Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Fiat Punto

Lata produkcji: 1993 - teraz
Segment: Auta małe
Jeden z najpopularniejszych samochodów segmentu B produkowany od 1993 roku. Punto zastąpił w ofercie Fiata model Uno. Samochód okazał się nie mniejszym sukcesem od swojego poprzednika: od rozpoczęcia produkcji Punto kupiło prawie 9 milionów osób, co czyni go jednym z najlepiej sprzedających się aut w swojej klasie w Europie. Model był wielokrotnie nagradzany, wygrał m.in. plebiscyt na Europejski Samochód Roku 1995. Oferowany też jako Grande Punto i Punto Evo, a od 2012 roku – znów jako Punto. Słowo „punto” oznacza w języku włoskim „kropkę” lub „punkt”.

Komentarze redakcji

Powagosław: Bardzo udany powrót do oryginalnej koncepcji zapoczątkowanej przez Grande Punto. Fiat znów ma swoje małe Maserati.
Luzacjusz: Jestem reżyserem popularnego serialu i muszę zrobić trzy odcinki. Trzeci jest najfajniejszy, publika klaszcze. W czwartym tylko psuję to, co fajne w trzecim, publika zdycha, w ekran lecą pomidory. Więc dumnie prezentuję epizod numer pięć, w którym naprawiam to, co popsułem w odcinku nr 4. Na widowni znów owacje. Nadążacie? Zrobiłem jeden odcinek w trzech wersjach, a ludzie myślą, że widzieli trzy odcinki, z których dwa były dobre. Dobrze kombinują w tym Fiacie.

Fiat Punto 2012

Fiat twardo obstaje przy swoim - choć konkurencja zbroi się w coraz świeższe konstrukcje klasy B, włoski producent ani nie myśli wprowadzać w tym segmencie rewolucji. Zamiast tego, po raz kolejny zaserwował swoim klientom ewolucję "starego, dobrego" Grande Punto - po modelu o wdzięcznej nazwie Punto Evo przyszedł czas na Punto 2012. Stylistycznie różni się od starszych braci tylko drobiazgami (inaczej wyglądają zderzaki, światła czy felgi), ale dzięki smukłemu pasowi przedniemu, zwartej linii bocznej oraz masywnemu tyłowi nie ma się czego wstydzić przed młodszymi rywalami.

Podobnie jest zresztą z prezencją wnętrza - dzięki naniesieniu na projekt Grande Punto kilku poprawek i sięgnięciu po ładne materiały wykończeniowe, kokpit zdecydowanie może się podobać. Na tym jego zalety wcale jednak się nie kończą. Wskaźniki wyraźnie przekazują kierowcy żądane informacje, obsługa funkcji pokładowych okazuje się banalnie prosta, za "kółkiem" łatwo dobrać wygodną pozycję, a widoczność zasługuje na piątkę. Łyżeczką dziegciu w niemal idealnym miejscu pracy kierowcy jest za to staranność montażu - jadąc dziurawą drogą deska rozdzielcza może delikatnie skrzypieć.

Mimo upływu lat i co nóż zmieniających się klasowych wzorców, kabina pasażerska niemłodego konstrukcyjnie Fiata Punto 2012 okazuje się wystarczająco przestronna. Co prawda konkurencja oferuje zwykle więcej miejsca na tylnej kanapie, jednak nie jest to duża różnica. Dodatkowo, podróżni mogą cieszyć się z obszernych, dobrze wyprofilowanych foteli i funkcjonalnych skrytek na drobiazgi. Powodów do narzekań nie daje też pojemność bagażnika, choć jego wykorzystanie utrudnia wysoki próg i "schodek" powstający po złożeniu drugiego rzędu siedzeń.

Właściwości trakcyjne włoskiego "malucha" niestety trudno jednoznacznie ocenić - podczas, gdy bez obciążenia samochód prowadzi się raczej stabilnie (choć przechyla karoserię na zakrętach), z większą liczbą osób na pokładzie wymaga od kierowcy więcej uwagi. Podobnie ma się sprawa z oceną skuteczności resorowania - podczas, gdy "na pusto" zawieszenie doskonale radzi sobie z nierównościami, z kompletem pasażerów i bagażu potrafi nieprzyjemnie "dobić". Żadnych obiekcji nie mamy za to do zastosowanego układu kierowniczego.

Przygotowując Fiata Punto 2012, Włosi nie zapomnieli na szczęście, że z wyposażeniem z czasów Grande Punto trudno byłoby mu stawić czoła młodszej konkurencji. Listę opcji uzupełniono więc garścią elektronicznych gadżetów usprawniających m.in. połączenie z telefonem komórkowym. Szkoda tylko, że przy okazji nie podniesiono też standardu wyposażenia - w serii nie znajdziemy bocznych poduszek powietrznych, ESP, lakierowanych klamek, czy choćby trzeciego zagłówka tylnej kanapy. W dzisiejszych czasach takie braki już nie przystają autu klasy B. Cenowo Punto plasuje się w środku stawki swojego segmentu.

Fiat Punto Evo

Spoglądając na bryłę nadwozia, w Punto Evo od razu rozpoznamy następcę Grande Punto, jednak stylistyka przodu wyraźnie odróżnia nowy model od poprzednika. Projektanci Fiata zdecydowali się bowiem zastąpić design w stylu Maserati projektem z masywnym zderzakiem i filigranową listwą ozdobną zaopatrzoną w logo Fiata. Efekt tych zmian skłania do dyskusji, na szczęście na żywo auto prezentuje się lepiej niż na zdjęciach.

Podczas gdy modernizacje zewnętrzne budzą kontrowersje, zmiany zastosowane we wnętrzu należy zaliczyć zdecydowanie na plus. Kokpit Punto stał się wyjątkowo elegancki, a po materiały wykończeniowe sięgnięto do znacznie wyższej półki. Ergonomia obsługi stoi tu na wysokim poziomie, niezłą czytelność zakłócają niestety zegary częściowo zasłaniane przez kierownicę.

Do walorów kabiny pasażerskiej Fiata Punto Evo dodamy z całą pewnością jej obszerność. W obu rzędach siedzeń miejsca jest bardzo dużo, a ze swobodą ruchów idą w parze wygodne fotele. Nieźle prezentuje się także bagażnik - choć dostęp do niego utrudnia wysoki próg, jego kształty są foremne, zaś pojemność w zupełności wystarczająca.

Powodów do narzekań nie dostarcza również zawieszenie. Wprawdzie nie gwarantuje ono ani doskonałej trakcji, ani wysokiego komfortu, jednak w obu tych kategoriach trzyma dobry poziom, zapewniając tym samym udany kompromis pomiędzy precyzją prowadzenia a poziomem resorowania.

Skrzypiące elementy wnętrza, ciężko pracujące klamki tylnych drzwi czy parujące klosze lamp - oto najczęstsze zastrzeżenia, jakie do Fiata Punto Evo mają jego użytkownicy. Są i poważniejsze uwagi w postaci zamarzającej odmy w silniku 1.4 czy defektów czujnika położenia wału korbowego, jednak auto jest na tyle młode, że z ostateczną oceną niezawodności trzeba poczekać. Z racji faktu, że mamy do czynienia z poprawionym Grande Punto, awaryjność nie powinna być jednak wysoka, podobnie jak koszty napraw.

Fiat Grande Punto

Smukła sylwetka, zgrabny tył, a przede wszystkim przód a la Maserati sprawiają, że Grande Punto to jeden z najładniejszych samochodów w swojej klasie. Włoski hatchback stanowi czołówkę segmentu także jeśli chodzi o obszerność wnętrza - miejsca jest mnóstwo zarówno dla pasażerów, jak i na walizki. Z punktu widzenia kierowcy kabina przyciąga czytelnością wskaźników i prostotą obsługi, odpycha natomiast ograniczoną widocznością oraz przeciętnymi materiałami (sam montaż jest jednak staranny).

Pod maską miejskiego Fiata pojawiało się sporo silników i trzeba przyznać, że wszystkie są dopracowanymi, godnymi polecenia konstrukcjami. Z silników benzynowych najbardziej warta zainteresowania jest jednocześnie najpopularniejsza jednostka 1.4 8V - przeciętnie dynamiczna, ale oszczędna i solidnie zbudowana. Z diesli najlepiej wybrać topowy motor 1.9, który spala niewiele więcej niż mniejsze silniki, a jest znacznie żwawszy. Plus za udanie zestrojone zawieszenie.

Kupno Fiata Grande Punto w jednej ze słabszych, niewysilonych wersji silnikowych (oczywiście, w dobrym stanie technicznym) to gwarancja niskich kosztów eksploatacji. Auto nie jest szczególnie usterkowe (w 5d psują się tylne klamki, czasem zawodzi elektryka, szybko zużywa się zawieszenie, a z układu kierowniczego dochodzą stuki), zaś naprawy są na ogół bardzo tanie. Włoskie auto zachęca do kupna tym bardziej, że jego wybór na rynku wtórnym jest bardzo szeroki, ceny atrakcyjne, a wyposażenie w zupełności wystarczające.

Dane techniczne Fiat Punto

Silniki

Moc silników 52-155 KM

Poj. silników 875-1 910 cm3

Prędkość maks. 145-1620 km/h

Przyspieszenia 0-100 7,9-20,0 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Fiat Punto

Średnia ocena modelu

na podstawie 2809 opinii

3.89

Średnia dla segmentu: Auta małe 3.96

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Ergonomia

+ Silnik

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie

- Wyciszenie

- Drobne usterki

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (75%)
NIE (25%)

Wybrane oceny kierowców Fiat Punto

Polecam przeczytać cały mój raport, wszystkie podpunkty. Samochód zakupiłem przy przebiegu 108 tys.km z Niemiec w stanie idealnym - zawieszenie, ... więcejsilnik, karoseria, lakier, wnętrze. Punto użytkowałem ponad rok, przejechałem 20 tys.km. Auto pochodzi z 2000r roku i jest maksymalnie wyposażone (navi, zmieniarka, telefon!, pełna elektr., itd, itd ). Jedyną usterką jaką miałem to wymiana termostatu (silnik był niedogrzany) i jest to normalna sprawa eksploatacyjna. Druga sprawa to wahacze i połączenia gumowo/metalowe - przy wrocławskich drogach trzeba wymieniać komplet co dwa lata. Ceny Fiata są jednak na bardzo rozsądnym poziomie i nie powinny zrujnować domowego budżetu (nie ma tańszych samochodów). Nigdy nie miałem problemów z wariatorem, nierówną pracą silnika, dziwnym zachowaniem. Samochód w porównaniu do innych z tego rocznika (japończyki - Civic, Corolla) wygląda bardzo nowocześnie, wykonany jest z lepszych materiałów i nie ma paskudnego wnętrza. Szczególnie polecam wersję HGT, samochód więcej pali niż Punto 1.2, ale dużo zależy od stylu jazdy. Potrafi spalić bardzo mało, a nigdy nie martwimy się, że zabraknie nam mocy na wyprzedzania. Doskonale sprawdza się w ruchu w mieście jak i na polskich drogach. Eksploatacja w normalnych cenach, należy dbać o każde auto i regularnie wszystko wymieniać, co na skutek eksploatacji uległo zużyciu. Dzisiaj posiadam motocykl i nowy samochód, żałuję jednak że sprzedałem Punto HGT w takim stanie, ponieważ w Polsce nikt nie dba o samochody. Nie bójcie cię Fiata i HGT, dbajcie o auto i na pewno będziecie zadowoleni. Jeżeli nie stać kogoś na eksploatację, na wymianę podzespołów na czas, etc. - kupcie lepiej tańsze auto i dbajcie o nie. Lepiej mieć gorsze zawsze sprawne, niż lepsze ale wiecznie w gorszym stanie. ukryj
dodano 31.03.2010 przez
Auto poprawne, wyróżniające się desigiem na tle konkurencji, mające pewne drobne niedociągnięcia, które można usunąć, ale trzeba pomyśleć, albo nauczyć ... więcejsię z nimi żyć. Dobre do miasta i na wycieczki podmiejskie - w końcu to segment aut miejskich, w Polsce jako auto rodzinne, które nie do końca się do tego nadaje - bgażnik na wakacyjne czy zimowe wypady może okazać się za mały (dla 4 osób, bo przy 3 zawsze coś można wrzucić do środka), dla mnie za głośno przy prędkościach autostradowych - ale nie do tego stworzono to auto. Generalnie udane auto do miasta, dla rozsądnego kierowcy, który jeśli zadba o dużą kropkę, będzie mu wdzięcznie służyć. Spalanie na dobrym ukryj
dodano 12.05.2010 przez
Małe auto miejskie, szczerze odradzam tą wersję silnikową. Jeśli chcesz koniecznie kupić Fiata Punto, kup benzynową 1.2 - 60 lub ... więcej80 koni, na pewno będzie to lepszy wybór. Nie wierz, że diesel zapewni ci oszczędną jazdę - ja się na tym przejechałem. ukryj
dodano 20.04.2010 przez
Wbrew różnym skrajnym opiniom uznaję to auto za dobry sprzęt, a biorąc pod uwagę stosunek ceny do jakości i ilości ... więcejza bardzo dobry. Nie należy spodziewać się cudów bezawaryjności, ale Fiat wg mnie poczynił spory postęp w stosunku do poprzednich modeli (także w porównaniu z Punto 1). Zalety auta to: zaskakująco dobre wyciszenie wnętrza pozwalające na niemęczącą szybką jazdę w trasie i na autostradach (przy 140-150 km/h nie trzeba podgłaśniać radia i można prowadzić cichą rozmowę z pasażerami), dobry silnik i bardzo dobrze dobrane przełożenie 5-go biegu, bardzo duże wnętrze auta dające wygodę nawet wysokim osobom, umiarkowane zużycie paliwa, zwłaszcza jak na moc auta. Niezłą trawałość ma zawieszenie samochodu (mam porównanie do Renault Clio 1), Punto dobrze się prowadzi choć jest nieco zbyt twarde jak na nasze dziurawe drogi i ma zbyt mocne wspomaganie nie dające dużego czucia drogi. Na dobrą sprawę Włosi machnęli świetne auto autostradowe w którym te drobne wady nie przesłaniają zalet. Wady Punta to znana fabryczna niedoróbka alternatora (słaba osłona przed wodą), która wykańcza go w szybkim tempie, drobne usterki elektryki i niemiłe niedoróbki ergonomii- wymienić żarówki przednich lamp to wyczyn nie do wykonania, a projektant tylnych świateł powinien za karę do końca życia wymieniać w nich żarówki. Ceny części są na rozsądnym poziomie z wyjątkiem np. elektrycznego wspomagania kierownicy (800- 1000 zł jak na razie uniknąłem tej naprawy). Generalnie duże, przyjemne autko rodzinne za rozsądne pieniądze. Więcej napisałem w komentarzach przy pełnej ocenie auta. ukryj
dodano 04.11.2009 przez
Zobacz oceny Fiat Punto Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Fiat Punto

Pb
4,07 - 14,07
Na podstawie 1648 raportów spalania
ON
3,50 - 15,33
Na podstawie 289 raportów spalania
LPG
4,57 - 12,50
Na podstawie 364 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Fiat Punto

aż dziw bierze, że tak stara konstrukcja silnika (prostota i o to chodzi) ma takie dobre wyniki spalania i wystarczające ... więcejosiągi. Jest to dobry kompromis między: ekonomią, wyglądem, funkcjonalnością i przede wszystkim CENĄ (zakupu oraz ew. przeglądów i napraw zwłaszcza we własnym zakresie). Przed zakupem tego modelu obskoczyłem całą konkurencję z obiektywnym osądem pod kątem interesujących mnie parametrów i wybrałem pojazd, a nie bardziej "markowy" znaczek. Z jednej strony znana "usterkowość fiata", a producent ustalił przegląd po 30 tys.!!! Konkurencja bez szans, a zaoszczędzone pieniądze można śmiało zachować na ewentulane naprawy mikro niedoskonałości (które pewnie wystąpią - ale to raczej domena współczesnej motoryzacji i każdej marki - poprostu z tego żyją). To, że auto jest na gwarancji i często poddawane PŁATNYM przeglądom wcale nie oznacza, że wszystkie znalezione usterki zostaną naprawione za free - skasują nas dodatkowo i to potrójnie za wymianę elementów tzw. eksploatacyjnych (to dla mnie oczywiste). Ale do rzeczy - auto jest umiarkowane pod każdym wzgledem - nie jest to demon prędkości ale nie jest też smokiem na dziewiczą etylinę. Średnie spalanie w granicach 6,5 l/100km nie wygląda źle. Mnie najbardziej podoba się możliwość płynnej jazdy na piątym biegu już od 50 km/h - to pewnie za sprawą dostępności max momentu obrotowego już od 3000 obr/min. Co mi po MOCY, która dostępna jest dopiero od 5000 czy 6000 tys. ??? kto i gdzie tak jeździ i ile daje zarobić szejkom i łowcom piratów. Za tą ekonomie płaci się niestety na wyższych obrotach - silnik już tak nie przyspiesza ale i nikt nie nazwie nas zawalidrogami. Podoba mi się też komfort jazdy jak na tą klasę pojazdu oraz dobre trzymanie w zakrętach jak na tak proste zwłaszcza tylne zawieszenie (czyt. łatwe i tanie w ew. naprawie i trudne do zepsucia). Jedyne co mi się nie podoba to czasem stuki w przednim zawieszeniu (trudne do ustalenia co to - bo zależne od temperatury zewnetrznej, a i na stacji diagnostycznej nic nie wychodzi - wiadomo coś się rozszerza i zwęża - ponoć jakaś guma-plastik łożyska w kielichu amortyzatora bo napewno nie odbojnik) ale to wina raczej wyrobów drogopodobnych, które wykończą KAŻDE zawieszenie. Gdyby inżynierowie z FIATA mieli faktycznie jaja to bardziej dopracowali by to autko bez wzrostu kosztów po mimo, że jakiś Hans trzymał im lufę przy skroni aby tak się nie stało. Do tej pory przejechałem nim tylko 17.000km i nie narzekam, choć poddałem go kilku swoim modyfikacjom (choć wcale nie musiałem) bo nie mogłem patrzeć na brak wiedzy i wizji osób, które uczestniczyły w procesie jego produkcji. ukryj
dodano 12.04.2011 przez
Objaśniam: - 8,5 to jazda po samym mieście ekonomicznie bez gwałtownego przyspieszania i hamowania płynna i niżej się nie da zejść ... więcejno chyba że się stanie zawalidrogą ale w mieście ciężko już powalczyć o niższe spalanie - 8,09 litra trasa 110-120 km/h, niestety po przekroczeniu 120 km/h spalanie gwałtownie wzrasta i nie da się ustawić na lpg inaczej bo zaczyna go zamulać a tym samym wciskać trzeba mocniej gaz i spalanie idzie jeszcze do góry - 7,7 litra to miasto pół na pół z trasą ekonomicznie 70-90 km/h - 12,9 ostatnio odnotowane na A4 ale gaz w podłodze i 130-165 km/h ( a teraz wszyscy powiedzą ja mam 2 litry czy 2 i pół i mi pali przy 170, 10 czy 11 litrów gazu a i owszem to dlatego że tak mały silniczek 1,4 l i 77 KM idzie już przy tej prędkości ostatkiem sił na pełnych możliwych obrotach podczas jazdy, a co za tym idzie spalanie wychodzi horendalne - 4,3 w autku dwie osoby bez bagażu na A4 jazda w bezpośrednim podciśnieniu za TIR-em, równiutko 87-90 km/h ABSOLUTNIE NIE POLECAM TEGO ROBIĆ(wymaga to odległości jakieś 2 m za naczepą) !!! Uwaga na autko bardzo wpływa obciążenie, jeśli są na pokładzie 2 osoby + ok. 300 kg spalanie nawet przy ekonomicznej prędkości 70-90 drastycznie wzrasta do 9,3-9,5 l/100km litra bez względu na ustawienia instalacji lpg, a na górzystym terenie potrafi przekroczyć 11 litrów na 100 km. Ogólnie bardzo fajne autko jako van ale niestety nie do wożenia ciężkich rzeczy mimo rzeczonej ładowności z racji bycia ciężarówką. Autko bardziej dla przedstawiciela handlowego z kilkoma butelkami dobrego wina w bagażniku niż dla osób wożących małe ciężkie towary. ukryj
dodano 04.03.2014 przez
Ciężko jednoznacznie napisać o spalaniu ponieważ to nie tyle zależy od samego silnika co od rodzaju samochodu. Tak się składa, ... więcejże w rodzinie mamy 2 GP oba 1,3MTJ 90KM ale każdy jest inny: jeden to SPORT z 6 biegowym manualem na letnich oponach 205/45 r17, drugi to DYNAMIC 5 biegowy na oponach 185/55 r15. Oba z przebiegiem ok 60tys km. Latem przy ekonomicznej jeździe SPORT pali min ok 4.8 w jeździe mieszanej DYNAMICiem ta samą trasę przejadę spalając ok 4.2 więc różnica jest. Maksymalnie spalanie tu różnica również jest palą nawet 6,5l generalnie latem ok 0.8-1 litra sport pali więcej przez opony ale coś za coś za to do asfaltu samochód jest jak przyklejony. wiadomo jak człowiek ma ciężką noge to napewno pali więcej chociaż nie podejrzewam żeby nawet z noga w podłodze wypił więcej niż 10l. przy bardzo dymanicznej jeździe to ok 7,5l Zimą na tych samych oponach zimowych w obu 185/55 r 15 w zasadzie spalania się wyrównują ok 5,5l z tym że na trasach Sport przez skrzynie 6 biegową jest ekonomiczniejszy ale nieznacznie. Podsumowując wszystko zależy od nadwozia, opon, ilości osób niemniej samochód jest właściwie bezobsługowy, bardzo ekonomiczny a jeśli potrzeba można nim trochę "przycisnąć" Jeśli ktoś potrzebuje takiego samochodu zdecydowanie polecam. Wymiany oleju co 30tys km lub 2 lata materiały nawet w ASO to max 500zł, łańcuch rozrządu który nie wymaga ingerencji. ukryj
dodano 29.12.2011 przez
Częste awarie żarówek w światłach, zwłaszcza przepalające się H 7 - w światłach mijania i bardzo trudna ich wymiana. Kiepski ... więceji głośny układ zawieszenia, amortyzatory przednie wymieniane dwukrotnie w ciągu 90 tys. km. Poza tym awaria czujnika prędkościomierza i jednej linki w skrzyni biegów. Po wymianie rozrządu (zgodnie z km w książce gwarancyjnej) cieknie olej spod uszczelek. Może to być jednak wina "fachowców" z przypadkowego zakładu mechanicznego. Woda dostająca się pod dywanik pasażera - w serwisie autoryzowanym nie są wstanie ustalić przyczyny. Mimo niewielkich rozmiarów, w środku stosunkowo wygodny i ergonimiczny. Bardzo cicha praca silnika. Silnik i skrzynia biegów elastyczna. Cięgła wycieraczek drogie i często spadające, ale jest na to sposób. Poprostu zaspawać na stałe. Koszt naprawy z wymianą w serwisie ok. 500 zł, a spawanie do 30 zł. Super opcja "city" - fantastyczna przy manewrowaniu w ciasnych miejscach. Bagażnik pakowny jak na tego rodzaju małe autko i dość dobrze go można wykorzystać. Służy mi nieprzerwalnie od 2000 roku, przejechałem nim 130 tys. Bardzo dobre autko do miasta i na trasę dla małej rodzinki z niewielkim bagażem. Najlepsze ze wszystkich jakie posiadałem i z całą pewnością jeszcze kilka lat nim pojeżdżę, chociaż nie kupiłbym obecnie takiego samego, ze względu na inne, bardziej nowoczesne rozwiązania. ukryj
dodano 16.01.2009 przez
Auto posiadam od nowości, zrobiłem nim 10tyś aby się dotarło, a następnie założyłem LPG. Auto na gazie chodzi świetnie przy normalnej ... więcejeksploatacji nie czuć żadnej różnicy ( jedynie przy wyprzedzaniu brakuje kilku koni które można odzyskać przez wyłączenie gazu). Auto obecnie ma przejechane 66tyś więc 56tyś zrobiło na gazie i jak narazie jest świetnie, na trasie gdy tempomat mam ustawiony na 100km/h spalanie 6.6l/100, przy 120km/h spalanie 8l/100 ( gdy jadę z 2 pasażerami, bez tempomatu bocznymi drogami w granicach 90km/h 6.4 l/100, miasto i dojazd do pracy 7.4 l/100. Auto najwięcej spaliło gdy wybrałem się nim nad może ze śląska obładowany jak wielbłąd ( 360l box na dachu, w bagażniku bagaży po dach "półka zdemontowana oczywiście" drobiazgi pod siedzeniami i ogólnie wszędzie do tego 5 dorosłych osób) gdy jechałem 120 km/h z tempomatem spalanie 9 l/100, 100 km/h to już tylko 7.8 l/100, co ciekawe przy 120 jak już się rozbujał to górki nie były mu straszne, św Anne na A4 łyknął bez utraty nawet kilometra. Polecam ten samochód! Narazie wymieniłem jedynie klocki i olej zmieniam poza tym nic zawieszenie oryginał nawet łączniki stabilizatora;))) ukryj
dodano 22.02.2015 przez
Zobacz raporty spalania Fiat Punto Dodaj raport spalania

Publikacje o Fiat Punto

Przeczytaj pozostałe 30 publikacje o Fiat Punto

Newsy o Fiat Punto

Przeczytaj pozostałe 27 newsów o Fiat Punto

Generacje Fiat Punto

Nowe Fiat Punto

nowe Fiat Punto
Fiat Punto
ceny od 36 150 zł do 47 350

Fiat Punto Punto 2012 VAN 1.4 77KM od 2013

w pakiecie Van

w cenie katalogowej brutto

36 150 zł

Wyposażenie standardowe
Elektrycznie sterowane szyby przednie
Elektryczna blokada drzwi
Poduszka powietrzna kierowcy i pasażera
Wyposażenie opcjonalne
PAKIET DLA PALĄCYCH (271 zł)
Pakiety dealerskie
PAKIET DLA PALĄCYCH (271 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 8 oferty Fiat Punto

Dealerzy Fiat

PARTNER J.Pączyński, W.Puczka S.J.

Fiat Partner Bytom

śląskie, Bytom, Strzelców Bytomskich 40B

Więcej

AUTO SERVIS

AUTO SERVIS MICHAŁ BOROŃ Fiat Nowy Targ

małopolskie, Nowy Targ, Krakowska 3

Więcej

GANINEX GAZDA GROUP

GANINEX GAZDA GROUP Fiat Pszczyna

śląskie, Pszczyna, Bielska 31C

Więcej

INTERAUTO

INTER AUTO Fiat Kraków

małopolskie, Kraków, Jasnogórska 60A

Więcej

MOTO SOWA

MOTO SOWA Wojciech Sowa

małopolskie, Nowy Sącz, Wielopole 140

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Fiat Punto

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

13 083

Przejechany dystans

1 430 958 zł

Zatankowanego paliwa

344 123 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

1 802

Wydanych pieniędzy

447 431 zł

Średnie wydatki na auto

888 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

2 569

Wydanych pieniędzy

669 287 zł

Średnie wydatki na auto

1 328 zł

ZOBACZ 504 dzienniki kosztów Fiat Punto Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Fiat Punto

Liczba wpisów: 107
komentarzy(20)
komentarzy(17)
komentarzy(25)
komentarzy(15)
komentarzy(26)
komentarzy(20)
Zobacz inne typowe słabe punkty Fiat Punto dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Fiat Punto

Liczba wpisów: 85
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Fiat Punto Dodaj wpis do autodiagnozy

Opinie o instalacjach LPG w Fiat Punto

Liczba wpisów: 61
Kupiłem starszy samochód z zamontowaną już instalacją LPG (montowaną w firmie AUTOGAZ WIELKOPOLSKI). Przy problemach z instalacją okazało się iż ... więcejzamontowane części są nie zgodne ze sobą. Właściciel który montował instalację nie sprawdził tego i jeździł z instalacją bez zaworu bezpieczeństwa. Gdy pojechałem u siebie do serwisu i stwierdzono ten fakt zadzwoniłem do właściciela AUTOGAZ z pytaniem co w tej sytuacji. Stwierdził w nie ładnej formie wypowiedzi, iż jak chcę mieć zawór bezpieczeństwa to niech mi zamontują odpłatnie bo jego to nie obchodzi. Odradzam wszystkim montaż w tej firmie za takie podejście, by zrobić taki błąd i jeszcze klienta który zwraca uwagę tak zlekceważyć. Dobrze że nie wybuchł mi samochód. To nie jest firma na której można polegać . Cóż pozostaje mi zapłacić za brak fachowości i sumiennego wykonania montażu instalacji w firmie AUTO GAZ WIELKOPOLSKI. ukryj
dodano 04.04.2012 przez
Instalacja zamontowana w nowym samochodzie od samego początku praktycznie jeździ na lpg(0,75gr/litr- tyle płaciłem podczas pierwszego tankowania) Przejechałem nim 320 ... więcej000 km rewelacja silnik po wymianę UPG po 120 000 ale to norma poza tym rewelacja parownik oryginalny,silnik krokowy instalacji działa membrany nie wymieniane- Ważne o co trzeba dbać- wymian świec co 30kkm i tylko Japońskie NGK kabelki Bosch filtr powietrza i olej oraz filtr gazu co 15 kkm Pozdrawiam BRC to najlepsze dla Fiata ukryj
dodano 04.07.2010 przez
Instalacja jest OK. Posiada metalowe wtryskiwacze i listwę co wydaje się być najtrwalszym patentem na runku. Na razie nic się ... więcejnie rozregulowało a auto działa bez zarzutu. Jest to pełny automat, panowie w RODAN Auto Gaz ustawili mi przełączanie na 25 st. celsjusza więc załącza się bez zbędnej zwłoki samoczynnie. Nawet przy mrozach nie jadę na benzynie nie wiadomo ile. A w lecie start niemal po ruszeniu :-) Ta sekwencja ma płynne przełączanie więc nawet podczas przyspieszania nic nie czuć. ukryj
dodano 13.06.2013 przez
Instalacja pracuje bardzo dobrze , lepiej niż niż na benzynie.Przy regulacji nie należy być zbyt oszczędnym i oszczędzać na dawce ... więcejgazu . Zbyt mała spowoduje wyższą temperaturę spalania co w efekcie może spowodować przepalenie uszczelki pod głowicą lub wypalenie zaworów. Należy też dosyć często wymieniać filterek gazu koszt 5 zł. SILNIK 1.1 spala średnio 6,5 LITRA GAZU.Przy cenie gazu 1,8 pln za litr 100km kosztuje nas 12 pln RE ukryj
dodano 28.09.2009 przez
Instalacja gazowa z polecenia firmy ,,Salachna,, w Nysie pracuje idealnie.Nalezy tylko regularnie ja serwisowac,wymieniac fitr gazu,swiece itp.Jest to prosta instalacja ... więcejz jednym filtrem gazu.Zima przy tem.-15 wlacza sie dosc szybko,bo juz po 2 km.Spalanie : 7L - 100kmh , 8-9L - 120-140kmh Jedyny mankament,to troche sie bardziej grzeje niz na bezynie,co przy upalach 35 st.ma istotne znaczenie.Poza tym OK! Polecam ! ukryj
dodano 08.08.2010 przez
Witam. Kupiłem Punto II i od razu zamontowałem LPG u dilera. Jeżdżę tylko na gazie. Przejechane 150tyś km ,5 lat. ... więcejŻadnych problemów z instalacja i silnikem. Silnik nie bieze oleju. W tym czasie wymieniona membrana reduktora (90tyś km), wymiana filtra gazu 4 razy. Następne auto też z LPG. Zużycie gazu: Jazda miejska -8l, poza miastem 90-120km/g -7l, na autostradzie 140km/g -8-9l.Pozdrawiam ukryj
dodano 11.10.2010 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Fiat Punto

Skarbnica wiedzy o Fiat Punto

Ciekawostki
dodano 09.08.2011 przez
Zyskał uznanie wśród klientów z Europy Zachodniej, zdobywając między innymi: tytuł "Złotej kierownicy 2005" przyznawanej przez niemiecki magazyn Autobild, "Auta Europy 2006" we Włoszech oraz…
dodano 09.08.2011 przez
Samo słowo "Punto" oznacza po włosku ?punkt?, ?kropkę?.
dodano 28.07.2011 przez
czerwiec 1993 rozpoczęcie produkcji (z silnikami: 1.1SPI (55), 1.2SPI (60), 1.2MPI (75), 1.6MPI (90), 1.7TD (60)) 31 sierpień 1993 premiera w Turynie wrzesień 1993 premiera…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą