Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Kia Sportage III SUV 1.7 CRDi

Trzecia, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2010 roku. Sportage III przeszedł rewolucję stylistyczną, wzorowaną na prototypie Sportage Concept zaprezentowanym w 2009 roku. Autorem projektu samochodu jest Peter Schreyer, główny stylista koreańskiej marki. W porównaniu do poprzednika, zwiększyły się też wymiary auta powstającego na płycie podłogowej, którą dzieli, podobnie jak wiele innych elementów, z bliźniaczym Hyundaiem ix35.

Kia Sportage III 2.0 CRDi 184KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Kia Sportage III 2.0 CRDi 184KM - galeria redakcyjna - lewy bok
Kia Sportage III 2.0 CRDi 184KM - galeria redakcyjna - prawy bok
Kia Sportage III 2.0 CRDi 184KM - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Kia Sportage III 2.0 CRDi 184KM - galeria redakcyjna - pełny panel przedni
Kia Sportage III 2.0 CRDi 184KM - galeria redakcyjna - pełny panel przedni
Kia Sportage III 2.0 CRDi 184KM - galeria redakcyjna - kierownica

Generacje Kia Sportage

  • Sportage III   2010 - teraz
    Kia Sportage III
    • Wybierz generację

    • Sportage III (2010 - teraz)
    • Sportage II (2004 - 2010)
    • Sportage I (1994 - 2002)

AC-sfakcja

 
81%

Pierwszy rzut oka

Dominująca, muskularna sylwetka godna Pudzianowskiego. Oprócz nowoczesnych, atrakcyjnych linii, w porównaniu ze Sportage II postęp widać głównie w spójności i harmonijności nadwozia. Wygląda efektownie z każdej strony.

 
73%

Co jest w środku

Jest estetycznie i ciekawie, w oczy rzuca się mała powierzchnia szyb. Jakość części plastików w kokpicie nie powala na kolana, ale też nie dyskwalifikuje. Design przyzwoity, choć mniej odkrywczy niż na zewnątrz. Solidne wyposażenie podstawowe (podgrzewanie tylnych siedzeń!).

 
78%

Jak bardzo Ci wygodnie?

Z przodu możesz jechać w sombrero (i jest bardzo wygodnie!), z tyłu wyżsi pasażerowie mogą szorować fryzurą o dach. Tam miejsca w sam raz tylko dla dwóch dorosłych osób. Do wąskiej tylnej szyby i specyficznej widoczności z tyłu trzeba się przyzwyczaić.

 
60%

Co słychać pod maską?

Sportage możesz kupić z benzynowymi jednostkami 1.6GDI oraz 2.0 DOHC, a także dieslami – 1.7CRDi oraz 2.0CRDi. Benzynowy 1.6GDI śpi w tym aucie, dlatego lepiej wybierz 2.0DOHC. I tak nic mocniejszego już nie ma. A motor wysokoprężny? 2.0CRDi w słabszej wersji ma 136KM – nie wyprzedzisz cwaniaczka w BMW, ale za to TIRa wbrew pozorom już jak najbardziej tak. Jeśli nie szkoda ci prawie 15 tys. zł to weź wersję 184-konną. Spodoba Ci się jeszcze bardziej. A gdzie motory, które mogą odzwierciedlić nazwę tego modelu, która nawiązuje do sportu? Cóż – nie ma.

 
80%

Praktycznie rzecz biorąc

564 litry pojemności bagażnika i to z wnęką na koło zapasowe? Raczej średnio, konkurencja daje więcej. Ale możesz złożyć tylną kanapę i wejdzie fortepian. Schowków i kieszeni też mniej niż można by sobie wyobrazić.

 
78%

Fajnometr ;)

Dość fajny, wygląda trochę jak jeden z Transformersów. Zapytaj syna, o co chodzi.

 
83%

W trosce o Twój portfel

Oszczędne diesle, mniej oszczędne motory benzynowe, porażające ceny nowych części i w miarę racjonalnie skalkulowane zamienniki. Jakby nie patrzeć – dziwna mieszanka. Ale sam Sportage na tle konkurencji jest tani, do tego w standardzie i tak ma większość rzeczy, bez których przeciętny człowiek mógłby zwariować.

Jednym zdaniem

Dlaczego kupić?

Bo wygląda lepiej od swoich rywali, a Kia to już naprawdę solidna marka (7 lat gwarancji!). Po co potem wmawiać sobie, że kupiło się znacznie droższe auto, które nie było warte większych pieniędzy niż Sportage?

Dlaczego nie kupić?

Bo nazwa błędnie sugeruje jakiś związek ze sportową jazdą. Tymczasem to tylko krzykliwie wyglądający rodzinny crossover, który ze sportem ma tyle wspólnego, co piłka nożna z piłką do metalu.

Komentarze redakcji

Powagosław: Diametralna metamorfoza, jaką przeszedł ten samochód pozwala wątpić, czy to na pewno ten sam model tej samej marki. Z mdłego, nudnego przeistoczył się w pojazd, przy którym wiele aut bardziej prestiżowych producentów wygląda jak SUV-y z poprzedniej epoki.
Luzacjusz: Coś pomiędzy Audi Q7 i Fordem Kuga, zachowując wszelkie proporcje. Coś pomiędzy wielką kluchą i czołgiem na kółkach. Na widok tego auta krew nie gotuje mi się z wrażenia, ale nie gotuje się też z irytacji, jak to było z poprzednim Sportage. Postęp w porównaniu z nim rzeczywiście imponujący.

Wersje nadwozia Kia Sportage III

Silniki Kia Sportage III SUV

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Niezły design, zadziorna nazwa, a silniki? Cóż, różne. Sportage może być na drodze nudne lub szybsze od przeciętnego auta. Ale nie sportowe. Do tego pierwszego wpisują się silniki 1.6 GDI, 1.7 CRDI, oraz słabszy wariant 2.0 CRDI 136KM. Szczególnie 1.7 CRDI jest "mułowaty", pozostałe w codziennej eksploatacji sobie poradzą. Jednak względny spokój podczas wyprzedzania gwarantują dopiero 2.0 DOHC i 2.0 CRDI 184KM. Ich cena tylko jest już mało zabawna.

Publikacje o Kia Sportage

Kia Sportage - nie zmienia się tego, co jest dobre

Kia Sportage już od dłuższego czasu utrzymuje się na wysokich pozycjach sprzedaży ciesząc się jednocześnie pozytywnymi opiniami wśród użytkowników. Nic więc dziwnego, że Koreańczycy nie chcieli żadnej rewolucji i ostatnia kuracja odświeżająca zawierała tylko to, co niezbędne. Poprawiono wytykane błędy,...

Kia Sportage 2.0 CRDi XL AWD - crossover z czołówki
 
Nasz test Kia Sportage 2.0 CRDI 184 KM AWD

W Korei mawiają: "aby rano zobaczyć księżyc, nie trzeba nań czekać od wieczora". I tak, aby zawojować rynek nie trzeba wielu dekad udoskonalania modelu. Kia Sportage udowadnia, że wystarczy jeden dobry pomysł poparty skuteczną technologią, by przez kilka lat okupować czołowe miejsca rankingów...

Przepis na sukces - Kia Sportage 2.0 CRDi
 
Nasz test

"Kwiat rumianku, liść pokrzywy, ziele bratka, pieprz prawdziwy, pestki z dyni i borówki, a do tego sok z makówki." Tak mniej więcej brzmiał sekretny przepis młodego zielarza gwarantujący wieczną młodość. Ciekaw jestem z jakiego przepisu korzystała KIA tworząc model Sportage? Pewne jest jedno...

Kia Sportage 1,6 - Młodzian z zakolami
 
Nasz test

Moda na samochody typu SUV nie wynika z ich terenowych właściwości, z których w zasadzie nikły procent kierowców kiedykolwiek korzysta. Głównym wabikiem mieszczucha jest wyższy prześwit, przydający się w walce z krawężnikami, lepsza widoczność zapewniana przez wyższą pozycję siedzenia i funkcjonalność...

KIA Sportage - została tylko nazwa
 
Nasz test

Powiedzmy sobie szczerze, poprzednie generacje tego auta nie stanowiły przełomu stylistycznego w branży. Pierwsza była nudna i działała jak melisa, drugą można było straszyć niegrzeczne dzieci w przedszkolu, a jedyną sensowną motywacją nabywców tych aut była ich atrakcyjna cena. Tak czy inaczej, w sumie...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Kia Sportage

Kia Sportage na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Kia SportageautoWcentrum - społeczność Kia Sportage

najwyższe oktanyAuta - Kia Sportage

Kia Sportage Kijana 43,52

Kia Sportage 40,20

Kia Sportage buba 41,67

Kia Sportage Pijawka 43,71

Kia Sportage Czarna Perła 63,90

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Kia Sportage

jaworznianin 91,66

bzyku74 30,13

Vector01 64,32

Krajc 30,07

konde_k 30,17

JEZMEN 30,16

prince_V 56,27

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Kia Sportage

Pierwsza awaria. Aisha unieruchomiona.
Pierwsza awaria. Aisha unieruchomiona. No i stało się. Po dwóch tygodniach w pracy, pewny siebie wsiadam do samochod...
Trzy lata i ponad 73000 kilometrów Koreanką. Pierwszy przegląd rejestracyjny.
Trzy lata  i ponad 73000 kilometrów Koreanką. Pierwszy przegląd rejestracyjny. Sam nie wiem kiedy, ale minęły już trzy lata od zakupu "Aishy". W tym czasie pr...
3000km po Emiratach w 4 dni - zmienne warunki pogodowe.
3000km po Emiratach w 4 dni - zmienne warunki pogodowe. W zwiazku z wizyta znajomych Aisha miala bardzo duzo roboty. Wizyta krotka, ...
Przeglądzik techniczny
Przeglądzik techniczny No i po przeglądzie. Do wymiany idzie górny przedni lewy wahacz, reszta ok. Zab...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Kia Sportage

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Kia Sportage
 

Najpopularniejsza wersja Kia Sportage

Kia Sportage

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Kia Sportage
 

Kia Sportage najczęściej porównywane z:

Skoda Yeti
2.0 TDI (170 KM)
Skoda Yeti
1.2 TSI (105 KM)
Ford Kuga
1.5 EcoBoost (182 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Nissan X-Trail ACENTA NISSAN CONNECT 4WD Nissan X-Trail ACENTA NISSAN CONNECT 4WD
Rocznik: 2014. Silnik: 1.6 96KM .
Cena: 129 100 zł
Zyskujesz: 13 000 zł Zobacz szczegóły »
Mitsubishi Outlander INTENSE PLUS Mitsubishi Outlander INTENSE PLUS
Rocznik: 2015. Silnik: 2.0 111KM .
Cena: 119 890 zł

Używane Kia Sportage

Kia Sportage
1.6 benzyna
2013
77 800 PLN
Kia Sportage
2.0 diesel 140 KM
77 500 km, 2011
74 999 PLN
Kia Sportage
2.0 diesel 184 KM
2013
122 800 PLN
Kia Sportage
1.6 benzyna 135 KM
2013
72 500 PLN

Ocena auta Kia Sportage III SUV 1.7 CRDi

  • Średnia ocena
    na podstawie 15 opinii
  • 4,23
  • Średnia dla segmentu
    Małe SUVy: 4,15
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + wentylacja i ogrzewanie
  • Wady
  • - widoczność
  • - ekonomiczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Kia Sportage

Kia Sportage SX 2011 Kia Sportage Kia Sportage III Facelifting (2014) CRDi 16V Kia Sportage III Facelifting - galeria redakcyjna Kia Sportage 2009 Kia Sportage III SUV - galeria społeczności Kia Sportage I Standard - galeria społeczności Kia Sportage 2008 Kia Sportage III Facelifting (2014) Kia Sportage III 2.0 CRDi 184KM - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie Kia

Opinie o instalacji LPG

Kia Sportage

  • 1.
  • 5,00 Kia Sportage III 1.6 GDI (135KM) 2013r.
    dodał: Krzysztof 36, 27.01.2015

    Samochód kupiłem jako nowy w salonie , po przejechaniu 10 tyś km zdecydowałem się na założenie instalacji gazowej , ponieważ samochodem zamierzam jeździć przez kolejne 5 lat Z Polecanych instalacji wybrałem Lovato Wersji Direct do samochodów z bezpośrednim wtryskiem , samochód zachowuje się tak jak na benzynie , przejechałem dopiero 20 tyś km , więc zobaczymy jak będzie dalej ale jak na razie same plusy .

  • 2.
  • 5,00 Kia Sportage III 1.6 GDI (135KM) 2013r.
    dodał: Wincent, 24.11.2014

    Z tego co zostałem poinformowany w zakładzie montującym jest to nowy produkt firmy Lovato model Direct dedykowany do silników z bezpośrednim wtryskiem , jak na początek użytkowania 10000 tyś km auto spisuje się super , żadnych problemów, spalanie również nie odbiega zbytnio od spalania na benzynie około 1 litra .

  • 3.
  • 4,50 Kia Sportage II 2.7 i V6 (175KM) 2007r.
    dodał: bzyku74, 03.05.2013

    Od założenia gazu minęło 14 tys km autko miało 66 tys . w tym czasie raz pojechałem na regulację po około trzech zbiornikach , autko na gazie spisuje sie naprawde rewelacyjnie minimalne spalanie to około 13 l co wydaje sie naprawdę eszczędną norma , z czystym sumieniem moge polecic to auto

  • 4.
  • 5,00 Kia Sportage III 2.0 DOHC (163KM) 2010r.
    dodał: Slim, 09.03.2012
  • 5.
  • 5,00 Kia Sportage II 2.0 i 16V (142KM) 2008r.
    dodał: vth, 03.10.2014
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Kia Sportage

Kia Sportage

101 komentarzy

84 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

slawo6slawo6

Do ~rycho:

PiochuPiochu

I co z tym ogrzewaniem

PiochuPiochu

Witam mam problem w Kia sportage 06 2,0 dohc z ogrzewanie zalany jest nowym płynem i słabo grzeje lewa strona nadmuch dmucha ale tylko zimnym pomocy

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Kia

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
10 030
Przejechany dystans
5 225 834 km
Zatankowanego paliwa
347 286 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
678
Wydanych pieniędzy
285 443 zł
Średnie wydatki na auto
895 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
2 737
Wydanych pieniędzy
902 339 zł
Średnie wydatki na auto
2 829 zł
Zobacz dzienniki kosztów Kia (319)

Testy zderzeniowe Kia Sportage

Najnowsze testy zderzeniowe Kia Sportage przeprowadzone przez Euro NCAP.

Kia Sportage 2.0 diesel EX, LHD
2010

Kia Sportage
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Kia

Zużycie paliwa Kia Sportage III SUV 1.7 CRDi

Na podstawie 20 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Posiadacz, dodano: 31.12.2009 21:11

Samochód sprawuje się swietnie, jednostka napędowa jest idealna 2.7 175koni spala troszeczke więcej niż 2.0 benzynka ale nie ma porównania w jezdzie (2.0 tez jejzdilem). Choć w miescie 2.0 moze nawet spalic wiecej - potrzebuje wyzszych obrotów. Idealne autko na nierowną nawierzchnie jak i na polskie drogi. Zawieszenie bardzo dobre swietnie działa ESP. Uwaga! Kupiłem autko w zime... Na oponach letnich sprawuje się swietnie, praktycznie wogole nie ma poslizgu a jesli ejst to system ESP zaraz pomaga skutecznie. Autko bardzo rodzinne baardzo duzo miejsca dla tylnych pasazerow oraz duzy bagaznik.

pełny raport Kia SUV 2.7 i V6

autor: Kloss, dodano: 28.08.2012 18:36

Spalanie jest nezłe, uprzedzam że mam Audi 1.4TDI ze średnim spalaniem 4-5 litrów i Jeepa 4.7l ze średnim spalaniem 18-19 litrów... Dlatego nie zawsze wiem co to znaczy małe albo duże spalanie- sprawa wyjątkowo względna... Trasa 600 km KIA średnio 6.2 litra to przyzwoicie ale miasto to 8 litrów, więc średnio jakieś 7,2 litra Wszystko przy spokojnej jeździe Ogólnie autko ładne ciche i bezproblemowe- po 11 tysiącach przebiegu Zobaczymy dalej:)

pełny raport Kia SUV 1.6 GDI

autor: wieslow@post.pl, dodano: 23.05.2012 23:03

Spalanie ściśle wiąże się ze stylem i warunkami jazdy. Dojazd do pracy w zimie startując z nieogrzewanego garażu i odległości 4 km to ok. 12 l/100. W tych samych warunkach w lecie to juz tylko 10 l/100. Jazda na dalekich trasach (powyżej 150 km) na tempomacie i prędkościach poniżej 110 km/h to 6,4 l/100. Jazda z przyczepą campingową lekką 700 kg z poszanowaniem przepisów (prędkości maksymalne - Europa) to 10 l/100. Średnie spalanie po przejechaniu 16 kkm przy stosunku trasa/miasto jak 47/53 % w tym 3 kkm z przyczepą to 8,8 l/100.

pełny raport Kia SUV 2.0 CRDI VGT

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Kia Sportage III SUV 1.7 CRDi

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Kia Sportage III SUV 1.7 CRDi

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Kia Sportage III SUV 1.7 CRDi 116KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Kia Sportage, oglądali także