Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Kia Sportage

Kompaktowy crossover SUV (segment I) produkowany od 1994 roku. Pierwszy model koreańskiej marki w tej klasie. Premierowa generacja Sportage była mini SUV-em zbudowanym na płycie podłogowej Mazdy Bongo. Była też pierwszym samochodem na świecie, który wyposażono w poduszki powietrzne chroniące kolana. Sportage (lata 2004-2010) był typowym modelem rekreacyjnym z mniejszymi możliwościami terenowymi. Taką charakterystykę ma też nowa generacja modelu dostępna od 2010 roku. Sportage III został diametralnie odmieniony stylistycznie w stosunku do archaicznie wyglądającego poprzednika.

Generacje Kia Sportage

Sportage III

Podczas gdy dwie pierwsze generacje Sportage’a stały w cieniu swoich japońsko-europejskich rywali, trzecia odsłona zrobiła na rynku prawdziwą furorę. Sukces zagwarantowało autu mnóstwo zalet, wśród których czołowe miejsce zajęła stylistyka zewnętrzna. Spójna, zgrabna bryła nadwozia z muskularnymi przetłoczeniami blachy i dynamicznie naszkicowanymi detalami przyjęła się wśród wielbicieli SUV-ów tak dobrze, że podczas liftingu jej zmiany ograniczono do bezpiecznego minimum.

Starania designerów można docenić, zaglądając też do środka. Widoczny po otwarciu drzwi kokpit jest zresztą nie tylko miły dla oka, ale również uporządkowany i czytelny, dzięki czemu jego obsługa jest prosta jak sterowanie mikrofalówką. Na jakość materiałów wykończeniowych nie można narzekać, niemniej trzeba zaznaczyć, że konkurencja potrafi być w tej dyscyplinie jeszcze lepsza. Do poprawki kwalifikuje się niestety widoczność.

Choć Kia Sportage III ma na karku parę latek, a jej młodsza konkurencja co nieco urosła, pod względem przestronności wnętrza nie ma się czego wstydzić. W obu rzędach siedzeń proponuje swoim podróżnym wystarczającą ilość miejsca, natomiast za kabiną pasażerską kryje całkiem pojemny kufer. Do mocnych stron wnętrza zaliczymy wielość funkcjonalnych schowków oraz obszerne i wygodne fotele, które nie męczą nawet podczas długiej podróży.

Na komfort pokonywania kolejnych kilometrów pozytywnie wpływa też wyciszenie, poprawione przy okazji liftingu. Wygodę jazdy gwarantuje jednak przede wszystkim skuteczne pochłanianie nierówności przez zawieszenie, które przy okazji nieźle sprawdza się na zakrętach. O stabilne zachowanie auta dba ponadto udanie zestrojony układ kierowniczy. W kategorii “zdolności terenowe” koreański SUV nie błyszczy, ale i nie ustępuje kroku większości rywali.

Kia Sportage to samochód na tyle dopracowany, że nie sposób wytknąć mu jakiejś poważnej wady. Uśmiech na twarzy wywołuje też cena, jaką trzeba zapłacić za tę konstrukcyjną dojrzałość - opisywany model okazuje się jedną z najtańszych propozycji w klasie. W kwestii wyposażenia cieszy standard, jaki dostajemy w poszczególnych specyfikacjach bez dopłaty, zmartwić może natomiast krótka lista dodatków. Niewątpliwą zachętą do zakupu jest świetna gwarancja.

Sportage II

Choć, w odróżnieniu od następcy, Kia Sportage II. generacji nie porywa swoim wyglądem, nadwozie ma zgrabną bryłę i przyjemne dla oka detale. Mniej atrakcyjnie prezentuje się kokpit, a wrażenie to pogłębiają nie najlepsze jakościowo tworzywa wykończeniowe. Na szczęście, całość solidnie poskładano, a kierowcy zaproponowano banalnie prostą obsługę funkcji pokładowych. We wnętrzu podobać może się też mnogość funkcjonalnych rozwiązań oraz satysfakcjonująca ilość przestrzeń dla podróżnych. Szkoda tylko, że ta ostatnia została wygospodarowana kosztem pojemności bagażnika.

Do napędu Sportage'a wybrano trzy silniki - benzynowe 2.0 i 2.7 V6 oraz wysokoprężny 2.0 CRDi. Najlepiej skusić się na diesla, bo jest wystarczająco dynamiczny, w miarę oszczędny, a do tego całkiem niezawodny. Jeszcze trwalsze okazują się jednostki benzynowe, ale zapewniają niewiele lepsze osiągi przy odczuwalnie wyższym zużyciu paliwa. Wysoko ocenić trzeba podwozie koreańskiego auta - na szosie gwarantuje dobre właściwości trakcyjne i przyzwoity komfort, a w terenie pozwala swobodnie pokonywać niewielkie przeszkody.

Opinie na temat usterkowości kompaktowego SUV-a Kii dzielą się na dwie grupy - negatywne opierane na poglądach dotyczących "Koreańczyków" z lat 90. oraz pozytywne bazujące na doświadczeniach użytkowników. Ci ostatni listę typowych przypadłości Sportage'a ograniczają do problemów z młodszymi wersjami diesla (jego konstrukcję unowocześniano), hałasów dochodzących z zawieszenia oraz defektów napędu 4x4 związanych z jego intensywną eksploatacją. Co ważne, wysoka niezawodność modelu idzie w parze z niskimi cenami zakupu oraz umiarkowanymi kosztami serwisowania.

Komentarze redakcji

Powagosław: Diametralna metamorfoza, jaką przeszedł ten samochód pozwala wątpić, czy to na pewno ten sam model tej samej marki. Z mdłego, nudnego przeistoczył się w pojazd, przy którym wiele aut bardziej prestiżowych producentów wygląda jak SUV-y z poprzedniej epoki.
Luzacjusz: Coś pomiędzy Audi Q7 i Fordem Kuga, zachowując wszelkie proporcje. Coś pomiędzy wielką kluchą i czołgiem na kółkach. Na widok tego auta krew nie gotuje mi się z wrażenia, ale nie gotuje się też z irytacji, jak to było z poprzednim Sportage. Postęp w porównaniu z nim rzeczywiście imponujący.

Silniki Kia Sportage

Kia Sportage III - jaki silnik wybrać?

Niezły design, zadziorna nazwa, a silniki? Cóż, różne. Sportage może być na drodze nudne lub szybsze od przeciętnego auta. Ale nie sportowe. Do tego pierwszego wpisują się silniki 1.6 GDI, 1.7 CRDI, oraz słabszy wariant 2.0 CRDI 136KM. Szczególnie 1.7 CRDI jest "mułowaty", pozostałe w codziennej eksploatacji sobie poradzą. Jednak względny spokój podczas wyprzedzania gwarantują dopiero 2.0 DOHC i 2.0 CRDI 184KM. Ich cena tylko jest już mało zabawna.

Kia Sportage II - jaki silnik wybrać?

Idealny przykład na to, że pozory mylą – silniki Sportage mają mało wspólnego ze sportem, jak już, to z rekreacją. Wśród motorów benzynowych można przebierać pomiędzy dwoma silnikami. 2.0l ma 142KM i w praktyce jest za słaby do tego auta, kiepsko przyspiesza szczególnie na I i II biegu, a na dodatek dużo pali. Włączona klimatyzacja i załadowana pasażerami kabina jeszcze go dobijają. Mocniejsza jednostka ma już 2.7l, pali jeszcze więcej, ale za to zapewnia autu odrobinę wigoru i ma ładny dźwięk, bo jest widlasta. Diesel jest jeden, ale ma parę wariantów mocy. Darujcie sobie 112-konną, bo znienawidzicie to auto. O niebo lepsza jest ta 140-150-konna. Oczywiście również nie jest wyjątkiem i ma niewiele wspólnego ze słowem „sport”, ale przy pracującej turbosprężarce dość sprawnie reaguje na polecenia wydawane pedałem „gazu” i odnajdzie się również na trasie.

Publikacje o Kia Sportage

Kia Sportage - nie zmienia się tego, co jest dobre

Kia Sportage już od dłuższego czasu utrzymuje się na wysokich pozycjach sprzedaży ciesząc się jednocześnie pozytywnymi opiniami wśród użytkowników. Nic więc dziwnego, że Koreańczycy nie chcieli żadnej rewolucji i ostatnia kuracja odświeżająca zawierała tylko to, co niezbędne. Poprawiono wytykane błędy,...

Kia Sportage 2.0 CRDi XL AWD - crossover z czołówki
 
Nasz test Kia Sportage 2.0 CRDI 184 KM AWD

W Korei mawiają: "aby rano zobaczyć księżyc, nie trzeba nań czekać od wieczora". I tak, aby zawojować rynek nie trzeba wielu dekad udoskonalania modelu. Kia Sportage udowadnia, że wystarczy jeden dobry pomysł poparty skuteczną technologią, by przez kilka lat okupować czołowe miejsca rankingów...

Przepis na sukces - Kia Sportage 2.0 CRDi
 
Nasz test

"Kwiat rumianku, liść pokrzywy, ziele bratka, pieprz prawdziwy, pestki z dyni i borówki, a do tego sok z makówki." Tak mniej więcej brzmiał sekretny przepis młodego zielarza gwarantujący wieczną młodość. Ciekaw jestem z jakiego przepisu korzystała KIA tworząc model Sportage? Pewne jest jedno...

Kia Sportage 1,6 - Młodzian z zakolami
 
Nasz test

Moda na samochody typu SUV nie wynika z ich terenowych właściwości, z których w zasadzie nikły procent kierowców kiedykolwiek korzysta. Głównym wabikiem mieszczucha jest wyższy prześwit, przydający się w walce z krawężnikami, lepsza widoczność zapewniana przez wyższą pozycję siedzenia i funkcjonalność...

KIA Sportage - została tylko nazwa
 
Nasz test

Powiedzmy sobie szczerze, poprzednie generacje tego auta nie stanowiły przełomu stylistycznego w branży. Pierwsza była nudna i działała jak melisa, drugą można było straszyć niegrzeczne dzieci w przedszkolu, a jedyną sensowną motywacją nabywców tych aut była ich atrakcyjna cena. Tak czy inaczej, w sumie...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Kia Sportage

Kia Sportage na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Kia SportageautoWcentrum - społeczność Kia Sportage

najwyższe oktanyAuta - Kia Sportage

Kia Sportage Orange 71,32

Kia Sportage 64,16

Kia Sportage KiAnka ;) 32,83

Kia Sportage jeepek 67,27

Kia Sportage KICIOCHA 44,66

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Kia Sportage

JEZMEN 30,16

b-artur 47,65

Dziadzia07 30,06

prince_V 67,18

lorka 30,00

ryssmi 30,01

malhun 30,05

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Kia Sportage

Trzy lata i ponad 73000 kilometrów Koreanką. Pierwszy przegląd rejestracyjny.
Trzy lata  i ponad 73000 kilometrów Koreanką. Pierwszy przegląd rejestracyjny. Sam nie wiem kiedy, ale minęły już trzy lata od zakupu "Aishy". W tym czasie pr...
2 lata, 50000 km i 2689 litrów benzyny.
2 lata, 50000 km i 2689 litrów benzyny. Witam wszystkich automaniaków. 2 lata temu trafiła do mnie moja Kia Sportage a....
Zima, zima
Zima, zima Co do remontów mam nadzieję że po wymianie tych gratów będzie ok. A tymczasem b...
Zima, zima, zima
 Zima, zima, zima Witam. Autko dopiero wtedy się docenia kiedy jest sporo śniegu. Po jeździe z na...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Kia Sportage

od 69 990 zł do 121 490

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (135 - 166 KM): 1.6 GDI, 2.0 GDI

 

Diesel (115 - 184 KM): 1.7 CRDi, 2.0 CRDi

Skrzynie biegów

manualna: 6-biegowa

 

Katalog nowych aut Kia Sportage
 

Najpopularniejsza wersja Kia Sportage

Kia Sportage 1.6 GDI 135KM - 5 drzwiowy terenowy

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
ESP
elektryczne szyby
klimatyzacja

Dostępne kolory

Cena katalogowa

69 990

Zobacz ofertę Kia Sportage 1.6 GDI 135KM - 5 drzwiowy terenowy
 

Kia Sportage najczęściej porównywane z:

Jeep Wrangler
2.8 DOHC I-4 Turbo CRD (200 KM)
Opel Mokka
1.7 CDTI ECOTEC (130 KM)
Audi Q3
2.0 TFSI (211 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Infiniti FX S Pre Infiniti FX S Pre
Rocznik: 2013. Przebieg: 32 200 km. Silnik: 3.0 176KM .
Cena: 280 850 zł 219 000 zł
Zyskujesz: 61 850 zł Zobacz szczegóły »
Nissan Pathfinder 2,5D SE Nissan Pathfinder 2,5D SE
Rocznik: 2013. Silnik: 2.5 140KM .
Cena: 191 300 zł 134 900 zł
Zyskujesz: 56 400 zł Zobacz szczegóły »

Używane Kia Sportage

Kia Sportage
1.6 benzyna
2013
77 800 PLN
Kia Sportage
2.0 diesel 140 KM
77 500 km, 2011
74 999 PLN
Kia Sportage
2.0 diesel 184 KM
2013
122 800 PLN
Kia Sportage
1.6 benzyna 135 KM
2013
72 500 PLN

Ocena auta Kia Sportage

  • Średnia ocena
    na podstawie 276 opinii
  • 4,05
  • Średnia dla segmentu
    Małe SUVy: 4,15

Wybrane opinie

Kia Sportage Standard 2.2 D (63 KM)

SPORTAGE II, to nie I. Auto jeździ jak osobowy.Przyspiesza także. Dynamika OK, i te 13,2 s nie jest miarodajne subiektywnie. W terenie intensywnie użytkowana - 15 km szutru z dziurami do domu. Stabilność przy 120, 130 km/h w tych warunkach bez zarzutu. Nie wiem czy forester byłby lepszy(subaru). Wiekszości osób nie jest potrzebny prawdziwy off -road. A pan suzuki który niby wymiata - możemy się pościgać. Nawet gdybyś miał 6 - cyl. I nie jesteś większy. Jedyne może prawdziwe zastrzeżenie to klocki hamulcowe ostatnio wymienione. Ale po 100 tys. okaże sie czy jest to atrapa terenowa.

dodał: snwd@poczta.onet.pl
Kia Sportage SUV 2.7 i V6 (175 KM)

Jestem naprawdę zadowolony. Zważywszy na relację jakości do ceny ... jest naprawdę bardzo dobrze. Mam nowy, nowoczesny, bezpieczny ( 6 poduszek, ABS TCS ESC ... ) i naprawdę sprawnie poruszający się samochód, który poza kilkoma elementami nie odbiega niczym od konkurencji ... nawet tej droższej. Jeśli ktoś poszukuje praktycznego samochodu, niekoniecznie mającego za zadanie wylansowanie kierowcy, myślę że jest to dobra propozycja ... wbrew obiegowym opiniom dot. Marki.

dodał: RL
Kia Sportage Standard 2.0 i (95 KM)

wizualnie autko może się podobać. jest wygodne, ma spory bagażnik. poza tym wysokie zawieszenie - idealne na polskie drogi. stałej troski i uwagi wymaga przedni napęd. jeżeli się o niego dba wtedy będzie służył dlugo i dobrze. generalnie jest to autko dla majsterkowicza - zawsze znajdzie się w nim coś do naprawy (przeważnie drobiazgi). nie polecam serwisów. reklamują się jako doświadczeni fachowcy, a doświadczeni są chyba przez los. poza tym zdzierają.

dodał: hyrycz@poczta.onet.pl
Kia Sportage Standard 2.0 i 16V (128 KM)

Ogólnie za niedużą kase można mieć terenowe auto, ma rame, 4x4 i reduktor, duży wykrzyż kół i wystrczającą ilość koników. Jest wymagająca, trzeba dbać o krzyżaki, wielowypusty wałów, pilnować osłon przegubów i jeszcze kilka innych rzeczy. W zamian wyjeżdża naprawdę z duuużych dziur i duuużego błotka bez pomocy kolegów. Lubie ją, ale sprzedam, bo potrzebuje większy sprzęt.

dodał: krzysioww
Kia Sportage Standard 2.0 i 16V (128 KM)

kia sportage jest tanim samochodem a może sprawić cuda w terenie, jest na ramie dzięki czemu jest bezpieczny.Ma niezły wypas i wygląd.Zeby nie te problemy z napędami to byłby bardzo dobrze sprzedawany.Ja jeżdze dużo po lesie i terenie i górki 60% to nic wielkiego.Nie miałem poważniejszych awarii.Na gazie chodzi bez zarzutów.Ma mały bagażnik.

dodał: las7@vp.pl
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + jakość/cena
  • Wady
  • - ekonomiczność
  • - wyciszenie
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Kia Sportage

Kia Sportage III SUV - galeria społeczności Kia Sportage III 2.0 CRDi 184KM - galeria redakcyjna Kia Sportage 2010 Kia Sportage 2007 Kia Sportage SX 2011 Kia Sportage III Facelifting (2014) CRDi 16V Kia Sportage III Facelifting (2014) GDi Kia Sportage Kia Sportage 2009 Kia Sportage 2008
Zobacz inne galerie Kia

Opinie o instalacji LPG

Kia Sportage

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Kia Sportage

Kia Sportage

98 komentarzy

82 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~mark~mark

i co z tym ogrzewaniem

~mark~mark

ogrzewanie

~rycho~rycho

Do ~marko: mam od paru miesięcy kijanke i teraz dopiero ogrzewam wnętrze, no i okazuje się ze grzeje tylko lewa strona.
czy wyjaśniłeś os na ten temat

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Kia

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
9 167
Przejechany dystans
4 781 550 km
Zatankowanego paliwa
315 594 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
639
Wydanych pieniędzy
267 329 zł
Średnie wydatki na auto
891 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
2 388
Wydanych pieniędzy
851 348 zł
Średnie wydatki na auto
2 838 zł
Zobacz dzienniki kosztów Kia (300)

Testy zderzeniowe Kia Sportage

Najnowsze testy zderzeniowe Kia Sportage przeprowadzone przez Euro NCAP.

Kia Sportage 2.0 diesel EX, LHD
2010

Kia Sportage
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Kia

Zużycie paliwa Kia Sportage

Na podstawie 331 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: zylak@intewrka., dodano: 31.08.2009 14:47

Mam ciekawe auto-jak by nie jeździł i tak średnio 13l gazu. Próbowałem czasem jechać delikatniej i nie ma sensu.Ogólnie autko prowokuje do ostrzejszej jazdy i myślę ,że ta średnia jest do przyjęcia. Potencjalnym klientom SUV-a z napędem na cztery koła radzę przywyknąć,że przy normalnej jeździe poniżej 10l się nie da.Oszczędnym polecam gaz.Jeżdżę na instalacji BRC i nadal po 40tys spisuje się rewelacyjnie.

pełny raport Kia SUV 2.0 i 16V

autor: Krzysztof, dodano: 23.01.2014 15:36

Tu podchodzę ze zrozumieniem - powiedzmy od razu to nie jest Seicento tylko spory SUV i swoje musi spalić. Dodatkowo sprawę pogarszają ekolodzy. Filtr dpf stanowi opór dla układu wydechowego a druga sprawa to jego wypalanie absorbujące trochę paliwa. Tak czy inacze jazda zgodna z przepisami przez wioski zabudowane czyli ograniczenia do 50/70/90 owocuje zużyciem poniżej 6l/100 km. NA autostradzie sporo wyżej przez tą krótką szóstkę i opory nadwozia/opon 235. Po mieście łyka mi około 10/100 przy średnio ciężkiej nodze IMO akceptowalnie.

pełny raport Kia SUV 2.0 CRDI VGT

autor: sav@wp.eu, dodano: 27.12.2007 01:10

Komputer zaniza zuzycie paliwa. Z mojego doswiadczenia bez brania pod uwage wskazan kompa (te ponizej) wyglada to tak, ze na trasie na zbiorniku ok. 70 l (nie wierzcie w instrukcje, chyba, ze w rurze od baku do korka zmiesci sie kilkanascie litrow paliwa) zasieg jest blisko 1000 km. Miasto jest wyzej wskazan fabrycznych, ale te pewnie nie przewiduja kwitniecia w korkach przez dlugie godziny. Na pierwszy przeglad sie dopiero wybieram, ale z doswiadczenia wiem, ze Kia nie zdziera.

pełny raport Kia SUV 2.0 CRDi
Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Kia Sportage

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Kia Sportage

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Kia Sportage
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Kia Sportage III 2.0 CRDi 184KM
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Kia Sportage, oglądali także