Szukaj

Informacje o Citroen C4 Picasso I 1.6 VTi 120KM 88kW 2008-2013

Lata produkcji: 2008 – 2013
Segment: VANy
Produkowany od 2008 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 120 KM (88 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 160 Nm przy 4250 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 77 x 85,8 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,7 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 50% / przeciw: 50%

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

2,4
~Malmo
Citroen C4 Picasso I
Picasso 1.6 VTi 120KM 88kW
auto wygodne dla rodziny, wygląd to kwestia gustu powiedzmy że może się podobać... miękkie zawieszenie za miękkie, z mojego doświadczenia dzieci mniej wymiotują w "twardszych samochodach", duży bagażnik ale brak w nim schowka - minimalny chyba na paczkę fajek no może dwie, jakiś archaiczny wózek na kółkach w wyposażeniu rozkładany - taki dla seniora żeby nie dźwigał 4 butelek 1,5 litra - nie użyty ani razu a trzeba gdzieś to trzymać - pomniejsza bagażnik mimo że się składa, siedzenie kierowcy i pasażera wygodne nawet w dłuższych podróżach oba regulowane na wysokość, "pasażera" mógłby się składać na płasko wtedy dłuższe przedmioty by weszły, tylne siedzenia choć przesuwane i nieznacznie odchylane twarde i raczej wygodnie dzieciom i najlepiej w fotelikach, na tyle w oparciach przednich foteli rozkładane stoliczki - nie wiem po co są, nigdy nie użyte albo tylko po to żeby bezmyślnie dzieci otwierały i zamykały reszta co położysz to i tak spada, chyba że schowasz tam 7 cali tablet i włączysz bajkę dzieciakowi to plus, deska rozdzielcza na środku czytelna, schowki na podszybiu duże ale można zapomnieć co się tam chowało, generalnie przy sprzątaniu dopiero wychodzi ile różnych drobiazgów niepotrzebnych tam i w drzwiach leży i codziennie jeździ, fajne bardziej bądź mniej schowki pod wycieraczką z tyłu np. na dwa piwa - tylko po co chować piwo pod wycieraczkę pod stopami pasażerów? ps. flaszka nie wejdzie... uwaga najlepsza rzecz każdy z foteli przesuwa się osobno i jak jest jakiś przedmiot walizka hulajnoga lub rowerek dłuższy po prostu jeden ten co trzeba fotel przesuwamy do przodu i po jabłkach... jest banan... :) ale tylko w tym przypadku cała reszta raczej dostateczna, co opiszę dalej.
2,7
~Kazimierz
Citroen C4 Picasso I
Picasso 1.6 VTi 120KM 88kW
Mam go od nowości. Ma ledwie 66 tyś. km. Nie chce mi się wypisywać tego co w nim już wymieniłem, i co jeszcze jest do wymiany. Ogólnie: ładny, przestronny samochód z zdecydowanie za słabym silnikiem, bardzo nietrwały. Nie polecam tego silnika do tego auta.
3,5
~SingSing74
Citroen C4 Picasso I
Picasso 1.6 VTi 120KM 88kW
Autem jeździ się dobrze lecz kupując nowe miałem nadzieję, że przy moich małych przebiegach mam przynajmniej 5 lat spokoju. A tu najgorsza z możliwych usterek. Gdyby nawet padł silnik, to można na gwarancji go wymienić i auto dalej jest jak nowe. Jednak naprawa lakieru powoduje że auto wzbudza podejrzenia podczas ewentualnej odsprzedaży, a co gorsza niesmak w czasie jego użytkowania. Citroena już nie kupię.
Rdzewienie progów
  • Citroen C4 Picasso I 1.6 HDi 109KM 80kW 2007-2013
  • części blacharskie
  • 248 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 11
Nie 0
Przebieg: 247 500 km Się zaczęło już początkiem roku, kiedy to w marcu 2019 , tuż po zakończeniu zimy i umyciu auta z soli i błota zauważyłem purchle na lewym progu. Przy dokładnych oględzinach purchel zlokalizowałem też na prawym progu. Podjechałem to mojego lakiernika, który stwierdził, że jak chcę jeździć jeszcze parę lat to pasuje to zrobić. W tym celu kupiłem reparaturki, gotowe do wspawania. Niestety nie znalazłem chętnego do zrobienia tych progów w jakiejś przestępnej cenie. Miałem dwie, a w zasadzie jedną ofertę: 2,5-3 tys.zł za oba progi. Progi leżały więc w garażu, a auto jakoś się toczyło. Przebieg: 281 728 km Minęło półtorej roku i 34 tysiące kilometrów. Wreszcie znalazłem chętnego, który zajął się gnijącymi progami. Problem o tyle stał się dość pilny, że chyba po zimie nie byłoby już do czego spawać kupionych przeze mnie reparaturek. Odwiozłem więc samochód na 2 tygodnie do blacharza. W zakresie było wycięcie tego co potrzeba, wyczyszczenie reszty, wspawanie reparaturek, naprawa wszystkich koniecznych elementów, szpachla, malowanie podkładem, malowanie końcowe, konserwacja spodu i konserwacja naprawianych profili. Gwarancja na nie pojawienie się purchli 5 lat. Zobaczymy, na razie jestem zadowolony z efektu. Problem chyba pojawia się w tych autach nagminnie, widzę w spotykanych na drogach C4 Picasso podobny problem.
Błąd prezentacji licznika przebiegu do przeglądu
  • Citroen C4 Picasso I 1.6 HDi 109KM 80kW 2007-2013
  • inne
Witam. Powiedzcie co o tym sądzić. Kupiłem auto w styczniu 2011 z przebiegiem 147tyś.km. Auto było serwisowane mając przebieg 140tyś.km (wpis w książce). Komputer pokazywał że do przeglądu jest 13tyś.km. Czyli wszystko ok. Ostatnie wskazanie dziś rano przed wyjazdem do pracy 9,7tyś.km do przeglądu. Jakież było moje zdziwienie , gdy odpaliłem auto 2 godziny później i na wyświetlaczu pajwiło się wskazanie 4,3tyś.km do przeglądu? (sumując przebieg i to wskazanie wychodzi 155tyś.km czyli jakby przegląd miał być po 15tyś.km). Co o tym sądzić? Coś nie tak z przyżądami? Pozdrawiam
Problem rozwiązany
2 komentarze
Samochód w trakcie jazdy gaśnie, następnie pokazuje błąd skrzyni biegów, nie można go uruchomić
  • Citroen C4 Picasso I 2.0 HDi 136KM 100kW 2007-2013
  • silnik
  • 289 tys. km
W tarakcie jazdy samochód nagle zgasł, pojawił się błąd skrzyni biegów i nie można go było uruchomić. wcześniej podczas uruchomienia sygnalizował błąd hamulca ręcznego, a po uruchomieniu błąd znikał i nie było żadnego błędu nawet po podłączeniu do komputera. Co to może być?
Oczekuje na rozwiązanie
Citroen C4 Picasso I