Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Mitsubishi Pajero Terenowy 2.5 TD

Samochód terenowy (segment I) produkowany od 1982 roku. Sukces rynkowy marki – Pajero kupiło już prawie 3 miliony ludzi na całym świecie. Koncepcyjnym pierwowzorem modelu był prototyp PX33 z 1934 roku. Pierwsza generacja Pajero (z czterech, które powstały) bazowała na prototypach o tej samej nazwie z lat 1973 i 1978. Nazwa Pajero pochodzi od łacińskiego imienia dzikiego Kota Pampa z Ameryki Południowej. W krajach hiszpańskojęzycznych model funkcjonuje pod nazwą Montero, gdyż Pajero to slangowe określenie idioty lub onanisty.

Generacje Mitsubishi Pajero

Pajero IV

Mimo, że nazywany nową generacją, Pajero IV jest niczym innym jak gruntownie zmodernizowaną „trójką”. Powiązania opisywanego modelu z poprzednikiem widać choćby z zewnątrz – co prawda nadwozie zyskało więcej kantów i nowocześnie zaprojektowanych szczegółów, jednak jego ogólna bryła pozostała niezmieniona. W karoserii dominują więc proste formy dające wrażenie dużej solidności konstrukcji. Jednocześnie nie brakuje w niej elementów typowych dla terenówek – m.in. „nadmuchanych” nadkoli i koła zapasowego umieszczonego na klapie bagażnika.

W ocenie przestronności wnętrza duże znaczenie ma wersja nadwoziowa, jaką bierzemy pod uwagę. Bo podczas, gdy 3-drzwiowa odmiana jest ciasnawa z tyłu i oferuje niezbyt duży bagażnik, wersja 5-drzwiowa (wyraźnie dłuższa i z większym rozstawem osi) to prawdziwa królowa przestrzeni. We wnętrzu przedłużonego Pajero dwa pierwsze siedzeń obfitują w wolne miejsce, a w razie sytuacji awaryjnej można skorzystać z trzeciego rzędu umieszczonego w bagażniku. Na co dzień ostatnie „siedzonka” lepiej jednak złożyć (co okazuje się prostą czynnością) i cieszyć się z ogromnej przestrzeni na walizki.

Spoglądając na miejsce pracy kierowcy można odnieść wrażenie, że projektanci dopasowali jego wygląd do stylizacji zewnętrznej. Tablica rozdzielcza prezentuje się bowiem prosto i masywnie, a całość ozdobiona jest eleganckimi akcentami wykończeniowymi. Bardzo pozytywnie zaskakuje jakość wykończenia – zarówno materiały, jak i montaż należy uznać za więcej niż dobre. Nie bez znaczenia jest również ergonomiczne rozmieszczenie przycisków pokładowych oraz przejrzystość wskaźników.

Podczas jazdy utwardzoną drogą da się wyczuć wiek konstrukcji – nadwozie mocno wychyla się na zakrętach, a zawieszenie niezbyt płynnie resoruje dziury informując o nich podróżnych. Za to dzielnością na bezdrożach samochód kładzie na łopatki większość swoich konkurentów. Kąty nadwozia nie są może perfekcyjne, ale zastosowany układ napędowy pozwala zdziałać cuda – jest skomplikowany i sporo w nim elektroniki, ale wspomaga kierowcę w terenie jak żaden inny system tego typu.

Cena to jeden z największych walorów off-roadera od Mitsubishi. Koszty zakupu należy uznać za bardzo korzystne pomimo, że standardowe wyposażenie nie powala na kolana (brakuje w nim m.in. bocznych poduszek powietrznych). Bardzo krótka okazuje się niestety lista wyposażenia opcjonalnego.

Pajero III

Masywna sylwetka, potężne nadkola i terenowe akcenty (nakładki u dołu nadwozia, koło zapasowe umieszczone na tylnej klapie) już z daleka informują o charakterze Pajero. O tym, że mamy do czynienia z rasową terenówką najlepiej świadczy jednak nieco przytłaczająca stylistyka wnętrza. Nieco ogłady dodaje mu przyzwoite wykończenie oraz zwykle bogate wyposażenie. Choć już 3-drzwiowa wersja potrafi zaimponować przestrzenią, prawdziwym kolosem jest odmiana 5d, która na pokład weźmie nawet 7 osób (lub 5 z mnóstwem bagażu).

W kategorii silników opisywane Mitsubishi nie prezentuje się niestety najlepiej. Najsłabszy diesel jest bardzo powolny, a na dodatek rzadko spotykany. Mocniejszy - 3.2 DI-D - zapewnia dobry kompromis pomiędzy osiągami a spalaniem, jednak jest rekordowo hałaśliwy i zdarzają mu się drogie w usunięciu awarie. Jedyny "benzyniak" - 3.5 GDI - to z kolei bardzo skomplikowana konstrukcja, która sprawia, że jego paliwożernego charakteru nie da się utemperować instalacją LPG. Jak na terenówkę, auto nieźle sprawdza się na szosie, pozostając przy tym prawdziwym "pogromcą bezdroży".

Stosunkowo niskie ceny Mitsubishi Pajero III. generacji wyglądają zachęcająco, ale już koszty obsługi serwisowej mogą powalić na kolana - ceny części zamiennych nie są niestety równie umiarkowane, jak w konkurencyjnych modelach. Pomijając wczesne egzemplarze, które trapiła garść typowych usterek, Pajero to niezawodny samochód. W dieslu 3.2 zdarzają się jednak awarie drogiej pompy wtryskowej, a elementy układu kierowniczego cechują się przeciętną trwałością.

Komentarze redakcji

Powagosław: Pajero to żywa legenda wśród aut terenowych. Prestiż modelu zbudowały niezliczone zwycięstwa w najtrudniejszych rajdach świata. Cywilny model tylko wygląda jak wyczynowy, ale i tak nie zawodzi.
Luzacjusz: Ostatnie Pajero wygląda jak Range Rover z wyszlifowanymi kantami. Szkoda, że projektanci zapomnieli wyszlifować topornego designu wnętrza. Szkoda, ale ja i tak kupuję tę toporność.

Publikacje o Mitsubishi Pajero

TOP 10| Terenówki na weekendowe wojaże

Tym razem nieskrępowani budżetem szukamy samochodów terenowych, którymi można wyruszyć na weekendową przygodę. Niektóre, z racji swojej wielkości, mogą sprawdzić się również w czasie długiej, wakacyjnej wyprawy, a inne pozwolą na wygodne codzienne użytkowanie. Słowem - duża dowolność, ale napęd na cztery...

Mitsubishi Pajero - mistrz Dakaru i nie tylko
 
Nasz test

Często bywa tak, że wielkie czyny, wielkie dzieła, spektakularne osiągnięcia i przedsięwzięcia są niczym innym, jak tylko dziełem przypadku. Nie inaczej było z najsłynniejszym rajdem terenowym świata, kultowym Paryż - Dakar, który de facto, w późniejszej swej edycji nawet nie zahaczał o tytułowe miasta....

Król pustyni

11-krotny zwycięzca Rajdu Dakar doczekał się kolejnego wcielenia. W miniony czwartek Mitsubishi zaprezentowało po raz pierwszy w Polsce nową wersję słynnego Pajero. Warszawa była miejscem pierwszej, po paryskim salonie samochodowym, europejskiej prezentacji najnowszej ewolucji Pajero.

Król Dakaru - Mitsubishi Pajero

Czy istnieje lepsza reklama samochodu terenowego, niż zwycięstwo w morderczym Rajdzie Dakar? Tak! Jeszcze lepsze jest dziesięć zwycięstw w słynnym pustynnym maratonie. Który samochód może pochwalić się takim osiągnięciem?

Terenowa limuzyna

Legenda Mitsubishi Pajero sięga 1982 roku. Od tego czasu jest ono liderem i wyznacznikiem jakości wśród samochodów terenowych. Przyjrzyjmy się bliżej najnowszemu wcieleniu z silnikiem diesla.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Mitsubishi Pajero

Mitsubishi Pajero na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Mitsubishi PajeroautoWcentrum - społeczność Mitsubishi Pajero

najwyższe oktanyAuta - Mitsubishi Pajero

Mitsubishi Pajero SMOCZYCA 71,18

Mitsubishi Pajero 2,8 GLS 50,11

Mitsubishi Pajero 41,27

Mitsubishi Pajero 31,40

Mitsubishi Pajero SPORT 37,70

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Mitsubishi Pajero

UniqueSilver 82,76

jaculo 73,32

Altare 30,06

Marko55 82,81

demiolo_de 30,01

vasco77 30,13

GRECO 30,06

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Mitsubishi Pajero

NOWA ZAWIECHA
NOWA ZAWIECHA Wreszcie jest zawieszenie + 5 cm, drążki i sprężyny LOWELLS, amortyzatory IRONMA...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Mitsubishi Pajero

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Mitsubishi Pajero
 

Najpopularniejsza wersja Mitsubishi Pajero

Mitsubishi Pajero

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Mitsubishi Pajero
 

Mitsubishi Pajero najczęściej porównywane z:

Toyota Land Cruiser
3.0 D-4D (190 KM)
BMW X4
xDrive35d (313 KM)
Hyundai Santa Fe
2.0 CRDi (150 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Mitsubishi Pajero PAJERO 3,2 DID 200[KM] 5DR INSTYLE A/T PY'14 Demonstracyjny Mitsubishi Pajero PAJERO 3,2 DID 200[KM] 5DR INSTYLE A/T PY'14
Rocznik: 2014. Przebieg: 392 km. Silnik: 3.2 200KM, diesel.
Cena: 233 990 zł 160 000 zł
Zyskujesz: 73 990 zł Zobacz szczegóły »
Suzuki SX4 1,6 Comfort Plus Suzuki SX4 1,6 Comfort Plus
Rocznik: 2014. Silnik: 1.6 120KM, benzynowy.
Cena: 61 890 zł 51 890 zł
Zyskujesz: 10 000 zł Zobacz szczegóły »

Używane Mitsubishi Pajero

Mitsubishi Pajero
3.2 diesel 165 KM
195 000 km, 2002
28 900 PLN
Mitsubishi Pajero
3.2 diesel 165 KM
221 000 km, 2002
23 990 PLN
Mitsubishi Pajero
2.5 diesel 136 KM
125 000 km, 2006
33 900 PLN
Mitsubishi Pajero
3.5 benzyna 202 KM
265 000 km, 2003
26 900 PLN

Ocena auta Mitsubishi Pajero Terenowy 2.5 TD

  • Średnia ocena
    na podstawie 4 opinii
  • 4,62
  • Średnia dla segmentu
    Duże SUVy: 4,23

Wybrane opinie

Mitsubishi Pajero Terenowy 2.5 TD (136 KM)

Mam od ponad roku autko o ktore pytasz. Razem z zona duzo podrozujemy i nie jestesmy nic a nic zawiedzeni. Jezeli chodzi o "twarda turystyke" to mamy pelne poczucie bezpieczenstwa. Nie zwrocilem uwagi na to czy moc jest za mala czy za duza. Na pewno nie jest to samochod wyscigowy. Jezeli chodzi o dostep do akcesoriow to nie widze klopotu. Auto jest na chwile obecna trwale i niezawodne. Mitsubisi Pajero Sport jest wart swojej ceny.

dodał: Szczesliwy wlasciciel
Mitsubishi Pajero Terenowy 2.5 TD (136 KM)

Lubie je. I choc to auto dla "chlopaka" to i moja szanowna gołąbeczka tez je lubi :)

dodał: smok

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Mitsubishi Pajero

Mitsubishi Pajero IV - wersja 3-drzwiowa Mitsubishi Pajero Sport Mitsubishi Pajero Pinin Mitsubishi Pajero Mitsubishi Pajero 3.2 DID - galeria redakcyjna Mitsubishi Pajero Pinin Terenowy - galeria społeczności Mitsubishi Pajero 2007
Zobacz inne galerie Mitsubishi

Opinie o instalacji LPG

Mitsubishi Pajero

  • 1.
  • 4,50 Mitsubishi Pajero IV 3.8 MIVEC (250KM) 2008r.
    dodał: Pajero, 08.12.2010

    Instalacja pracuje bardzo poprawnie, do tej pory nie zauważyłem żadnych problemów. Spadek mocy nie jest w ogóle odczuwalny. Spalanie dość wysokie, na benzynie można było zejść do 11.5 l/100km, na gazie nigdy nie uzyskałem wyniku poniżej 16 l/100km. Całość zainstalowana w warsztacie Dretan w Tanowie, miła i kompetentna obsługa, fachowe wykonanie, zdecydowanie polecam

  • 2.
  • 5,00 Mitsubishi Pajero III 3.8 V6 (215KM) 2003r.
    dodał: Volkl, 25.05.2009

    Mitsubishi Pajero/Montro (wersja Kanada) 3.8L. Instalacja BRC Sequent 24 Plug&Go, spalanie na benzynie 14-16 litrow, LPG 16-18 litrow, przejechane 20 tys km i wszystko Ok, silnik pracuje ciczej na gazie. Minimalny spadek mocy. 100 km na benzynie-okolo 60 zl, na gazie-okolo 28 zl. Srednio spalanie na gazie okolo 17 litrow. Polecam

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Mitsubishi Pajero

Mitsubishi Pajero

29 komentarzy

27 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~piotr~piotr

ile pali mitsubbishi shogun 18 benzyna

~Rafał~Rafał

Witam
Kupiłem Pajero 3,2 w automacie ktoś podpowie jak wymienić alej w skrzyni i filtr .To mój pierwszy automat więc wole zasiegnąć rady
jest może jakeś forum poświęcone Pajero ?

~ten co ma sporta I wie cogadac~ten co ma sporta I wie cogadac

Do ~4Kołowiec: p sie w leb ....gadasz bo cie na nie nie stac haha

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Mitsubishi

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
12 391
Przejechany dystans
5 906 544 km
Zatankowanego paliwa
409 151 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
1 403
Wydanych pieniędzy
564 660 zł
Średnie wydatki na auto
1 214 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
2 473
Wydanych pieniędzy
857 632 zł
Średnie wydatki na auto
1 844 zł
Zobacz dzienniki kosztów Mitsubishi (465)

Testy zderzeniowe Mitsubishi Pajero

Najnowsze testy zderzeniowe Mitsubishi Pajero przeprowadzone przez Euro NCAP.

Mitsubishi Pajero Pinin

Mitsubishi Pajero
2003

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Mitsubishi

Zużycie paliwa Mitsubishi Pajero Terenowy 2.5 TD


brak raportów spalania dodaj pierwszy raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Johny, dodano: 15.09.2009 10:15

i tu miłe zaskoczenie, co prawda mierzyłem tylko średnie spalanie(leję do pełna i tankuję na rezerwie) Spalanie wahało się średnio od 8,90 do 10 na 100km - trasa i miasto, w mieście często gaz do dechy

pełny raport Mitsubishi Terenowy 3.2 DI-D

autor: Don Padre, dodano: 08.11.2013 19:45

Nic sie nie psuje. Klocki od 80pln do 300pln "najlepsze", tarcze od 160pln do 700pln "najlepsze" i olej z filtrami to podobnie jak w innych cenowo - oleju przy wymianie trzeba 9 l. filtry od 50pln do 150 "najlepsze". Oczywiscie nie jezdzimy do aso mitsubishi bo to zlodzieje cenowi a do tego partacze (przecwiczylem na wlasnej skórze podczas trwania gwarancji). No i spalanie 12-12,8 litra w miescie nic mniej i wiecej trasa spada do 9-10 nie mniej i nie wiecej.

pełny raport Mitsubishi SUV 5d 3.2 Di-DC

autor: maniek, dodano: 14.12.2006 23:06

Zwykle pali w cyklu mieszanym od 10,7-12,8 l. Co ciekawe na "rasowanym" ON /Verva/ spala ok. 7% mniej niż na zwykłej ropie. Gdyby jeździć na trasie 80-95 km/h spalałby poniżej 10 l, ale przy prędkościach 110+ kanciastość i wysokość budy robi swoje i ściąg

pełny raport Mitsubishi Standard 2.5 TD (L044G,L049G)

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Mitsubishi Pajero Terenowy 2.5 TD

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Mitsubishi Pajero Terenowy 2.5 TD

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500
Zobacz dane techniczne Mitsubishi Pajero III Terenowy 2.5 TD 136KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Mitsubishi Pajero, oglądali także