Nie trać czasu na szukanie częœci! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Kia Sportage III SUV 1.7 CRDi

Trzecia, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2010 roku. Sportage III przeszedł rewolucję stylistyczną, wzorowaną na prototypie Sportage Concept zaprezentowanym w 2009 roku. Autorem projektu samochodu jest Peter Schreyer, główny stylista koreańskiej marki. W porównaniu do poprzednika, zwiększyły się też wymiary auta powstającego na płycie podłogowej, którą dzieli, podobnie jak wiele innych elementów, z bliźniaczym Hyundaiem ix35.

Kia Sportage III 2.0 CRDi 184KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Kia Sportage III 2.0 CRDi 184KM - galeria redakcyjna - lewy bok
Kia Sportage III 2.0 CRDi 184KM - galeria redakcyjna - prawy bok
Kia Sportage III 2.0 CRDi 184KM - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Kia Sportage III 2.0 CRDi 184KM - galeria redakcyjna - pełny panel przedni
Kia Sportage III 2.0 CRDi 184KM - galeria redakcyjna - pełny panel przedni
Kia Sportage III 2.0 CRDi 184KM - galeria redakcyjna - kierownica

Generacje Kia Sportage

  • Sportage III   2010 - teraz
    Kia Sportage III
    • Wybierz generację

    • Sportage III (2010 - teraz)
    • Sportage II (2004 - 2010)
    • Sportage I (1994 - 2002)

AC-sfakcja

 
81%

Pierwszy rzut oka

Dominująca, muskularna sylwetka godna Pudzianowskiego. Oprócz nowoczesnych, atrakcyjnych linii, w porównaniu ze Sportage II postęp widać głównie w spójności i harmonijności nadwozia. Wygląda efektownie z każdej strony.

 
73%

Co jest w środku

Jest estetycznie i ciekawie, w oczy rzuca się mała powierzchnia szyb. Jakość części plastików w kokpicie nie powala na kolana, ale też nie dyskwalifikuje. Design przyzwoity, choć mniej odkrywczy niż na zewnątrz. Solidne wyposażenie podstawowe (podgrzewanie tylnych siedzeń!).

 
78%

Jak bardzo Ci wygodnie?

Z przodu możesz jechać w sombrero (i jest bardzo wygodnie!), z tyłu wyżsi pasażerowie mogą szorować fryzurą o dach. Tam miejsca w sam raz tylko dla dwóch dorosłych osób. Do wąskiej tylnej szyby i specyficznej widoczności z tyłu trzeba się przyzwyczaić.

 
60%

Co słychać pod maską?

Sportage możesz kupić z benzynowymi jednostkami 1.6GDI oraz 2.0 DOHC, a także dieslami – 1.7CRDi oraz 2.0CRDi. Benzynowy 1.6GDI śpi w tym aucie, dlatego lepiej wybierz 2.0DOHC. I tak nic mocniejszego już nie ma. A motor wysokoprężny? 2.0CRDi w słabszej wersji ma 136KM – nie wyprzedzisz cwaniaczka w BMW, ale za to TIRa wbrew pozorom już jak najbardziej tak. Jeśli nie szkoda ci prawie 15 tys. zł to weź wersję 184-konną. Spodoba Ci się jeszcze bardziej. A gdzie motory, które mogą odzwierciedlić nazwę tego modelu, która nawiązuje do sportu? Cóż – nie ma.

 
80%

Praktycznie rzecz biorąc

564 litry pojemności bagażnika i to z wnęką na koło zapasowe? Raczej średnio, konkurencja daje więcej. Ale możesz złożyć tylną kanapę i wejdzie fortepian. Schowków i kieszeni też mniej niż można by sobie wyobrazić.

 
78%

Fajnometr ;)

Dość fajny, wygląda trochę jak jeden z Transformersów. Zapytaj syna, o co chodzi.

 
83%

W trosce o Twój portfel

Oszczędne diesle, mniej oszczędne motory benzynowe, porażające ceny nowych części i w miarę racjonalnie skalkulowane zamienniki. Jakby nie patrzeć – dziwna mieszanka. Ale sam Sportage na tle konkurencji jest tani, do tego w standardzie i tak ma większość rzeczy, bez których przeciętny człowiek mógłby zwariować.

Jednym zdaniem

Dlaczego kupić?

Bo wygląda lepiej od swoich rywali, a Kia to już naprawdę solidna marka (7 lat gwarancji!). Po co potem wmawiać sobie, że kupiło się znacznie droższe auto, które nie było warte większych pieniędzy niż Sportage?

Dlaczego nie kupić?

Bo nazwa błędnie sugeruje jakiś związek ze sportową jazdą. Tymczasem to tylko krzykliwie wyglądający rodzinny crossover, który ze sportem ma tyle wspólnego, co piłka nożna z piłką do metalu.

Komentarze redakcji

Powagosław: Diametralna metamorfoza, jaką przeszedł ten samochód pozwala wątpić, czy to na pewno ten sam model tej samej marki. Z mdłego, nudnego przeistoczył się w pojazd, przy którym wiele aut bardziej prestiżowych producentów wygląda jak SUV-y z poprzedniej epoki.
Luzacjusz: Coś pomiędzy Audi Q7 i Fordem Kuga, zachowując wszelkie proporcje. Coś pomiędzy wielką kluchą i czołgiem na kółkach. Na widok tego auta krew nie gotuje mi się z wrażenia, ale nie gotuje się też z irytacji, jak to było z poprzednim Sportage. Postęp w porównaniu z nim rzeczywiście imponujący.

Wersje nadwozia Kia Sportage III

Silniki Kia Sportage III SUV

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Niezły design, zadziorna nazwa, a silniki? Cóż, różne. Sportage może być na drodze nudne lub szybsze od przeciętnego auta. Ale nie sportowe. Do tego pierwszego wpisują się silniki 1.6 GDI, 1.7 CRDI, oraz słabszy wariant 2.0 CRDI 136KM. Szczególnie 1.7 CRDI jest "mułowaty", pozostałe w codziennej eksploatacji sobie poradzą. Jednak względny spokój podczas wyprzedzania gwarantują dopiero 2.0 DOHC i 2.0 CRDI 184KM. Ich cena tylko jest już mało zabawna.

Publikacje o Kia Sportage

Kia Sportage - nie zmienia się tego, co jest dobre

Kia Sportage już od dłuższego czasu utrzymuje się na wysokich pozycjach sprzedaży ciesząc się jednocześnie pozytywnymi opiniami wśród użytkowników. Nic więc dziwnego, że Koreańczycy nie chcieli żadnej rewolucji i ostatnia kuracja odświeżająca zawierała tylko to, co niezbędne. Poprawiono wytykane błędy,...

Kia Sportage 2.0 CRDi XL AWD - crossover z czołówki
 
Nasz test Kia Sportage 2.0 CRDI 184 KM AWD

W Korei mawiają: "aby rano zobaczyć księżyc, nie trzeba nań czekać od wieczora". I tak, aby zawojować rynek nie trzeba wielu dekad udoskonalania modelu. Kia Sportage udowadnia, że wystarczy jeden dobry pomysł poparty skuteczną technologią, by przez kilka lat okupować czołowe miejsca rankingów...

Przepis na sukces - Kia Sportage 2.0 CRDi
 
Nasz test

"Kwiat rumianku, liść pokrzywy, ziele bratka, pieprz prawdziwy, pestki z dyni i borówki, a do tego sok z makówki." Tak mniej więcej brzmiał sekretny przepis młodego zielarza gwarantujący wieczną młodość. Ciekaw jestem z jakiego przepisu korzystała KIA tworząc model Sportage? Pewne jest jedno...

Kia Sportage 1,6 - Młodzian z zakolami
 
Nasz test

Moda na samochody typu SUV nie wynika z ich terenowych właściwości, z których w zasadzie nikły procent kierowców kiedykolwiek korzysta. Głównym wabikiem mieszczucha jest wyższy prześwit, przydający się w walce z krawężnikami, lepsza widoczność zapewniana przez wyższą pozycję siedzenia i funkcjonalność...

KIA Sportage - została tylko nazwa
 
Nasz test

Powiedzmy sobie szczerze, poprzednie generacje tego auta nie stanowiły przełomu stylistycznego w branży. Pierwsza była nudna i działała jak melisa, drugą można było straszyć niegrzeczne dzieci w przedszkolu, a jedyną sensowną motywacją nabywców tych aut była ich atrakcyjna cena. Tak czy inaczej, w sumie...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Kia Sportage

Kia Sportage na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Kia SportageautoWcentrum - społeczność Kia Sportage

najwyższe oktanyAuta - Kia Sportage

Kia Sportage 34,69

Kia Sportage buba 41,67

Kia Sportage 1.6GDI 31,15

Kia Sportage 64,88

Kia Sportage Pijawka 42,94

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Kia Sportage

Maclarth 30,09

lanbert 30,00

malhun 30,05

Krajc 30,07

kozak404 30,00

Vector01 67,29

jan14 30,10

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Kia Sportage

Zima, zima
Zima, zima Co do remontów mam nadzieję że po wymianie tych gratów będzie ok. A tymczasem b...
Zima, zima, zima
 Zima, zima, zima Witam. Autko dopiero wtedy się docenia kiedy jest sporo śniegu. Po jeździe z na...
Sułtanat Omanu. Najdalej na południe Aishą (póki co).
Sułtanat Omanu. Najdalej na południe Aishą (póki co). Oman intrygował mnie już od dziecka. Być może dlatego, że podczas gry w "państw...
Pasek rozrządu
Pasek rozrządu Aj dawno nie było mnie tutaj... No brykę powierzyłem mechanikowi ze względu na...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Kia Sportage

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Kia Sportage
 

Najpopularniejsza wersja Kia Sportage

Kia Sportage

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Kia Sportage
 

Kia Sportage najczęściej porównywane z:

Volkswagen Tiguan
2.0 TDI CR DPF BlueMotion (177 KM)
Honda CR-V
2.0 i-VTEC (155 KM)
Skoda Yeti
1.8 TSI (152 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Suzuki Grand Vitara PRM Demonstracyjny Suzuki Grand Vitara PRM
Rocznik: 2013. Przebieg: 1 500 km. Silnik: 2.4 169KM, benzynowy.
Cena: 114 490 zł 91 500 zł
Zyskujesz: 22 990 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Mitsubishi ASX 1.8 Invite 4wd Demonstracyjny Mitsubishi ASX 1.8 Invite 4wd
Rocznik: 2013. Przebieg: 11 000 km. Silnik: 1.8 150KM, diesel.
Cena: 113 090 zł 85 900 zł
Zyskujesz: 27 190 zł Zobacz szczegóły »

Używane Kia Sportage

Kia Sportage
1.6 benzyna
2013
77 800 PLN
Kia Sportage
2.0 diesel 140 KM
77 500 km, 2011
74 999 PLN
Kia Sportage
2.0 diesel 184 KM
2013
122 800 PLN
Kia Sportage
1.6 benzyna 135 KM
2013
72 500 PLN

Ocena auta Kia Sportage III SUV 1.7 CRDi

  • Średnia ocena
    na podstawie 13 opinii
  • 4,18
  • Średnia dla segmentu
    Małe SUVy: 4,15
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + wentylacja i ogrzewanie
  • Wady
  • - widoczność
  • - ekonomiczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Kia Sportage

Kia Sportage III Facelifting (2014) CRDi 16V Kia Sportage Kia Sportage III SUV - galeria społeczności Kia Sportage 2010 Kia Sportage III Facelifting (2014) GDi Kia Sportage SX 2011 Kia Sportage III Facelifting (2014) Kia Sportage III Facelifting - galeria redakcyjna Kia Sportage 2007 Kia Sportage III 2.0 CRDi 184KM - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie Kia

Opinie o instalacji LPG

Kia Sportage

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Kia Sportage

Kia Sportage

98 komentarzy

82 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~mark~mark

i co z tym ogrzewaniem

~mark~mark

ogrzewanie

~rycho~rycho

Do ~marko: mam od paru miesięcy kijanke i teraz dopiero ogrzewam wnętrze, no i okazuje się ze grzeje tylko lewa strona.
czy wyjaśniłeś os na ten temat

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Kia

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
8 985
Przejechany dystans
4 700 678 km
Zatankowanego paliwa
309 304 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
629
Wydanych pieniędzy
266 078 zł
Średnie wydatki na auto
908 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
2 354
Wydanych pieniędzy
843 490 zł
Średnie wydatki na auto
2 879 zł
Zobacz dzienniki kosztów Kia (293)

Testy zderzeniowe Kia Sportage

Najnowsze testy zderzeniowe Kia Sportage przeprowadzone przez Euro NCAP.

Kia Sportage 2.0 diesel EX, LHD
2010

Kia Sportage
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Kia

Zużycie paliwa Kia Sportage III SUV 1.7 CRDi

Na podstawie 17 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: b-artur, dodano: 06.06.2014 11:47

Cóż, benzyna 1.6 przy masie 1300kg i posturze SUV'a musi się odbić na zużyciu paliwa, więc daję tylko "dobrze" - spalanie w mieście w rejonach 10, w trasie około 8. Można myśleć o dieslu, ale z drugiej strony kłania się wówczas koszt zakupu i inne wydatki "silnikowe". Ja zdecydowałem, że chcę taniej w zakupie i serwisie oraz ciszej i trochę drożej w eksploatacji. You have to choose your poison... :)

pełny raport Kia SUV Facelifting 1.6 GDI

autor: SanczoPan, dodano: 19.01.2011 23:23

Pali tyle ile musi by się przemieszczać. Podane wartości są wskazane przez komputer na przestrzeni 1000km. Od nowości.Okres testu 18dni. Myślę że jak na swoją wagę i gabaryty + mała pojemność silnika to całkiem przyzwoity wynik jak na SUV-a. Oby nie było więcej. Jazda tylko i wyłącznie miejska. Trasa to 50km odcinek autostrady wiec ten pomiar nie jest wiarygodny. Jeśli chodzi o dane podane przez producenta to można sobie sprawdzić na jego stronie, ale ja uważam że są zaniżone, co widać. Styl jazdy w teście bardzo, ale to bardzo ostrożny, na tzw ( byle ruszył....:)))))

pełny raport Kia SUV 1.6 GDI

autor: brzozzhems, dodano: 10.04.2012 08:26

Samochod spala mi w przedziale 8-13L/100km co uwazam za swietny wynik w SUVie z ponad 160 konnym silnikiem, napedem 4x4 i automatyczna skrzynia - dodam ze nie zdazylo mi sie jeszcze jezdzic bez wlaczonej klimatyzacji. Przy odrobinie checi mozna wrzucic "6", wlaczyc tempomat i cieszyc sie z malego spalania na autostradzie.

pełny raport Kia SUV 2.0 DOHC

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Kia Sportage III SUV 1.7 CRDi

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Kia Sportage III SUV 1.7 CRDi

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Kia Sportage III SUV 1.7 CRDi 116KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Kia Sportage, oglądali także