Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Citroen C6

Lata produkcji: 2005 - 2012
Segment: Wyższa klasa średnia
Model należący do wyższej klasy średniej (segment E), flagowy model Citroena, produkowany od 2005 roku. Dzięki C6, francuska marka wróciła do segmentu E, opuszczonego po wycofaniu Citroena XM w 2000 roku. Stylistycznie model oparty jest na prototypie C6 Lignage z 1999 roku. Zbudowano go na przedłużonej płycie podłogowej modelu C5. Dzięki odważnemu designowi i zaawansowanym technologiom, C6 został znakomicie przyjęty na rynku. Wbrew pozorom, auto posiada nadwozie typu sedan, a nie jak pierwotnie sądzono – liftback. C6 jest jednym z oficjalnych samochodów prezydenta Francji.

Komentarze redakcji

Powagosław: Drżyjcie niemieccy hegemoni. „C-szóstka” to piękna, dobrze wyposażona i komfortowa limuzyna. Citroen wraca do korzeni i robi to jak pewien narkotyk w „Pulp Fiction”. W wielkim stylu.
Luzacjusz: Panowie z Citroena zawsze robili najbardziej odjechane samochody na świecie. Dobrze, że wreszcie znów sobie o tym przypomnieli. C6 wygląda jak dzieło sztuki użytkowej na kółkach.

Choć Citroen nie należy do grona marek segmentu premium, w swojej bogatej historii ma sporo luksusowych limuzyn klasy wyższej. Ze względu na wiek, auta te sporo się od siebie różnią, ale mają jedną cechę wspólną - nietuzinkowość. W odróżnieniu od Audi, BMW czy Mercedesa, francuski producent serwuje limuzyny, których nie sposób pomylić z czymkolwiek, co można spotkać na drodze. W obraz ten doskonale wpisuje się C6 z szerokim pasem przednim, profilem bocznym w stylu liftbacka, wklęsłą szybą tylną czy "zawiniętymi" światłami tylnymi.

Ze względu na swoją oryginalność, design reprezentowany przez nadwozie może budzić kontrowersje, a podobnie wygląda sprawa ze stylistyką wnętrza. Miejsce pracy kierowcy to szeroka deska rozdzielcza (w której wszelkie wskaźniki czy przełączniki umieszczono na środku), masywna kierownica oraz zegary w formie elektronicznego wyświetlacza. Do elementów tych trzeba się przyzwyczaić, co w połączeniu ze sporą ilością przycisków zapowiada problemy z obsługą kokpitu. O wizerunek limuzyny z najwyższej półki dbają przewspaniałe materiały wykończeniowe oraz nieprawdopodobnie bogate wyposażenie.

Zarówno długością, jak i szerokością C6 wyraźnie wykracza poza bariery wymiarowe samochodów, które zwykle widujemy na ulicy. To przekłada się oczywiście na bardzo przestronne wnętrze - i z przodu, i z tyłu miejsca jest niewyobrażalnie dużo. Oprócz imponującej przestrzeni, na miano wygodnej kabiny pracują też komfortowo wyprofilowane fotele oraz wyciszenie perfekcyjnie izolujące od tego, co dzieje się na zewnątrz. Bagażnik mógłby być większy, ale w limuzynie tej klasy to detal.

Już C5 ma do zaoferowania zawieszenie hydropneumatyczne, nie powinien dziwić więc fakt, że również większy "brat" pochłania nierówności wykorzystując hydropneumatykę. I robi to w mistrzowskim stylu, dzięki czemu nawet największe dziury resorowane są z iście królewską gracją. Gracji brakuje za to przy szybkim pokonywaniu zakrętów - podczas poruszania się krętą drogą na jaw wychodzą komfortowe nastawy zawieszenia, wysoka masa własna i niemałe gabaryty nadwozia. Na szczęście, nie do szalenia na zakrętach służą limuzyny...

Kupując Citroena C6, nie tylko otrzymujemy ultra-komfortowy środek transportu, ale również dołączamy do elitarnego grona właścicieli najbardziej nietuzinkowych samochodów na świecie. I choć za tę przyjemność trzeba trochę zapłacić, biorąc pod uwagę klasę auta zarówno koszty zakupu, jak i eksploatacji da się zaakceptować. Na rynku C6 kosztuje mniej niż niemieccy konkurenci, a podstawowe czynności serwisowe nie są przesadnie kosztowne (wiele podzespołów pasuje od C5). Jeśli tylko dbamy o regularny serwis, mechanika powinna pracować niezawodnie. Gorzej jest z elektryką - okazuje się nieco kapryśna, skomplikowana i trudna w naprawie.

Dane techniczne Citroen C6

Silniki

Moc silników 173-240 KM

Poj. silników 2 179-2 993 cm3

Prędkość maks. 217-235 km/h

Przyspieszenia 0-100 8,5-9,6 s

zobacz dane techniczne

Oceny Citroen C6

Średnia ocena modelu

na podstawie 17 opinii

4.55

Średnia dla segmentu: Wyższa klasa średnia 4.31

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Wyciszenie

+ Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Stosunek jakość/cena

- Układ jezdny

- Koszty utrzymania

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (93%)
NIE (7%)

Wybrane oceny kierowców Citroen C6

Prawie ideał. Denerwują dżwigienki kierunkowskazów ze znacznie tańszych modeli, dodał bym też trochę chromów. Mapa GPS także powinna być dopracowana. ... więcejNie podoba mi się sposób zamykania bagażnika, obła śliska klapa. Za to przyjemność prowadzenia wspaniała. Powyżej pewnej ceny niezależnie od marki jest zazwyczaj bardzo dobrze. Choć nie zawsze. ukryj
dodano 26.02.2007 przez
idealne auto w podróże, mnie kosztował prawie 250 tys.złotych z saalonu.Niemało ale niemiec jeszcze droższy.radość z jazdy nie do opisania. ... więcej ukryj
dodano 19.10.2007 przez
duże, wygodne, komfortowe i przez gabaryty bezpieczne auto; duża radość z jazdy; bardzo bogate wyposażenie
dodano 21.12.2008 przez
Doskonałe auto.
dodano 01.09.2010 przez
Zobacz oceny Citroen C6 Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Citroen C6

Pb
13,83
Na podstawie 1 raportów spalania
ON
7,37 - 10,50
Na podstawie 15 raportów spalania
LPG
15,00
Na podstawie 1 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Citroen C6

Posiadam Citroëna C6 z silnikiem 3.0 i fabryczna instalacją LPG Eurogas (Landi Renzo Omegas). spalanie LPG w trasie to ok. ... więcej13L/100km (4 osoby + bagaż)! , w cyklu mieszanym 16L/100km, przy jeździe wyłącznie po mieście dochodzi do 18L/100km, maksymalnie doszło do prawie 20L/100km. Jeżdżę raczej delikatnie, w tych samych warunkach spalanie PB jest o 2L mniejsze niż LPG, także jak widać auto nie jest specjalnie oszczędne ale auto waży prawie 2 tony, a sam silnik odwdziecza się niezawodnością i niskimi kosztami eksploatacji i napraw w porównaniu z dieslem. ukryj
dodano 13.10.2014 przez
No cóż w tej kwestii C6 benzynowy należy do bardzo rozrzutnych konstrukcji. W mieście 17-18 l/100. W Szwajcarii na trasach ... więcej10,5 l/100. W Niemczech na autostradzie 12,5 l/100. A jak się chce zobaczyć jak to jedzie ile fabryka dała - to 15 l/100. Średnio w Polsce 14 l/100 jest do osiągnięcia bez problemu. Ceny przeglądów: umiarkowanie wysokie ukryj
dodano 01.09.2010 przez
No cóż na tak duży samochód o masie blisko 2 ton nie jest źle. Sinik i układ jezdny nie zachęcają ... więcejdo szybkiej jazdy. Tym samochodem się płynie i jest to ogromną jego zaletą. ukryj
dodano 25.11.2009 przez
Biorąc pod uwagę predkości jazdy na trasie, stosunek spalania do osiągów jest moim zdaniem bardzo dobry. W mieście, no cóż ... więcejzawsze miałem ciężką nogę. ukryj
dodano 26.02.2007 przez
średnio na 10 000 km było równo 10l/100, czyli przy masie i niespotykanym komforcie bardzo dobrze. W miescie raczej bliżej 12l/100 ... więcej ukryj
dodano 23.10.2007 przez
Zobacz raporty spalania Citroen C6 Dodaj raport spalania

Dealerzy Citroen

AUTO AG

CITROEN BCM Citroen Olsztyn

warmińsko-mazurskie, Olsztyn, Jagiellończyka 38

Więcej

CAR-DROOM

CAR-DROOM Citroen Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Wysockiego 67

Więcej

CITROEN POLSKA SP Z O.O. FIRMOWY SALON I SERWIS

CITROEN POLSKA SP. Z O.O. FIRMOWY SALON I SERWIS Citroen Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Puławska 338

Więcej

CITROEN POLSKA SP Z O.O. FIRMOWY SALON I SERWIS

CITROEN POLSKA SP. Z O.O. FIRMOWY SALON I SERWIS Citroen Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Al.. Krakowska 206

Więcej

MW WANICKI

MW WANICKI Citroen Kraków

małopolskie, Kraków, Mogliska 120

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Skarbnica wiedzy o Citroen C6

Ciekawostki
dodano 04.08.2011 przez
Tylna szyba jest wklęsła, podobnie jak u jednego z poprzedników – Citroënie CX. Ma to zapobiegać jej nadmiernemu brudzeniu. Auto posiada system HUD – wyświetlanie…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą