Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Daihatsu Feroza

Lata produkcji: 1988 - 1997
Segment: Małe SUVy

Dane techniczne Daihatsu Feroza

Silniki

zobacz dane techniczne

Oceny Daihatsu Feroza

Średnia ocena modelu

na podstawie 67 opinii

3.88

Średnia dla segmentu: Małe SUVy 4.15

Zalety

+ Widoczność

+ Silnik

+ Stosunek jakość/cena

Wady

- Ergonomia

- Koszty utrzymania

- Wyciszenie

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (90%)
NIE (10%)

Wybrane oceny kierowców Daihatsu Feroza

Jeśli ktoś szuka przeprawówki na rajdy, niech raczej szuka dalej, choć oczywiście dobry spawacz i z kiosku Mercedesa skroi. Osoby ... więcejchcące popróbować trochę atrakcji w terenie, gdy przesiądą się z tzw. plaskacza, stwierdzą, że to zupełnie inna jakość, a na pewno żadnym SUV-em nie da się wjechać i wyjechać tam , gdzie Ferozą. Wystarczające również dla przeciętnego leśnika lub myśliwego. Gdy się chce coś przewozić - oczywiście, składanie tylnych siedzeń, dołączany bagażnik lub przyczepa (silnik 1,6). Auto większe, z mocniejszym silnikiem i nie palące więcej niż Samuraj, Jimny, Vitara, Wrangler, RAV4, no i na mój gust ładniejsze. Osobom o niewysokim i średnim polecam. Ferozą można nawet jeździć na codzień bez ujmy w portfelu oraz progów i felg pogiętych na krawężnikach. Ja zmieniam Ferozę na inne tylko z uwagi na moje potrzeby użytkowe (ciężki teren). ukryj
dodano 27.03.2009 przez
Wszystko na 5 to nawet te fabrycznie nowe nie mają.Auto kupiłem jako hobby i rekreację i po raz pirewszy od ... więcejlat odzcuwam przyjemność jazdy i posiadania.Mam skale porównawcza,miałem wiele aut i jeżdżę od 30 lat.Lepsze od disco blysco VITARA i SAMURAI.Tańszy w utrzymaniu i zakupie niż PATROL.Obrotność w zakupie części zam. i eksploatacyjnych wynagradza włascicielowi czasem brudne ręse.Nadaje się dla faceta mającego pojecie jak to działa,nie nadaje się dla chłopaczków kr=tórym tatus do dzisiaj reperuje rowerek. Czesci demontować i kupowac w skepach np.tyko z zimeringami,tylko z łożyskami,tyjko z elementami ukł hamulcowego. ukryj
dodano 17.06.2006 przez
Moja pierwsza własna terenówka - wcześniej jeździłem różnymi 4x4 (Sportage, Navara), ale "sużbowo". A to fajny samochód za niewielkie pieniądze, ... więcejo ile kogoś nie przestraszy rocznik. Ale dla tych aut czas płynie wolniej. Wg. mnie ładniejsza niż Vitara (ma też kilka innych zalet - nie rdzewieje aż tak bardzo). Dość niskie koszty utrzymania (paliwo). Wygląda nieźle, wjedzie prawie wszędzie, a w dodatku jeszcze wyjedzie. Tu najwięcej robią dobre opony. Patrol to nie jest, ale nie takie miałem oczekiwania. Na asfalcie wymaga przyzwyczajenia (jedziesz jak autobusem PKS - powoli, ale generalnie do celu). Ma wgnieciony zderzak i nie jest co sobotę polerowane woskiem - ale to taki samochód, że wcale nie wygląda to źle. Nie ma strachu, jak ktoś przyhaczy na parkingu, albo gdy otrzesz lakier o małe drzewko na wąskiej polnej drodze. Prawdziwe, małe autko terenowe - ale jeszcze z poprzedniej epoki i nie do topienia w błocie - jeśli ktoś tego szuka, to będzie zadowlony. ukryj
dodano 10.10.2010 przez
to nie jest plastikowy samochodzik pod dyskoteke, choc na taki wyglada - to prawdziwy terenowy wymiatacz, nie ma sily, ktora ... więcejgo zatrzyma. przezyl przypadkowy skok z prawie trzymetrowej skarpy, trzasnalem przednia osia, tylna za chwile tez dobila. ZERO USZKODZEN, nawet zbieznosc nienaruszona. problemem jest rdza, gnije gorzej niz polonez. trzeba sprawdzic i zakonserwowac. ukryj
dodano 13.09.2008 przez
Zobacz oceny Daihatsu Feroza Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Daihatsu Feroza

Pb
7,63 - 12,67
Na podstawie 44 raportów spalania
LPG
9,37 - 12,97
Na podstawie 15 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Daihatsu Feroza

Po założeniu LPG - super (spalanie podałem dla gazu, bo nigdy nie zużyłem całego baku benzyny na raz - u ... więcejkolegi pali ok. 9-10l) - jazda nie droższa niż osobowym. Nieraz zjeździłem cały zbiornik na nie wyłączając 4x4 po śniegu i górkach, a zużycie nie przekroczyło 14 l. O terenie się nie wypowiadam, bo to jakbym próbował liczyć ile traktor pali na 100. Większość podstawowych części dostępna w zamiennikach o przyzwoitych cenach, ale dostępne oryginały, są zwykle drogie. Ogólnie zależy od części - wymiana rozrządu w mojej Mazdzie to 1500 PLN, a w Ferozie zapłaciłem 400 PLN, a z kolei oryginał przegub ok. 800 PLN i to niedostępny. Bywają części niedostępne jako nowe (np. wydech), bo samochód wyszedł z produkcji ponad 10 lat temu, ale przyzwoitych używek nie brakuje. ukryj
dodano 27.03.2009 przez
Parametry dotyczą Etyliny - maksymalne średnie spalanie dotyczy okresu zimowego jazdy tylko w mieście i prawie cały czas na 4x4 krótkimi ... więcejodcinkami po 3.5 km - minimalne spalanie zarejestrowane na trasie Wrocław - Sławno - Wrocław , jedna odsoba (kierowca) 0.0 kg bagażu , brak bagażnika dachowego , osiagnięta srednia prędkość samej jazdy to 72 km/h Dla LPG w tych samych warunkach mamy : 12,4 /100km 15,5 /100km 10,7 /100km. ukryj
Zużycie paliwa to spore zaskoczenie. Na plus. Myślałem, że 10 litrów to minumum. A w trasie - bez szleństw - ... więcejudaje się spokojnie zejść do 8. Pod znakiem zapytania staje sens instalacji gazu. Części - dość drogie i generalnie trudniej dostępne niż do Golfa czy Corsy (ale to chyba oczywiste) - ale tragedii nie ma. To auto z poprzedniej epoki - podatne na takie tanie zamienniki i przeróbki, jak wstawienie amortyzatora od Poloneza. Trzeba tylko dobrego mechanika z weną i inwencją, lubiącego takie "zabawy". ukryj
dodano 10.10.2010 przez
Jak na piętnastoletnie autko z silnikiem 1.6 pali niedużo. Na trasie do 90km/h - 8,6l w mieście około 10,5l oczywiście ... więcejw terenie znacznie wiecej ale cysterny nie trzeba za sobą ciągnąć. Awaryjność niewielka - jeśli się dba o samochód będzie działał bez zarzutu. Słaby punkt to karoseria w okolicach tylnich nadkoli - zazwyczaj mocno przerdzewiała. ukryj
dodano 04.07.2007 przez
podaję tylko jeden pomiar ponieważ dokonałem go w następujących warunkach: - częste wyjazdy typu "podwieź syna na angielski" (silnik nawet się ... więcejnie zagrzał); - wszystkie dalsze wyjazdy kończą się użyciem napędu 4x4 i nierzadko reduktora; - większość przebiegu to przynajmniej jedna trzecia szutry, drogi leśne, słabo utwardzone; ukryj
dodano 09.01.2013 przez
Zobacz raporty spalania Daihatsu Feroza Dodaj raport spalania

Dziennik kosztów Daihatsu Feroza

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

69

Przejechany dystans

3 586 zł

Zatankowanego paliwa

1 451 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

9

Wydanych pieniędzy

7 390 zł

Średnie wydatki na auto

1 056 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

34

Wydanych pieniędzy

6 381 zł

Średnie wydatki na auto

912 zł

ZOBACZ 7 dzienników kosztów Daihatsu Feroza Załóż dziennik kosztów