Niecodzienna moc na co dzień

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Kia Sportage III SUV 1.7 CRDi

Trzecia, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2010 roku. Sportage III przeszedł rewolucję stylistyczną, wzorowaną na prototypie Sportage Concept zaprezentowanym w 2009 roku. Autorem projektu samochodu jest Peter Schreyer, główny stylista koreańskiej marki. W porównaniu do poprzednika, zwiększyły się też wymiary auta powstającego na płycie podłogowej, którą dzieli, podobnie jak wiele innych elementów, z bliźniaczym Hyundaiem ix35.

Kia Sportage III 2.0 CRDi 184KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Kia Sportage III 2.0 CRDi 184KM - galeria redakcyjna - lewy bok
Kia Sportage III 2.0 CRDi 184KM - galeria redakcyjna - prawy bok
Kia Sportage III 2.0 CRDi 184KM - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Kia Sportage III 2.0 CRDi 184KM - galeria redakcyjna - pełny panel przedni
Kia Sportage III 2.0 CRDi 184KM - galeria redakcyjna - pełny panel przedni
Kia Sportage III 2.0 CRDi 184KM - galeria redakcyjna - kierownica

Generacje Kia Sportage

  • Sportage III   2010 - teraz
    Kia Sportage III
    • Wybierz generację

    • Sportage III (2010 - teraz)
    • Sportage II (2004 - 2010)
    • Sportage I (1994 - 2002)

AC-sfakcja

 
81%

Pierwszy rzut oka

Dominująca, muskularna sylwetka godna Pudzianowskiego. Oprócz nowoczesnych, atrakcyjnych linii, w porównaniu ze Sportage II postęp widać głównie w spójności i harmonijności nadwozia. Wygląda efektownie z każdej strony.

 
73%

Co jest w środku

Jest estetycznie i ciekawie, w oczy rzuca się mała powierzchnia szyb. Jakość części plastików w kokpicie nie powala na kolana, ale też nie dyskwalifikuje. Design przyzwoity, choć mniej odkrywczy niż na zewnątrz. Solidne wyposażenie podstawowe (podgrzewanie tylnych siedzeń!).

 
78%

Jak bardzo Ci wygodnie?

Z przodu możesz jechać w sombrero (i jest bardzo wygodnie!), z tyłu wyżsi pasażerowie mogą szorować fryzurą o dach. Tam miejsca w sam raz tylko dla dwóch dorosłych osób. Do wąskiej tylnej szyby i specyficznej widoczności z tyłu trzeba się przyzwyczaić.

 
60%

Co słychać pod maską?

Sportage możesz kupić z benzynowymi jednostkami 1.6GDI oraz 2.0 DOHC, a także dieslami – 1.7CRDi oraz 2.0CRDi. Benzynowy 1.6GDI śpi w tym aucie, dlatego lepiej wybierz 2.0DOHC. I tak nic mocniejszego już nie ma. A motor wysokoprężny? 2.0CRDi w słabszej wersji ma 136KM – nie wyprzedzisz cwaniaczka w BMW, ale za to TIRa wbrew pozorom już jak najbardziej tak. Jeśli nie szkoda ci prawie 15 tys. zł to weź wersję 184-konną. Spodoba Ci się jeszcze bardziej. A gdzie motory, które mogą odzwierciedlić nazwę tego modelu, która nawiązuje do sportu? Cóż – nie ma.

 
80%

Praktycznie rzecz biorąc

564 litry pojemności bagażnika i to z wnęką na koło zapasowe? Raczej średnio, konkurencja daje więcej. Ale możesz złożyć tylną kanapę i wejdzie fortepian. Schowków i kieszeni też mniej niż można by sobie wyobrazić.

 
78%

Fajnometr ;)

Dość fajny, wygląda trochę jak jeden z Transformersów. Zapytaj syna, o co chodzi.

 
83%

W trosce o Twój portfel

Oszczędne diesle, mniej oszczędne motory benzynowe, porażające ceny nowych części i w miarę racjonalnie skalkulowane zamienniki. Jakby nie patrzeć – dziwna mieszanka. Ale sam Sportage na tle konkurencji jest tani, do tego w standardzie i tak ma większość rzeczy, bez których przeciętny człowiek mógłby zwariować.

Jednym zdaniem

Dlaczego kupić?

Bo wygląda lepiej od swoich rywali, a Kia to już naprawdę solidna marka (7 lat gwarancji!). Po co potem wmawiać sobie, że kupiło się znacznie droższe auto, które nie było warte większych pieniędzy niż Sportage?

Dlaczego nie kupić?

Bo nazwa błędnie sugeruje jakiś związek ze sportową jazdą. Tymczasem to tylko krzykliwie wyglądający rodzinny crossover, który ze sportem ma tyle wspólnego, co piłka nożna z piłką do metalu.

Komentarze redakcji

Powagosław: Diametralna metamorfoza, jaką przeszedł ten samochód pozwala wątpić, czy to na pewno ten sam model tej samej marki. Z mdłego, nudnego przeistoczył się w pojazd, przy którym wiele aut bardziej prestiżowych producentów wygląda jak SUV-y z poprzedniej epoki.
Luzacjusz: Coś pomiędzy Audi Q7 i Fordem Kuga, zachowując wszelkie proporcje. Coś pomiędzy wielką kluchą i czołgiem na kółkach. Na widok tego auta krew nie gotuje mi się z wrażenia, ale nie gotuje się też z irytacji, jak to było z poprzednim Sportage. Postęp w porównaniu z nim rzeczywiście imponujący.

Wersje nadwozia Kia Sportage III

Silniki Kia Sportage III SUV

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Niezły design, zadziorna nazwa, a silniki? Cóż, różne. Sportage może być na drodze nudne lub szybsze od przeciętnego auta. Ale nie sportowe. Do tego pierwszego wpisują się silniki 1.6 GDI, 1.7 CRDI, oraz słabszy wariant 2.0 CRDI 136KM. Szczególnie 1.7 CRDI jest "mułowaty", pozostałe w codziennej eksploatacji sobie poradzą. Jednak względny spokój podczas wyprzedzania gwarantują dopiero 2.0 DOHC i 2.0 CRDI 184KM. Ich cena tylko jest już mało zabawna.

Publikacje o Kia Sportage

Kia Sportage - nie zmienia się tego, co jest dobre

Kia Sportage już od dłuższego czasu utrzymuje się na wysokich pozycjach sprzedaży ciesząc się jednocześnie pozytywnymi opiniami wśród użytkowników. Nic więc dziwnego, że Koreańczycy nie chcieli żadnej rewolucji i ostatnia kuracja odświeżająca zawierała tylko to, co niezbędne. Poprawiono wytykane błędy,...

Kia Sportage 2.0 CRDi XL AWD - crossover z czołówki
 
Nasz test Kia Sportage 2.0 CRDI 184 KM AWD

W Korei mawiają: "aby rano zobaczyć księżyc, nie trzeba nań czekać od wieczora". I tak, aby zawojować rynek nie trzeba wielu dekad udoskonalania modelu. Kia Sportage udowadnia, że wystarczy jeden dobry pomysł poparty skuteczną technologią, by przez kilka lat okupować czołowe miejsca rankingów...

Przepis na sukces - Kia Sportage 2.0 CRDi
 
Nasz test

"Kwiat rumianku, liść pokrzywy, ziele bratka, pieprz prawdziwy, pestki z dyni i borówki, a do tego sok z makówki." Tak mniej więcej brzmiał sekretny przepis młodego zielarza gwarantujący wieczną młodość. Ciekaw jestem z jakiego przepisu korzystała KIA tworząc model Sportage? Pewne jest jedno...

Kia Sportage 1,6 - Młodzian z zakolami
 
Nasz test

Moda na samochody typu SUV nie wynika z ich terenowych właściwości, z których w zasadzie nikły procent kierowców kiedykolwiek korzysta. Głównym wabikiem mieszczucha jest wyższy prześwit, przydający się w walce z krawężnikami, lepsza widoczność zapewniana przez wyższą pozycję siedzenia i funkcjonalność...

KIA Sportage - została tylko nazwa
 
Nasz test

Powiedzmy sobie szczerze, poprzednie generacje tego auta nie stanowiły przełomu stylistycznego w branży. Pierwsza była nudna i działała jak melisa, drugą można było straszyć niegrzeczne dzieci w przedszkolu, a jedyną sensowną motywacją nabywców tych aut była ich atrakcyjna cena. Tak czy inaczej, w sumie...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Kia Sportage

Kia Sportage na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Kia SportageautoWcentrum - społeczność Kia Sportage

najwyższe oktanyAuta - Kia Sportage

Kia Sportage Kijana 43,52

Kia Sportage 64,88

Kia Sportage 1.6GDI 31,04

Kia Sportage 53,57

Kia Sportage Kijanka 62,47

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Kia Sportage

boryss1 30,00

petercooy 30,06

b-artur 48,96

bzyku74 30,13

hrabia10 30,18

goferer 30,10

yacki 30,17

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Kia Sportage

Numer 8. Kolejny wpis o planowej wizycie w serwisie.
Numer 8. Kolejny wpis o planowej wizycie w serwisie. Wiem, że już wszystkich tym zanudzam, ale z czystego obowiązku i z pełna konsekw...
25000 km, 2789 L benzyny i stos mandatow - czyli rok z Aisha na pustyni.
25000 km, 2789 L benzyny i stos mandatow - czyli rok z Aisha na pustyni. W tym tygodniu Aisha dobila do magicznej (przynajmniej dla mnie) liczby na liczn...
Druga, nieplanowana wizyta w serwisie.
Druga, nieplanowana wizyta w serwisie. Witam, nieszczęścia chodzą po ludziach, awarie też. Ledwie 900 kilometrów po s...
Pierwsza awaria. Aisha unieruchomiona.
Pierwsza awaria. Aisha unieruchomiona. No i stało się. Po dwóch tygodniach w pracy, pewny siebie wsiadam do samochod...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Kia Sportage

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Kia Sportage
 

Najpopularniejsza wersja Kia Sportage

Kia Sportage

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Kia Sportage
 

Kia Sportage najczęściej porównywane z:

Mitsubishi ASX
1.8 (150 KM)
Land Rover Range Rover Evoque
2.2 eD4 (150 KM)
Jeep Renegade
1.6 MultiJet (120 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Mitsubishi Outlander 2.2 DID 150KM Intense Plus 4WD Mitsubishi Outlander 2.2 DID 150KM Intense Plus 4WD
Rocznik: 2014. Silnik: 2.2 111KM .
Cena: 133 890 zł 123 890 zł
Zyskujesz: 10 000 zł Zobacz szczegóły »
Suzuki SX4 1,6 120KM 4WD Comfort PLUS Suzuki SX4 1,6 120KM 4WD Comfort PLUS
Rocznik: 2014. Silnik: 1.6 88KM .
Cena: 67 890 zł 57 890 zł
Zyskujesz: 10 000 zł Zobacz szczegóły »

Używane Kia Sportage

Kia Sportage
1.6 benzyna
2013
77 800 PLN
Kia Sportage
2.0 diesel 140 KM
77 500 km, 2011
74 999 PLN
Kia Sportage
2.0 diesel 184 KM
2013
122 800 PLN
Kia Sportage
1.6 benzyna 135 KM
2013
72 500 PLN

Ocena auta Kia Sportage III SUV 1.7 CRDi

  • Średnia ocena
    na podstawie 13 opinii
  • 4,18
  • Średnia dla segmentu
    Małe SUVy: 4,15
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + wentylacja i ogrzewanie
  • Wady
  • - widoczność
  • - ekonomiczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Kia Sportage

Kia Sportage III SUV - galeria społeczności Kia Sportage 2010 Kia Sportage 2008 Kia Sportage I Standard - galeria społeczności Kia Sportage III 2.0 CRDi 184KM - galeria redakcyjna Kia Sportage SX 2011 Kia Sportage III Facelifting (2014) CRDi 16V Kia Sportage 2009 Kia Sportage III Facelifting (2014) GDi Kia Sportage III Facelifting (2014)
Zobacz inne galerie Kia

Opinie o instalacji LPG

Kia Sportage

  • 1.
  • 5,00 Kia Sportage III 1.6 GDI (135KM) 2013r.
    dodał: Wincent, 24.11.2014

    Z tego co zostałem poinformowany w zakładzie montującym jest to nowy produkt firmy Lovato model Direct dedykowany do silników z bezpośrednim wtryskiem , jak na początek użytkowania 10000 tyś km auto spisuje się super , żadnych problemów, spalanie również nie odbiega zbytnio od spalania na benzynie około 1 litra .

  • 2.
  • 4,50 Kia Sportage II 2.7 i V6 (175KM) 2007r.
    dodał: bzyku74, 03.05.2013

    Od założenia gazu minęło 14 tys km autko miało 66 tys . w tym czasie raz pojechałem na regulację po około trzech zbiornikach , autko na gazie spisuje sie naprawde rewelacyjnie minimalne spalanie to około 13 l co wydaje sie naprawdę eszczędną norma , z czystym sumieniem moge polecic to auto

  • 3.
  • 5,00 Kia Sportage III 2.0 DOHC (163KM) 2010r.
    dodał: Slim, 09.03.2012
  • 4.
  • 5,00 Kia Sportage II 2.0 i 16V (142KM) 2008r.
    dodał: vth, 03.10.2014
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Kia Sportage

Kia Sportage

100 komentarzy

83 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

PiochuPiochu

I co z tym ogrzewaniem

PiochuPiochu

Witam mam problem w Kia sportage 06 2,0 dohc z ogrzewanie zalany jest nowym płynem i słabo grzeje lewa strona nadmuch dmucha ale tylko zimnym pomocy

~mark~mark

i co z tym ogrzewaniem

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Kia

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
9 362
Przejechany dystans
4 895 892 km
Zatankowanego paliwa
322 777 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
649
Wydanych pieniędzy
272 643 zł
Średnie wydatki na auto
891 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
2 531
Wydanych pieniędzy
873 426 zł
Średnie wydatki na auto
2 854 zł
Zobacz dzienniki kosztów Kia (306)

Testy zderzeniowe Kia Sportage

Najnowsze testy zderzeniowe Kia Sportage przeprowadzone przez Euro NCAP.

Kia Sportage 2.0 diesel EX, LHD
2010

Kia Sportage
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Kia

Zużycie paliwa Kia Sportage III SUV 1.7 CRDi

Na podstawie 17 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Dzejson, dodano: 22.04.2013 14:54

Fajny i oszczędny silnik. Ostatnio pokonując długą trasę 3000 km ze skiboxem na dachu w Alpy osiągnąłem spalanie 8,2 l ( spalanie na podstawie tankowań, które różniło się o 0,1 od tego na komputerze). Nie była to oszczędna jazda. Po Polsce rewelacji nie było 60-120 km/h, autobahnem niemieckim 120-160 km/h, a dalej przepisowo 60-100 km/h (prędkość z navi, a nie licznikowa). Po mieście spalanie nigdy nie przekroczyło mi 8,6 l - bez ścigania się ze świateł do świateł ale energiczne ruszanie, trochę korków jak to w stolicy. Na trasie Warszawa-Lublin-Rzeszów-Rymanów Zdrój-Rzeszów-Lublin-Warszawa udało mi się osiągnąć spalanie 6,1 l - jazda ekonomiczna, zgodnie z przepisami oraz trasa pokonywana w nocy - można troszkę mniej ale czasami nie wytrzymywałem :) Wadą auta jest niestety mały bak, przydałoby się 20 l więcej. Minusem też jest bagażnik, który jest troszkę za krótki, ale ostatecznie nie ma tragedii.

pełny raport Kia SUV 2.0 CRDi

autor: dady18@vp.pl, dodano: 28.07.2009 21:07

posiadam instalacje Lpg od ok 1 roku i nie jest żle,ale było super, w pierwszych miesiącach od założenia gazu spalała ok 10/100km,jednak w miarę dalszego użytkowania spalanie wzrastało,nic nie dały wizyty w serwisie Lpg i kolejne próby ustawienia na oszczędniejsze spalanie,z 10 l/100km,potem 12l/100km,teraz wychłepta ok14l/100km,pogodziłem się z tym i ciesze sie,że przynajmniej chodzi bardzo dobrze.Zaznaczam,że staram sie jeżdzić oszczędnie,instalacja Lpg to BRC sekwencja,a na benzynie pali od 8-10,5 l/100km.Ogólnie jestem zadowolony z Kijanki,cena,jakość,bezpieczeństwo,niezawodność,wygoda,to kilka cech,które skłoniły mnie do zakupu tego auta,pozdrawiam wszystkich obecnych i przyszłych użytkowników.

pełny raport Kia SUV 2.0 i 16V

autor: b-artur, dodano: 06.06.2014 11:47

Cóż, benzyna 1.6 przy masie 1300kg i posturze SUV'a musi się odbić na zużyciu paliwa, więc daję tylko "dobrze" - spalanie w mieście w rejonach 10, w trasie około 8. Można myśleć o dieslu, ale z drugiej strony kłania się wówczas koszt zakupu i inne wydatki "silnikowe". Ja zdecydowałem, że chcę taniej w zakupie i serwisie oraz ciszej i trochę drożej w eksploatacji. You have to choose your poison... :)

pełny raport Kia SUV Facelifting 1.6 GDI

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Kia Sportage III SUV 1.7 CRDi

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Kia Sportage III SUV 1.7 CRDi

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Kia Sportage III SUV 1.7 CRDi 116KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Kia Sportage, oglądali także