Szukaj
Mazda
Mazda
4,3 (6 842 oceny)
Wybierz inną markę
Polecamy
Mazda w pigułce

Test euroncap Mazda 6, 2.2DE Wagon, 'Core' grade, LHD

Mazda 6, 2.2DE Wagon, 'Core' grade, LHD
2013
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy terenowy
Klasa auta:
Duże auta rodzinne
Masa auta:
1420 kg
Wynik testu
92%
Ochrona dorosłego
77%
Ochrona dziecka
66%
Zabezpieczenie przechodnia
81%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

33 pkt | 92 %

W teście zderzenia czołowego kabina pasażerska pozostała stabilna. Odczyty z czujników umieszczonych na manekinach wskazały dobrą ochronę kolan i ud zarówno kierowcy jak i pasażera zajmującego miejsce z przodu. Model wykazał, że podobny poziom ochrony zostanie zapewniony pasażerom różnych rozmiarów, zajmujących pozostałe miejsca. W teście bariery bocznej, czujniki na manekinach wykazały dobrą ochronę wszystkich regionów ciała. Jednak po testach stwierdzono brak blokady drzwi kierowcy i model został ukarany. W cięższym teście słupa bocznego ochrona klatki piersiowej była odpowiednia, pozostałych regionów ciała dobra. Siedzenia i zagłówki zapewniły dobrą ochronę przed urazami kręgów szyjnych w przypadku szarpnięcia spowodowanego uderzeniem w tył pojazdu.

Uderzenie przodem
14,4pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
7,5pkt
Zderzenie ze słupem
7,9pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
3,6pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

38 pkt | 77 %

Na podstawie sztucznych wczytań w testach dynamicznych , model zdobył maksymalną liczbę punktów za ochronę dziecka 18-miesięcznego oraz 3-letniego. Oceniono, że podczas zderzenia czołowego oboje dzieci zajmuje odpowiednie miejsca. W teście zderzenia bocznego, ochrona obojga dzieci była słaba, odnotowano ryzyko urazów głowy w kontakcie z elementami wnętrza pojazdu, za co model został ukarany utratą wszystkich punktów. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać odłączona, co pozwala na ustawienie fotelika dla dziecka tyłem do kierunku jazdy. Kierowcy dostarczana jest jasna informacja o aktualnym statusie poduszki powietrznej, system został nagrodzony. W pojeździe można bezpiecznie zamontować większość urządzeń podtrzymujących dla dzieci, wyjątek stanowi 2/3 grupy fotelików.Samochody przed VIN JMZGJ622621142289 mają różne wycięcia dla mocowań ISOFIX i instalacja urządzeń przytrzymujących dla dzieci może się nieznacznie różnić od samochodów ocenianych przez Euro NCAP.

Bazowa ocena auta
19,9pkt
Wydajność
7,0pkt
Instrukcja
12,0pkt
Montaż
11,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Roemer Baby-safe
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
7,0pkt
Instrukcja
7,9pkt
Montaż
11,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Römer Duo Plus
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

24 pkt | 66 %

Zderzak zdobył maksymalną liczbę punktów za ochronę nóg pieszych. Jednak przednia krawędź maski oferuje słabą ochronę miednicy pieszego i nie zdobyła żadnych punktów. Powierzchnia maski w większości testowanych obszarów oferuje dobrą ochronę dla głowy pieszego, miejscami wystarczającą

Głowa
17,8 pkt
Miednica
0,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

7 pkt | 81 %

Elektroniczna kontrola stabilności jest standardowym wyposażeniem i spełnia wymogi Euro NCAP. System przypominania o zapięciu pasów bezpieczeństwa obejmuje wszystkie miejsca, jest elementem standardowym. Samochody z VIN JMZGJ622621142289 posiadają zestaw sterowników ogranicznika prędkości, system spełnia wymogi Euro NCAP.

Ogranicznik prędkości
1,3 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia