Gorące tematy

Nasze testy

Wszystkie modele

Galerie

Kia Sorento

Średnich rozmiarów crossover SUV (segment I) produkowany od 2002 roku. Samochód uzupełnił ofertę koreańskiej marki w tej klasie po wycofaniu z niej na krótki okres mniejszego modelu Sportage. Sorento był początkowo budowany na bazie Hyundaia Santa Fe. W 2004 został nagrodzony tytułem „Best in Class” przyznawanej przez magazyn „Truck Trend”. W latach 2007 i 2009 Sorento przechodził drobne modernizacje. W 2009 roku na rynku pojawiła się druga generacja modelu zaprojektowana przez nowego stylistę Kii, Petera Schreyera. Od 2014 roku oferowana jest trzecia generacja Sorento.

Generacje Kia Sorento

Sorento III

Trzecią odsłonę swojego pełnowymiarowego SUV-a Kia postanowiła zaprojektować bez eksperymentów. Wzięła więc na warsztat bryłę nadwoziową wcześniejszego modelu, dodała trochę świeżych przetłoczeń, a całość upstrzyła nowoczesnymi, acz nieprzesadnie finezyjnymi detalami. Wyszedł z tego samochód o stylistyce dojrzałej, eleganckiej i przyjemnej dla oka. Może nie rzuca się w oczy, jednak ma w sobie pierwiastek potrafiący wzbudzić zainteresowanie.

We wnętrzu Sorento można poczuć się jak w aucie klasy premium. Po zajęciu miejsca w środku kierowca momentalnie zajmuje wygodną pozycję do jazdy, cieszy wzrok atrakcyjną stylistycznie i kolorystycznie deską rozdzielczą, a dzięki wysokogatunkowym, miłym w dotyku materiałom zanurza się w atmosferze komfortu. Co ważne, jego uwagi nie rozprasza obsługa kokpitu, która za sprawą dopracowanej ergonomii okazuje się czystą przyjemnością.

Kia Sorento III idealnie nadaje się do rodzinnych wojaży. Jej obszerna kabina weźmie na pokład siedmiu podróżnych, zapewniając multum przestrzeni w dwóch pierwszych rzędach siedzeń oraz zupełnie przyzwoitą ilość miejsca w ostatnim rzędzie. Zaoferuje ponadto duże i wygodne fotele, regulowaną w szerokim zakresie tylną kanapę oraz szereg schowków i innych funkcjonalnych udogodnień. Po złożeniu tylnych siedzeń samochód sprawdzi się podczas przeprowadzki.

O familijnych predyspozycjach koreańskiego SUV-a świadczy także charakterystyka jego podwozia. Miękkie nastawy zawieszenia sprawiają, że auto skutecznie kompensuje nierówności, izolując podróżnych od jakości pokonywanej drogi. Takie zestrojenie podwozia nie sprzyja szybkiemu pokonywaniu zakrętów, lecz jeśli nie mamy zapędów sportowych, będziemy z własności trakcyjnych zadowoleni. Również układ kierowniczy wystarczy do codziennej jazdy.

Porównanie Kii Sorento do rynkowej konkurencji okazuje się o tyle trudne, że poza bliźniaczym technicznie Hyundaiem Santa Fe auto właściwie nie ma bezpośrednich rywali. Cenowo plasuje się w rewirach kompaktowych SUV-ów klasy premium, ale wielkością dorównuje najbardziej luksusowym, znacznie droższym terenówkom. A jako że ma bardzo bogate wyposażenie, jedyną przeszkodą w jego kupnie wydaje się być… mało prestiżowy znaczek na grillu.

Sorento II

Rzut oka na Sorento wystarczy, aby przekonać się, że jego projektanci odłożyli na bok wszelkie fantazje designerskie, zwracając się ku stonowanym formom stylistycznym. Klasyczne kształty połączono z pokaźnymi rozmiarami i muskularnym wyglądem detali, dzięki czemu nadwozie prezentuje się bardzo „poważnie” i nie brak mu reprezentacyjnego stylu. Atrapa chłodnicy, z kratkami w formie plastra miodu, informuje nas, że mamy do czynienia z przedstawicielem gamy najświeższych modeli Kii.

Imponujące wymiary zewnętrzne znajdują swoje odzwierciedlenie w obszerności wnętrza. Dwa pierwsze rzędy siedzeń gwarantują potężną ilość przestrzeni dla podróżnych (no, może poza środkowym miejscem tylnej kanapy), a w opcji dostępny jest trzeci rząd z dwoma miejscami dla dzieci. Gdy autem jedzie 5 osób, do dyspozycji jest multum przestrzeni na walizki, gdy jednak na pokładzie znajdzie się 7 podróżnych kufer kurczy się do rozmiarów większego schowka. Mówiąc o możliwościach ładunkowych, warto wspomnieć, że terenówka Kii świetnie sprawdza się w roli „konia pociągowego”.

Pod względem wyglądu, wnętrze dopasowane jest do stylu reprezentowanego przez karoserię. Designerskich „fajerwerków” więc brak, dzięki czemu obsługa kokpitu okazuje się intuicyjna, a czytelność wskaźników więcej niż zadowalająca. Na plus zaliczymy montaż elementów kabiny, na minus zaś – jakość materiałów wykończeniowych. Atutem szybko zauważalnym z miejsca kierowcy jest znakomita widoczność.

W odróżnieniu od poprzednika, którego konstrukcja (rama, sztywna oś tylna, reduktor) została zaprojektowana z myślą o wyprawach w teren, Sorento drugiej generacji zostało opracowane do podróżowania utwardzonymi szlakami. W efekcie, kierowca koreańskiego modelu nie powinien zapuszczać się na bezdroża, ale z drugiej strony może cieszyć się z przyjemniejszej jazdy po asfalcie. Duża, wysoko zawieszona Kia stabilnie pokonuje zakręty, gwarantując ponadto odpowiedni dla auta tej klasy komfort resorowania. Przyzwyczaić trzeba się jednak do delikatnej podsterowności.

Atrakcyjne ceny są od lat domeną koreańskich konstrukcji i Sorento nie jest w tym przypadku wyjątkiem. Jednak poza rozsądnie skalkulowanym cennikiem, auto oferuje też bogate wyposażenie seryjne (kurtyny powietrzne, 2-strefowa klimatyzacja automatyczna, skórzane obszycie koła kierownicy i drążka przekładni, tempomat, jak również 18-calowe alufelgi to standard), długą listą dodatków, a także – co wymaga szczególnego podkreślenia – bezkonkurencyjne zasady gwarancyjne.

Sorento I

W przeciwieństwie do wielu rywali emanujących finezyjnymi, agresywnymi kształtami, Sorento zostało zaprojektowane klasycznie i bez udziwnień. Mimo to, nadwozie może się podobać, podobnie zresztą jak wnętrze. Atutami tego ostatniego są bowiem czytelny i uporządkowany kokpit oraz przestronna i funkcjonalna kabina pasażerska z siedzeniami sprawdzającymi się na dłuższym dystansie. Plus należy się także za bogate wyposażenie, minus z kolei - za twarde materiały wykończeniowe oraz niewielką pojemność kufra.

Rama, napęd 4x4, reduktor, blokada tylnego dyferencjału i sztywny most tylny - już po danych technicznych widać, że propozycja Kii stworzona została z myślą o bezdrożach. Na asfalcie samochód radzi sobie jednak przyzwoicie, no, może pomijając wersje z napędem dołączanym "na sztywno". Pod maską najłatwiej spotkać 2,5-litrowego diesla, który może nie jest mistrzem przyspieszeń, ale okazuje się elastyczny, bardzo mało "pali" i nie jest przesadnie usterkowy. Podstawowego "benzyniaka" 2.4 trudno spotkać, a te większe 6-cylindrowe zużywają sporo paliwa (na szczęście, nieźle współgrają z LPG).

Przez lata Kia Sorento I. generacji udowodniła, że jest świetną propozycją dla tych, którzy z przymrużeniem oka traktują prestiż marki, a najbardziej liczą się z kosztami eksploatacji. Te w koreańskim modelu okazują się naprawdę niskie, bo ceny części zamiennych nie są wygórowane, a niezawodność stoi na wysokim poziomie (szwankuje głównie osprzęt diesla, ale początkowe egzemplarze borykają się też z problemem rdzy). Zachętą do kupna jest też sytuacja rynkowa auta - ceny są niskie, a o zadbany egzemplarz nietrudno.

Komentarze redakcji

Powagosław: Land Rover Discovery dla ubogich? Tak nazywano Sorento II. Model numer trzy jakby dojrzalszy, bardziej przemyślany i mniej krzykliwy. A przy tym ciągle praktyczny – w środku oferuje naprawdę dużo miejsca.
Luzacjusz: Sam nie wiem. Niezły na pierwszy rzut oka, choć nie wygląda tak świeżo jak Sorento II, szczególnie na tle swojego poprzednika. Do tego ten słusznych rozmiarów, przysadzisty kuper a la Kim Kardashian. Jest z mojej strony sympatia, ale na coś więcej jeszcze nie czas.

Silniki Kia Sorento

Kia Sorento II - jaki silnik wybrać?

Można wziąć silnik benzynowy, albo diesla. Ten drugi tak naprawdę jest jednak lepszy. Ma 2.2l, 197KM i dzięki sporemu momentowi obrotowemu sprawnie napędza wóz – w sprincie do „setki” pozwala zejść poniżej 10 sekund. Kolejne zalety? Chyba ta najważniejsza – w stosunku do „benzyny” pomoże zaoszczędzić na paliwie. Jednostka benzynowa też ma blisko 200KM, jednak niższy moment obrotowy powoduje, że wóz staje się bardziej ociężały. No i te spalanie... Jest jeszcze 150-konny diesel, ale po nim lepiej nie spodziewać się wiele.

Publikacje o Kia Sorento

Kia Sorento - coraz bardziej doskonała
 
Nasz test Kia Sorento 2.2 CRDi XL

Trzecia generacja Kia Sorento atrakcyjnie wygląda, ma solidnie wykonane i bogato wyposażone wnętrze, a dobrze zestrojone zawieszenie i mocne silniki dają radość z jazdy.

Kia Sorento - siła spokoju
 
Nasz test Kia Sorento 2.2 CRDi (197KM) XL

W segmencie SUVów Kia zdobyła serca klientów modelem Sportage. Jednak w ofercie południowokoreańskiego producenta znajdziemy jeszcze jedną, większą propozycję - Sorento. To ukłon w stronę osób, które cenią sobie anonimowość, ale nie chcą jednocześnie rezygnować z pewnej dozy elegancji i wygody.

Z dużej chmury mały deszcz - Kia Sorento 2.2 CRDi
 
Nasz test

Pomny jazd innymi modelami KIA, ciekaw byłem jak sprawdza się w codziennym użytkowaniu największa osobówka koreańskiego koncernu. Wygląd zewnętrzny wzbudza zaufanie - auto jest duże, masywne, krótko mówiąc prawdziwy SUV. A jak się nim jeździ? No właśnie, sprawdźmy.

Kia Sorento 2,2 CRDi - Ofiara młodszego brata?
 
Nasz test

Kia Sorento nie jest brzydkim czy nieudanym samochodem, jeździło mi się nią bardzo dobrze. Może jednak przegrać walkę o rynek ze swoim mniejszym bratem. Sportage jest niewiele mniejszy, ale znacznie atrakcyjniejszy.

Sorento wybiera się w miasto

Kia mocno zmieniła charakter nowego Sorento. Przede wszystkim zrezygnowano z charakterystycznej dla samochodów terenowych budowy kabiny na ramie, zastępując ją nadwoziem samonośnym jak w osobówkach. Komfort jazdy i wyposażenie także zbliżono do samochodów osobowych. Poza tym podstawowa wersja samochodu...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Kia Sorento

Kia Sorento na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Kia SorentoautoWcentrum - społeczność Kia Sorento

najwyższe oktanyAuta - Kia Sorento

Kia Sorento 30,05

Kia Sorento 62,59

Kia Sorento 65,99

Kia Sorento Złomek 34,05

Kia Sorento CZARNA MAMBA ;) 74,40

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Kia Sorento

dered 84,25

lagun 30,08

ZenneQ 42,96

fonnes 30,10

prototypy_blox_pl 30,00

kicia_nh 62,49

power997 30,00

więcej kierowców

Katalog nowych aut

Kia Sorento

od 144 900 zł do 192 900

<
<

Dostępne silniki

Diesel (185 - 200 KM): 2.0 CRDi, 2.2 CRDi

 

Skrzynie biegów

automatyczna: 6-stopniowa

 

manualna: 6-biegowa
Katalog nowych aut Kia Sorento
 

Najpopularniejsza wersja Kia Sorento

Kia Sorento 2.0 CRDi 185KM - 5 drzwiowy terenowy

Najważniejsze wyposażenie

ESP

Dostępne kolory

Cena katalogowa

144 900

Zobacz ofertę Kia Sorento 2.0 CRDi 185KM - 5 drzwiowy terenowy
 

Kia Sorento najczęściej porównywane z:

Land Rover Range Rover Evoque
2.2 SD4 (190 KM)
Ssangyong Tivoli
1.6 (128 KM)
Nissan Juke
1.6L turbo DIG-T (218 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Subaru Forester 2.0D KRAJOWY Subaru Forester 2.0D KRAJOWY
Rocznik: 2010. Przebieg: 90 194 km. Silnik: 2.0 108KM .
Cena: 49 900 zł
Nissan Juke 1,2L DIG-T 115[KM] 5DR ACENTA Nissan Juke 1,2L DIG-T 115[KM] 5DR ACENTA
Rocznik: 2014. Przebieg: 18 690 km. Silnik: 1.2 85KM .
Cena: 54 900 zł

Ocena auta Kia Sorento

  • Średnia ocena
    na podstawie 176 opinii
  • 4,29
  • Średnia dla segmentu
    Małe SUVy: 4,15

Wybrane opinie

Kia Sorento Terenowy 2.5 CRDi (140 KM)

Dla mnie autko skonstruowane starannie dla rodzinki, która chce posmakować jazdy w terenie. Po mieście mimo sztywności zawieszenia jeździ się przyjemnie. Niedobija, przyspiesza proporcjonalnie do masy i pojemności silnika no i kosztuje takie pieniadze co żaden inny. No i stylistyka. Dla mnie taka jaka powina być. Ładne przetłoczenia, fajne spasowanie blach ( małe odległości między elementami metalowymi), dokładność. To co dodałem to orurowanie i chromowane paski ( klejone wewnątrz auta na uszczelkach szyb, na klapie schowka, 2 wzdłuż lunela środkowego koło lewarka itp. A na zewnątrz na uszczelki okien - dodaje elegancji) Okleiny kupiłem w norauto - 5 metra koszt 99 zł. Drogo ale warto tą kase dać. Auto nabiera luksusowego kształtu. Polecam całe autko - bo Kia nie kradną.

dodał: gringo7
Kia Sorento Terenowy 3.5 i V6 24V (195 KM)

Swietne auto w swojej klasie. Sprawdzajace sie na dlugich trasach i dobrze manewrujace w miescie. Znow w porownaniu z Grandem 2005 czy Honda CR-V 1999 jakosc materialow wykonczeniowych i spasowanie plastikow bez porownania lepsze. Po przebiegu 63 tys. zadnych skrzypien, stukow czy piskow nawet na naszych drogach. Auto godne polecenia dla lubiacych SUV-y i ceniacych komfort. Jedna z cennych zalet jest to ze auto nie budzi zainteresowania amatorow cudzej wlasnosci, wola BMW X5 czy ML-e :-)

dodał: Mirek58
Kia Sorento Terenowy 2.5 CRDi (140 KM)

Ogólnie to bardzo porządne i bezawaryjne autko. Za taka cenę nie kupimy innego tak wyposażonego auta "uznanej" marki. Jestem bardzo zadowolony z zakupu autka, mogę je polecić z czystym sumieniem. W wersji po facelifting'u usunięto z tego co widziałem większość drobnych niedociągnięć - zmienili system klimatyzacji, jest komputer pokładowy, materiały wykończeniowe są o wiele lepsze, dodali ESP, silnik jest trochę cichszy i mocniejszy itp ...

dodał: Holio
Kia Sorento Terenowy 2.5 CRDi (140 KM)

Ogolnie naprawde jestem w szoku! Auto jest rewelacyjne!!! Goraco polecam! Wszyscy sie pytaja co to za mesiu czy bmka :P Niestety po za kupie polecam od razu wymiane orginalnych opon(kumho) ---> szajs i wycieraczek przedniej szyby(strasznie piszcza).Klocki hamulcowe orginalne tez troszke piszcza przez pierwsze ok 2 hamowania po odpaleniu silnika. Ogolnie ok.

dodał: Michał
Kia Sorento Terenowy 2.5 CRDi (170 KM)

Super auto za 150 tys mamy full opcje z skórą ,nawi ,DVD, pełną elektryką ,ESP ,itd. Auto jest świetne ma dobry silnik,i skrzynie ,poradzi sobie w terenie ,ma reduktor ,jest też dynamiczne i komfortowe, oraz przestronne ,i co warzne mało awaryjne!!! Brawo korea !!! która robi świetne wozy ,za 5-8 lat niebędą się różniły od japońców ,będą nawet lepsze!!!

dodał: dareksses
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + jakość/cena
  • Wady
  • - ekonomiczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Kia Sorento

Kia Sorento II 2.2 CRDi 197KM - galeria redakcyjna Kia Sorento Kia Sorento 2014 Kia Sorento II Kia Sorento 2013 Kia Sorento II Facelifting Kia Sorento I 2.5 CRDi 140KM - galeria redakcyjna Kia Sorento III (2015) Kia Sorento 2.5 CRDi Executive Automat - galeria redakcyjna Kia Sorento III 2.2 CRDi 200KM - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie Kia

Opinie o instalacji LPG

Kia Sorento

  • 1.
  • 4,50 Kia Sorento I 3.5 i V6 24V (195KM) 2004r.
    dodał: Szybki, 25.11.2014

    Polecam. Fachowo doradzono mi wybór instalacji. Profesjonalnie założono i skalibrowano działanie instalacji. Jestem zadowolony. Chłopaki się spisali. Są młodzi ale mają bardzo dużą wiedzę i praktykę w tym co robią. POLECAM

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Kia Sorento

Kia Sorento

54 komentarze

49 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~sandwolf~sandwolf

Do ~Gru1985: Dzięki, zobaczymy czy pomoże

~Gru1985~Gru1985

Do ~sandwolf: wymieniłem czujnik położenia wału na orginalny i ponad to w silniku jakaś blaszka ponoć się wygięła i jak auto było cieple to paliło normalnie ponieważ blaszka wracała do pierwotnego stanu a ja było zimne to blaszka się wyginała i nie odpalał naprawiłem w serwisie koszt 1100 zł z groszami (czujnik - blaszka - osłona termiczna kolektora górna - robocizna )

~sandwolf~sandwolf

Do ~GRU1985: Mam ten sam problem, jak sobie z nim poradziłeś?

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Kia

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
10 484
Przejechany dystans
5 456 780 km
Zatankowanego paliwa
363 276 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
728
Wydanych pieniędzy
300 249 zł
Średnie wydatki na auto
896 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
2 908
Wydanych pieniędzy
924 652 zł
Średnie wydatki na auto
2 760 zł
Zobacz dzienniki kosztów Kia (335)

Testy zderzeniowe Kia Sorento

Najnowsze testy zderzeniowe Kia Sorento przeprowadzone przez Euro NCAP.

Kia Sorento 2.2 diesel GLS, LHD
2014

Kia Sorento
Kia Sorento 2.2 diesel GLS (EX), LHD
2009

Kia Sorento
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Kia

Zużycie paliwa Kia Sorento

Na podstawie 209 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: womax@neostrada, dodano: 21.09.2007 16:25

Dane fabryczne to bajki. w mieście trzeba się liczyc 11 -12 litrów, poza miastem do 140 tak samo, powyżej 140 lepieje nie sprawdzać... No ale trzeba miec świadomośc że to auto na ramie nieco tylko lżejsze od małego czołgu (waga ok 2200)

pełny raport Kia Terenowy 2.5 CRDi

autor: przemek, dodano: 25.02.2006 14:42

Mam kia sorento spalanie jest dosyc duze ale mam zalozony gaz i spala mi okolo 16 litra na trasie jest dosyc dynamiczny i fajnie sie jezdzi szczegulnie na sniegu jak sie scina zakrety odezwijcie sie na moje gg to pogadamy podaje gg 9598968

pełny raport Kia Terenowy 3.5 i V6 24V

autor: Slavek z UK, dodano: 12.05.2013 10:10

Nie da sie jezdzic wolno i nie cisanc tym autem - 200KM to jest cos:)) a gdy jest zimono i kilometrowka tylko po miesicie to nawet 12 moze wskoczyc. Normalnie - gdy jest cieplo kolo 9

pełny raport Kia SUV Facelifting 2.2 CRDi

Skarbnica wiedzy o Kia Sorento

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Kia Sorento

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Kia Sorento

Kia Sorento to samochód pasujący zarówno dla osób lubiących przygody, jazdę w terenie jak i dla zwykłego ustatkowanego człowieka nie zainteresowanego wyprawami w teren. We wnętrzu jest sporo miejsca, można wygodnie podróżować nawet większą rodziną. Wszystkie elementy samochodu są dobrze dopasowane...

Zobacz dane techniczne Kia Sorento
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Kia Sorento, oglądali także