Szukaj

Informacje o Land Rover Range Rover III 4.4 V8 286KM 210kW 2001-2005

Lata produkcji: 2001 – 2005
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Już na pierwszy rzut oka widać, że kawał byka z tego auta, dlatego najlepiej włożyć mu pod maskę coś, z czym nie będzie się męczył ani samochód, ani kierowca. Podstawowy diesel 2.9l ma 177KM i jest czymś w rodzaju zderzenia głosu Whitney Houston z głosem Mandaryny – nie ten poziom, nie pasuje. Oczko większy silnik wysokoprężny ma już 8 cylindrów, 3.6l i 272KM. Dzięki podwójnemu doładowaniu bardzo płynnie wykorzystuje gigantyczny moment obrotowy i wydaje się być wystarczający do tego wozu. Benzynowe 4.4l może mieć od 286 do 306KM, dysponuje świetną kulturą pracy i lubi sobie „chlapnąć” z baku – to normalne przy takiej masie i pojemności, wszystko i tak rekompensuje dźwiękiem. Przyspieszenie jest płynne, lecz rozczarujecie się, jeśli szukacie wciskania w fotel i przerażonych min pasażerów. W tym wozie wszystko jest wyważone i taktowne.
czytaj więcej
Powagosław
Ikona stylu, elegancji i charakterystycznej brytyjskiej niespieszności z napędem na cztery koła. Oby nigdy nikt nie wpadł na pomysł, by wyszlifować te królewskie kanty. ~Powagosław
Luzacjusz
Mniej kwadratowy niż kiedyś, ale niczego to tak naprawdę nie zmienia. Gdyby Rolls-Royce zbudował SUV-a, wyglądałby pewnie dokładnie jak ten samochód. ~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2005 roku
Pojemność skokowa 4398 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 286 KM (210 kW) przy 5400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 440 Nm przy 3600 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 8
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 32
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 92 x 82,7 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Całokształt

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,2
~NoBody
Land Rover Range Rover III
SUV 4.4 V8 286KM 210kW
Samochód w którym się zakochasz. Trochę jest tak jak z dzieckiem spe jalnej troski- kochasz, ale musisz poświęcać więcej uwagi. Linia samochodu,komfort jest nie powtarzalne. Dużo czytałem przed zakupem tego samochodu i miałem bardzo duże obawy tzn zwłaszcza odnośnie niezawodności i kosztów utrzymania, dlatego kupiłem tańsza wersje na próbę i musze potwierdzić ze najtańsze w utrzymaniu nie jest. Zapłaciłem w 2015 r 35.000 zł od prywatnej osoby i włożyłem juz w niego 19.000 zł zakładając instalacje LPG, wymianę wszystkich oleii, poprawa zawieszenia nie mam na myśli tutaj miechow ani kompresora. Fakt ze dbam o wszystkie szczegóły i staram się na bieżąco wszystko robić. Polecam tylko osobom bardzo świadomym dlatego ze trzeba pamiętać że jest to samochód premium i z tym trzeba się liczyć, nie mniej jednak dramatu nie ma. Mimo tego że uwielbiam ten samochód i moim następnym tez będzie RR To uczciwie daje opinie ogólna "dobrze".
4,5
~Muminek25
Land Rover Range Rover III
SUV 4.4 V8 286KM 210kW
To auto albo kochamy albo go nie znamy. Mimo, że ma swoje wady to jest to genialna konstrukcja. Doceni go każdy kto przejedzie się tym autem więcej niż 100 km. Komfort tego auta powala - o ile nadal będzie mnie stać, nie kupie już innego auta niż RR.
5,0
~MAKS568
Land Rover Range Rover III
SUV 4.4 V8 286KM 210kW
Klasa sama w sobie , marka premium, niepopularny w PL z racji wysokich kosztów utrzymania. Przyjemność z komfortu podróżowania oraz możliwości terenowe niedostępne dla niemieckiej konkurencji, a za najtańszego NOWEGO RANGE-a kupimy dwa nowe Q7 ;-)... polecam silnik V8 od Jaguara od 2005r w wzwyż..
Średnie spalanie dla Land Rover Range Rover III 4.4 V8 286KM 210kW 2001-2005
17,7
l/100 km
16,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

14,7
Land Rover Range Rover III
SUV 4.4 V8 286KM 210kW
Samochód klasy premium i nie można porównywać kosztów utrzymania do golfa z silnikiem tdi. Nie ma tragedii. To jaki masz samochód jest warty tych kosztów. Nie bujce się też serwisu, wystarczy ogarnięty garazowiec. Musi tylko być tzw złota rączką. Duże jest info w sieci zwłaszcza na angielskich forach gdzie można wiele rzeczy samemu zdiagnozować. Najbardziej kosztowne dla mnie było wymianę chłodnicy wody,(zamiennik 700 zl)chłodnicy klimatyzacji (zamiennik 400 zl)regeneracja kolumnykierowniczej (650 zl), wahacz przedni ok. 350 zł, tyle je do wahacza ok. 60 zł, sworzeń 90 zł. Wymiana oleii ok. 1700 zł (wszystkich).
13,7
Land Rover Range Rover III
SUV 4.4 V8 286KM 210kW
Umiejętności Ecodrivingu bardzo potrzebne, dowożąc dzieci do szkoły poza miastem 13,1l. Jeśli mamy stać w korku, zatrzymywać się co 200m na światłach, spokojnie 17-18l Aerodynamiką nie grzeszy więc do 110km/h uda się poniżej 11l, później każde 10km/h więcej, to dodatkowy litr paliwa
19,2
Land Rover Range Rover III
SUV 4.4 V8 286KM 210kW
Wlasciwie to tej kategorii nie nalezy stosowac do tego typu samochodu ale faktycznie w miescie pali ok 19 do 21 l benzyny jesli jezdzi sie normalnie. Jesli depnie sie to zuzycie wzrasta do 24 l. W trasie to pomiedzy 14,5 a 16,5 w zaleznosci od agresywnosc
Land Rover Range Rover III