Szukaj

Informacje o Mazda MX-3 1.8 V6 24V 136KM 100kW 1991-2000

Lata produkcji: 1991 – 2000
Segment: Auta sportowe
Produkowany od 1991 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1845 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 136 KM (100 kW) przy 6800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 160 Nm przy 5300 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 9,2 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75 x 69,6 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(97%)

Zalety

+ Silnik + Całokształt + Układ jezdny

Wady

- Wyciszenie - Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,5
~misio_v6
Mazda MX-3
Coupe 1.8 V6 24V 136KM 100kW
Mazda mx-3 z silnikiem V6 to auto dla pasjonata, totalnego świra który nie ma co robić z pieniedzmi i nie chce jeźdzć jak wszyscy Golfami i Corsami. Mina ludzi gdy usłysza lub zobaczą silnik - bezcenna. Auto wymaga dużo cierpliwości, jednak mimo bezzwrotnie inwestowanych w nie pieniędzy potrafi dać kierowcy frajdę z jazdy i to jest najwazniejsze. Mało który samochód z tamtych lat tej klasy posiada takie wyposażenie: el. szyby, el. lusterka, el. szyberdach, el. regulacja świateł, klimatyzacja, ponadto inne bajery nie często spotykane - np. kontrolka o niskim poziomie płynu do spryskiwaczy. Za całokształt należy się 5ka - wystarczy postawić to auto przy Golfie II generacji (również z tamtych lat) i wzystko bedzie jasne. Zaawansowania technicznego nie ma co nawet porównywać.
4,1
~allmaniac1@op.pl
Mazda MX-3
Coupe 1.8 V6 24V 136KM 100kW
Mazda mx-3 to przede wszystkim samochód z charakterem, ponadczasowy, oryginalny, stosunkowo rzadko spotykany przez co wyróżniający się z tłumu.Zadbany, na ładnych felgach wygląda dużo młodziej i podoba się innym. Silnik v6 dostarcza dużo frajdy z jazdy, świetnie brzmi, ma niezłe osiągi, jest elastyczny i potrafi zostawić w tyle sporo ciekawych ścigantów. Wygodnie się tym jeździ, nie jest zbyt twardy (mowa o serii). Minusem mx-3 z v6 jest wysokie spalanie, słabe hamulce, mało miejsca z tyłu. Ale bagażnik jest całkiem pojemny i dobrze opracowany, na pewno lepszy niż chociażby w hondzie prelude. Ogólnie jest to super auto i na pewno warte swojej ceny, szczególnie, że teraz mx-3 jest już tanie i przez to staje się atrakcyjnym sportowym japończykiem. W mojej opinii wygląda ładniej jak np. tigra,puma, hyundai coupe, ford probe. Mx-3 wygląda przy nich zgrabnie i ze stylem i jest bardziej niezawodna. v6 więcej pali, ale to normalne. Konkurują z mazdą mx-3 honda prelude, mitsubishi eclipse i toyota celica, ale te same roczniki tych aut są znacznie droższe od mx-3, więc lepszy będzie wybór mazdy. Ocynkowana nie posiada ani grama rdzy nawet po 14 latach, jest niezawodna, bezawaryjna i żwawa (1100 kg wagi) - szczególnie na trasie. Zadbany egzemplarz nie jest drogi w utrzymaniu, jedynie paliwo do v6 kosztuje oraz ceny niektórych części są dosyć drogie. Oszczędnym polecam silnik 1.6, a szukającym wrażeń na pewno v6 - nie jest jakoś bardzo drogie w utrzymaniu. Ogólnie polecam tego japończyka, jest to bardzo fajne, interesujące, sportowe auto, które zapewni dużo przyjemności z jego użytkowania. Wahającym się między efką ba lub efką bg a mx-3 polecam zdecydowanie mx-3 (o ile nie przeszkadza wam to, że jest mniejszy). Ma więcej sportowego charakteru i jest mniej spotykany na drogach. Mechanicy radzą sobie bez problemu z tym silnikiem, jest stosunkowo prosty w obsłudze. Za takie pieniądze polecam zdecydowanie zakup mx-3
4,2
~Pawel Broda
Mazda MX-3
Coupe 1.8 V6 24V 136KM 100kW
Mazdziorke swoja kupilem w maju 2007 roku wiec stosunkowo niedawno.Jest to moje pierwsze auto.Najwazniejsze moim zdaniem jest to ze jest to auto juz 17 letnie a w dalszym ciagu daje duzo frajdy z jazdy.W zasadzie niezawodne bo dostaje ode mnie niezle w kosc i nic(odpukac) zlego sie nie dzieje.Auto szybkie, zwrotne i wygodne max dle dwoch osob.Z tylu miejsce na nieduzego pieska.Bagaznik wydaje sie malo ladowny ale po zlozeniu tylnej kanapy przewiozlem metrowa lodowke wiec nie jest zle.Goraco polecam wersje v6 24v bo te 130 konikow nie zawiedzie fanow mocnych wrazen.Moja madzia mimo sedziwego wieku wciaz do setki zapina ponizej 10 sekund.Max predkosc wycisnalem 230km/h ale mysle ze da rade jeszcze troszke.Jestem zachwycony.
Średnie spalanie dla Mazda MX-3 1.8 V6 24V 136KM 100kW 1991-2000
10,3
l/100 km
10,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,8
Mazda MX-3
Coupe 1.8 V6 24V 136KM 100kW
Świetny silnik bardzo dynamiczny i zarazem ekonomiczny jak na swoją moc 8.5 sekundy do 100 jest zadowalający a spalanie które podałem jest zimą. A lekkiej nogi też nie mam bo silnik aż prosi się aby przekroczyć 3 tyś a naprawdę zaczyna ciągnąc od 4 tyś obrotów odcinka dopiero przy 7,8 tys obrotach to sporo jak na vałkę. Podsumowując pięknie brzmi ,godnie przyspiesza (bemki do 2.5 litra włącznie zamiata) a na trasie można zejść do 25zł na 100 km . Mam zwykłą instalacje nie sekwencje i na moje pali mniej niżeji benzyny . Chociaż czuć że na benzynie całkiem inne przyspieszenie :) Polecam autko zamiast civiców, e36 i innych padaczek :)
8,8
Mazda MX-3
Coupe 1.8 V6 24V 136KM 100kW
mam swoją mazdę od nie dawna ale jestem z niej jak na razie bardzo zadowolony tylko że spalanie zaczyna się od 10 litrów na 100km ale jeśli kogoś stać na takie spalanie to polecam swoim wyglądem przyciągnie nie jedno spojrzenie a także da rade nie jednemu samochodowi o dużo większym silniku
10,0
Mazda MX-3
Coupe 1.8 V6 24V 136KM 100kW
Mianowicie ze 10 Litrów to koszmar Fiat Siena 1.6 16V 103 km mi teraz pali 13 i nie narzekam Mazda może do oszczędnych nie należny ale wrażenia z jazdy sa spalanie powiem ze moim zdaniem jest stałe bo ile nie jechałem w miasto zawsze 10 litrów po za miastem 10 litrów :| części nie wiem jak drogie są bo jeszcze nie zdarzyłem nic naprawiać pozdrawiam

Usterki Mazda MX-3

Liczba wpisów: 4
Problem po wymianie sprzęgła
  • Mazda MX-3 1.6 i 107KM 79kW 1994-1998
  • układ napędowy
Auto jeździło normalnie do momentu, aż padło sprzęgło, po wymianie próba odpalenia i nic. Silnik się zblokował, a nawet nie był ruszany, skrzynia została wyjęta od spodu. Na pych też nie można odpalić. Koła dają napęd na skrzynie, a skrzynia trze tarcza o koło zamachowe. Rozrusznik też był ściągany i nie dało się ruszyć kołem. Czy zblokowany silnik może być powodem tego, że źle zostało to skręcone? Na sucho biegi chodzą idealnie. Wymieniłem Tarcze, Docisk, Łożysko i wysprzęglik. Skończyła się tarcza sprzęgła nie z własnej winy , tylko wysprzeglik był zmęczony pracą i ciągle się zapowietrzał. Pedał sprzęgła na pierwszy rzut oka chodził normalnie, dopiero przy wymianie tarczy wyszło na jaw, że jest zepsuty. Jego złe działanie poskutkowało zajechaniem tarczy sprzęgła
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Tabliczka znamionowa
  • Mazda MX-3 1.6 16V 90KM 66kW 1991-2000
  • inne
Witam. Pierwszy raz na forum. Sprowadza mnie tu problem. Mam okazję kupić dość wiekową MX3 w idealnym stanie za śmieszne pieniądze. Zastanawia mnie fakt że tabliczka znamionowa jest przykręcona śrubkami. Sprzedający twierdzi że " te typy tak mają ". Nie miałem dotychczas do czynienia takim przypadkiem, był by to mój pierwszy japończyk gdyż dotychczas używałem raczej pojazdów spod znaku VW. Autko mnie kusi, ale gdybym miał narobić sobie kłopotów to jakoś przeżyje bez niego. Nadmieniam że jest zerejestrowane czyli kolejny przegląd przeszło bez problemów czemu przy tym stanie technicznym się dziwię. Wiem kto i ile nim jeździł. Można powiedzieć że jest dotarty. Niewiele ponad 25 tys km. To nie jest usterka, chodzi raczej o informację.
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
Kopcenie przy zapalaniu silnika.
  • Mazda MX-3 1.6 16V 90KM 66kW 1991-2000
  • inne
Przy odpaleniu autka na krótko pojawia się dość duże zadymienie z wydechu, a po rozgrzaniu silnika jest już wszystko ok. Oleju nie bierze. Jaka może być tego przyczyna? Proszę o radę.
Oczekuje na rozwiązanie
7 komentarzy
Mazda MX-3