Szukaj

Informacje o Mercedes Sprinter III Furgon 3.0 CDI 184KM 135kW 2006-2009

Lata produkcji: 2006 – 2009
Segment: Dostawcze
Produkowana od roku 1995 seria ciężkich aut dostawczych i lekkich samochodów ciężarowych o masie całkowitej do 5 ton. Mercedes Sprinter zastąpił w gamie niemieckiego producenta rodzinę modeli T1. Odniósł sukces rynkowy, którym przebił swojego poprzednika - model od wprowadzenia na rynek sprzedano w liczbie prawie 2 milionów egzemplarzy, co czyni go jednym z najchętniej nabywanych aut w swojej klasie. Trzecia generacja samochodu oferowana jest od roku 2006. Bliźniaczym autem Mercedesa Sprintera jest Volkswagen Crafter. W Stanach Zjednoczonych sprzedawany jest pod nazwą Dodge Sprinter.
czytaj więcej
Produkowany od 2006 do 2009 roku
Typ silnika diesel
Moc silnika 184 KM (135 kW)
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Widoczność

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena - Karoseria

Wybrane oceny

4,3
~Piotr
Mercedes Sprinter III
Furgon 3.0 CDI 184KM 135kW
Sprintera zakupiłem w 2008r. Jako roczny samochód z przebiegiem 60 tys. Dziś ma 388tys i jak do tej pory przy silniku robiłem 2 wtryski, nastawnik turbiny, sterownik świec i to tyle przy silniku, ponadto dwukrotnie wał napędowy, sprzęgło hydrokinetyczne(automat) i jakieś gadżety elektroniczne( silniczki nawiewu, czujniki) nic wielkiego spalanie na poziomie 11-11,5 l, jedyne co można mu zarzucić to fatalna karoseria, co rok nowe ogniska korozji, przy listwach malowany chyba 4 razy, w tym roku został pomalowany cały, wymienione wszystkie drzwi, błotniki przednie i kilka reperaturek ciekawe ile wytrzyma
4,3
~Piotr
Mercedes Sprinter III
Furgon 3.0 CDI 184KM 135kW
Sprintera zakupiłem w 2008r. Jako roczny samochód z przebiegiem 60 tys. Dziś ma 388tys i jak do tej pory przy silniku robiłem 2 wtryski, nastawnik turbiny, sterownik świec i to tyle przy silniku, ponadto dwukrotnie wał napędowy, sprzęgło hydrokinetyczne(automat) i jakieś gadżety elektroniczne( silniczki nawiewu, czujniki) nic wielkiego spalanie na poziomie 11-11,5 l, jedyne co można mu zarzucić to fatalna karoseria, co rok nowe ogniska korozji, przy listwach malowany chyba 4 razy, w tym roku został pomalowany cały, wymienione wszystkie drzwi, błotniki przednie i kilka reperaturek ciekawe ile wytrzyma
4,3
~Piotr
Mercedes Sprinter III
Furgon 3.0 CDI 184KM 135kW
Sprintera zakupiłem w 2008r. Jako roczny samochód z przebiegiem 60 tys. Dziś ma 388tys i jak do tej pory przy silniku robiłem 2 wtryski, nastawnik turbiny, sterownik świec i to tyle przy silniku, ponadto dwukrotnie wał napędowy, sprzęgło hydrokinetyczne(automat) i jakieś gadżety elektroniczne( silniczki nawiewu, czujniki) nic wielkiego spalanie na poziomie 11-11,5 l, jedyne co można mu zarzucić to fatalna karoseria, co rok nowe ogniska korozji, przy listwach malowany chyba 4 razy, w tym roku został pomalowany cały, wymienione wszystkie drzwi, błotniki przednie i kilka reperaturek ciekawe ile wytrzyma
Średnie spalanie dla Mercedes Sprinter III Furgon 3.0 CDI 184KM 135kW 2006-2009
12,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,6
Mercedes Sprinter III
Furgon 3.0 CDI 184KM 135kW
Moja wypowiedz będzie najbardziej szczera jakiej można się spodziewać. Trasa jadąc do 100km/h pali 11 litrów. Cykl mieszany z całego baku wyszło mi 12,5 litra. Trasa 135km/h na tempomacie po niemczech 14-14,5 litra na 100km. Niżej zejść się nie da. Ogólnie jestem bardzo zawiedziony i niestety auto idzie do sprzedania. Mam sprintera 318 CDI którym jezdzi się naprawde bardzo wygodnie, jazda to frajda, zapewnia doskonałe osiągi ale jest strasznie paliwożerny i ciężki. 318 CDI maxi blaszak z oklejoną paką sklejką waży z pełnym zbiornikiem paliwa i kierowcą 2800kg !! czyli ma tylko 700kg ładowności !! tragedia. Nie wiem kto wymyślił takie auto. Mam go niecały rok a wymieniłem świece żarowe (gdy się spali którakolwiek świeca to od razu pali sterownik świec który kosztuje 800 zł), dalej nastawnik turbosprężarki 1000 zł , egr co roku pada 1000 zł itp. Silnik dobry ale osprzęt słaby. Jak już kupować nowego sprintera to tylko 3.0 V6 CDI 318 518 ponieważ silniki wytrzymują bardzo duże przebiegi (nawet ponad milon km) ale niestety coś za coś. Zaletą jest jednak to, że nawet jezeli cokolwiek coś nam sie zepsuje (nastawnik, egr itp itd) to sprinter pomimo awarii nie stanie nam na trasie tylko w trybie awaryjnym ale dalej jedzie do celu. Nie zawiedzie nas na srodku autostrady tylko dojedzie. Ja niestety juz kończe karierę z Mercedesem i przechodzę na nowego Mastera 2,3 DCI lub Ducato, Jumpera, Boxera 3,0 V6 - one napewno nie wytrzymają miliona ale palą o wiele mniej, są o wiele lżejsze, nie rdzewieją i są o wiele tańsze. Ogólnie nie jestem zadowlony i żałuję, że kupiłem sprintera.
14,0
Mercedes Sprinter III
Furgon 3.0 CDI 184KM 135kW
Model z automatyczną skrzynią sporo pali ( przy 160km/h 16l, 150km/h 15l, 120km/h 12l itp ekonomiczny to na pewno nie jest ;/
11,5
Mercedes Sprinter III
Furgon 3.0 CDI 184KM 135kW
Mozna zejsc ponizej 10 przy bardzo delikatnej jezdzie
Wał napędowy.
  • Mercedes Sprinter III Furgon 316 156KM 115kW od 2009
  • układ napędowy
Mamy w rodzinie M S z 2010 roku. Brat który nim jeździ po raz kolejny ma problem z wałem napędowym. Piszę po raz kolejny bo to już trzeci raz jak coś się dzieje. Można by powiedzieć że powinien mieć już jakieś doświadczenie ale za każdym razem specjaliści którzy się nim zajmują twierdzą że teraz już będzie dobrze. Czytamy naturalnie wpisy dotyczące wysokiego spalania czy nagminnie wychodzącej rdzy co jest w przypadku tego auta a w zasadzie tej marki przerażające. Co dziwniejsze to mając z rynku takie informacje nikt w zasadzie nie reaguje i nawet w przypadku nowego modelu sytuacja się powtarza. Wracam jednak do problemu.Waliło a wcześniej pukało.Okazało się że poszedł krzyżak. Innym razem problem dotknął podpory która omal się rozsypała. Teraz znowu odnosi się wrażenie że sytuacja jest bardzo podobna a co za tym idzie należy przygotować się na kolejny wydatek. Nie da się ukryć że chętnie dowiemy się czy problem dotyczy tylko nas,tego akurat modelu? Nie da się ukryć że czytając choćby ogłoszenia w tym temacie,wyraźnie widać że problem jednak istnieje.Czyżby akurat użytkowników AutoCentrum.pl omijały te problemy? Nie chcę tu pisać o tym jaka jest cena w ASO wszystkiego co dotyczy naprawy czy wręcz wymiany ale to temat na osobny artykuł.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
zwiększanie się objętości oleju w silniku
  • Mercedes Sprinter III Furgon 316 CDI 165KM 121kW 2009-2014
  • silnik
Dzienne trasy to 300 do 650 km. Co 2 - 3 tygodnie zapala sie kontrolka silnika sygnalizująca nieprawidłowości. Na miarce oleju silnikowego pokazuje się stan oleju ponad górną kreskę. W serwisie odciągają z miski olejowej , z oleju silnikowego - olej napędowy, ktory przedostaje się do silnika. twierdzą, że jest to normalne. ja uważam, że nie, gdyż zamiast przejechać 40 tyś km komputer pokazuje już koleny przegląd za 24 tyś, gdyż ma rzadki olej bez właściwości prawidlowych. Nie wiem, również w serwisie nie bardzo wiedzą odsysają olej napędowy z oleju silnikowego co kilka tygodni
Problem rozwiązany
4 komentarze
Kontrolka uchylonej kabiny świeci po jej opuszczeniu do samego dołu
  • Mercedes Sprinter III Furgon 524 258KM 190kW od 2009
  • instalacja elektryczna
  • 283 tys. km
Od razu mowię, że chodzi o Atego z 2017 r, z silnikiem 5132 cm3 / 170 kw, ale nie mogę wybrać z listy. Podnosiłem kabinę w celu wymiany żarówek świateł mijania. Po opuszczeniu kabiny do samego dołu, kontrolka podniesionej kabiny świeci w dalszym ciągu. Kilka hamowań na placu na próbę i kabiną o beton nie zaryłem. Możliwe, że to czujnik? Tak prawdę powiedziawszy, to jeszcze nie widziałem atego, w którym ten element byłby sprawny i działał jak trzeba.
Oczekuje na rozwiązanie
Mercedes Sprinter III Furgon