Szukaj
Citroen
Citroen
4,1 (7 769 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Citroen w pigułce

Test euroncap Citroën C4 CACTUS 1.2 'FEEL', LHD

Citroën C4 CACTUS 1.2 'FEEL', LHD
2014
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy sedan
Klasa auta:
Małe auta rodzinne
Masa auta:
965 kg
Wynik testu
82%
Ochrona dorosłego
79%
Ochrona dziecka
80%
Zabezpieczenie przechodnia
56%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

31 pkt | 82 %

Przedział dla podróżnych w teście zderzenia czołowego pozostał stabilny. Czujniki na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i kości udowych kierowcy i pasażera. Model wykazał, że podobny poziom ochrony zostanie zapewniony pasażerom innych rozmiarów, zajmującym pozostałe miejsca. W teście bariery bocznej ochrona wszystkich regionów ciała była dobra, wyjatek stanowiła ochrona klatki piersiowej, która oceniona została jako należyta. W poważniejszym teście słupa bocznego ochrona klatki piersiowej była marginalna, pozostałych regionów ciała ? dobra. Frontowe I tylne fotele zapewniły dobre zabezpieczenia w przypadku uderzenia w tył pojazdu.

Uderzenie przodem
14,4pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
7,4pkt
Zderzenie ze słupem
6,8pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,7pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

39 pkt | 79 %

Podczas zderzenia czołowego uznano, że dziecko 3 letnie narażone jest na uszkodzenie klatki piersiowej. Test wykazał również, marginalną ochronę głowy dziecka 1 rocznego. W teście zderzenia czołowego ochrona dzieci była dobra, zminimalizowane zostało ryzyko kontaktu z elementami wnętrza pojazdu. Poduszka powietrzna pasażera może zostać odłączona, co pozwala na ustawienie fotelika dla dziecka tyłem do kierunku jazdy. Informacja dostarczana kierowcy, o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera jest wystarczająca i system został nagrodzony. Wewnątrz pojazdu znajduje się etykieta w jasny sposób opisująca niebezpieczeństwo, które wypływa z nieodpowiedniego ustawienia fotelika względem aktywnej poduszki powietrznej pasażera. W pojeździe może zostać zainstalowana większość modeli fotelików dla dziecka.

Bazowa ocena auta
20,2pkt
Wydajność
7,0pkt
Instrukcja
10,3pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Roemer Baby-safe
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
7,0pkt
Instrukcja
9,8pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Römer Duo Plus
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

29 pkt | 80 %

Zderzak w większości testowanych obszarów zapewniał dobrą ochronę nóg pieszego. Frontowa krawędź maski oferowała dobry poziom ochrony we wszystkich testach. W większości obszarów mających duże szanse zostać uderzonymi przez głowę dziecka lub osoby dorosłej, zapewniona ochrona była dobra, wyjątek stanowił obszar filarów przedniej szyby, gdzie odnotowano słabą ochronę.

Głowa
17,1 pkt
Miednica
6,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

7 pkt | 56 %

Elektroniczna kontrola stabilności jest standardowym elementem wyposażenia. System przypominający o zapięciu pasów obejmuje zarówno fotel kierowcy jak i pasażera. Ogranicznik prędkości jest dostępny jako standard i spełnia wymogi Euro NCAP.

Ogranicznik prędkości
1,3 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia