Nie trać czasu na szukanie częœci! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Fiat Punto/Grande Punto

Jeden z najpopularniejszych samochodów segmentu B produkowany od 1993 roku. Punto zastąpił w ofercie Fiata model Uno. Samochód okazał się nie mniejszym sukcesem od swojego poprzednika: od rozpoczęcia produkcji Punto kupiło prawie 9 milionów osób, co czyni go jednym z najlepiej sprzedających się aut w swojej klasie w Europie. Model był wielokrotnie nagradzany, wygrał m.in. plebiscyt na Europejski Samochód Roku 1995. Oferowany też jako Grande Punto i Punto Evo, a od 2012 roku – znów jako Punto. Słowo „punto” oznacza w języku włoskim „kropkę” lub „punkt”.

Generacje Fiat Punto

  • Wybierz generację: Punto 2012 (2012 - teraz)
    Fiat Punto Punto 2012
    Fiat Punto Punto 2012 Hatchback 5d 0.9 TwinAir 8v 85KM - galeria redakcyjna - widok z przodu Fiat Punto Punto 2012 Hatchback 5d 0.9 TwinAir 8v 85KM - galeria redakcyjna - widok z tyłu Fiat Punto Punto 2012 Hatchback 5d 0.9 TwinAir 8v 85KM - galeria redakcyjna - lewy bok Fiat Punto Punto 2012 Hatchback 5d 0.9 TwinAir 8v 85KM - galeria redakcyjna - pełny panel przedni Fiat Punto Punto 2012 Hatchback 5d 0.9 TwinAir 8v 85KM - galeria redakcyjna - widok ogólny wnętrza z Fiat Punto Punto 2012 Hatchback 5d 0.9 TwinAir 8v 85KM - galeria redakcyjna - kokpit

    Fiat Punto Punto 2012

    Zmodernizowana wersja czwartej generacji modelu, produkowana od 2012 roku. Choć nie jest to piąta generacja auta, a jedynie model po faceliftingu, należy wyróżnić go w chronologii produkcji Punto, choćby ze względu na powrót do oryginalnej nazwy samochodu....

    więcej o Fiat Punto Punto 2012

  • Wybierz generację: Punto Evo (2010 - 2011)
    Fiat Punto Punto Evo
    Fiat Punto Punto Evo  KM - galeria redakcyjna - widok z przodu Fiat Punto Punto Evo  KM - galeria redakcyjna - widok z tyłu Fiat Punto Punto Evo  KM - galeria redakcyjna - lewy bok Fiat Punto Punto Evo  KM - galeria redakcyjna - kokpit Fiat Punto Punto Evo  KM - galeria redakcyjna - pełny panel przedni Fiat Punto Punto Evo  KM - galeria redakcyjna - tylna kanapa

    Fiat Punto Punto Evo

    Czwarta generacja modelu, wprowadzona do sprzedaży w 2010 roku, produkowana pod tą nazwą do 2012 roku. Od roku 2012 Fiat oferuje wersję modelu po faceliftingu i pod nazwą Punto. Samochód w dużej części bazował na rozwiązaniach technicznych swojego poprzednika...

    więcej o Fiat Punto Punto Evo

  • Wybierz generację: Grande Punto (2005 - 2010)
    Fiat Punto Grande Punto
    Fiat Grande Punto 1.3 JTD Multijet 90 KM - maska otwarta Fiat Grande Punto 1.3 JTD Multijet 90 KM - lewy bok Fiat Grande Punto 1.3 JTD Multijet 90 KM - widok z przodu Fiat Grande Punto 1.3 JTD Multijet 90 KM - radio/cd Fiat Grande Punto 1.3 JTD Multijet 90 KM - kokpit Fiat Grande Punto 1.3 JTD Multijet 90 KM - drzwi kierowcy od wewnątrz

    Fiat Punto Grande Punto

    Kariera najnowszej generacji modelu rozpoczęła się pod koniec 2005 roku. W Polsce Grande Punto debiutował w roku 2006. Auto zaprojektowane przez Giorgetto Giugiaro (współpraca stylistów Fiata) szybko zyskało uznanie za sportowe, dynamiczne kształty nadwozia...

    więcej o Fiat Punto Grande Punto

  • Wybierz generację: Fiat Punto II (1999 - 2010)
    Fiat Punto II

    Fiat Punto II

    Sprzedaż drugiej generacji Punto rozpoczęła się w roku 1999, dokładnie w setną rocznicę istnienia marki Fiat. W związku z tym, Punto było pierwszym autem Fiata od lat ozdobionym tradycyjnym, okrągłym logo marki. Opatrzono go nazwą Nuova („Nowy”)....

    więcej o Fiat Punto II

  • Wybierz generację: Fiat Punto I (1993 - 1999)
    Fiat Punto I
    Fiat Punto - lewy bok Fiat Punto - widok z przodu Fiat Punto - bok - inne ujęcie Fiat Punto - pełny panel przedni Fiat Punto - widok ogólny wnętrza z przodu Fiat Punto - widok ogólny wnętrza z przodu

    Fiat Punto I

    Premierowy model Punto trafił na rynek w 1994 roku jako następca Fiata Uno. Auto zaprojektowane przez Giorgetto Giugiaro okazało się dużym sukcesem marki. Charakterystycznym elementem nadwozia były pionowe światła z tyłu pojazdu (pomysł stylistów Fiata,...

    więcej o Fiat Punto I

Fiat Punto 2012

Fiat twardo obstaje przy swoim - choć konkurencja zbroi się w coraz świeższe konstrukcje klasy B, włoski producent ani nie myśli wprowadzać w tym segmencie rewolucji. Zamiast tego, po raz kolejny zaserwował swoim klientom ewolucję "starego, dobrego" Grande Punto - po modelu o wdzięcznej nazwie Punto Evo przyszedł czas na Punto 2012. Stylistycznie różni się od starszych braci tylko drobiazgami (inaczej wyglądają zderzaki, światła czy felgi), ale dzięki smukłemu pasowi przedniemu, zwartej linii bocznej oraz masywnemu tyłowi nie ma się czego wstydzić przed młodszymi rywalami.

Podobnie jest zresztą z prezencją wnętrza - dzięki naniesieniu na projekt Grande Punto kilku poprawek i sięgnięciu po ładne materiały wykończeniowe, kokpit zdecydowanie może się podobać. Na tym jego zalety wcale jednak się nie kończą. Wskaźniki wyraźnie przekazują kierowcy żądane informacje, obsługa funkcji pokładowych okazuje się banalnie prosta, za "kółkiem" łatwo dobrać wygodną pozycję, a widoczność zasługuje na piątkę. Łyżeczką dziegciu w niemal idealnym miejscu pracy kierowcy jest za to staranność montażu - jadąc dziurawą drogą deska rozdzielcza może delikatnie skrzypieć.

Mimo upływu lat i co nóż zmieniających się klasowych wzorców, kabina pasażerska niemłodego konstrukcyjnie Fiata Punto 2012 okazuje się wystarczająco przestronna. Co prawda konkurencja oferuje zwykle więcej miejsca na tylnej kanapie, jednak nie jest to duża różnica. Dodatkowo, podróżni mogą cieszyć się z obszernych, dobrze wyprofilowanych foteli i funkcjonalnych skrytek na drobiazgi. Powodów do narzekań nie daje też pojemność bagażnika, choć jego wykorzystanie utrudnia wysoki próg i "schodek" powstający po złożeniu drugiego rzędu siedzeń.

Właściwości trakcyjne włoskiego "malucha" niestety trudno jednoznacznie ocenić - podczas, gdy bez obciążenia samochód prowadzi się raczej stabilnie (choć przechyla karoserię na zakrętach), z większą liczbą osób na pokładzie wymaga od kierowcy więcej uwagi. Podobnie ma się sprawa z oceną skuteczności resorowania - podczas, gdy "na pusto" zawieszenie doskonale radzi sobie z nierównościami, z kompletem pasażerów i bagażu potrafi nieprzyjemnie "dobić". Żadnych obiekcji nie mamy za to do zastosowanego układu kierowniczego.

Przygotowując Fiata Punto 2012, Włosi nie zapomnieli na szczęście, że z wyposażeniem z czasów Grande Punto trudno byłoby mu stawić czoła młodszej konkurencji. Listę opcji uzupełniono więc garścią elektronicznych gadżetów usprawniających m.in. połączenie z telefonem komórkowym. Szkoda tylko, że przy okazji nie podniesiono też standardu wyposażenia - w serii nie znajdziemy bocznych poduszek powietrznych, ESP, lakierowanych klamek, czy choćby trzeciego zagłówka tylnej kanapy. W dzisiejszych czasach takie braki już nie przystają autu klasy B. Cenowo Punto plasuje się w środku stawki swojego segmentu.

Fiat Punto Evo

Spoglądając na bryłę nadwozia, w Punto Evo od razu rozpoznamy następcę Grande Punto, jednak stylistyka przodu wyraźnie odróżnia nowy model od poprzednika. Projektanci Fiata zdecydowali się bowiem zastąpić design w stylu Maserati projektem z masywnym zderzakiem i filigranową listwą ozdobną zaopatrzoną w logo Fiata. Efekt tych zmian skłania do dyskusji, na szczęście na żywo auto prezentuje się lepiej niż na zdjęciach.

Podczas gdy modernizacje zewnętrzne budzą kontrowersje, zmiany zastosowane we wnętrzu należy zaliczyć zdecydowanie na plus. Kokpit Punto stał się wyjątkowo elegancki, a po materiały wykończeniowe sięgnięto do znacznie wyższej półki. Ergonomia obsługi stoi tu na wysokim poziomie, niezłą czytelność zakłócają niestety zegary częściowo zasłaniane przez kierownicę.

Do walorów kabiny pasażerskiej Fiata Punto Evo dodamy z całą pewnością jej obszerność. W obu rzędach siedzeń miejsca jest bardzo dużo, a ze swobodą ruchów idą w parze wygodne fotele. Nieźle prezentuje się także bagażnik - choć dostęp do niego utrudnia wysoki próg, jego kształty są foremne, zaś pojemność w zupełności wystarczająca.

Powodów do narzekań nie dostarcza również zawieszenie. Wprawdzie nie gwarantuje ono ani doskonałej trakcji, ani wysokiego komfortu, jednak w obu tych kategoriach trzyma dobry poziom, zapewniając tym samym udany kompromis pomiędzy precyzją prowadzenia a poziomem resorowania.

Skrzypiące elementy wnętrza, ciężko pracujące klamki tylnych drzwi czy parujące klosze lamp - oto najczęstsze zastrzeżenia, jakie do Fiata Punto Evo mają jego użytkownicy. Są i poważniejsze uwagi w postaci zamarzającej odmy w silniku 1.4 czy defektów czujnika położenia wału korbowego, jednak auto jest na tyle młode, że z ostateczną oceną niezawodności trzeba poczekać. Z racji faktu, że mamy do czynienia z poprawionym Grande Punto, awaryjność nie powinna być jednak wysoka, podobnie jak koszty napraw.

Fiat Grande Punto

Smukła sylwetka, zgrabny tył, a przede wszystkim przód a la Maserati sprawiają, że Grande Punto to jeden z najładniejszych samochodów w swojej klasie. Włoski hatchback stanowi czołówkę segmentu także jeśli chodzi o obszerność wnętrza - miejsca jest mnóstwo zarówno dla pasażerów, jak i na walizki. Z punktu widzenia kierowcy kabina przyciąga czytelnością wskaźników i prostotą obsługi, odpycha natomiast ograniczoną widocznością oraz przeciętnymi materiałami (sam montaż jest jednak staranny).

Pod maską miejskiego Fiata pojawiało się sporo silników i trzeba przyznać, że wszystkie są dopracowanymi, godnymi polecenia konstrukcjami. Z silników benzynowych najbardziej warta zainteresowania jest jednocześnie najpopularniejsza jednostka 1.4 8V - przeciętnie dynamiczna, ale oszczędna i solidnie zbudowana. Z diesli najlepiej wybrać topowy motor 1.9, który spala niewiele więcej niż mniejsze silniki, a jest znacznie żwawszy. Plus za udanie zestrojone zawieszenie.

Kupno Fiata Grande Punto w jednej ze słabszych, niewysilonych wersji silnikowych (oczywiście, w dobrym stanie technicznym) to gwarancja niskich kosztów eksploatacji. Auto nie jest szczególnie usterkowe (w 5d psują się tylne klamki, czasem zawodzi elektryka, szybko zużywa się zawieszenie, a z układu kierowniczego dochodzą stuki), zaś naprawy są na ogół bardzo tanie. Włoskie auto zachęca do kupna tym bardziej, że jego wybór na rynku wtórnym jest bardzo szeroki, ceny atrakcyjne, a wyposażenie w zupełności wystarczające.

Komentarze redakcji

Powagosław: Bardzo udany powrót do oryginalnej koncepcji zapoczątkowanej przez Grande Punto. Fiat znów ma swoje małe Maserati.
Luzacjusz: Jestem reżyserem popularnego serialu i muszę zrobić trzy odcinki. Trzeci jest najfajniejszy, publika klaszcze. W czwartym tylko psuję to, co fajne w trzecim, publika zdycha, w ekran lecą pomidory. Więc dumnie prezentuję epizod numer pięć, w którym naprawiam to, co popsułem w odcinku nr 4. Na widowni znów owacje. Nadążacie? Zrobiłem jeden odcinek w trzech wersjach, a ludzie myślą, że widzieli trzy odcinki, z których dwa były dobre. Dobrze kombinują w tym Fiacie.

Silniki Fiat Punto

Fiat Punto Grande Punto - jaki silnik wybrać?

Paleta silników jest całkiem szeroka. Jeśli chodzi o jednostki benzynowe, to najrozsądniejszym wyborem będzie 1.4l 95KM. Jest dynamiczny, choć trzeba trzymać go w wyższych partiach obrotów, a wtedy sporo pali. Jeśli zadowolicie się czymś wolniejszym, to pomyślcie nad 1.4l 77KM, ale przed zakupem warto zamówić jazdę próbną, żeby utwierdzić się w tym, że będzie dla was wystarczający. Najsłabszy 1.2 65KM najlepiej ominąć, chyba, że nie będziecie opuszczać miasta. Dla ludzi dynamicznych Fiat przygotował coś specjalnego. Do motoru 1.4l wrzucił turbosprężarkę i wycisnął 120 i 155KM. Obie wersje wciskają w fotel, ale są drogie. Diesle Fiata wbrew pozorom zbierają pozytywne oceny i nie ma się ich co obawiać. Podstawowy Multijet ma zaledwie 1.3l pojemności, 75KM i sporą turbodziurę. Nie jest zbyt dynamiczny i męczy się w tym samochodzie, dlatego lepiej wziąć mocniejszą wersję 90-konną, która nie dość, że jest lepsza, to jeszcze potrafi mniej spalić, ale pokazuje, co potrafi dopiero powyżej 2000obr/min. Na szczycie 1.9 Multijet o mocach 120 i 130KM. Jeśli was na niego stać, to warto.

Publikacje o Fiat Punto

Fiat Punto - ładna i rozsądna propozycja
 
Nasz test Fiat Punto

Mimo upływu lat Fiat Punto jest ciekawą propozycją dla kierowców poszukujących ładnego i przestronnego samochodu za rozsądne pieniądze. Włoski maluch pozostaje przyjazny dla kieszeni także podczas późniejszej eksploatacji.

TOP 10 | Samochody dla studenta

Próba wytypowania dziesiątki samochodów dla studenta jest trudna, gdyż osoby pobierające nauki na wyższych uczelniach mają różne zainteresowania, wymagania, preferencje motoryzacyjne, a koniec końców - również budżety. My jednak podejmujemy się zadania znalezienia 10 fajnych samochodów, które mogą przypaść...

Dwa gary i turbina - Fiat Punto TwinAir Turbo
 
Nasz test Fiat Punto TwinAir Turbo

Proces minimalizacji silników postępuje w najlepsze. Nikogo nie dziwi już 1,4 litra pod maską limuzyny klasy średniej. Fiat uznał, że do napędzania samochodu segmentu B wystarczą... dwa cylindry!

Przegląd rynku nowych samochodów: samochody z LPG za co najmniej 50 tys. zł

Kontynuujemy temat instalacji gazowych w nowych samochodach. Tym razem na tapetę bierzemy auta w podstawowej wersji droższe niż 50 tys. zł. Czy oferta tego typu pojazdów jest duża?

Punto EVO - eliksir młodości z laboratorium Fiata
 
Nasz test

"Nie, nigdy nie kupię włoskiego samochodu, a w szczególności Fiata. Przecież to się psuje, dużo pali, kiepsko jeździ i źle wygląda". Nic dziwnego, że Fiat miał na początku XXI wieku potężne problemy finansowe, skoro naprawdę spora grupka ludzi myślała w taki sposób. Oczywiście ze mną na czele....

Przeczytaj pozostałe 6 artykułów o Fiat Punto

Fiat Punto na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Fiat PuntoautoWcentrum - społeczność Fiat Punto

najwyższe oktanyAuta - Fiat Punto

Fiat Punto 67,75

Fiat Punto Ryża Małpa 82,38

Fiat Punto Grandzior 73,33

Fiat Punto Estiva Blue&Me 67,79

Fiat Punto SrebrnaStrzała&Bobek 76,52

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Fiat Punto

Davilo 59,24

patiomkinA 57,03

grzegorzatut 51,62

mario72 96,03

venom 85,29

pan_hajs 62,14

HENRYK1352 64,31

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Fiat Punto

WITAJ W DOMU!
WITAJ W DOMU! Autko wróciło właśnie z warsztatu. Koszt naprawy wyniósł 10 500 zł. Czas realiza...
Zmiana licznika z obrotomierzem,termostartem i z komputerem.
Zmiana licznika z obrotomierzem,termostartem i z komputerem. licznik wersji spotring 1.2 16V Kupiony na ebayu za małe pieniądze i podłącze...
Pragnienie.
Pragnienie. Na razie mały rudzielec sprawuje się bez zastrzeżeń.Trochę dużo pije,ale jeździ ...
Wymiana chłodnicy.
Wymiana chłodnicy. Co tu dużo gadać. Silnik się grzał, okazało się że gorąca chłodnica cieknie. Na ...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Fiat Punto

od 36 150 zł do 50 400

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (69 - 105 KM): 0.9 Twinair, 1.2 8v, 1.4, 1.4 8v, 1.4 Natural Power

 

Diesel (75 KM): 1.3 Multijet

Skrzynie biegów

manualna: , 5-biegowa

 

Katalog nowych aut Fiat Punto
 

Najpopularniejsza wersja Fiat Punto

Fiat Punto 1.2 8v 69KM - 3 drzwiowy hatchback

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
radio / CD
elektryczne szyby
wspomaganie kierownicy
klimatyzacja
czujnik parkowania
centralny zamek

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

PAKIET DLA PALĄCYCH - 250
PAKIET ZIMOWY - 600
PAKIET EASY PLUS - 3 700

Cena katalogowa

36 990

Zobacz ofertę Fiat Punto 1.2 8v 69KM - 3 drzwiowy hatchback
 

Fiat Punto najczęściej porównywane z:

Renault Clio
1.2 16V (74 KM)
Seat Ibiza
1.4 BT (180 KM)
Skoda Fabia
1.6 TDI CR DPF (75 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Suzuki Swift Comfort 1,2 94KM Demonstracyjny Suzuki Swift Comfort 1,2 94KM
Rocznik: 2014. Przebieg: 1 500 km. Silnik: 1.2 94KM, benzynowy.
Cena: 51 690 zł 44 900 zł
Zyskujesz: 6 790 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus z LPG!!! Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus z LPG!!!
Rocznik: 2013. Przebieg: 2 500 km. Silnik: 1.2 85KM, benzynowy.
Cena: 51 100 zł 43 900 zł
Zyskujesz: 7 200 zł Zobacz szczegóły »

Używane Fiat Punto

Fiat Punto
1.2 benzyna 60 KM
71 000 km, 2006
9 900 PLN
Fiat Punto
1.2 benzyna 44 KM
84 267 km, 2002
8 400 PLN
Fiat Punto
1.1 benzyna 54 KM
184 000 km, 1999
2 999 PLN
Fiat Punto
benzyna 60 KM
145 000 km, 2005
9 700 PLN

Ocena auta Fiat Punto/Grande Punto

  • Średnia ocena
    na podstawie 2742 opinii
  • 3,88
  • Średnia dla segmentu
    Auta małe: 3,94

Wybrane opinie

Fiat Punto Hatchback 1.2 (59 KM)

1998 FIAT PUNTO 75 SX 3d (silnik 1242 MPI 8V) NADWOZIE I WNETRZE: Auto male z zewnatrz a duze w srodku - za sprawa szerokiego rozstawu osi, porownywalnego np. z Golfem III (2,47 m). Wygodne wsiadanie do tylu mimo 3 drzwi (fotel pasazera po zlozeniu przesuwa sie do przodu o ponad 20 cm). Szokujacy kat otwarcia drzwi - pelne 90 stopni!!! (jedyny minus tego faktu to koniecznosc uwazania na parkingu, bo drzwi sa dluuugie...). Fotele niezbyt wygodne, kierowca siedzi o jakies 10 cm za wysoko, co przy wzroscie 181 cm troche przeszkadza. Wersja SX nie ma regulacji wysokosci kierownicy ani fotela. Z tylu miejsca duzo (jak na te klase) - jest wygodniej niz np. w 3drzwiowym Golfie III. Kokpit przejrzysty, latwy do utrzymania w czystosci. SX ma seryjny obrotomierz, centralny zamek i elektryczne szyby (ktore sie niestety zacinaja). Bagaznik duzy jak na te klase, niestety oparcie kanapy jest dzielone dopiero od wersji ELX (to ta z kolorowymi zderzakami). Dobre zabezpieczenie antykorozyjne -...

dodał: Piccon (mailto:stamor83@onet.eu)
Fiat Punto Hatchback 1.2 i (60 KM)

Poza tym że: sprzęgło musiałem wymienić -chyba zła jakość materiałów na tarczę, sprzęgło szarpało przy ruszaniu i cofaniu,(już po 19 tys.km-wymiana po 27 tys. km) tarcza wyglądała jak spieczona; w 126p wymieniłem ją po dopiero 40 tys. szybko padła mi końcówka drążka(lewa) - po 27000, za wcześnie mimo stanu naszych dróg, jeździłem raczej ostrożnie-chyba znów materiały; zły mat. na sprężynę pasa bezp - padła po niecałym roku, druga wytrzymała 2 lata ale widać już jej zużycie ;na gwarancji wymienione pióro wycieraczki tylnej-źle , nierówno pracowało; wymieniony zaworek od spryskiwania-przy włączeniu spryskiwania szyb przednich następował wyciek też na szybę tylną -mimo wymiany dużo to nie pomogło, po prostu polubiłem; po 3 latach mocowanie tapicerki nie najlepsze - troche trzeszczy na nierównościach, na krótko pomaga ręczne dociśnięcie jej do karoserii, prawdopodobnie znów złe matriały-klipsy mocujące; szybko padaja żarówki H7-wymiana jej od strony kierowcy(lewej) jest b.kłopotliwa-za ciasno,...

dodał: wp
Fiat Punto Hatchback 1.7 TD (63 KM)

Jeżdżę dosyć dużo. Rocznię pokonuję ok. 60 tys. km. Nie jest to samochód, który nadaje się do takiej eksploatacji. Naprawy są bardzo kosztowne (oczywiście w porównaniu do czego), dwukrotnie już naprawiane było zawieszenie z przodu (wymiana wahacza lewego i prawego), dwukrotnie skrzynia biegów, teraz diabli wzięli linkę hamulca ręcznego i wspomaganie. Auto jest ładne, ma ładne i pojemne wnętrze. Moim zdaniem nieco zbyt nisko ułożone jest radio - każda zmiana jego nastawy zmusza do oderwania uwagi od tego, co dzieje się na drodze. Żadnego problemu nie stwarzają fotele kierowcy i pasażera, dobrze pracuje wspomaganie układu kierowniczego. A pro pos - moim zdaniem jednak promień skrętu jest zdecydowanie zbyt duży jak na tę wielkość auta. Mam kłopo przy parkowaniu samochodu tyłem - trudno jest mi ocenić odległość od samochodu, który stoi za mną. Inną rzeczą, która bardzo mi dokucza jest duży hałas wewnątrz - po przekroczeniu prędkości ok. 120 km na godzinę silnik jest zdecydowanie zbyt głośny....

dodał: jck.b@wp.pl
Fiat Punto Hatchback 1.2 (60 KM)

Lubię ten samochód, za wygodę ,za wspaniałe przyspiesznia silnika ,za moc ,za dobrą widoczność ,za wygodę prowadzenia ,za włoski najlepszy na świecie design ale problemy związane z zawieszeniem ,które wciąż puka z elektryką (alternator),która się psuje z wyciekami z silnika, zakłucają tę sympatię. Ten samochód daje mi wiele przyjemności ale też strasznie mnie "wkurza"doprowadzając do używania słów uznawanych powszechnie za niecenzuralne .To jest poprostu FIAT. Myślałem o kupnie Punto II ale jak się dowiedziałem ,że ma tylko 60 KM zastanawiam się co w nim jeszcze zostało z Punto.Silnik który był najlepszym atutem został osłabiony zawieszenie i elektryka nadal będą się psuć ,zostanie jedynie nowa niezła linia ale na jak długo.Zastanawiam się więc czy nie zmienić firmy np. na Opla lub Citroena.Jest tylko jeden problem,ostatnio zarówno Niemców jak i Francuzów nielubię i może będę musiał wybrać Azjatów chociaż do ich wyrobów motoryzacyjnych też nie mam zaufania.To już jednak mój problem.Chciałbym...

dodał: talsen@op.pl
Fiat Punto Van 1.9 JTD (85 KM)

Moja ocena Fiata Punto II moze nie jest obiektywna poniewaz wczesniej mialem VW Polo 1.7 SDI. Nie bede porownywal tych samochodow bo sie poprostu nie da moje Polo mialo przejechane ok 300.000 km a punto przy 164.000 sie poprostu rozpada jezdze od serwisu do serwisu. Zawieszenie ciagle lata wymienilem juz prawie wszystko co musze zaznaczyc wcale nie jest tanie, pozostaly mi tylko do wymiany wlasciwie wachacze koszmarnie drogie. Silnik no prosze to jest jedna wielka porazka jak depne na trasie na pedal gazu to auto potrafi spalic UWAGA 9 l ropy to w porownaniu do Polo gdzie miescilem sie masymalie w 6 l. Poza tym ciagle z tego silnika cieknie a to uszczelniacze a to cos innego itd. moja propozycja dla Wlochow niech zajma sie tym co im najlepiej wychodzi a mianowicie stylistyka i projektowaniem samochodow a produkcjie i wyonanie niech pozostawia innym. Lista wymienionych czesci w okresie 3 miesiecy: bendiks, uszczelka pod glowica, uszczelniacze, koncowki, gumy stabilizatora a teraz amori i...

dodał: Dan
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + ergonomia
  • Wady
  • - wyciszenie
  • - wentylacja i ogrzewanie
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Fiat Punto

Fiat Punto 2012 Hatchback 5d 0.9 TwinAir 8v 85KM - galeria redakcyjna (2) Fiat Punto Evo Hatchback 5d 1.4 MultiAir - galeria redakcyjna Fiat Punto 2013 Fiat Punto Evo Hatchback 3d - galeria społeczności Fiat Punto II Hatchback - galeria społeczności Fiat Grande Punto Van Fiat Grande Punto 1.3 JTD Multijet 90 KM - galeria redakcyjna Fiat Punto 2012 Hatchback 5d Fiat Punto EVO 5d Fiat Punto
Zobacz inne galerie Fiat

Opinie o instalacji LPG

Fiat Punto

  • 1.
  • 5,00 Fiat Punto Punto 2012 1.4 (77KM) 2012r.
    dodał: JANUSZ, 25.11.2013

    Auto wyjechało z salonu FIAT z zamontowaną instalacją LPG ESGI 2 więc jeżdżę na niej od początku. Pierwszy raz uruchomiłem instalację LPG po przejechaniu 1000 km, tak by silnik najpierw "ułożył się" bez niej( zalecenia serwisu). Po przejechaniu pierwszych 3000 km wymieniłem olej w silniku. Auto ma już przejechane 21000 km i jeżdżę nim przez 10 m-cy. Codziennie przejeżdżam ok 80 - 100 km. Auto pali mi ok 10l LPG/100 km. W okresie letnim gdy jeździłem z uruchomioną klimatyzacją paliło ok 11 l LPG/100 km. Auto pracuje perfekcyjnie. Jazda komfortowa. Nie rozwijam dużych prędkości. Max jechałem 145 km/h. Dużo jeżdżę w ulicznych korkach dojeżdżając do pracy w W-wie. Z auta jestem do tej chwili bardzo zadowolony. W trasie jedzie się bardzo komfortowo nie odczuwając większego zmęczenia podróżą. Polecam każdemu Fiaty z dedykowaną instalacją, kto nie ma aspiracji do sportowej jazdy a ceni sobie wygodę i komfort jazdy przy relatywnie niskich kosztach paliwa LPG.

  • 2.
  • 3,50 Fiat Punto II 1.2 i (60KM) 2000r.
    dodał: Rozczarowany, 04.04.2012

    Kupiłem starszy samochód z zamontowaną już instalacją LPG (montowaną w firmie AUTOGAZ WIELKOPOLSKI). Przy problemach z instalacją okazało się iż zamontowane części są nie zgodne ze sobą. Właściciel który montował instalację nie sprawdził tego i jeździł z instalacją bez zaworu bezpieczeństwa. Gdy pojechałem u siebie do serwisu i stwierdzono ten fakt zadzwoniłem do właściciela AUTOGAZ z pytaniem co w tej sytuacji. Stwierdził w nie ładnej formie wypowiedzi, iż jak chcę mieć zawór bezpieczeństwa to niech mi zamontują odpłatnie bo jego to nie obchodzi. Odradzam wszystkim montaż w tej firmie za takie podejście, by zrobić taki błąd i jeszcze klienta który zwraca uwagę tak zlekceważyć. Dobrze że nie wybuchł mi samochód. To nie jest firma na której można polegać . Cóż pozostaje mi zapłacić za brak fachowości i sumiennego wykonania montażu instalacji w firmie AUTO GAZ WIELKOPOLSKI.

  • 3.
  • 5,00 Fiat Punto II 1.2 i (60KM) 1999r.
    dodał: City, 04.07.2010

    Instalacja zamontowana w nowym samochodzie od samego początku praktycznie jeździ na lpg(0,75gr/litr- tyle płaciłem podczas pierwszego tankowania) Przejechałem nim 320 000 km rewelacja silnik po wymianę UPG po 120 000 ale to norma poza tym rewelacja parownik oryginalny,silnik krokowy instalacji działa membrany nie wymieniane- Ważne o co trzeba dbać- wymian świec co 30kkm i tylko Japońskie NGK kabelki Bosch filtr powietrza i olej oraz filtr gazu co 15 kkm Pozdrawiam BRC to najlepsze dla Fiata

  • 4.
  • 5,00 Fiat Punto Grande Punto 1.4 8v (77KM) 2007r.
    dodał: -=R.A.F=-, 13.06.2013

    Instalacja jest OK. Posiada metalowe wtryskiwacze i listwę co wydaje się być najtrwalszym patentem na runku. Na razie nic się nie rozregulowało a auto działa bez zarzutu. Jest to pełny automat, panowie w RODAN Auto Gaz ustawili mi przełączanie na 25 st. celsjusza więc załącza się bez zbędnej zwłoki samoczynnie. Nawet przy mrozach nie jadę na benzynie nie wiadomo ile. A w lecie start niemal po ruszeniu :-) Ta sekwencja ma płynne przełączanie więc nawet podczas przyspieszania nic nie czuć.

  • 5.
  • 5,00 Fiat Punto I 1.1 (55KM) 1994r.
    dodał: TOMEK, 28.09.2009

    Instalacja pracuje bardzo dobrze , lepiej niż niż na benzynie.Przy regulacji nie należy być zbyt oszczędnym i oszczędzać na dawce gazu . Zbyt mała spowoduje wyższą temperaturę spalania co w efekcie może spowodować przepalenie uszczelki pod głowicą lub wypalenie zaworów. Należy też dosyć często wymieniać filterek gazu koszt 5 zł. SILNIK 1.1 spala średnio 6,5 LITRA GAZU.Przy cenie gazu 1,8 pln za litr 100km kosztuje nas 12 pln RE

  • 6.
  • 4,00 Fiat Punto I 1.1 (55KM) 1997r.
    dodał: Miro, 08.08.2010

    Instalacja gazowa z polecenia firmy ,,Salachna,, w Nysie pracuje idealnie.Nalezy tylko regularnie ja serwisowac,wymieniac fitr gazu,swiece itp.Jest to prosta instalacja z jednym filtrem gazu.Zima przy tem.-15 wlacza sie dosc szybko,bo juz po 2 km.Spalanie : 7L - 100km\h , 8-9L - 120-140km\h Jedyny mankament,to troche sie bardziej grzeje niz na bezynie,co przy upalach 35 st.ma istotne znaczenie.Poza tym OK! Polecam !

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Fiat Punto

Fiat Punto

775 komentarzy

544 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Kamil~Kamil

Grande Punto 1,2 16V LPG.
Spalanie gazu 7,5l / 100km przy delikatnej jeździe, przy normalnej do 8,3l/100 km.
Praktycznie bezawaryjne, jeśli przymknąć oko na typowe fiatowskie drobiazgi. Robię nim 3 500 km miesięcznie i jestem zadowolony.
Oczywiście nie jest to demon prędkości, ale przy takich przebiegach lepiej nie szaleć.

~:)~:)

ALE komputer pokazuje ile zrobisz na litrze a nie ile pali czyli ty na litrze robisz 5.5 czyli CI pali 17 litrów haha

~Ciekawe~Ciekawe

Ci co piszą że im spala 12 litrów gazu niech lepiej wymienią na lepszą sekwencję i zarazem silnik który pewnie jest już na wykończeniu. Ja wątpię by punto tyle paliło co piszecie skoro Opel Vektra 1.8 spala 8 litrów gazu

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Fiat

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
54 143
Przejechany dystans
28 147 722 km
Zatankowanego paliwa
1 471 943 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
7 721
Wydanych pieniędzy
2 072 795 zł
Średnie wydatki na auto
999 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
10 615
Wydanych pieniędzy
2 434 561 zł
Średnie wydatki na auto
1 174 zł
Zobacz dzienniki kosztów Fiat (2 074)

Testy zderzeniowe Fiat Punto

Najnowsze testy zderzeniowe Fiat Punto przeprowadzone przez Euro NCAP.

Fiat Punto

Fiat Punto
2005

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Fiat

Zużycie paliwa Fiat Punto/Grande Punto

Na podstawie 2225 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: kropek, dodano: 19.10.2013 17:41

Auto kupiłem z przebiegiem 155 tys. km. Zagazowałem i od tego czasu mam na liczniku przebieg 272 tys. km. Codziennie pokonuję ok. 130km. W tym 100 km trasa 30 km miasto. Mam taki nawyk przeliczania spalania przy każdym tankowaniu. Zazwyczaj jest to 6,4-6,6 litra gazu na 100km. Jest to spalanie przy spokojnej jeździe ok. 90 km /h. Przy szybszych jazdach spalanie wzrasta maksymalnie do 6,8-7,0 km/h. Tak więc koszt przejazdu 100 km jest naprawdę zadowalający. Należy dodać,że raz w miesiącu tankuję ok. 10 litrów benzyny (rozruch i przejazd ok. 1 km latem i 2 zimą aż przełączy się sam na gaz).

pełny raport Fiat Hatchback 1.2 i

autor: Fanka Punto, dodano: 05.01.2012 23:17

Jestem w szoku! Przed Punciakiem jeździłam Micrą z silnikiem 1,0, którą kupiłam z myślą o niskim zużyciu paliwa. Niestety, nawet przy prędkości 70km/h w trasie spalanie w tak małym silniku wynosiło min. 6,9L/100 (średnio7,7). Micrę pożegnałam bez żalu, za to przypadkiem i w bardzo atrakcyjnej cenie kupiłam Punciaka. Spodziewałam się spalania rzędu 7,5, ale po zapaleniu się rezerwy wjechałam na stację, zatankowałam 18litrów (98zł z groszami) i przejechałam 315km zanim rezerwa zapaliła się ponownie. A kilka razy musiałam go na trasie przycisnąć do 120km/h. Podsumowując: dojeżdżam do pracy 30km, i w porównaniu do Micry każdego dnia zaoszczędzam 8zł, co daje 40zł w tygodniu, a 160 w miesiącu. :) Jeśli szukacie auta oszczędnego, zwrotnego i ´z kopem´ to polecam Punto.

pełny raport Fiat Hatchback 1.2

autor: lacrimosus, dodano: 26.11.2011 15:24

Auto kupione w sumie 2tyg temu. przejechałem już 1200km. jeżdzę głównie w trasie - 130km do pracy z czego 30km w mieście. Butla z LPG zainstalowana w kole. Na stacji Orlen na Włokniarzy wchodzi ok 28-31l i wystarcza mi to na mniej więcej 380-400km przy prędkości w trasie ok 100km/h i wyprzedzaniu. Zapewne da się nim jeździć jeszcze ekonomiczniej, ale póki co nie próbowałem. Należy zauważyć, że auto jest obciążone dodatkowo dwiema osobami i 30l benzyny, poza tym jest już dość chłodno... komputer pokazuje dla Pb spalanie 6,4l. Instalacja LPG była już raz regulowana, ale zapewne niebawem pojadę na ponowną regulację dla świętego spokoju...

pełny raport Fiat Hatchback 5d 1.4 Start&Stop

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Fiat Punto/Grande Punto

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Fiat Punto/Grande Punto

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczy Fiat Punto II

Udana kontynuacja poprzednika. Samochód zyskał nowe kształty, zmieniono wygląd lamp przednich i tylnych, wprowadzono szereg zmian. Samochód stał się bardziej nowoczesny, zastosowanie soczewkowych reflektorów zakrytych przezroczysta osłoną zamiast standardowych szkieł rozpraszających znacznie poprawiło...

Zobacz dane techniczne Fiat Punto
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Fiat Punto, oglądali także