Nie trać czasu na szukanie częœci! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Ford Fiesta Hatchback 1.6 XR2i

Model należący do segmentu B produkowany od 1976 roku. W momencie wprowadzenia na rynek, Fiesta była pierwszym autem w tej klasie w historii amerykańskiej marki. Do dziś jest nie tylko najmniejszym, ale i jednym z najlepiej sprzedających się samochodów w historii Forda w Europie. Fiesta odniosła wielki sukces rynkowy, który obrazuje liczba prawie 15 milionów sprzedanych egzemplarzy oraz liczne nagrody zdobyte w trakcie ponad 30 lat produkcji (ostatnia – International Design Award w 2009 r.). Obecnie na rynku dostępna jest siódma generacja Fiesty.

Generacje Ford Fiesta

  • Wybierz generację: Ford Fiesta VII (2008 - teraz)
    Ford Fiesta VII

    Ford Fiesta VII

    Siódma, najnowsza i obecnie produkowana generacja Fiesty debiutowała w 2008 roku. Zgodnie z panującym trendem, samochód nawiązuje do stylistyki większych aut Forda – Focusa i Mondeo w ramach koncepcji „kinetic design”. Model oparty jest...

    więcej o Ford Fiesta VII

  • Wybierz generację: Ford Fiesta VI (2001 - 2008)
    Ford Fiesta VI

    Ford Fiesta VI

    Szósta generacja Fiesty produkowana w latach 2002-2008. Podobnie, jak jego poprzednik, stylistycznie nawiązuje do linii Focusa. W roku 2005 Fiesta VI została poddana face-liftingowi, który objął m. in. przednie i tylne światła, zderzaki oraz wnętrze....

    więcej o Ford Fiesta VI

  • Wybierz generację: Ford Fiesta V (1999 - 2003)
    Ford Fiesta V

    Ford Fiesta V

    Fiesta piątej generacji pojawiła się na rynku w 1999 roku. Stylistycznie auto zbliżyło się do standardów wyznaczonych przez model Focus. Natomiast pod względem technicznym praktycznie nie różniło się od swojego poprzednika. W roku 2000 w takich krajach,...

    więcej o Ford Fiesta V

  • Wybierz generację: Ford Fiesta IV (1995 - 1999)
    Ford Fiesta IV

    Ford Fiesta IV

    Czwarta generacja modelu debiutowała w 1995 roku. Zmiany stylistyczne, które tym razem dotknęły ten samochód były największe w historii Fiesty. Zupełnie zmienił się przód auta, a także jego wnętrze wzorowane na włoskim stylu. Podobnie, jak jego poprzednik,...

    więcej o Ford Fiesta IV

  • Wybierz generację: Ford Fiesta III (1989 - 1997)
    Ford Fiesta III

    Ford Fiesta III

    Trzecia generacja Fiesty uważana za najpopularniejszą w historii modelu (do dziś bardzo chętnie kupowana również w Polsce). Na rynku pojawiła się w roku 1989. Po raz pierwszy auto dostępne było również w wersji pięciodrzwiowej, a także w wersji towarowej...

    więcej o Ford Fiesta III

  • Wybierz generację: Ford Fiesta II (1983 - 1989)
    Ford Fiesta II

    Ford Fiesta II

    Fiesta II pojawiła się na rynku w 1983 roku. W porównaniu ze swoim poprzednikiem, wyróżniała się nowocześniejszymi kształtami nadwozia (zmieniony został szczególnie przód auta), choć jej rozmiary pozostały niemal identyczne. Podobnie, jak Fiesta I, model...

    więcej o Ford Fiesta II

  • Wybierz generację: Ford Fiesta I (1976 - 1983)
    Ford Fiesta I

    Ford Fiesta I

    Pierwsza generacja Fiesty debiutowała w 1976 roku jako pierwszy samochód Forda w tym segmencie. Było to również najmniejsze auto w historii amerykańskiej marki. Fiestę zaprojektowano z myślą o europejskim rynku. Prototyp modelu nosił nazwę Bobcat, ale...

    więcej o Ford Fiesta I

Fiesta VII

Nie wiemy, czy projektując Fiestę, designerzy Forda korzystali z czarodziejskich sztuczek, ale wiemy, że naszkicowali samochód mający w sobie pewną dozę designerskiej magii. Jest to bowiem jedno z najbardziej urodziwych aut w klasie, które nie dość, że wygląda dynamicznie nawet podczas postoju, to na dodatek okazuje się szalenie ponadczasowe. Pewne kontrowersje budzi jedynie wprowadzony w ramach liftingu pas przedni, który zamiast łagodnej, wysublimowanej formy zaproponował wybitnie agresywne, nachalne wręcz kształty.

Projektanci postanowili wypuścić wodze fantazji także przy stylizowaniu wnętrza. W efekcie miejsce pracy kierowcy prezentuje się niepowtarzalnie, a niezłe materiały wykończeniowe tylko podkreślają jego wysublimowany charakter. Szkoda tylko, że awangardowy styl nie poszedł w parze z ergonomią - zastrzeżenia budzi zarówno rozplanowanie elementów obsługi, jak i wielkość samych przycisków. Ładnym i czytelnym zegarom towarzyszy niestety zbyt mały wyświetlacz komputera pokładowego.

Ford Fiesta VII. generacji nie jest już najmłodszą konstrukcją, co da się dostrzec, zajmując miejsce na tylnej kanapie - przestrzeń wygospodarowana na nogi jest tam mocno ograniczona. Nad głową miejsca jest na szczęście wystarczająco, a przestronny pierwszy rząd siedzeń i odpowiednio pojemny bagażnik zdecydowanie cieszą. Powody do zadowolenia dają też dopracowane fotele oraz łatwość, z jaką zajmujemy wygodną pozycję do jazdy. Do poprawki kwalifikuje się natomiast widoczność do tyłu, utrudniająca manewrowanie.

Jeżeli potrzebujecie “malucha”, który będzie prowadził się jak marzenie, bez uszczerbku na komforcie jazdy, to trafiliście w dziesiątkę. W dyscyplinie prowadzenia na zakrętach model spod znaku błękitnego owalu pozostawia większość rywali daleko z tyłu, na co wpływ ma zarówno świetnie zestrojone zawieszenie, jak i doskonały układ kierowniczy. Co ważne, jego układ jezdny jest na tyle udany, że oferuje niedościgniony przez wielu konkurentów poziom resorowania nierówności.

Pomimo garści latek na karku, Ford Fiesta trzyma się dziarsko, nie bojąc się konkurencji ze strony dużo młodszych rywali. A jak na ich tle wypada pod względem cenowym? Nieźle, choć na pewno nie jest okazją stulecia, bo lepiej wyposażone odmiany dopiero po uwzględnieniu ewentualnych promocji mają rozsądne kwoty zakupu. Co do samego wyposażenia, to standardowe jest satysfakcjonujące, zaś lista dodatków okazuje się długa i obfituje w nowoczesne elementy, znane do niedawna z samochodów plasowanych oczko wyżej.

Fiesta VI

W odróżnieniu od następcy, Ford Fiesta VI. generacji nie zachwyca swoim wyglądem - nadwozie jest proste aż do bólu. Niestety, złe wrażenie pogłębia podatny na odpryski lakier i coraz częstsza korozja. O wiele lepiej prezentuje się wnętrze - jest całkiem przestronne, wystarczająco pakowne, funkcjonalne za sprawą masy schowków i skrytek, a z punktu widzenia kierowcy także czytelne i łatwe w obsłudze. Do pełni szczęścia brakuje lepszego wykończenia - tworzywa są kiepskie, a montaż bywa niestaranny.

Bazowy silnik "naszej" Fiesty - 1,3-litrowy motor benzynowy - to stara, niemal pancerna konstrukcja, która jako jedyna dobrze współpracuje z LPG, ale jest powolna i niezbyt oszczędna. Podobne spalanie gwarantują wersje 1.25 i 1.6, a są przy tym odczuwalnie bardziej dynamiczne i również niezawodne. Z diesli polecamy natomiast udany motor 1.4 TDCi - bardzo oszczędny i nieprzesadnie skomplikowany. Jeszcze prostsze okazuje się zawieszenie, które przyzwoicie resoruje nierówności, ale nie nadaje się do szybkiej jazdy serpentynami.

"Maluch" Forda to samochód oparty na sprawdzonych podzespołach, jest dopracowany i dość solidnie wykonany, dzięki czemu może poszczycić się wysokim poziomem niezawodności. Podatniejsze na awarie są odmiany wysokoprężne (w których problemy sprawiają turbosprężarki i układy wtryskowe), ale i one trzeba uznać za trwałe. Czasem może zawieść elektryka, ale już np. zawieszenie jest niemal bezobsługowe. Na korzyść auta przemawiają dodatkowo niskie ceny napraw oraz niewygórowane ceny aut na rynku wtórnym (w którym dominują niestety słabo wyposażone egzemplarze).

Komentarze redakcji

Powagosław: Fiesta jeszcze nigdy nie była tak pociągająca. Zawsze była solidna, godna zaufania, ale projektanci razem z księgowymi jakoś skąpili jej wdzięków. Do teraz. Fiesta po raz pierwszy nie wygląda nijako.
Luzacjusz: Łyżka na to: „Niemożliwe!”. Fiesta, która przez ponad 30 lat miała tyle wspólnego z prawdziwą fiestą, co Ich Troje z ichtiozaurem, wygląda dziś tak, jakby z czarodziejskiej szafy wyszła Jessica Alba, choć minutę wcześniej wlazła tam Julia Roberts.

Silniki Ford Fiesta

Ford Fiesta VII - jaki silnik wybrać?

Jest z czego wybierać, ale jeśli dokładniej się przyjrzeć, to tylko do garstki silników pasuje słowo „fajny”. Podstawowa jednostka benzynowa o oznaczeniu 1.25 i mocy 60KM w ogóle nie pasuje do dynamicznego wizerunku auta. Jest ospała, nie chce współpracować i przyczynia się do zakorkowania naszych dróg. Za kilka tysięcy więcej można dostać wersję 82-konną, albo jeszcze lepiej – motor 1.4l o mocy 96KM. Oba spalają średnio 7-8l benzyny na 100km, ale ten drugi lepiej rozwija moc i jest trochę dynamiczniejszy. Wśród diesli dostępne są trzy silniki i już ten najsłabszy o mocy 68KM i pojemności 1.4l jest lepszy od podstawowej „benzyny”. Do miasta idealny, ale poza terenem zabudowanym dużo lepszym wyborem będzie 1.6l o mocy 90KM. Jeśli szukacie bardziej uniwersalnego auta, to warto trochę poczekać i uzbierać te kilka tysięcy złotych więcej na tą mocniejszą wersję.

Publikacje o Ford Fiesta

Ford Fiesta ST - definicja fajnego auta
 
Nasz test Ford Fiesta ST

Rodzinne kombi są przestronne, funkcjonalne i ... rodzinne. Mdłe i pozbawione emocji kompakty są racjonalne i potrzebne. SUV-y i Crossover`y nie zawsze są przestronne i rzadko racjonalne, ale są modne. Małe miejskie Hot Hatche? One są po prostu fajne. Czy należąca do tego wywołującego emocje gatunku...

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost - radość z jazdy
 
Nasz test Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Titanium

Fiesta przeszła kompleksową kurację odmładzającą. Poza nowym, bardziej wyrazistym obliczem otrzymała paletę nowych silników. Najciekawszym motorem jest litrowy EcoBoost, który ma zapewniać dobre osiągi przy śladowym zużyciu paliwa. Czy optymistyczny scenariusz faktycznie ma miejsce?

Czy warto kupić: używany Ford Fiesta (od 2008)

Nowocześnie stylizowany, przyjemny w prowadzeniu i ponadprzeciętnie trwały. Miejskie auto spod znaku błękitnego owalu ma wiele zalet. Szkoda, że znalezienie ciekawego egzemplarza na rynku wtórnym nie jest łatwe. Czy warto kupić używanego Forda Fiesta?

TOP 10 | Samochody za średnią krajową

Aktualnie średnia krajowa wynosi około 3800 zł brutto. My spróbujemy znaleźć za taką kwotę dziesięć samochodów, które powinny dać radę przez dłuższy czas doprowadzić nas do miejsca pracy, na zakupy i być może - nawet na wakacje. Damy radę?

Ford Fiesta ST - szybka zmiana zdania
 
Nasz test Ford Fiesta ST

Podobno człowiek z wiekiem nabiera rozumu i doświadczenia. Dlatego właśnie jeśli tylko go stać, to za swój środek transportu wybiera auta duże, wygodne i bezpieczne. Często nawet wmawia sobie, że małe, ciasne i szybkie samochody już dawno go nie kręcą. Potem wsiada do Fiesty ST i całe doświadczenie życiowe...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Ford Fiesta

Ford Fiesta na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Ford FiestaautoWcentrum - społeczność Ford Fiesta

najwyższe oktanyAuta - Ford Fiesta

Ford Fiesta White lightning 71,12

Ford Fiesta XR2'i  1.6  103 KM 60,58

Ford Fiesta suka 69,38

Ford Fiesta funia 76,90

Ford Fiesta Eko pasażer na gapę 76,15

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Ford Fiesta

pawsaw 65,47

arajka 63,81

kamilen 88,37

Arkowski 66,84

jodakl 43,79

blondyn83_ 80,61

Krzema 67,77

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Ford Fiesta

Zakup
Zakup Dziś zakupione auto. I pierwsza jego podróż do domu. Pierwsze 94 km - wrazenia ...
mała kolizja
mała kolizja Wymuszenie pierszeństwa na skrzyżowaniu i puknięcie rozwalnona prawa strona deli...
Zabezpieczenie progów.
Zabezpieczenie progów. Jakiś czas temu u kolegi z Fordem Focusem pojawił się wpis odnośnie wklejenia na...
U znajomego na stacji diagnoz..
U znajomego na stacji diagnoz.. Wyszedłem zadowolony :) zawieszenie ocena -4 jeden z amortyzatorów wylewa o...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Ford Fiesta

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Ford Fiesta
 

Najpopularniejsza wersja Ford Fiesta

Ford Fiesta

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Ford Fiesta
 

Ford Fiesta najczęściej porównywane z:

Toyota Yaris
1.0 VVT-i (69 KM)
Skoda Fabia
1.6 TDI CR DPF (90 KM)
Peugeot 208
1.2 PureTech (82 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus
Rocznik: 2013. Przebieg: 3 500 km. Silnik: 1.1 75KM, diesel.
Cena: 53 900 zł 44 900 zł
Zyskujesz: 9 000 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Suzuki Swift Comfort 1,2 94KM Demonstracyjny Suzuki Swift Comfort 1,2 94KM
Rocznik: 2014. Przebieg: 1 500 km. Silnik: 1.2 94KM, benzynowy.
Cena: 51 690 zł 44 900 zł
Zyskujesz: 6 790 zł Zobacz szczegóły »

Używane Ford Fiesta

Ford Fiesta
1.4 diesel 68 KM
60 000 km, 2009
21 900 PLN
Ford Fiesta
1.4 diesel 50 KM
51 000 km, 2009
24 000 PLN
Ford Fiesta
1.4 diesel 68 KM
98 000 km, 2008
18 900 PLN
Ford Fiesta
1.4 benzyna 80 KM
151 929 km, 2003
11 888 PLN

Ocena auta Ford Fiesta Hatchback 1.6 XR2i

  • Średnia ocena
    na podstawie 12 opinii
  • 3,84
  • Średnia dla segmentu
    Auta małe: 3,94

Wybrane opinie

Ford Fiesta Hatchback 1.6 XR2i (107 KM)

Dla młodej osoby z zacięciem sportowej jazdy jest super,ale nie zapominajmy że to może odchudzić zasoby twojego portfela.Ale jeśli kupujesz taki samochód to wydatek na paliwo rekompensują osiągi:105KM to sporo jak na taki mały samochodzik.Zawieszenie jest originalnie utwardzone więc na własnej skórze odczujemy jakość polskich dróg.Świetne się prowadzi.Ale nie zapominajmy że na drodze najważniejsza jest wyobrażnia,więc z gazem ostrożnie!

dodał: żółty
Ford Fiesta Hatchback 1.6 XR2i (107 KM)

Miałem go 4 lata (1996-2000). Jak go sprzedawałem to moja żona płakała, miał 320.000 km. Traktowałem go jak członka rodziny, nigdy mnie nie zawiódł, zawsze wracał o własnych siłach. No i niepowtarzalny wygląd - czarny, oryginalne zderzaki ze spojlerami, progi, 4 kwadratowe halogeny, fordowskie aluminiowe felgi, oryginalne zielonkawe szyby i błękitny pasek dookoła samochodu. W tamtych latach to najpiękniejszy mały sportowy samochód.

dodał: chief
Ford Fiesta Hatchback 1.6 XR2i (107 KM)

samocho szybki mozna powiedziec bardzo szybki po kilku przeróbkach silnika mozna go nazwac bolidem zawdzieczamy to głownie lekiej wadze, zawieszenie super twarde ale za to super sie trzyma drogi. minusem jest za wysoko umieszczone siedziska oraz tanie plastiki we wnatrz pojazdu. plus wygląd ( fabryczne spojlery), silnik i zawieszenie

dodał: adam_ww@wp.pl
Ford Fiesta Hatchback 1.6 XR2i (107 KM)

Jeśli ktoś chce mieć fajną sportową furkę za nieduże pieniądze polecam serdecznie. xr2i po niewielkich przeróbkach prezentuje się niesamowicie i chodzi jak marzenie. 195 km/h w trasie Białystok-Warszawa to jest niezły wynik jak na taki silniczek. Gorzej się jeździ całą rodzinką, ale to nie do tego sprzęt.

dodał: kowal mój adres pioterkowalik@idea.net.pl
Ford Fiesta Hatchback 1.6 XR2i (107 KM)

ogólnie nie lubię fiest ale ta jest szczególna: ładny wygląd (spojlery, nakładki, halogeny), dość dobrze wyposażona jak na ten rocznik (abs, el. szyby,szyberdach c.z.)dynamiczna, fajne zawieszenie, duża radość jazdy.

dodał: ewelinka e-mail:evawk@interia.pl

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Ford Fiesta

Ford Fiesta VII Hatchback 5d Facelifting 1.4 Duratec 96KM - galeria redakcyjna Ford Fiesta 2008 Ford Fiesta VII 5d Facelifting 1.0 EcoBoost 100KM - galeria redakcyjna Ford Fiesta VII Facelifting - wersja 5-drzwiowa Ford Fiesta ST2 1.6 EcoBoost - galeria redakcyjna Ford Fiesta ECOnetic Ford Fiesta Hatchback 3D Ford Fiesta ST 2013 Ford Fiesta ST Concept 5d Ford Fiesta VII ST 1.6 EcoBoost 182KM - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie Ford

Opinie o instalacji LPG

Ford Fiesta

  • 1.
  • 5,00 Ford Fiesta VI 1.4 16V (80KM) 2006r.
    dodał: Zbyszek, 13.04.2014

    Profesjonalny montaż, bardzo rzetelne i miłe podejście do klienta, można się zawsze dogadać i doradzić. Wszystko ładnie zamontowane wygląda, wtryski na węzykach 3cm  jak fabryczny. samochod rok po instalce przejechał 23k km bez problemu. Polecam lać gaz i cieszyć się z jazdy!

  • 2.
  • 3,50 Ford Fiesta V 1.3 i (60KM) 2001r.
    dodał: Andrzej, 30.12.2008

    Od dnia zainstalowania instalacji wskaźnik ilości gazu w zbiorniku nie podaje prawidłowego odczytu. Jak tłumaczy serwis jest to wada fabryczna zbiornika i źle ekranowanego czujnika. Poza tym instalacja pracuje dobrze.

  • 3.
  • 5,00 Ford Fiesta VII 1.25 Duratec (82KM) 2010r.
    dodał: RAFIK, 17.12.2011

    Bardzo profesjonalny zakład z dużym doświadczeniem w zakładaniu instalacji gazowych .To moja druga instalacja założona w tym warsztacie i zapewne nie ostatnia.Polecam firmę AUTO GAZ RAWA

  • 4.
  • 5,00 Ford Fiesta VI 1.3 (58KM) 2003r.
    dodał: Bogdan, 19.01.2013

    Polecam w 100% pelen profezjonalizm aprawili to co inni w radomsku u domagalskiego zepsuli. Mila i kultularna obsloga i co wazne wiedza co robia!!!

  • 5.
  • 4,50 Ford Fiesta VI 1.25 i 16V (75KM) 2004r.
    dodał: Grzegorz z Zabrza, 08.03.2014

    Silnik na gazie pracuję nawet ciszej niż na benzynie. Zawory delikatnie bardziej ciche. Sterownik STAG Q-BOX. Wtryskiwacze Hana2000.

  • 6.
  • 3,50 Ford Fiesta V 1.3 i (50KM) 2003r.
    dodał: bogdan, 04.01.2013

    nie polecam nikomu !!!! oszusci i tyle zepsoli mi komputer od gazu i umywaja rece zero profezjonalizmu.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Ford Fiesta

Ford Fiesta

288 komentarzy

227 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~horhe~horhe

chwilowe to nie średnie+komputer przekłamuje, zatankuj do pełna, zrób 100km i zatankuj ponownie, po kilku razach wyciągnij średnią spalania

~Maggda~Maggda

Jako pierwszy samochód wybrałam Fieste 1.25 82KM 2009r. i jestem bardzo zdzwiona ze chwilowe spalanie pokazuje mi ok.9.2 9.5 ? Nie wiem od czego to zależy... Czy wszystko okej z samochodem?

~horhe~horhe

kasia bieri raczej 1.4 albo 1.6 spalanie prawie to samo a auto bardziej dynamiczne, 1.25 to za mało na te masę auta

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Ford

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
59 958
Przejechany dystans
39 242 994 km
Zatankowanego paliwa
2 046 384 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
8 476
Wydanych pieniędzy
3 224 842 zł
Średnie wydatki na auto
1 387 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
13 792
Wydanych pieniędzy
4 285 990 zł
Średnie wydatki na auto
1 843 zł
Zobacz dzienniki kosztów Ford (2 325)

Testy zderzeniowe Ford Fiesta

Najnowsze testy zderzeniowe Ford Fiesta przeprowadzone przez Euro NCAP.

Ford Fiesta 1.25 petrol 'Trend', LHD
2012

Ford Fiesta
Ford Fiesta 1.25 ´Trend´

Ford Fiesta
2008

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Ford

Zużycie paliwa Ford Fiesta Hatchback 1.6 XR2i

Na podstawie 11 raportów spalania

Pb
LPG
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: fiesta@kunert.p, dodano: 04.02.2009 09:55

Jeżdżę dość spokojnie, silnik na dużo nie pozwala :P Spalanie w mieście to równe 8 litrów (Warszawa, korki), jak staram się uważać na obroty i omijać korki można zejść do 7-7,3. Najwyższe odnotowane spalanie w mieście to coś koło 9 litrów przy mrozach -25 parę lat temu. Trasa Prędkość ~110, 4 osoby, pełny bagażnik - pali 6,5 Prędkość ~130, 4 osoby, pełny bagażnik - pali 7 Prędkość ~90 (550km na trasie, 125km po mieście), 2 osoby, pełny bagażnik - pali 5,9 Przebieg 60k, przeglądy w ASO, po przeglądzie spalanie spada o 0,3-0,5l

pełny raport Ford Hatchback 1.25 i 16V

autor: sli, dodano: 06.12.2007 22:13

Nie daję pełnej "trói", ocena jest na 2+. Pali definitywnie za dużo, poniżej 9 l/100 km na mieście zejść jest rzeczą awykonalną, mi pali 9,5-10 mimo tego, że staram się go nie cisnąć powyżej 3000 obr. i ogólnie staram tonować się zapędy rajdowe:) Jest to definitywna przesada. A znam takich, co im 11-12 pali. Ale poza miastem - jest w porządku,ok. 6-7 litrów. Co mnie zadziwiło - obładowany, z trzema rowerami na dachu na autostradzie spalił mi 7,5 l/100 km (pedał w podłodze i 130 na liczniku niemal non stop). Wniosek? Silnik nie lubi ciągłego przyspieszania, wtedy pije dużo, ale jak trzyma się prędkość, to spalanie gwałtownie spada. Stoi to trochę w sprzeczności z miejskim charakterem samochodu. No ale coż zrobić?

pełny raport Ford Hatchback 1.3

autor: piccolo2007, dodano: 21.02.2010 10:48

Mój Dźwięko-strzał pali przyzwoicie :) Jeździ na tym co mu się wleje ON, BIOester, i nawet roślinny z "Biedronki" (ale wtedy to człowiek cały czas głodny jeździ bo frytkami i plackami ziemniaczanymi czuć :P ) Przy oszczędnej jeździe można bez problemu zejść poniżej 5l oleju, w trasie 75% i mieście 25% Zamość-Kraków-Krynica-Kraków spalił mi 36l więc nie jest źle. Miasto... hmmm... Jeżdżę teraz głównie w Krakowie wiec różnie jest z tym spalaniem od 5,7 do 6,5 przynajmniej u mnie... Samochód ma przejechane 450 000 i szczerze to większych zabiegów to nie robiono przy nim :)

pełny raport Ford Hatchback 3d 1.6 D

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Ford Fiesta Hatchback 1.6 XR2i

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Ford Fiesta Hatchback 1.6 XR2i

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Ford Fiesta III Hatchback 1.6 XR2i 107KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Ford Fiesta, oglądali także