Szukaj
Lexus
Lexus
4,5 (868 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Lexus w pigułce

Test euroncap Lexus UX 250h, LHD

 Lexus UX 250h, LHD
2019
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Małe auta terenowe
Masa auta:
1580 kg
Wynik testu
96%
Ochrona dorosłego
85%
Ochrona dziecka
82%
Zabezpieczenie przechodnia
77%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

36.7 pkt | 96 %

Przedział pasażerski UX pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę wszystkich krytycznych obszarów ciała pasażera. Dobra ochrona została zapewniona dla kolan i ud zarówno kierowcy jak i pasażera. Lexus pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona była dobra lub wystarczająca dla kierowcy i tylnego pasażera. Zarówno w próbie bocznego zderzenia z barierą jak i w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, przyznana została maksymalna ilość punktów, z dobrą ochroną wszystkich krytycznych obszarów ciała. . Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń również wykazała dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego. Będący standardowym wyposażeniem, autonomiczny system hamowania awaryjnego, zdobył pełną ilość punktów w próbach działania przy niskich prędkościach, typowych dla ruchu miejskiego, gdzie często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego, unikając kolizji przy wszystkich sprawdzanych prędkościach.

Uderzenie przodem
7,2pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
7,7 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
16,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
1,8pkt
AEB Miasto
4,0 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

42.1 pkt | 85 %

W próbie zderzenia czołowego, ochrona manekina dziecka 6-cio i 10-cio letniego była dobra, z wyjątkiem szyi, której ochrona była wystarczająca. W próbie bocznego zderzenia z barierą, przyznana została maksymalna ilość punktów, z dobrą ochroną wszystkich krytycznych części ciała. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których UX jest zaprojektowany, mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.

Bazowa ocena auta
23,1pkt

Uderzenie z przodu
15,1 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
7,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax Romer Kidfix XP
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Booster cushion
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

39.4 pkt | 82 %

Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była przeważnie dobra lub wystarczająca. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszego we wszystkich sprawdzanych miejscach i zdobył maksymalną ilość punktów. Ochrona miednicy była bardziej zróżnicowana, lecz przeważnie dobra lub wystarczająca. System AEB Lexusa UX, jest zdolny do wykrywania niechronionych użytkowników drogi, tak samo jak innych pojazdów. System zdobył maksymalną ilość punktów w próbach reagowania na pieszych, unikając kolizji we wszystkich scenariuszach testu. W przypadku wykrywania rowerzystów, system wykazał się skutecznością na dobrym poziomie.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
11,3 pkt
Głowa
17,1 pkt
Miednica
5,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

10.1 pkt | 77 %

System AEB wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach reakcji na inne pojazdy przy prędkościach pozamiejskich. System asystenta pasa ruchu, pomaga uniknąć niezamierzonej zmiany pasa ruchu, ale nie interweniuje w bardziej krytycznych sytuacjach, jak robią to systemy w niektórych pojazdach. System asystenta prędkości, wykorzystuje kamerę do określenia lokalnych ograniczeń prędkości. Ograniczenie jest przedstawiane kierowcy i daje mu możliwość ustawienia ogranicznika do wskazanego limitu. Samochód posiada przypomnienie o pasach bezpieczeństwa dla przednich i tylnych miejsc.

Ogranicznik prędkości
2,4 pkt
Asystent pasa ruchu
2,3 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Systemy AEB
2,4 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Pre-crash System as part of Lexus Safety System +
    Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry