Szukaj

Informacje o Chrysler Town & Country IV 3.8 i V6 215KM 158kW 2001-2007

Lata produkcji: 2001 – 2007
Segment: VANy
Model należący do klasy vanów (segment K) produkowany od 1988 roku, członek rodziny Voyager-Caravan, którą początkowo tworzyły auta marek Chrysler, Dodge i Plymouth. W tej rodzinie Town & Country był na amerykańskim rynku, na który został przeznaczony, największą wersją z najlepszym wyposażeniem. W Europie od początku oferowany jako Chrysler Voyager/Grand Voyager, zaś od 2011 roku – jako Lancia Grand Voyager. Jego bliźniaczym modelem jest też Volkswagen Routan. Town & Country nazwą nawiązuje do rodzinnego kombi Chryslera produkowanego i oferowanego w USA w latach 1941-1988.
czytaj więcej
Powagosław
Po ostatnim face-liftingu Town & Country wygląda znakomicie – posłużyła mu nowa, klasyczna, dystyngowana wręcz stylistyka Chryslera. W Europie znacie ją z Lancii. ~Powagosław
Luzacjusz
Zabawne, że hasło, które wydaje nam się jednym z symboli amerykańskiego auta rodzinnego (Chrysler Voyager), Amerykanom nic nie powie. Tam swoją tradycję ma Town & Country. Od lat świetny, stylowy van. ~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2007 roku
Pojemność skokowa 3778 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 215 KM (158 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 332 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(97%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Układ jezdny - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,8
~Marcin
Chrysler Town & Country IV
Van 3.8 i V6 215KM 158kW
Poprzednim Chrysler'em Voyager'em 2.5 CRD jeździłem 10 lat i przejechałem 240 tys. km, anie razu mnie nie zawiódł, ale zawsze marzyłem o automatycznej skrzyni biegów, dlatego kupiłem Town and Country 3.8, wersja Limited, dzieci są zachwycone, skończyło się marudzenie "kiedy będziemy" bo włączam im film (sam nagrywam w NTSC) i spokój całą drogę. Wygoda, komfort podróżowania rewelacja, spalanie 18 l/100 km gazu w cyklu mieszanym, 16 l/100 km na trasie przy 140 km/h uważam że na prawie 4 litrowy silnik na bardzo niskim poziomie. 2.0 TSI w VW spalają 11-13 l/100km to o czym tu mówić. na benzynie spalanie ok 12-14 l/100 km. Auto bardzo tanie w eksploatacji, ważne żeby dbać i wszystko robić na bieżąco a nigdy nas nie zawiedzie.
4,5
~amoretti
Chrysler Town & Country IV
Van 3.8 i V6 215KM 158kW
Wielki i praktyczny samochód, budzi respekt na drodze i do tego potrafi całkiem szybko się poruszać. Wbrew pozorom nie jest przesadnie drogi w eksploatacji, naprawy proste bo silnik prosty a taki miał właśnie być. Zanim wybrałem Chryslera brałem pod uwagę Toyotę Previę 2.4 2004-2006rok lub Toyotę Sienę która niestety okazała się za droga. Wersja którą posiadam to Touring ze stow and go (chowanie foteli w podłogę) skórzaną tapicerką i 3 strefową klimatyzacją która ma oddzielne sterowanie z tyłu. Braliśmy pod uwagę LPG więc pozostała wersja amerykańska ze schowkami na fotele środkowego rzędu w których są butle lpg (2x43 litry) przez co nie tracimy cennego miejsca na bagaż.
4,5
~Crash
Chrysler Town & Country IV
Van 3.8 i V6 215KM 158kW
Auto niesamowite! Nigdy wcześniej nie jeździłem tak wygodnym i dynamicznym samochodem. Miałem już różne pojazdy; japońskie, szwedzkie i niemieckie ale to właśnie z amerykańskimi chciałbym zostać na dłużej. Swojego T&C miałem 1,5 roku. W ciągu tego okresu zrobiłem nim ok 40 tys. km. Auto nigdy nie odmówiło posłuszeństwa. Powiem więcej: bardzo dzielnie radziło sobie nawet z dwoma przegryzionymi przez gryzonie przewodami WN, jadąc na 4 cylindrach. Ogólnie samochód bardzo mało awaryjny. Najsłabiej sprawa wygląda z blachą ale to niestety słabość tych samochodów. Mój egzemplarz był bardzo dobrze przygotowany do sprzedaży. Niestety po zimie zaczęły wychodzić rdzawe plamy na progach, klapie, masce i dolnych krawędziach drzwi. Wszystkie samochody jakie oglądałem wcześniej, wymagały mniejszych lub większych napraw blacharsko-lakierniczych. Drugim problemem tych aut są wycieki płynów. Żaden egzemplarz który oglądałem nie był "suchy". Z każdego auta kapało. Chłodnica, miska olejowa, skrzynia, układ kierowniczy. Prawie 100% Voyagerów i T&C jest "spoconych" od spodu. Nie zmienia to faktu, że Chrysler to dobre auto. Sztuką tylko jest znaleźć zadbany egzemplarz. Ja takiego szukam już 3-ci miesiąc. Auto ma sporo mocy i ponad 300 Nm momentu obrotowego. To czyni go naprawdę szybkim. Od 0 do 100km/h poniżej 9 sekund. Na 5+ zasługuje audio INFINITY. Wewnątrz można poczuć się jak sali koncertowej. Minusem jest brak mp3 i strojenie radia na częstotliwościach nieparzystych (wersja USA). Świetnym dodatkiem są elektrycznie otwierane drzwi boczne i klapa. Nie ma porównania z innymi samochodami. Jeszcze jedno. Po zakupie komputer pokazywał średnie spalanie na poziomie 17 litrów. Po kilku miesiącach kiedy oswoiłem się z samochodem zacząłem wykorzystywać zalety tej skrzyni i silnika i zszedłem do niecałych 13 litrów na setkę. Da się? Da się! Nie wiem czemu ale formularz nie pozwala na dodanie automatycznej skrzyni biegów.
Chrysler Town & Country IV