Gorące tematy

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Lancia Delta Hatchback 1.9 TD

Model należący do niższej klasy średniej (segment C) produkowany w latach 1979-1999 oraz ponownie od 2008 roku. Delta, a szczególnie jej pierwsza generacja zdobyła wielką popularność głównie dzięki sukcesom w rajdach samochodowych. W 1979 roku została nagrodzona tytułem Samochodu Roku. Na jej licencji powstał szwedzki Saab 600. 13 lat po wycofaniu z rynku Delty II, Lancia zdecydowała się na reaktywację słynnego modelu, wypełniając nim lukę wśród kompaktów w swojej ofercie. Trzecia generacja auta oparta jest na prototypie Delta HPE i aspiruje do grupy premium w segmencie C.

Generacje Lancia Delta

Wygląd to definitywnie jeden z największych atutów kompaktu ze znaczkiem Lancii. Z zewnątrz, auto urzeka swoją stylistyką właściwie z każdej strony – przód za sprawą nowoczesnych reflektorów oraz grilla, który mógłby z powodzeniem trafić do luksusowej limuzyny, profil boczny za sprawą charakterystycznej linii okien i przetłoczeń biegnących przez całą długość nadwozia, zaś pas tylny – za sprawą eleganckich lamp i klapy bagażnika o dużej powierzchni szklanej. Jako całość, karoseria prezentuje się jak pomniejszona limuzyna.

Zaglądając do środka dowiadujemy się, że nie tylko karoserię zaprojektowano z myślą o estetach. Forma deski rozdzielczej, kształt kierownicy, wygląd zegarów, wzór foteli… - wszystko to nadaje wnętrzu atrakcyjny, „szlachetny” wizerunek. I, co bardzo ważne, z elegancką stylistyką idą w parze odpowiednio dopasowane materiały. Niezależnie od wersji wyposażeniowej, tworzywa pochodzą z górnej półki, ładnie wyglądają i są miłe w dotyku. W bogatszych odmianach skórą wykończono zarówno fotele, kierownicę i dźwignię zmiany biegów, jak i… deskę rozdzielczą. Może to jednak nie kompakt Lancii, a limuzyna Bentleya?

Przyjemny dla oka kokpit nie został niestety dopracowany pod kątem ergonomii – wskaźniki są może czytelne, ale obsługa niektórych urządzeń pokładowych wymaga przyzwyczajenia. Nie to jest jednak najgorsze. Na krytykę zasługują przede wszystkim fotele, które owszem są komfortowe, ale zupełnie nie podpierają ciała na zakrętach. W kwestii przestronności, kabina prezentuje się raczej przeciętnie – miejsca na nogi jest bardzo dużo, jednak wyżsi pasażerowie mogą dotykać głowami podsufitówki. W tym przypadku, Delcie do limuzyny daleko.

Projektując układ jezdny, spece z Lancii postanowili skupić się na uzyskaniu jak najwyższego komfortu. Efekt? Włoskie auto jest kiepskim kompanem dla kierowców lubiących „docisnąć” na zakrętach (karoseria lubi się w takiej sytuacji mocno przechylać, choć podwozie i układ kierowniczy pozostają stabilne), ale okazuje się ideałem dla tych, którzy woleliby być odizolowani od jakości pokonywanej drogi. Wygodne podróżowanie jest kolejnym dowodem na to, że Delta ma dużo wspólnego z limuzynami.

Po zajrzeniu na listę wyposażenia seryjnego oferowanego przez opisywany model na twarzy potencjalnego nabywcy pojawia się uśmiech. W standardzie Włosi oferują bowiem m.in. pakiet airbagów, szereg elektronicznych systemów bezpieczeństwa, elektryczne sterowanie szyb i lusterek zewnętrznych, klimatyzację i radio CD/MP3. Gdy jednak potencjalny kupiec ujrzy cenę swojej wymarzonej Delty, może odruchowo złapać się za głowę. Jak widać, widoczne gołym okiem powiązania z samochodami luksusowymi muszą swoje kosztować.

Komentarze redakcji

Powagosław: Koniec z rajdowym nimbem. Delta wróciła jako luksusowy kompakt dla bogatych indywidualistów. Mało prawdopodobne, żeby podbiła rynek, choć z pewnością będzie jego ciekawym uzupełnieniem.
Luzacjusz: Fiat Bravo pojechał do „Pimp My Ride” i wyjechała Lancia Delta, droższa dwukrotnie prawie. I to jest raz. Dwa - stylistyka nowych Lancii, choć niewątpliwie oryginalna, jakoś do mnie nie przemawia. Zbyt barokowe to auto jak na kompakt.

Silniki Lancia Delta

Lancia Delta III - jaki silnik wybrać?

Współczesny trend to: „duża moc, mała pojemność”. I Lancia o tym wie. Podstawowy silnik benzynowy ma 1.4l i dwie odmiany - 120KM oraz 140KM. Obie są doładowane, ciche, osiągają „setkę” poniżej 10 sekund i najlepiej czują się na wysokich prędkościach obrotowych – zadowolą zdecydowaną większość osób. Zużycie paliwa jak na taką moc wypada całkiem nieźle, bo nawet w tym mocniejszym motorze łatwo zmieścić się w 9-10l/100km. Jeśli chcecie jeździć naprawdę szybko, to jednym z dwóch wyjść jest wybór doładowanej jednostki 1.8l, która osiąga aż 200KM. Jeździ niesamowicie, ale za to cenę ma straszną. Do tego za podobne pieniądze można mieć diesla 1.9l, podwójnie doładowanego i tylko 10KM słabszego – to jest te drugie wyjście. Jeśli zależy wam na motorze wysokoprężnym i na zachowaniu choć części oszczędności w banku, to możecie się skusić na podstawowy silnik 1.6l Multijet o mocy 105KM. Nie jest może cenową okazją, ale w tym modelu to najtańsze rozwiązanie, które jeździ dość dobrze. Warto jednak nieco dopłacić do wersji 120-konnej. Jeździ lepiej.

Publikacje o Lancia Delta

Lancia Delta - włoski szyk
 
Nasz test Lancia Delta – włoski szyk

Nie szata zdobi człowieka? Coś w tym jest, ale wystarczy ubrać garnitur z gustownymi dodatkami zamiast dresu, by już na starcie urosnąć w czyichś oczach. Taki sam trik można też zrobić z samochodami i auto dla mas podskoczy do rangi Premium. Jaka jest Lancia Delta III?

Hot hatch z lat osiemdziesiątych? Jest w czym wybierać!

Zakup szybkiego hatchbacka nie przysporzy dziś nikomu kłopotu - można przebierać do woli, ale czy tak samo było w latach osiemdziesiątych? Zapraszam na przegląd najgorętszych hatchbacków sprzed dwóch dekad.

Lancia Delta - czarna twardzielka
 
Nasz test

Wyjąłem już kluczyk z kieszeni, ale zanim zdążyłem nacisnąć odpowiedni guzik na pilocie, na chodniku z piskiem opon zahamowało dwóch nastolatków na "góralach" i zaczęło się gapić na auto. "Stary, to wygląda jak ludzka twarz!". Postanowiłem przystanąć i posłuchać, co na temat Delty...

Lancia Delta - moc i gracja
 
Nasz test

Po 8 latach od zakończenia produkcji Delty drugiej generacji Włosi postanowili powrócić do sprawdzonej nazwy, która ma potencjał, aby zainteresować klientów jeszcze zanim obejrzą auto. A kiedy nowy model trafił do salonów, okazało się, że trzecia Delta jest zupełnie inna.

Siostra naszego Poloneza - Lancia Delta

Na przełomie lat 80. i 90. trasy rajdowych mistrzostw świata zdominował jeden samochód. Samochód, który piękną ma nawet nazwę.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Lancia Delta

Lancia Delta na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Lancia DeltaautoWcentrum - społeczność Lancia Delta

najwyższe oktanyAuta - Lancia Delta

Lancia Delta My First Car.. ;) 64,30

Lancia Delta Ed 72,88

Lancia Delta PANCERNIK 34,86

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Lancia Delta

1971sobol 30,14

Monica_Paul 30,10

dziaraxc 30,17

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Lancia Delta

Krótki opis
Krótki opis Kupiłem go nie znajac się wogóle na samochodach!Nadal nim jeżdżę i jeszcze mnie ...
Wymiana sprężyn
Wymiana sprężyn Wymieniłem z przodu amortyzatory ze sprężynami,ponieważ jedna spręzyna mi pękła!...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Lancia Delta

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Lancia Delta
 

Najpopularniejsza wersja Lancia Delta

Lancia Delta

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Lancia Delta
 

Lancia Delta najczęściej porównywane z:

Seat Leon
2.0 TDI CR (150 KM)
Renault Megane
Energy TCe (130 KM)
Ford Focus
1.5 EcoBoost (150 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Renault Megane III 1.5 DCi Expression Renault Megane III 1.5 DCi Expression
Rocznik: 2011. Przebieg: 125 036 km. Silnik: 1.5 66KM .
Cena: 26 900 zł
Volvo V50  Business Edition Volvo V50 Business Edition
Rocznik: 2011. Przebieg: 57 413 km. Silnik: 2.0 111KM .
Cena: 54 900 zł

Używane Lancia Delta

Lancia Delta
1.4 benzyna 150 KM
100 000 km, 2008
39 500 PLN
Lancia Delta
1.4 benzyna 150 KM
79 000 km, 2008
31 900 PLN
Lancia Delta
1.4 benzyna 140 KM
2013
75 599 PLN
Lancia Delta
2.0 benzyna 211 KM
85 000 km, 1991
58 000 PLN

Ocena auta Lancia Delta Hatchback 1.9 TD

  • Średnia ocena
    na podstawie 10 opinii
  • 4,16
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08

Wybrane opinie

Lancia Delta Hatchback 1.9 TD (90 KM)

Ogolnie samochod nie jest zly. Jest samochodem przyjaznym dla uzytkownika, mozna przyzwyczaic sie do niego .. I nie znielubic nawet wtedy kiedy z wyeksploatowania sypie sie pokolei pare rzeczy.

dodał: Bart
Lancia Delta Hatchback 1.9 TD (90 KM)

JAK DBASZ, TAK MASZ!!!!!! Autko nietuzinkowe, oryginalne, Italian Cars = beauty =) Zaden pancerwagen, zabojad ani japanese nie ma takiego uroku jak auto wloskie!

dodał: ItalFan
Lancia Delta Hatchback 1.9 TD (90 KM)

auto godne polecenia i nie takie drogie na naszym rynku

dodał: Deltomaniak

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Lancia Delta

Lancia Delta III Facelifting Lancia Delta 2008 Lancia Delta III Hard Black 1.9 Twinturbo MultiJet 190KM - galeria redakcyjna Lancia Delta III (2014) Lancia Delta Lancia Delta S by MOMODESIGN (2013)
Zobacz inne galerie Lancia

Opinie o instalacji LPG

Lancia Delta

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Lancia Delta

Lancia Delta

14 komentarzy

14 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~heti~heti

mam prośbę, jak objawiały sie wady fabryczne w skrzyni biegów? też ma LancięD 1,4 dm3,140kM z turbiną 17000km przebiegu, dziwnie głośno chodzi skrzynia biegów jakby przeciganie lancucha po stali, szczególnie przy zmianach z II na III, serwis twierdzi że ten typ tak ma, trudno mi w to uwierzyć bo przesiadłam się z 12 letniej bravci i tam było cicho.... dziekuje

~gg~gg

Ja mam również Lancie 836,ale z silnikiem 1,8 8v, no coś wspaniałego. Ta elastyczność-na 5 biegu wjeżdżam w teren zabudowany i wyjeżdżam bez redukcji, wyprzedzanie tak samo ,tylko na 5tce.Kupiłem go jak miał 30 tyś w.tej chwili mam 240.Do tej pory wymieniłem cewkę wysokiego napięcia (są dwie),pompę paliwa i silniczek wycieraczek.Nie wspominam o częściach ruchowych takich jak klocki,tarcze,amortyzatory czy wahacze bez wymiennych sworzni(bardzo denerwujące rozwiązanie). Długi czas nie wiedziałem co to dolewka oleju,obecnie silnik zaczyna się pocić jak to w Fiacie więc te 250ml muszę dolać. Spalanie 10l tylko zimą,w lecie schodzi do 8,5l.gdyby nie to,że już go rdza wpiernicza to nigdy bym go nie wymienił.Te nowsze auta są do bani,mam również Golfa IV- nie ma podskoku.

~v.~v.

Piszcie którą macie generację bo jest tu misz- masz. Swoją drogą pierwsza to było auto roku druga jakoś się sprzedawała a ta obecna..Praktycznie biały kruk . Wypasione porsche to przy Delcie III pojazd niemal masowy. Czy one się w ogóle nie sprzedają ?

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Lancia

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
2 953
Przejechany dystans
1 486 722 km
Zatankowanego paliwa
98 724 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
693
Wydanych pieniędzy
257 180 zł
Średnie wydatki na auto
2 256 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
723
Wydanych pieniędzy
148 360 zł
Średnie wydatki na auto
1 301 zł
Zobacz dzienniki kosztów Lancia (114)

Testy zderzeniowe Lancia Delta

Najnowsze testy zderzeniowe Lancia Delta przeprowadzone przez Euro NCAP.

Lancia Delta ´Argento´ 1.6 MJTD

Lancia Delta
2008

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Lancia

Zużycie paliwa Lancia Delta Hatchback 1.9 TD

Na podstawie 13 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: jaqb, dodano: 29.03.2009 20:00

14L/100km - norma. W trasie czasem da radę 9 litrów spalić (ale nie jadąc 90, raczej 130-140) Nie dawajcie tego auta niefachowym mechanikom do naprawy!!! Zepsują na pewno. Ceny średnie. Niektóre części są drogie, ale większość oki.

pełny raport Lancia Hatchback 2.0 Turbo

autor: Thermano, dodano: 05.07.2011 12:41

120 - konne auto o niezłej dynamice , sporej masie ( 1410 kg ) i średnie zużycie paliwa ( 50% miasto / 50 % trasa ) poniżej 6 l / 100 km . Drogi lokalne do 100 km / h - 5,0 l Trasa normalnie 5,5 l Miasto - 7,0 Stale włączona klima - moim zdaniem bomba Szaleństwo na torze Poznań - 9,8 l / 100 km . Genialny wynik

pełny raport Lancia Hatchback 1.6 MultiJet

autor: Waldi, dodano: 17.01.2012 22:03

Tu nie jest najlepiej.Zejść przeciętnie poniżej 9.0l/100km raczej trudno(czasami się udaje,ale trzeba dużo cierpliwości i dyscypliny-przy bardzo spokojnej jeździe nawet udało mi sie 7,6l/100km).Ciut szybsza jazda i min.10l/100km

pełny raport Lancia Hatchback 1.4 MultiAir 16V

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Diagnozy usterek

Prośby o diagnozę

Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Lancia Delta Hatchback 1.9 TD

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Lancia Delta Hatchback 1.9 TD

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Lancia Delta II Hatchback 1.9 TD 90KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Lancia Delta, oglądali także