Szukaj

Informacje o Hyundai IONIQ Hatchback

Lata produkcji: 2016 – 2019
Segment: Klasa średnia

Model niższej klasy średniej (segment C) z napędami alternatywnymi produkowany od 2016 roku. Jego koncepcyjnym pierwowzorem i zapowiedzią był prototyp o nazwie i-oniq Concept z 2012 roku. Pod względem stylizacji samochód zapożyczył część rozwiązań z modelu Elantra. Ioniq jest reklamowany jako pierwsze auto na świecie oferowane z trzema rodzajami napędu; hybrydowym, hybrydowym plug-in oraz elektrycznym. W ciągu pierwszego roku sprzedaży, Ioniq znalazł ponad 31,5 tys. nabywców na całym świecie. Jego nazwa to złożenie słów „ion” (czyli „jon”) oraz „unique” („wyjątkowy”).

czytaj więcej
Powagosław

Hybryda dla konserwatystów. Hybryda, która nie krzyczy, że jest hybrydą swoim awangardowym wzornictwem. Ale bardziej konwencjonalny design też może być atutem, zwłaszcza przy niezłej cenie.

~Powagosław
Luzacjusz

Rozumiem ideę, nie rozumiem, dlaczego przy jej realizacji Hyundai uparł się, by konkurencję dla Priusa budować, robiąc brzydszą wersję swojego modelu Elantra. No i ta tylna szyba… Co to jest? Okno na poddaszu?

~Luzacjusz

Hyundai IONIQ Hatchback – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,6 m
Promień skrętu 5,3 m
Długość 4470 mm
Szerokość 1820 mm
Wysokość 1450 mm
Rozstaw osi 2700 mm
Rozstaw kół - przód 1563 mm
Rozstaw kół - tył 1577 mm
Prześwit 140 mm
Odległość oparcia przedniego od komory silnika 1073 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 994 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 906 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 950 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1425 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1396 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1366 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1344 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1505 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 443 l
Ogólna ocena
4,8 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Układ jezdny + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Wyciszenie - Wentylacja i ogrzewanie - Widoczność

Wybrane oceny

4,7
~Piołs
Hyundai IONIQ
Hatchback 1.6 GDi 141KM 104kW
Miałem kupić talismana w dieslu, jednak usterkowość renault zmieniła mój wybór. Jonik okazał się dużo lepszy niż się tego spodziewałem. Dobrze się prowadzi, jest bardzo cichy , a spalanie to największa zaleta :). Przesiadłem się z ponad 200 konnej alfy 159 turbo-benzyna. Ogólnie alfa oczywiście dużo mocniejsza i lepiej się prowadzi - najlepiej :D , ale 10l łyka bez zastanowienia. Jonik bardziej komfortowy, cichszy , lepiej wyposażony, większy w środku(choć bryła mniejsza), no i to spalanie - to było główne kryterium.
4,6
~Ludwik
Hyundai IONIQ
Hatchback 1.6 GDi 141KM 104kW
Firma zrobiła mi niespodzianke i kupiła Ioniqa jako samochód słuzbowy. Celowo uzywam słowa niespodzianke gdyz w pierwotnej wersji miał to byc Toyota w swojej Hybrydzie, lecz po jazdach testowych okazało się że wszyscy testujący odrzucili ten pomysł niejako na dzien dobry. Hyundai Ioniq wydaje sie ze auto nie doceniane w tym dziwnym kraju, mała sprzedaz i tym samym mała popularnosc tego modelu. Mozna zapytac dlaczego, i tutaj niestety odpowiedzi nie znajdziemy, byc moze samemu Hyundaiowi nie zalezy na reklamie i popularnosci tego naprawde bardzo ciekawego auta na naszym rynku. Bardzo dobry napęd, niezłe zawieszenie, genialna skrzynia DCT, duzo miejsca wewnatrz, duzy bagaznik, absolutna bezawaryjnosc tego auta, ekonomia. Zdecydowanie polecam.
4,7
~wodolot
Hyundai IONIQ
Hatchback 1.6 GDi 141KM 104kW
Samochód nad wyraz praktyczny i do miasta i na dłuższe trasy. Kilkakrotnie przejechałem nim trasę do Włoch i z powrotem latem i zimą. Standardowo codzienna jazda do pracy i z powrotem około 10 km. oraz po mieście około 1000-1500 km. miesięcznie. Przyspieszenie w razie konieczności w pełni wystarczające ( no chyba że ktoś jest typowym "rajdowcem").Jazda na prądzie możliwa nawet przy prędkości 160 km. na godzinę ( co prawda tylko kilka minut) do wyczerpania prądu. To mój pierwszy samochód hybrydowy ( poprzednio miałem Avensis 2,0 Benzynę, automat). Jeżdżę od niespełna 40 lat. Muszę przyznać, że miałem zawsze "ciężką nogę" ale hybryda sama automatycznie zmusza cię do kontroli zużycia benzyny ( prądu) i automatycznie odpuszczasz gaz. W stosunku do poprzedniego samochodu zużycie paliwa spadło o połowę. Częściowo za sprawą hybrydy, a częściowo wyświetlaczy pokazujących aktualne zużycie paliwa. Polecam ten samochód. Widzę że na ulicach jednak królują toyoty ( chciałem kupić pierwotnie CHR-kę, ale jestem zadowolony z wyboru hyundaia). Ostatnia sprawa dotycząca spalania. Średnie zużycie paliwa po 30 000 km. to 5,6 l/100 km. Jadąc na wybranym względnie płaskim odcinku bez nagłego przyspieszania i hamując 1 km przed widocznymi czerwonymi światłami jestem w stanie uzyskać średnią nawet 2,9 l/100 km. Jadąc na autostradzie 100km/h -5 l/100 a nawet mniej, 120 km/h -5 do 6l/100 140km/h - 7l/100 160km/h -8l/100 Podawanie zużycia około 4 l/100km. przepraszam ale to trzeba być zawalidrogą.
Średnie spalanie dla Hyundai IONIQ Hatchback
4,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,8
Hyundai IONIQ
Hatchback 1.6 GDi 141KM 104kW
Witam. Bardzo proszę nie zbaczać na poprzednie komentarze użytkowników (przeczytałem wszystkie). Jestem zainteresowany zakupem i wypożyczyłem w/w samochód. Moje wnioski są jednoznaczne: samochód może być bardzo ekonomiczny w mieście i na trasie. Przede wszystkim przed wydaniem opinii proszę o lekcję jazdy hybrydą, aby nie wprowadzać nikogo w błąd. Otóż, z salonu do domu o godzinie 12 w południe dystans ok 35km w zatłoczonym mieście 4,4 l/100 km. W większości jechałem na napędzie elektrycznym. Faktem jest, iż kierowca musi wcześniej reagować (tzn puszczać gaz lub hamować), powrót trasą ok 5km (okrężna droga) prędkość maks. na autostradzie 140km/h. Spalanie wzrosło do 5,5 przy teście w trybie sport, przy utrzymywaniu tej prędkości na tempomacie spadło do 5,3l/100km. Samochodem zrobiłem w sumie ok 4000 km, przebieg auta 45000. Jeśli twierdzisz, że kupisz hybrydę i oszczędzisz na paliwie to jesteś w błędzie. Ale użytkownicy wypowiadający się w większości nie potrafią hybrydami jeździć. Polecam przejechać się osobiście. Rozpędzanie samochodu w granicach eko nie należy do przyjemnych. Ale w mieście inaczej się nie da. Jeśli dla kogoś to mało to może musi spróbować swoich sił na torze... Nie ma potrzeby szybciej przyspieszać w mieście. Dla mnie auto super. Uważam, że jestem w stanie w mieście zejść poniżej 3l/100km.
4,8
Hyundai IONIQ
Hatchback 1.6 GDi 141KM 104kW
Witam. Bardzo proszę nie zbaczać na poprzednie komentarze użytkowników (przeczytałem wszystkie). Jestem zainteresowany zakupem i wypożyczyłem w/w samochód. Moje wnioski są jednoznaczne: samochód może być bardzo ekonomiczny w mieście i na trasie. Przede wszystkim przed wydaniem opinii proszę o lekcję jazdy hybrydą, aby nie wprowadzać nikogo w błąd. Otóż, z salonu do domu o godzinie 12 w południe dystans ok 35km w zatłoczonym mieście 4,4 l/100 km. W większości jechałem na napędzie elektrycznym. Faktem jest, iż kierowca musi wcześniej reagować (tzn puszczać gaz lub hamować), powrót trasą ok 5km (okrężna droga) prędkość maks. na autostradzie 140km/h. Spalanie wzrosło do 5,5 przy teście w trybie sport, przy utrzymywaniu tej prędkości na tempomacie spadło do 5,3l/100km. Samochodem zrobiłem w sumie ok 4000 km, przebieg auta 45000. Jeśli twierdzisz, że kupisz hybrydę i oszczędzisz na paliwie to jesteś w błędzie. Ale użytkownicy wypowiadający się w większości nie potrafią hybrydami jeździć. Polecam przejechać się osobiście. Rozpędzanie samochodu w granicach eko nie należy do przyjemnych. Ale w mieście inaczej się nie da. Jeśli dla kogoś to mało to może musi spróbować swoich sił na torze... Nie ma potrzeby szybciej przyspieszać w mieście. Dla mnie auto super. Uważam, że jestem w stanie w mieście zejść poniżej 3l/100km.
6,5
Hyundai IONIQ
Hatchback 1.6 GDi 141KM 104kW
Kupując niniejszy samochód zdawałem sobie sprawę z faktu,że szacowane spalanie podawane przez producenta można włożyć między bajki. Po 4000tys. KM spalanie wygląda następująco: jazda tylko po mieście w korkach 5 litrów; jazda miasto 50/50 obwodnica 5,5-6 litrów; jazda autostradami tempomat 140KM/H 6-6,5 litrów. Wszystko powyżej prędkości 140 spalanie do 8,5... Samochód twardy i przy prędkościach powyżej 120 głośny. Typowa klasa C. Być może samochód spala poniżej 5 ale napewno nie można tego nazwać jazdą...
Hyundai IONIQ Hatchback