Nie trać czasu na szukanie częœci! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Citroen C3/C3 Pluriel/C3 Picasso I Hatchback 1.4 HDi 16V

Produkowany w latach od 2002 do 2010.

Generacje Citroen C3

  • C3 I   2002 - 2009
    Citroen C3 I
    • Wybierz generację

    • C3 II (2008 - teraz)
    • C3 I (2002 - 2009)

Komentarze redakcji

Powagosław: Bezpretensjonalny maluch nawiązujący do słynnego modelu 2CV. Tak jak jego pierwowzór, C3 nie jest demonem obiektywnego piękna, choć jego krągłości skusiły niejedną kobietę. Bo to generalnie dość damski samochód.
Luzacjusz: Do rzeczy, których nie znoszę należy podpinanie się pod coś kultowego w imię określonych korzyści. Nie wiem po jaką cholerę Queen gra z Paulem Rodgersem. I nie mam pojęcia co wspólnego ma C3 i słynna brzydka kaczucha, 2CV. Tym bardziej mi się nie podoba.

Wersje nadwozia Citroen C3 I

Silniki Citroen C3 I Hatchback

Lista silników:

Publikacje o Citroen C3

Citroen C3 Picasso - dusza artysty w służbie rodziny
 
Nasz test Citroen C3 Picasso 1.6 VTi 120 KM Exclusive

Rozszerzona o nazwisko wielkiego artysty malarza nazwa niektórych modeli Citroena towarzyszy nam nieprzerwanie od 1999 roku. Nazwisko to niczym dotknięcie czarodziejskiej różdżki zmienia zwykłe, często nieciekawe auta, w dzieła sztuki designerskiej. Zupełnie tak, jakby sam Pablo Picasso brał udział w...

Efektowny i niedrogi - Citroen C3 (2002-2009)

Citroën C3 to bardzo ciekawa propozycja dla osób, które poszukują efektownego i dobrze wyposażonego samochodu segmentu B za rozsądne pieniądze. Nie jest wzorem trwałości, ale nie odstrasza też nieprzeciętnie wysoką awaryjnością.

Skoda Roomster - długi dystans. Rywale
 
Nasz test

Jak każde inne auto, także i Roomster musi walczyć o swoje miejsce na rynku z innymi przedstawicielami segmentu minivanów. W tym odcinku porównam Roomstera z trzema autami: Citroenem C3 Picasso, Fiatem Qubo i Nissanem Note.

C3 Picasso - Dar młodzieży
 
Nasz test

Citroen jak zwykle nie boi się eksperymentów i chętnie puszcza oczko do coraz młodszej klienteli. Obok tak odważnej stylizacji i takiej świeżości nie można przejść obojętnym - szczególnie gdy inni producenci chcący w ciężkich czasach za każdą cenę utrzymać swoich stałych klientów, produkują kolejne bliźniaczo...

Oszczędny indywidualizm
 
Nasz test

Pierwsza generacja Citroena C3 miała nawiązywać do legendarnego 2CV. Miała odpowiednio garbate nadwozie i dość proste wnętrze. Początkowo wyglądała ciekawie, ale z czasem jej prostota nie zyskała kultowej charyzmy 2CV i samochód się opatrzył. Obecna generacja ma w sylwetce echo garbatego poprzednika,...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Citroen C3

Citroen C3 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Citroen C3autoWcentrum - społeczność Citroen C3

najwyższe oktanyAuta - Citroen C3

Citroen C3 51,56

Citroen C3 63,35

Citroen C3 1.4 cytrynka 57,00

Citroen C3 Pluriel 51,89

Citroen C3 45,44

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Citroen C3

Laasi 89,78

Megi75 62,66

QBALA 30,16

pietrr 30,08

Bigben 30,06

robinfen 30,04

Wykryt 30,11

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Citroen C3

"Coś" zżera mi silnik
Witam Ostatnio zauważyłem, że coś stara się zjeść po kawałku elementy w komor...
Pikająca kontrolka poziomu paliwa na przechyłach.
Pikająca kontrolka poziomu paliwa na przechyłach. Podczas jazdy na ostrym zakręcie w prawo zapala się wskaźnik paliwa na maksa( ws...
Dnia 22 miesiąca 8 , dnia współpracy pierwszego...
Dnia 22 miesiąca 8 , dnia współpracy pierwszego... W dniu dzisiejszym rozpoczynam swoją przygodę ze Sky . Mam nadzieję że będziemy ...
Wymiana żarówki oświetlenia tablicy rejestracyjnej
Wymiana żarówki oświetlenia tablicy rejestracyjnej Wydawać by się mogło, że nie powinno to stanowić większego problemu. Ot po prost...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Citroen C3

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Citroen C3
 

Najpopularniejsza wersja Citroen C3

Citroen C3

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Citroen C3
 

Citroen C3 najczęściej porównywane z:

Skoda Fabia
1.4 16V (85 KM)
Peugeot 208
1.2 PureTech (82 KM)
Seat Ibiza
1.6 TDI CR (105 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus z LPG!!! Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus z LPG!!!
Rocznik: 2013. Przebieg: 2 500 km. Silnik: 1.2 85KM, benzynowy.
Cena: 51 100 zł 43 900 zł
Zyskujesz: 7 200 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus
Rocznik: 2013. Przebieg: 3 500 km. Silnik: 1.1 75KM, diesel.
Cena: 53 900 zł 44 900 zł
Zyskujesz: 9 000 zł Zobacz szczegóły »

Używane Citroën C3

Citroën C3
1.4 diesel 68 KM
155 750 km, 2005
12 900 PLN
Citroën C3
1.4 benzyna 54 KM
153 000 km, 2004
16 500 PLN
Citroën C3
diesel 90 KM
124 000 km, 2005
12 400 PLN
Citroën C3
1.4 diesel 68 KM
166 900 km, 2005
8 500 PLN

Ocena auta Citroen C3/C3 Pluriel/C3 Picasso I Hatchback 1.4 HDi 16V

  • Średnia ocena
    na podstawie 14 opinii
  • 4,15
  • Średnia dla segmentu
    Auta małe: 3,94

Wybrane opinie

Citroen C3 Hatchback 1.4 HDi 16V (92 KM)

Bezawaryjny/30000km/.Nie wiem co to piszczące hamulce.Poza zepsutym klawiszem otwierania szyby, praktycznie bezawaryjny.A spalanie wspaniałe .Jazda po mieście/99%/ 4,5l -na trasie 3,7.

dodał: kinga
Citroen C3 Hatchback 1.4 HDi 16V (92 KM)

Bardzo dobre auto do jazdy w miescie. W kraju równiż doskonałe poza miastem. Na autostradach w RFN nie osiąga 200km/h. Wzbudza ciekawość na ulicach.

dodał: wyka@op.pl
Citroen C3 Hatchback 1.4 HDi 16V (92 KM)

Jest to super auto, po maluchu, cinquecento, brawa, alfa romeo, na razie najlepsze, dotyczy to także serwisu i obsługi w nim

dodał: Host konik182@interia.pl
Citroen C3 Hatchback 1.4 HDi 16V (92 KM)

jak na tę klasę auta-zadowalająco,niskie spalanie,nie za ciekawe zawieszenie i siedzenia-brak trzymania bocznego

dodał: aj0707@wp.pl
Citroen C3 Hatchback 1.4 HDi 16V (92 KM)

Samochód jak do tej pory (niezapeszając) sprawuje się bardzo dobrze. Jestem z niego zadowolony!!!!

dodał: makkun@wp.pl
  • Zalety
  • + wentylacja i ogrzewanie
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • Wady
  • - jakość/cena
  • - skrzynia biegów
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Citroen C3

Citroen C3 Picasso 1.6 VTI 120KM - galeria redakcyjna Citroen C3 Citroen C3 Picasso Citroen C3 XTR Citroen C3 2010 Citroen C3  Hatchback - galeria społeczności Citroen C3 2006 Citroen C3 Picasso Facelifting Citroen C3 Pluriel Citroen C3 Red Block
Zobacz inne galerie Citroen

Opinie o instalacji LPG

Citroen C3

  • 1.
  • 5,00 Citroen C3 I 1.6 i 16V (110KM) 2007r.
    dodał: Adam_C3, 15.05.2012

    Do zamontowania instalacji LPG w 1999 roku w moim aucie (Vectra B 1,6 '96) namówił mnie kolega z pracy.Byłem bardzo sceptycznie nastawiony do "wiercenia dziur w zderzaku" itp. Na szczęście trafiłem w dobre ręce Pana Klapucha. Potem była Astra II 1,8 '99,Vectra B-automat 1,6 '2000 i ostatnio Citroen C3-automat, 1,6 z 2007 roku , którym pomyka moja małżonka. Mogę powiedzieć , że mam jakieś doświadczenie w jeździe autkami z LPG , bo każdym zrobiłem minimum 70 000 - 150 000 km z instalacją. Wszystkie auta chodziły jak zegarki i bardzo dobrze się sprzedały dzięki instalacji. Trzy lata temu kupiłem mojego pierwszego diesla (Signum 2,2 DTI) i do dzisiaj żałuję tej decyzji... Autko chodzi nieźle , ale ten klekot doprowadza mnie do szału.Posłuchałem "dobrych rad" kolegów i rodziny , a teraz żałuję. Trudno - może uda się sprzedać klekota i kupić normalny samochodzik na benzynkę + LPG - OCZYWIŚCIE w "AUTOMIX" :) Mam bardzo dobre doświadczenia z tą firmą. Poleciłem ten warsztat wielu znajomym (Astra II,Octavia 1,8 Turbo,Vectra B,Vitara,Nissan Note itp.) - napewno nie zrobiłbym tego , gdyby nie zaufanie do firmy. Najbardziej cenię sobie w aucie z gazem wygodę przy tankowaniu , kiedy nie trzeba wysiadać i oczywiście punkt kulminacyjny - czyli kwota , którą płacę za pełny bak ! W moim przypadku koszt instalacji amortyzuje się po ok. 6 - 8 miesiącach , a potem śmieję się tylko jak szaleją ceny benzyny i diesla. Widziałem przez ostatnie kilkanaście lat jak rozwijała się firma w Skrzyszowie. Z małego warsztatu z jednym podnośnikiem i kanałem w garażu powstał profesjonalny serwis. W międzyczasie słyszałem o innych,(może są lapsi ? ) ale nie ma sensu zmieniać tego , co dobrze działa - dlatego nie szukałem. Postęp w tej dziedzinie jest niesamowity i na szczęście P. Klapuch za tym nadąża. Moja (żony) "cytrynka" zasuwa na LPG od Klapucha lepiej niż na benzynce ( a napewno taniej ) i jak poprzednie autka pewnie dobrze się sprzeda.

  • 2.
  • 4,50 Citroen C3 II 1.6 VTI (120KM) 2011r.
    dodał: W72, 30.07.2014

    Wszystko byłoby Ok, ale czasami instalacja przełącza się na benzynę po puszczeniu pedału gazu ( hamowanie silnikiem ). Po podpięciu do komputera gazu zmienia się parametr odczytu obrotów silnika. Samoczynnie przeskakuje na pozycję "wybierz z listy". Po ustawieniu na właściwy czujnik jest OK, do kolejnego rozregulowania. Warsztat twierdzi, że przyczyną jest rzekomy skok napięcia. Serwis KME sugeruje aktualizację oprogramowania. C.D.N.

  • 3.
  • 4,50 Citroen C3 I 1.1 i (61KM) 2003r.
    dodał: Woźniak, 24.07.2014

    Jestem zadowolony z obsługi i wykonanej instalacji w mim autku. Polecam ten warszta. Chłopaki starają się zadowolić kirowców. Widać, że szef trzyma ich krótko, Michał

  • 4.
  • 3,00 Citroen C3 I 1.4 i (75KM) 2005r.
    dodał: gniadek, 19.08.2013

    co tu komentować oni znają tylko dwa narzędzia - majel i młotek. toporny montaż wypalone gniazda dziękuje bardzo za takicj fachowców

  • 5.
  • 4,50 Citroen C3 I 1.6 i 16V (110KM) 2004r.
    dodał: Michał G., 23.01.2014

    LOVATO TO ŚWIETNY SYSTEM I ZAMONTOWAŁEM GO W ENERGY GAS POLSKA W WARSZAWIE

  • 6.
  • 4,50 Citroen C3 1.4 i (75KM) 2002r.
    dodał: wisnia, 13.02.2010
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Citroen C3

Citroen C3

280 komentarzy

217 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

lewandoslewandos

Do ~c3: trzykrotne piszczenie włącza się w momencie, kiedy komputer wyświetla jakąś informację... np. że przepaliła się żarówka... Trzeba patrzeć na wyświetlacz, co tam się wyświetla...

lewandoslewandos

Do ~Aga: Mi na autostradzie odpadła przy prędkości 130 km/h... A i druga ledwo trzyma... Co ciekawe zauważyłem, że jak auto postoi na słońcu, to listwa sama już wychodzi z rynienki...

lewandoslewandos

Do ~jankiel: przepalanie żarówek, to jest problem zastosowanej żarówki H7. A to że woda się zbiera, to nie prawda. Woda się zbiera, jeśli właściciel nie zamknie odpowiednio pokrywki reflektora po wymianie żarówki. Skutkiem tego może być nie tylko "zezowatość", ale przepalony silniczek regulacji wysokości oświetlenia. Coś takiego się mnie przydarzyło.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Citroen

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
18 145
Przejechany dystans
12 011 976 km
Zatankowanego paliwa
648 071 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 028
Wydanych pieniędzy
1 144 566 zł
Średnie wydatki na auto
1 411 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
4 253
Wydanych pieniędzy
1 391 726 zł
Średnie wydatki na auto
1 716 zł
Zobacz dzienniki kosztów Citroen (811)

Testy zderzeniowe Citroen C3

Najnowsze testy zderzeniowe Citroen C3 przeprowadzone przez Euro NCAP.

Citroen C3, 1.4 diesel, LHD
2009

Citroen C3
Citroen C3 Picasso Confort HDi 90 Airdream, LHD
2009

Citroen C3
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Citroen

Zużycie paliwa Citroen C3/C3 Pluriel/C3 Picasso I Hatchback 1.4 HDi 16V

Na podstawie 10 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Profesor Patafi, dodano: 10.12.2012 17:52

Takie małe auta znacznie częściej pełnią rolę aut miejskich, niż długodystansowych. I o ile na długich dystansach na ekonomiczność nie można narzekać, to w wielkomiejskich korkach tragedia - palił jak smok, w mieście nawet do 11 litrów na setkę. Być może silnik 1.1 jest ekonomiczniejszy. Na pewno ekonomiczniejszy jest HDi, ale on z drugiej strony, ze względu na filtr cząstek stałych, również odpada.

pełny raport Citroen Hatchback 1.4 i

autor: JFK, dodano: 04.10.2013 10:40

Samochodem jeżdżę od tygodnia, ale zdążyłem zrobić ok. 500 km jeżdżąc zarówno po mieście jak i 200 km w trasie pozamiejskiej. Moje spostrzeżenia dotyczące spalania są pozytywne i kształtują się następująco: miasto średniej wielkości (100 000 mieszkańców): krótkie odcinki dróg, wiele skrzyżowań, maks. dopuszczalna prędkość w całym mieście 50 km. Spalanie ok. 8,0 L/100 km duże miasto (powyżej 500 000 mieszkańców): długie odcinki dróg miejskich, mniej skrzyżowań, maks. dopuszczalna prędkość na niektórych odcinkach 70 km. Spalanie 6,5 L/100 km. Cykl pozamiejski na trasie z 90% przewagą dróg z maks. prędkością do 90 km - spalanie 5,0 L/100 km

pełny raport Citroen Hatchback 1.1 i

autor: piłsudczyk, dodano: 23.01.2012 19:17

Witam serdecznie. Gdy szukałem samochodu dla żony, wchodziłem na autocentrum.pl i szukałem informacji na temat SPALANIa poszczególnych samochodów. Przyznam, że zabrakło mi kilka szczegułów w opisach. Postaram się w swoim komentarzu zawrzeć informacje, których sam wcześniej szukałem. Mieszakm w Lęborku i miasto nie jest duże, ma kilka prostych ulic, które nie wymagają zbyt częstego zatrzymywania się (są wyjątki od reguły np. rondo w centrum). Mimo to jazda w mieście to wg komputera od 7 do 8 litrów na 100 km. Wydawało mi się to dużo, ale z rozmów ze znajomymi i opinii na autocentrum.pl wnioskuję, że to normalne. Jazda w trasie wydaje się być najbardziej istotna i wymaga dłuższego komentarza. Istotna dla tego samochodu jest prędkość i choć brzmi to jak truizm, to udało mi się zaobserwować pewną zależność. Auto minimalne spalanie w trasie osiąga przy prędkości 70 km/h na piątym biegu, wtedy pali ok. 5 litrów na 100 km. I z tego wyniku jestem bardzo zadowolony, bo szukałem właśnie takiego samochodu. Myślałem nawet o przerobieniu go na gaz, ale po szybkich obliczeniach wydaje się to nieopłacalne. Preferuję ekonomiczną jazdę i przy tej prędkości osobiście takie spalanie osiągam. Moja żona niestety nie. Teraz najciekawsze. Od 70 km/h, każde 10 km/h więcej powoduje wzrost spalania o około 0,5 litra. A więc spalanie na piątym biegu, na 100 km wygląda mniej więcej tak: - 70 km/h - ok. 5 litrów, - 80 km/h - ok. 5,5 litra, - 90 km/h - ok. 6 litrów, - 100 km/h - ok. 6,5 litra. Wynika z tego, że nie jest to auto oszczędne, biorąc pod uwagę silnik.Przyznam, że sporadyczne wyprawy np. do Słupska czy Trójmiasta (gdzie nie wypada jechać 70 km/h oraz występuje spora liczba świateł) i sprawdzenie na koniec spalania wg danych komputera, trochę mnie boli. No cóż, nie można mieć wszystkiego. Mam nadzieję, że komuś z Państwa pomogłem. Pozdrawiam i życzę powodzenia.

pełny raport Citroen Hatchback 1.4 i
Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Citroen C3/C3 Pluriel/C3 Picasso I Hatchback 1.4 HDi 16V

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Citroen C3/C3 Pluriel/C3 Picasso I Hatchback 1.4 HDi 16V

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Citroen C3 I Hatchback 1.4 HDi 16V 92KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Citroen C3, oglądali także