Szukaj

Informacje o Honda Accord VI Coupe 3.0 V6 24V 200KM 147kW 1998-2002

Lata produkcji: 1998 – 2002
Segment: Klasa średnia
Szósta generacja modelu debiutowała w 1998 roku. Podobnie, jak to było w przypadku jego poprzednika, auto zostało zaprojektowane tak, by sprostać gustom europejskich klientów. W porównaniu do Accorda V, model szóstej generacji jest znacznie krótszy, za to szerszy i wyższy. Sylwetka jest nieco bardziej konserwatywna, choć zgodna z eleganckim i sportowym stylem swoich poprzedników. W 2001 roku model przeszedł face-lifting. Rok później został wycofany z produkcji.
Powagosław

Efektowny, komfortowy i bardzo dopracowany w najmniejszych szczegółach – taki jest Accord po liftingu. W porównaniu z poprzednim, nieco zbyt delikatnym stylistycznie modelem, auto zyskało na agresywności. Dziś to jedno z ładniejszych aut w swojej klasie.

~Powagosław
Luzacjusz

Z tym samochodem jest jak z Przemkiem Saletą. Wygląda groźnie, ale bić nie potrafi. Wbrew temu, co widać na zewnątrz, w Accordzie jest więcej komfortu niż sportu. Czyli z zewnątrz Mike Tyson, a wszędzie indziej Tomasz Kammel. Trochę szkoda. Bo Camele dobre są tylko przez „C” na początku i jedno „M” w środku.

~Luzacjusz
Produkowany od 1998 do 2002 roku
Pojemność skokowa 2997 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 200 KM (147 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 264 Nm przy 4700 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Wentylacja i ogrzewanie + Całokształt

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

3,6
~greturt
Honda Accord VI
Coupe 3.0 V6 24V 200KM 147kW
Bardzo dziwne auto. Zakochałem się na początku w tym samochodzie bo chciałem kupić coś mocnego i nietuzinkowego. To auto na pewno jest wyjątkowe - zwraca uwagę, jest bardzo wygodne, wyposażenie jak na ten rok robi wrażenie. Wszystko pięknie, dopóki coś się nie zepsuje. Większość części jest do wersji 2.0 i 2.3. Katalogi z częściami do 3.0 puste. W moim przypadku zaczęło się od wydechu, który jest bardzo ciężko dostępny - pomógł lokalny spawacz i zrobił wydech na wymiar. Potem posypały się zaciski hamulca z tyłu (po wielu poszukiwaniach okazało się, że pasują zaciski z Accorda VII z drobną modyfikacją) a niedługo później wypadł dolny sworzeń i koło podczas jazdy się skręciło o 90stopni do osi! I zaczęły się akrobacje. Mechanik podejrzewał wygięcie pół-osi i kazał zamówić nową. Można z powodzeniem szukać jej w narnii. Pomijam zderzaki, nadkola i inne elementy, które w PL są po prostu bardzo trudno dostępne. Jednak jest w tym samochodzie coś, czego mogę słuchać godzinami - brzmienie tego V6. Coś pięknego! Poezja dla uszu. Ryk jak lew w dżungli...
4,6
~Upsi
Honda Accord VI
Coupe 3.0 V6 24V 200KM 147kW
Fantastyczny samochód. Marzenie z dzieciństwa. Za gówniarza miałem nad łóżkiem plakat właśnie z taką Hondą. No i teraz, 17 lat później marzenie się spełniło. Dość rzadko spotykane przez co często zwraca uwagę. Chwile po zakupie miała już miejsce dość zabawna sytuacja- przy wizycie u mechanika na "po-zakupowy" serwis zerowy dostałem już pierwszą ofertę kupna. Od samego mechanika. Ogólnie czasem ktoś zaczepi i zagada "co to za model", "to takie Hondy też robili?" i tym podobne, jest to fajny i pozytywny aspekt posiadania tego samochodu. Auto duże, szybkie i wygodne, może nie rodzinne ale dla kawalera lub na weekendowe wojaże idealne. Do tego na chwilę obecną bezawaryjne. Polecam szukać wersji poliftowej, moim zdaniem była najładniejsza w całej generacji. Prawdziwa Honda z "krwi i kości". Polecam każdemu.
4,8
~Mateusz
Honda Accord VI
Coupe 3.0 V6 24V 200KM 147kW
Caloksztalt? No blagam :) 15 latek, a codziennie ktos sie za nim oglada. Ponadczasowy wyglad oraz w moim przypadku totalna bezawaryjnosc naprawde robi robote. Jest autem bardzo rzadkim w naszym kraju co chyba pierwszy raz nie wiaze sie z kosmicznymi cenami czesci. Wszystko w ludzkiej cenie tak jak 4/5 drzwiowy Accord z tego rocznika. W przeciagu tych 3 wspanialych lat spedzonych z tym autem wymienic musialem 2 sworznie i akumulator - czysta eksploatacja = zero awarii. W aucie siedzi instalacja gazowa wysokich lotow tj. stag 300 z lubryfikacja dzieki czemu na mocy strat nie wyczuwam, a jezdze za cene spalania 8l benzyny/100 km innymi slowy 16 litrow gazu przy ciezkiej nodze. Rekord na trasie 11l/100km gazu :)
Średnie spalanie dla Honda Accord VI Coupe 3.0 V6 24V 200KM 147kW 1998-2002
11,7
l/100 km
14,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

13,0
Honda Accord VI
Coupe 3.0 V6 24V 200KM 147kW
Koszty utrzymania w sporej części zależą od tego jakie auto kupimy. Jak zadbane to ograniczą się głównie do części eksploatacyjnych. Z dostępnością nie jest źle. Mimo że auto było oferowane głównie na rynek amerykański, większość części jest dostępnych bez problemu w ASO lub w zamiennikach. Ceny należą do średnich/umiarkowanych. Z silnikowych elementów to zdecydowanie najdroższy jest rozrząd. Przy jego wymianie, oprócz standardowych jego elementów mamy tez dość drogi hydrauliczny napinacz paska, którego dostępność jest dość ograniczona a cena wysoka. W ASO to ponad 800 zł. Jest też zamiennik dostępny za ok połowę tej kwoty. Wymieniać go musimy co drugą wymianę rozrządu. Do eksploatacji silnika dochodzi też regulacja luzu zaworowego o której już wyżej wspominałem, nie jest to skomplikowana operacja, ale jeśli auto ma założone LPG, to jest trochę roboty z dostaniem się pod pokrywy zaworów. Średnio kosztuje to 300-350 zł i robimy to raz na 15 tyś w autach z LPG. Ceny filtrów, olejów, świec, klocków i tarcz jak w innych samochodach. Przy co drugiej wymianie tarcz, zwłaszcza z tyłu warto zrobić także regeneracje zacisków bo zdarza się że przyblokowany potem tłoczek potrafi w efekcie pokrzywić nową tarczę. Drogi jest również serwis automatycznej skrzyni, czyli dynamiczna wymiana oleju. Robimy ją najlepiej co 50 tyś km lub 3-4 lata, kosztuje średnio ok 800-900 zł. Zawieszenie mamy wielowahaczowe ale wahacze są stalowe, z wymiennymi sworzniami co znacznie ogranicza koszty. Zawieszenie na dobrych komponentach (OEM lub CTR) potrafi wytrzymać sporo od wymiany do wymiany a koszt zamyka się w 1/3 ceny w porównaniu np do Audi. Spalanie to kwestia bardzo indywidualna. Ale jak na ta pojemność, automat i gabaryty auta jest nieźle. W moim przypadku PB wychodzi średnio 9/11/14 (trasa/mieszane/miasto) a LPG średnio 11/13/16. Więc naprawdę przyzwoicie. Jest to oczywiście mocno uśrednione ale mniej więcej tak to wygląda.
13,0
Honda Accord VI
Coupe 3.0 V6 24V 200KM 147kW
Auto kupiłem w grudniu 2007r. Notuję spalanie od samego momentu zakupu auta aż do dnia dzisiejszego. Auto ma moc więc dużo pali przy dynamicznej jeździe. Ponieważ mało jeżdżę poza miastem, więc spalanie duże. Gdy mam okazję wyjechac na dłuższą trasę wtedy widać, że auto stworzone do długich przebiegów, wtedy nawet dynamiczna jazda nie jest straszna. Najgorzej zimą i krótkie dystanse, wyszło max. 16,4 l/100km. Auto bardzo wygodne, dla mnie inżynieryjne cudo. Jedyny mankament to skrzynia biegów - tylko 4 biegi w automacie i stąd bierze się wysokie spalanie. Kultura pracy silnika to wręcz cudo, gdy przełączy się na "D"rive i bez naciskania na pedał gazu pozwoli się autku "kulać" wtedy to istny meleks, nic nie słychać. Zresztą często w mieście wolno jadąc trzeba uważać, bo ludzie auta po prostu nie słyszą.
10,8
Honda Accord VI
Coupe 3.0 V6 24V 200KM 147kW
Mi pali 11,5-13l w mieście przy średniej i dużej dynamice. Trasa 9,5-10 przy 160km/h. Po założeniu LPG jest masakra 18,5l gazu i 1,5l benzyny bez większego względu na rodzaj trasy i styl jazdy, ale raport dam po 2 regulacji, zazwyczaj spada spalanie.
Honda Accord VI Coupe