Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Kia Sorento Terenowy 2.5 CRDi

Model należący do klasy crossover SUV (segment I) produkowany od 2002 roku. W momencie debiutu, samochód uzupełnił ofertę koreańskiej marki w tym segmencie po wycofaniu z niej na krótki okres mniejszego modelu Sportage. Sorento został zbudowany na bazie Hyundaia Santa Fe. W 2004 został nagrodzony tytułem „Best in Class” przyznawanej przez magazyn „Truck Trend”. W latach 2007 i 2009 Sorento przechodził drobne modernizacje. W 2009 roku na rynku pojawiła się druga generacja modelu gruntownie przeprojektowana przez nowego stylistę Kii, Petera Schreyera.

Kia Sorento I 2.5 CRDi 140KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Kia Sorento I 2.5 CRDi 140KM - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Kia Sorento I 2.5 CRDi 140KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Kia Sorento I 2.5 CRDi 140KM - galeria redakcyjna - prawy bok
Kia Sorento I 2.5 CRDi 140KM - galeria redakcyjna - kokpit
Kia Sorento I 2.5 CRDi 140KM - galeria redakcyjna - bagażnik

Generacje Kia Sorento

Sorento II

Rzut oka na Sorento wystarczy, aby przekonać się, że jego projektanci odłożyli na bok wszelkie fantazje designerskie, zwracając się ku stonowanym formom stylistycznym. Klasyczne kształty połączono z pokaźnymi rozmiarami i muskularnym wyglądem detali, dzięki czemu nadwozie prezentuje się bardzo „poważnie” i nie brak mu reprezentacyjnego stylu. Atrapa chłodnicy, z kratkami w formie plastra miodu, informuje nas, że mamy do czynienia z przedstawicielem gamy najświeższych modeli Kii.

Imponujące wymiary zewnętrzne znajdują swoje odzwierciedlenie w obszerności wnętrza. Dwa pierwsze rzędy siedzeń gwarantują potężną ilość przestrzeni dla podróżnych (no, może poza środkowym miejscem tylnej kanapy), a w opcji dostępny jest trzeci rząd z dwoma miejscami dla dzieci. Gdy autem jedzie 5 osób, do dyspozycji jest multum przestrzeni na walizki, gdy jednak na pokładzie znajdzie się 7 podróżnych kufer kurczy się do rozmiarów większego schowka. Mówiąc o możliwościach ładunkowych, warto wspomnieć, że terenówka Kii świetnie sprawdza się w roli „konia pociągowego”.

Pod względem wyglądu, wnętrze dopasowane jest do stylu reprezentowanego przez karoserię. Designerskich „fajerwerków” więc brak, dzięki czemu obsługa kokpitu okazuje się intuicyjna, a czytelność wskaźników więcej niż zadowalająca. Na plus zaliczymy montaż elementów kabiny, na minus zaś – jakość materiałów wykończeniowych. Atutem szybko zauważalnym z miejsca kierowcy jest znakomita widoczność.

W odróżnieniu od poprzednika, którego konstrukcja (rama, sztywna oś tylna, reduktor) została zaprojektowana z myślą o wyprawach w teren, Sorento drugiej generacji zostało opracowane do podróżowania utwardzonymi szlakami. W efekcie, kierowca koreańskiego modelu nie powinien zapuszczać się na bezdroża, ale z drugiej strony może cieszyć się z przyjemniejszej jazdy po asfalcie. Duża, wysoko zawieszona Kia stabilnie pokonuje zakręty, gwarantując ponadto odpowiedni dla auta tej klasy komfort resorowania. Przyzwyczaić trzeba się jednak do delikatnej podsterowności.

Atrakcyjne ceny są od lat domeną koreańskich konstrukcji i Sorento nie jest w tym przypadku wyjątkiem. Jednak poza rozsądnie skalkulowanym cennikiem, auto oferuje też bogate wyposażenie seryjne (kurtyny powietrzne, 2-strefowa klimatyzacja automatyczna, skórzane obszycie koła kierownicy i drążka przekładni, tempomat, jak również 18-calowe alufelgi to standard), długą listą dodatków, a także – co wymaga szczególnego podkreślenia – bezkonkurencyjne zasady gwarancyjne.

Sorento I

W przeciwieństwie do wielu rywali emanujących finezyjnymi, agresywnymi kształtami, Sorento zostało zaprojektowane klasycznie i bez udziwnień. Mimo to, nadwozie może się podobać, podobnie zresztą jak wnętrze. Atutami tego ostatniego są bowiem czytelny i uporządkowany kokpit oraz przestronna i funkcjonalna kabina pasażerska z siedzeniami sprawdzającymi się na dłuższym dystansie. Plus należy się także za bogate wyposażenie, minus z kolei - za twarde materiały wykończeniowe oraz niewielką pojemność kufra.

Rama, napęd 4x4, reduktor, blokada tylnego dyferencjału i sztywny most tylny - już po danych technicznych widać, że propozycja Kii stworzona została z myślą o bezdrożach. Na asfalcie samochód radzi sobie jednak przyzwoicie, no, może pomijając wersje z napędem dołączanym "na sztywno". Pod maską najłatwiej spotkać 2,5-litrowego diesla, który może nie jest mistrzem przyspieszeń, ale okazuje się elastyczny, bardzo mało "pali" i nie jest przesadnie usterkowy. Podstawowego "benzyniaka" 2.4 trudno spotkać, a te większe 6-cylindrowe zużywają sporo paliwa (na szczęście, nieźle współgrają z LPG).

Przez lata Kia Sorento I. generacji udowodniła, że jest świetną propozycją dla tych, którzy z przymrużeniem oka traktują prestiż marki, a najbardziej liczą się z kosztami eksploatacji. Te w koreańskim modelu okazują się naprawdę niskie, bo ceny części zamiennych nie są wygórowane, a niezawodność stoi na wysokim poziomie (szwankuje głównie osprzęt diesla, ale początkowe egzemplarze borykają się też z problemem rdzy). Zachętą do kupna jest też sytuacja rynkowa auta - ceny są niskie, a o zadbany egzemplarz nietrudno.

Komentarze redakcji

Powagosław: Po pierwsze Sorento po face-liftingu wygląda praktycznie tak samo jak przed. Czyżbyśmy coś przegapili? Nie zmienia to faktu, że wciąż wygląda nie najgorzej. Godna uwagi alternatywa wśród SUV-ów za nieco mniejsze pieniądze.
Luzacjusz: Taką furą to się raczej nie polansujesz. Chyba, że tam gdzie jedziesz nią na wakacje transport uliczny odbywa się na grzbietach osiołków. Może i Sorento lepsze od ujeżdżania muła, ale na mule przynajmniej zrobisz sobie zdjęcie i polansujesz się na naszej-klasie. Zawsze coś.

Silniki Kia Sorento

Kia Sorento II - jaki silnik wybrać?

Można wziąć silnik benzynowy, albo diesla. Ten drugi tak naprawdę jest jednak lepszy. Ma 2.2l, 197KM i dzięki sporemu momentowi obrotowemu sprawnie napędza wóz – w sprincie do „setki” pozwala zejść poniżej 10 sekund. Kolejne zalety? Chyba ta najważniejsza – w stosunku do „benzyny” pomoże zaoszczędzić na paliwie. Jednostka benzynowa też ma blisko 200KM, jednak niższy moment obrotowy powoduje, że wóz staje się bardziej ociężały. No i te spalanie... Jest jeszcze 150-konny diesel, ale po nim lepiej nie spodziewać się wiele.

Publikacje o Kia Sorento

Kia Sorento - siła spokoju
 
Nasz test Kia Sorento 2.2 CRDi (197KM) XL

W segmencie SUVów Kia zdobyła serca klientów modelem Sportage. Jednak w ofercie południowokoreańskiego producenta znajdziemy jeszcze jedną, większą propozycję - Sorento. To ukłon w stronę osób, które cenią sobie anonimowość, ale nie chcą jednocześnie rezygnować z pewnej dozy elegancji i wygody.

Z dużej chmury mały deszcz - Kia Sorento 2.2 CRDi
 
Nasz test

Pomny jazd innymi modelami KIA, ciekaw byłem jak sprawdza się w codziennym użytkowaniu największa osobówka koreańskiego koncernu. Wygląd zewnętrzny wzbudza zaufanie - auto jest duże, masywne, krótko mówiąc prawdziwy SUV. A jak się nim jeździ? No właśnie, sprawdźmy.

Kia Sorento 2,2 CRDi - Ofiara młodszego brata?
 
Nasz test

Kia Sorento nie jest brzydkim czy nieudanym samochodem, jeździło mi się nią bardzo dobrze. Może jednak przegrać walkę o rynek ze swoim mniejszym bratem. Sportage jest niewiele mniejszy, ale znacznie atrakcyjniejszy.

Sorento wybiera się w miasto

Kia mocno zmieniła charakter nowego Sorento. Przede wszystkim zrezygnowano z charakterystycznej dla samochodów terenowych budowy kabiny na ramie, zastępując ją nadwoziem samonośnym jak w osobówkach. Komfort jazdy i wyposażenie także zbliżono do samochodów osobowych. Poza tym podstawowa wersja samochodu...

Opis techniczny Kia Sorento

Kia Sorento to samochód pasujący zarówno dla osób lubiących przygody, jazdę w terenie jak i dla zwykłego ustatkowanego człowieka nie zainteresowanego wyprawami w teren. We wnętrzu jest sporo miejsca, można wygodnie podróżować nawet większą rodziną. Wszystkie elementy samochodu są dobrze dopasowane...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Kia Sorento

Kia Sorento na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Kia SorentoautoWcentrum - społeczność Kia Sorento

najwyższe oktanyAuta - Kia Sorento

Kia Sorento Kijanka 42,74

Kia Sorento Złomek 33,37

Kia Sorento CZARNA MAMBA ;) 74,21

Kia Sorento 65,99

Kia Sorento 30,72

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Kia Sorento

prototypy_blox_pl 30,00

lagun 30,08

dered 79,31

kicia_nh 68,72

power997 30,00

ZenneQ 38,60

schidek 30,00

więcej kierowców

Katalog nowych aut

Kia Sorento

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Kia Sorento
 

Najpopularniejsza wersja Kia Sorento

Kia Sorento

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Kia Sorento
 

Kia Sorento najczęściej porównywane z:

Honda CR-V
1.6 i-DTEC (120 KM)
Skoda Yeti
2.0 TDI (170 KM)
Honda CR-V
2.0 i-VTEC (155 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Suzuki Grand Vitara PRM Demonstracyjny Suzuki Grand Vitara PRM
Rocznik: 2013. Przebieg: 1 300 km. Silnik: 2.4 169KM, benzynowy.
Cena: 114 490 zł 95 500 zł
Zyskujesz: 18 990 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Nissan Qashqai ACENTA Demonstracyjny Nissan Qashqai ACENTA
Rocznik: 2013. Przebieg: 2 200 km. Silnik: 1.2 115KM, benzynowy.
Cena: 92 600 zł 74 900 zł
Zyskujesz: 17 700 zł Zobacz szczegóły »

Używane Kia Sorento

Kia Sorento
3.3 benzyna 248 KM
130 233 km, 2008
47 900 PLN
Kia Sorento
2.5 diesel 125 KM
140 000 km, 2008
49 500 PLN
Kia Sorento
2.5 diesel 140 KM
210 000 km, 2003
22 000 PLN
Kia Sorento
2.0 diesel 140 KM
104 km, 2008
809 PLN

Ocena auta Kia Sorento Terenowy 2.5 CRDi

  • Średnia ocena
    na podstawie 26 opinii
  • 3,94
  • Średnia dla segmentu
    Małe SUVy: 4,15

Wybrane opinie

Kia Sorento Terenowy 2.5 CRDi (170 KM)

Super auto za 150 tys mamy full opcje z skórą ,nawi ,DVD, pełną elektryką ,ESP ,itd. Auto jest świetne ma dobry silnik,i skrzynie ,poradzi sobie w terenie ,ma reduktor ,jest też dynamiczne i komfortowe, oraz przestronne ,i co warzne mało awaryjne!!! Brawo korea !!! która robi świetne wozy ,za 5-8 lat niebędą się różniły od japońców ,będą nawet lepsze!!!

dodał: dareksses
Kia Sorento Terenowy 2.5 CRDi (170 KM)

Brakuje pamieci reg. fotela uciążliwe jest to gdy autem jezdzi kilka osób, pedał hamulca w automacie jest za bardzo przesuniety na lewo

dodał: merkury-76@o2.pl
Kia Sorento Terenowy 2.5 CRDi (170 KM)

Bardzo doby stosunek jakosci do ceny. Jak slysze co psuje sie w innych nowych autach, to zastanawiam sie co ludzie chca od Kii

dodał: Mirek

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Kia Sorento

Kia Sorento Kia Sorento II Facelifting 2.2 CRDi 197KM - galeria redakcyjna Kia Sorento 2006 Kia Sorento 2.5 CRDi Executive Automat - galeria redakcyjna Kia Sorento III (2015) Kia Sorento II Facelifting Kia Sorento 2014 Kia Sorento II Kia Sorento I 2.5 CRDi 140KM - galeria redakcyjna Kia Sorento II 2.2 CRDi 197KM - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie Kia

Kia Sorento

54 komentarze

49 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~sandwolf~sandwolf

Do ~Gru1985: Dzięki, zobaczymy czy pomoże

~Gru1985~Gru1985

Do ~sandwolf: wymieniłem czujnik położenia wału na orginalny i ponad to w silniku jakaś blaszka ponoć się wygięła i jak auto było cieple to paliło normalnie ponieważ blaszka wracała do pierwotnego stanu a ja było zimne to blaszka się wyginała i nie odpalał naprawiłem w serwisie koszt 1100 zł z groszami (czujnik - blaszka - osłona termiczna kolektora górna - robocizna )

~sandwolf~sandwolf

Do ~GRU1985: Mam ten sam problem, jak sobie z nim poradziłeś?

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Kia

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
8 822
Przejechany dystans
4 615 841 km
Zatankowanego paliwa
303 236 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
617
Wydanych pieniędzy
262 432 zł
Średnie wydatki na auto
905 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
2 321
Wydanych pieniędzy
837 722 zł
Średnie wydatki na auto
2 889 zł
Zobacz dzienniki kosztów Kia (290)

Testy zderzeniowe Kia Sorento

Najnowsze testy zderzeniowe Kia Sorento przeprowadzone przez Euro NCAP.

Kia Sorento 2.2 diesel GLS (EX), LHD
2009

Kia Sorento
Kia Sorento

Kia Sorento
2003

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Kia

Zużycie paliwa Kia Sorento Terenowy 2.5 CRDi

Na podstawie 30 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: huberttomasz, dodano: 18.05.2006 20:51

Od kiedy jeżdżę na gazie (Prins, sekwencja) wcale się tym nie przejmuję. Przy dzisiejszych cenach pali tyle co auto klasy compact. Spalanie podaję dla benzyny.

pełny raport Kia Terenowy 3.5 i V6 24V

autor: Mirek58, dodano: 11.04.2007 09:49

Silnik musi cos palic, albo benzyne albo wlasne zawory. Przy bardzo delikatnej jezdzie miejskiej udalo mi sie osiagnac dane producenta tj. 17 l/100km. Auto pali troche za duzo jak na ta pojemnosc w obecnych czasach. Ceny przegladow w normie (auto mam na g

pełny raport Kia Terenowy 3.5 i V6 24V

autor: przemek, dodano: 25.02.2006 14:42

Mam kia sorento spalanie jest dosyc duze ale mam zalozony gaz i spala mi okolo 16 litra na trasie jest dosyc dynamiczny i fajnie sie jezdzi szczegulnie na sniegu jak sie scina zakrety odezwijcie sie na moje gg to pogadamy podaje gg 9598968

pełny raport Kia Terenowy 3.5 i V6 24V

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Kia Sorento Terenowy 2.5 CRDi

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Kia Sorento Terenowy 2.5 CRDi

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500
Opis techniczny Kia Sorento

Kia Sorento to samochód pasujący zarówno dla osób lubiących przygody, jazdę w terenie jak i dla zwykłego ustatkowanego człowieka nie zainteresowanego wyprawami w teren. We wnętrzu jest sporo miejsca, można wygodnie podróżować nawet większą rodziną. Wszystkie elementy samochodu są dobrze dopasowane...

Zobacz dane techniczne Kia Sorento I Terenowy 2.5 CRDi 170KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Kia Sorento, oglądali także