Szukaj

Informacje o Mitsubishi Carisma Hatchback 1.9 DID 102KM 75kW 2001-2004

Lata produkcji: 2001 – 2004
Segment: Klasa średnia
Model należący do segmentu D produkowany w latach 1995-2004. Jego nazwa powstała z połączenia angielskiego słowa „car” oraz greckiego „kharisma” („boski dar”). Samochód został stworzony we współpracy z Volvo, dzielił podwozie z pierwszą generacją Volvo S40. Carismę była przeznaczona wyłącznie na rynek europejski, gdzie sprzedano ok. 420 tys. jej egzemplarzy. W 2001 roku auto zostało poddane modernizacji. W ofercie Mitsubishi model został umiejscowiony między Galantem i Lancerem, który zastąpił Carismę po zakończeniu jej produkcji.
czytaj więcej
Produkowany od 2001 do 2004 roku
Pojemność skokowa 1870 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 102 KM (75 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 215 Nm przy 1700 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 80,0 x 93,0 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Silnik + Stosunek jakość/cena + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

3,1
~Mateusz
Mitsubishi Carisma
Hatchback 1.9 DID 102KM 75kW
To jest najgorszy samochód jaki miałem, a miałem ich 6. Przebieg potwierdzony gdy kupowałem miało 207tys. km. , auto ma stos dokumentów tj. faktury zakupu i rachunki za serwisy. Kupione po wizycie na stacji diagnostycznej, zero luzu, zawieszenie idealne. Podczas zrobienia nieco ponad 15 tys. km. tym autem, musiałem wymienić jakieś przeguby napędowe, amortyzator prawy, zrobić tylni zacisk hamulca. Komfort jazdy w tym samochodzie to jest porażka, szum już od 100 km/h podczas jazdy autostradą. Jedyny plus to dobre trzymanie się w zakrętach. Audi 80 to przy tym samochodzie limuzyna najwyższej jakości. Tutaj nawet środkowa kratka nawiewów potrafi trzeszczeć podczas jazdy. Jak ludzie tutaj piszą, że to auto jest komfortowe albo nie jeździli niczym lepszym to chyba wcześniej chodzili na nogach, albo mają zerową wiedze motoryzacyjną. Jak pojawi się korozja, to auto za 2 miesiące ma dziury w skorodowanym miejscu, tj. przednie błotniki. To auto nie ma nic wspólnego z Japońską motoryzacją to jakieś wielkie G. robione przez zlepek koncernów motoryzacyjnych. Nigdy więcej takiego wynalazku. Odradzam ludziom, którzy lubią czerpać przyjemność z jazdy, to auto ją zabiera w 100% i pokazuje jak nie należy robić samochodów.
4,8
~Damian
Mitsubishi Carisma
Hatchback 1.9 DID 102KM 75kW
Gdyby nie karoseria byłby Max... auto przede wszystkim wygodne... 1000 km bez żadnego postoju w żaden sposób nie przysparza bólu kręgosłupa. Prowadzi się rewelacyjnie. W 4 lata przejechałem 100 000 km i poza częściami które zużywają się jak w każdym innym samochodzie, wymieniłem jedynie olej. Oczywiście po zakupie kompletny rozrząd, oleje i filtru obowiązkowo były zrobione ( w każdym innym byłoby to samo). Poza tym zaciski ręcznego przez 4 lata i to wszystko co się przy nim robiło. Obecnie pasowało by tylko blachy poprawić...
4,3
~benq
Mitsubishi Carisma
Hatchback 1.9 DID 102KM 75kW
Po przesiadce z Fiata Uno byłem wniebowzięty - tyle miejsca - cisza, klima itp. Do dziś jestem zadowolony z zakupu tego auta. Kupowałem w komisie jak to się mówi \"na pałę\" więc bez mechanika u boku itp. Na szczęście nie wtopiłem co prawda jak się później okazało był lekko stuknięty z przodu i z tyłu ale co najważniejsze nie ma rdzy nadal nigdzie. Silnik również cyka i nie ma nigdzie wycieku - jeżdżę od ponad roku. Przyspieszenie jak na diesla również bardzo fajne, chociaż nie o to mi chodziło. Prześwit jest większy niż u konkurencji w tym segmencie a to dla mnie plus bo jeżdżę często do lasu. Oczywiście nie ma aut bezawaryjnych nie łudźcie się. Ale koszt napraw nie jest jakiś straszny w porównaniu do mojego poprzedniego uniaka ;-)Jedyne co może irytować to to że w wersji hatchback półka z tyłu ciągle \"lata\" i stuka, ale się można przyzwyczaić.
Średnie spalanie dla Mitsubishi Carisma Hatchback 1.9 DID 102KM 75kW 2001-2004
5,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,2
Mitsubishi Carisma
Hatchback 1.9 DID 102KM 75kW
Autko pali bardzo mało. Przy włączonej klimie w lecie na trasie, ok. 80-110 km/h pali poniżej 5 litrów. Ostatnio przy 1000 km, gdzie prawie połowę jechałem z klimą, spalił 4,85 litra. Bez klimy przy eco jeździe, realne jest ok. 4,3 litra. Jeżeli ktoś nie osiąga takich rezultatów, to znaczy, że nie musi podszkolić oszczędną jazdę, którą podkreślam z całą świadomością, można osiągnąć bez większych wyrzeczeń. Dynamiczna jazda na autostradzie, w granicach licznikowych 160-170 km/h to ok. 5,9- 6,2 litra. Przy 130-140- 5,6-5,7. Maksymalne spalanie w zimie- niecałe 6,6 litra (ostatnia zima, czyli -15 - -20 stopni czasem). Co do jazdy w mieście (Kraków), najwyższe spalanie jakie udało mi się osiągnąć to 6,2 litra (dystans 612 km), na co skadały się straszne korki+ w miarę dynamiczna jazda poza miastem. Reasumując- po roku użytkowania i fatalnej zimie, średnie spalanie za cały rok tego dieselka to ok. 5,5- 5,6 litra/100km. Wszystkie dane, jakie umieściłem pochodziły z obliczeń tankowania do pełna i liczby przejechanych kilometrów, nie z komputera.
5,9
Mitsubishi Carisma
Hatchback 1.9 DID 102KM 75kW
Auto nie jest małe. Jeżdżę Carismą już 1,5 roku (przebieg 215000)i widzę jak ze wzrostem cen ropy, spalanie spada:). Im wolniej jedziesz tym mniej pali. Przekracza się 7 litrów jeżdżąc po mieście. Najmniejszy wynik osiągnąłem jadąc na trasie z Poznania do Kalisz i z powrotem - Auto zatankowane do pełna i po powrocie tak samo - na tej samej stacji. Nie przekroczyłem 120 nie wyprzedzałem na wariata. Komputer pokazuje mi co prawda wyższe wyniki, ale kiedy tankuje i liczę to są takie wyniki jak napisałem.
4,8
Mitsubishi Carisma
Hatchback 1.9 DID 102KM 75kW
Po prostu mistrzostwo świata! Silnik 1,9 a spala mniej niż 1.4! Przy spokojnej jeździe (do 100km/h) w cyklu mieszanym +/- 50/50 (trasa/miasto) można spokojnie zejść do ok 5l/100km przy włączonej klimatyzacji. Najniższy rezultat jaki uzyskałem to jadąc ze stałą prędkością 70km/h, bez klimy - 4.2 L. Przy bardzo dynamicznej jeździe (prędkości powyżej 150km/h) + klima + częste zwalnianie i przyspieszanie - można zmieścić się w 6L. Ogólnie można się zdziwić, gdy przejeżdża się > 1200km na jednym baku :) Koszty eksploatacji samochodu - niższe niż VW Golfa (mam porównanie). Przy regularnym serwisowaniu "nagłe" awarie nie powinny się zdarzyć. Jedyną, którą miałem po 184tys km to światła cofania - przetarły się kabelki w gumowej osłonie pomiędzy klapą bagażnika, a pojazdem. Ogólnie można rzec, że samochód jest bezawaryjny.

Usterki Mitsubishi Carisma

Liczba wpisów: 33
Automatyczne podnoszenie szyb
  • Mitsubishi Carisma Hatchback 1.6 i 16V 103KM 76kW 2001-2004
  • inne
Po wyjęciu akumulatora szyby nie podnoszą i nie opuszczają się automatycznie tylko trzeba trzymać przycisk żeby opuścić do końca i żeby podnieść. Nie ma możliwości wciśnięcia i opuszczenia "na raz" Samochód "zapomina" o automatycznym opuszczaniu i podnoszeniu szyb po odłączeniu akumulatora. Trzeba opuścić trochę szyby i wciskając kilkanaście razy przycisk do całkowitego zamknięcia szyb, a po całkowitym zamknięciu trzeba przytrzymać podniesiony przycisk ok 1 sek i szyby działają jak należy. Trzeba to zrobić dla każdej szyby osobno
Problem rozwiązany
1 komentarz
wypadająca półoś ze skrzyni biegów
  • Mitsubishi Carisma Hatchback 1.8 16V 116KM 85kW 1996-2000
  • układ napędowy
podczas skretu w lewo wypada mi lewa półos ze skrzyni biegów skrzynia(renault)wymieniłem 4 skrzynie podobno wadliwe nawet kupiłem skrzynie z f-my FOKUS która jak sie chwali naprawiaja dobrze skrzynie-bzdura biorą 1500zł i koniec-miałem 3 reklamacje na ich produkty niepolecam obecnie mam 5 ta skrzynie i wymieniam pierścienie i podkładke dystansową które są ze sobą zespawane i to wystarcza na 4 mce ale potem i tak mi wypadnie rama -prosta (była sprawdzana)mechanicy którzy oglądali auto niewidzą jakiejkolwiek przyczyny(auto się nierozchodzi amortyzatory dobre nawet na przeglądzie na szarpakach itd nic niestwierdzono-PROSZE O POMOC NIEMAM JUŻ SIŁY I NIEMAM GDZIE SZUKAĆ POMOCY-auta szkoda mi sprzedawac jest robione dla siebie ok 10tyś włożyłem ppodczas skretu w lewo wypada polos
Problem rozwiązany
5 komentarzy
niechce odpalać po nocy bez pedału gazu
  • Mitsubishi Carisma Hatchback 1.8 16V 116KM 85kW 1996-2000
  • silnik
jak odpalam auto każdorazowo muszę wciskać pedał gazu do końca wtedy auto chodzi jakby na dwóch garach ale jak załapie to wskoczy na obroty i już niema problemu trzyma ładnie 900 obr a jak stoje na światłach to schodza do 800 obr. wymieniłem świece ngk kable wysokiego przeczyściłem blosa i silniczek niby to krokowy(przepustnice)z tej smoły do białego prześcieradła cewek nieruszałem-może to one jestem juz głupi ale taka eliminacja usterek jest b. kosztowna zakładając dobry sprzęt a nie tani chłam NIEWCHODZI NA OBROTY nienaprawiłem tak jezdze
Oczekuje na rozwiązanie
Mitsubishi Carisma Hatchback