Szukaj

Informacje o Mercedes CLK W209 Coupe C209 5.0 V8 (500) 306KM 225kW 2002-2006

Lata produkcji: 2002 – 2006
Segment: Auta sportowe
Ładne coupe z dieslem? Czemu nie. Tą generację można mieć z wysokoprężnym CDI w trzech wariantach mocy i pojemności. 2.1l 150KM jest dobry, ale nie w tym aucie, 2.7l 170KM – minimum godne zainteresowania, 3.0l 224KM – zdecydowanie można go polubić. Wszystkie diesle charakteryzują się dość łagodną i cichą pracą, a ponadto rozsądnym zużyciem paliwa. Prawdziwa zabawa zaczyna się jednak wśród motorów benzynowych. Najmniejsze mają po około 160-170KM i powinny wystarczyć, ale w konfrontacji z dieslem 2.7CDI tradycyjnie przegrywają na stacji benzynowej. Jeśli szukacie czegoś ciekawszego, to warto zainteresować się widlastymi „szóstkami”. Ta najczęściej wybierana ma 3.2l i prawie 220KM. Aksamitny dźwięk, 7.9 sekundy do 100km/h i fajnie dobrana charakterystyka pracy świetnie komponują się z autem, a w mocniejszych wersjach dochodzących do ponad 270KM jest już tylko lepiej. Dla koneserów Mercedes przygotował coś specjalnego. Wersje 5.5AMG i 6.2AMG dysponują mocą samolotu pasażerskiego, brzmią cudownie i czynią z tym autem cuda. Kosztują krocie, ale co z tego – jak kogoś stać, to warto.
czytaj więcej
Powagosław
Wystarczająco stylowy, byś rozpoznał w nim ducha Mercedesa, ale… tylko wystarczająco. Jest elegancki, zgrabny i całkiem dynamicznie zbudoway. Tylko, że tym razem to za mało, by się zachwycić. ~Powagosław
Luzacjusz
Solidny, fajny, estetyczny, całkiem urodziwy, gustowny i szlachetnego pochodzenia samochód. Ale dla zamożnego matuzalema. Jeśli kupiłeś CLK przed sześćdziesiątką, znaczy, że bardzo się zestarzałeś w środku. ~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2006 roku
Pojemność skokowa 4966 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 306 KM (225 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 460 Nm przy 2700-4250 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 8
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 97 x 84 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 7
Ogólna ocena
4,8 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Skrzynia biegów - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Mercedes CLK W209 Coupe C209 5.0 V8 (500) 306KM 225kW 2002-2006
12,7
l/100 km
16,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

13,0
Mercedes CLK W209
Coupe C209 5.0 V8 (500) 306KM 225kW
V8 oczywiście potrafi wziąć ponad 20l/100km w czasie miejskiej jazdy, ale na trasie zuzycie sprawia do poziomow których się nie spodziewalem - nawet w okolicach 10l/100km i nieco mniej. Ciesząc się osiągami jednak nie można liczyć na mniej niż 15-16l/100km średnio. Auto jest niezawodne i solidne oraz ma dośc stabilną elektronikę. Zadbany egzemplarz wypada bardzo OK pod względem kosztów utryzmania.
14,7
Mercedes CLK W209
Coupe C209 5.0 V8 (500) 306KM 225kW
Naturalnie są oszczędniejsze silniki ale jak na V8 i ponad 300KM to trudno narzekać na zużycie paliwa. Mercedes to popularna marka w Polsce, a CLK z mniejszymi silnikami tez trochę jeździ więc dostęp do części i serwisu jest OK. Poza tym auto jest bardzo solidne - postęp w stosunku do W208 jest duży.
11,3
Mercedes CLK W209
Coupe C209 5.0 V8 (500) 306KM 225kW
samochod jak swoja pojemnosc osiaga bardzo przyzwoite spalanie, 8.8/100 to najnizsze spalanie jakie udalo mi sie uzyskac przy ekonomicznej jezdzie 120-130 na autobahnie, po miescie przy jezdzie spokojnej ok 12-13 litrow, przy jezdzie agresywnej ponizej 20 nie da rady zejsc, ogolnie z autem problemow nie ma po za sterownika do skrzyni 7g tronic..., po naprawie koszt ok 3500zl z wymiana oleju wszystko ok. Autko super goraco polecam
Mercedes CLK W209 Coupe C209