Nie trać czasu na szukanie częœci! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Kia Sportage

Kompaktowy crossover SUV (segment I) produkowany od 1994 roku. Pierwszy model koreańskiej marki w tej klasie. Premierowa generacja Sportage była mini SUV-em zbudowanym na płycie podłogowej Mazdy Bongo. Była też pierwszym samochodem na świecie, który wyposażono w poduszki powietrzne chroniące kolana. Sportage (lata 2004-2010) był typowym modelem rekreacyjnym z mniejszymi możliwościami terenowymi. Taką charakterystykę ma też nowa generacja modelu dostępna od 2010 roku. Sportage III został diametralnie odmieniony stylistycznie w stosunku do archaicznie wyglądającego poprzednika.

Generacje Kia Sportage

Sportage III

Podczas gdy dwie pierwsze generacje Sportage’a stały w cieniu swoich japońsko-europejskich rywali, trzecia odsłona zrobiła na rynku prawdziwą furorę. Sukces zagwarantowało autu mnóstwo zalet, wśród których czołowe miejsce zajęła stylistyka zewnętrzna. Spójna, zgrabna bryła nadwozia z muskularnymi przetłoczeniami blachy i dynamicznie naszkicowanymi detalami przyjęła się wśród wielbicieli SUV-ów tak dobrze, że podczas liftingu jej zmiany ograniczono do bezpiecznego minimum.

Starania designerów można docenić, zaglądając też do środka. Widoczny po otwarciu drzwi kokpit jest zresztą nie tylko miły dla oka, ale również uporządkowany i czytelny, dzięki czemu jego obsługa jest prosta jak sterowanie mikrofalówką. Na jakość materiałów wykończeniowych nie można narzekać, niemniej trzeba zaznaczyć, że konkurencja potrafi być w tej dyscyplinie jeszcze lepsza. Do poprawki kwalifikuje się niestety widoczność.

Choć Kia Sportage III ma na karku parę latek, a jej młodsza konkurencja co nieco urosła, pod względem przestronności wnętrza nie ma się czego wstydzić. W obu rzędach siedzeń proponuje swoim podróżnym wystarczającą ilość miejsca, natomiast za kabiną pasażerską kryje całkiem pojemny kufer. Do mocnych stron wnętrza zaliczymy wielość funkcjonalnych schowków oraz obszerne i wygodne fotele, które nie męczą nawet podczas długiej podróży.

Na komfort pokonywania kolejnych kilometrów pozytywnie wpływa też wyciszenie, poprawione przy okazji liftingu. Wygodę jazdy gwarantuje jednak przede wszystkim skuteczne pochłanianie nierówności przez zawieszenie, które przy okazji nieźle sprawdza się na zakrętach. O stabilne zachowanie auta dba ponadto udanie zestrojony układ kierowniczy. W kategorii “zdolności terenowe” koreański SUV nie błyszczy, ale i nie ustępuje kroku większości rywali.

Kia Sportage to samochód na tyle dopracowany, że nie sposób wytknąć mu jakiejś poważnej wady. Uśmiech na twarzy wywołuje też cena, jaką trzeba zapłacić za tę konstrukcyjną dojrzałość - opisywany model okazuje się jedną z najtańszych propozycji w klasie. W kwestii wyposażenia cieszy standard, jaki dostajemy w poszczególnych specyfikacjach bez dopłaty, zmartwić może natomiast krótka lista dodatków. Niewątpliwą zachętą do zakupu jest świetna gwarancja.

Sportage II

Choć, w odróżnieniu od następcy, Kia Sportage II. generacji nie porywa swoim wyglądem, nadwozie ma zgrabną bryłę i przyjemne dla oka detale. Mniej atrakcyjnie prezentuje się kokpit, a wrażenie to pogłębiają nie najlepsze jakościowo tworzywa wykończeniowe. Na szczęście, całość solidnie poskładano, a kierowcy zaproponowano banalnie prostą obsługę funkcji pokładowych. We wnętrzu podobać może się też mnogość funkcjonalnych rozwiązań oraz satysfakcjonująca ilość przestrzeń dla podróżnych. Szkoda tylko, że ta ostatnia została wygospodarowana kosztem pojemności bagażnika.

Do napędu Sportage'a wybrano trzy silniki - benzynowe 2.0 i 2.7 V6 oraz wysokoprężny 2.0 CRDi. Najlepiej skusić się na diesla, bo jest wystarczająco dynamiczny, w miarę oszczędny, a do tego całkiem niezawodny. Jeszcze trwalsze okazują się jednostki benzynowe, ale zapewniają niewiele lepsze osiągi przy odczuwalnie wyższym zużyciu paliwa. Wysoko ocenić trzeba podwozie koreańskiego auta - na szosie gwarantuje dobre właściwości trakcyjne i przyzwoity komfort, a w terenie pozwala swobodnie pokonywać niewielkie przeszkody.

Opinie na temat usterkowości kompaktowego SUV-a Kii dzielą się na dwie grupy - negatywne opierane na poglądach dotyczących "Koreańczyków" z lat 90. oraz pozytywne bazujące na doświadczeniach użytkowników. Ci ostatni listę typowych przypadłości Sportage'a ograniczają do problemów z młodszymi wersjami diesla (jego konstrukcję unowocześniano), hałasów dochodzących z zawieszenia oraz defektów napędu 4x4 związanych z jego intensywną eksploatacją. Co ważne, wysoka niezawodność modelu idzie w parze z niskimi cenami zakupu oraz umiarkowanymi kosztami serwisowania.

Komentarze redakcji

Powagosław: Diametralna metamorfoza, jaką przeszedł ten samochód pozwala wątpić, czy to na pewno ten sam model tej samej marki. Z mdłego, nudnego przeistoczył się w pojazd, przy którym wiele aut bardziej prestiżowych producentów wygląda jak SUV-y z poprzedniej epoki.
Luzacjusz: Coś pomiędzy Audi Q7 i Fordem Kuga, zachowując wszelkie proporcje. Coś pomiędzy wielką kluchą i czołgiem na kółkach. Na widok tego auta krew nie gotuje mi się z wrażenia, ale nie gotuje się też z irytacji, jak to było z poprzednim Sportage. Postęp w porównaniu z nim rzeczywiście imponujący.

Silniki Kia Sportage

Kia Sportage III - jaki silnik wybrać?

Niezły design, zadziorna nazwa, a silniki? Cóż, różne. Sportage może być na drodze nudne lub szybsze od przeciętnego auta. Ale nie sportowe. Do tego pierwszego wpisują się silniki 1.6 GDI, 1.7 CRDI, oraz słabszy wariant 2.0 CRDI 136KM. Szczególnie 1.7 CRDI jest "mułowaty", pozostałe w codziennej eksploatacji sobie poradzą. Jednak względny spokój podczas wyprzedzania gwarantują dopiero 2.0 DOHC i 2.0 CRDI 184KM. Ich cena tylko jest już mało zabawna.

Kia Sportage II - jaki silnik wybrać?

Idealny przykład na to, że pozory mylą – silniki Sportage mają mało wspólnego ze sportem, jak już, to z rekreacją. Wśród motorów benzynowych można przebierać pomiędzy dwoma silnikami. 2.0l ma 142KM i w praktyce jest za słaby do tego auta, kiepsko przyspiesza szczególnie na I i II biegu, a na dodatek dużo pali. Włączona klimatyzacja i załadowana pasażerami kabina jeszcze go dobijają. Mocniejsza jednostka ma już 2.7l, pali jeszcze więcej, ale za to zapewnia autu odrobinę wigoru i ma ładny dźwięk, bo jest widlasta. Diesel jest jeden, ale ma parę wariantów mocy. Darujcie sobie 112-konną, bo znienawidzicie to auto. O niebo lepsza jest ta 140-150-konna. Oczywiście również nie jest wyjątkiem i ma niewiele wspólnego ze słowem „sport”, ale przy pracującej turbosprężarce dość sprawnie reaguje na polecenia wydawane pedałem „gazu” i odnajdzie się również na trasie.

Publikacje o Kia Sportage

Kia Sportage - nie zmienia się tego, co jest dobre

Kia Sportage już od dłuższego czasu utrzymuje się na wysokich pozycjach sprzedaży ciesząc się jednocześnie pozytywnymi opiniami wśród użytkowników. Nic więc dziwnego, że Koreańczycy nie chcieli żadnej rewolucji i ostatnia kuracja odświeżająca zawierała tylko to, co niezbędne. Poprawiono wytykane błędy,...

Kia Sportage 2.0 CRDi XL AWD - crossover z czołówki
 
Nasz test Kia Sportage 2.0 CRDI 184 KM AWD

W Korei mawiają: "aby rano zobaczyć księżyc, nie trzeba nań czekać od wieczora". I tak, aby zawojować rynek nie trzeba wielu dekad udoskonalania modelu. Kia Sportage udowadnia, że wystarczy jeden dobry pomysł poparty skuteczną technologią, by przez kilka lat okupować czołowe miejsca rankingów...

Przepis na sukces - Kia Sportage 2.0 CRDi
 
Nasz test

"Kwiat rumianku, liść pokrzywy, ziele bratka, pieprz prawdziwy, pestki z dyni i borówki, a do tego sok z makówki." Tak mniej więcej brzmiał sekretny przepis młodego zielarza gwarantujący wieczną młodość. Ciekaw jestem z jakiego przepisu korzystała KIA tworząc model Sportage? Pewne jest jedno...

Kia Sportage 1,6 - Młodzian z zakolami
 
Nasz test

Moda na samochody typu SUV nie wynika z ich terenowych właściwości, z których w zasadzie nikły procent kierowców kiedykolwiek korzysta. Głównym wabikiem mieszczucha jest wyższy prześwit, przydający się w walce z krawężnikami, lepsza widoczność zapewniana przez wyższą pozycję siedzenia i funkcjonalność...

KIA Sportage - została tylko nazwa
 
Nasz test

Powiedzmy sobie szczerze, poprzednie generacje tego auta nie stanowiły przełomu stylistycznego w branży. Pierwsza była nudna i działała jak melisa, drugą można było straszyć niegrzeczne dzieci w przedszkolu, a jedyną sensowną motywacją nabywców tych aut była ich atrakcyjna cena. Tak czy inaczej, w sumie...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Kia Sportage

Kia Sportage na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Kia SportageautoWcentrum - społeczność Kia Sportage

najwyższe oktanyAuta - Kia Sportage

Kia Sportage Towarzyszka 52,91

Kia Sportage Kijanka 62,47

Kia Sportage 60,07

Kia Sportage 64,88

Kia Sportage 41,77

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Kia Sportage

konde_k 30,17

lorka 30,00

prince_V 68,77

zbyszek-turysta 30,14

Vector01 68,12

kozak404 30,00

petercooy 30,06

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Kia Sportage

3000km po Emiratach w 4 dni - zmienne warunki pogodowe.
3000km po Emiratach w 4 dni - zmienne warunki pogodowe. W zwiazku z wizyta znajomych Aisha miala bardzo duzo roboty. Wizyta krotka, ...
Pasek rozrządu
Pasek rozrządu Aj dawno nie było mnie tutaj... No brykę powierzyłem mechanikowi ze względu na...
Aisha - przebudzenie
Aisha - przebudzenie Po niespelna dwoch miesiacach odpoczynku w Polsce (moim)i w garazu (Aishy) przys...
2 lata, 50000 km i 2689 litrów benzyny.
2 lata, 50000 km i 2689 litrów benzyny. Witam wszystkich automaniaków. 2 lata temu trafiła do mnie moja Kia Sportage a....
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Kia Sportage

od 69 990 zł do 121 490

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (135 - 166 KM): 1.6 GDI, 2.0 GDI

 

Diesel (115 - 184 KM): 1.7 CRDi, 2.0 CRDi

Skrzynie biegów

manualna: 6-biegowa

 

Katalog nowych aut Kia Sportage
 

Najpopularniejsza wersja Kia Sportage

Kia Sportage 1.6 GDI 135KM - 5 drzwiowy terenowy

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
ESP
elektryczne szyby
klimatyzacja

Dostępne kolory

Cena katalogowa

69 990

Zobacz ofertę Kia Sportage 1.6 GDI 135KM - 5 drzwiowy terenowy
 

Kia Sportage najczęściej porównywane z:

Skoda Yeti
2.0 TDI (140 KM)
Ford Kuga
2.0 Duratorq TDCi (163 KM)
Peugeot 2008
1.2 PureTech (82 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Mitsubishi ASX 1.8 Invite 4wd Demonstracyjny Mitsubishi ASX 1.8 Invite 4wd
Rocznik: 2013. Przebieg: 11 000 km. Silnik: 1.8 150KM, diesel.
Cena: 113 090 zł 85 900 zł
Zyskujesz: 27 190 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Suzuki SX4 S-Cross 4WD 1,6 Premium Demonstracyjny Suzuki SX4 S-Cross 4WD 1,6 Premium
Rocznik: 2014. Przebieg: 1 000 km. Silnik: 1.6 120KM, benzynowy.
Cena: 88 190 zł 75 900 zł
Zyskujesz: 12 290 zł Zobacz szczegóły »

Używane Kia Sportage

Kia Sportage
1.6 benzyna
2013
77 800 PLN
Kia Sportage
2.0 diesel 140 KM
77 500 km, 2011
74 999 PLN
Kia Sportage
2.0 diesel 184 KM
2013
122 800 PLN
Kia Sportage
1.6 benzyna 135 KM
2013
72 500 PLN

Ocena auta Kia Sportage

  • Średnia ocena
    na podstawie 276 opinii
  • 4,05
  • Średnia dla segmentu
    Małe SUVy: 4,15

Wybrane opinie

Kia Sportage Standard 2.2 D (63 KM)

SPORTAGE II, to nie I. Auto jeździ jak osobowy.Przyspiesza także. Dynamika OK, i te 13,2 s nie jest miarodajne subiektywnie. W terenie intensywnie użytkowana - 15 km szutru z dziurami do domu. Stabilność przy 120, 130 km/h w tych warunkach bez zarzutu. Nie wiem czy forester byłby lepszy(subaru). Wiekszości osób nie jest potrzebny prawdziwy off -road. A pan suzuki który niby wymiata - możemy się pościgać. Nawet gdybyś miał 6 - cyl. I nie jesteś większy. Jedyne może prawdziwe zastrzeżenie to klocki hamulcowe ostatnio wymienione. Ale po 100 tys. okaże sie czy jest to atrapa terenowa.

dodał: snwd@poczta.onet.pl
Kia Sportage SUV 2.7 i V6 (175 KM)

Jestem naprawdę zadowolony. Zważywszy na relację jakości do ceny ... jest naprawdę bardzo dobrze. Mam nowy, nowoczesny, bezpieczny ( 6 poduszek, ABS TCS ESC ... ) i naprawdę sprawnie poruszający się samochód, który poza kilkoma elementami nie odbiega niczym od konkurencji ... nawet tej droższej. Jeśli ktoś poszukuje praktycznego samochodu, niekoniecznie mającego za zadanie wylansowanie kierowcy, myślę że jest to dobra propozycja ... wbrew obiegowym opiniom dot. Marki.

dodał: RL
Kia Sportage Standard 2.0 i (95 KM)

wizualnie autko może się podobać. jest wygodne, ma spory bagażnik. poza tym wysokie zawieszenie - idealne na polskie drogi. stałej troski i uwagi wymaga przedni napęd. jeżeli się o niego dba wtedy będzie służył dlugo i dobrze. generalnie jest to autko dla majsterkowicza - zawsze znajdzie się w nim coś do naprawy (przeważnie drobiazgi). nie polecam serwisów. reklamują się jako doświadczeni fachowcy, a doświadczeni są chyba przez los. poza tym zdzierają.

dodał: hyrycz@poczta.onet.pl
Kia Sportage Standard 2.0 i 16V (128 KM)

Ogólnie za niedużą kase można mieć terenowe auto, ma rame, 4x4 i reduktor, duży wykrzyż kół i wystrczającą ilość koników. Jest wymagająca, trzeba dbać o krzyżaki, wielowypusty wałów, pilnować osłon przegubów i jeszcze kilka innych rzeczy. W zamian wyjeżdża naprawdę z duuużych dziur i duuużego błotka bez pomocy kolegów. Lubie ją, ale sprzedam, bo potrzebuje większy sprzęt.

dodał: krzysioww
Kia Sportage Standard 2.0 i 16V (128 KM)

kia sportage jest tanim samochodem a może sprawić cuda w terenie, jest na ramie dzięki czemu jest bezpieczny.Ma niezły wypas i wygląd.Zeby nie te problemy z napędami to byłby bardzo dobrze sprzedawany.Ja jeżdze dużo po lesie i terenie i górki 60% to nic wielkiego.Nie miałem poważniejszych awarii.Na gazie chodzi bez zarzutów.Ma mały bagażnik.

dodał: las7@vp.pl
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + jakość/cena
  • Wady
  • - ekonomiczność
  • - wyciszenie
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Kia Sportage

Kia Sportage III SUV - galeria społeczności Kia Sportage Kia Sportage III Facelifting (2014) CRDi 16V Kia Sportage III Facelifting (2014) Kia Sportage 2009 Kia Sportage 2008 Kia Sportage 2007 Kia Sportage I Standard - galeria społeczności Kia Sportage III Facelifting - galeria redakcyjna Kia Sportage 2010
Zobacz inne galerie Kia

Opinie o instalacji LPG

Kia Sportage

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Kia Sportage

Kia Sportage

98 komentarzy

82 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~mark~mark

i co z tym ogrzewaniem

~mark~mark

ogrzewanie

~rycho~rycho

Do ~marko: mam od paru miesięcy kijanke i teraz dopiero ogrzewam wnętrze, no i okazuje się ze grzeje tylko lewa strona.
czy wyjaśniłeś os na ten temat

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Kia

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
9 034
Przejechany dystans
4 854 455 km
Zatankowanego paliwa
311 058 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
630
Wydanych pieniędzy
266 139 zł
Średnie wydatki na auto
899 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
2 361
Wydanych pieniędzy
846 281 zł
Średnie wydatki na auto
2 859 zł
Zobacz dzienniki kosztów Kia (296)

Testy zderzeniowe Kia Sportage

Najnowsze testy zderzeniowe Kia Sportage przeprowadzone przez Euro NCAP.

Kia Sportage 2.0 diesel EX, LHD
2010

Kia Sportage
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Kia

Zużycie paliwa Kia Sportage

Na podstawie 331 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Kamil, dodano: 03.03.2012 16:10

Polecam z całym przekonaniem ten model Kia. Zapewne większość czytających chce poznać spalanie tego samochodu otóż, dziwią mnie niektóre wpisy w których ludzie piszą, że ten samochód spala im po 7,5 litra ropy... Pytanie brzmi czy owe osoby mają maks 3 biegi? Skrzynia 6 biegowa zapewnia takie przełożenia i ich liczbę, że silnik 1,7 zupełnie się nie męczy, co za tym idzie spalanie jest na stosunkowo niskim poziomie. Pokonuje dziennie ok 50 km, do pracy mam ok 10 i to jest na prostym odcinku, gdzie prędkość waha się od 100-130, resztę dystansu tj ok 25 km pokonuje w 200tyś. mieście. Spalanie jakie komputer pokazuje i takie rzeczywiście jest to 5,9 - 6,1 litra w zależności od stylu jazdy. Nadmienię, że samochód posiadam od października i zrobiłem nim już ok 6000 Km, a jak zauważyliście jest to okres zimowy, więc latem zapewne odrobinę spalanie spadnie. Silnik wystarczy, co nie zmienia faktu, że tym razem wyjeżdżając z salonu na pewno była by to wersja z silnikiem 2.0. Żwawo ciągnie do przodu, troszkę za głośny jak na te czasy i wymagania, ale weźmy pod uwagę, że jest to tańszy samochód w swojej klasie. Jak do tej pory zaobserwowałem nieprzyjemny stukot przy dohamowywaniu z ok 3km/h, oczywiście z tym fantem zgłosiłem się do KIA i po przejechaniu się 3 innymi egzemplarzami, każda miała to samo :/ Niestety taki ich urok.

pełny raport Kia SUV 1.7 CRDi

autor: pyrka, dodano: 27.07.2011 14:22

Nie jest źle. Spalanie 13,5 to okres zimowy i w większości stanie w koreczkach a nie jazda! Po autostradzie w Niemczech jazda z prędkością 150 do 170 średnie spalanie około 8,6 . Teraz jeżdżąc o mieście z klimą około 9,5 do 10 a na trasie ze spokojem to nawet 7 l. Pozdrawiam i życzę fajnej zabawy z Nowym Sportagem! Nie kupuj diesla - zapytaj o koszty filtra cząstek stałych i koszty przeglądów! Nie WARTO! 1,6 is the best :-)

pełny raport Kia SUV 1.6 GDI

autor: zniesmaczony, dodano: 31.08.2011 12:47

Największą porażką było średnie maksymalne spalanie (10l/100km!) na wakacyjnej trasie 1970 km (większość na autostradach i dobrych drogach, jeden korek ok 40 min., średnia prędkość 110 km/h - nie licząc postojów, maks.prędkość 130 km/h, brak bagażnika dachowego i przyczepy, 4 osoby z bagażami, włączona klimatyzacja, mierzone tankowaniem "pod korek"). To nie jest samochód na autostrady - jedynie na zwykłe drogi.

pełny raport Kia SUV 2.0 CRDI VGT
Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Kia Sportage

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Kia Sportage

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Kia Sportage
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Kia Sportage III 2.0 CRDi 184KM
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Kia Sportage, oglądali także