Szukaj

Informacje o Honda CR-V I 2.0 16V RD1 128KM 94kW 1995-1999

Lata produkcji: 1995 – 1999
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Wprowadzona na rynek w roku 1996 pierwsza generacja Hondy CR-V zaczęła szybko wypracowywać mocną pozycję na rynku, prześcigając swoich rywali z Kraju Kwitnącej Wiśni, na czele z Toyotą RAV4 (np. w Australii, w roku 2000, Honda CR-V była najlepiej sprzedającym się SUV-em). Model przechodził kilka modernizacji w latach 1999-2001, przy czym wersję europejską zmieniono w roku 1999 (pojawiły się nowe silniki, a zmiany stylistyczne objęły grill i zderzaki). Pierwszą generację Hondy CR-V wycofano z produkcji dwa lata później.
czytaj więcej
Powagosław
Brawa dla księgowych Hondy, którzy ze zrozumieniem potraktowali kwestię przeniesienia prototypu CR-V do realiów produkcyjnych. I wszystko, co dobre w tym prototypie dziś można podziwiać w nowym SUV-ie Hondy. A jest czym cieszyć oko. ~Powagosław
Luzacjusz
Lepiej niż w poprzedniej generacji, ale wciąż nic takiego, za co warto umierać. Chyba że ktoś kocha przerośnięte crossovery z dużymi kołami, słoniowatą sylwetką i tyłkiem od Jennifer Lopez. ~Luzacjusz
Produkowany od 1995 do 1999 roku
Pojemność skokowa 1973 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 128 KM (94 kW) przy 5200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 182 Nm przy 4200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Całokształt + Widoczność

Wady

- Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,7
~Jorg
Honda CR-V I
Terenowy 2.0 16V RD1 128KM 94kW
Drugie najlepsze moje auto !!! po Mercedesie W124 E 250 94r. Jeździłem różnymi samochodami full opcje z silnikami nawet 460Nm to i tak najbardziej kocham Hondę !!! którą jeżdżę do pracy. Wersja z automatem, pierwszy mój automat nigdy nie wrócę do manuala. Auto w moich rękach 7 lat zrobiłem prawie 100tys z czego 80tys na gazie regulując zawory co 30tys. Wszystko czego potrzebuję na co dzień: klima, ABS, szyby w prądzie, wspomaganie, i 200mm prześwitu na krawężniki ;) i w teren Ciągam przyczepkę z łodzią pneumatyczną wypełnioną po brzegi jeżdżę na ryby załadowany po dachach w terenie zawsze daje radę. Żadnych poważnych usterek ! Przewód od ABS, sprężyny zawieszenia, tarcze hamulcowe,
4,1
~lofican
Honda CR-V I
Terenowy 2.0 16V RD1 128KM 94kW
Dwoma slowami: Najtanszy SUV, ale skurczybyk sie nie poddaje tak latwo. Ten samochod , po 20 latach !!! zachwyca nie tylko klasycznym (polterenowym) wygladem, ale jeszcze niejako prowadzeniem i uzytecznoscia. Sa konkurenci ze stajni Toyoty, Chevroleta, Opla, Land Rovera, noi Dodge'a, ale tutaj mamy do czynienia z Honda w czystej postaci. Samochod wyroznia sie wygladem - po latach dobrze zachowany egzemplarz uwazany jest za samochod wysokiej klasy. Honda crv (I) jest uwazana za niezaowdna - no dobra kiedys moze tak. Obecnie 20 letni samochod (Honda CRV I) ma znaczne luzy na napedzie, silniku, uszczelkach, pierscieniach itd. Wyremontowanie tego auta zajmie duzo czasu.... ale malo pieniedzy! Czesci eksploatacyjne do crfalki sa kosmicznie tanie, a zamienniki trzymaja jakosc. Ten samochod jest tak jakby sredni. Srednio wymaga i srednio oferuje, ale wrazenia posaiadania sredniego samochodu za bezcen jest bezcenne. Z tym samochodem przezyjecie niesamowite chwile. W trasie nigdy nie stanie, a powazna awaria to tylko przestoj w drodze do szczeszcia. Za duzy minus uznaje naped 4x4 ktory sluzy tylko do powolnego ruszenia z grzaskiego terenu ( odbywa sie to automatycznie, nie ma na pokladzie reduktora i blokady dyferencjalu).
4,9
~Michał
Honda CR-V I
Terenowy 2.0 16V RD1 128KM 94kW
Posiadam ten samochód dwa lata, kupiłem z myślą o dojazdach na działkę, po błotnistym i wyboistym terenie. Autko doskonale się się sprawdziło. Nie jest to prawdziwa terenówka i trzeba o tym pamiętać, jednak na moje potrzeby sprawdza się w stu procentach. Nie posiada blokad, stałego 4x4, reduktora, ale należy zadać sobie pytanie do czego auto ma służyć? Czy do terenu, czy do jazdy głównie miejskiej z akcentami uterenowionymi? Jeżeli jeździsz w większości po drogach utwardzonych to ten samochód doskonale się do tego nadaje. Nie straszne mu dziury, wysokie krawężniki i inne niespodzianki spotykane na jezdni. Egzemplarzem, który posiadam zrobiłem 40.000 km i nic się nie zepsuło! Poza wymianą elementów metalowo-gumowych i okresowymi wymianami oleju, pasków i płynów nic w CR-V\'ce nie odmówiło posłuszeństwa. Wszystkie pokrętła, psztyczki, silniczki chodzą jak należy. Części zamienne kosztują tyle co do innych marek, są ogólnodostępne, można nabyć też tańsze zamienniki. Jedyny problem to trzeba znaleźć dobry sklep z częściami,gdyż szukając zamienników niektóre elementy pasują od Civic\'a, Prelude\'a, Accord\'a... Kosztowną sprawą jest też wymiana opon, niestety trzeba zmieniać cztery naraz. Posiadam też Hondę HR-V i porównując oba te modele to CR-V można nazwać czołgiem, wołem roboczym. Wsiadasz, pakujesz do pełna i jedziesz... HR-V w prawdzie zbliżona konstrukcja, ale znacznie mniejsza, \"delikatniejsza\",gorzej zachowuje się na drodze. Ogólnie auto godne polecenia, kolejne które kupię będzie również CR-V\'ką.
Średnie spalanie dla Honda CR-V I 2.0 16V RD1 128KM 94kW 1995-1999
10,4
l/100 km
11,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,3
Honda CR-V I
Terenowy 2.0 16V RD1 128KM 94kW
Stosunek ładowności do spalania jest rewelacyjny, koło na klapie robi swoje, butla w schowek i bez straty ładowności można zapakować co tylko się chce. Spalanie w tym modelu tak jak i w innych hondach zależy głównie od sposobu jazdy, hondami jeździ się jakby dopiero co były skradzione, silnik typowo wysokoobrotowy ze śmiesznym momentem, niema co wrzucać wyższego biegu jeśli obroty nie przekroczą 2200. Hamowanie silnikiem ma sens do ~1300 RPM poniżej wtryski znowu leją paliwem. Silnik konstrukcyjnie jest maksymalnie prosty, mechaniczne popychacze rodem z poldożera jednak bardzo niezawodny. Części tanie jak barszcz w porównaniu do innych pseudo terenowych wynalazków, bardzo wiele części pasuje od civica i accorda, nic tylko jeździć i się nie martwić :) LPG w tym samochodzie nie należy do najtańszych, precyzyjna konstrukcja silnika wymaga częstych przeglądów i regulacji.
11,2
Honda CR-V I
Terenowy 2.0 16V RD1 128KM 94kW
Nie ma rewelacji, aczkolwiek jak na tak duże auto, o mizernym współczynniku Cx, jazda jest całkiem tania. Dodajmy do tego silnik o pojemności 2.0 zaprojektowany około roku 1995 (pomijając już fakt, że był to w tych czasach jeden z najbardziej nowoczesnych silników). Spalanie oscyluje w granicach 13l gazu w mieście, średnie spalanie w cyklu mieszanym to zaś 12-12,5l, na trasie 10l to wszystko czego potrzebuje. Części nie należą do tych najtańszych, a po bardziej wyszukane będziemy się musieli trochę nachodzić, ew. "naklikać". I proszę się nie dziwić, że niektóre mniej popularne (teoretycznie się nie zużywające) osiągają 4-cyfrowe ceny. Przykładowo wymiana świec + kabli na średnich podzespołach to 200zł (roboty nie liczę bo zrobisz to sam). Należy pamiętać o regulacji zaworów co 15 tys. km! Oleju wchodzi niecałe 4l więc nie jest drogo. Mam ją już ponad rok i wydałem może 700zł (kable, świece, 2x olej, koło pasowe wału, klocki hamulcowe, olej w moście).
9,1
Honda CR-V I
Terenowy 2.0 16V RD1 128KM 94kW
Nie wiem, co wy robicie z tymi crv-kami. Ja mam egzemplarz zajezdzony z Niemiec z 0.5 milionowym przebiegiem i pali mi tyle co zwykla osobowka przy agresywnej, ale rozsadnej jezdzie. Potrafilem z Krakowa do Belgii przejechac za 100 euro ze srednia predkoscia 90 km ( na bahnie 130 km/h) i spalil mi na trasie pod 6 l (w pelni zaladowany) i to Benzyniora!!!! (wiem nie bylo dizli w tym modelu). Panie i panowie dobry egzemplarz i prawidlowo utrzymany bedzie wam sluzyl!

Usterki Honda CR-V I

Liczba wpisów: 10
Słabo działajace amortyzatory klapy bagażnika.
  • Honda CR-V I
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 8
Nie 2
Witam jestem posiadaczem 2 letniej CRV - ki, od jesieni zauważyłem problem z otwieraniem sie klapy bagaznika, amortyzatory klapy coraz słabiej działaja, byłem w 2 autoryzowanych serwisach Hondy, niestey w jednym po uzgodnieniach z centrala Hony w Warszawie stwierdzono ,że te typy tak mają a w drugim wyrażono zgode wna wymiane jedengo amortyzatora. Uważam że jest to wada fabryczna , porównujac auto nowe z moim 2 letnim wyraznie widac ze klapa nie chce sie podnosić. Uważam ,że jest to wada fabryczna i powinny byc zastosowane mocniejsze amortyzatory klapy bagaznika, moje spostrzeżenia potwierdzają równiez pracownicy autoryzowanych serwisów Hondy. A jak to wyglada u innych uzytkowników?
1 komentarz
gaśnięcie na wolnych obrotach
  • Honda CR-V I 2.0 16V RD1 128KM 94kW 1995-1999
  • silnik
bieg jałowy spadał do poziomu 500-600 obr minute. cieply i zimny, bp i lpg, lato było ok ale zima zdarzało się że zgasł na skrzyżowaniu po dodaniu gazu zatkana przepustnica, a dokładnie bypass wolych obrotów, zarosło nagarem + zawor IAC czyszczenie przepustnicy płynem do egr + przeduchanie bypass kompresorem
Oczekuje na rozwiązanie
Fatalne uszczeki w drzwiach.
  • Honda CR-V I
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 0
W mojej , nowej Hondzie CR-V, już przy szybkości od 70 km słychać szumy powietrza ze strony bocznych, przednich szyb. Jest to wada szalenie irytująca. Nie powinna występować w aucie za 121 tyś złotych.
2 komentarze
Honda CR-V I