Szukaj

Informacje o Kia Optima I Sedan 1.7 VGT CRDi 136KM 100kW 2011-2013

Lata produkcji: 2011 – 2013
Segment: Klasa średnia

Pierwsza europejska generacja modelu i jednocześnie czwarta generacja w globalnej ofercie marki, produkowana w latach 2010-2015. Pierwsze dwa modele Optimy były oferowane w Europie pod nazwą Magentis. Auto zostało zaprojektowane przez głównego stylistę marki, Petera Schreyera oraz Włocha Davide Limongelliego, zgodnie z koncepcją „Tiger Nose” zastosowaną wcześniej m.in. w modelach Sportage i Sorento. Samochód zbudowano na płycie podłogowej Hyundaia i40, był też spokrewniony (ale nie tak blisko jak jego poprzednicy) z Hyundaiem Sonata. W 2014 roku Optima została poddana faceliftingowi.

czytaj więcej
Powagosław
Optima, choć rodowód ma koreański, a jej główną areną jest Ameryka, bardzo szybko przejęła współczesną niemiecką filozofię budowania samochodów. Gdy już coś się udaje, a ten model bez wątpienia udanym jest, kolejne generacje ewoluują dyskretnie i powoli. ~Powagosław
Luzacjusz
Optymalny, pardon – optimalny sedan klasy średniej. W Ameryce dał szkołę wszystkich Dodge’om i Chryslerom. W Europie konkurencja (jeszcze) nie strzela sobie takich samobójów. Ale Optima to dziś dla niej godny, choć niedoceniany rywal. +1 ~Luzacjusz
Produkowany od 2011 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1685 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 136 KM (100 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 2000-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 77,2 x 90 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Silnik - Karoseria

Wybrane oceny

4,9
~Nowy
Kia Optima I
Sedan 1.7 VGT CRDi 136KM 100kW
Samochód posiadam rok zakupiony w salonie Kia. Pierwszy właściciel, który zostawił go w rozliczeniu. Nigdy nie planowałem jeździć "koreańczykiem". Głównym zamysłem było audi i volkswagen. Kiedy zobaczyłem go na ogłoszeniu i w salonie wyglądem z zewnątrz jak i w środku przebijał "niemca". Nie sądziłem, że koreańczycy tak dorównają niemieckim samochodom kiedykolwiek. Z wyglądu ma agresywny wygląd i piękna stylistykę, która przykuwa wzrok na ulicy i każdy mnie pyta co to za samochód, chociaż w moim miejscu zamieszkania takich optim można policzyć na palcach jednej dłoni. W środku pięknie wykończony.Auto z pełną odpowiedzialnością mogę polecić jeśli chodzi o wygląd, dynamikę, jak i spalanie. Warte pieniędzy i zainteresowania. Zależy kto co lubi, ale frajdy z jazdy duża jeśli ktoś lubi przycisnąć, bo jest z czego wydusić to przyspieszenie.
4,1
~LukiHT
Kia Optima I
Sedan 1.7 VGT CRDi 136KM 100kW
Czarna 1,7 diesel w wersji XL z dachem. Wrażenie bardzo przyzwoite, słowa o rzekomej nieczytelności wyświetlacza w Optimie albo o nieczytelnych zegarach można włożyć między bajki opowiadane przez sprzedawców \"Das auto\". Miałem przyjemność już jeździć panzerfaustem B7 1.8 TSI faktycznie wychodzi lepiej niż nieudana moim zdaniem jednostka benzynowa w Optimie ale nic pozatym, nie mówiąc już o tym że Passat w najbogatszej wersji nie ma podgrzewanej kierownicy czy tylnej kanapy a nawet za zapalniczkę trzeba dopłacać i finalnie wychodzi drożej o jakieś 12 tyś i to z mniejszym wyświetlaczem... Powracając do diesla który w manualnej skrzyni radzi sobie dużo lepiej niż w automacie jak dla mnie spokojnie wystarczy - do 220km poleci choć jeszcze mogłem więcej wydobyć - odpuściłem.. Przy otwartym dachu - ten na dużych nierównościach trochę trzeszczy ale otwiera się panoramicznie prawie na 3/4 powierzchni więc można to wybaczyć. Gorzej jest ze sprzęgłem które po 10tyś zaczęło stwarzać nie małe problemy, jak się okazało mój przypadek nie był jedyny więc okres oczekiwania na nowe sprzęgło wyniósł prawie 6 tygodni!! Okazało się że niemal cała seria była wadliwa a KIA musiała czekać na nową partię sprzęgieł do Europy, problem w tym że całość zrzuciła na dealerów i o mało nie zostałem bez samochodu na wakacje wcześniej wydając ponad 100tyś za auto - śmieszne ale prawdziwe. Na szczęście klasa wykazał się dealer z Katowic przekazując pierwszą partię nowych sprzęgieł do Kia Filipowicz z Krakowa co nieznacznie przyspieszyło okres naprawy. Tam po otrzymaniu nowego sprzęgła wymienili je w kilka godzin uprzednio dając Ceeda kombi w zastępstwie na cały okres (łącznie prawie 4 tygodnie). Mimo profesjonalnego i życzliwego podejścia przez dealerów zwłaszcza RM Filipowicz z Krakowa - niesmak pozostał. Mam nadzieję że to jedyna choroba dziecięca tego modelu. Po wpadce ze sprzęgłem do teraz jak na razie wszystko hula na tip-top...
4,7
~eMBe
Kia Optima I
Sedan 1.7 VGT CRDi 136KM 100kW
Główny plus to uroda. Ludzie oglądają się, pytają i podziwiają. Póki się nie opatrzy będzie robił wrażenie. W wersji XL dużo gadżetów (np asystent pasa ruchu - przetestowałem, fajny bajer). Auto miłem 3 dni na testy, mało ale opinię wyrobiłem. Nie kupię z 2 względów: Ładny jest tylko w wersji XL z felgami 18\'tkami, wtedy masz kilka mniej lub bardziej pożytecznych bajerów. Wówczas są ksenony (biksenonów nie ma w ogóle) ale dostajesz skórę w przymusie, co przy wyjazdach na południe Europy dla mnie odpada. Drugi antywyjazdowy minus to bagażnik - nieforemny, wnikające zawiasy do wnętrza. Poza tym auto ładne i poza dieslem, którego i tak bym nie kupił samochód jak najbardziej godny uwagi.
Średnie spalanie dla Kia Optima I Sedan 1.7 VGT CRDi 136KM 100kW 2011-2013
6,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,0
Kia Optima I
Sedan 1.7 VGT CRDi 136KM 100kW
spalanie średnie z 5 lat między 6 a 7 litrów, Zimą 3 km dojazdu wyjdzie 8 a latem trasa nad morze wyjdzie 5. Kia z roku 2012, teraz przebieg 220tys , auto używam 5 lat, zrobiłem 90 tys, wymiana klocki, tarcze olej filtry, na serwis nie jeżdżę, robię sam, ceny części przyzwoite. Z awarii jakie były to np. poluzowała się nakrętka odpowietrznika wysprzęglika (serwis: 500- wysprzęglik, 600 robocizna) zrobiłem sam za 20 zł, wyciągany i czyszczony egr i dpf, zawiesił się czujnik cisnienia doładowania (sterowanie turbiną) był brak mocy do 3000 obr i tryb awaryjny, WD40 psiknięte do czujnika załatwiło sprawę. Ogólnie jeździ się i się nie dokłada. Może i metody druciarza ale ja nie będę na samochód pracował. Roczne koszty utrzymania to przegląd, OC, AC, plus 300 (olej i filtr). Uwaga w kolektorze dolotowym są klapki wirowe, ja już wyciągnąłem bo widać było pęknięcia na niektórych, nie trzeba nic grzebać w sterowniku czy komputerze, żadnych błędów nie wyrzuciła, jedynie z dołu obrotów jest jak by delikatnie zmulona ale jest to praktycznie niezauważalne, trwa ułamek sekundy. Przy tym przebiegu słychać już łańcuch i szklanki zaworowe, trzeba będzie to wymienić. Z elektrycznych to nie działa tempomat i bluetooth i świeci na desce jakby ESP (auto w poślizgu), nic z tym nie robię, może się sama naprawi. Blacharka w skali do 5 to takie naciągane 3. Łatwo rysuje się lakier i jest podatny na odpryski, ptasie odchody potrafią wypalić go do blachy, pod maską na pasie przednim purchawy rdzy (pojawiły się jak miała 7 lat). Ogólnie drugi raz mimo pewnych wad kupiłbym to auto bo przede wszystkim koszty eksploatacji nie wybiegają poza podstawowe koszty związane z obsługą eksploatacyjną a te 320 Nm jednak jest i daje frajdę z jazdy mimo że to tylko 1.7
6,1
Kia Optima I
Sedan 1.7 VGT CRDi 136KM 100kW
To i tu otarcie łez po ostatnim akapicie. Przejechałem ponad 1300 km, głównie drogami krajowymi. Część z tego (ok 300 km) to autostrady, część (ok 250) to ekspresówki. Tryb ECO wyłączyłem po kilku pierwszych kilometrach. Przez cały czas miałem włączoną klimatyzację, nawigację, radio. Przez dużą część czasu wentylacje fotela. Moja prawa noga jest dosyć ciężka, średnia prędkość to ponad 85 km/h. Otrzymałem spalanie 6,1 l . I tu plus tego silnika właśnie. Kia nie celuje raczej w bogatych szaleńców jeżdżących od stacji benzynowej do stacji. To raczej auto średniej klasy, dla ludzi liczących pieniądze. Również na stacji benzynowej. Wersja benzynowa z silnikiem 2 litry pewnie straci zaletę dużej ekonomiczności tej wersji. Ale gdyby tak włożyli to 2.2 z Sorento... ciekawe o ile wtedy zwiększyłoby się spalanie, a o ile poprawiła radocha z jazdy...
6,8
Kia Optima I
Sedan 1.7 VGT CRDi 136KM 100kW
Przejechałem moją optimą 10 tys. km i jak na razie jestem bardzo zadowolony pod każdym względem. Samochód wzbudza ciekawość innych kierowców. W trasie przy prędkościach ok. 120-130 spalanie na poziomie 5,5 l/100km
Kia Optima I Sedan