Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Mercedes Klasa M

Lata produkcji: 1997 - 2015
Segment: Duże SUVy
Średniej wielkości luksusowy SUV (segment I; grupa premium) produkowany w latach 1997-2014. Najpopularniejszy samochód Mercedesa w tej klasie (prawie 500 tys. sprzedanych egzemplarzy), pozycjonowany pomiędzy mniejszym modelem GLK oraz większą klasą GL, z którą był technicznie spokrewniony. Auto odniosło duży sukces nie tylko w Europie, ale, przede wszystkim, w USA, gdzie m.in. w 1998 roku wygrało plebiscyt North American Truck of the Year. W 2015 roku, wraz z modernizacją III generacji auta, Mercedes zmienił nazewnictwo swoich SUV-ów: Klasa M została zastąpiona modelem o nazwie GLE.

Komentarze redakcji

Powagosław: To samo, co w Klasie GL, tylko trochę inaczej, co nie znaczy, że gorzej. „Emka” jest mniejsza, dzięki czemu zyskuje na zgrabności i dynamice. Stylizacja jest nieco barokowa, ale w tym segmencie takie chwyty są jak najbardziej dozwolone.
Luzacjusz: Żony piłkarzy, o ile tylko mają prawo jazdy, potrafią czytać, a ich mężowie nie przepuszczają wszystkich pieniędzy w kasynach, zapewne śnią o kupnie Klasy M. To ja już wolę koszmar z Freddym Kruegerem. Przynajmniej jest jakaś akcja i emocje.

Mercedes klasa M W166

Agresywne kształty, ekstrawaganckie przetłoczenia i krzykliwe detale już na stałe zadomowiły się w segmencie SUV-ów sprawiając, że auta tej klasy z daleka zwracają na siebie uwagę. Ale nie Mercedes klasy M - co prawda, jego znaczące gabaryty budzą respekt, jednak sama stylizacja nadwozia należy do nadzwyczaj spokojnych. Statecznych kierowców ucieszy zarówno klasyczna bryła pozbawiona wąskich szyb czy dynamicznych linii, jak też komplet prosto zaprojektowanych szczegółów pozbawionych zbędnych udziwnień. Jak przystało na samochód z gwiazdą na masce, całość prezentuje się bardzo elegancko.

Dostojny styl karoserii znajduje swoje odzwierciedlenie w środku - deska rozdzielcza okazuje się istną oazą spokoju i równowagi, nie zmąconą żadnymi niepotrzebnymi "świecidełkami". Co więcej, proste formy sprawiają, że kierowca nie musi wpatrywać się we wskaźniki, aby odczytać żądane informacje, a przyciski pokładowe może obsługiwać niemal z zamkniętymi oczami. O szlachetny wizerunek wnętrza dba oczywiście wysoka jakość wykończenia - staranność montażu i klasa użytych materiałów (włącznie z drewnem czy aluminium) to typowa dla Mercedesa ekstraliga.

Atmosferze spokoju sprzyjają warunki podróżowania, jakimi obdarowuje swoich użytkowników wnętrze. Niezależnie od tego, gdzie usiądziemy, Mercedes klasy M serwuje nam wysoką pozycję siedzącą pozwalającą obserwować innych użytkowników drogi z góry, otacza nas wolną przestrzenią gwarantującą dużą swobodę ruchów, proponuje ultra-wygodne siedzenia nie męczące w najdłuższych podróżach, a na dokładkę funduje doskonałe wyciszenie kabiny izolujące od tego, co dzieje się na zewnątrz. Jeśli chodzi o możliwości przewozowe, bagażnik ma sporą pojemność, a po złożeniu tylnej kanapy życia nie utrudnia nierówna podłoga.

Aby podróżni mogli delektować się każdym kilometrem, oprócz wygodnego wnętrza niezbędne jest też - zwłaszcza w polskich warunkach drogowych - komfortowe zawieszenie. Na szczęście, i w tej kwestii spece ze Stuttgartu spisali się na medal - nieprawdopodobną wręcz skutecznością resorowania wybojów niemiecki SUV posyła na łopatki nie tylko swoich rywali, ale i szereg luksusowych sedanów. Niestety, każdy kij ma dwa końce - super-miękkie nastawy zawieszenia negatywnie wpływają na właściwości trakcyjne, przez co dynamiczne pokonywanie zakrętów jest mocno niewskazane. Spokojną jazdę sugeruje zresztą także układ kierowniczy. Bać nie trzeba się za to lekkiego terenu, bo na takie warunki opisywany Mercedes jest bardzo dobrze przygotowany.

Pytanie tylko, czy użytkownicy klasy M będą skłonni do szaleństw po wertepach wiedząc, że zapłacili za samochód tyle, co za... niezłe mieszkanie. Już bazowa wersja kosztuje majątek, a po wybraniu którejś z wyższych specyfikacji cena podnosi się do niebotycznych kwot. W samochodzie tej klasy nie jest to zaskoczeniem, ale faktem jest, że wielu konkurentów można kupić za mniejsze pieniądze. Wyposażenie standardowe "emki" pozwala ze spokojem myśleć o bezpieczeństwie i wygodzie podróży, ale dopiero to, co znajdziemy na liście opcji, robi prawdziwe wrażenie.

Mercedes klasa M W164

Opracowując drugie wcielenie ML-a, styliści Mercedesa poszli na łatwiznę – zamiast projektować nadwozie od podstaw, doszli do wniosku, że wystarczy zapożyczyć karoserię z pierwszego modelu i jedynie ją mocno unowocześnić. W efekcie, powstał samochód, który nie grzeszy świeżością linii czy dynamiką przetłoczeń, ale za to ma bardzo „szlachetny” wizerunek. Pokaźne rozmiary, wysoki prześwit i mocno zaznaczone nadkola nadają mu dodatkowo muskularny styl, typowy dla luksusowych SUV-ów. Auto przeszło w 2008 roku face-lifting, który przyniósł nadwoziu przemodelowane zderzaki i nowe światła.

Nieco „barokowy” wygląd zewnętrzny znalazł swoją kontynuację w kabinie pasażerskiej. I tu zamiast sportowych form designerskich pojawił się elegancki styl dopasowany do reprezentacyjnego charakteru ML-a. Do tego wizerunku dopasowano też materiały wykończeniowe oraz staranność montażu – w tych kwestiach widać, dlaczego auto tyle kosztuje. Na pochwałę zasługuje również łatwy odczyt wskazań zegarów oraz bezproblemowa obsługa urządzeń pokładowych.

Wnętrze ML-a zapewnia podróżnym wyśmienite warunki jazdy. W obu rzędach siedzeń nie brakuje wolnej przestrzeni, a zastosowane fotele okazują się nadzwyczaj wygodne. Nie bez znaczenia jest również znakomite wyciszenie i świetna widoczność uzyskana dzięki wysokiemu umieszczeniu siedzeń. Możliwości przewozowe wnętrza prezentują się natomiast dość przeciętnie – bagażnik do wielkich nie należy, a ładowność jest zbyt niska, jak na samochód tej klasy. Plus należy się jednak masie przyczepy, jaką może pociągnąć za sobą Mercedes.

Trójramienna gwiazda zdobiąca grill sugeruje, że mamy do czynienia z autem, które jest przede wszystkim komfortowe. I tak też jest w istocie. Wysoko zawieszony i komfortowo zestrojony ML świetnie amortyzuje wszelkie nierówności, pokonując bez wstrząsania pasażerami nawet największe wyrwy. Z własnościami trakcyjnymi nie jest już tak idealnie – auto, co prawda, zachowuje się przewidywalnie i zapewnia odpowiednią stabilność, ale szybka jazda krętą trasą zdecydowanie nie jest jego specjalnością. Z tzw. pakietem terenowym na pokładzie, niemiecki SUV dzielnie radzi sobie na bezdrożach, pokonując nawet poważniejsze przeszkody.

Tak jak inne auta tej samej klasy, Mercedes klasy M W164 jest propozycją dla bardzo bogatych. Niestety, zarówno kupno tego modelu, jak i jego późniejsza eksploatacja wymagają nieprzeciętnie grubego portfela. Na szczęście, pod względem bezawaryjności samochód prezentuje się zadowalająco – pomijając benzynowy motor 3.5 V6, silniki są niezawodne, karoseria dzielnie broni się przed korozją, a standardowe zawieszenie (bez pneumatyki) wytrzymuje starcie z polskimi drogami. Kłopoty sprawiają głównie automatyczne skrzynie biegów i elektryka.

Dane techniczne Mercedes Klasa M

Silniki

Moc silników 150-525 KM

Poj. silników 2 143-6 208 cm3

Prędkość maks. 177-250 km/h

Przyspieszenia 0-100 4,8-12,3 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Mercedes Klasa M

Średnia ocena modelu

na podstawie 103 opinii

4.08

Średnia dla segmentu: Duże SUVy 4.18

Zalety

+ Silnik

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Widoczność

Wady

- Drobne usterki

- Stosunek jakość/cena

- Koszty utrzymania

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (81%)
NIE (19%)

Wybrane oceny kierowców Mercedes Klasa M

Silnik: za mały, ale dla przeciętnego człowieka wystarczający. Z racji zakupu nowego modelu (równierz salon, ale już nie W-Ż), 320 ... więcejCDI, widać wszystkie niedopracowania poprzedniego modelu. Polecam poprzednią generacje ML-a. Jest to bardzo bezpiecznie auto (doświadczenie) za co bardzo go cenie. Polecam roczniki od 2000r. które były delikatnie liftingowane w stostunku do 1998-1999roczników. A jeżeli ktoś się już skusi to poleciłbym 270CDI lub 430. Takie jest moje zdanie. Materiały wysokiej klasy, skórzana tapicera przy 350.000+ wyglądała, że była używana, ale nie wyglądała na zużytą, ani wytartą, poprzecieraną. Poprostu nosiła ślady użytkowania. Kierownica równierz w super stanie, biorą pod uwage licznik kilometrów. ukryj
dodano 13.10.2006 przez
Wśród SUVów nie wyróżnia się prawie nieczym.
dodano 05.07.2013 przez
AUto jest naprawdę super!!miałem juz kilka terenówek np. Nissan-a Patrola z 2003 roku, czy Toyote Landcrisuer z 2004 albo BMW ... więcejX5 czy to Volvo Terenowe XC90, ale żadne nie oddają takiej przyjemności z jazdy jak ten Mercedes, tu się czuje przyjemność z jazdy podczas deszczu czy na śniegu.....Tu jest poprostu komfort jazdy....żadne auto nie jest w stanie pobić tego Mercedesa ML ukryj
dodano 10.09.2005 przez
Ogolnie uwazam samochod za udany. Jest duzy, ale nie jest zawalisty. Latwo sie nim manewruje i parkuje. Pali odpowiednio do ... więcejswoich gabarytow i masy. Niestety (w pozytywnym znaczeniu tego slowa) zwraca na siebie uwage i mam nadzieje, ze nikomu sie przesadnie nie spodoba. ;-) Warto wspomniec, ze koszty ubezpieczenia auta (nawet z 2005r) sa calkiem spore. Za mniejsze pieniadze mozna wykupic AC/OC/ASS dla np. C-Klasse z 2009r. ukryj
dodano 18.04.2012 przez
Zobacz oceny Mercedes Klasa M Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Mercedes Klasa M

Pb
9,50 - 17,67
Na podstawie 44 raportów spalania
ON
6,63 - 15,63
Na podstawie 54 raportów spalania
LPG
10,50 - 18,90
Na podstawie 28 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Mercedes Klasa M

Witam. Zmieniłem Mercedesa ML z 320 benzynowego z gazem na taki sam ale z silnikiem 270 cdi. Jakie odczucia? Nareszcie ... więcejnie muszę się martwić czy gazu spali mi 15 czy 19 litrów. Niestety samochód ten z silnikiem 270 cdi nie należy do demonów prędkości, ale jadąc z prędkością około 110/120 km/h spalanie jest w granicach około 9,5 litra. Sam ML, chociaż to samochód "terenowy" jednak nie jest zbyt duży i całkiem miło manewruje się nim na drogach czy parkingach. W zimie?. nie ma żadnego problemu. Jego system 4x4 dochamowywuje koło jezdne nie mające styku z podłożem, lub też uślizgujące się, dzięki czemu koło obciążone może zacząć obracać się poruszając samochodem. Bardzo ciekawa opcja, której nie znajdziemy w większości napędów 4x4 , no chyba że blokada "szpera"? wymuszona lub cierna. Polecam wszystkim ten model. O bezpieczeństwie nie muszę chyba wspominać w tym aucie. Pozdrawiam. ukryj
dodano 16.05.2015 przez
Witam od jakiegoś czasu jestem posiadaczem Mercedesa ML pod którego maska pracuje silnik V8 o pojemności 4L Jeżeli chodzi o ... więcejspalanie to pewnie podobne wartości ma np. Opel Insignia OPC z benzynowym silnikiem 2,8 V6 Jeżeli chodzi o spalanie wmieście to przy spokojnej jeżdzie spalanie jest z rzędu 10-10,5L przy szybkiej i bardzo dynamicznej 12,6L ( tyle odnotowałem ) pewnie 14L tez da się osiągnąć Jeżeli chodzi o trasę to spalanie takie samo jak w Passacie 2,0 TDi Autostrada - Tempomat ( 120km/h ) spalanie 7,8L Przy normalniej jeżdzie w trasie to coś koło 8,5L Cykl mieszany czyli 50:50 Miasto:Trasa spalanie 9,3-9,6L Polecam to auto Jest bardzo przyjemne i bardzo komfortowe Nie potrzebnie niektórzy boja się dużych silników Spalanie w dużej mierze zależy od stylu jazdy a nie od wielkości silnika ukryj
dodano 18.04.2015 przez
Witam. Może opiszę moją zabawę z Mercedesem ML W163 a właściwie z jego spalaniem gazu. Mam zamontowaną instalację STAG 300-6. ... więcejPojazd spalał mi po zakupie 14-15 litrów, lecz po zalaniu wodą z szyberdachu sond lambda wszystko się zmieniło. Trzeba pamiętać że drugie sondy lambda w Mercedesie mają gniazda w podłodze pod nogami pasażera i kierowcy. Cała wilgoć i woda, która dostanie się do wnętrza pojazdu właśnie tam spływa. Po wymianie sond i użeraniu się z "mechanikami" gazowymi którzy ustawili mi spalanie na 18 litrów przy oszczędnej jeździe(i nie był to tylko jeden mechanik), sam zakupiłem laptopa i ściągnąłem oprogramowanie do regulacji gazu ze strony. Spalanie spadło do 14-15 litrów przy normalnej jeździe. Pozdrawiam i zachęcam do zakupu Mercedesa ML. Moj mail jacek1008@op.pl ukryj
dodano 03.12.2013 przez
Autem jeżdżę od 24.12.2013 więc raptem jakieś 2 tygodnie i mogę napisać tyle: Pokonuję dziennie ok. 150km. 70% jazdy to trasa ... więcejgdzie ustawiam tempomat na 105-110km/h i płynnie sobie jadę. Te 30% to miasto. Zrobiłem kilka testów na spalanie i jakbym nie jechał zawsze kręci się to w okolicy 15l/100km. Za nic w świecie nie chce mi to spalanie poniżej tego zejść. Oczywiście pójście w górę to nie problem. Ostre przyspieszanie czy jazda 140-150km/h i spalanie wyjdzie nawet 17l. W tym miesiącu zakładam gaz. Bez tego nie będzie mnie stać na jazdę tym autem. Ale to jak to mawia mój kolega: Witaj w klasie premium! Mercedes to jednak mercedes! Komfort jazdy wynagradza wszystko :-) ukryj
dodano 09.01.2014 przez
Jeżeli chodzi o minimalne spalanie to jadąc 100km/h na tempomacie komputer chwilowo najmniej pokazuje ok 13-14L. Jeżeli chodzi o jazdę ... więcejbardziej dynamiczną to wskazówka od poziomu paliwa jakby w oczach leciała. Bardzo ale to bardzo złudne wrażenie że to auto może niewiele spalić na trasie (nie bardzo wskazówka pokrywa się z informacją na komputerze). Nawet przy bardzo spokojnej jeździe i tak pali jak smok. Pomijając spalanie kocham dźwięk tego silnika o przyspieszeniu nie wspomnę. Podsumowując, gdybym posiadał na podwórku własną rafinerię to ten samochód byłby nr 1!! Póki co od czasu do czasu można po wypłacie się przejechać :) ukryj
dodano 22.07.2013 przez
Zobacz raporty spalania Mercedes Klasa M Dodaj raport spalania

Newsy o Mercedes Klasa M

Przeczytaj pozostałe 9 newsów o Mercedes Klasa M

Generacje Mercedes Klasa M

Dealerzy Mercedes

Duda-Watin S.A.

Duda-Watin S.A. Mercedes Poznań

wielkopolskie, Poznań, Ptasia 4

Więcej

Mercedes-Benz Grupa Wróbel

Autoryzowany Dealer marki Mercedes-Benz oddział Wrocław

dolnośląskie, Wrocław, Klecińska 155

Więcej

MERCEDES-BENZ SOSNOWIEC

Mercedes-Benz Sosnowiec Sp. z o.o.

śląskie, Sosnowiec, Gottlieba Daimlera 1

Więcej

AUTO BRUNO SP. Z O.O.

Auto-Studio Sp. z o.o. Mercedes Łódź

łódzkie, Łódź, Rokicińska 78

Więcej

AUTO IDEA SP. Z O.O.

AUTO IDEA SP. Z O.O. Mercedes Białystok

podlaskie, Białystok, Narodowych Sił Zbrojnych 9

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Mercedes Klasa M

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

82

Przejechany dystans

19 540 zł

Zatankowanego paliwa

4 692 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

15

Wydanych pieniędzy

14 394 zł

Średnie wydatki na auto

2 399 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

36

Wydanych pieniędzy

34 205 zł

Średnie wydatki na auto

5 701 zł

ZOBACZ 6 dzienników kosztów Mercedes Klasa M Załóż dziennik kosztów

Autodiagnoza Mercedes Klasa M

Liczba wpisów: 9
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Mercedes Klasa M Dodaj wpis do autodiagnozy

Opinie o instalacjach LPG w Mercedes Klasa M

Liczba wpisów: 6
POLECAM! Merol na gazie zasuwa tak samo dobrze jak na benzynie. Instalacja BRC sprawuje sie znakomicie! wszystko dokładnie tak samo ... więcejjak na tym filmiku: http://www.youtube.com/watch?v=52XBB5pPwHc&feature=mfu_in_order&list=UL ukryj
dodano 17.02.2011 przez
Wysoka jakość montażu.Instalacji nie widać w samochodzie.Miła obsługa. Zdecydowanie polecam
dodano 29.01.2012 przez
SUPER. MER CHODZI JAK WSCIEKŁY NA GAZIE. POLECAM
dodano 24.02.2010 przez
Bardzo dobra instalacja.
dodano 26.04.2014 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Mercedes Klasa M