Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Lancia Delta

Lata produkcji: 1979 - teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Model należący do niższej klasy średniej (segment C) produkowany w latach 1979-1999 oraz ponownie od 2008 roku. Delta, a szczególnie jej pierwsza generacja zdobyła wielką popularność głównie dzięki sukcesom w rajdach samochodowych. W 1979 roku została nagrodzona tytułem Samochodu Roku. Na jej licencji powstał szwedzki Saab 600. 13 lat po wycofaniu z rynku Delty II, Lancia zdecydowała się na reaktywację słynnego modelu, wypełniając nim lukę wśród kompaktów w swojej ofercie. Trzecia generacja auta oparta jest na prototypie Delta HPE i aspiruje do grupy premium w segmencie C.

Komentarze redakcji

Powagosław: Koniec z rajdowym nimbem. Delta wróciła jako luksusowy kompakt dla bogatych indywidualistów. Mało prawdopodobne, żeby podbiła rynek, choć z pewnością będzie jego ciekawym uzupełnieniem.
Luzacjusz: Fiat Bravo pojechał do „Pimp My Ride” i wyjechała Lancia Delta, droższa dwukrotnie prawie. I to jest raz. Dwa - stylistyka nowych Lancii, choć niewątpliwie oryginalna, jakoś do mnie nie przemawia. Zbyt barokowe to auto jak na kompakt.

Wygląd to definitywnie jeden z największych atutów kompaktu ze znaczkiem Lancii. Z zewnątrz, auto urzeka swoją stylistyką właściwie z każdej strony – przód za sprawą nowoczesnych reflektorów oraz grilla, który mógłby z powodzeniem trafić do luksusowej limuzyny, profil boczny za sprawą charakterystycznej linii okien i przetłoczeń biegnących przez całą długość nadwozia, zaś pas tylny – za sprawą eleganckich lamp i klapy bagażnika o dużej powierzchni szklanej. Jako całość, karoseria prezentuje się jak pomniejszona limuzyna.

Zaglądając do środka dowiadujemy się, że nie tylko karoserię zaprojektowano z myślą o estetach. Forma deski rozdzielczej, kształt kierownicy, wygląd zegarów, wzór foteli… - wszystko to nadaje wnętrzu atrakcyjny, „szlachetny” wizerunek. I, co bardzo ważne, z elegancką stylistyką idą w parze odpowiednio dopasowane materiały. Niezależnie od wersji wyposażeniowej, tworzywa pochodzą z górnej półki, ładnie wyglądają i są miłe w dotyku. W bogatszych odmianach skórą wykończono zarówno fotele, kierownicę i dźwignię zmiany biegów, jak i… deskę rozdzielczą. Może to jednak nie kompakt Lancii, a limuzyna Bentleya?

Przyjemny dla oka kokpit nie został niestety dopracowany pod kątem ergonomii – wskaźniki są może czytelne, ale obsługa niektórych urządzeń pokładowych wymaga przyzwyczajenia. Nie to jest jednak najgorsze. Na krytykę zasługują przede wszystkim fotele, które owszem są komfortowe, ale zupełnie nie podpierają ciała na zakrętach. W kwestii przestronności, kabina prezentuje się raczej przeciętnie – miejsca na nogi jest bardzo dużo, jednak wyżsi pasażerowie mogą dotykać głowami podsufitówki. W tym przypadku, Delcie do limuzyny daleko.

Projektując układ jezdny, spece z Lancii postanowili skupić się na uzyskaniu jak najwyższego komfortu. Efekt? Włoskie auto jest kiepskim kompanem dla kierowców lubiących „docisnąć” na zakrętach (karoseria lubi się w takiej sytuacji mocno przechylać, choć podwozie i układ kierowniczy pozostają stabilne), ale okazuje się ideałem dla tych, którzy woleliby być odizolowani od jakości pokonywanej drogi. Wygodne podróżowanie jest kolejnym dowodem na to, że Delta ma dużo wspólnego z limuzynami.

Po zajrzeniu na listę wyposażenia seryjnego oferowanego przez opisywany model na twarzy potencjalnego nabywcy pojawia się uśmiech. W standardzie Włosi oferują bowiem m.in. pakiet airbagów, szereg elektronicznych systemów bezpieczeństwa, elektryczne sterowanie szyb i lusterek zewnętrznych, klimatyzację i radio CD/MP3. Gdy jednak potencjalny kupiec ujrzy cenę swojej wymarzonej Delty, może odruchowo złapać się za głowę. Jak widać, widoczne gołym okiem powiązania z samochodami luksusowymi muszą swoje kosztować.

Dane techniczne Lancia Delta

Silniki

Moc silników 75-211 KM

Poj. silników 1 301-1 995 cm3

Prędkość maks. 155-230 km/h

Przyspieszenia 0-100 5,7-14,3 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Lancia Delta

Średnia ocena modelu

na podstawie 134 opinii

4.14

Średnia dla segmentu: Niższa klasa średnia 4.06

Zalety

+ Stosunek jakość/cena

+ Silnik

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Wyciszenie

- Widoczność

- Koszty utrzymania

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (91%)
NIE (9%)

Wybrane oceny kierowców Lancia Delta

Gdyby nie to co spotkało mnie z moim egz.i autorywanym serwisem,pewnie byłbym innego zdania.Ale niestety-nie warta tych pieniędzy.Jej faktyczne zalety ... więcejto:niesamowity Desing,silnik i ilość miejsca.Reszta bardzo przeciętna(zaś jakoś wykonania i montażu jest już nawet za autami z Korei)Wbrew nazwie i image-zbyt mało komfortowa. ukryj
dodano 17.01.2012 przez
Już Bravo II było dla mnie przefajnym autem . Teraz doszła masa komfortu , miejsca i klasy . Stylistyka auta ... więcejodwraca głowy . Moją też . Nadal ukryj
dodano 05.07.2011 przez
Samochod zachwycajacy urokiem osobistym, dobrze jezdzacy i wyposazony, choc z wadami jak kazdy
dodano 04.02.2011 przez
W swojej klasie przyzwoicie wyciszony, lepiej wyciszona klasa wyżej. Bez dużych usterek, 1 mała szybko naprawiona. Sprawny silnik z dobrym ... więcejprzeniesieniem napędu. Bardzo dużo miejsca tak z przodu jak i z tyłu. ukryj
dodano 15.08.2012 przez
Zobacz oceny Lancia Delta Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Lancia Delta

Pb
5,33 - 12,50
Na podstawie 67 raportów spalania
ON
4,80 - 8,83
Na podstawie 43 raportów spalania
LPG
5,07 - 12,90
Na podstawie 27 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Lancia Delta

150 koni z silnika 1.4 musi trochę spalić. Przejechałem tym autem zaledwie 1500km ale zwróciłem uwagę na spalanie. Jadąc spokojnie ... więcejmożna zejść poniżej 8 litrów. Autostrada i prędkość ok. 150-170 km/h to już wynik co najmniej 10L/100km. Średnio z całej trasy komputer pokazał mi 8.4 L/100km ale prowadziłem raczej energicznie, bez oszczędzania. Frajda z jazdy duża, chociaż denerwujące dosyć wysokie obroty nawet na 6 biegu już przy prędkości 120-130km/h. Poza tym dosyć głośno przy wyższych prędkościach. Najważniejszy jednak super design - auto piękne i rzadko spotykane na razie w Polsce, więc oryginalne :) ukryj
dodano 21.06.2010 przez
Wszystko zależy od stylu jazdy ta sama trasa KRK - Kielce od jazda spokojnie płynnie 90km/h -6,3 agresywnie 8,5 l/100km ... więcejale tutaj wyprzedzasz wszytko (silnik naprawdę na to pozwala). Przy moim stylu jazdy na trasie na ogół koło 8l/100km. W mieście w korku KRK w zasadzie bez względu na stylk jazdy - lato 8.5-9.0 zima 8,9 - 9,6. Dla porównania powiem, że jeżdżąc VW Passatem znajomego 2.0 TDI 140KM spalanie na tej samej zakorkowanej trasie wyszło mi 8.8 styl jazdy normalny. Jak na taką moc i dynamikę dla mnie bardzo dobrze. ukryj
dodano 06.11.2011 przez
DELTA 2.0 16V TURBO HF LS auto pali faktycznie dość dużo, ale daje niesamowitą frajdę, a z elektronicznym zawieszeniem ... więcejto drobinkę luksusu - jak na taki samochód. Polecam. Konieczny jest dobry zaufany mechanik. to włoskie w końcu. czasem coś tam się popsuje, ale to najczęściej wina dyletanctwa i ignorancji mechanika. Części dużo do Fiata Coupe 2.0 Turbo 16V, . ceny części - o.k. Musi być cie stać na takie auto. zamyka licznik i jeszcze przyspiesza... głupia maszyna.... ukryj
dodano 06.08.2007 przez
Testowałem auto ponad tydzień, pokonałem aż 4tys km nim i spalanie uważam za adekwatne do dwóch turbin i tego co ... więcejmożna z nich wycisnąć. Na pewno jest większe niż deklaruje producent jednak śmiem twierdzić że dla tej przyjemności warto się skusić na 190KM Lancię. W trasie przy oszczędnej jeździe w granicach 6.5 a 7. Po mieście koło 9litrów, jednak gdy stopa ciągle będzie przy podłodze nawet do 11 litrów potrafi połknąć. ukryj
Troche dużo pali jak na 75KM. W miarę dynamiczny w zakresie 3000-3500 tpm. Jak na pieniądze które kosztuje nieżle wyciszony, ... więcejpomijając silnik który przy 90 km/h ma juz ponad 3000 tpm a przy 140 km/h wyje. Przydałby sie 6 bieg. Części tanie i bardzo tanie. Sztywne zawieszenie pozwala na dużo. Idealnie nadaje sie do instalacji lpg. Mikser taką samą średnice co końcówka zwęzki więc nie tłumi silnika. ukryj
dodano 06.11.2007 przez
Zobacz raporty spalania Lancia Delta Dodaj raport spalania

Publikacje o Lancia Delta

Przeczytaj pozostałą 7 publikacje o Lancia Delta

Newsy o Lancia Delta

Przeczytaj pozostały 1 news o Lancia Delta

Generacje Lancia Delta

Dealerzy Lancia

PARTNER J.Pączyński, W.Puczka S.J.

Lancia Partner Bytom

śląskie, Bytom, Strzelców Bytomskich 40B

Więcej

CARSERWIS SP. Z O.O.

CARSERWIS SP. Z O.O. Lancia Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Połczyńska 33

Więcej

CARSERWIS SP. Z O.O.

CARSERWIS SP. Z O.O. Lancia Warszawa

mazowieckie, Warszawa, 1-go Sierpnia 10

Więcej

GANINEX GAZDA GROUP

GANINEX GAZDA GROUP Lancia Gliwice

dolnośląskie, Gliwice, Pszczyńska 306

Więcej

GANINEX GAZDA GROUP

GANINEX GAZDA GROUP Lancia Katowice

śląskie, Katowice, Roździeńskiego 170

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Lancia Delta

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

186

Przejechany dystans

35 792 zł

Zatankowanego paliwa

8 193 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

55

Wydanych pieniędzy

27 090 zł

Średnie wydatki na auto

1 693 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

53

Wydanych pieniędzy

12 328 zł

Średnie wydatki na auto

771 zł

ZOBACZ 16 dzienników kosztów Lancia Delta Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Lancia Delta

Liczba wpisów: 4
komentarzy(2)
komentarzy(5)
komentarzy(1)
komentarzy(2)
Zobacz inne typowe słabe punkty Lancia Delta dodaj typowy słaby punkt

Opinie o instalacjach LPG w Lancia Delta

Liczba wpisów: 11
Witam, obawiałem się instalacji gazowej w tym silniku jednak po dwóch latach bezproblemowej jazdy jestem zadowolony z decyzji o założeniu instalacji. ... więcejKoszt niecałe 3000zł zwrócił się w pół roku, nie zwracam już uwagi na spalanie :) Przez 2 lata żadnych awarii instalacji. Padła mi pompa paliwowa ale to niezwiązane jak się okazało z gazem. ukryj
dodano 19.07.2015 przez
Brak odczuwalnej różnicy w pracy silnika. Wszystko odbywa się automatycznie, nadal oszczędne w jeździe do 90km/h. Bez problemu radzi sobie ... więcejna autostradzie i w mieście. Po roku użytkowania bez jakiejkolwiek awarii (15 tys.) ukryj
dodano 04.09.2014 przez
samochód kupiony z instalacją. Nie odczuwam różnicy w jeździe na gazie. Inwestycja zwróciła się już po kilku miesiącach. Teraz już ... więcejtylko oszczędzam na nowy samochód. ukryj
dodano 08.11.2009 przez
Czasem szarpnie na niskich obrotach albo zgaśnie ale ogólnie ok.
dodano 02.05.2011 przez
od początku roku bez problemów przejechałem 30 tys km. Rewelacja
dodano 02.10.2014 przez
Narazie wszystko działa , zobaczymy jak długo.
dodano 15.05.2011 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Lancia Delta

Skarbnica wiedzy o Lancia Delta

Ciekawostki
dodano 08.10.2012 przez
Brytyjski Autocar przeprowadził wśród swoich czytelników sondę mającą wskazać najlepszego sportowego hatchbacka. Nie jest niespodzianką, że wygrała legendarna Lancia Delta Integrale. Samochód, który do dzisiaj…
dodano 16.08.2011 przez
Rajdowe odmiany Lancii Delta były jednymi z bardziej udanych samochodów występujących w rajdach samochodowych. Kierowcy jeżdżący kolejnymi odmianami pojazdów wygrali w sumie 49 eliminacji Rajdowych…
dodano 16.08.2011 przez
Lancia Delta została wybrana samochodem roku 1979 i tytuł ten nosiła przez cały rok 1980.
dodano 16.08.2011 przez
Samochód o nadwoziu zaprojektowanym przez Giorgio Giugiaro. Premiera tego auta odbyła się w 1979. Pierwsza generacja była produkowana do 1994. Dużą sławę przyniosły mu sukcesy…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą