Gorące tematy

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Kia Sportage

Kompaktowy crossover SUV (segment I) produkowany od 1994 roku. Pierwszy model koreańskiej marki w tej klasie. Premierowa generacja Sportage była mini SUV-em zbudowanym na płycie podłogowej Mazdy Bongo. Była też pierwszym samochodem na świecie, który wyposażono w poduszki powietrzne chroniące kolana. Sportage (lata 2004-2010) był typowym modelem rekreacyjnym z mniejszymi możliwościami terenowymi. Taką charakterystykę ma też nowa generacja modelu dostępna od 2010 roku. Sportage III został diametralnie odmieniony stylistycznie w stosunku do archaicznie wyglądającego poprzednika.

Generacje Kia Sportage

Sportage III

Podczas gdy dwie pierwsze generacje Sportage’a stały w cieniu swoich japońsko-europejskich rywali, trzecia odsłona zrobiła na rynku prawdziwą furorę. Sukces zagwarantowało autu mnóstwo zalet, wśród których czołowe miejsce zajęła stylistyka zewnętrzna. Spójna, zgrabna bryła nadwozia z muskularnymi przetłoczeniami blachy i dynamicznie naszkicowanymi detalami przyjęła się wśród wielbicieli SUV-ów tak dobrze, że podczas liftingu jej zmiany ograniczono do bezpiecznego minimum.

Starania designerów można docenić, zaglądając też do środka. Widoczny po otwarciu drzwi kokpit jest zresztą nie tylko miły dla oka, ale również uporządkowany i czytelny, dzięki czemu jego obsługa jest prosta jak sterowanie mikrofalówką. Na jakość materiałów wykończeniowych nie można narzekać, niemniej trzeba zaznaczyć, że konkurencja potrafi być w tej dyscyplinie jeszcze lepsza. Do poprawki kwalifikuje się niestety widoczność.

Choć Kia Sportage III ma na karku parę latek, a jej młodsza konkurencja co nieco urosła, pod względem przestronności wnętrza nie ma się czego wstydzić. W obu rzędach siedzeń proponuje swoim podróżnym wystarczającą ilość miejsca, natomiast za kabiną pasażerską kryje całkiem pojemny kufer. Do mocnych stron wnętrza zaliczymy wielość funkcjonalnych schowków oraz obszerne i wygodne fotele, które nie męczą nawet podczas długiej podróży.

Na komfort pokonywania kolejnych kilometrów pozytywnie wpływa też wyciszenie, poprawione przy okazji liftingu. Wygodę jazdy gwarantuje jednak przede wszystkim skuteczne pochłanianie nierówności przez zawieszenie, które przy okazji nieźle sprawdza się na zakrętach. O stabilne zachowanie auta dba ponadto udanie zestrojony układ kierowniczy. W kategorii “zdolności terenowe” koreański SUV nie błyszczy, ale i nie ustępuje kroku większości rywali.

Kia Sportage to samochód na tyle dopracowany, że nie sposób wytknąć mu jakiejś poważnej wady. Uśmiech na twarzy wywołuje też cena, jaką trzeba zapłacić za tę konstrukcyjną dojrzałość - opisywany model okazuje się jedną z najtańszych propozycji w klasie. W kwestii wyposażenia cieszy standard, jaki dostajemy w poszczególnych specyfikacjach bez dopłaty, zmartwić może natomiast krótka lista dodatków. Niewątpliwą zachętą do zakupu jest świetna gwarancja.

Sportage II

Choć, w odróżnieniu od następcy, Kia Sportage II. generacji nie porywa swoim wyglądem, nadwozie ma zgrabną bryłę i przyjemne dla oka detale. Mniej atrakcyjnie prezentuje się kokpit, a wrażenie to pogłębiają nie najlepsze jakościowo tworzywa wykończeniowe. Na szczęście, całość solidnie poskładano, a kierowcy zaproponowano banalnie prostą obsługę funkcji pokładowych. We wnętrzu podobać może się też mnogość funkcjonalnych rozwiązań oraz satysfakcjonująca ilość przestrzeń dla podróżnych. Szkoda tylko, że ta ostatnia została wygospodarowana kosztem pojemności bagażnika.

Do napędu Sportage'a wybrano trzy silniki - benzynowe 2.0 i 2.7 V6 oraz wysokoprężny 2.0 CRDi. Najlepiej skusić się na diesla, bo jest wystarczająco dynamiczny, w miarę oszczędny, a do tego całkiem niezawodny. Jeszcze trwalsze okazują się jednostki benzynowe, ale zapewniają niewiele lepsze osiągi przy odczuwalnie wyższym zużyciu paliwa. Wysoko ocenić trzeba podwozie koreańskiego auta - na szosie gwarantuje dobre właściwości trakcyjne i przyzwoity komfort, a w terenie pozwala swobodnie pokonywać niewielkie przeszkody.

Opinie na temat usterkowości kompaktowego SUV-a Kii dzielą się na dwie grupy - negatywne opierane na poglądach dotyczących "Koreańczyków" z lat 90. oraz pozytywne bazujące na doświadczeniach użytkowników. Ci ostatni listę typowych przypadłości Sportage'a ograniczają do problemów z młodszymi wersjami diesla (jego konstrukcję unowocześniano), hałasów dochodzących z zawieszenia oraz defektów napędu 4x4 związanych z jego intensywną eksploatacją. Co ważne, wysoka niezawodność modelu idzie w parze z niskimi cenami zakupu oraz umiarkowanymi kosztami serwisowania.

Komentarze redakcji

Powagosław: Diametralna metamorfoza, jaką przeszedł ten samochód pozwala wątpić, czy to na pewno ten sam model tej samej marki. Z mdłego, nudnego przeistoczył się w pojazd, przy którym wiele aut bardziej prestiżowych producentów wygląda jak SUV-y z poprzedniej epoki.
Luzacjusz: Coś pomiędzy Audi Q7 i Fordem Kuga, zachowując wszelkie proporcje. Coś pomiędzy wielką kluchą i czołgiem na kółkach. Na widok tego auta krew nie gotuje mi się z wrażenia, ale nie gotuje się też z irytacji, jak to było z poprzednim Sportage. Postęp w porównaniu z nim rzeczywiście imponujący.

Silniki Kia Sportage

Kia Sportage III - jaki silnik wybrać?

Niezły design, zadziorna nazwa, a silniki? Cóż, różne. Sportage może być na drodze nudne lub szybsze od przeciętnego auta. Ale nie sportowe. Do tego pierwszego wpisują się silniki 1.6 GDI, 1.7 CRDI, oraz słabszy wariant 2.0 CRDI 136KM. Szczególnie 1.7 CRDI jest "mułowaty", pozostałe w codziennej eksploatacji sobie poradzą. Jednak względny spokój podczas wyprzedzania gwarantują dopiero 2.0 DOHC i 2.0 CRDI 184KM. Ich cena tylko jest już mało zabawna.

Kia Sportage II - jaki silnik wybrać?

Idealny przykład na to, że pozory mylą – silniki Sportage mają mało wspólnego ze sportem, jak już, to z rekreacją. Wśród motorów benzynowych można przebierać pomiędzy dwoma silnikami. 2.0l ma 142KM i w praktyce jest za słaby do tego auta, kiepsko przyspiesza szczególnie na I i II biegu, a na dodatek dużo pali. Włączona klimatyzacja i załadowana pasażerami kabina jeszcze go dobijają. Mocniejsza jednostka ma już 2.7l, pali jeszcze więcej, ale za to zapewnia autu odrobinę wigoru i ma ładny dźwięk, bo jest widlasta. Diesel jest jeden, ale ma parę wariantów mocy. Darujcie sobie 112-konną, bo znienawidzicie to auto. O niebo lepsza jest ta 140-150-konna. Oczywiście również nie jest wyjątkiem i ma niewiele wspólnego ze słowem „sport”, ale przy pracującej turbosprężarce dość sprawnie reaguje na polecenia wydawane pedałem „gazu” i odnajdzie się również na trasie.

Publikacje o Kia Sportage

Kia Sportage - nie zmienia się tego, co jest dobre

Kia Sportage już od dłuższego czasu utrzymuje się na wysokich pozycjach sprzedaży ciesząc się jednocześnie pozytywnymi opiniami wśród użytkowników. Nic więc dziwnego, że Koreańczycy nie chcieli żadnej rewolucji i ostatnia kuracja odświeżająca zawierała tylko to, co niezbędne. Poprawiono wytykane błędy,...

Kia Sportage 2.0 CRDi XL AWD - crossover z czołówki
 
Nasz test Kia Sportage 2.0 CRDI 184 KM AWD

W Korei mawiają: "aby rano zobaczyć księżyc, nie trzeba nań czekać od wieczora". I tak, aby zawojować rynek nie trzeba wielu dekad udoskonalania modelu. Kia Sportage udowadnia, że wystarczy jeden dobry pomysł poparty skuteczną technologią, by przez kilka lat okupować czołowe miejsca rankingów...

Przepis na sukces - Kia Sportage 2.0 CRDi
 
Nasz test

"Kwiat rumianku, liść pokrzywy, ziele bratka, pieprz prawdziwy, pestki z dyni i borówki, a do tego sok z makówki." Tak mniej więcej brzmiał sekretny przepis młodego zielarza gwarantujący wieczną młodość. Ciekaw jestem z jakiego przepisu korzystała KIA tworząc model Sportage? Pewne jest jedno...

Kia Sportage 1,6 - Młodzian z zakolami
 
Nasz test

Moda na samochody typu SUV nie wynika z ich terenowych właściwości, z których w zasadzie nikły procent kierowców kiedykolwiek korzysta. Głównym wabikiem mieszczucha jest wyższy prześwit, przydający się w walce z krawężnikami, lepsza widoczność zapewniana przez wyższą pozycję siedzenia i funkcjonalność...

KIA Sportage - została tylko nazwa
 
Nasz test

Powiedzmy sobie szczerze, poprzednie generacje tego auta nie stanowiły przełomu stylistycznego w branży. Pierwsza była nudna i działała jak melisa, drugą można było straszyć niegrzeczne dzieci w przedszkolu, a jedyną sensowną motywacją nabywców tych aut była ich atrakcyjna cena. Tak czy inaczej, w sumie...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Kia Sportage

Kia Sportage na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Kia SportageautoWcentrum - społeczność Kia Sportage

najwyższe oktanyAuta - Kia Sportage

Kia Sportage 43,91

Kia Sportage suwak 37,79

Kia Sportage jeepek 67,27

Kia Sportage 53,57

Kia Sportage 42,80

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Kia Sportage

pioter90 30,01

brzozzhems 97,29

kpluciennik 30,17

lorka 30,00

kozak404 30,00

bzyku74 30,13

boryss1 30,00

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Kia Sportage

3000km po Emiratach w 4 dni - zmienne warunki pogodowe.
3000km po Emiratach w 4 dni - zmienne warunki pogodowe. W zwiazku z wizyta znajomych Aisha miala bardzo duzo roboty. Wizyta krotka, ...
Numer 8. Kolejny wpis o planowej wizycie w serwisie.
Numer 8. Kolejny wpis o planowej wizycie w serwisie. Wiem, że już wszystkich tym zanudzam, ale z czystego obowiązku i z pełna konsekw...
70000 km po pustyni.
70000 km po pustyni. Nudy, nudy i jeszcze raz nudy. Ale tak ma być. Kolejne 10000 kilometrów pojawi...
Duży przebieg. Duży serwis. Duży koszt. Czyli "Aisha" po 80000 kilometrach pustynnej tułaczki.
Duży przebieg. Duży serwis. Duży koszt. Czyli Witam wszystkich. Krótko i na temat, bo co tu się rozpisywać. Trzy tygodnie te...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Kia Sportage

od 69 990 zł do 121 490

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (135 - 166 KM): 1.6 GDI, 2.0 GDI

 

Diesel (115 - 184 KM): 1.7 CRDi, 2.0 CRDi

Skrzynie biegów

manualna: 6-biegowa

 

Katalog nowych aut Kia Sportage
 

Najpopularniejsza wersja Kia Sportage

Kia Sportage 1.6 GDI 135KM - 5 drzwiowy terenowy

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
ESP
elektryczne szyby
klimatyzacja

Dostępne kolory

Cena katalogowa

69 990

Zobacz ofertę Kia Sportage 1.6 GDI 135KM - 5 drzwiowy terenowy
 

Kia Sportage najczęściej porównywane z:

Audi Q3
2.0 TDI (184 KM)
Skoda Yeti
1.6 TDI (105 KM)
Volvo XC70
2.4 D5 (220 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Suzuki SX4 S-Cross 2WD 1,6 Comfort Suzuki SX4 S-Cross 2WD 1,6 Comfort
Rocznik: 2015. Silnik: 1.6 88KM .
Cena: 64 190 zł
Zyskujesz: 11 000 zł Zobacz szczegóły »
Nissan Juke ACENTA Nissan Juke ACENTA
Rocznik: 2015. Silnik: 1.2 85KM .
Cena: 62 350 zł
Zyskujesz: 10 150 zł Zobacz szczegóły »

Używane Kia Sportage

Kia Sportage
1.6 benzyna
2013
77 800 PLN
Kia Sportage
2.0 diesel 140 KM
77 500 km, 2011
74 999 PLN
Kia Sportage
2.0 diesel 184 KM
2013
122 800 PLN
Kia Sportage
1.6 benzyna 135 KM
2013
72 500 PLN

Ocena auta Kia Sportage

  • Średnia ocena
    na podstawie 276 opinii
  • 4,05
  • Średnia dla segmentu
    Małe SUVy: 4,15

Wybrane opinie

Kia Sportage Standard 2.2 D (63 KM)

SPORTAGE II, to nie I. Auto jeździ jak osobowy.Przyspiesza także. Dynamika OK, i te 13,2 s nie jest miarodajne subiektywnie. W terenie intensywnie użytkowana - 15 km szutru z dziurami do domu. Stabilność przy 120, 130 km/h w tych warunkach bez zarzutu. Nie wiem czy forester byłby lepszy(subaru). Wiekszości osób nie jest potrzebny prawdziwy off -road. A pan suzuki który niby wymiata - możemy się pościgać. Nawet gdybyś miał 6 - cyl. I nie jesteś większy. Jedyne może prawdziwe zastrzeżenie to klocki hamulcowe ostatnio wymienione. Ale po 100 tys. okaże sie czy jest to atrapa terenowa.

dodał: snwd@poczta.onet.pl
Kia Sportage SUV 2.7 i V6 (175 KM)

Jestem naprawdę zadowolony. Zważywszy na relację jakości do ceny ... jest naprawdę bardzo dobrze. Mam nowy, nowoczesny, bezpieczny ( 6 poduszek, ABS TCS ESC ... ) i naprawdę sprawnie poruszający się samochód, który poza kilkoma elementami nie odbiega niczym od konkurencji ... nawet tej droższej. Jeśli ktoś poszukuje praktycznego samochodu, niekoniecznie mającego za zadanie wylansowanie kierowcy, myślę że jest to dobra propozycja ... wbrew obiegowym opiniom dot. Marki.

dodał: RL
Kia Sportage Standard 2.0 i (95 KM)

wizualnie autko może się podobać. jest wygodne, ma spory bagażnik. poza tym wysokie zawieszenie - idealne na polskie drogi. stałej troski i uwagi wymaga przedni napęd. jeżeli się o niego dba wtedy będzie służył dlugo i dobrze. generalnie jest to autko dla majsterkowicza - zawsze znajdzie się w nim coś do naprawy (przeważnie drobiazgi). nie polecam serwisów. reklamują się jako doświadczeni fachowcy, a doświadczeni są chyba przez los. poza tym zdzierają.

dodał: hyrycz@poczta.onet.pl
Kia Sportage Standard 2.0 i 16V (128 KM)

Ogólnie za niedużą kase można mieć terenowe auto, ma rame, 4x4 i reduktor, duży wykrzyż kół i wystrczającą ilość koników. Jest wymagająca, trzeba dbać o krzyżaki, wielowypusty wałów, pilnować osłon przegubów i jeszcze kilka innych rzeczy. W zamian wyjeżdża naprawdę z duuużych dziur i duuużego błotka bez pomocy kolegów. Lubie ją, ale sprzedam, bo potrzebuje większy sprzęt.

dodał: krzysioww
Kia Sportage Standard 2.0 i 16V (128 KM)

kia sportage jest tanim samochodem a może sprawić cuda w terenie, jest na ramie dzięki czemu jest bezpieczny.Ma niezły wypas i wygląd.Zeby nie te problemy z napędami to byłby bardzo dobrze sprzedawany.Ja jeżdze dużo po lesie i terenie i górki 60% to nic wielkiego.Nie miałem poważniejszych awarii.Na gazie chodzi bez zarzutów.Ma mały bagażnik.

dodał: las7@vp.pl
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + jakość/cena
  • Wady
  • - ekonomiczność
  • - wyciszenie
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Kia Sportage

Kia Sportage III Facelifting (2014) CRDi 16V Kia Sportage 2010 Kia Sportage III Facelifting (2014) Kia Sportage 2009 Kia Sportage III SUV - galeria społeczności Kia Sportage III 2.0 CRDi 184KM - galeria redakcyjna Kia Sportage Kia Sportage III Facelifting - galeria redakcyjna Kia Sportage I Standard - galeria społeczności Kia Sportage SX 2011
Zobacz inne galerie Kia

Opinie o instalacji LPG

Kia Sportage

  • 1.
  • 5,00 Kia Sportage III 1.6 GDI (135KM) 2013r.
    dodał: Krzysztof 36, 27.01.2015

    Samochód kupiłem jako nowy w salonie , po przejechaniu 10 tyś km zdecydowałem się na założenie instalacji gazowej , ponieważ samochodem zamierzam jeździć przez kolejne 5 lat Z Polecanych instalacji wybrałem Lovato Wersji Direct do samochodów z bezpośrednim wtryskiem , samochód zachowuje się tak jak na benzynie , przejechałem dopiero 20 tyś km , więc zobaczymy jak będzie dalej ale jak na razie same plusy .

  • 2.
  • 5,00 Kia Sportage III 1.6 GDI (135KM) 2013r.
    dodał: Wincent, 24.11.2014

    Z tego co zostałem poinformowany w zakładzie montującym jest to nowy produkt firmy Lovato model Direct dedykowany do silników z bezpośrednim wtryskiem , jak na początek użytkowania 10000 tyś km auto spisuje się super , żadnych problemów, spalanie również nie odbiega zbytnio od spalania na benzynie około 1 litra .

  • 3.
  • 4,50 Kia Sportage II 2.7 i V6 (175KM) 2007r.
    dodał: bzyku74, 03.05.2013

    Od założenia gazu minęło 14 tys km autko miało 66 tys . w tym czasie raz pojechałem na regulację po około trzech zbiornikach , autko na gazie spisuje sie naprawde rewelacyjnie minimalne spalanie to około 13 l co wydaje sie naprawdę eszczędną norma , z czystym sumieniem moge polecic to auto

  • 4.
  • 5,00 Kia Sportage III 2.0 DOHC (163KM) 2010r.
    dodał: Slim, 09.03.2012
  • 5.
  • 5,00 Kia Sportage II 2.0 i 16V (142KM) 2008r.
    dodał: vth, 03.10.2014
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Kia Sportage

Kia Sportage

101 komentarzy

84 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

slawo6slawo6

Do ~rycho:

PiochuPiochu

I co z tym ogrzewaniem

PiochuPiochu

Witam mam problem w Kia sportage 06 2,0 dohc z ogrzewanie zalany jest nowym płynem i słabo grzeje lewa strona nadmuch dmucha ale tylko zimnym pomocy

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Kia

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
10 308
Przejechany dystans
5 366 479 km
Zatankowanego paliwa
356 606 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
714
Wydanych pieniędzy
294 404 zł
Średnie wydatki na auto
898 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
2 833
Wydanych pieniędzy
912 488 zł
Średnie wydatki na auto
2 782 zł
Zobacz dzienniki kosztów Kia (328)

Testy zderzeniowe Kia Sportage

Najnowsze testy zderzeniowe Kia Sportage przeprowadzone przez Euro NCAP.

Kia Sportage 2.0 diesel EX, LHD
2010

Kia Sportage
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Kia

Zużycie paliwa Kia Sportage

Na podstawie 349 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: azja, dodano: 07.12.2010 19:58

No cóż jeśli ktoś się spodziewa spalania na poziomie 5 l niech sobie kupi inny samochód. Suv i ekonomia nie idą w parze. Spalanie w mieście ok 9l(niektórzy potrafią spalić mniej to pewnie zależy od jazdy) Trasa do 110 okj 7l, autostrada 130km/h ok 8,5-9l. Dla mnie każdy wynik poniżej 10l w mieście dla suv to rewelacja.

pełny raport Kia SUV 1.6 GDI

autor: Aleks, dodano: 20.12.2013 10:20

Średnie min i max dotyczy właściwie jazdy w mieście, wyższe w zimie. Trasa i autostrady (140 km/h) wychodzi 7,4. Najmniej spaliłem jeżdżąc po Alpach z prędkością 50-80 km/h. Na komputerze wyszło wtedy 6,2. Komputer jednak jak zauważyłem zaniża spalanie o prawie 10% ale co dziwne nie w trasie tylko w ruchu miejskim przerywanym. Przy trasie kiedy za jednym odpaleniem robię od stacji do stacji 800 km wskazania są idealne.

pełny raport Kia SUV 2.0 CRDI VGT

autor: mario, dodano: 25.01.2014 12:25

Spalanie wyższe niż opisane w książce - wg serwisu to co mam jest normalne. Wyłączając klimę - mniejsze o ok 0,5l/100 km - ale nie po to kupuje się auto z klimą, żeby nie korzystać :)) Jazda w korkach w Łodzi - śr 11,4 litra... W trasie przy ok 120 km/h- można spalić ok 6,5 l - autostrada 140 km/h to już niestety 9,5-10l.

pełny raport Kia SUV 1.6 GDI
Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Kia Sportage

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Kia Sportage

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Kia Sportage
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Kia Sportage III 2.0 CRDi 184KM
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Kia Sportage, oglądali także