Szukaj

Informacje o Fiat Tipo I 1.4 76KM 56kW 1989-1995

Lata produkcji: 1989 – 1995
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany w latach 1988-1995 oraz ponownie od 2016 roku model z segmentu C (niższa klasa średnia). Był debiutancką stylizacją biura projektowego IDEA. Kompaktowy hatchback , jakim był pierwszy Fiat Tipo zastąpił w ofercie marki model Ritmo. W roku 1989 został zwycięzcą plebiscytu na Europejski Samochód Roku, a także Samochód Roku w Irlandii. W roku 1995 Tipo został wycofany z rynku – koncern zastąpił go wówczas modelami Bravo i Brava. Powrócił jednak do niego w roku 2016, już jako kompaktowego sedana, wprowadzając go na rynek w miejsce modelu Linea, choć początkowo pojawiła się nazwa Aegea (Egea). Rok później dołączyły do niego wersje hatchback oraz kombi.
czytaj więcej
Powagosław

Bardzo ciekawa propozycja w segmencie kompaktowych, „budżetowych” sedanów. Zręczny ruch Fiata – Tipo ma wszystkie atuty, by stać się liderem tej klasy.

~Powagosław
Luzacjusz

Pierwszy Tipo jest do dziś świetnym przykładem włoskiego, kanciastego wzornictwa z przełomu lat 80. i 90 (Maserati Ghibli 2 się kłania). Tipo II, który z oryginałem nie ma nic wspólnego, jest samochodem stylistycznie uniwersalnym. Bardzo ładnym, ale charakter Fiata to dziś brak własnego charakteru.

~Luzacjusz
Produkowany od 1989 do 1995 roku
Pojemność skokowa 1372 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 76 KM (56 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 106 Nm przy 2900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 80,5 x 67,4 mm
Typ wtrysku gaźnik
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Stosunek jakość/cena

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie
Średnie spalanie dla Fiat Tipo I 1.4 76KM 56kW 1989-1995
8,0
l/100 km
9,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,2
Fiat Tipo I
Hatchback 5d 1.4 76KM 56kW
Fiat Tipo 1992 r. kolor biały , 78 ps , gaźnik bez katalizatora, instalacja gazowa - walec w bagażniku 38 litrów, wersja dgt, bogate wyposażenie : liczniki cyfrowe, electronic check, centralny zamek na pilota, elektryczne szyby, zielona tapicerka itp, auto z salonu w RP , kupiłem go w 2000 r. sprzedałem w 2005 r. , ogólnie dosyć wygodne było to auto, częste usterki z elektryką - np brak styku na kablach, tylna wycieraczka "żyła własnym życiem" , zawieszenie zestrojone "komfortowo" aczkolwiek bardzo usterkowe - co roku jakaś była wymiana z przodu i z tyłu (tuleje, amortyzatory itp), często wymagana była regulacja gaźnika, ile spalał benzyny tego nie wiem (gaz zamontowałem na drugi dzień po kupnie samochodu) , zawsze jeździłem na gazie, podczas dodatnich temp. nie przełączałem na benzynę , zapalał bez problemu na gazie (ręczne przełączanie benzyna/gaz), podczas mojej eksploatacji nie pojawiła się korozja , na gazie przejechałem około 100 tyś km, pomimo, iż jeździłem na gazie cały czas utrzymywałem pełny bak benzyny (aby np nie wystąpiła korozja baku), auto było w miarę dynamiczne, samochód jak na te czasy oceniam pozytywnie (w miarę dobry komfort jazdy, ilość miejsca w środku wystarczająca - jednak bagażnik szczególnie gdy jest tam butla z gazem nie jest duży - mogłem zamontować butlę w miejsce koła zapasowego - ale wtedy te butle były znacznie droższe niż "walec"). Co do gazu przy silniku gaźnikowym - nigdy więcej , instalacja I generacji, wieczne regulacje , falowanie obrotów itp, na początku palił chyba 14 litrów lpg, warsztat który zamontował gaz nie umiał go wyregulować, dopiero w 3 warsztacie potrafili go ustawić (św. p. Pan Andrzej Cebula w Jastrzębiu Zdroju, nawet rozwiązał problem falowania obrotów - pomógł specjalny magnetyzer - ale urządzenie z wyższej półki chyba 400 zł a nie jakieś badziewie za 50 zł z nettu) Silnik trwały, nie było problemów z nim problemów (za wyjątkiem regulacji gaźnika), ciekawostka auto dużo lepiej pracowało na gazie po pewnej modyfikacji tj. zamontowany zamiast org filtra powietrza został filtr z malucha (modyfikacja połączeń do filtru)
7,3
Fiat Tipo I
Hatchback 5d 1.4 76KM 56kW
Co należy zrobić by brał mniej. Jest różnica w gęstości gazu między zimą a latem. Ja nauczyłem się rególować zaworem na wężu; w lato rozkręcam w zimę przykręcam i jeździ ekonomicznie na 8 litrach w mieszanej trasie. Ma to jeden minus jak się w lato włączy wiatrak w korku to trzeba przjść na bęzynę aż nam temperatura spadnie. Jak mi gaz założyli to brał 12 na trasie, a tyle to mi brał w zimę po mieście przy minus 20 bęzyny. Na trasie w zimę zauważyłem że silnik się nie ogrzewa, a na stacji ile żre, dokręciłem trochę zawór ten przed silnikem o 3/4 obrotu i silnik się zagrzał, a gaz przestał mi drenować kieszeń. Nawet zwawszy się zrobił. Ci co piszą o spalaniu 14-18 litrów to gazem silnik chłodzą.
6,6
Fiat Tipo I
Hatchback 5d 1.4 76KM 56kW
Kupiłem sobie z sentymentu na dojazdy do pracy Tipola z 1994 r. 5,7 l/100h Tipuś spalił przy 80 km/h na trasie Włocławek - Łódź Przy cenie benzyny 4,3 zł (sierpień 2017) za 500 km zapłaciłem 152 zł :) Jeśli wytrzyma to za jakis czas założę mu LPG.

Usterki Fiat Tipo I

Liczba wpisów: 21
Elektryczne szyby przestały działać
  • Fiat Tipo I
  • inne
Wsiadłem do samochodu i od razu po odpaleniu silnika moja dziewczyna nacisnęła przycisk do opuszczenia szyby od strony pasażera. Szyba się uchyliła tyle ile chciała moja dziewczyna. Jednak już zaraz po tym chciała ją unieść do góry z powrotem i okazało się że już się nie da. Co dziwne jak spróbowałem od mojej strony czyli kierowcy uchylić drugą szybę również okazuje się że nie działa. Więc silniczek od podnoszenia odpada bo w każdych drzwiach jest oddzielny, a nie możliwe żeby od swojej strony spaliła obydwa (również od strony kierowcy). Proszę o pomoc w tej sprawie bo autko stoi na mrozie i w padajacym śniegu z uchyloną szybą. Z góry dziękuję za pomoc! nie wiem
Oczekuje na rozwiązanie
5 komentarzy
Pływające obroty silnika.
  • Fiat Tipo I
  • silnik
Silnik w pewnym momencie wpadał w rytmiczne falowanie 1500-2500 obrotów i nie reagował na pedał gazu, po mocnym i długim wciśnięciu czasem dało się go wybudzić i działał dopóki chodził powyżej 3000 obr, jak tylko schodził na chwile poniżej to znów wpadał w trans. Pomagało wyłączenie silnika i po ponownym odpaleniu wszystko było ok... do czasu :) Po tygodniu mu się pogorszyło i zaczął falować częściej aż w końcu popsuł się na tyle że restart silnika przestał pomagać - falował cały czas. Uszkodzony silniczek krokowy.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Brak mocy
  • Fiat Tipo I 1.6 83KM 61kW 1988-1991
  • układ wtryskowy
Brak mocy, szarpanie samochodem w czasie jazdy, zapala się lampka ECU. Podłączenie do komputera wykazało zwarcie zasilania sondy lambda do masy. Pomiary wykonane omomierzem na sondzie lambda wykluczyły jakiekolwiek zwarcia zasilania sondy. Po ponownym rozgrzaniu silnika i podłączeniu miernika do sprawdzania pracy sondy pracowała w pełnym zakresie bez jakichkolwiek usterek. Skasowanie błędów komputera i ponowne sprawdzenie po pewnym czasie ponownie wykazało wadliwą pracę sondy lambda. Podczas jazdy próbnej okazało się, że kontrolka pracy ECU zapala się i po pewnym czasie gaśnie. W czasie gdy świeciła się kontrolka ECU auto wyraźnie traciło na mocy i nie rozwijało prędkości a wręcz zwalniało. Podczas pomiaru ciśnienia podawanego przez pompę paliwa okazało się, że układ ma różnicę 0.1 bara od normy. Ale pomiar wydajności pompy wykazał różnicę 30% in minus. Wymiana pompy paliwa na nową.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Fiat Tipo I