet Aveo Hatchback 5d 1.2 i (72 KM)

Wg mnie porównując do immych aut tej klasy z którymi miałem doczynienia, najgorsze auto w tej klasie. W dodatku słabo wyposażone (1 poduszka). Wykończenie na fatalnym poziomie, Wnętrze, szczególnie tablica roździelcza zasługuije na miano ohydnej i to nie ze względu na prosty design tylko na toporność materiałów użytych do jej zrobienia. Wszelkie czarne plastiki na zewnątrz auta są w dwuletnim samochodzie wyblakłe do białości co urody nie dodaje, ze zderzaków miejscami odchodzi lakier, można doszukać się wielu niedoskonałości i braków w montażu. Samochód sprawia wrażenie strasznie tandetnego.

dodał: Tombar
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + jakość/cena
  • Wady
  • - skrzynia biegów
  • - ekonomiczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Chevrolet Aveo

Chevrolet Aveo 1.4 16V SX (5d.) - galeria redakcyjna Chevrolet Aveo T300 - galeria redakcyjna Chevrolet Aveo 2006 Chevrolet Aveo Chevrolet Aveo II Sedan Chevrolet Aveo Hatchback 3D Chevrolet Aveo sedan 2011 Chevrolet Aveo 2008 Chevrolet Aveo sedan 1.4 - galeria redakcyjna Chevrolet Aveo RS Concept
Zobacz inne galerie Chevrolet

Opinie o instalacji LPG

Chevrolet Aveo

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Chevrolet Aveo

Chevrolet Aveo

220 komentarzy

144 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

AveosAveos

schevrolet aveo sedan traci wolne obroty, dlaczego?

~Stefan~Stefan

mam aveo 2006 zapalila mi sie pomaranczowa ikonka po jej skasowaniu mialem chwile spokoju ale znowu sie pojawila jaka oze byc teo przyczyna po wyskoczeniu tej ikony szarpie samochodem

conductornineconductornine

Do ~misio: Jesli to jeszcze aktualne to brzmi jak krzywe tarcze hamulcowe. W T 250 to była ich bolączka, koreanskie sa do chranu, trzeba zalozyc dobre zamienniki i wtedy będzie spokój. ja zmieniałem tarcze dwa razy.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Chevrolet

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
6 046
Przejechany dystans
2 054 286 km
Zatankowanego paliwa
161 255 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
351
Wydanych pieniędzy
153 132 zł
Średnie wydatki na auto
963 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
980
Wydanych pieniędzy
447 672 zł
Średnie wydatki na auto
2 816 zł
Zobacz dzienniki kosztów Chevrolet (159)

Testy zderzeniowe Chevrolet Aveo

Najnowsze testy zderzeniowe Chevrolet Aveo przeprowadzone przez Euro NCAP.

Chevrolet Aveo 1.2 LT, LHD
2011

Chevrolet Aveo
Chevrolet Aveo

Chevrolet Aveo
2006

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Chevrolet

Zużycie paliwa Chevrolet Aveo

Na podstawie 370 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Raphael, dodano: 09.11.2012 18:01

Minimalne spalanie [4,77] to trasa po pustych drogach wojewódzkich - czyli typowy cykl pozamiejski. Maksymalne spalanie to zima [dwa razy zdarzyło się nawet 8,4, ale z reguły ok. 7,5] i niemiecka autostrada przy prędkościach 150-160 km/h [8,48]. Średnio po przejechanych 30.476 km spalanie wynosi 6,42.

pełny raport Chevrolet Hatchback 5d 1.2 DOHC

autor: Incognito, dodano: 23.11.2012 17:58

Nie rozumiem zupełnie narzekań posiadaczy aut z tym silnikiem. Przecież to 100KM ma. Ile więc niby ma zużywać paliwa? 4l/100km? To silnik benzynowy i to nie jakiejś tip top generacji. Jeśli chodzi o mnie, to po 500km przejechanych mam już pewne obserwacje. 100km przejechane po autostradzie z prędkością od 100km/h do blisko 120km/h (z tempomatem) dało zużycie raptem na poziomie 6.3l/100km. Przy bardzo delikatnej jeździe auto pali średnio 5.8l/100km, normalnie w cyklu średnim 70% trasa i 30% miasto wychodzi 6.5-6.6l/100km. Najwyższe spalanie odnotowane to 7.8l/100km przy przeważającym udziale jazdy miejsckiej.

pełny raport Chevrolet Hatchback 5d 1.4

autor: MarMa, dodano: 19.05.2009 20:50

Spala trochę więcej niż podaje producent.ednak w zimie po mieśce nie przekroczył 8,5 litra to jest chyba dobry wynik.Na trasie okoł 6 litrów nigdy mniej.Przeglądy w stacjach GM nie należą do najtańszych.Myślę że naprawy też i po okresie gwarancji naprawy trzeba będzie zlecać tańszym i dobrym warsztatom a takich nie brakuje.

pełny raport Chevrolet Sedan 1.2 i

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Chevrolet Aveo

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Chevrolet Aveo

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Chevrolet Aveo

Nazwa koncernu CHEVROLET jeszcze do niedawna kojarzona była z dużymi samochodami z USA oraz potężnymi jednostkami napędowymi. Zmiany zaszły z momentem wprowadzenia na rynek samochodów tej marki pod nazwami handlowymi Spark, Aveo czy Lacetti.

Zobacz dane techniczne Chevrolet Aveo
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Chevrolet Aveo, oglądali także