Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Mitsubishi Carisma

Lata produkcji: 1995 - 2004
Segment: Klasa średnia
Model należący do segmentu D produkowany w latach 1995-2004. Jego nazwa powstała z połączenia angielskiego słowa „car” oraz greckiego „kharisma” („boski dar”). Samochód został stworzony we współpracy z Volvo, dzielił podwozie z pierwszą generacją Volvo S40. Carismę była przeznaczona wyłącznie na rynek europejski, gdzie sprzedano ok. 420 tys. jej egzemplarzy. W 2001 roku auto zostało poddane modernizacji. W ofercie Mitsubishi model został umiejscowiony między Galantem i Lancerem, który zastąpił Carismę po zakończeniu jej produkcji.

Dane techniczne Mitsubishi Carisma

Silniki

Moc silników 66-280 KM

Poj. silników 1 299-1 870 cm3

Prędkość maks. 175-215 km/h

Przyspieszenia 0-100 9,2-15,1 s

zobacz dane techniczne

Oceny Mitsubishi Carisma

Średnia ocena modelu

na podstawie 1081 opinii

4.07

Średnia dla segmentu: Klasa średnia 4.18

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Silnik

+ Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Widoczność

- Skrzynia biegów

- Wyciszenie

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (79%)
NIE (21%)

Wybrane oceny kierowców Mitsubishi Carisma

Ogólnie nie chciałem mitsubishi.Ale jak wsiadłem do tego samochodu wiedziałem że będę nim jeździł. polecam wszystkim, którzy chcą zakupić ten ... więcejsamochód. Bardzo dobra, solidna Japońska robota. Jeżeli kupisz w dobrym stanie to będziesz tylko lać benzynę. W życiu teraz nie zamieniłbym na golfa 4 samochód który chciałem kupić na początku. Wersja Elegance naprawdę robi duże wrażenie na żywo. Jest to na pewno maszyna dla kierowców, którzy lubią prowadzić, którzy nie traktują samochodu tylko jako bezdusznego środka transportu. ukryj
dodano 10.08.2009 przez
Samochód naprawdę godny polecenia. Mimo kilku małych wad, potrafi jeszcze sprawić kierowcy wiele przyjemności z jazdy, a jego sylwetka bardzo ... więcejmi odpowiada. Lubię na niego popatrzeć, ale tak naprawdę zacząłem dostrzegać piękno tego samochodu dopiero gdy stałem się jego właścicielem. Opisuję tutaj 10 letnie auto, które swoje już wyjeździło. Tym bardziej jestem mile zaskoczony. Muszę doprowadzić go do takiego stanu, jaki będzie mnie zadowalał, a mam wygórowane wytyczne :-). Najważniejsze, że za każdym razem gdy do niego wsiadam mam uśmiech na twarzy, lubię nim podróżować. Osiągi mimo słusznego już wieku zaskakują wielu właścicieli nowszych aut, czy użytkowników jakże popularnych TDI - ków :-). ukryj
dodano 01.06.2009 przez
Gabarytowo idealny samochód na jazdę miejsko-międzymiastową. W silniku 115KM mocy jest sporo, samochód dosyć dobrze trzyma się drogi, ma relatywnie ... więcejtwarde zawieszenie. Wygodna pozycja za kierownicą, wbrew pozorom sporo miejsca dla pasażerów(a z zewnątrz nie wygląda). Carisma nie rzuca się w oczy na drogach (ani na parkingach). Jest to poczciwy, bezawaryjny samochód, który przetrwa więcej, niż nie jeden Mercedes czy BMW. Mały denerwujący szczególik: psujące się guziki otwierania szyb. POLECAM WSZYSTKIM ukryj
dodano 22.03.2010 przez
Ogólnie nie planowałem i nie myślałem aby kupić to autko. Przekonało mnie tylko to, że nie jest często kradzione i ... więcejpoprzedni właściciel był polecony, dbał o to auto i robił wszystkie przeglądy. Kupiłem je gdy miało na liczniku 100000 km. Właściciel poinformował mnie, że główną wadą tego auta jest lakier, który jest do kitu, tan. jest "miękki" (granatowy, niemetalik). I rzeczywiście, jak się przetrze białym papierem po nim, to niebieski ślad na papierze zostaje. Ale na razie nie przeszkadza mi to. Od razu zainstalowałem instal. gazową. I tu zrobiłem błąd, bo chciałem oszczędzić i kupiłem zwykłą, zamiast sekwencyjnej. Po 85 km jak strzeliło, to zastanawiałem się co jeszcze pod maską zostało. Dopłaciłem i wymieniłem na sekwencyjną instalację. Okazało się, że mimo to szarpie i są problemy z wolnymi obrotami. W ASO Mitsubishi w Gdańsku, jak facet zobaczył instalację gazową to od razu powiedział, że poszedł przepływomierz, to kosztuje 4,5 tys. zł i nie ma co dalej gadać (mimo, że na benzynie chodzi bez problemów). Wymieniłem świece, filtr powietrza i chodzi już OK. Zastanawiam się tylko jeszcze nad przewodami wysokiego napięcia. Tak więc ogólnie jestem z auta zadowolony, brakuje tylko klimy i to już daje się odczuć :) Wiem też, że nie będę serwisował auta w gdańskim ASO Mitsubishi! ukryj
dodano 20.06.2004 przez
Zobacz oceny Mitsubishi Carisma Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Mitsubishi Carisma

Pb
4,60 - 11,50
Na podstawie 676 raportów spalania
ON
4,30 - 11,33
Na podstawie 259 raportów spalania
LPG
6,33 - 11,93
Na podstawie 105 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Mitsubishi Carisma

ze spalania autka jestem bardzo zadowolony zakupiłem go z przebiegiem 183 tys miał ksiazke serwisową która serwis potwierdził ... więcejczyli nie jakaś podróba od razu założyłem gaz sekwencje kupiłem go w sobote a w poniedziałek już miał gaz na 12 tyś km wypija zbiornik gazu ale zdarza się że pare km do stacji LPG też na paliwie jadę rozrząd miał wymieniony przy 175 tak mówi książka ja wymieniam olej co 15tyś km czyli dopiero raz ;-) wymieniłem pasek od alternatora i od klimy (tylko dla tego ze mechanik stwierdził że nie wiadomo ile lat ma bo stan był jeszcze dobry ) ja leje tylko lpg co 12 tys do pełna pb98 i co jakiś czas płyn do spryskiwaczy odpukac jak narazie nie ma problemu za jakiś rok trzeba myśleć o akumulatorze bo jeszcze chyba orginalny bo już widac po klemach że siarczy ale pali od strzała zawieszenie sprawia że polskie drogi stają się przyjemne przy zakupie zauroczyła mnie carisma chciałem bore passata lub vectre (te auta z takimi silnikami jak chciałem maja znajomi ) passat 1,9 tdi spalanie około 7 litrów koszty zawieszenai tak jak i w borze i utrzymania kolosalne co miesiac do mechanika na serwis bo na desce zapala sie serwis około 200-300 zł plus paliwo 33-35 zł passat i bora vectra tansza spalanie 6.3-7 koszt 28-33 zł plus cały czas cos robić i silnik nie zbyt dobry 2.0 dtl polecił mi carisme mechanik poczytałem popytałem dosłownie 10 innych mechaników i co zachwalali mi mitshubishi lepiej niż vw że mniej się psują tylko mniej prestiżowe auto ale jak wiadomo prestiżem się nie jeździ lecz silnikiem zawieszeniem nie rdzelałą karoseria i ma przedewszystkim prostą nie zbyt skomputeryzowana elektronike polecam kup japońca bedziesz jeździł nim do końca ;-P ukryj
dodano 13.03.2011 przez
Najlepsza część testu!!! Auto jest bardzo ekonomiczne, jak się chce to bezproblemowo zejdzie się do 5l/100 ale to przy prędkościach do ... więcej90km/h i przy bardzo spokojnej jeździe. Mam dość ciężką nogę i średnio mi wychodzi 6-6,5 l/100km. Nie zwracam zbytnio uwagi na poziom spalania - lubię cieszyć sie jazdą. A zabawa jest przy dobrym wyprzedzaniu i przy jeździe na krętej trasie. Sprowadziłem samochód z Niemiec i jadąc autostradą do Polski przy prędkości 140-160km/h średnie spalanie wyszło 6,2 litra. Rewelacja!!! Jak napisałem wyżej kupiłem auto w 2007 roku w Niemczech z przebiegiem 133 tys km. Teraz czyli grudzień 2008 auto ma przejechane 175 tys i wymieniałem tylko przegub i osłonę wahacza koszt 400 zł (za dobrej jakości nową część, można kupić przegub za 180 zł ale ja sporo jeżdżę i kupiłem za 390 zł wymiana 50zł). Poza tym nic - absolutnie nic nie robiłem przy aucie prócz wymiany oleju i filtrów. W wakacje auto zapakowane bagażami plus 2 dorosłych i 2 dzieci, klima non stop trasa ponad 1300 km średnie spalanie 5,2 litra na 100 km przy normalnej płynnej jeździe, bez szarpania. ukryj
dodano 23.12.2008 przez
Autko pali bardzo mało. Przy włączonej klimie w lecie na trasie, ok. 80-110 km/h pali poniżej 5 litrów. Ostatnio przy ... więcej1000 km, gdzie prawie połowę jechałem z klimą, spalił 4,85 litra. Bez klimy przy eco jeździe, realne jest ok. 4,3 litra. Jeżeli ktoś nie osiąga takich rezultatów, to znaczy, że nie musi podszkolić oszczędną jazdę, którą podkreślam z całą świadomością, można osiągnąć bez większych wyrzeczeń. Dynamiczna jazda na autostradzie, w granicach licznikowych 160-170 km/h to ok. 5,9- 6,2 litra. Przy 130-140- 5,6-5,7. Maksymalne spalanie w zimie- niecałe 6,6 litra (ostatnia zima, czyli -15 - -20 stopni czasem). Co do jazdy w mieście (Kraków), najwyższe spalanie jakie udało mi się osiągnąć to 6,2 litra (dystans 612 km), na co skadały się straszne korki+ w miarę dynamiczna jazda poza miastem. Reasumując- po roku użytkowania i fatalnej zimie, średnie spalanie za cały rok tego dieselka to ok. 5,5- 5,6 litra/100km. Wszystkie dane, jakie umieściłem pochodziły z obliczeń tankowania do pełna i liczby przejechanych kilometrów, nie z komputera. ukryj
dodano 07.07.2013 przez
Największy plus auta: małe spalanie. Kilkakrotnie jeździłem w długie trasy, np. 1200 km do Niemiec: 5 dorosłych osób w aucie, ... więcejpełny bagażnik, klimatyzacja włączona 1/3, może nawet połowę trasy, prędkość 130-150 km/h i spalanie 6,7 litra/100km. W lecie: pełne auto, trasa po drodze krajowej więc mniejsza prędkość, jakieś 100km, klimatyzacja włączona cały czas, spalanie 6,2. Zima, Kraków - Rzeszów, błoto pośniegowe na ulicy, a więc znacznie większe opory, 5 osób w aucie, spalanie 6,9. Jeżdżąc tym autem normalnie w jeździe mieszanej można spokojnie zejść poniżej 6litrów. Chyba że ktoś ma bardzo ciężką nogę i jeździ bardzo agresywnie to i 8 wyjdzie. Na początku jak jeździłem spokojnie to rzadko kiedy przekraczałem 6 litrów. Teraz jeżdżę znacznie dynamiczniej, w trasie prawie zawsze 100-110 km/h, autostrady ok. 140km/h i nie udało mi się przekroczyć 7 litrów, zawsze jest to 6,5 - 6,8. Oczywiście np. w zimie na ssaniu zrobienie kilku km to spalanie wychodzi większe, ale to nie jest dobre porównanie. ukryj
dodano 28.07.2013 przez
Jestem zadowolony ze spalania mojego auta, poprzednio miałem GDI teraz mam 1,6 16V 90 KM szczerze przyznam ze spalanie jest ... więcejpodobne a różnica w przedziale technicznym ogromna, mam tu na myśli to , ze silnik 1,6 90KM jest bardzo prostym silnikiem i nie trzeba prężyć sie by znaleźć jakiegoś dobrego specjalistę by usunąć w nim jakaś usterkę jak to bywa z silnikami GDI. Koszt części hmmm... tu można dyskutować... co można kupić używane to można... dużo jest ofert części używanych w internecie. Zas co do części nowych to tu również jest duże pole manewru ... jeżeli chcemy kupić części oryginalne musimy zdawać sobie z tego sprawę ze będą dużo kosztować. Zas zamienniki - jest ich ogromny wybór cena odnośnie do jakości. np. za amortyzatory tylne można dać od 140 do 230 zl .Ogólnie auto oceniam bardzo dobrze. I szczerze przyznam , ze wole kupić " Japończyka " z dobrym wyposażeniem niż biednego " Niemca " ukryj
dodano 30.06.2009 przez
Zobacz raporty spalania Mitsubishi Carisma Dodaj raport spalania

Dealerzy Mitsubishi

AGROMAX Sp. z o.o.

Autoryzowany Dealer Mitsubishi Motors Elbląg

warmińsko-mazurskie, Elbląg, Władysławowo 67/11

Więcej

RM Filipowicz Auto Salon

RM Filipowicz Mitsubishi Kraków

małopolskie, Kraków, Klimeckiego 25

Więcej

AUTO GT SP. Z O.O.

AUTO GT Mitsubishi Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Wrocławska 4

Więcej

AUTO SALON POLODY SP.J.

AUTO SALON POLODY Mitsubishi Poznań

wielkopolskie, Poznań, Tymienieckiego 38

Więcej

GEZET

GEZET Mitsubishi Zielona Góra

lubuskie, Zielona Góra, Sulechowska 26a

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Mitsubishi Carisma

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

3 255

Przejechany dystans

351 353 zł

Zatankowanego paliwa

91 177 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

359

Wydanych pieniędzy

122 115 zł

Średnie wydatki na auto

1 141 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

398

Wydanych pieniędzy

100 883 zł

Średnie wydatki na auto

943 zł

ZOBACZ 107 dzienników kosztów Mitsubishi Carisma Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Mitsubishi Carisma

Liczba wpisów: 19
komentarzy(5)
komentarzy(18)
komentarzy(2)
komentarzy(2)
komentarzy(8)
komentarzy(2)
Zobacz inne typowe słabe punkty Mitsubishi Carisma dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Mitsubishi Carisma

Liczba wpisów: 32
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Mitsubishi Carisma Dodaj wpis do autodiagnozy

Skarbnica wiedzy o Mitsubishi Carisma

Ciekawostki
dodano 26.03.2012 przez
Najsilniejszą odmianą Carismy nie było wcale GDI tylko MSX właśnie. Jej produkcji zaprzestano wraz z wprowadzeniem liftu. Auto rozwijało moc 140 KM i moment obrotowy…
dodano 09.02.2012 przez
Jeśli kupujsze Carismę GDI poliftówkę i ma podwójny wydech to... wiedz, że coś się dzieje. Podwójny wydech montowano w przedliftówkach w poliftówkach jest już pojedynczy.
dodano 17.08.2011 przez
W 1995 roku Mitsubishi Motors zaprezentowało Carismę. Budowana była ona w Holandii we wspólnej fabryce Mitsubishi i Volvo - NedCar.
Zobacz więcej Podziel się wiedzą