Szukaj

Informacje o Fiat Punto II Van 1.2 i 60KM 44kW 1999-2010

Lata produkcji: 1999 – 2010
Segment: Auta małe
W 1999 roku, dokładnie w setną rocznicę istnienia marki Fiat, rozpoczęła się sprzedaż drugiej generacji Punto, co sprawiło, że było pierwszym od lat autem Fiata ozdobionym tradycyjnym, okrągłym logo marki. Otrzymał nazwę Nuova („Nowy”). Choć większość mechanizmów i podzespołów pochodziła z modelu pierwszej generacji, to linia nadwozia zmieniła się znacząco – stała się bardziej agresywna. Podobnie jak poprzednik, druga generacja modelu odniosła sukces rynkowy. W 2003 roku z taśmy zjechało ostatnie Punto II. W tym samym roku zadebiutowała gruntownie zmodernizowana wersja tego modelu, dzięki której, jeszcze w tym samym roku Fiat świętował wyprodukowanie pięciomilionowego egzemplarza Punto. Po faceliftingu w Punto zmienił się przede wszystkim przód nadwozia i choć sylwetka stała się masywniejsza, to zarazem mniej dynamiczna. Pomimo że kolejna generacja modelu – Grande Punto, została wprowadzona na rynek w 2005 roku, Punto II FL, jest produkowany także przez serbską Zastavę (na licencji Fiata) jako Zastava 10.
czytaj więcej
Powagosław
Bardzo udany powrót do oryginalnej koncepcji zapoczątkowanej przez Grande Punto. Fiat znów ma swoje małe Maserati. ~Powagosław
Luzacjusz
Jestem reżyserem popularnego serialu i muszę zrobić trzy odcinki. Trzeci jest najfajniejszy, publika klaszcze. W czwartym tylko psuję to, co fajne w trzecim, publika zdycha, w ekran lecą pomidory. Więc dumnie prezentuję epizod numer pięć, w którym naprawiam to, co popsułem w odcinku nr 4. Na widowni znów owacje. Nadążacie? Zrobiłem jeden odcinek w trzech wersjach, a ludzie myślą, że widzieli trzy odcinki, z których dwa były dobre. Dobrze kombinują w tym Fiacie. ~Luzacjusz
Produkowany od 1999 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1242 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 60 KM (44 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 102 Nm przy 2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 70,8 x 78,9 mm
Typ wtrysku jednopunktowy (SPI, CPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Wyciszenie + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Skrzynia biegów - Ergonomia - Bezawaryjność (drobiazgi)
Średnie spalanie dla Fiat Punto II Van 1.2 i 60KM 44kW 1999-2010
5,9
l/100 km
7,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,7
Fiat Punto II
Van 1.2 i 60KM 44kW
Powtórzyłem raport spalania aby był czytelny -dotyczy LPG- Benzyny nigdy dokładnie nie liczyłem zawsze staram się mieć najmniej 1/3 zbiornika i średnio raz w miesiącu tankuje 10 do 12 litrów ( średni miesięczny przebieg samochodu to 1000 do 1300 kilometrów) Co do auta - Wycieki oleju z silnika to tu, to tam moje zdanie na ten temat to: kiepska jakość wszelkiego rodzaju uszczelniaczy zastosowanych w tym samochodzie. Poza drobnymi naprawami auto jak gdzieś ktoś napisał ( o fiatach) "nigdy nie pozwoli swemu właścicielowi o sobie zapomnieć". (Bezawaryjność (drobiazgi))
7,7
Fiat Punto II
Van 1.2 i 60KM 44kW
Powtórzyłem raport spalania aby był czytelny -dotyczy LPG- Benzyny nigdy dokładnie nie liczyłem zawsze staram się mieć najmniej 1/3 zbiornika i średnio raz w miesiącu tankuje 10 do 12 litrów ( średni miesięczny przebieg samochodu to 1000 do 1300 kilometrów) Co do auta - Wycieki oleju z silnika to tu, to tam moje zdanie na ten temat to: kiepska jakość wszelkiego rodzaju uszczelniaczy zastosowanych w tym samochodzie. Poza drobnymi naprawami auto jak gdzieś ktoś napisał ( o fiatach) "nigdy nie pozwoli swemu właścicielowi o sobie zapomnieć". (Bezawaryjność (drobiazgi))
4,9
Fiat Punto II
Van 1.2 i 60KM 44kW
zaskakujące niskie spalanie na trasie przy zachowaniu predkości 90-100 przy pełnym obciążeniu osobamii bagażem (Bezawaryjność (drobiazgi))

Usterki Fiat Punto II

Liczba wpisów: 55
seryjnie montowany zamek centralny
  • Fiat Punto II Hatchback 1.2 i 60KM 44kW 1999-2010
  • instalacja elektryczna
Zamykając auto z pilota, uzbraja się alarm lecz nie zamykają się drzwi. Musze pilotem rozbroić alarm i ponownie zamknąć i wtedy wszystko jest ok - alarm się uzbraja a drzwi się zamykają. Nie bardzo wiem jak się pozbyć tego problemu. Wymieniłem już alarm na nowy (za poradą warsztatu elektromechaniki) ale nie pomogło. Nie pomogła tez zmiana komputera w którym umiejscowiona jest centralka. Wiem też po wizycie w wyżej wymienionym warsztacie że zepsuty mam w drzwiach od kierowcy mikrowłącznik czy coś takiego przez co po zamknięciu drzwi nie gaśnie lampka w środku auta. Zamienili mi go na zwykłą 'krańcówkę' aby lampce przywrócić normalne działanie. wymiana alarmu - nie pomogło, wymiana komputera pokładowego - nie pomogło, sprawdzenie siłowników - wszystkie sprawne (wszystko robione w 'specjalistycznych' warsztatach.
Problem rozwiązany
1 komentarz
seryjnie montowany zamek centralny
  • Fiat Punto II Hatchback 1.2 i 60KM 44kW 1999-2010
  • inne
Zamykając auto z pilota, uzbraja się alarm lecz nie zamykają się drzwi. Musze pilotem rozbroić alarm i ponownie zamknąć i wtedy wszystko jest ok - alarm się uzbraja a drzwi się zamykają. Nie bardzo wiem jak się pozbyć tego problemu. Wymieniłem już alarm na nowy (za poradą warsztatu elektromechaniki) ale nie pomogło. Nie pomogła tez zmiana komputera w którym umiejscowiona jest centralka. Wiem też po wizycie w wyżej wymienionym warsztacie że zepsuty mam w drzwiach od kierowcy mikrowłącznik czy coś takiego przez co po zamknięciu drzwi nie gaśnie lampka w środku auta. Zamienili mi go na zwykłą 'krańcówkę' aby lampce przywrócić normalne działanie.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Filtr przeciw pyłkowy.
  • Fiat Punto II
  • wnętrze
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
Jestem posiadaczem Punto od Grudnia.Po zakupie auta jak to zawsze bywa, wymieniłem,olej,rozrząd itd.Chcąc wymienić filtr pyłkowy tzw, kabinowy poległem.Odszukanie go to nie lada wyczyn ale... żeby chociaż tam był,nic pustka. Rok auta 2003 silnik 1.2. Pan w sklepie Fiata powiedział mi że niema tak owego filtra,tylko w autach z klimą to tak jest, a jak parują mi szyby to trudno to Fiat.....hmm ciekawe? i do Was moi drodzy pytanie, czy mieliście podobny problem?.Pojemnik na filtr jest lecz bez wkładu.
25 komentarzy
Fiat Punto II Van