Nie trać czasu na szukanie częœci! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Fiat 500L

Model zaliczany do klasy małych miejskich minivanów (mini MPV, segment K) produkowany od 2012 roku. W ofercie Fiata 500L zastąpił Ideę, zaś jego większa wersja (500XL) to następca modelu Multipla. Samochód jest spokrewniony z Fiatem 500, choć zbudowano go na innej płycie podłogowej (GM Fiat SCCS Platform). Model bazuje na prototypie Fiat L0 (zwanym też Ellezero) z 2011 roku. Litera „L” w nazwie samochodu ma odnosić się do takich cech, jak „large” (duży), „light” (lekki) oraz „loft” (wyznaczający nowe trendy).

Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet II - galeria redakcyjna - lewy tylny reflektor - wyłączony
Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet II - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet II - galeria redakcyjna - lewy bok
Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet II - galeria redakcyjna - koło
Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet II - galeria redakcyjna - pełny panel przedni
Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet II - galeria redakcyjna - kierownica
Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet II - galeria redakcyjna - kokpit

Nadwozie 500L to prawdziwa mieszanka różnych stylów stosowanych przez Fiata. Oparte zostało na platformie Punto, ogólną bryłą przypomina Pandę (tylko taką mocno "rozdętą"), z kolei detalami - zwłaszcza przodu - mocno nawiązuje do zwykłej "pięćsetki". I choć próba połączenia tak odmiennych rozwiązań była ryzykowna, efekt końcowy designerskich prac okazał się więcej niż zadowalający - trudno o mikrovana, który miałby w sobie tyle uroku.

Włochom nie zabrakło ciekawych pomysłów także przy szkicowaniu wnętrza. Znacznie ważniejsze jest jednak to, że otoczenie kierowcy dopracowano pod względem ergonomii obsługi, a całość wykonano z dobrej jakości materiałów. Pewne zastrzeżenia mamy do czytelności zegarów, za to w kwestii widoczności na zewnątrz nie mamy żadnych uwag - wysoka pozycja za "kółkiem" i rekordowo mocne przeszklenie nadwozia gwarantują prowadzącemu kapitalny widok we wszystkich kierunkach.

Dużo szkła z każdej strony poprawia ponadto poczucie przestrzeni, ale i bez tego podróżni mogą poczuć się rozpieszczeni ilością zaoferowanego miejsca. Fiat 500L jest jednym z największych modeli w swojej klasie, co bezpośrednio przekłada się na wymiary jego wnętrza - i z przodu, i z tyłu siedzi się bardzo wygodnie, a bagażnik pozwala bez skrupułów spakować się na rodzinny wyjazd. Jak przystało na minivana, włoskie auto zadziwia liczbą wygospodarowanych schowków i skrytek.

Zachowanie podczas jazdy nie jest najmocniejszą stroną bohatera naszego opisu. Zawieszenie zestrojone jest bardzo miękko, a mimo to nie wszystkie nierówności kompensuje bez informowania o nich podróżnych. Ponadto, generuje znaczne przechyły karoserii na zakrętach, co w połączeniu z niezbyt precyzyjnym układem kierowniczym nie zachęca do dynamicznej jazdy. Na szczęście, zachowanie auta jest cały czas przewidywalne.

Pod względem cenowym "pięćsetka" w rozmiarze "L" plasuje się w segmencie miejskich minivanów pośrodku stawki - kosztuje więcej od propozycji koreańskich, ale mniej niż modele zza naszej zachodniej granicy. Wyposażenie standardowe prezentuje się przyzwoicie, jednak wiele opcjonalnych dodatków (takich jak np. klimatyzacja) udostępniono dopiero w wyższych i droższych specyfikacjach. Na plus - szeroka oferta nowoczesnych, elektronicznych "gadżetów".

Komentarze redakcji

Powagosław: Sympatyczne rozwinięcie koncepcji „Fiat 500”, może i mniej ekstrawaganckie, ale w przypadku modelu z literą „L” w nazwie słowo „ekstrawagancja” trzeba było połączyć z wyrazem „praktyczność”.
Luzacjusz: Wygląda na odcinanie kuponów od Fiata 500. A pachnie bigosem z zapożyczeń: trochę Pandy, trochę Skody, trochę Mini, trochę Citroena. Całość przyjemna (jak to bigos), może trochę gracji brakuje (jak to bigos), a oryginalności na pewno.

Wersje nadwozia Fiat 500L

Silniki Fiat 500L

Lista silników:
0.9 TwinAir 8V (105KM), 1.4 16V (95KM), 1.4 16V (95KM), 1.4 T-Jet 16v (120KM), 1.3 Multijet 16V II (85KM), 1.6 MultiJet (105KM), 1.6 MultiJet II (120KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.
Jaki silnik wybrać?

Tu blachy jest więcej, niż w zwykłej 500-tce, dlatego też warto rozejrzeć się za mocniejszymi motorami. O ile 0.9 TwinAir 105KM i 1.4 16V 95KM sprawdzą się raczej w rękach spokojnych kierowców, to 1.4 T-Jet 120KM poradzi sobie również w trasie. Elastyczny, zrywny i dość dobrze wyciszony - szybko można się do niego przekonać. Diesli Fiat w 500L nie przewidział. A szkoda - bo tu akurat by się przydały.

Publikacje o Fiat 500L

Włoski przepis na minivana - Fiat 500L Trekking
 
Nasz test Fiat 500L Trekking

Pasjonaci motoryzacji z lekkim zaniepokojeniem przyglądają się marce Fiat. Próba sprzedawania europejskim klientom amerykańskich samochodów pod włoskim szyldem, to nie jeden z dziwnych pomysłów Fiata. Na chwilowy brak następcy Punto, czy Bravo możemy jeszcze przymknąć oko, ale na brak inwencji twórczej...

Fiat 500L Trekking - przewodnik po rynku małych crossoverów, cz. 2

Choć Włosi mają w swojej ofercie Sedici, które w pełni zasługuje na miano samochodu nie tylko na asfalt, pod lupę postanowiliśmy wziąć Fiata 500L Trekking. Dlaczego? Po pierwsze, Sedici ma już na karku ładnych parę latek (jego produkcję rozpoczęto w 2005 roku), a po drugie, czasy się zmieniły i dziś...

Fiat 500L Living - "pięćsetka" dla dużej rodziny
 
Nasz test Fiat 500L Living 1.6 Multijet 105 KM

Minivany, pomimo tego, że są niezwykle użyteczne i wygodne, nie są uważane za najbardziej stylowe. Priorytet przestrzeni pasażerskiej oraz bryła samochodu nie pozostawiają projektantom dużego pola do popisu. Taki pogląd może jednak ulec zmianie dzięki nowemu modelowi Fiata - 500L Living.

Fiat 500L Trekking - z rodziną w teren

Młodzi dorastają - najpierw myślą o zabawie i tzw. "lansie" na mieście, znajomych, imprezach i swobodzie. Po jakimś czasie przychodzi pora na poważne decyzje - rodzina, mieszkanie, odpowiedzialność itd. Jeśli ktoś początkowo podróżował samotnie lub z osobą towarzyszącą w Fiacie 500, to po założeniu...

Fiat 500L - rosnąca rodzina
 
Nasz test Fiat 500L

Fiat postanowił wykorzystać dużą popularność i świetną sprzedaż modelu 500. Wpadł więc na pomysł, aby kolejnym etapem motoryzacyjnej drogi młodych użytkowników "pięćsetki" stał się większy, lecz nawiązujący do mniejszego brata model 500L. Pozytywny odzew klientów połączony z optymizmem Fiata...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Fiat 500L

Fiat 500L na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Katalog nowych aut

Fiat 500L

od 49 900 zł do 81 300

Dostępne silniki

Benzyna (95 - 120 KM): 0.9 TwinAir 8V, 1.4 16V, 1.4 16V , 1.4 T-Jet 16v

 

Diesel (105 - 120 KM): 1.6 MultiJet, 1.6 MultiJet II

Skrzynie biegów

manualna: 6-biegowa

 

Katalog nowych aut Fiat 500L
 

Najpopularniejsza wersja Fiat 500L

Fiat 500L 1.4 16V 95KM - 5 drzwiowy hatchback

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
radio / CD
elektryczne szyby
klimatyzacja
czujnik parkowania

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet Sound - 2 500

Cena katalogowa

49 900

Zobacz ofertę Fiat 500L 1.4 16V 95KM - 5 drzwiowy hatchback
 

Fiat 500L najczęściej porównywane z:

Ford C-MAX
2.0 TDCi (140 KM)
Seat Altea
1.6 TDI CR (105 KM)
Ford C-MAX
1.0 EcoBoost (125 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Infiniti Q50 DIESEL RWD Demonstracyjny Infiniti Q50 DIESEL RWD
Rocznik: 2014. Przebieg: 12 000 km. Silnik: 2.1 170KM, diesel.
Cena: 228 326 zł 194 000 zł
Zyskujesz: 34 326 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Infiniti Q50 Q50 S Hybrid AWD Demonstracyjny Infiniti Q50 Q50 S Hybrid AWD
Rocznik: 2014. Przebieg: 7 000 km. Silnik: 3.5 364KM, .
Cena: 256 551 zł 229 000 zł
Zyskujesz: 27 551 zł Zobacz szczegóły »

Używane Fiat 500L

Fiat 500L
1.4 benzyna 95 KM
2013
63 122 PLN
Fiat 500L
1.4 benzyna 95 KM
2013
62 020 PLN
Fiat 500L
1.4 benzyna 95 KM
2013
63 790 PLN
Fiat 500L
1.4 benzyna 95 KM
490 km, 2013
59 800 PLN

Ocena auta Fiat 500L

  • Średnia ocena
    na podstawie 4 opinii
  • 3,76
  • Średnia dla segmentu
    Minivany: 4,32
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + widoczność
  • Wady
  • - jakość/cena
  • - ekonomiczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Fiat 500L

Fiat 500L Living - galeria redakcyjna Fiat 500L Fiat 500L - wersja amerykańska Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet II 105KM - galeria redakcyjna Fiat 500L 1.6 MultiJet II 105 KM Fiat 500L Beats Edition (2014) Fiat 500L - galeria redakcyjna Fiat 500L Trekking Fiat 500L Living (2014) Fiat 500L Trekking Street Surf Concept (2014)
Zobacz inne galerie Fiat

Opinie o instalacji LPG

Fiat 500L

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Fiat 500L

Fiat 500L

9 komentarzy

8 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Maciej M~Maciej M

Moja wersja wyposażona jest w silnik 1,4 T-Jet dysponująca 120 KM. I nie wyobrażam sobie tego samochodu z mniejszym silnikiem. Trochę faktów:
1. Ilość miejsca w kabinie, jestem pewny zaskoczy nie jednego pasażera. 2. Wyciszenie hmmm.. uważam, że fiat zrobił całkiem niezłe postępy. Praktycznie do prędkości max tego samochodu da się rozmawiać w nim bez podnoszenia głosu. A do prędkości ok 100km/h nie odczujemy różnicy w natężeniu dźwięku z zewnątrz. Później na mój gust bardziej słychać opony niż dźwięk opływającego powietrza. 3.Spalanie - i tu fakty z trasy. Śr spalanie po przejechaniu 1200km. Z czego 80% po autostradach i drogach szybkiego ruchu, z prędkościa na autostradzie 120-130 km/h spalanie 7,6 l/100km. Jeśli chodzi o minimalne spalanie to udalo mi się uzyskać tym samochodem 6,9 l/100km. Nie twierdzę, że nie da się mniej. 4. Traction+ odnosze wrażenie, że samochód poradzi sobie i bez tego systemu, jednak po włączeniu T+ jazda po błocie lub pod stromą górkę po trawie, przychodzi mu jakby łatwiej. 5. Kamera cofania. Świetnie pomaga w parkowaniu tego samochodu, jednak jej umieszczenie nie jest zbyt udane i podczas deszczowych dni obraz zniekształcają krople spływające po klapie bagażnika. Nie znaczy, że przestaje działać lub jest bez użyteczna, po prostu obraz jest mniej przejrzysty. 6. Podsumowanie. Mnóstwo pieniędzy wydane na ten samochód nagradza on swoją nie wątpliwą wygodą i nie tuzinkowym wyglądem. Z autopsji wiem, że ludzie oglądają się za nim zdecydowanie bardziej niż za pozostałymi crossoverami. Może to kwestia koloru. Mój to pastelowy żółty. GSI oraz aplikacja Eco driving zdecydowanie pomaga zapanować nad głodem mojego silnika. Ergonomii wskaźników i przycisków nie ma co zarzucić. Tylko jedną rzecz Fiat "zawalił" po ustawieniu prędkości na tempomacie nigdzie nie znajdziemy wyświetlonej informacji o ustawionej prędkości. Za to minus należy sie jak najbardziej. Gdybym mógł coś dodać do mojego modelu na pewno dorzuciłbym szklany dach oraz system City Break Control.
P.S.
Fiat przyzwyczaił nas do gadgetów o których nit nie mówi, a które z czasem każdy użytkownik doceni. Automatyczne włączenie klimatyzacji i wyłączenie wew. obiegu powietrza przy włączeniu nawiewu na przednią szybę (samochód bez klimatyzacji automatycznej). Funkcja Folow me home, czy też otwieranie (!) i zamykanie szyb za pomocą pilota w kluczyku. "Samo zgłasniające" się radio przy większej prędkości.

~ggosia~ggosia

Ja postanowiłam go kupić i nie żałuję. Rzeczywiście nie jest demonem prędkości, za to jest tak ładny, że nawet mi to specjalnie nie przeszkadza. W sumie głównie użytkuję go w mieście, więc tak bardzo nie odczuwam tego braku prędkości.

berettooberettoo

a zastanawiałem się nad jego zakupem - wybór padł jednak na nissana juke. Wciąż jednak mam wątpliwości

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Fiat

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
54 142
Przejechany dystans
28 150 067 km
Zatankowanego paliwa
1 472 073 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
7 717
Wydanych pieniędzy
2 072 856 zł
Średnie wydatki na auto
1 000 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
10 622
Wydanych pieniędzy
2 435 780 zł
Średnie wydatki na auto
1 175 zł
Zobacz dzienniki kosztów Fiat (2 073)

Testy zderzeniowe Fiat 500L

Najnowsze testy zderzeniowe Fiat 500L przeprowadzone przez Euro NCAP.

Fiat 500L 1.4 petrol 'Easy' 4×2, LHD
2012

Fiat 500L
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Fiat

Zużycie paliwa Fiat 500L

Na podstawie 6 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: bouvierek, dodano: 29.08.2014 02:35

6 l/100 może 7 l/100 w dodatku gazu (fabryczny, założony w salonie a więc z pełną gwarancją auta) to bardzo dobry wynik. Zauważyłem (wskaźnik komputera), że nie wiele więcej pali przy znacznym rozpędzeniu auta powyżej setki. Tak więc, kto nie jeździ tylko po mieście, może liczyć na szybką i tanią podróż w dalsze zakątki co śmiało można zrobić, bo auto na to pozwala i wygodą i gabarytami.

pełny raport Fiat Hatchback 5d 1.4 16V

autor: Rumek, dodano: 07.08.2013 23:03

Przy tej masie auta i takiej mocy diesla zgodnie z oczekiwaniem.

pełny raport Fiat Hatchback 5d 1.6 MultiJet

autor: zaki, dodano: 29.01.2014 19:22

Spalanie nie wyglądało dobrze. Utrzymując jako-taką dynamikę komputer pokazywał 8.5-9.5L. Spalanie z ostatnich 100km - 10.4L. Nie wiem kto wcześniej i w jaki sposób nim jeździł. ALE mając Fiata G.Punto wiem, że da się zejść niżej NAPEWNO, trzeba po prostu "wyczuć" auto. Myślę że przy spokojnej jeździe można uzyskać 7.0 - 7.5L/100km.

pełny raport Fiat Living 0.9 TwinAir 8V

Skarbnica wiedzy o Fiat 500L

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Fiat 500L

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Fiat 500L
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Fiat 500L 1.6 MultiJet II 105KM