Szukaj
Citroen
Citroen
4,1 (7 769 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Citroen w pigułce

Test euroncap Citroen C5 2.0 diesel 'Dynamic', LHD

Citroen C5 2.0 diesel 'Dynamic', LHD
2009
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy coupe
Klasa auta:
Duże auta rodzinne
Masa auta:
1608 kg
Wynik testu
81%
Ochrona dorosłego
77%
Ochrona dziecka
32%
Zabezpieczenie przechodnia
83%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

29 pkt | 81 %

Kabina pasażerska pozostała stabilna w trakcie zderzenia. Kolana kierowcy prawidłowo chroni poduszka powietrzna pod deską rozdzielczą, również w przypadku kierowcy różnych rozmiarów i siedzącego w różnych pozycjach. Pasażer jest dobrze chroniony, a jego kolana nie dotykają przedniego panelu. C5 uzyskał maksymalną liczbę punktów za test zderzenia bocznego. W przypadku bardziej poważnego zderzenia ze słupem, pomiary wykazały wysokie obciążenie klatki piersiowej kierowcy - brak punktów za ochronę tego obszaru. Podobnie 'słabe' zabezpieczenie szyjnego odcinka kręgosłupa.

Uderzenie przodem
14,6pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
8,0pkt
Zderzenie ze słupem
6,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
0,6pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

38 pkt | 77 %

Poduszka powietrzna pasażera może zostać unieruchomiona by umożliwić montaż fotelika tyłem na przednim siedzeniu. Jednak informacja o jej statusie nie jest do końca jasna. Etykieta ostrzegająca przed niebezpieczeństwem używania fotelika tyłem na przednim siedzeniu bez dezaktywacji poduszki jest jasna i trwała. Obecność mocowań ISOFIX na tylnych siedzeniach nie została wystarczająco oznaczona.

Bazowa ocena auta
6,0pkt
Wydajność
8,9pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Roemer Duo
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
11,0pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Roemer Duo
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

11 pkt | 32 %

C5 nie otrzymał ani jednego punktu za ochronę nóg pieszego jaką oferuje przednia krawędź. Maska również została oceniona 'słabo' w przypadku krytycznych dla głowy dorosłego obszarów. Tylko zderzak otrzymał maksymalną liczbę punktów.

Głowa
5,4 pkt
Miednica
0,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

6 pkt | 83 %

W przeciwieństwie do poprzedniego C5, system przypominający o zapięciu pasów nie wykrywa obecności pasażera na przednim siedzeniu do momentu zapięcia pasów-dopiero wówczas rozpoczyna działanie. Euro NCAP wymaga by system ostrzegał pasażera o konieczności zapięciu pasów już na samym początku podróży, przez co Citroen nie został nagrodzony dodatkowymi punktami na tej podstawie. Spełnia on natomiast wymogi w przypadku kierowcy i pasażerów na tylnych siedzeniach. ESC oraz ogranicznik prędkości są montowane w standardzie we wszystkich wariantach C5.

Ogranicznik prędkości
0,8 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
2,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Poduszka powietrzna na kolana kierowcy