Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Citroen C3/C3 Pluriel/C3 Picasso

Miejski model należący do segmentu B, produkowany od 2002 roku. Podobnie jak C2, drugi z Citroenów w tej klasie, C3 jest następcą modelu Saxo. Różnica między C3 i C2 polega na tym, że C3 jest bardziej autem rodzinnym, podczas gdy C2 był raczej adresowany do młodszych klientów. Większy sukces (ponad 2 mln sprzedanych modeli) odniósł C3. Jego projektantem jest Donato Coco, szef stylistów Citroena. Wyglądem auto nawiązuje do kultowego modelu 2CV. Produkowany również w wersji kabrio (C3 Pluriel) oraz minivan (C3 Picasso). Od 2010 roku na rynku dostępna jest druga generacja samochodu.

Generacje Citroen C3

Citroen C3 II

Niebanalny design to bezsprzecznie jeden z największych atutów Citroena C3. Niezależnie, z której strony spojrzymy, w nadwoziu doszukamy się mnóstwo stylistycznych ekstrawagancji. Z przodu uwagę zwracają reflektory i duży wlot powietrza, linię boczną wyróżnia kształt karoserii niczym w legendarnym modelu 2CV, w części tylnej znajdziemy zaś oryginalne lampy i masywną klapę bagażnika. Elementy te sprawiają, że C3 wyróżnia się w miejskiej dżungli, jak mało które auto.

Co ważne, stylistycznych ekstrawagancji nie brakuje również we wnętrzu francuskiego „malucha”. Kokpit prezentuje się bardzo elegancko, a jasny panel biegnący przez całą długość deski rozdzielczej skutecznie ożywia wnętrze. Całość jest ponadto dobrze wykończona, bardzo czytelna i doskonale rozplanowana.

Miejsce pracy kierowcy punktuje także w kwestii widoczności – zwłaszcza, kiedy z przodu zamontowana jest opcjonalna szyba panoramiczna. Co do przestronności, z przodu miejsca w zupełności wystarczy, z tyłu może go zabraknąć na nogi pasażerów. Zachwyca za to przestrzeń bagażowa – kufer ma rekordowo dużą pojemność i bardzo regularne kształty. Do plusów wnętrza zaliczymy ponadto wyciszenie, listę minusów uzupełnimy natomiast kiepską wygodę foteli.

Niezbyt komfortowe siedzenia rekompensuje zawieszenie o wyjątkowo miękkiej charakterystyce. Dziury, nawet te większe, to dla „C-trójki” bułka z masłem. Prawdziwe wyzwanie stanowią natomiast szybkie i energiczne manewry – przy ich wykonywaniu, nadwozie lubi się mocno kołysać. Do agresywnej jazdy nie zachęcają również hamulce, których skuteczność pozostawia nieco do życzenia.

Atrakcyjną stylizację nadwozia i wnętrza, Francuzi połączyli z atrakcyjnymi warunkami cenowymi. Citroen C3 nie jest może najtańszym autem w swojej klasie, ale za niewygórowaną kwotę zakupu oferuje bogate wyposażenie standardowe. Niestety, elementy wyposażenia opcjonalnego są bardzo kosztowne.

Citroen C3 I

Za projekt nadwozia, twórcom C3 w wersji hatchback (było także cabrio o nazwie Pluriel) należą się słowa uznania - dzięki obłym kształtom, łukowatej linii dachu i masywnym nadkolom auto świetnie nawiązuje do klasycznego Citroena 2CV, a mimo to okazuje się nadzwyczaj praktyczne. O ilości miejsca wygospodarowanej dla podróżnych większość rywali może pomarzyć, a pojemność kufra wykracza poza granice segmentu. Wygodę podróżowania podnoszą fotele, które może i nie nadają się do dynamicznej jazdy, ale są bardzo komfortowe. Gorzej ocenić należy przejrzystość kokpitu oraz jakość zastosowanych w nim materiałów.

Podstawowy silnik 1.1 to oferta dla bardzo spokojnych kierowców, dlatego polecamy rozejrzeć się za mocniejszymi "benzyniakami" - zwłaszcza, że zużywają minimalnie więcej paliwa i są równie niezawodne. Wielbicielom silników wysokoprężnych polecamy z kolei jednostkę 1.6 HDi - żwawszą i solidniejszą od wersji 1.4, choć również podatną na drogie w usunięciu usterki m.in. wtryskiwaczy. Jak przystało na produkt "Made in France", Citroen C3 I. generacji komfortowo resoruje nierówności.

Ogólnie rzecz biorąc, prezentowane auto jest proste konstrukcyjnie, co obniża koszty jego utrzymania. Jedyną komplikacją jest tu multipleksowa instalacja elektryczna, i to właśnie ona okazuje się najbardziej awaryjnym elementem samochodu. Mechanika jest stosunkowo solidna, choć zawieszenie nie wytrzymuje eksploatacji na naszych drogach, z kolei diesle są bardzo wrażliwe na jakość paliwa. Mimo, że auto niewiele ustępuje tuzom segmentu B, kosztuje od nich wyraźnie mniej.

C3 Picasso

W gamie modelowej Citroena już od dawna nie wieje stylistyczną nudą. Również w segmencie samochodów rodzinnych, francuski producent ma do zaoferowania coś naprawdę niebanalnego. Oryginalną stylistyką może pochwalić się bowiem model C3 Picasso – miejski minivan przyciągający wzrok „pudełkowatym” kształtem nadwozia, masywnym, „kilkupoziomowym” pasem przednim oraz interesującymi światłami tylnymi.

Nietypowy design karoserii znalazł swoje odzwierciedlenie we wnętrzu rodzinnego Citroena. Oryginalnie zaprojektowano kratki nawiewu, przyciski umieszczone na konsoli środkowej, a przede wszystkim zestaw wskaźników. Konwencjonalne zegary zastąpił wyświetlacz ciekłokrystaliczny umieszczony w górnej części deski rozdzielczej, na środku. Rozwiązanie to wymaga oczywiście przyzwyczajenia, ale czytelność stoi na dobrym poziomie. Podobnie zresztą jak prostota obsługi i jakość wykończenia.

W przypadku samochodu przeznaczonego do rodzinnych wojaży, bardziej od stylizacji i zastosowanych materiałów, liczy się przestronność i funkcjonalność. W kwestii przestronności, C3 Picasso wypada (w porównaniu z klasową konkurencją) dosyć przeciętnie – miejsca na nogi jest może wystarczająco, ale pasażerom tylnej kanapy może zabraknąć miejsca nad głową. Osoby siedzące z przodu mogą za to narzekać na zbyt małe siedziska. Duży plus należy się natomiast funkcjonalności – schowków wygospodarowano w kabinie całe mnóstwo, dzięki czemu każdy drobiazg znajdzie swoje miejsce. Bagażnik – podobnie jak kabina pasażerska – przeciętny.

Zawieszenie francuskiego minivana zaprojektowano w zgodzie z przeznaczeniem samego pojazdu. Do rodzinnego wizerunku C3 Picasso doskonale pasuje poziom resorowania nierówności, zapewniający skuteczną izolację podróżnych od jakości drogi. Cierpią na tym, co prawda, własności jezdne, jednak bezpieczeństwo prowadzenia i tak jest odpowiednio wysokie. Szybkie manewry utrudnia niestety mało precyzyjny układ kierowniczy.

Cena auta nie jest może rewelacyjna, ale w porównaniu z klasowymi rywalami prezentuje się całkiem atrakcyjnie. Gorzej jest niestety z wyposażeniem – na pierwszy rzut oka wydaje się ono bogate, jednak po przyjrzeniu się mu bliżej, dowiadujemy się, że w serii nie ma ani klimatyzacji, ani systemu ESP. Na pocieszenie można jedynie dodać, że elementy te nie są specjalnie kosztowne.

Komentarze redakcji

Powagosław: Bezpretensjonalny maluch nawiązujący do słynnego modelu 2CV. Tak jak jego pierwowzór, C3 nie jest demonem obiektywnego piękna, choć jego krągłości skusiły niejedną kobietę. Bo to generalnie dość damski samochód.
Luzacjusz: Do rzeczy, których nie znoszę należy podpinanie się pod coś kultowego w imię określonych korzyści. Nie wiem po jaką cholerę Queen gra z Paulem Rodgersem. I nie mam pojęcia co wspólnego ma C3 i słynna brzydka kaczucha, 2CV. Tym bardziej mi się nie podoba.

Silniki Citroen C3

Citroen C3 II - jaki silnik wybrać?

Motoryzacja idzie do przodu i coraz to nowszym generacjom pakuje pod maskę mocniejsze motory. Ale za to Citroen jest inny. Tutaj podstawowe motory benzynowe trzymają fason sprzed półwiecza – 1.1 60KM najchętniej zabiłby inżyniera, który kazał mu napędzać to auto, a 1.4l 75KM podejmuje walkę, ale C3 trochę przytyło i średnio mu to wychodzi. Najrozsądniejszym wyborem jest 1.4 95KM – całkiem zrywny, dość oszczędny i szczególnie przy niższych prędkościach obrotowych cichy. Z kolei 1.6l 120KM idealnie dogada się z osobami, które lubią sobie przycisnąć – w nim się da. Co do diesli – 70-konny 1.4l jest usypiający na trasie, ale za to w mieście radzi sobie świetnie. Spalanie, moment obrotowy i moc są w sam raz. Większym dieslem 1.6l można już śmiało wyskoczyć poza miasto, bo przyjemnie wkręca się na obroty od samego dołu, ale niestety sporo kilometrów trzeba nim „nastukać”, żeby jego zakup się zwrócił.

Publikacje o Citroen C3

Citroen C3 Picasso - dusza artysty w służbie rodziny
 
Nasz test Citroen C3 Picasso 1.6 VTi 120 KM Exclusive

Rozszerzona o nazwisko wielkiego artysty malarza nazwa niektórych modeli Citroena towarzyszy nam nieprzerwanie od 1999 roku. Nazwisko to niczym dotknięcie czarodziejskiej różdżki zmienia zwykłe, często nieciekawe auta, w dzieła sztuki designerskiej. Zupełnie tak, jakby sam Pablo Picasso brał udział w...

Efektowny i niedrogi - Citroen C3 (2002-2009)

Citroën C3 to bardzo ciekawa propozycja dla osób, które poszukują efektownego i dobrze wyposażonego samochodu segmentu B za rozsądne pieniądze. Nie jest wzorem trwałości, ale nie odstrasza też nieprzeciętnie wysoką awaryjnością.

Skoda Roomster - długi dystans. Rywale
 
Nasz test

Jak każde inne auto, także i Roomster musi walczyć o swoje miejsce na rynku z innymi przedstawicielami segmentu minivanów. W tym odcinku porównam Roomstera z trzema autami: Citroenem C3 Picasso, Fiatem Qubo i Nissanem Note.

C3 Picasso - Dar młodzieży
 
Nasz test

Citroen jak zwykle nie boi się eksperymentów i chętnie puszcza oczko do coraz młodszej klienteli. Obok tak odważnej stylizacji i takiej świeżości nie można przejść obojętnym - szczególnie gdy inni producenci chcący w ciężkich czasach za każdą cenę utrzymać swoich stałych klientów, produkują kolejne bliźniaczo...

Oszczędny indywidualizm
 
Nasz test

Pierwsza generacja Citroena C3 miała nawiązywać do legendarnego 2CV. Miała odpowiednio garbate nadwozie i dość proste wnętrze. Początkowo wyglądała ciekawie, ale z czasem jej prostota nie zyskała kultowej charyzmy 2CV i samochód się opatrzył. Obecna generacja ma w sylwetce echo garbatego poprzednika,...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Citroen C3

Citroen C3 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Citroen C3autoWcentrum - społeczność Citroen C3

najwyższe oktanyAuta - Citroen C3

Citroen C3 1.4 42,13

Citroen C3 CYTRYNKA 55,65

Citroen C3 75,57

Citroen C3 PLURIEL 48,68

Citroen C3 45,81

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Citroen C3

boro_89 61,61

katrisss 32,27

apolla 30,13

gerdzio 30,19

bloonced 30,12

Adam_ek111 30,08

pietrr 30,08

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Citroen C3

wywiało listwę
wywiało listwę No i to są właśnie konsekwencje budowy autostrad w Polsce... Jak człowiek leci, ...
Dnia 22 miesiąca 8 , dnia współpracy pierwszego...
Dnia 22 miesiąca 8 , dnia współpracy pierwszego... W dniu dzisiejszym rozpoczynam swoją przygodę ze Sky . Mam nadzieję że będziemy ...
Wymiana żarówki oświetlenia tablicy rejestracyjnej
Wymiana żarówki oświetlenia tablicy rejestracyjnej Wydawać by się mogło, że nie powinno to stanowić większego problemu. Ot po prost...
ile wytrzymuje żarówka Bosch Long Life...?
ile wytrzymuje żarówka Bosch Long Life...? Znowu żarówkę czas wymienić... kontynuując raport z przepalania żarówek H7 w C3-...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Citroen C3

od 50 200 zł do 85 100

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (68 - 122 KM): 1.0 VTi, 1.2 VTi, 1.2 e-VTi, 1.4, 1.6 VTI, 1.6 VTi

 

Diesel (92 - 114 KM): 1.6 HDI, 1.6 HDi, 1.6 e-HDi

Skrzynie biegów

manualna: , 5-biegowa, 6-biegowa

 

automatyczna: , 6-stopniowa
Katalog nowych aut Citroen C3
 

Najpopularniejsza wersja Citroen C3

Citroen C3 1.2 VTi 82KM - 5 drzwiowy hatchback

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
komputer
elektryczne szyby
wspomaganie kierownicy
klimatyzacja
centralny zamek

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet Miejski - 2 100

Cena katalogowa

54 600

Zobacz ofertę Citroen C3 1.2 VTi 82KM - 5 drzwiowy hatchback
 

Citroen C3 najczęściej porównywane z:

Renault Clio
dCi (90 KM)
Citroen C4 Cactus
1.6 e-HDi (92 KM)
Skoda Fabia
1.6 TDI CR DPF (75 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus
Rocznik: 2013. Przebieg: 3 500 km. Silnik: 1.1 75KM, diesel.
Cena: 53 900 zł 44 900 zł
Zyskujesz: 9 000 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Suzuki Swift Comfort 1,2 94KM Demonstracyjny Suzuki Swift Comfort 1,2 94KM
Rocznik: 2014. Przebieg: 1 500 km. Silnik: 1.2 94KM, benzynowy.
Cena: 51 690 zł 44 900 zł
Zyskujesz: 6 790 zł Zobacz szczegóły »

Używane Citroën C3

Citroën C3
1.4 diesel 68 KM
155 750 km, 2005
12 900 PLN
Citroën C3
1.4 benzyna 54 KM
153 000 km, 2004
16 500 PLN
Citroën C3
diesel 90 KM
124 000 km, 2005
12 400 PLN
Citroën C3
1.4 diesel 68 KM
166 900 km, 2005
8 500 PLN

Ocena auta Citroen C3/C3 Pluriel/C3 Picasso

  • Średnia ocena
    na podstawie 473 opinii
  • 3,89
  • Średnia dla segmentu
    Auta małe: 3,94

Wybrane opinie

Citroen C3 Hatchback 1.1 i (61 KM)

Na poczatku chcialem jedynie powiedziec, ze samochod byl wykorzystywany w 95% przez jedna osobe, ktora jako jedyna poruszala sie tym autem – zadnych przeciazen etc. Serwisowany zgodnie z ksiazka, garazowany: C3 i wady jakie go spotkaly - zacinajaca sie klapa bagaznika – wymina calego zamka - kontrolka engine swiecaca sie przez dwie zimy z przerwami, slabnacy silnik – wymiana swiec i rampy - woda w lampach przednich (akwarium), oczywicie zima lod, w salonie powiedziano mi, ze najlepiej wiertara dziury zrobic od dolu - przednie zawieszenie zerwalo sie calkowicie – wymiana calosci - wycieraczki przednie – awaria silnika – wymiana silnika - wycieraczka tylna raz dziala, raz nie, raz sie zacina raz nie - podswietlenie pokretel – nie dziala na polowie - ciezko wchodzacy wsteczny bieg - ciagle trzeszczenie w zawieszeniu i dziwne stuki – wymiana drazkow - od czasu do czasu blokujacy sie centralny zamek z kluczyka, trzeba otworzyc lub zamknac...

dodał: Piotr
Citroen C3 Hatchback 1.1 i (61 KM)

Samochód dla kobiet, do miasta i na krótkie trasy. Szkoda, że gdy go kupowałem było tutaj tylko 10 recenzji, z czego wszystkie pozytywne. Samochód piękny, robi wrażenie i to jest jego największy atut. Jest wygodny i bezpieczny, regulacja kierownicy, siedzenia, ABS, wspomaganie. Ma duży bagażnik, chociaż ciężki do wykorzystania, ze względu na brak moduboard. Sama jazda po mieście jest przyjemna (poza skrzynią biegów). Na trasie to tylko do 110. Słabo trzyma się w zakrętach, przy bocznym wietrze lata po całej drodze. Przyjemnie jechało się jedynie po autostradzie (w Niemczech). Powyżej 120 zaczyna być głośno, ale w końcu to auto nie przeznaczone na długie trasy. Fotele wbrew opiniom nie są tak wygodne, słabo wyprofilowane. Uległem pięknu tego samochodu, a to co piękne nie zawsze jest dobre. Generalnie da się nim jeździć na trasie, trzeba tylko polubić pływanie i twarde zawieszenie.

dodał: alchemik@hoga.pl
Citroen C3 Hatchback 1.1 i (61 KM)

Samochodzik jak dla kobiety i na miasto. Zbyt głośna praca silnika i zawieszenia, ale ogólnie da się lubić choć producent powinien bardziej się starać o dokładne wykończenie. Nie do przyjęcia są sprawy złego montażu elementów, nasz kiepski servis i żle zaprojektowane zamki ( w moim egz. naprawiane wielokrotnie- spadające cięgno), Kiepsko pracuje skrzynia biegów, są problemy z wstecznym. Po 10 000 klekoce półka tylnia i trzeszczą plastiki. Hamulce już po 5000 tysiącach piszczały. Za taką cenę można spodziewać się lepszego serwisu w kraju bo obecny nie ma zielonego pojęcia o tym samochodzie a szkoda bo w przeglądzie przedsprzedażnym można było usunąć wiele usterek. Mam nadzieję że wytrzyma jakieś 120 000 choć mam co raz większe wątpliwości.

dodał: zakpl@wp.pl
Citroen C3 Hatchback 1.1 i (61 KM)

Czy ktos wie dlaczego Citroen w C3 nie zmieni materiału z ktorego sa produkowane klocki hamulcowe - pisk, ktory wydobywa sie z nich po przejechaniu ok 20000 km jest nie do zniesienia; dodam ze nie podczas hamowania ( na poczaktu podczas skretów a obecnie poczas jazdy nawprost) oszalec mozna !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Z tego co wiem usterka ta pojawia sie sie wlasnie po przejechaniu 20000 km Macie ten sam problem ? A dodam jeszcze ze rozszczepiła sie przednia szyba (miedzy warstwami ) - uwzglednione przez serwis Citroena Dodatkowo peknął lakier na masce samochodu - Nie uwzglednione - chociaz nie potrafili okreslic dlaczego to sie stalo, pozostaje mi tylko "walczyc" z Citroenem.......

dodał: Camper
Citroen C3 Hatchback 1.1 i (61 KM)

Jestem bardzo zadowolony z C3. Widzę, że kilku się skarży na twarde zawieszenie, a ja to cenię, samochód dobrze się wyczuwa, na nierównej powierzchni nie huśta. To samo fotele, wg mnie są bardzo wygodne, bo niezbyt miękkie a wysokie - nawet po 20 godz. jazdy plecy nie bolą i nogi nie puchną. Początkowo miałem problemy z szybszą jazdą podczas dużego wiatru, praktyka jednak wiele nauczyła. Potwierdzam jeden mankament: zdarzyło mi się 3 razy, że przy zwiększonej wilgotności zapaliła się lampka akumulatora, a nawet i następne. Problem mija po odczekaniu (wysuszeniu?). Raz jednak, gdy samochód nie był używany zimą dłuższy czas, rozładował się akumulator. Test przebicia nie znalazł.

dodał: ges
  • Zalety
  • + wentylacja i ogrzewanie
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • Wady
  • - skrzynia biegów
  • - jakość/cena
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Citroen C3

Citroen C3 Picasso Facelifting Citroen C3 Pluriel Citroen C3 XTR Citroen C3 Picasso 1.6 VTI 120KM - galeria redakcyjna Citroen C3 Citroen C3  Hatchback - galeria społeczności Citroen C3 Red Block Citroen C3 2006 Citroen C3 Picasso Citroen C3 2010
Zobacz inne galerie Citroen

Opinie o instalacji LPG

Citroen C3

  • 1.
  • 5,00 Citroen C3 I 1.6 i 16V (110KM) 2007r.
    dodał: Adam_C3, 15.05.2012

    Do zamontowania instalacji LPG w 1999 roku w moim aucie (Vectra B 1,6 '96) namówił mnie kolega z pracy.Byłem bardzo sceptycznie nastawiony do "wiercenia dziur w zderzaku" itp. Na szczęście trafiłem w dobre ręce Pana Klapucha. Potem była Astra II 1,8 '99,Vectra B-automat 1,6 '2000 i ostatnio Citroen C3-automat, 1,6 z 2007 roku , którym pomyka moja małżonka. Mogę powiedzieć , że mam jakieś doświadczenie w jeździe autkami z LPG , bo każdym zrobiłem minimum 70 000 - 150 000 km z instalacją. Wszystkie auta chodziły jak zegarki i bardzo dobrze się sprzedały dzięki instalacji. Trzy lata temu kupiłem mojego pierwszego diesla (Signum 2,2 DTI) i do dzisiaj żałuję tej decyzji... Autko chodzi nieźle , ale ten klekot doprowadza mnie do szału.Posłuchałem "dobrych rad" kolegów i rodziny , a teraz żałuję. Trudno - może uda się sprzedać klekota i kupić normalny samochodzik na benzynkę + LPG - OCZYWIŚCIE w "AUTOMIX" :) Mam bardzo dobre doświadczenia z tą firmą. Poleciłem ten warsztat wielu znajomym (Astra II,Octavia 1,8 Turbo,Vectra B,Vitara,Nissan Note itp.) - napewno nie zrobiłbym tego , gdyby nie zaufanie do firmy. Najbardziej cenię sobie w aucie z gazem wygodę przy tankowaniu , kiedy nie trzeba wysiadać i oczywiście punkt kulminacyjny - czyli kwota , którą płacę za pełny bak ! W moim przypadku koszt instalacji amortyzuje się po ok. 6 - 8 miesiącach , a potem śmieję się tylko jak szaleją ceny benzyny i diesla. Widziałem przez ostatnie kilkanaście lat jak rozwijała się firma w Skrzyszowie. Z małego warsztatu z jednym podnośnikiem i kanałem w garażu powstał profesjonalny serwis. W międzyczasie słyszałem o innych,(może są lapsi ? ) ale nie ma sensu zmieniać tego , co dobrze działa - dlatego nie szukałem. Postęp w tej dziedzinie jest niesamowity i na szczęście P. Klapuch za tym nadąża. Moja (żony) "cytrynka" zasuwa na LPG od Klapucha lepiej niż na benzynce ( a napewno taniej ) i jak poprzednie autka pewnie dobrze się sprzeda.

  • 2.
  • 4,50 Citroen C3 II 1.6 VTI (120KM) 2011r.
    dodał: W72, 30.07.2014

    Wszystko byłoby Ok, ale czasami instalacja przełącza się na benzynę po puszczeniu pedału gazu ( hamowanie silnikiem ). Po podpięciu do komputera gazu zmienia się parametr odczytu obrotów silnika. Samoczynnie przeskakuje na pozycję "wybierz z listy". Po ustawieniu na właściwy czujnik jest OK, do kolejnego rozregulowania. Warsztat twierdzi, że przyczyną jest rzekomy skok napięcia. Serwis KME sugeruje aktualizację oprogramowania. C.D.N.

  • 3.
  • 4,50 Citroen C3 I 1.1 i (61KM) 2003r.
    dodał: Woźniak, 24.07.2014

    Jestem zadowolony z obsługi i wykonanej instalacji w mim autku. Polecam ten warszta. Chłopaki starają się zadowolić kirowców. Widać, że szef trzyma ich krótko, Michał

  • 4.
  • 3,00 Citroen C3 I 1.4 i (75KM) 2005r.
    dodał: gniadek, 19.08.2013

    co tu komentować oni znają tylko dwa narzędzia - majel i młotek. toporny montaż wypalone gniazda dziękuje bardzo za takicj fachowców

  • 5.
  • 4,50 Citroen C3 I 1.6 i 16V (110KM) 2004r.
    dodał: Michał G., 23.01.2014

    LOVATO TO ŚWIETNY SYSTEM I ZAMONTOWAŁEM GO W ENERGY GAS POLSKA W WARSZAWIE

  • 6.
  • 4,50 Citroen C3 1.4 i (75KM) 2002r.
    dodał: wisnia, 13.02.2010
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Citroen C3

Citroen C3

280 komentarzy

217 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

lewandoslewandos

Do ~c3: trzykrotne piszczenie włącza się w momencie, kiedy komputer wyświetla jakąś informację... np. że przepaliła się żarówka... Trzeba patrzeć na wyświetlacz, co tam się wyświetla...

lewandoslewandos

Do ~Aga: Mi na autostradzie odpadła przy prędkości 130 km/h... A i druga ledwo trzyma... Co ciekawe zauważyłem, że jak auto postoi na słońcu, to listwa sama już wychodzi z rynienki...

lewandoslewandos

Do ~jankiel: przepalanie żarówek, to jest problem zastosowanej żarówki H7. A to że woda się zbiera, to nie prawda. Woda się zbiera, jeśli właściciel nie zamknie odpowiednio pokrywki reflektora po wymianie żarówki. Skutkiem tego może być nie tylko "zezowatość", ale przepalony silniczek regulacji wysokości oświetlenia. Coś takiego się mnie przydarzyło.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Citroen

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
17 803
Przejechany dystans
11 897 455 km
Zatankowanego paliwa
637 675 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 039
Wydanych pieniędzy
1 143 507 zł
Średnie wydatki na auto
1 422 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
4 228
Wydanych pieniędzy
1 369 811 zł
Średnie wydatki na auto
1 704 zł
Zobacz dzienniki kosztów Citroen (804)

Testy zderzeniowe Citroen C3

Najnowsze testy zderzeniowe Citroen C3 przeprowadzone przez Euro NCAP.

Citroen C3, 1.4 diesel, LHD
2009

Citroen C3
Citroen C3 Picasso Confort HDi 90 Airdream, LHD
2009

Citroen C3
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Citroen

Zużycie paliwa Citroen C3/C3 Pluriel/C3 Picasso

Na podstawie 413 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: rim45, dodano: 28.11.2011 13:07

Przy racjonalnym obchodzeniu się z pedałem "gazu" można uzyskać "fabryczne" spalanie około 8,5 do 9 w mieście i 5,8 do 6,5 w trasie. Jak na dużą masę auta ponad 1300kg spalanie jest rozsądne. Wskazania komputera pokładowego w zakresie spalania są wiarygodne. Przeglądy co 30 tyś lub co dwa lata zależy co szybciej nastąpi. Między przeglądami producent zaleca inspekcję (chyba darmowa). Więc jak rocznie przejeździ się około 15 tyś. km to wydatek nawet 1000zł za przegląd co dwa lata nie jest straszny. Jednak fatyczny koszt nie jest mi znany. Gwarancja 2 lata.

pełny raport Citroen Picasso 1.4

autor: koperek, dodano: 17.03.2014 15:42

Samochodem jeździ głównie żona ale ja również dlatego z czystym sumieniem mogę powiedziec, że przy spokojnej jeździe wynik 4,2lON/100km nie jest wcale wielkim wyczynem. W trasie przy bardzo spokojnej jeździe można zejśc poniżej 4l/100km. W zimie spalanie nie jest wcale większe niż latem z uruchomioną klimą. Ogólnie dla mnie rewelacja pod względem spalania. Ciężko o bardziej ekonomiczny samochód. Polecam

pełny raport Citroen Hatchback 1.4 HDI

autor: Jurelli, dodano: 27.07.2011 15:40

Codzienny dojazd do pracy i z powrotem ok 70 km bez problemów schodzę ze spalaniem poniżej 4 l/100km, w zimie trochę więcej 4,4 l/100km. Ostatnio podróź nad morze ok 1500 km w 4 osoby i bagażnik pełen waliz 4 l/100km a wcale nie żałowaliśmy silnika - 90-100km/h poza miastem i 120-130km/h na autostradach i ekspresówkach.

pełny raport Citroen Hatchback 1.4 HDi
Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Citroen C3/C3 Pluriel/C3 Picasso

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Citroen C3/C3 Pluriel/C3 Picasso

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Citroen C3
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Citroen C3, oglądali także