Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Kia Sportage III SUV 1.7 CRDi

Trzecia, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2010 roku. Sportage III przeszedł rewolucję stylistyczną, wzorowaną na prototypie Sportage Concept zaprezentowanym w 2009 roku. Autorem projektu samochodu jest Peter Schreyer, główny stylista koreańskiej marki. W porównaniu do poprzednika, zwiększyły się też wymiary auta powstającego na płycie podłogowej, którą dzieli, podobnie jak wiele innych elementów, z bliźniaczym Hyundaiem ix35.

Kia Sportage III 2.0 CRDi 184KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Kia Sportage III 2.0 CRDi 184KM - galeria redakcyjna - lewy bok
Kia Sportage III 2.0 CRDi 184KM - galeria redakcyjna - prawy bok
Kia Sportage III 2.0 CRDi 184KM - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Kia Sportage III 2.0 CRDi 184KM - galeria redakcyjna - pełny panel przedni
Kia Sportage III 2.0 CRDi 184KM - galeria redakcyjna - pełny panel przedni
Kia Sportage III 2.0 CRDi 184KM - galeria redakcyjna - kierownica

Generacje Kia Sportage

  • Sportage III   2010 - teraz
    Kia Sportage III
    • Wybierz generację

    • Sportage III (2010 - teraz)
    • Sportage II (2004 - 2010)
    • Sportage I (1994 - 2002)

AC-sfakcja

 
81%

Pierwszy rzut oka

Dominująca, muskularna sylwetka godna Pudzianowskiego. Oprócz nowoczesnych, atrakcyjnych linii, w porównaniu ze Sportage II postęp widać głównie w spójności i harmonijności nadwozia. Wygląda efektownie z każdej strony.

 
73%

Co jest w środku

Jest estetycznie i ciekawie, w oczy rzuca się mała powierzchnia szyb. Jakość części plastików w kokpicie nie powala na kolana, ale też nie dyskwalifikuje. Design przyzwoity, choć mniej odkrywczy niż na zewnątrz. Solidne wyposażenie podstawowe (podgrzewanie tylnych siedzeń!).

 
78%

Jak bardzo Ci wygodnie?

Z przodu możesz jechać w sombrero (i jest bardzo wygodnie!), z tyłu wyżsi pasażerowie mogą szorować fryzurą o dach. Tam miejsca w sam raz tylko dla dwóch dorosłych osób. Do wąskiej tylnej szyby i specyficznej widoczności z tyłu trzeba się przyzwyczaić.

 
60%

Co słychać pod maską?

Sportage możesz kupić z benzynowymi jednostkami 1.6GDI oraz 2.0 DOHC, a także dieslami – 1.7CRDi oraz 2.0CRDi. Benzynowy 1.6GDI śpi w tym aucie, dlatego lepiej wybierz 2.0DOHC. I tak nic mocniejszego już nie ma. A motor wysokoprężny? 2.0CRDi w słabszej wersji ma 136KM – nie wyprzedzisz cwaniaczka w BMW, ale za to TIRa wbrew pozorom już jak najbardziej tak. Jeśli nie szkoda ci prawie 15 tys. zł to weź wersję 184-konną. Spodoba Ci się jeszcze bardziej. A gdzie motory, które mogą odzwierciedlić nazwę tego modelu, która nawiązuje do sportu? Cóż – nie ma.

 
80%

Praktycznie rzecz biorąc

564 litry pojemności bagażnika i to z wnęką na koło zapasowe? Raczej średnio, konkurencja daje więcej. Ale możesz złożyć tylną kanapę i wejdzie fortepian. Schowków i kieszeni też mniej niż można by sobie wyobrazić.

 
78%

Fajnometr ;)

Dość fajny, wygląda trochę jak jeden z Transformersów. Zapytaj syna, o co chodzi.

 
83%

W trosce o Twój portfel

Oszczędne diesle, mniej oszczędne motory benzynowe, porażające ceny nowych części i w miarę racjonalnie skalkulowane zamienniki. Jakby nie patrzeć – dziwna mieszanka. Ale sam Sportage na tle konkurencji jest tani, do tego w standardzie i tak ma większość rzeczy, bez których przeciętny człowiek mógłby zwariować.

Jednym zdaniem

Dlaczego kupić?

Bo wygląda lepiej od swoich rywali, a Kia to już naprawdę solidna marka (7 lat gwarancji!). Po co potem wmawiać sobie, że kupiło się znacznie droższe auto, które nie było warte większych pieniędzy niż Sportage?

Dlaczego nie kupić?

Bo nazwa błędnie sugeruje jakiś związek ze sportową jazdą. Tymczasem to tylko krzykliwie wyglądający rodzinny crossover, który ze sportem ma tyle wspólnego, co piłka nożna z piłką do metalu.

Komentarze redakcji

Powagosław: Diametralna metamorfoza, jaką przeszedł ten samochód pozwala wątpić, czy to na pewno ten sam model tej samej marki. Z mdłego, nudnego przeistoczył się w pojazd, przy którym wiele aut bardziej prestiżowych producentów wygląda jak SUV-y z poprzedniej epoki.
Luzacjusz: Coś pomiędzy Audi Q7 i Fordem Kuga, zachowując wszelkie proporcje. Coś pomiędzy wielką kluchą i czołgiem na kółkach. Na widok tego auta krew nie gotuje mi się z wrażenia, ale nie gotuje się też z irytacji, jak to było z poprzednim Sportage. Postęp w porównaniu z nim rzeczywiście imponujący.

Wersje nadwozia Kia Sportage III

Silniki Kia Sportage III SUV

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Niezły design, zadziorna nazwa, a silniki? Cóż, różne. Sportage może być na drodze nudne lub szybsze od przeciętnego auta. Ale nie sportowe. Do tego pierwszego wpisują się silniki 1.6 GDI, 1.7 CRDI, oraz słabszy wariant 2.0 CRDI 136KM. Szczególnie 1.7 CRDI jest "mułowaty", pozostałe w codziennej eksploatacji sobie poradzą. Jednak względny spokój podczas wyprzedzania gwarantują dopiero 2.0 DOHC i 2.0 CRDI 184KM. Ich cena tylko jest już mało zabawna.

Publikacje o Kia Sportage

Kia Sportage - nie zmienia się tego, co jest dobre

Kia Sportage już od dłuższego czasu utrzymuje się na wysokich pozycjach sprzedaży ciesząc się jednocześnie pozytywnymi opiniami wśród użytkowników. Nic więc dziwnego, że Koreańczycy nie chcieli żadnej rewolucji i ostatnia kuracja odświeżająca zawierała tylko to, co niezbędne. Poprawiono wytykane błędy,...

Kia Sportage 2.0 CRDi XL AWD - crossover z czołówki
 
Nasz test Kia Sportage 2.0 CRDI 184 KM AWD

W Korei mawiają: "aby rano zobaczyć księżyc, nie trzeba nań czekać od wieczora". I tak, aby zawojować rynek nie trzeba wielu dekad udoskonalania modelu. Kia Sportage udowadnia, że wystarczy jeden dobry pomysł poparty skuteczną technologią, by przez kilka lat okupować czołowe miejsca rankingów...

Przepis na sukces - Kia Sportage 2.0 CRDi
 
Nasz test

"Kwiat rumianku, liść pokrzywy, ziele bratka, pieprz prawdziwy, pestki z dyni i borówki, a do tego sok z makówki." Tak mniej więcej brzmiał sekretny przepis młodego zielarza gwarantujący wieczną młodość. Ciekaw jestem z jakiego przepisu korzystała KIA tworząc model Sportage? Pewne jest jedno...

Kia Sportage 1,6 - Młodzian z zakolami
 
Nasz test

Moda na samochody typu SUV nie wynika z ich terenowych właściwości, z których w zasadzie nikły procent kierowców kiedykolwiek korzysta. Głównym wabikiem mieszczucha jest wyższy prześwit, przydający się w walce z krawężnikami, lepsza widoczność zapewniana przez wyższą pozycję siedzenia i funkcjonalność...

KIA Sportage - została tylko nazwa
 
Nasz test

Powiedzmy sobie szczerze, poprzednie generacje tego auta nie stanowiły przełomu stylistycznego w branży. Pierwsza była nudna i działała jak melisa, drugą można było straszyć niegrzeczne dzieci w przedszkolu, a jedyną sensowną motywacją nabywców tych aut była ich atrakcyjna cena. Tak czy inaczej, w sumie...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Kia Sportage

Kia Sportage na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Kia SportageautoWcentrum - społeczność Kia Sportage

najwyższe oktanyAuta - Kia Sportage

Kia Sportage 30,99

Kia Sportage Kijanka 62,47

Kia Sportage jeepek 67,27

Kia Sportage 2 litry frajdy 60,21

Kia Sportage 64,88

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Kia Sportage

bzyku74 30,13

Dziadzia07 30,06

konde_k 30,17

Gagat 30,14

goferer 30,10

Vector01 66,66

pioter90 30,01

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Kia Sportage

70000 km po pustyni.
70000 km po pustyni. Nudy, nudy i jeszcze raz nudy. Ale tak ma być. Kolejne 10000 kilometrów pojawi...
Aishą dookoła świata - czyli VII przegląd Sportage'a.
Aishą dookoła świata - czyli VII przegląd Sportage'a. W niespełna 18 miesięcy Aisha pokonała 40 000 kilometrów. Przyszedł więc czas n...
3000km po Emiratach w 4 dni - zmienne warunki pogodowe.
3000km po Emiratach w 4 dni - zmienne warunki pogodowe. W zwiazku z wizyta znajomych Aisha miala bardzo duzo roboty. Wizyta krotka, ...
25000 km, 2789 L benzyny i stos mandatow - czyli rok z Aisha na pustyni.
25000 km, 2789 L benzyny i stos mandatow - czyli rok z Aisha na pustyni. W tym tygodniu Aisha dobila do magicznej (przynajmniej dla mnie) liczby na liczn...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Kia Sportage

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Kia Sportage
 

Najpopularniejsza wersja Kia Sportage

Kia Sportage

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Kia Sportage
 

Kia Sportage najczęściej porównywane z:

Volvo XC60
2.4 D5 (215 KM)
Kia Sorento
2.2 CRDi (197 KM)
Kia Sorento
2.2 CRDi (200 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Nissan Qashqai Acenta 1,2 115km Pakiet Bezpieczeństwa Nissan Qashqai Acenta 1,2 115km Pakiet Bezpieczeństwa
Rocznik: 2014. Silnik: 1.2 85KM .
Cena: 88 300 zł 81 300 zł
Zyskujesz: 7 000 zł Zobacz szczegóły »
Nissan X-Trail ACENTA + NISSAN CONECT Nissan X-Trail ACENTA + NISSAN CONECT
Rocznik: 2014. Silnik: 1.6 96KM .
Cena: 142 100 zł 133 100 zł
Zyskujesz: 9 000 zł Zobacz szczegóły »

Używane Kia Sportage

Kia Sportage
1.6 benzyna
2013
77 800 PLN
Kia Sportage
2.0 diesel 140 KM
77 500 km, 2011
74 999 PLN
Kia Sportage
2.0 diesel 184 KM
2013
122 800 PLN
Kia Sportage
1.6 benzyna 135 KM
2013
72 500 PLN

Ocena auta Kia Sportage III SUV 1.7 CRDi

  • Średnia ocena
    na podstawie 13 opinii
  • 4,18
  • Średnia dla segmentu
    Małe SUVy: 4,15
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + wentylacja i ogrzewanie
  • Wady
  • - widoczność
  • - ekonomiczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Kia Sportage

Kia Sportage III Facelifting (2014) Kia Sportage III SUV - galeria społeczności Kia Sportage 2008 Kia Sportage SX 2011 Kia Sportage III Facelifting - galeria redakcyjna Kia Sportage III Facelifting (2014) GDi Kia Sportage I Standard - galeria społeczności Kia Sportage Kia Sportage 2010 Kia Sportage III 2.0 CRDi 184KM - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie Kia

Opinie o instalacji LPG

Kia Sportage

  • 1.
  • 5,00 Kia Sportage III 1.6 GDI (135KM) 2013r.
    dodał: Krzysztof 36, 27.01.2015

    Samochód kupiłem jako nowy w salonie , po przejechaniu 10 tyś km zdecydowałem się na założenie instalacji gazowej , ponieważ samochodem zamierzam jeździć przez kolejne 5 lat Z Polecanych instalacji wybrałem Lovato Wersji Direct do samochodów z bezpośrednim wtryskiem , samochód zachowuje się tak jak na benzynie , przejechałem dopiero 20 tyś km , więc zobaczymy jak będzie dalej ale jak na razie same plusy .

  • 2.
  • 5,00 Kia Sportage III 1.6 GDI (135KM) 2013r.
    dodał: Wincent, 24.11.2014

    Z tego co zostałem poinformowany w zakładzie montującym jest to nowy produkt firmy Lovato model Direct dedykowany do silników z bezpośrednim wtryskiem , jak na początek użytkowania 10000 tyś km auto spisuje się super , żadnych problemów, spalanie również nie odbiega zbytnio od spalania na benzynie około 1 litra .

  • 3.
  • 4,50 Kia Sportage II 2.7 i V6 (175KM) 2007r.
    dodał: bzyku74, 03.05.2013

    Od założenia gazu minęło 14 tys km autko miało 66 tys . w tym czasie raz pojechałem na regulację po około trzech zbiornikach , autko na gazie spisuje sie naprawde rewelacyjnie minimalne spalanie to około 13 l co wydaje sie naprawdę eszczędną norma , z czystym sumieniem moge polecic to auto

  • 4.
  • 5,00 Kia Sportage III 2.0 DOHC (163KM) 2010r.
    dodał: Slim, 09.03.2012
  • 5.
  • 5,00 Kia Sportage II 2.0 i 16V (142KM) 2008r.
    dodał: vth, 03.10.2014
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Kia Sportage

Kia Sportage

101 komentarzy

84 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

slawo6slawo6

Do ~rycho:

PiochuPiochu

I co z tym ogrzewaniem

PiochuPiochu

Witam mam problem w Kia sportage 06 2,0 dohc z ogrzewanie zalany jest nowym płynem i słabo grzeje lewa strona nadmuch dmucha ale tylko zimnym pomocy

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Kia

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
9 638
Przejechany dystans
5 011 309 km
Zatankowanego paliwa
331 906 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
663
Wydanych pieniędzy
275 679 zł
Średnie wydatki na auto
892 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
2 646
Wydanych pieniędzy
884 437 zł
Średnie wydatki na auto
2 862 zł
Zobacz dzienniki kosztów Kia (309)

Testy zderzeniowe Kia Sportage

Najnowsze testy zderzeniowe Kia Sportage przeprowadzone przez Euro NCAP.

Kia Sportage 2.0 diesel EX, LHD
2010

Kia Sportage
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Kia

Zużycie paliwa Kia Sportage III SUV 1.7 CRDi

Na podstawie 17 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Artur, dodano: 22.07.2011 22:09

Witam, Auto przejechało 2000km. Miasto/Trasa 50/50 i jak do tej pory jestem bardzo zadowolony. W mieście przy normalnej jeździe (zresztą demonem przyspieszania to on nie jest) spalanie na poziomie 8,5l/100km. Poza miastem przy jeździe do 100km/h - 6,8l; do 110km/h - 7,0l; do 130km/h -7,3l. Gorąco polecam.

pełny raport Kia SUV 1.6 GDI

autor: pablo, dodano: 16.07.2012 14:23

Witam Serdecznie!!! Czytam wszystkie opinie na temat silnika 1.6GDI i jak widzę użytkowników spalanie 8-9l na 100km (piszących, że zejście poniżej 7l jest niemożliwe)to zastanawiam się czy macie troszkę więcej biegów niż 3!? Auto kupione 3 m-ce temu, przejechane prawie 5000km zarówno w zakorkowanej Warszawce, Łodzi, Krakowie, Kielcach. Wiem, że producent deklaruje średnie spalanie na poziomie 6,8l ale możecie mi wierzyć na komputerze pokładowym wyświetla mi się średnie spalanie 6,3l. Jeździłem na trasie Kielce - Warszawa, Kielce - Sosnowiec, Kielce - Łódź, Kielce - Bydgoszcz. Samochód nie jest demonem prędkości to fakt. Jak na światełka nie wciska mu się gazu do podłogi to i okazuje się, że nie jest też smokiem jak na spalanie. Na pełnym zbiorniku przejeżdzam ok 730 km wliczając w to trasę jak i miasto.

pełny raport Kia SUV 1.6 GDI

autor: seba4x4, dodano: 02.02.2014 15:34

Moją Kia Sportage 2,0 DOHC z roku 1998 w wersji Karmann nabyłem w 01. 2009 r z przebiegiem 98 tys km. Ciekawostką jest to, że chciałem dokładnie ten samochód kupić kilka miesięcy wcześniej na z ogłoszenia na e-bay….. Auto stało w Hamburgu i niestety spóźniłem się z decyzją zakupu….. Po kilku miesiącach szukając Kijanki trafiłem na dokładnie to samo auto w Grudziądzu, Kijanka miała już zamontowaną instalację gazową i zakonserwowane podwozie. Moja przygoda z niż rozpoczęła się na licznikowym przebiegu 98,2 tys. km: później było tak: 100 tkm – wymiana rozrządu, filtrów, olejów itp. (650 zł) 111 tkm - krzyżak przedniego wału (100 zł) 115 tkm – oleje i filtry (200 zł) 120 tkm - awarii uległy sprzęgiełka przedniego napędu (550 zł) 121 tkm – dwie nowe opony letnie (400 zł) 123 tkm - pękła sprężyna tylnego zawieszenia, do wymiany zakwalifikowała się tuleja tylnego drążka poprzecznego. (380 zł) 130 tkm - oleje i filtry (200 zł) 142 tkm – komplet zimowek i felgi aluminiowe („dobre” używki) (550 zł) 145 tkm - oleje i filtry (200 zł) 158 tkm - wymienione zostały przednie klocki hamulcowe (80 zł) 160 tkm - oleje i filtry (200 zł) 161 tkm – regulacja LPG i wymian filtra LPG (100 zł) 162 tkm – dwie nowe opony letnie (440 zł) 164 tkm - tylny prawy wahacz (180 zł) 168 tkm - wymieniłem cztery amortyzatory, łożyska przednich kół, końcowy tłumik, łożyska igiełkowe przedniej piasty i przednie stabilizatory (1500 zł). 170 tkm - listwa/rozdzielacz LPG (270 zł) 175 tkm - oleje i filtry (200 zł) 180 tkm - pękła tylna sprężyna, założyłem te, które zostały mi po Oplu 181 tkm - przetarł sie przewód wspomagania - zaspawałem 183 tkm - siadło ako, dostałem w prezencie nowego Jenoxa ;) 185 tkm – dwie opony letnie (420 zł) 190 tkm – wymiana tylnych hamulców (400 zł) 190 tkm - oleje i filtry (200 zł) 191 tkm – umarły tylne amorki, kupione nowe KYB (280 zł) 193 tkm – przedni prawy górny wahacz i krzyżak przedniego wału (200 zł) 199 tkm – ze względu na zbyt późno wymieniony wahacz umarło jedno sprzęgiełko AVM, nabyłem dwa sprzęgi WARN z USA (600 zł) 200 tkm – kompletny rozrząd, świece, uszczelka klawiatury, oleje i filtry (600 zł) Tyle z konkretów, ponadto wymieniono kilka żarówek na łączną kwotę około 100 zł, dokonano 5 przeglądów technicznych o wartości około 900 zł. Od zmiany do zmiany auto nie wymagało dolewek oleju, co roku kontrolowałem jakość płynu chłodniczego, dolałem jakiś 1 litr koncentratu o wartości około 30 zł. Przy okazji zmiany okładzin i klocków praktycznie wymieniano płyn hamulcowy. Płynu do spryskiwaczy nie będę liczył ;) Po powrocie Kijanki z lasu do „normalnego” użytkowania jej mycie i pranie kosztowało około 200 zł. Na dystansie 105 tkm auto zużyło 12000 l LPG i około 400 l PB 95, co przy średniej cenie benzyny z tego okresu wynoszącej 5,05 zł/l i LPG po 2,40 zł/l daje nam koszt paliwa wynoszący około 30820 zł, w przeliczeniu na 100 km koszt paliwa to 29,35 zł. Łączny koszt przeglądów, napraw i bieżącej obsługi wyniósł łącznie 9930 zł. Tak więc koszt paliwa, obsługi przeglądów to 40750 zł, czyli 1 km kosztował 0,3880 zł….. Po doliczeniu ubezpieczenia OC (1750 zł) koszt jednego kilometra wzrasta do 0,4047 zł. W momencie zakupu dałem za Kijankę 12400 zł, obecnie miałem kupca za 6500 zł, tak więc utrata wartości to około 6000 zł. Po doliczeniu utraty wartości koszt użytkowania Kijanki wyniósł około 48500 zł, jeden kilometr kosztował 0,4619 zł ;)

pełny raport Kia Standard 2.0 i 16V

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Kia Sportage III SUV 1.7 CRDi

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Kia Sportage III SUV 1.7 CRDi

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Kia Sportage III SUV 1.7 CRDi 116KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Kia Sportage, oglądali także