Szukaj

Informacje o Lexus

Lexus to należąca do Toyoty marka luksusowych samochodów, która na rynku jest obecna do 1989 r. Głównym założeniem przy jej zakładaniu była rywalizacja z niemieckimi producentami samochodów z segmentu premium, ale również z Acurą - luksusową marką Hondy, która została założona trzy lata wcześniej. Samochody Lexusa można spotkać dziś również na torach wyścigowych, gdzie z sukcesem rywalizują o najwyższe lokaty.

Historia Lexusa

Debiut marki Lexus, której nazwa została wybrana spośród 200 różnych propozycji, sięga 1989 r. Od początku modele japońskiej marki miały się wyróżnić wysoką jakością wykonania i oryginalną sylwetką. Wysiłki Toyoty zostały nagrodzone dosyć szybko. Już w 2007 r. firma analizująca rynki motoryzacyjne J.D. Power and Associates uznała Lexusa za najbardziej wartościową markę na rynku amerykańskim.

Do opracowania pierwszych swoich modeli Toyota w imieniu Lexusa zatrudniła 60 projektantów, 24 inżynierów silników, 1400 inżynierów ogólnych, 2300 techników i 220 osobową załogę pracowników. Za nim na drogi wyjechały wersje seryjne powstało blisko 450 prototypów, której łączna wartość przekroczyła 1 miliard dolarów. Pierwszym modelem nowej marki był Lexus LS 400. Napędzany był silnikiem benzynowym V8 o pojemności 4,0 l.

W 1991 r. Lexus wprowadził dwa nowe auta: SC 400 i sedana ES300. Pierwszy z nich, w spadku od LS 400, otrzymał silnik V8 i napęd na tylną oś. ES 300 z kolei sprzedawał się najlepiej ze wszystkich sedanów marki. W 1996 r. Lexus zadebiutował z SUV-em LX 450, a w 1998 r. pojawił się crossover RX 300 i sedany GS 300 oraz GS 400.

Samochody Lexusa z XX wieku

Kolejne lata Lexus spędził na rozwoju swojej sieci przedstawicielstw w krajach europejskich oraz w rodzimej Japonii. W 2005 r. do oferty dołączyły kompaktowy Lexus IS, kabriolet SC i średnia limuzyna GS. W następnym roku Lexus pokazał nową serię LS (modele LS 460 i LS 460 L), które jako pierwsze auta posiadały automatyczny system parkowania. Międzynarodowe grono jurorów przyznało mu tytuł World Car of the Year 2007.

Następnym krokiem Lexusa było wypełnienie gamy modelowej seriami IS, ES, GS oraz nowymi LS, SC, RX, GX i LX. Od 2005 r. Lexus zwiększył swoje wysiłki w rozwój technologii hybrydowej. Na rynku zadebiutowały model RX 400h, a rok później pojawił się GS 450h, luksusowa limuzyna napędzana jednocześnie silnikiem V6 i motorem elektrycznym. Kolejny rok to kolejne hybrydy: LS 600h i przedłużony LS 600h L.

W styczniu 2007 Lexus powołał do życia wewnętrzną dywizję oznaczoną literą F. Miała się ona zająć rozwojem luksusowych modeli Lexusa o sportowym zacięciu. Pierwszym był Lexus IS, który po przeprowadzonych modyfikacjach zmienił nazwę na IS-F, a napędzany był silnikiem V8 o pojemności pięciu litrów i mocy 400 KM. Kolejnym projektem marki był koncept LF-A – super-sportowy samochód o nadwoziu roadstera.

czytaj więcej

Lexus – wybierz model

Pokaż modele z silnikiem:

Opinie Kierowców o Lexus

Sprawdź co kierowcy
myślą o Lexus

Oceny Aut 866 ocen

3,3
~Kajko
Lexus NX II
SUV 350h 242KM 178kW
Samochód ma duży potencjał i sporo zalet niemniej jest niedopracowany a dziw że to lexus i wg mojej oceny ma głupie wady przez co ja bym go następnym razem nie kupił. Jest komfortowy, ładny (subiektywnie oczywiście), nie pali dużo jak na te gabaryty (7,5-9l miasto i 11l autostrada przy 140 km/h . Przyjemnie się nim jeździ, choć ten silnik/skrzynia trochę hałasuje jak się przyśpiesz . Natomiast co do wad: - po myci aut e-cvt szaleje nie da się ruszyć w USA mamy plagę tego typu sytuacji . Włącza się rezerwa pomimo że bak jest pełny na 30 - 40 %. Co do nawigacji fabrycznej mocno nieaktualna . Asystent Lexusa jest bezużyteczny reaguje jak chce zbędny kiepski dodatek . Najbardziej mnie irytuje wykrywanie pasów na jezdni działa bez jakiejkolwiek logiki potrafi ignorować kompletnie to co jest na drodze a to już jest niebezpieczne . Długością siedziska, jest ono trochę niekomfortowe . - Brak pamięci autohold nawet auta segmętu B z przed 6 lat to miały . Sporo mają do nadrobienia . Jednak nie to jest największym kłopotem a podejście Lexusa do obsługi klienta . Polecam Forum PL czy USA tam to dopiero można się naczytać o wadach ja tak źle nie mam . Zatem Lexus i jego mityczna jakość hmmm gdzie ona ?
3,6
~krzysiek
Lexus UX
Crossover 250h 184KM 135kW
No nie wiem....Swoje już wyjeżdziłem auto docelowo dla córki na całodziennym teście dzieki uprzejmosci Pana dilera (bardzo mili ludzie) Wrazenia troche inne niz kolegów we wczesniejszych komentarzach,czasami mam wrażenie ze to dla niektórych szczytowe,zyciowe osiagnięcię, a auto to tylko auto.do meritum.Auto bardzo ładne,akurat testowany rozważany przez nas egzemplaż.Ciemnozielony,z pomarańczowym wnętrzem - naprawde bardzo ładny.Wersja President,diler zamiastt ceny chyba 212000 zaproponował 173 tysiace od reki (model 2023)....wnetrze ładne ale: - albo rzeczona pomarańczowa szmatka (jakoś tam to sie nazywa fachowo) albo sztuczna (i to widac że sztuczna) skóra... Brak wentylacji foteli nawet za dopłatą...Brak tego,tamtego,miało być premium jest jak jest...Wyswietlacze troche niewspółczesne,nie do auta z tej półki.Jak chce premium to oczekuję premium....Wyswietlacze i animacja rodem z Clio 2023 kórym jeździłem tydzień wczesniej w Maladze.Brak elektryki siedzeń - i nie do dokupienia.Troche albo i nie troche ciasno,krótkie siedziska z przodu z tyłu brak miejsca na nogi.Kompletnie.Prowadziła chwile corka dla mnie z tyłu niemalze brak miejsca.Bagaznik mikro,maleńki i kolejny brak -nie ma czujników otwierania noga.....Kolejna kwestia -nie czepiam się -brak android Auto....Naprawdę .Apple car jest ale Androida nie -jak to rozumieć? Teraz jazda.....Silnik troche wyjacy ale to sprawa skrzyni działającej troche dziwnie (CVT) i przeciągającej biegi (albo to tak działa) głosno zwłaszcza z nadkoli i ten dzwiek wyjącej skrzyni irytuje.Zwieszenie niby miekkie ale w dziurach strasznie twarde,wrazenie pukania - diler wyjaśnił ze to moze od fabrycznych opon RunFlat (na co nie zwóciłem uwagi) ktorych nie mozna zmienic bo grozi to utratą gwarancji.Tryby jazdy -ekonomiczny ,to nie jazda,nie wiem jak to nazwac ....lepiej wyjśc i iśc pieszo....Zostają dwa pozostałe -dają radę...Sama gwarancja...3 lata i 100tys km ,opcja przedłuzenia do 10 lat pod warunkiem serwisu w autoryzowanym serwisie co 15tys km...Kosztuje to tyle ze gwarancja - pakiet do dokupienia w BMW wydaje sie okazją...Generalnie roczarowanie,fakt najmniejszy model ale jest pare po prostu zwyczajnie lepszych i tyle.Nie wyobrażam sobie auta premium bez androida,elektryki,czujnika bagaznika czy braku dżwieku premium W testowanym egzemplazu wrazenia słabe -na zwrócona uwage,diler wyjasnił ze rzeczywiscie to stary model Pioniera gra w środku ,ale nie jest tak źle........Zaintersowanym polecam obejrzec i przejechac sie np.Volvo XC 40 ,Mazdą czy choćby Tonale która finałowo kupiłem.Drozej ale w kazdym punkcie nowoczęsniej i więcej.Plus gwarancja 5 lat.Troche rozumiem ze tyle ich stoi z 2023 i od ręki bez negocjacji 40tys mniej byle wyjechac ich autem.Ja po prostu nie tego sie spodziewałem.Miałem GS-a - wspaniale wspominam...
2,9
~krzysztof
Lexus ES VII (XV70)
Sedan Facelifting 300h 218KM 160kW
Jestem sympatykiem ,fanem marki ale ten model (może to taki model) mnie rozwalił.Nie wiem co sie stalo z duchem Lexusa...Miałem pierwszego LS -a ,cacko,miałem sc 1993 -zrobiłem prawie pół miliona bezawaryjnie,mam juz raczej do celów kolekcjonerskich LS 430.... To auto nieporównywalne z ES który miałem na dzień na testach.....Inne planety....Mam sporo zastzreżeń dla auta za ponad 300tys złotych zwłaszcza że wydaje mi sie, że marka zobowiązuje....Po kolei......Jakość materiałów w srodku meijscami to Camry chociaz to widac po oswojeniu sie z autem bo montowane w dyskretnych miejscach,O urodzie wnętrza nei dyskutuje ale dwa pokrętła w stylu rogów przed twarzą jakoś wyglądaja tandetnie.Ekrany niewspółczesne niestety powiedziałbym ze budżetowe.,ergonomia niby ok ale nie do końca przejrzysta - nie umiem tego uchwycić ale zwróccie na to uwagę.Ciasno (mam 192cm) siedzenia skandalicznie krótkie.......Zawieszenie za miękkie,kanapa bez czucia ale w sensie filtrowania a nie hałasu ,po prostu za bardzo izoluje no i najgorsze.....Silnik.Podobno jeden jedyny...Za słaby,dynamika jak z auta miejskiego, a skrzynia wyje przy przyspeiszaniu.Co to ma być? Poza tym na autostradzie głośnawo...Nie rozumiem.Nie rozumiem co się dzieje,to jak sabotaż.Firma robiaca genialne auta (ledwie parę mogę porównac do swojego LS-a 2006 wg mnie najlepszego z najlepszych aut którymi jeździłem) której udało sie pogodzić kiedyś komfort,niezawodność i pazur proponuje mi teraz auto które nazwałbym autem dla emeryta.Wyprane z czegokolwiek,melex.nie wiem co o tym myslęc,sprawdziłem,faktycznie ES ma tylko tą hybrydę.GS wycofany....Gorąco namawiam -sprawdzcie to auto na testach (nie ma z tym żadnego problemu) jezeli macie mniej niż 70 lat.To nie żart.Zastanawiaja mnie tylko opinie i zachwyty bo mam wrazenie że albo ktos tym autem nie jeździł albo to jego 1wsze auto w życiu.Sprawdźcie porównajcie bo wtedy wszystko wychodzi ... No nie mogę tego przeżyć.Pozdrawiam.
Euro NCAP Logo
Najnowsze testy zderzeniowe modeli Lexus przeprowadzone przez Euro NCAP.
Średnia ocena