Niecodzienna moc na co dzień

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Citroen C6

Model należący do wyższej klasy średniej (segment E), flagowy model Citroena, produkowany od 2005 roku. Dzięki C6, francuska marka wróciła do segmentu E, opuszczonego po wycofaniu Citroena XM w 2000 roku. Stylistycznie model oparty jest na prototypie C6 Lignage z 1999 roku. Zbudowano go na przedłużonej płycie podłogowej modelu C5. Dzięki odważnemu designowi i zaawansowanym technologiom, C6 został znakomicie przyjęty na rynku. Wbrew pozorom, auto posiada nadwozie typu sedan, a nie jak pierwotnie sądzono – liftback. C6 jest jednym z oficjalnych samochodów prezydenta Francji.

Citroen C6 - galeria redakcyjna - widok z przodu
Citroen C6 - galeria redakcyjna - lewy bok
Citroen C6 - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Citroen C6 - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Citroen C6 - galeria redakcyjna - kokpit
Citroen C6 - galeria redakcyjna - widok ogólny wnętrza z przodu
Citroen C6 - galeria redakcyjna - tylna kanapa

Choć Citroen nie należy do grona marek segmentu premium, w swojej bogatej historii ma sporo luksusowych limuzyn klasy wyższej. Ze względu na wiek, auta te sporo się od siebie różnią, ale mają jedną cechę wspólną - nietuzinkowość. W odróżnieniu od Audi, BMW czy Mercedesa, francuski producent serwuje limuzyny, których nie sposób pomylić z czymkolwiek, co można spotkać na drodze. W obraz ten doskonale wpisuje się C6 z szerokim pasem przednim, profilem bocznym w stylu liftbacka, wklęsłą szybą tylną czy "zawiniętymi" światłami tylnymi.

Ze względu na swoją oryginalność, design reprezentowany przez nadwozie może budzić kontrowersje, a podobnie wygląda sprawa ze stylistyką wnętrza. Miejsce pracy kierowcy to szeroka deska rozdzielcza (w której wszelkie wskaźniki czy przełączniki umieszczono na środku), masywna kierownica oraz zegary w formie elektronicznego wyświetlacza. Do elementów tych trzeba się przyzwyczaić, co w połączeniu ze sporą ilością przycisków zapowiada problemy z obsługą kokpitu. O wizerunek limuzyny z najwyższej półki dbają przewspaniałe materiały wykończeniowe oraz nieprawdopodobnie bogate wyposażenie.

Zarówno długością, jak i szerokością C6 wyraźnie wykracza poza bariery wymiarowe samochodów, które zwykle widujemy na ulicy. To przekłada się oczywiście na bardzo przestronne wnętrze - i z przodu, i z tyłu miejsca jest niewyobrażalnie dużo. Oprócz imponującej przestrzeni, na miano wygodnej kabiny pracują też komfortowo wyprofilowane fotele oraz wyciszenie perfekcyjnie izolujące od tego, co dzieje się na zewnątrz. Bagażnik mógłby być większy, ale w limuzynie tej klasy to detal.

Już C5 ma do zaoferowania zawieszenie hydropneumatyczne, nie powinien dziwić więc fakt, że również większy "brat" pochłania nierówności wykorzystując hydropneumatykę. I robi to w mistrzowskim stylu, dzięki czemu nawet największe dziury resorowane są z iście królewską gracją. Gracji brakuje za to przy szybkim pokonywaniu zakrętów - podczas poruszania się krętą drogą na jaw wychodzą komfortowe nastawy zawieszenia, wysoka masa własna i niemałe gabaryty nadwozia. Na szczęście, nie do szalenia na zakrętach służą limuzyny...

Kupując Citroena C6, nie tylko otrzymujemy ultra-komfortowy środek transportu, ale również dołączamy do elitarnego grona właścicieli najbardziej nietuzinkowych samochodów na świecie. I choć za tę przyjemność trzeba trochę zapłacić, biorąc pod uwagę klasę auta zarówno koszty zakupu, jak i eksploatacji da się zaakceptować. Na rynku C6 kosztuje mniej niż niemieccy konkurenci, a podstawowe czynności serwisowe nie są przesadnie kosztowne (wiele podzespołów pasuje od C5). Jeśli tylko dbamy o regularny serwis, mechanika powinna pracować niezawodnie. Gorzej jest z elektryką - okazuje się nieco kapryśna, skomplikowana i trudna w naprawie.

Komentarze redakcji

Powagosław: Drżyjcie niemieccy hegemoni. „C-szóstka” to piękna, dobrze wyposażona i komfortowa limuzyna. Citroen wraca do korzeni i robi to jak pewien narkotyk w „Pulp Fiction”. W wielkim stylu.
Luzacjusz: Panowie z Citroena zawsze robili najbardziej odjechane samochody na świecie. Dobrze, że wreszcie znów sobie o tym przypomnieli. C6 wygląda jak dzieło sztuki użytkowej na kółkach.

Silniki Citroen C6

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

To auto jest kanapą na kołach, dlatego nie ma co spodziewać się po nim nie wiadomo jakich osiągów. Szczególnie w najsłabszym dieslu 2.2HDI 170KM – w tej klasie auta są z reguły szybsze. Jednym z najrozsądniejszych wyborów jest widlasty 2.7HDI 208KM – dół ma mułowaty, potem dzielnie prze do przodu i po około 130km/h zaczyna mu powoli brakować tchu. Dalej pociągnie 3.0HDI 241KM, ale cóż – jest trochę drogi, chodź to najlepszy motor w tym wozie. Jednostka benzynowa również ma 3.0l pojemności, ale sporo mniejszą moc – 215KM. Dlatego jeździ gorzej, pali dużo, ale za to ładnie mruczy i śmiało można powiedzieć, że mimo wszystko jest całkiem elastyczna.

Publikacje o Citroen C6

Czy warto kupić: używany Citroen C6 (od 2005 do 2012)

Jedyny w swoim rodzaju wygląd, królewski komfort i bogate wyposażenie za niecałe 60 tysięcy złotych. Używany Citroen C6 kusi, jednak trzeba pamiętać, że utrzymanie technicznie zaawansowanego samochodu wymaga znacznych nakładów. Bolesna może być również utrata wartości.

Kontynuator tradycji

Przed 50 laty model DS rozsławił Citroena niebanalną stylizacją i rozwiązaniami technicznymi. Był także ulubionym samochodem kilku prezydentów Francji i ... Fantomasa.

Kwintesencja marki

Po ostatnich nowościach Citroena, niebawem poznamy następną – awangardową limuzynę C6.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Citroen C6

Społeczność kierowców Citroen C6autoWcentrum - społeczność Citroen C6

najwyższe oktanyAuta - Citroen C6

Citroen C6 72,36

Citroen C6 69,37

Citroen C6 C6 50,73

Citroen C6 62,38

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Citroen C6

mariopalmeral 93,45

primabalerina 75,40

thorns666 30,13

wit_old1 30,03

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Citroen C6

AirBag
AirBag Widze wiele pytań dotyczących ilości poduszek w tym aucie. Wierząc w to co jest...
Nowe buty.
Nowe buty. Udało mi się zakupić komplet kół na 18" felgach i opony Michelin letnie.Za 2500z...
392 km
392 km Jak w tytule 392 km nad morze i ta sama droga z powrotem. Locha spisała ...
Gładko
Gładko Jedzie jak poduszkowiec ,jestem w trakcie kontroli ceny i przebiegu dla wymiany ...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Citroen C6

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Citroen C6
 

Najpopularniejsza wersja Citroen C6

Citroen C6

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Citroen C6
 

Citroen C6 najczęściej porównywane z:

 

Pewne oferty od dealerów

Volvo S60 Momentum D3 Volvo S60 Momentum D3
Rocznik: 2011. Przebieg: 117 500 km. Silnik: 2.0 120KM .
Cena: 59 900 zł 59 900 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »
Volvo V60 Summum Volvo V60 Summum
Rocznik: 2011. Przebieg: 141 224 km. Silnik: 2.0 120KM .
Cena: 63 900 zł 63 900 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »

Używane Citroën C6

Citroën C6
2.2 diesel 170 KM
100 000 km, 2007
33 000 PLN
Citroën C6
2.7 diesel 204 KM
170 000 km, 2007
34 900 PLN
Citroën C6
2.2 diesel 170 KM
170 000 km, 2006
34 900 PLN
Citroën C6
2.7 diesel 204 KM
176 000 km, 2007
44 900 PLN

Ocena auta Citroen C6

  • Średnia ocena
    na podstawie 16 opinii
  • 4,67
  • Średnia dla segmentu
    Wyższa klasa średnia: 4,35

Wybrane opinie

Citroen C6 Sedan 2.7 V6 HDI (208 KM)

Prawie ideał. Denerwują dżwigienki kierunkowskazów ze znacznie tańszych modeli, dodał bym też trochę chromów. Mapa GPS także powinna być dopracowana. Nie podoba mi się sposób zamykania bagażnika, obła śliska klapa. Za to przyjemność prowadzenia wspaniała. Powyżej pewnej ceny niezależnie od marki jest zazwyczaj bardzo dobrze. Choć nie zawsze.

dodał: gadzalini
Citroen C6 Sedan 3.0 i V6 (215 KM)

idealne auto w podróże, mnie kosztował prawie 250 tys.złotych z saalonu.Niemało ale niemiec jeszcze droższy.radość z jazdy nie do opisania.

dodał: Timenn
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + wyciszenie
  • Wady
  • - ekonomiczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Citroen C6

Citroen C6 2.7 HDi V6 Exclusive - galeria redakcyjna Citroen C6 - galeria redakcyjna Citroen C6
Zobacz inne galerie Citroen

Opinie o instalacji LPG

Citroen C6

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Citroen C6

Citroen C6

Ostatnie komentarze:

~emce~emce

Moja C5 3.0 v6 hdi z 2010r. z 105 tys przebiegu uległą katastrofie. Podczas szybkiej jazdy nagle moc spadła, coś zaczęło klekotać, silnik zdechł, płyn zagotowany, plama oleju pod autem (z uszczelniacza wału), wał skrzywiony, silnik trup

~Mirek~Mirek

Osobiście moge polecić , dużo osób krytykuje , ale auto od nowości od 2006 roku w jednych rękach 160 000 km i nic .
Mercedes się chowa - jakość kremowej skóry w środku bajka .
Po prostu ponton z dobrym silnikiem .

~TradeWithFrance.com~TradeWithFrance.com

podsumowujac opinie uzytkownikow to bez rewelacji, chociaz jeszcze poszukam informacji dot. awaryjnosci i napraw

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Citroen

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
18 938
Przejechany dystans
12 619 953 km
Zatankowanego paliwa
682 383 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 121
Wydanych pieniędzy
1 188 007 zł
Średnie wydatki na auto
1 423 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
4 560
Wydanych pieniędzy
1 425 864 zł
Średnie wydatki na auto
1 708 zł
Zobacz dzienniki kosztów Citroen (835)

Testy zderzeniowe Citroen C6

Najnowsze testy zderzeniowe Citroen C6 przeprowadzone przez Euro NCAP.

Citroen C6

Citroen C6
2005

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Citroen

Zużycie paliwa Citroen C6

Na podstawie 15 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Dexxxterek, dodano: 13.10.2014 00:46

Posiadam Citroëna C6 z silnikiem 3.0 i fabryczna instalacją LPG Eurogas (Landi Renzo Omegas). spalanie LPG w trasie to ok. 13L/100km (4 osoby + bagaż)! , w cyklu mieszanym 16L/100km, przy jeździe wyłącznie po mieście dochodzi do 18L/100km, maksymalnie doszło do prawie 20L/100km. Jeżdżę raczej delikatnie, w tych samych warunkach spalanie PB jest o 2L mniejsze niż LPG, także jak widać auto nie jest specjalnie oszczędne ale auto waży prawie 2 tony, a sam silnik odwdziecza się niezawodnością i niskimi kosztami eksploatacji i napraw w porównaniu z dieslem.

pełny raport Citroen Sedan 3.0 i V6

autor: Andrzej Maciej, dodano: 23.10.2007 16:44

średnio na 10 000 km było równo 10l/100, czyli przy masie i niespotykanym komforcie bardzo dobrze. W miescie raczej bliżej 12l/100

pełny raport Citroen Sedan 2.7 V6 HDI

autor: Gostek, dodano: 25.11.2009 06:26

No cóż na tak duży samochód o masie blisko 2 ton nie jest źle. Sinik i układ jezdny nie zachęcają do szybkiej jazdy. Tym samochodem się płynie i jest to ogromną jego zaletą.

pełny raport Citroen Sedan 2.7 V6 HDI

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Citroen C6

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Citroen C6

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Citroen C6
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Citroen C6, oglądali także