Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Kia Sorento

Lata produkcji: 2002 - teraz
Segment: Małe SUVy
Średnich rozmiarów crossover SUV (segment I) produkowany od 2002 roku. Samochód uzupełnił ofertę koreańskiej marki w tej klasie po wycofaniu z niej na krótki okres mniejszego modelu Sportage. Sorento był początkowo budowany na bazie Hyundaia Santa Fe. W 2004 został nagrodzony tytułem „Best in Class” przyznawanej przez magazyn „Truck Trend”. W latach 2007 i 2009 Sorento przechodził drobne modernizacje. W 2009 roku na rynku pojawiła się druga generacja modelu zaprojektowana przez nowego stylistę Kii, Petera Schreyera. Od 2014 roku oferowana jest trzecia generacja Sorento.

Komentarze redakcji

Powagosław: Land Rover Discovery dla ubogich? Tak nazywano Sorento II. Model numer trzy jakby dojrzalszy, bardziej przemyślany i mniej krzykliwy. A przy tym ciągle praktyczny – w środku oferuje naprawdę dużo miejsca.
Luzacjusz: Sam nie wiem. Niezły na pierwszy rzut oka, choć nie wygląda tak świeżo jak Sorento II, szczególnie na tle swojego poprzednika. Do tego ten słusznych rozmiarów, przysadzisty kuper a la Kim Kardashian. Jest z mojej strony sympatia, ale na coś więcej jeszcze nie czas.

Sorento III

Trzecią odsłonę swojego pełnowymiarowego SUV-a Kia postanowiła zaprojektować bez eksperymentów. Wzięła więc na warsztat bryłę nadwoziową wcześniejszego modelu, dodała trochę świeżych przetłoczeń, a całość upstrzyła nowoczesnymi, acz nieprzesadnie finezyjnymi detalami. Wyszedł z tego samochód o stylistyce dojrzałej, eleganckiej i przyjemnej dla oka. Może nie rzuca się w oczy, jednak ma w sobie pierwiastek potrafiący wzbudzić zainteresowanie.

We wnętrzu Sorento można poczuć się jak w aucie klasy premium. Po zajęciu miejsca w środku kierowca momentalnie zajmuje wygodną pozycję do jazdy, cieszy wzrok atrakcyjną stylistycznie i kolorystycznie deską rozdzielczą, a dzięki wysokogatunkowym, miłym w dotyku materiałom zanurza się w atmosferze komfortu. Co ważne, jego uwagi nie rozprasza obsługa kokpitu, która za sprawą dopracowanej ergonomii okazuje się czystą przyjemnością.

Kia Sorento III idealnie nadaje się do rodzinnych wojaży. Jej obszerna kabina weźmie na pokład siedmiu podróżnych, zapewniając multum przestrzeni w dwóch pierwszych rzędach siedzeń oraz zupełnie przyzwoitą ilość miejsca w ostatnim rzędzie. Zaoferuje ponadto duże i wygodne fotele, regulowaną w szerokim zakresie tylną kanapę oraz szereg schowków i innych funkcjonalnych udogodnień. Po złożeniu tylnych siedzeń samochód sprawdzi się podczas przeprowadzki.

O familijnych predyspozycjach koreańskiego SUV-a świadczy także charakterystyka jego podwozia. Miękkie nastawy zawieszenia sprawiają, że auto skutecznie kompensuje nierówności, izolując podróżnych od jakości pokonywanej drogi. Takie zestrojenie podwozia nie sprzyja szybkiemu pokonywaniu zakrętów, lecz jeśli nie mamy zapędów sportowych, będziemy z własności trakcyjnych zadowoleni. Również układ kierowniczy wystarczy do codziennej jazdy.

Porównanie Kii Sorento do rynkowej konkurencji okazuje się o tyle trudne, że poza bliźniaczym technicznie Hyundaiem Santa Fe auto właściwie nie ma bezpośrednich rywali. Cenowo plasuje się w rewirach kompaktowych SUV-ów klasy premium, ale wielkością dorównuje najbardziej luksusowym, znacznie droższym terenówkom. A jako że ma bardzo bogate wyposażenie, jedyną przeszkodą w jego kupnie wydaje się być… mało prestiżowy znaczek na grillu.

Sorento II

Rzut oka na Sorento wystarczy, aby przekonać się, że jego projektanci odłożyli na bok wszelkie fantazje designerskie, zwracając się ku stonowanym formom stylistycznym. Klasyczne kształty połączono z pokaźnymi rozmiarami i muskularnym wyglądem detali, dzięki czemu nadwozie prezentuje się bardzo „poważnie” i nie brak mu reprezentacyjnego stylu. Atrapa chłodnicy, z kratkami w formie plastra miodu, informuje nas, że mamy do czynienia z przedstawicielem gamy najświeższych modeli Kii.

Imponujące wymiary zewnętrzne znajdują swoje odzwierciedlenie w obszerności wnętrza. Dwa pierwsze rzędy siedzeń gwarantują potężną ilość przestrzeni dla podróżnych (no, może poza środkowym miejscem tylnej kanapy), a w opcji dostępny jest trzeci rząd z dwoma miejscami dla dzieci. Gdy autem jedzie 5 osób, do dyspozycji jest multum przestrzeni na walizki, gdy jednak na pokładzie znajdzie się 7 podróżnych kufer kurczy się do rozmiarów większego schowka. Mówiąc o możliwościach ładunkowych, warto wspomnieć, że terenówka Kii świetnie sprawdza się w roli „konia pociągowego”.

Pod względem wyglądu, wnętrze dopasowane jest do stylu reprezentowanego przez karoserię. Designerskich „fajerwerków” więc brak, dzięki czemu obsługa kokpitu okazuje się intuicyjna, a czytelność wskaźników więcej niż zadowalająca. Na plus zaliczymy montaż elementów kabiny, na minus zaś – jakość materiałów wykończeniowych. Atutem szybko zauważalnym z miejsca kierowcy jest znakomita widoczność.

W odróżnieniu od poprzednika, którego konstrukcja (rama, sztywna oś tylna, reduktor) została zaprojektowana z myślą o wyprawach w teren, Sorento drugiej generacji zostało opracowane do podróżowania utwardzonymi szlakami. W efekcie, kierowca koreańskiego modelu nie powinien zapuszczać się na bezdroża, ale z drugiej strony może cieszyć się z przyjemniejszej jazdy po asfalcie. Duża, wysoko zawieszona Kia stabilnie pokonuje zakręty, gwarantując ponadto odpowiedni dla auta tej klasy komfort resorowania. Przyzwyczaić trzeba się jednak do delikatnej podsterowności.

Atrakcyjne ceny są od lat domeną koreańskich konstrukcji i Sorento nie jest w tym przypadku wyjątkiem. Jednak poza rozsądnie skalkulowanym cennikiem, auto oferuje też bogate wyposażenie seryjne (kurtyny powietrzne, 2-strefowa klimatyzacja automatyczna, skórzane obszycie koła kierownicy i drążka przekładni, tempomat, jak również 18-calowe alufelgi to standard), długą listą dodatków, a także – co wymaga szczególnego podkreślenia – bezkonkurencyjne zasady gwarancyjne.

Sorento I

W przeciwieństwie do wielu rywali emanujących finezyjnymi, agresywnymi kształtami, Sorento zostało zaprojektowane klasycznie i bez udziwnień. Mimo to, nadwozie może się podobać, podobnie zresztą jak wnętrze. Atutami tego ostatniego są bowiem czytelny i uporządkowany kokpit oraz przestronna i funkcjonalna kabina pasażerska z siedzeniami sprawdzającymi się na dłuższym dystansie. Plus należy się także za bogate wyposażenie, minus z kolei - za twarde materiały wykończeniowe oraz niewielką pojemność kufra.

Rama, napęd 4x4, reduktor, blokada tylnego dyferencjału i sztywny most tylny - już po danych technicznych widać, że propozycja Kii stworzona została z myślą o bezdrożach. Na asfalcie samochód radzi sobie jednak przyzwoicie, no, może pomijając wersje z napędem dołączanym "na sztywno". Pod maską najłatwiej spotkać 2,5-litrowego diesla, który może nie jest mistrzem przyspieszeń, ale okazuje się elastyczny, bardzo mało "pali" i nie jest przesadnie usterkowy. Podstawowego "benzyniaka" 2.4 trudno spotkać, a te większe 6-cylindrowe zużywają sporo paliwa (na szczęście, nieźle współgrają z LPG).

Przez lata Kia Sorento I. generacji udowodniła, że jest świetną propozycją dla tych, którzy z przymrużeniem oka traktują prestiż marki, a najbardziej liczą się z kosztami eksploatacji. Te w koreańskim modelu okazują się naprawdę niskie, bo ceny części zamiennych nie są wygórowane, a niezawodność stoi na wysokim poziomie (szwankuje głównie osprzęt diesla, ale początkowe egzemplarze borykają się też z problemem rdzy). Zachętą do kupna jest też sytuacja rynkowa auta - ceny są niskie, a o zadbany egzemplarz nietrudno.

Dane techniczne Kia Sorento

Silniki

Moc silników 139-266 KM

Poj. silników 1 995-3 778 cm3

Prędkość maks. 168-207 km/h

Przyspieszenia 0-100 8,5-15,5 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Kia Sorento

Średnia ocena modelu

na podstawie 189 opinii

4.28

Średnia dla segmentu: Małe SUVy 4.15

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Stosunek jakość/cena

+ Widoczność

Wady

- Wyciszenie

- Układ jezdny

- Koszty utrzymania

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (83%)
NIE (17%)

Wybrane oceny kierowców Kia Sorento

Sorento jest naprawde dobrym samochodem za rozsądną cenę. Ma kilka drobych usterek i niedociągnięć ale to nie BMW. Kia sprawdza ... więcejsię równierz w terenie co mnie pozytywnie zaskoczyło. Moim zdaniem jest warte zainteresowania. ukryj
dodano 28.11.2009 przez
Auto ogolnie duze, wygodne niezle wykonane,jednak ciagle drobne usterki a tym samym ciagle odwiedziny w warsztacie powoduja ze nie mozna ... więcejsie nim tak naprawde nacieszyc. Zamowilem ten samochod z pelnym wyposarzeniem:skory,panorama dach myslalem ze bedzie to auto moich marzen...zamiast tego czesto musze zwalniac sie predzej z pracy aby zdazyc do warsztatu w celu usuniecia kolejnej usterki....A wiec to co przezywam to raczej ciagly stres ... ukryj
dodano 30.01.2011 przez
Ten samochód jest świetną alternatywą dla aktywnych ludzi którzy lubią zjechać z utwardzonego(sera szwajcarskiego) podłoża oczekując od samochodu bycia przyjemnym ... więcejnarzędziem do transportu, pracy, rekreacji itp. owszem samochód nie ma duszy, nie jest też do "LANSU" ale po prostu spisuję się idealnie jako samochód będący samochodem. Nie przystawiam się do nowej kia sorento z racji małego silnika raczej oczekiwałem że będzie jakiś porządny 3l diesel. ps. a wpis ten zawdzięczam ludzią którzy piszą bzdury o awaryjności tego auto nie posiadając jakiejkolwiek wiedzy na temat obsługi Diesli i samochodów z turbiną. ukryj
dodano 23.02.2011 przez
Duza dzielność na bezdrożach - po lesie, polach i łąkach. Idealne auto dla wlasciciela psa. Relingi na dachu, gniazdka 12V ... więcejw bagazniku, duzo schowków, 5te pełne kolo z felgą alu (zawsze 20% wiekszy przebieg na oponach niz jego brak) Troche slaby lakier na zarysowania krzewami, Sztywna rama daje poczucie, ze to wiecej niz SUV, na pewno dobry holownik i auto robocze, oraz na dlugie trasy. ukryj
dodano 09.02.2010 przez
Zobacz oceny Kia Sorento Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Kia Sorento

Pb
10,83 - 17,87
Na podstawie 27 raportów spalania
ON
6,33 - 14,50
Na podstawie 173 raportów spalania
LPG
9,17 - 18,50
Na podstawie 10 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Kia Sorento

No jak to z SUVami. Samochó z silnikiem V6 3.8 i 2 tonami masy własnej nie może spalać tyle co ... więcejfiat tipo. Na trasie z 10-11 litrów, w mieście z 17-18 litrów. Mieści sie w baku 70 litrów, przecietnie paliwo to wydatek 350 zł. Tylko to jest tak. Albo stać Cię na frajdę jazdy prawdziwym terenowym SUVem z wypasionym silnikiem wtedy nie oczekujesz spalania na poziomie 5l/100km, albo oczekujesz spalania na poziomie 5-7l i kupujesz cos co SUVa udaje (bez 4x4, bez ramy tylko karoseria samonośna itp itd). Są też silniki diesel 2.5L i te maja spalanie na poziomie 5-6L (tylko moc mniejsza bo 140KM) Ale co jest fajne że silnik 3.8 wprowadzony w modelach 2007 rok, który ma 266KM bieże tyle samo paliwa ile 3.5 (190KM). Wkróce przerobie na gaz, polska instalacja jakości Prince kosztuje 3.5 tys. Zobaczymy jak bedzie palić. ukryj
dodano 28.10.2007 przez
Uważam, że zuzycie jest na bardzo dobrym poziomie (samochód waży 2t). Na trasie najmniej spalił 6,9l/100km (przy jeżdzie 70-80km/h na ... więcejautostradzie) ale nie da się tak jeździć - TIRowcy się za bardzo wkurzają, że musza takiego wyprzedzać. Najwięcej w miescie na krótkich odcinkach 5-10km (zima przy włączonej klimie celem odparowania szyb) - 12 l/100km. Przy ciągniętej przyczepie od 10l do 12l/100km (zalezy od prędkości ta niższa to przy 70km/h ta wyższa hmmm.... ). Przy boksie dachowym trzeba dodać 1l na kazde 100km. Srednio pali 8,6-9l/100km (bez przyczepy i bez boksa). Ceny przeglądów (15tys -700zł, 30tyś - 1000zł, 45tyś - 880zł) uważam, że niewygórowane jak na samochód tej klasy. Poza paliwem i płynem do spryskiwaczy to nic więcej nie musiałem tutaj dokładac. ukryj
dodano 13.01.2008 przez
Autko duże, wygodne, silne (po przelaczeniu 4x4 jak ciągnik) bardzo wysokie, zrobilem nim 40tys nigdy nie przydarlem ani podwoziem ani ... więcejfelgą (opony też b.duże) ogólnie auto dla amerykanów bo jest ogromne i spala jak 5,7Hemi :/ średnio leje mu 14 ON zniósłbym to gdyby (przyspieszał szybciej, hamował szybciej, i nie trzepał tak na dziurach!!!) auto ma zawieszenie bardzo sztywne myślalem ze kupujac jeepa zapomne o dziurach tymczasem auto od dziur co prawda sie nie psuje bo jest do nich stworzone ale odczuwasz wyrwy w fotelu kierowcy :/ podsumowujac- nie stawaj z nikim na swiatlach bo nawet rowerzysta cie wysmieje, i szukaj stacji z duzym zapasem ropy zeby nie braklo :/ żal trzeba sprzedać bo nie wyrabiam na wciaz drozejącą rope ukryj
dodano 06.03.2011 przez
Jest ponoć różnica w spaleniu w autach w zależności od rodzaju skrzyni biegów. Pojazdy z automatem palą do 2 litrów ... więcejwięcej - jeśli wierzyć w statystyki. Zużycie zależy również od rodzaju przeniesienia napędu. W sorento jest kilka wariantów to jest stały napęd na 2 osie oraz możliwość włączenia napędu tylko na tylną oś. Bez wątpienia ma to wpływ na opory toczenia. W delikatnej jeździe w miejskich warunkach nie udało mi się zejść poniżej 11,5 litra. Zwykle samochód pali ok. 12,5. Trasa to zużycie ok. 10 litrów przy jeździe 120-130km/h natomiast przy prędkości ok. 100km/h zużycie spada do 8,5 litra. Masa pojazdu, napęd na 4 koła oraz automatyczna skrzynia biegów niestety kosztują. ukryj
dodano 27.11.2009 przez
Ponad dwie tony trzeba jakoś nakarmić więc w mieście bierze średnio 11 - 12 l bajury. Latem w korkach i ... więcej z włączoną klimą łyknie i 13 bez zahamowań ;) Na trasie można zmieścić się w 9-10 l. Dobrze że bak ma pojemność 80 litrów więc nie trzeba zbyt często tankować ;) Przeglądy w dieslu niestety co 10 kkm - koszt 500 -700 zł w zależności od planowanych czynności serwisowych (duży wpływ na cenę ma konieczność zakupu 8 l oleju). Co do cen napraw to nie wiem, bo na szczęście jak dotychczas nie miałem okazji sie przekonać. Tym niemniej 3-letnia gwarancja i firmowe assistatnce działa uspokajająco w razie jakby coś sie miało przydarzyć. ukryj
dodano 24.03.2008 przez
Zobacz raporty spalania Kia Sorento Dodaj raport spalania

Publikacje o Kia Sorento

Przeczytaj pozostałe 10 publikacje o Kia Sorento

Newsy o Kia Sorento

Przeczytaj pozostałe 11 newsów o Kia Sorento

Testy zderzeniowe Kia Sorento Euro NCAP

Kia Sorento 2.2 diesel GLS, LHD
Kia Sorento 2.2 diesel GLS, LHD
2014
Zobacz szczegóły
Kia Sorento 2.2 diesel GLS (EX), LHD
Kia Sorento 2.2 diesel GLS (EX), LHD
2009
Zobacz szczegóły
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Kia

Generacje Kia Sorento

Nowe Kia Sorento

nowe Kia Sorento
Kia Sorento
ceny od 145 900 zł do 193 900

Kia Sorento III SUV 2.0 CRDi 185KM od 2014

w pakiecie M

w cenie katalogowej brutto

145 900 zł

Wyposażenie standardowe
Podświetlany schowek pasażera
Elektrycznie regulowane, podgrzewane oraz składane lusterka zewnętrzne z funkcją kierunkowskazów wykonanych w technologii LED
Podłokietniki w pierwszym i drugim rzędzie foteli z uchwytami na kubki, kieszenie w oparciach foteli
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 7 oferty Kia Sorento

Dealerzy Kia

P.M. Auto-Gdynia Sp. z o.o.

P.M. Auto-Gdynia Sp. z o.o. Kia Gdynia

pomorskie, Gdynia, Morska 491

Więcej

AGROMAX Sp. z o.o.

Autoryzowany Dealer Kia Elbląg

warmińsko-mazurskie, Elbląg, Władysławowo 67/11

Więcej

INTERAUTO

INTER AUTO Kia Kraków

małopolskie, Kraków, Jasnogórska 62

Więcej

AUTO AG

SOLIX SP. Z O.O. Kia Olsztyn

warmińsko-mazurskie, Olsztyn, Lubelska 40

Więcej

CAR-DROOM

CAR-DROOM Kia Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Wysockiego 67

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Kia Sorento

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

332

Przejechany dystans

43 184 zł

Zatankowanego paliwa

12 864 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

29

Wydanych pieniędzy

10 812 zł

Średnie wydatki na auto

1 352 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

120

Wydanych pieniędzy

12 182 zł

Średnie wydatki na auto

1 523 zł

ZOBACZ 8 dzienników kosztów Kia Sorento Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Kia Sorento

Liczba wpisów: 8
komentarzy(4)
komentarzy(2)
komentarzy(0)
komentarzy(0)
komentarzy(1)
komentarzy(1)
Zobacz inne typowe słabe punkty Kia Sorento dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Kia Sorento

Liczba wpisów: 3
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Kia Sorento Dodaj wpis do autodiagnozy

Opinie o instalacjach LPG w Kia Sorento

Liczba wpisów: 2
Polecam. Fachowo doradzono mi wybór instalacji. Profesjonalnie założono i skalibrowano działanie instalacji. Jestem zadowolony. Chłopaki się spisali. Są młodzi ale ... więcejmają bardzo dużą wiedzę i praktykę w tym co robią. POLECAM ukryj
dodano 25.11.2014 przez
Doskonały stosunek jakości instalacji do ceny, jaką zapłaciłem. Samochód spala ok. 1 litra więcej niż benzyny, w przeliczeniu jazda na gazie ... więcejwychodzi bardzo tanio. 20zł/100km Polecam gorąco! ukryj
dodano 28.05.2015 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Kia Sorento