Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Kia Sorento Terenowy 2.5 CRDi

Średnich rozmiarów crossover SUV (segment I) produkowany od 2002 roku. Samochód uzupełnił ofertę koreańskiej marki w tej klasie po wycofaniu z niej na krótki okres mniejszego modelu Sportage. Sorento był początkowo budowany na bazie Hyundaia Santa Fe. W 2004 został nagrodzony tytułem „Best in Class” przyznawanej przez magazyn „Truck Trend”. W latach 2007 i 2009 Sorento przechodził drobne modernizacje. W 2009 roku na rynku pojawiła się druga generacja modelu zaprojektowana przez nowego stylistę Kii, Petera Schreyera. Od 2014 roku oferowana jest trzecia generacja Sorento.

Kia Sorento I 2.5 CRDi 140KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Kia Sorento I 2.5 CRDi 140KM - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Kia Sorento I 2.5 CRDi 140KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Kia Sorento I 2.5 CRDi 140KM - galeria redakcyjna - prawy bok
Kia Sorento I 2.5 CRDi 140KM - galeria redakcyjna - kokpit
Kia Sorento I 2.5 CRDi 140KM - galeria redakcyjna - bagażnik

Generacje Kia Sorento

Sorento II

Rzut oka na Sorento wystarczy, aby przekonać się, że jego projektanci odłożyli na bok wszelkie fantazje designerskie, zwracając się ku stonowanym formom stylistycznym. Klasyczne kształty połączono z pokaźnymi rozmiarami i muskularnym wyglądem detali, dzięki czemu nadwozie prezentuje się bardzo „poważnie” i nie brak mu reprezentacyjnego stylu. Atrapa chłodnicy, z kratkami w formie plastra miodu, informuje nas, że mamy do czynienia z przedstawicielem gamy najświeższych modeli Kii.

Imponujące wymiary zewnętrzne znajdują swoje odzwierciedlenie w obszerności wnętrza. Dwa pierwsze rzędy siedzeń gwarantują potężną ilość przestrzeni dla podróżnych (no, może poza środkowym miejscem tylnej kanapy), a w opcji dostępny jest trzeci rząd z dwoma miejscami dla dzieci. Gdy autem jedzie 5 osób, do dyspozycji jest multum przestrzeni na walizki, gdy jednak na pokładzie znajdzie się 7 podróżnych kufer kurczy się do rozmiarów większego schowka. Mówiąc o możliwościach ładunkowych, warto wspomnieć, że terenówka Kii świetnie sprawdza się w roli „konia pociągowego”.

Pod względem wyglądu, wnętrze dopasowane jest do stylu reprezentowanego przez karoserię. Designerskich „fajerwerków” więc brak, dzięki czemu obsługa kokpitu okazuje się intuicyjna, a czytelność wskaźników więcej niż zadowalająca. Na plus zaliczymy montaż elementów kabiny, na minus zaś – jakość materiałów wykończeniowych. Atutem szybko zauważalnym z miejsca kierowcy jest znakomita widoczność.

W odróżnieniu od poprzednika, którego konstrukcja (rama, sztywna oś tylna, reduktor) została zaprojektowana z myślą o wyprawach w teren, Sorento drugiej generacji zostało opracowane do podróżowania utwardzonymi szlakami. W efekcie, kierowca koreańskiego modelu nie powinien zapuszczać się na bezdroża, ale z drugiej strony może cieszyć się z przyjemniejszej jazdy po asfalcie. Duża, wysoko zawieszona Kia stabilnie pokonuje zakręty, gwarantując ponadto odpowiedni dla auta tej klasy komfort resorowania. Przyzwyczaić trzeba się jednak do delikatnej podsterowności.

Atrakcyjne ceny są od lat domeną koreańskich konstrukcji i Sorento nie jest w tym przypadku wyjątkiem. Jednak poza rozsądnie skalkulowanym cennikiem, auto oferuje też bogate wyposażenie seryjne (kurtyny powietrzne, 2-strefowa klimatyzacja automatyczna, skórzane obszycie koła kierownicy i drążka przekładni, tempomat, jak również 18-calowe alufelgi to standard), długą listą dodatków, a także – co wymaga szczególnego podkreślenia – bezkonkurencyjne zasady gwarancyjne.

Sorento I

W przeciwieństwie do wielu rywali emanujących finezyjnymi, agresywnymi kształtami, Sorento zostało zaprojektowane klasycznie i bez udziwnień. Mimo to, nadwozie może się podobać, podobnie zresztą jak wnętrze. Atutami tego ostatniego są bowiem czytelny i uporządkowany kokpit oraz przestronna i funkcjonalna kabina pasażerska z siedzeniami sprawdzającymi się na dłuższym dystansie. Plus należy się także za bogate wyposażenie, minus z kolei - za twarde materiały wykończeniowe oraz niewielką pojemność kufra.

Rama, napęd 4x4, reduktor, blokada tylnego dyferencjału i sztywny most tylny - już po danych technicznych widać, że propozycja Kii stworzona została z myślą o bezdrożach. Na asfalcie samochód radzi sobie jednak przyzwoicie, no, może pomijając wersje z napędem dołączanym "na sztywno". Pod maską najłatwiej spotkać 2,5-litrowego diesla, który może nie jest mistrzem przyspieszeń, ale okazuje się elastyczny, bardzo mało "pali" i nie jest przesadnie usterkowy. Podstawowego "benzyniaka" 2.4 trudno spotkać, a te większe 6-cylindrowe zużywają sporo paliwa (na szczęście, nieźle współgrają z LPG).

Przez lata Kia Sorento I. generacji udowodniła, że jest świetną propozycją dla tych, którzy z przymrużeniem oka traktują prestiż marki, a najbardziej liczą się z kosztami eksploatacji. Te w koreańskim modelu okazują się naprawdę niskie, bo ceny części zamiennych nie są wygórowane, a niezawodność stoi na wysokim poziomie (szwankuje głównie osprzęt diesla, ale początkowe egzemplarze borykają się też z problemem rdzy). Zachętą do kupna jest też sytuacja rynkowa auta - ceny są niskie, a o zadbany egzemplarz nietrudno.

Komentarze redakcji

Powagosław: Land Rover Discovery dla ubogich? Tak nazywano Sorento II. Model numer trzy jakby dojrzalszy, bardziej przemyślany i mniej krzykliwy. A przy tym ciągle praktyczny – w środku oferuje naprawdę dużo miejsca.
Luzacjusz: Sam nie wiem. Niezły na pierwszy rzut oka, choć nie wygląda tak świeżo jak Sorento II, szczególnie na tle swojego poprzednika. Do tego ten słusznych rozmiarów, przysadzisty kuper a la Kim Kardashian. Jest z mojej strony sympatia, ale na coś więcej jeszcze nie czas.

Silniki Kia Sorento

Kia Sorento II - jaki silnik wybrać?

Można wziąć silnik benzynowy, albo diesla. Ten drugi tak naprawdę jest jednak lepszy. Ma 2.2l, 197KM i dzięki sporemu momentowi obrotowemu sprawnie napędza wóz – w sprincie do „setki” pozwala zejść poniżej 10 sekund. Kolejne zalety? Chyba ta najważniejsza – w stosunku do „benzyny” pomoże zaoszczędzić na paliwie. Jednostka benzynowa też ma blisko 200KM, jednak niższy moment obrotowy powoduje, że wóz staje się bardziej ociężały. No i te spalanie... Jest jeszcze 150-konny diesel, ale po nim lepiej nie spodziewać się wiele.

Publikacje o Kia Sorento

Kia Sorento - coraz bardziej doskonała
 
Nasz test Kia Sorento 2.2 CRDi XL

Trzecia generacja Kia Sorento atrakcyjnie wygląda, ma solidnie wykonane i bogato wyposażone wnętrze, a dobrze zestrojone zawieszenie i mocne silniki dają radość z jazdy.

Kia Sorento - siła spokoju
 
Nasz test Kia Sorento 2.2 CRDi (197KM) XL

W segmencie SUVów Kia zdobyła serca klientów modelem Sportage. Jednak w ofercie południowokoreańskiego producenta znajdziemy jeszcze jedną, większą propozycję - Sorento. To ukłon w stronę osób, które cenią sobie anonimowość, ale nie chcą jednocześnie rezygnować z pewnej dozy elegancji i wygody.

Z dużej chmury mały deszcz - Kia Sorento 2.2 CRDi
 
Nasz test

Pomny jazd innymi modelami KIA, ciekaw byłem jak sprawdza się w codziennym użytkowaniu największa osobówka koreańskiego koncernu. Wygląd zewnętrzny wzbudza zaufanie - auto jest duże, masywne, krótko mówiąc prawdziwy SUV. A jak się nim jeździ? No właśnie, sprawdźmy.

Kia Sorento 2,2 CRDi - Ofiara młodszego brata?
 
Nasz test

Kia Sorento nie jest brzydkim czy nieudanym samochodem, jeździło mi się nią bardzo dobrze. Może jednak przegrać walkę o rynek ze swoim mniejszym bratem. Sportage jest niewiele mniejszy, ale znacznie atrakcyjniejszy.

Sorento wybiera się w miasto

Kia mocno zmieniła charakter nowego Sorento. Przede wszystkim zrezygnowano z charakterystycznej dla samochodów terenowych budowy kabiny na ramie, zastępując ją nadwoziem samonośnym jak w osobówkach. Komfort jazdy i wyposażenie także zbliżono do samochodów osobowych. Poza tym podstawowa wersja samochodu...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Kia Sorento

Kia Sorento na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Kia SorentoautoWcentrum - społeczność Kia Sorento

najwyższe oktanyAuta - Kia Sorento

Kia Sorento 65,99

Kia Sorento 60,56

Kia Sorento Złomek 32,31

Kia Sorento CZARNA MAMBA ;) 74,40

Kia Sorento Kijanka 42,66

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Kia Sorento

kicia_nh 67,48

dered 82,53

power997 30,00

prototypy_blox_pl 30,00

fonnes 30,10

lagun 30,08

ZenneQ 45,57

więcej kierowców

Katalog nowych aut

Kia Sorento

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Kia Sorento
 

Najpopularniejsza wersja Kia Sorento

Kia Sorento

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Kia Sorento
 

Kia Sorento najczęściej porównywane z:

Jeep Wrangler
2.8 DOHC I-4 Turbo CRD (200 KM)
Suzuki SX4
1.6 VVT (120 KM)
Skoda Yeti
1.2 TSI (105 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Hyundai ix35 COMFORT Hyundai ix35 COMFORT
Rocznik: 2014. Silnik: 1.6 99KM .
Cena: 82 100 zł
Zyskujesz: 3 500 zł Zobacz szczegóły »
Mitsubishi Outlander INSTYLE NAVI + Mitsubishi Outlander INSTYLE NAVI +
Rocznik: 2014. Silnik: 2.0 85KM .
Cena: 197 890 zł
Zyskujesz: 4 000 zł Zobacz szczegóły »

Używane Kia Sorento

Kia Sorento
3.3 benzyna 248 KM
130 233 km, 2008
47 900 PLN
Kia Sorento
2.5 diesel 125 KM
140 000 km, 2008
49 500 PLN
Kia Sorento
2.5 diesel 140 KM
210 000 km, 2003
22 000 PLN
Kia Sorento
2.0 diesel 140 KM
104 km, 2008
809 PLN

Ocena auta Kia Sorento Terenowy 2.5 CRDi

  • Średnia ocena
    na podstawie 27 opinii
  • 3,96
  • Średnia dla segmentu
    Małe SUVy: 4,15

Wybrane opinie

Kia Sorento Terenowy 2.5 CRDi (170 KM)

Super auto za 150 tys mamy full opcje z skórą ,nawi ,DVD, pełną elektryką ,ESP ,itd. Auto jest świetne ma dobry silnik,i skrzynie ,poradzi sobie w terenie ,ma reduktor ,jest też dynamiczne i komfortowe, oraz przestronne ,i co warzne mało awaryjne!!! Brawo korea !!! która robi świetne wozy ,za 5-8 lat niebędą się różniły od japońców ,będą nawet lepsze!!!

dodał: dareksses
Kia Sorento Terenowy 2.5 CRDi (170 KM)

Brakuje pamieci reg. fotela uciążliwe jest to gdy autem jezdzi kilka osób, pedał hamulca w automacie jest za bardzo przesuniety na lewo

dodał: merkury-76@o2.pl
Kia Sorento Terenowy 2.5 CRDi (170 KM)

Bardzo doby stosunek jakosci do ceny. Jak slysze co psuje sie w innych nowych autach, to zastanawiam sie co ludzie chca od Kii

dodał: Mirek

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Kia Sorento

Kia Sorento II Facelifting 2.2 CRDi 197KM - galeria redakcyjna Kia Sorento II Facelifting Kia Sorento I 2.5 CRDi 140KM - galeria redakcyjna Kia Sorento 2014 Kia Sorento II Kia Sorento Kia Sorento 2006 Kia Sorento III 2.2 CRDi 200KM - galeria redakcyjna Kia Sorento 2013 Kia Sorento III (2015)
Zobacz inne galerie Kia

Opinie o instalacji LPG

Kia Sorento

  • 1.
  • 4,50 Kia Sorento I 3.5 i V6 24V (195KM) 2004r.
    dodał: Szybki, 25.11.2014

    Polecam. Fachowo doradzono mi wybór instalacji. Profesjonalnie założono i skalibrowano działanie instalacji. Jestem zadowolony. Chłopaki się spisali. Są młodzi ale mają bardzo dużą wiedzę i praktykę w tym co robią. POLECAM

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Kia Sorento

Kia Sorento

54 komentarze

49 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~sandwolf~sandwolf

Do ~Gru1985: Dzięki, zobaczymy czy pomoże

~Gru1985~Gru1985

Do ~sandwolf: wymieniłem czujnik położenia wału na orginalny i ponad to w silniku jakaś blaszka ponoć się wygięła i jak auto było cieple to paliło normalnie ponieważ blaszka wracała do pierwotnego stanu a ja było zimne to blaszka się wyginała i nie odpalał naprawiłem w serwisie koszt 1100 zł z groszami (czujnik - blaszka - osłona termiczna kolektora górna - robocizna )

~sandwolf~sandwolf

Do ~GRU1985: Mam ten sam problem, jak sobie z nim poradziłeś?

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Kia

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
9 765
Przejechany dystans
5 081 279 km
Zatankowanego paliwa
337 659 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
672
Wydanych pieniędzy
281 461 zł
Średnie wydatki na auto
894 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
2 677
Wydanych pieniędzy
885 833 zł
Średnie wydatki na auto
2 812 zł
Zobacz dzienniki kosztów Kia (315)

Testy zderzeniowe Kia Sorento

Najnowsze testy zderzeniowe Kia Sorento przeprowadzone przez Euro NCAP.

Kia Sorento 2.2 diesel GLS, LHD
2014

Kia Sorento
Kia Sorento 2.2 diesel GLS (EX), LHD
2009

Kia Sorento
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Kia

Zużycie paliwa Kia Sorento Terenowy 2.5 CRDi

Na podstawie 32 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Darek, dodano: 01.03.2009 18:37

Uważam ten samochód za rewelację w tym segmencie a mam porównanie z BMWX5, Honda CRV. Smiało postawię go powyżej Hondy, jeśli ktoś chce się lansować no to Mesio lub BMW. Jeśli ktoś chce wjechać wszędzie i nie ogladać się na ulicy czy jeszcze jest to spoko

pełny raport Kia Terenowy 3.5 i V6 24V

autor: fux@o2.pl, dodano: 25.07.2007 12:37

jeśli chodzi o spalanie to proszę nie wierzyć danym fabrycznym, spalanie na trasie to około 10l/100km a w mieście 13-14 przy spokojnej jeździe - jak na 2.5 litrowy silnik uważam, że to trochę za dużo. Ceny przeglądów w normie ok 700PLN. Awarii (odpukać) jak dotąd żadnych nie miałem więc ciężko mi cokolwiek powiedzieć na ten temat

pełny raport Kia Terenowy 2.5 CRDi

autor: Marian ÂŁapiĂąs, dodano: 30.06.2009 16:51

Masa własna ponad 2 tony, 3,5 ltr V 6 silnik, manualna skrzynia biegów. W mieście z klima ok. 13 ltr na 100 km. W trasie przy normalnej jeździe ok. 11 do 12 ltr 100 km. Rekordowe spalanie zanotowałem zimą jadąc do Austrii przez Niemcy autostradami, ok 14 ltr na 100 km - mało kiedy schodząc poniżej 150 km /h, chwilami nawet ponad 190 km/h - według nawigacji.

pełny raport Kia Terenowy 3.5 i V6 24V

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Kia Sorento Terenowy 2.5 CRDi

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Kia Sorento Terenowy 2.5 CRDi

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500
Opis techniczny Kia Sorento

Kia Sorento to samochód pasujący zarówno dla osób lubiących przygody, jazdę w terenie jak i dla zwykłego ustatkowanego człowieka nie zainteresowanego wyprawami w teren. We wnętrzu jest sporo miejsca, można wygodnie podróżować nawet większą rodziną. Wszystkie elementy samochodu są dobrze dopasowane...

Zobacz dane techniczne Kia Sorento I Terenowy 2.5 CRDi 170KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Kia Sorento, oglądali także