Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Lancia Delta

Model należący do niższej klasy średniej (segment C) produkowany w latach 1979-1999 oraz ponownie od 2008 roku. Delta, a szczególnie jej pierwsza generacja zdobyła wielką popularność głównie dzięki sukcesom w rajdach samochodowych. W 1979 roku została nagrodzona tytułem Samochodu Roku. Na jej licencji powstał szwedzki Saab 600. 13 lat po wycofaniu z rynku Delty II, Lancia zdecydowała się na reaktywację słynnego modelu, wypełniając nim lukę wśród kompaktów w swojej ofercie. Trzecia generacja auta oparta jest na prototypie Delta HPE i aspiruje do grupy premium w segmencie C.

Generacje Lancia Delta

Wygląd to definitywnie jeden z największych atutów kompaktu ze znaczkiem Lancii. Z zewnątrz, auto urzeka swoją stylistyką właściwie z każdej strony – przód za sprawą nowoczesnych reflektorów oraz grilla, który mógłby z powodzeniem trafić do luksusowej limuzyny, profil boczny za sprawą charakterystycznej linii okien i przetłoczeń biegnących przez całą długość nadwozia, zaś pas tylny – za sprawą eleganckich lamp i klapy bagażnika o dużej powierzchni szklanej. Jako całość, karoseria prezentuje się jak pomniejszona limuzyna.

Zaglądając do środka dowiadujemy się, że nie tylko karoserię zaprojektowano z myślą o estetach. Forma deski rozdzielczej, kształt kierownicy, wygląd zegarów, wzór foteli… - wszystko to nadaje wnętrzu atrakcyjny, „szlachetny” wizerunek. I, co bardzo ważne, z elegancką stylistyką idą w parze odpowiednio dopasowane materiały. Niezależnie od wersji wyposażeniowej, tworzywa pochodzą z górnej półki, ładnie wyglądają i są miłe w dotyku. W bogatszych odmianach skórą wykończono zarówno fotele, kierownicę i dźwignię zmiany biegów, jak i… deskę rozdzielczą. Może to jednak nie kompakt Lancii, a limuzyna Bentleya?

Przyjemny dla oka kokpit nie został niestety dopracowany pod kątem ergonomii – wskaźniki są może czytelne, ale obsługa niektórych urządzeń pokładowych wymaga przyzwyczajenia. Nie to jest jednak najgorsze. Na krytykę zasługują przede wszystkim fotele, które owszem są komfortowe, ale zupełnie nie podpierają ciała na zakrętach. W kwestii przestronności, kabina prezentuje się raczej przeciętnie – miejsca na nogi jest bardzo dużo, jednak wyżsi pasażerowie mogą dotykać głowami podsufitówki. W tym przypadku, Delcie do limuzyny daleko.

Projektując układ jezdny, spece z Lancii postanowili skupić się na uzyskaniu jak najwyższego komfortu. Efekt? Włoskie auto jest kiepskim kompanem dla kierowców lubiących „docisnąć” na zakrętach (karoseria lubi się w takiej sytuacji mocno przechylać, choć podwozie i układ kierowniczy pozostają stabilne), ale okazuje się ideałem dla tych, którzy woleliby być odizolowani od jakości pokonywanej drogi. Wygodne podróżowanie jest kolejnym dowodem na to, że Delta ma dużo wspólnego z limuzynami.

Po zajrzeniu na listę wyposażenia seryjnego oferowanego przez opisywany model na twarzy potencjalnego nabywcy pojawia się uśmiech. W standardzie Włosi oferują bowiem m.in. pakiet airbagów, szereg elektronicznych systemów bezpieczeństwa, elektryczne sterowanie szyb i lusterek zewnętrznych, klimatyzację i radio CD/MP3. Gdy jednak potencjalny kupiec ujrzy cenę swojej wymarzonej Delty, może odruchowo złapać się za głowę. Jak widać, widoczne gołym okiem powiązania z samochodami luksusowymi muszą swoje kosztować.

Komentarze redakcji

Powagosław: Koniec z rajdowym nimbem. Delta wróciła jako luksusowy kompakt dla bogatych indywidualistów. Mało prawdopodobne, żeby podbiła rynek, choć z pewnością będzie jego ciekawym uzupełnieniem.
Luzacjusz: Fiat Bravo pojechał do „Pimp My Ride” i wyjechała Lancia Delta, droższa dwukrotnie prawie. I to jest raz. Dwa - stylistyka nowych Lancii, choć niewątpliwie oryginalna, jakoś do mnie nie przemawia. Zbyt barokowe to auto jak na kompakt.

Silniki Lancia Delta

Lancia Delta III - jaki silnik wybrać?

Współczesny trend to: „duża moc, mała pojemność”. I Lancia o tym wie. Podstawowy silnik benzynowy ma 1.4l i dwie odmiany - 120KM oraz 140KM. Obie są doładowane, ciche, osiągają „setkę” poniżej 10 sekund i najlepiej czują się na wysokich prędkościach obrotowych – zadowolą zdecydowaną większość osób. Zużycie paliwa jak na taką moc wypada całkiem nieźle, bo nawet w tym mocniejszym motorze łatwo zmieścić się w 9-10l/100km. Jeśli chcecie jeździć naprawdę szybko, to jednym z dwóch wyjść jest wybór doładowanej jednostki 1.8l, która osiąga aż 200KM. Jeździ niesamowicie, ale za to cenę ma straszną. Do tego za podobne pieniądze można mieć diesla 1.9l, podwójnie doładowanego i tylko 10KM słabszego – to jest te drugie wyjście. Jeśli zależy wam na motorze wysokoprężnym i na zachowaniu choć części oszczędności w banku, to możecie się skusić na podstawowy silnik 1.6l Multijet o mocy 105KM. Nie jest może cenową okazją, ale w tym modelu to najtańsze rozwiązanie, które jeździ dość dobrze. Warto jednak nieco dopłacić do wersji 120-konnej. Jeździ lepiej.

Publikacje o Lancia Delta

Lancia Delta - włoski szyk
 
Nasz test Lancia Delta – włoski szyk

Nie szata zdobi człowieka? Coś w tym jest, ale wystarczy ubrać garnitur z gustownymi dodatkami zamiast dresu, by już na starcie urosnąć w czyichś oczach. Taki sam trik można też zrobić z samochodami i auto dla mas podskoczy do rangi Premium. Jaka jest Lancia Delta III?

Hot hatch z lat osiemdziesiątych? Jest w czym wybierać!

Zakup szybkiego hatchbacka nie przysporzy dziś nikomu kłopotu - można przebierać do woli, ale czy tak samo było w latach osiemdziesiątych? Zapraszam na przegląd najgorętszych hatchbacków sprzed dwóch dekad.

Lancia Delta - czarna twardzielka
 
Nasz test

Wyjąłem już kluczyk z kieszeni, ale zanim zdążyłem nacisnąć odpowiedni guzik na pilocie, na chodniku z piskiem opon zahamowało dwóch nastolatków na "góralach" i zaczęło się gapić na auto. "Stary, to wygląda jak ludzka twarz!". Postanowiłem przystanąć i posłuchać, co na temat Delty...

Lancia Delta - moc i gracja
 
Nasz test

Po 8 latach od zakończenia produkcji Delty drugiej generacji Włosi postanowili powrócić do sprawdzonej nazwy, która ma potencjał, aby zainteresować klientów jeszcze zanim obejrzą auto. A kiedy nowy model trafił do salonów, okazało się, że trzecia Delta jest zupełnie inna.

Siostra naszego Poloneza - Lancia Delta

Na przełomie lat 80. i 90. trasy rajdowych mistrzostw świata zdominował jeden samochód. Samochód, który piękną ma nawet nazwę.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Lancia Delta

Lancia Delta na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Lancia DeltaautoWcentrum - społeczność Lancia Delta

najwyższe oktanyAuta - Lancia Delta

Lancia Delta Ed 72,51

Lancia Delta My First Car.. ;) 62,36

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Lancia Delta

Monica_Paul 30,10

1971sobol 30,14

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Lancia Delta

Wymiana sprężyn
Wymiana sprężyn Wymieniłem z przodu amortyzatory ze sprężynami,ponieważ jedna spręzyna mi pękła!...
Krótki opis
Krótki opis Kupiłem go nie znajac się wogóle na samochodach!Nadal nim jeżdżę i jeszcze mnie ...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Lancia Delta

od 84 690 zł do 94 690

Dostępne silniki

Diesel (105 - 120 KM): 1.6 Multijet 16V

 

Skrzynie biegów

manualna: 6-biegowa

 

Katalog nowych aut Lancia Delta
 

Najpopularniejsza wersja Lancia Delta

Lancia Delta 1.6 Multijet 16V 105KM - 5 drzwiowy hatchback

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
radio / CD
klimatyzacja

Dostępne kolory

Cena katalogowa

84 690

Zobacz ofertę Lancia Delta 1.6 Multijet 16V 105KM - 5 drzwiowy hatchback
 

Lancia Delta najczęściej porównywane z:

Ford Focus
1.0 EcoBoost (125 KM)
Volkswagen Golf
1.4 TSI BlueMotion Technology (122 KM)
Volkswagen Jetta
2.0 TDI CR DPF (140 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny SEAT Leon FR ST Demonstracyjny SEAT Leon FR ST
Rocznik: 2013. Przebieg: 2 651 km. Silnik: 1.4 140KM, benzynowy.
Cena: 86 603 zł 73 600 zł
Zyskujesz: 13 003 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Hyundai i30 Classic Plus Demonstracyjny Hyundai i30 Classic Plus
Rocznik: 2013. Przebieg: 7 000 km. Silnik: 1.4 90KM, diesel.
Cena: 70 500 zł 59 900 zł
Zyskujesz: 10 600 zł Zobacz szczegóły »

Używane Lancia Delta

Lancia Delta
1.4 benzyna 150 KM
100 000 km, 2008
39 500 PLN
Lancia Delta
1.4 benzyna 150 KM
79 000 km, 2008
31 900 PLN
Lancia Delta
1.4 benzyna 140 KM
2013
75 599 PLN
Lancia Delta
2.0 benzyna 211 KM
85 000 km, 1991
58 000 PLN

Ocena auta Lancia Delta

Wybrane opinie

Lancia Delta Hatchback 1.5 (86 KM)

Autko ma silnik 1500 i moc 85 KM nie jest to moze rewelacja ale na niektorych drogach wymiekaja nawt niekture dwulitrowki sprawdzilem osobiscie na kretych bieszczadzkich drogach. Awaryjnosc moglaby byc mniejsza ale jak na ten rocznik jest super. Lancijka prowadzi sie jak po szynach mimo ze ma juz lekko zuzyte zawieszenie (skutki jazdy po kochanych polskich drogach) Autko jest bardzo wygodne i jazda nawet na dlugich dystansach nie jest meczaca. Ceny czesci sa wiele tansze niz do aut niemieckich i francuskich, choc niekture dostepne tylko na zamowienie. Jestem bardzo zadowolony ze swojej Lanci i jesli ja sprzedam to tylko dlatego zeby kupic INTEGRALKE. Jesli jestes wlascicielem Lanci lub chcesz kupic takie auto chetnie porozmawiam z taka osoba. Pozdrawiam. GK Lancia.

dodał: gklancia@poczta.onet.pl
Lancia Delta Hatchback 1.8 (90 KM)

JESTEM Z AUTA BARDZO ZADOWOLONY. NIE MAM ŻADNYCH WIĘKSZYCH ZASTRZEŻEŃ DO TEGO POJAZDU. ROZUMIEM OBAWY PRZED ZAKUPEM TEGO AUTA, ALE NAPRAWDĘ SĄ ONE ZBYTECZNE. ZA DOBRE PIENIĄDZE MOŻNA KUPIĆ PORĘCZNY SAMOCHÓD Z BOGATYM WYPOSARZENIEM, DOBRZE WYKONANY (BLACHA JEST OCYNKOWANA OD POCZĄTKU PRODUKCJI, WIĘC JEŻELI AUTO NIE MIAŁO POWARZNEJ KOLIZJI TO KOROZJA JEST OBCA UŻYTKOWNIKOWI.) JEDYNĄ WADĄ JEST ZUŻYCIE PALIWA, CHYBA ŻE U INNYCH JEST LEPIEJ, NIE MAM POJĘCIA JA PISZĘ O MOJEJ DELCIE. PROBLEM MOŻE SIE OKAZAĆ W POSZUKANIU DOBREGO EGZEMPLARZA - WIEM TO Z DOŚWIADCZENIA. WIĘKSZOŚĆ JEST "ZMĘCZONA ŻYCIEM" ALE ZDARZAJĄ SIE PEREŁKI. NIE WIEM CZY NASTĘPNA BĘDZIE LANCIA, LYBRA TO JUŻ CHYBA NIE TO SAMO, MOŻE DELTA 1.9 TD.

dodał: JAROSŁAW KUJAWA
Lancia Delta Hatchback 1.6 i.e. (75 KM)

Za te pieniadze nie mozna miec lepszego auta biorac pod uwage rocznik wyglad i wyposazenie.Delta jest bardzo ladna i orginalna dobrze sie nia jezdzi i zadko nie chce dalej jechac.Juz w podstawowych wersjach sa elektryczne szyby lusterka itp.Tapicerka wyglada o niebo lepiej niz w oplach fordach czy vw w podobnym wieku W Delcie czuc ze to auto innej klasy Niema powodu bu unikac tego samochod jezeli sie znajdzie zadbany egzemplarz a nie jest to wcale trudne bo tymi autami nie interesuja sie dresiaze sknery i pseudo sportowcy L. jezdza ludzie kturzy lubia ladne i orginalne rzeczy i chca by takie one pozostaly

dodał: g
Lancia Delta Hatchback 1.6 GT i.e. (90 KM)

Poprostu kocham Lancie poprzednio mialem Prisme 1600 pelen wypas model z 83 r jezdzilem od 88 do 93 bylem zadowolony . I nastepnie kupilem delte byla troszeczke twardsza i mniej wypasiona ale oto chodzilo jestem zadowolony Moglbym zmienic auto ale poprostu nie chce jest jednym slowem super > Aha i jeszcze jedno kazdy oglada sie za Lanciami budza szacunek i ciekawosc Moim marzeniem jest Integralka I chyba sprawie sobie taka ale tylko model kwadratowy jesli DELTA to tylko kwadraciak samochod doskonale nadajacy sie do przerobek Tuningowych wprost idealny

dodał: lancia_delta@poczta.fm
Lancia Delta Hatchback 1.8 (90 KM)

To druga moja Delta i juz to wskazuje, ze obiektywny nie jestem ;-) Auto mi sie bardzo podoba, jego najwieksza zaleta jest wykonczenie wnetrza wysokiej klasy materialami, juz od progu witaja chromowane nakladki z logo Lancia. Egzemplarz to wersja LE a jest w nim ABS, elektryczne szyby, lusterka, szyberdach, alluminowe felgi itd. W eksploatacji jest tani dzieki unifikacji mechaniki z drozszymi modelami Tipo/Tempra. Podsumowujac : spodoba sie indywidualistom ;-)

dodał: Kmicic

Galerie Lancia Delta

Lancia Delta S by MOMODESIGN (2013) Lancia Delta III Hard Black 1.9 Twinturbo MultiJet 190KM - galeria redakcyjna Lancia Delta III (2014) Lancia Delta 2008 Lancia Delta III Facelifting Lancia Delta
Zobacz inne galerie Lancia

Opinie o instalacji LPG

Lancia Delta

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Lancia Delta

Lancia Delta

14 komentarzy

14 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~heti~heti

mam prośbę, jak objawiały sie wady fabryczne w skrzyni biegów? też ma LancięD 1,4 dm3,140kM z turbiną 17000km przebiegu, dziwnie głośno chodzi skrzynia biegów jakby przeciganie lancucha po stali, szczególnie przy zmianach z II na III, serwis twierdzi że ten typ tak ma, trudno mi w to uwierzyć bo przesiadłam się z 12 letniej bravci i tam było cicho.... dziekuje

~gg~gg

Ja mam również Lancie 836,ale z silnikiem 1,8 8v, no coś wspaniałego. Ta elastyczność-na 5 biegu wjeżdżam w teren zabudowany i wyjeżdżam bez redukcji, wyprzedzanie tak samo ,tylko na 5tce.Kupiłem go jak miał 30 tyś w.tej chwili mam 240.Do tej pory wymieniłem cewkę wysokiego napięcia (są dwie),pompę paliwa i silniczek wycieraczek.Nie wspominam o częściach ruchowych takich jak klocki,tarcze,amortyzatory czy wahacze bez wymiennych sworzni(bardzo denerwujące rozwiązanie). Długi czas nie wiedziałem co to dolewka oleju,obecnie silnik zaczyna się pocić jak to w Fiacie więc te 250ml muszę dolać. Spalanie 10l tylko zimą,w lecie schodzi do 8,5l.gdyby nie to,że już go rdza wpiernicza to nigdy bym go nie wymienił.Te nowsze auta są do bani,mam również Golfa IV- nie ma podskoku.

~v.~v.

Piszcie którą macie generację bo jest tu misz- masz. Swoją drogą pierwsza to było auto roku druga jakoś się sprzedawała a ta obecna..Praktycznie biały kruk . Wypasione porsche to przy Delcie III pojazd niemal masowy. Czy one się w ogóle nie sprzedają ?

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Lancia

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
2 638
Przejechany dystans
1 363 550 km
Zatankowanego paliwa
88 908 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
638
Wydanych pieniędzy
230 492 zł
Średnie wydatki na auto
2 216 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
657
Wydanych pieniędzy
130 262 zł
Średnie wydatki na auto
1 253 zł
Zobacz dzienniki kosztów Lancia (104)

Testy zderzeniowe Lancia Delta

Najnowsze testy zderzeniowe Lancia Delta przeprowadzone przez Euro NCAP.

Lancia Delta ´Argento´ 1.6 MJTD

Lancia Delta
2008

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Lancia

Zużycie paliwa Lancia Delta

Na podstawie 131 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: acid, dodano: 12.06.2009 19:01

min nie udało mi się zejść mniej niż 9l ale poniżej 100 to żadko jeżdze, na mieście potrafi 15 spalić, jak na 1,6 to "trochę" za dużo ale pozatym to jestem zadowolony,za niewielkie pieniądze można mieć bardzo fajne autko.

pełny raport Lancia Hatchback 1.6

autor: M., dodano: 17.09.2012 10:59

Spalanie takie sobie - katalogowo super, ale trudno zejść do tych katalogowych. Nie mniej system Start&Stop i podpowiadanie kiedy mozna zmienić bieg na wyższy są bardzo pomocne i zapewne jakoś tam przekładają się na niższe spalanie.

pełny raport Lancia Hatchback Seria 1 1.4 MultiAir 16V

autor: ms, dodano: 19.03.2008 10:36

niby nie za duża moc i 16 zaworów, ale pali zdecydowanie za dużo po mieście 10 litrów na trasie ok 7,5, z tym, że można zejśc do 6,5 przy 90 km/h

pełny raport Lancia Hatchback 1.6

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Diagnozy usterek

Prośby o diagnozę

Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Lancia Delta

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Lancia Delta

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Lancia Delta
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Lancia Delta, oglądali także