Wszystkie modele

Akcje serwisowe

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Citroen C3/C3 Pluriel/C3 Picasso I Hatchback 1.4 HDi 16V

Produkowany w latach od 2002 do 2010.

Generacje Citroen C3

  • C3 I   2002 - 2009
    Citroen C3 I
    • Wybierz generację

    • C3 II (2008 - teraz)
    • C3 I (2002 - 2009)

Komentarze redakcji

Powagosław: Bezpretensjonalny maluch nawiązujący do słynnego modelu 2CV. Tak jak jego pierwowzór, C3 nie jest demonem obiektywnego piękna, choć jego krągłości skusiły niejedną kobietę. Bo to generalnie dość damski samochód.
Luzacjusz: Do rzeczy, których nie znoszę należy podpinanie się pod coś kultowego w imię określonych korzyści. Nie wiem po jaką cholerę Queen gra z Paulem Rodgersem. I nie mam pojęcia co wspólnego ma C3 i słynna brzydka kaczucha, 2CV. Tym bardziej mi się nie podoba.

Wersje nadwozia Citroen C3 I

Silniki Citroen C3 I Hatchback

Lista silników:
motointegrator.autocentrum.pl

Publikacje o Citroen C3

Citroen C3 Picasso - dusza artysty w służbie rodziny
 
Nasz test Citroen C3 Picasso 1.6 VTi 120 KM Exclusive

Rozszerzona o nazwisko wielkiego artysty malarza nazwa niektórych modeli Citroena towarzyszy nam nieprzerwanie od 1999 roku. Nazwisko to niczym dotknięcie czarodziejskiej różdżki zmienia zwykłe, często nieciekawe auta, w dzieła sztuki designerskiej. Zupełnie tak, jakby sam Pablo Picasso brał udział w...

Efektowny i niedrogi - Citroen C3 (2002-2009)

Citroën C3 to bardzo ciekawa propozycja dla osób, które poszukują efektownego i dobrze wyposażonego samochodu segmentu B za rozsądne pieniądze. Nie jest wzorem trwałości, ale nie odstrasza też nieprzeciętnie wysoką awaryjnością.

Skoda Roomster - długi dystans. Rywale
 
Nasz test

Jak każde inne auto, także i Roomster musi walczyć o swoje miejsce na rynku z innymi przedstawicielami segmentu minivanów. W tym odcinku porównam Roomstera z trzema autami: Citroenem C3 Picasso, Fiatem Qubo i Nissanem Note.

C3 Picasso - Dar młodzieży
 
Nasz test

Citroen jak zwykle nie boi się eksperymentów i chętnie puszcza oczko do coraz młodszej klienteli. Obok tak odważnej stylizacji i takiej świeżości nie można przejść obojętnym - szczególnie gdy inni producenci chcący w ciężkich czasach za każdą cenę utrzymać swoich stałych klientów, produkują kolejne bliźniaczo...

Oszczędny indywidualizm
 
Nasz test

Pierwsza generacja Citroena C3 miała nawiązywać do legendarnego 2CV. Miała odpowiednio garbate nadwozie i dość proste wnętrze. Początkowo wyglądała ciekawie, ale z czasem jej prostota nie zyskała kultowej charyzmy 2CV i samochód się opatrzył. Obecna generacja ma w sylwetce echo garbatego poprzednika,...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Citroen C3

Citroen C3 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Citroen C3autoWcentrum - społeczność Citroen C3

najwyższe oktanyAuta - Citroen C3

Citroen C3 51,56

Citroen C3 63,72

Citroen C3 Ścigacz żony 45,19

Citroen C3 Biedronka/Cytrynka 45,90

Citroen C3 Lucy 52,34

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Citroen C3

lewandos 63,02

paulyna 30,15

gogopsg 30,05

cruscher 30,15

kazik52 54,47

sunivia_84 30,12

daniel1978 30,01

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Citroen C3

instalacja lpg w cytrynie...????
instalacja lpg w cytrynie...???? zastanawiam sie nad zagazowaniem mojej cytryny...nie wiem czy wogole ktos jezdzi...
znowu czas wymienić żarówkę H7
znowu czas wymienić żarówkę H7 Co to jest do choloery! Znowu przepaliła mi się żarówka H7 od strony pasażera......
Olej - wymieniać czy nie ??
Olej - wymieniać czy nie ?? No i mam dylemat. Od ostatniej wymiany oleju minął rok ale samochód przejechał r...
Wrażenia po 10 tys km.
Wrażenia po 10 tys km. Wrażenia po pierwszych 10tys km. przejechanych C3. Całokształt jest zadowala...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Citroen C3

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Citroen C3
 

Najpopularniejsza wersja Citroen C3

Citroen C3

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Citroen C3
 

Citroen C3 najczęściej porównywane z:

Mini Countryman
1.6 D (112 KM)
Skoda Fabia
1.6 TDI CR DPF (105 KM)
Opel Corsa
1.2 Twinport ECOTEC (85 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus z LPG!!! Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus z LPG!!!
Rocznik: 2013. Przebieg: 2 500 km. Silnik: 1.2 85KM, benzynowy.
Cena: 51 100 zł 43 900 zł
Zyskujesz: 7 200 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus
Rocznik: 2013. Przebieg: 3 500 km. Silnik: 1.1 75KM, diesel.
Cena: 53 900 zł 44 900 zł
Zyskujesz: 9 000 zł Zobacz szczegóły »

Używane Citroën C3

Citroën C3
1.4 diesel 68 KM
155 750 km, 2005
12 900 PLN
Citroën C3
1.4 benzyna 54 KM
153 000 km, 2004
16 500 PLN
Citroën C3
diesel 90 KM
124 000 km, 2005
12 400 PLN
Citroën C3
1.4 diesel 68 KM
166 900 km, 2005
8 500 PLN

Ocena auta Citroen C3/C3 Pluriel/C3 Picasso I Hatchback 1.4 HDi 16V

  • Średnia ocena
    na podstawie 14 opinii
  • 4,15
  • Średnia dla segmentu
    Auta małe: 3,94

Wybrane opinie

Citroen C3 Hatchback 1.4 HDi 16V (92 KM)

Bezawaryjny/30000km/.Nie wiem co to piszczące hamulce.Poza zepsutym klawiszem otwierania szyby, praktycznie bezawaryjny.A spalanie wspaniałe .Jazda po mieście/99%/ 4,5l -na trasie 3,7.

dodał: kinga
Citroen C3 Hatchback 1.4 HDi 16V (92 KM)

Bardzo dobre auto do jazdy w miescie. W kraju równiż doskonałe poza miastem. Na autostradach w RFN nie osiąga 200km/h. Wzbudza ciekawość na ulicach.

dodał: wyka@op.pl
Citroen C3 Hatchback 1.4 HDi 16V (92 KM)

Jest to super auto, po maluchu, cinquecento, brawa, alfa romeo, na razie najlepsze, dotyczy to także serwisu i obsługi w nim

dodał: Host konik182@interia.pl
Citroen C3 Hatchback 1.4 HDi 16V (92 KM)

jak na tę klasę auta-zadowalająco,niskie spalanie,nie za ciekawe zawieszenie i siedzenia-brak trzymania bocznego

dodał: aj0707@wp.pl
Citroen C3 Hatchback 1.4 HDi 16V (92 KM)

Samochód jak do tej pory (niezapeszając) sprawuje się bardzo dobrze. Jestem z niego zadowolony!!!!

dodał: makkun@wp.pl
  • Zalety
  • + wentylacja i ogrzewanie
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • Wady
  • - jakość/cena
  • - skrzynia biegów
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Citroen C3

Citroen C3 2006 Citroen C3 Pluriel Citroen C3 Picasso Facelifting Citroen C3 II Facelifting (2013) Citroen C3 2010 Citroen C3  Hatchback - galeria społeczności Citroen C3 Picasso Citroen C3 Citroen C3 Picasso 1.6 VTI 120KM - galeria redakcyjna Citroen C3 XTR
Zobacz inne galerie Citroen

Opinie o instalacji LPG

Citroen C3

  • 1.
  • 5,00 Citroen C3 I 1.6 i 16V (110KM) 2007r.
    dodał: Adam_C3, 15.05.2012

    Do zamontowania instalacji LPG w 1999 roku w moim aucie (Vectra B 1,6 '96) namówił mnie kolega z pracy.Byłem bardzo sceptycznie nastawiony do "wiercenia dziur w zderzaku" itp. Na szczęście trafiłem w dobre ręce Pana Klapucha. Potem była Astra II 1,8 '99,Vectra B-automat 1,6 '2000 i ostatnio Citroen C3-automat, 1,6 z 2007 roku , którym pomyka moja małżonka. Mogę powiedzieć , że mam jakieś doświadczenie w jeździe autkami z LPG , bo każdym zrobiłem minimum 70 000 - 150 000 km z instalacją. Wszystkie auta chodziły jak zegarki i bardzo dobrze się sprzedały dzięki instalacji. Trzy lata temu kupiłem mojego pierwszego diesla (Signum 2,2 DTI) i do dzisiaj żałuję tej decyzji... Autko chodzi nieźle , ale ten klekot doprowadza mnie do szału.Posłuchałem "dobrych rad" kolegów i rodziny , a teraz żałuję. Trudno - może uda się sprzedać klekota i kupić normalny samochodzik na benzynkę + LPG - OCZYWIŚCIE w "AUTOMIX" :) Mam bardzo dobre doświadczenia z tą firmą. Poleciłem ten warsztat wielu znajomym (Astra II,Octavia 1,8 Turbo,Vectra B,Vitara,Nissan Note itp.) - napewno nie zrobiłbym tego , gdyby nie zaufanie do firmy. Najbardziej cenię sobie w aucie z gazem wygodę przy tankowaniu , kiedy nie trzeba wysiadać i oczywiście punkt kulminacyjny - czyli kwota , którą płacę za pełny bak ! W moim przypadku koszt instalacji amortyzuje się po ok. 6 - 8 miesiącach , a potem śmieję się tylko jak szaleją ceny benzyny i diesla. Widziałem przez ostatnie kilkanaście lat jak rozwijała się firma w Skrzyszowie. Z małego warsztatu z jednym podnośnikiem i kanałem w garażu powstał profesjonalny serwis. W międzyczasie słyszałem o innych,(może są lapsi ? ) ale nie ma sensu zmieniać tego , co dobrze działa - dlatego nie szukałem. Postęp w tej dziedzinie jest niesamowity i na szczęście P. Klapuch za tym nadąża. Moja (żony) "cytrynka" zasuwa na LPG od Klapucha lepiej niż na benzynce ( a napewno taniej ) i jak poprzednie autka pewnie dobrze się sprzeda.

  • 2.
  • 3,00 Citroen C3 I 1.4 i (75KM) 2005r.
    dodał: gniadek, 19.08.2013

    co tu komentować oni znają tylko dwa narzędzia - majel i młotek. toporny montaż wypalone gniazda dziękuje bardzo za takicj fachowców

  • 3.
  • 4,50 Citroen C3 I 1.6 i 16V (110KM) 2004r.
    dodał: Michał G., 23.01.2014

    LOVATO TO ŚWIETNY SYSTEM I ZAMONTOWAŁEM GO W ENERGY GAS POLSKA W WARSZAWIE

  • 4.
  • 4,50 Citroen C3 1.4 i (75KM) 2002r.
    dodał: wisnia, 13.02.2010
  • 5.
  • 4,25 Citroen C3 I 1.6 i 16V (110KM) 2003r.
    dodał: citroen, 18.09.2012
  • 6.
  • 2,25 Citroen C3 I 1.6 i 16V (110KM) 2004r.
    dodał: dede, 22.09.2012
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Citroen C3

Citroen C3

272 komentarze

212 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~jasz~jasz

Do jasz i c4
Witam.
Moje c 3.Radość była krótka.Po sukcesywnej wymianie sterownika ,modułu BSI i czujnika temperatury jeździłem 5 dni.Jazda 30 minut ,10 minut postoju i klapa.Godzina postoju i nic.Wróciłem po 3 godzinach.Odpalił.Mój ,,guru" elektronik na komputerze widzi jedno,brak komunikacji.

~jasz~jasz

Do ~marek
Witam.Nie zaglądałem na forum z męczę się z moim c3 od lat.Była wymieniona cewka i permanentnie sterownik ,niestety nie znam jego nazwy.Po kolejnej wymianie zasugerowałem elektronikowi wymianę właśnie czujnika temperatury.Jemu komputer pokazuje brak w komunikacji.W akcie desperaci wymienił czujnik.Jeżdżę od tygodnia ,zobaczymy co dalej .Dam na forum relacje. Czujnik temperatury i cewka to problem ,,francuzów "

pozdrawiam serdecznie
Janusz

~jasz~jasz

Do ~c4:
Witam.
Dziękuję za odpowiedź i podpowiedź.Moje c 3 jest na permanentnych cyklicznych turnusach u elektronika.Wymieniany jest sterownik ,niestety nie znam jego nazwy.Trudno trafić na skuteczny z drugiego obiegu.Nowy podobno kosztuje 7 000 ,-. Wróciliśmy do poprzedniego.Najnowszy przerywał prace silnika w dowolnym momencie.W akcie desperacji wymieniony został także czujnik paliwa."Szczęśliwi"posiadacze francuzów(citroeny.preugoty )twierdzą ,że przyczyna problemów jest cewka (już wymieniana)lub czujnik temperatury.Nie zapeszając po odbiorze samochodu jeżdżę już tydzień.Ale nie było jeszcze krótkich jazd i postoi ,bo wtedy jest problem z odpaleniem.Mój elektonik wierzy w komputer i widzi błąd w komunikacji.Na mój gust jest solidny i uczciwy.Te pieniądze które wziął za robotę i części z deklaracją ,że jak wróci usterka to je zwraca , to jest kropla jakie wyciągneliby ode mnie inni , a serwis to chyba od razu Kasa Skok ojca Mateusza.Dewizą mojego fachowca jest to że od tego jest elektronikiem żeby naprawić takie usterki bo to jego chleb.
Pozdrawiam serdecznie.Napisze o rozwoju sytuacji.
Janusz

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Citroen

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
15 865
Przejechany dystans
10 560 869 km
Zatankowanego paliwa
571 431 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
2 775
Wydanych pieniędzy
1 033 638 zł
Średnie wydatki na auto
1 408 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
3 912
Wydanych pieniędzy
1 258 252 zł
Średnie wydatki na auto
1 714 zł
Zobacz dzienniki kosztów Citroen (734)

Testy zderzeniowe Citroen C3

Najnowsze testy zderzeniowe Citroen C3 przeprowadzone przez Euro NCAP.

Citroen C3, 1.4 diesel, LHD
2009

Citroen C3
Citroen C3 Picasso Confort HDi 90 Airdream, LHD
2009

Citroen C3
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Citroen

Zużycie paliwa Citroen C3/C3 Pluriel/C3 Picasso I Hatchback 1.4 HDi 16V

Na podstawie 9 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Piotr, dodano: 28.12.2013 08:39

NIe ma co się oszukiwać. Auto jest wysokie i stawia spory opór. Oryginalne opony 195/55/16 też nie należą do wąskich więc nie ma co płakać bo Inaczej nie będzie. Przebieg 7800km, auto użytkuje od nowości. Porównując silnik diesla 2.0HDI 90KM z peugeota partnera z 2002 roku to pali bardzo podobnie. peugeot ten też potrafi łyknąć 7,5L

pełny raport Citroen Picasso 1.6 VTI

autor: robinfen, dodano: 18.04.2011 09:56

Cóż. Autkiem jeździ głównie małżonka. 95% to jazda w korkach po mieście, na bardzo krótkich trasach (poniżej 5km jednorazowo). Maksymalne średnie spalanie uzyskane w tegorocznej zimie (7.4l/100km), przy temperaturach -20st.C. Wliczając wielokrotne pozostawianie włączonego silnika na parkingu celem utrzymania jego temperatury. W okresie letnim takie spalanie to w granicach 5-6l/100km. Natomiast spokojna jazda poza miastem to wyniki około 4l/100km. Jazda 2 osoby dorosłe + 2 dzieci + 1 pies labrador.

pełny raport Citroen Hatchback 1.4 HDi

autor: Zed, dodano: 23.06.2010 08:04

Spalanie monitorowane jest za pomocą komputera pokładowego. Nasze obserwacje to: 3 l/100km jadąc ok 80 km/h na przyjemnych wielskich drogach z małym natężeniem ruchu; 3.5 l/100 km przy 90 km/h; 4 l/100 km przy 100 km/h; dynamiczna jazda na średnio ruchliwej krajowej trasie to 4.7 l/100 km; prędkości autostradowe, czyli 130 - 140 km/h to 5.2 l/100 km. Latem w miejskim korku + klima, komputer pokazał 8.5 l/100 km, ale ten kilkukilometrowy odcinek pokonany na 1 i 2 biegu tylko. Biorąc pod uwagę rozkład 70% trasa a 30% miasto, średnie spalanie w lecie, z włączoną klimą, pokazywane przez komputer wynosi 4.5 l/100 km. Opony Michelin Energy Saver. Co do dynamiki silnika mamy mieszane uczucia. Auto lepiej nadaje się na trasy niż do miasta. Poniżej 2000 obr/min, zwłaszcza na 2 biegu auto nie ma prawie mocy i szybka zmiana pasa ruchu jest czasem trudna. Na trasie jest podobnie, poniżej 2000 obr/min nie ma co się brać za wyprzedzanie. Natomiast, jak włączy się turbo to wyprzedza się tym autem tak jak 1.6 benzyną. Na codzienne dojazdy 70 km do pracy to auto jest OK. Autem jeździ głównie żona.

pełny raport Citroen Hatchback 1.4 HDi
Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Citroen C3/C3 Pluriel/C3 Picasso I Hatchback 1.4 HDi 16V

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Citroen C3/C3 Pluriel/C3 Picasso I Hatchback 1.4 HDi 16V

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Citroen C3 I Hatchback 1.4 HDi 16V 92KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Citroen C3, oglądali także